ANUNCI DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DEL COMERÇ I LA RESTAURACIÓ DE LA CIUTAT DE BARCELONA ANY 2023 La Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona, en sessió de data 2 de març del 2023, ha adoptat el següent acord: APROVAR la convocatòria de SUBVENCIONS PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DEL COMERÇ I LA RESTAURACIO DE LA CIUTAT DE BARCELONA ANY 2023. ORDENAR la publicació de l’esmentada convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en el taules d’edictes electrònics de l’ ajuntament, i al web municipal; així com la inserció d’una referència d’ aquest anunci a la Gaseta Municipal. OBRIR una vegada aprovada la convocatòria el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació al BOP, per a la presentació de sol·licituds. AUTORITZAR la despesa per un import d’un milió d’ euros (1.000.000,00.- euros) per a la Transformació Digital del Comerç i la Restauració de la ciutat de Barcelona amb càrrec a la partida pressupostària 0700 48901 43141 del Pressupost municipal de l’ exercici 2023. CONVOCATÒRIA 1. Objecte L’objecte de la present convocatòria, d’acord a l’establert a les Bases Reguladores Particulars per a l’atorgament de subvencions per a la Transformació Digital del Comerç i la Restauració de la ciutat de Barcelona, publicades al BOPB en data de 15 de febrer de 2022, és la concessió de subvencions, en règim de concurrència no competitiva, per ordre d’entrada i fins exhaurir el crèdit pressupostari, i dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, adreçada a les persones (físiques o jurídiques) titulars dels establiments comercials i de restauració que compleixin amb les condicions i requisits recollits als apartats núm. 5,7 i 8 de la present convocatòria. 2. Principis De conformitat amb el que disposa l'article 8.3 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions, i l'establert a la Base núm. 2 de les Bases Reguladores Particulars per a l'atorgament de subvencions per la Transformació Digital del Comerç i la Restauració de la ciutat de Barcelona, l'activitat de l'Ajuntament per a la gestió de subvencions s'exerceix d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència, i amb adequació a la legalitat pressupostària. 3. Finalitat Obtenir una presència activa a Internet, desenvolupar els canals de venda en línia i implementar una estratègia omnicanal. La finalitat d'aquesta convocatòria de subvencions, d'acord l'establert a la base núm. 3 de les Bases Reguladores Particulars per a l'atorgament de subvencions per la Transformació Digital del Comerç i la Restauració de la ciutat de Barcelona, és continuar impulsant i seguir contribuint a accelerar la transformació digital del sector del comerç i de la restauració de Barcelona, considerant aquest com a sector estratègic per la ciutat, novament amb l'objectiu que el comerç i la restauració puguin adaptar-se a les noves tendències i hàbits de consum, i satisfer així les noves demandes i necessitats de les persones consumidores cada vegada més digitals. La ciutat de Barcelona fa temps que ja va adoptar un model de transformació digital que afavoreix la incorporació de noves tecnologies en l'àmbit de comerç i la restauració que li permet ser font d'oportunitats i avantatges competitius en un entorn econòmic i social cada vegada més digital i omnicanal. Per aquest Ajuntament segueix sent molt important poder continuar apostant per la transformació digital com a estratègia clau per millorar la competitivitat del sector del comerç i de la restauració, aprofitant Internet per crear més activitat per l'establiment, millorant el nivell de maduresa digital dels comerços i la restauració de barri, i molt especialment del petit establiment, i implementant canals de venda en línia que donin resposta a les necessitats de les persones consumidores que han incorporat àmpliament Internet i els canals digitals en els seus hàbits de consum, tant per relacionar-se amb els establiments com per comprar els seus productes. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-3-2023 CVE 202310040015 Pàg. 1-13 https://bop.diba.cat A En un context actual de recuperació de l'activitat prepandèmia i no sense altres noves dificultats com està sent l’increment de preus generalitzats, gràcies a l'aposta de l'Ajuntament per accelerar i consolidar la digitalització del sector, part del petit comerç local i la restauració de barri de la ciutat es podrà continuar beneficiant dels avantatges competitius derivats de la seva transformació digital. Els objectius municipals són: - Continuar millorant el nivell de maduresa digital dels comerços i la restauració de barri per donar resposta a les necessitats i hàbits cada vegada més digitals i plenament assolits de les persones consumidores de la ciutat de Barcelona. - Accelerar la transformació digital del comerç i la restauració de barri, per a seguir creant avantatges competitius per als establiments amb una presència cada vegada més activa a Internet i les Xarxes Socials. - Facilitar que els establiments segueixen desenvolupant els seus canals de venda en línia i despleguin una estratègia de negoci omnicanal. 4. Règim jurídic D’acord a l’establert a la Base núm. 4 de les Bases Reguladores Particulars per l’atorgament de subvencions per a la Transformació Digital del Comerç i la Restauració de la Ciutat de Barcelona, constitueix el règim jurídic aplicable totes les lleis, normes i reglaments vigents que siguin d’aplicació en aquesta matèria en el moment de la tramitació i concessió de les subvencions sol·licitades. Aquest cos jurídic i normatiu està compost per:  La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.  Normativa general reguladora de les subvencions municipals (NGRS), aprovada pel Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, en data 17 de desembre de 2010 (BOPB, 4 de gener de 2011).  Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona.  Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.  Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i del Règim Local a Catalunya.  Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica.  Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.  Llei 17/2015, del 21 de juliol, de igualtat efectiva entre dones i homes.  Llei 18/2017, de l’1 d’agost, de comerç, serveis i fires.  Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s’aprova el reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals. Sense perjudici del que s'estableix la normativa vigent de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les subvencions a les quals fan referència aquesta convocatòria tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reductibles en els supòsits previstos per la normativa general de subvencions i per les Bases Reguladores Particulars per l’atorgament de subvencions per a la Transformació Digital del Comerç i la Restauració de la Ciutat de Barcelona, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Correspon a l’Ajuntament la resolució de dubtes interpretatius relatius a les previsions d’aquesta convocatòria i a la gestió d’aquest programa de subvencions. El procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència no competitiva d’acord a l’article 5.2.b) de la Normativa general reguladora de les subvencions municipals. 5. Despesa subvencionable Les despeses subvencionables seran aquelles que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada i que es realitzin dins del termini d’execució termini comprès entre el 01/01/2023 i el 31/12/2023. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-3-2023 CVE 202310040015 Pàg. 2-13 https://bop.diba.cat A Seran subvencionables únicament les despeses per serveis prestats per empreses externes que es portin a terme durant l’esmentat termini. No es consideraran en cap cas despeses subvencionables: · L’adquisició de béns d’inversió –hardware-, inclús béns mobles, i tanmateix les despeses corresponents al lloguer, renting o leasing d’aquests. · Els impostos indirectes, ni els impostos sobre la renda. · El cost salarial i el cost per seguretat social del personal fix i eventual a càrrec de la persona física o jurídica. Despeses subvencionables: Les despeses subvencionables per les accions de digitalització que es portin a terme, estaran emmarcades dins d’una única modalitat, que preveurà la realització d’alguna o algunes de les següents accions de digitalització: 1. Estratègia de negoci 1.1. Elaboració de plans de negoci i transformació digital 1.2. Elaboració de plans de màrqueting i comunicació digital 2. Comunicació digital 2.1. Creació de continguts digitals 2.2. Gestió i publicació de continguts a Internet: web i notícies (bloc), xarxes socials (community manager), butlletins de notícies (newsletters) 3. Màrqueting digital 3.1. Publicitat a cercadors (SEM, Display, etc.) 3.2. Posicionament a cercadors (SEO) 3.3. Publicitat a xarxes socials (Social Ads) 3.4. Butlletins de notícies (newsletters) 3.5. Analítica web i de xarxes socials 4. Canals de venda en línia i omnicanalitat 4.1. Canal de venda en línia propi 4.1.1. Implementació de web de venda en línia (e-commerce) 4.1.2. Implementació d’aplicació de venda en línia (m-commerce) 4.1.3. Digitalització, gestió i publicació de catàlegs de productes 4.1.4. Integració amb operadors de logística i distribució, passarel·les de pagament, sistemes d'informació de l’establiment (gestió de clients, terminal punt de venda, gestió de magatzem i d'altres) 4.1.5. Integració de l’e-commerce amb Google Shopping, Facebook i Instagram. 4.2. Canal de venda en línia a través de plataformes existents (Marketplaces, Apps, i d’altres): 4.2.1. Subscripció a plataformes de venda en línia 4.2.2. Gestió i publicació de catàlegs en plataformes de venda en línia 6. Compatibilitats Les subvencions seran compatibles d’acord l’establert a la Base núm. 6 de les Bases Reguladores Particulars per a l’atorgament de subvencions per la Transformació Digital del Comerç i la Restauració de la ciutat de Barcelona, amb les corresponents limitacions pel que fa a la suma dels imports amb qualsevol altra subvenció concedida per les administracions o ens públics o privats, nacionals i internacionals, incloent-hi les subvencions municipals atorgades per a altres projectes. L'import de les subvencions rebudes no podrà ser mai d'una quantia que, en concurrència amb d'altres 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-3-2023 CVE 202310040015 Pàg. 3-13 https://bop.diba.cat A subvencions o ajuts rebuts d'administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de projecte subvencionat, d’acord amb el què preveu l’apartat 5è de l’article 2 de la NGRS. Les subvencions seran compatibles amb bonificacions i exempcions fiscals. 7. Persones beneficiàries Aquesta convocatòria s’adreça, exclusivament, a les persones (físiques o jurídiques) que siguin titulars dels següents establiments de comerç, serveis, i restauració: - Establiment comercials individuals de venda al detall (queden exclosos els establiments corresponents als clubs cànnabics, així com botigues de venda de productes relacionats amb aquesta substància, i els establiments amb llicència municipal corresponent a sex-shops). - Parades de mercats municipals (queden exclosos la resta d’establiments comercials col·lectius de venda al detall, com són els centres comercials, les galeries comercials, o els recintes comercials). - Establiments comercials individuals que prestin algun dels següents serveis: · Tallers i serveis de reparacions mecànics · Serveis fotogràfics i audiovisuals · Copisteries i arts gràfiques · Serveis de reparacions · Agències de viatges detallistes · Tintoreries i bugaderies · Perruqueries, salons d’estètica i bellesa · Servei de menjar preparat i càtering · Bars i restaurants · Clíniques veterinàries amb botiga física 8. Condicions i requisits  S’estableix com a condició necessària que, els establiments comercials i de restauració a on es desenvolupi l’activitat a subvencionar disposin de local comercial situat en planta baixa i/o a peu de carrer en trama urbana a la ciutat de Barcelona.  La despesa/es corresponent a l’acció subvencionable per a la qual es sol·licita la subvenció s’hauran d’acollir a l’objecte i a la finalitat d’aquesta convocatòria i no podrà alterar-se en cap cas per la persona beneficiària.  Les condicions i requisits exigibles a les persones beneficiàries de les subvencions, el compliment de les quals es manifestarà d’acord amb el que estableix a l’apartat núm. 11 de la present convocatòria, són els següents: - Hauran d’estar al corrent de les seves obligacions tributàries i fiscals, i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona, i els seus ens dependents i l'Agència Estatal d'Administració Tributària, així com també amb la Seguretat Social. - Hauran d’haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona. - No hauran d’haver estat mai objectes de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes. - No podran trobar-se en cap de les situacions previstes en els apartat 2 i 3 de l’article 13 de la LGS: a) Haver estat condemnades mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajudes públiques o per delictes de prevaricació, suborn, malversació de cabals públics, tràfic d'influències, fraus i exaccions il·legals o delictes urbanístics. b) Haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarats en concurs, llevat que en aquest hagi 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-3-2023 CVE 202310040015 Pàg. 4-13 https://bop.diba.cat A adquirit l'eficàcia un conveni, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitats d'acord amb la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs. c) Haver donat lloc, per causa de la qual haguessin estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte celebrat amb l'Administració. d) Estar sotmesa la persona física, els administradors de les societats mercantils o aquells que ostentin la representació legal d'altres persones jurídiques, en algun dels supòsits de la Llei 3/2015, de 30 de març, reguladora de l'exercici de l'alt càrrec de l'Administració General de l'Estat, de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al Servei de les Administracions Públiques, o tractar- se de qualsevol dels càrrecs electius regulats en la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, en els termes establerts en la mateixa o en la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries. e) No trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o enfront de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determini per reglament. f) Tenir la residència fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal. g) No trobar-se al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin. h) Haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions d'acord amb aquesta o altres lleis que així ho estableixin. i) No podran accedir a la condició de beneficiaris les agrupacions previstes a l'article 11.3, paràgraf segon quan concorri alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres. j) Les prohibicions d'obtenir subvencions afectaran també a aquelles empreses de les quals, per raó de les persones que les regeixen o d'altres circumstàncies, es pot presumir que són continuació o que deriven, per transformació, fusió o successió, d'altres empreses en les que havien concorregut. - En cap cas podran obtenir la condició de beneficiari de les subvencions que regula aquesta Llei les associacions incurses en les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora de el Dret d'Associació. - Tampoc podran obtenir la condició de beneficiari les associacions respecte de les quals s'hagués suspès el procediment administratiu d'inscripció per trobar-se indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que disposa l'article 30.4 de la Llei Orgànica 1/2002, en tant no recaigui resolució judicial ferma en virtut de la qual pugui practicar la inscripció en el corresponent registre. - Restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que, sobre infraccions administratives en la matèria, estableix la normativa legal aplicable en matèria de subvencions i la Llei General Pressupostària. - Hauran de facilitar la inspecció i la documentació necessària per a la comprovació municipal de l’aplicació dels ajuts rebuts. Així com permetre, a l’Ajuntament, la consulta d’ofici, amb referència al compliment de les seves obligacions tributàries i fiscals.  En el cas que la persona que subscriu la sol·licitud, no sigui el titular de l’activitat econòmica per a la que es sol·licita la subvenció, ha de disposar de les facultats de representació admeses en dret i acreditar-ho en el moment de presentar la sol·licitud.  D’acord amb el que s’estableix a l’article 2, apartat 5è, de la Normativa General Reguladora de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona (NGRS) del 17 de desembre de 2010 en cap cas l’atorgament de la subvenció pot donar com a resultat que la persona beneficiaria pugui oferir preus per sota dels considerats de mercat o que signifiqui una alteració de les condicions de lliure competència.  L’Ajuntament quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les persones destinatàries de les subvencions atorgades. 9. Obligacions de les persones beneficiàries Les obligacions de les persones beneficiàries perceptores de les subvencions, una vegada atorgades i atès el previst amb la Base núm. 9 de les Bases particulars per a l’atorgament de subvencions per a la transformació digital del Comerç i la Restauració de la ciutat de Barcelona que regulen la convocatòria, 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-3-2023 CVE 202310040015 Pàg. 5-13 https://bop.diba.cat A són les següents: - La subvenció ha de ser acceptada per la persona beneficiària amb la finalitat de complir les condicions fixades per a la seva aprovació. - L’atorgament de les subvencions s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. - Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona i els seus ens dependents i l'Agència Estatal d'Administració Tributària, així com també amb la Seguretat Social. - Justificar l’aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. - Comunicar a l’Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l’atorgament (reintegrant els fons rebuts en el cas de la suspensió de l’activitat) o, en cas que sigui necessària, la corresponent renúncia. - Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. - Fer constar a través d'algun mitjà de comunicació i en tots els elements publicitaris i/o de difusió en tots els suports (físics, audiovisuals, xarxes socials, internet i altres) la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona– Direcció de Comerç, Restauració i Consum-, d'acord amb la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona. - Utilització preferentment de la llengua catalana en tot el material gràfic i audiovisual adreçat al públic (cartells, anuncis, comunicacions, etcètera) quan estiguin vinculats a l’objecte de la subvenció, de conformitat amb el que estableix l’article 16 del Reglament d’ús de la llengua catalana de l’Ajuntament de Barcelona. Podeu consultar la normativa gràfica al web de l’Ajuntament: https://ajuntament.barcelona.cat/normativagrafica/ - El destí de les subvencions concedides no podrà alterar-se en cap cas pel beneficiari o beneficiària. Les persones beneficiàries de les subvencions restaran sotmesos a les responsabilitats i al règim sancionador que, sobre infraccions administratives en la matèria, estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions i la Llei General Pressupostària. 10. Quantia de la subvenció La quantia de la subvenció serà del 50% del cost de la inversió prevista en l’acció de digitalització de l’establiment o servei que es porti a terme amb un màxim de 3.500 euros per sol·licitud. Quedant a càrrec del peticionari l’aportació de la resta del cost bé directament o per cofinançament de tercers (ens públics o privats, nacionals o internacionals). En cap cas, l’import de la subvenció atorgada podrà ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions de les administracions o entitats, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar la persona beneficiària. 11. Sol·licitud i documentació a adjuntar La participació en aquesta convocatòria requereix, obligatòriament, la presentació de la següent documentació: 1. Instància de sol·licitud i declaració responsable (inclosa en el mateix document) 2. Qüestionari de presència a internet i maduresa digital 3. Documentació pressupost/os o factura/res d’un tercer 4. Certificat situació censal i/o models 036 o 037 de la AEAT actualitzats on aparegui l'adreça del local comercial a on es desenvolupi l'activitat subvencionable. Addicionalment, s'admetran sempre com complement dels anteriors, alguna altra/es document/s complementaris com serien rebuts municipals corresponent a l'activitat comercial, o a les taxes municipals, així com d'altres com podria ser l'escriptura de propietat, o el contracte de lloguers, i en cas que no quedi 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-3-2023 CVE 202310040015 Pàg. 6-13 https://bop.diba.cat A acreditat suficientment la ubicació a peu de carrer de l'establiment. 5. Documentació identificativa del sol·licitant. 6. Dades bancàries En cap cas es tindrà en compte la documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent instància de sol·licitud de subvenció, si no és per adjuntar-la a l’expedient de subvenció ja iniciat. 11.1 Instància de sol·licitud La instància de sol·licitud d’aquestes de subvencions està a disposició de les persones interessades en el següent enllaç: https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions La instància de sol·licitud de subvenció, com a document essencial i indispensable, que inclourà una declaració responsable relativa al compliment dels requisits als quals fa referència l’apart núm. 8 anterior d’aquesta convocatòria, entre altres qüestions. A la instància de sol·licitud s’haurà d’indicar de forma expressa: - El tipus d’establiment comercial o de servei que presta, indicant l’epígraf de l’IAE corresponent. - L’acció de digitalització que es vol portar a terme, l’import total d’aquesta, la seva justificació com a despesa segons l’objecte d´aquesta convocatòria, i l’import de subvenció sol·licitada. La presentació de la declaració responsable inclosa en el document d’instància, faculta a l’Ajuntament de Barcelona per verificar en qualsevol moment la veracitat de les dades declarades. La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud de subvenció deixen sense efecte aquest tràmit i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la mateixa, si es coneixen amb posterioritat a la concessió. En el cas concret de que la despesa de l’acció de digitalització no s’hagi realitzat en el moment de presentació de la sol·licitud de subvenció, en la Declaració Responsable, caldrà determinar el compromís de realitzar la despesa en el període establert en la convocatòria. Serà motiu de no admissió a tràmit d’una sol·licitud de subvenció: - La no presentació de la instància de sol·licitud de subvenció que inclou també la declaració responsable, d’acord amb el model normalitzat. - La presentació de la instància de sol·licitud de subvenció a través d’altres canals diferents als previstos a l’apartat núm. 12 de la convocatòria. - La presentació fora de termini de la instància de sol·licitud, o sense les dades suficients per identificar el sol·licitant. - No complir amb els requisits previstos a la convocatòria. Només s’acceptarà una sol·licitud per persona interessada. 11.2 Qüestionari de presència a internet i maduresa digital Com a document essencial i indispensable, que inclou una sèrie de preguntes per conèixer el grau de digitalització de la persona sol·licitant de la subvenció, i que està a disposició de les persones interessades en el següent enllaç: https://ajuntament.barcelona.cat/comerc/ca/serveis-del- comerc/questionari-de-presencia-internet 11.3 Documentació pressupost/os o factura/res d’un tercer En el cas que a la data de presentació de la sol·licitud de subvenció el sol·licitant no hagi incorregut en la despesa o despeses previstes haurà de aportar el pressupost o pressupostos corresponent a les despeses de digitalització previstes. El pressupost o pressupostos hauran de incloure:  el NIF,  les dades socials (adreça, telèfon i correu electrònic),  descripció del servei 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-3-2023 CVE 202310040015 Pàg. 7-13 https://bop.diba.cat A  detall dels imports corresponents a les despeses previstes entre el 01/01/2023 i el 31/12/2023. En cas que a la data de presentació de sol·licituds, les persones sol·licitants ja hagin incorregut en la despesa durant el període d’execució previst a la present convocatòria, hauran d’adjuntar la factura o factures corresponents. La factura o factures hauran d’incloure: el número de factura corresponent, el NIF, les dades socials (adreça, telèfon i correu electrònic), descripció del servei i detall dels imports corresponents a les despeses previstes dins de l’any en curs. Pel que fa contingut als pressupostos/factures caldrà tenir en compte els següent:  El pressupost és un document no esmenable, i si consten conceptes no subvencionables els seus imports no es tindran en compte en l’atorgament.  Els conceptes del pressupost/os hauran d’estar detallats i desglossats.  El pressupost ha de fer referència al cost del servei que es presti durant l’exercici 2023.  En el cas de tenir ja contractats serveis anteriors al termini de presentació de sol·licitud, i amb facturació mensual, caldrà indicar el cost corresponent a l’exercici 2023, especificant el número de mesos pels quals s’ha de calcular multiplicant la factura mensual.  Les factures i/o el pressupost han de ser pel total de l’acció subvencionada, no de la quantitat a subvencionar. 11.4 Documentació situació censal Les persones sol·licitants de la subvenció hauran de presentar els següents documents:  el document actualitzat corresponent al Certificat de situació censal de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT),  o document actualitzat acreditatiu de trobar-se en situació censal (models 036 o 037 actualitzats) de l’AEAT , document que haurà constar amb l’adreça exacta i actual. o En cas de no ser així, caldrà aportar alguna altre document o documents públics complementari que acrediti l’adreça exacta. 11.5 Documentació identificativa del sol·licitant - En el cas de les persones físiques, DNI de la persona sol·licitant. - En el cas de les persones jurídiques, NIF, escriptura de constitució o estatuts i escriptura que acrediti la representació de l’entitat sol·licitant (per exemple poders, o nomenament d’administrador), així com el DNI de la persones o persones que acrediten aquesta representació. 11.6 Dades bancàries Les dades del Compte bancari s’hauran de comunicar abans de la resolució de les sol· licituds de subvencions i d’acord amb l’establert amb aquest apartat. 11.6.a -En el cas que la persona beneficiaria de la subvenció estigui donada d’alta a la forma de pagament dels creditors de l’Ajuntament de Barcelona, no caldrà aportar aquesta documentació si les seves dades no han patit modificacions. Aquest fet s’haurà d’especificar en la Declaració Responsable. 11.6.b -En el cas que la persona beneficiaria de la subvenció no estigui donada d’alta a la forma de pagament dels creditors de l’Ajuntament de Barcelona, o per comunicar la modificació de dades bancaries:  En el cas de ser persona jurídica i no estar donada d’alta a la forma de pagament dels creditors, s’haurà de donar d’alta mitjançant l’enllaç següent: https://ajuntament.barcelona.cat/compte-bancari-creditors Caldrà informar d’una adreça de correu electrònic i persona de contacte així com número de telèfon. Per qualsevol dubte, caldrà contactar amb el Departament de Tresoreria, a través dels següent correu: tresoreria@bcn.cat  En el cas de ser persona física i no estar donada d’alta a la forma de pagament dels creditors, la presentació electrònica serà la via preferent. Tanmateix s’haurà de donar d’alta mitjançant el mateix enllaç: 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-3-2023 CVE 202310040015 Pàg. 8-13 https://bop.diba.cat A https://ajuntament.barcelona.cat/compte-bancari-creditors Caldrà informar d’una adreça de correu electrònic i persona de contacte així com número de telèfon. Per a qualsevol dubte, caldrà contactar amb el Departament de Tresoreria, a través dels següent correu: tresoreria@bcn.cat Tanmateix, les persones físiques que no comptin amb certificat digital vàlid podran contactar amb el mateix Departament de Tresoreria d’aquesta Ajuntament mitjançant l’esmentat correu: tresoreria@bcn.cat 11.6.c – En el cas que la persona beneficiària (física o jurídica) de la subvenció no estigui donada d’alta a la forma de pagament dels creditors de l’Ajuntament de Barcelona, o si les seves dades bancàries han de ser modificades, i disposi d’un certificat bancari de titularitat del compte emès i signat digitalment per l’entitat financera, podrà registrar l’esmentat certificat a través del portal de tràmits previst a la convocatòria (http://www.bcn.cat/tramits). Aquesta opció només serà possible sempre i quan l’entitat financera emeti aquest tipus de certificat (emissió i signatura digital). 12. Termini i forma de presentació de les sol·licituds Termini: El termini de presentació de les instàncies de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, i començarà a contar des de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Forma: La persona sol·licitant haurà de presentar la instància de la forma que a continuació s’indica en funció de tractar-se d’una persona obligada o no a presentar els tràmits davant de l’administració de forma telemàtica:  Pels subjectes obligats, d’acord amb el que disposa l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, és obligatori presentar la sol·licitud (degudament complimentada i signada ) i la resta de documentació exigida a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, ( http://www.bcn.cat/tramits ), seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. La tramitació de tota la documentació aportada s’haurà de fer amb el certificat digital del NIF del sol·licitant o amb del que tingui representació del mateix, i pel canal i numero de tràmit específic establert en la convocatòria, la no presentació per aquest canal serà motiu d’inadmissió de la sol·licitud.  Aquelles persones, que en virtut de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, no estiguin obligades a relacionar-se amb l’administració de forma telemàtica, podran optar per realitzar els tràmits presencialment davant les Oficines d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Barcelona, aportant igualment la sol·licitud (degudament complimentada i signada) i la resta de documentació exigida a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, ( http://www.bcn.cat/tramits ), seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. En cas que es rebin sol·licituds duplicades es valorarà únicament la que tingui la darrera data de registre dins del termini de presentació. S’entendrà als efectes de la present convocatòria com a sol·licitud duplicada aquella que es correspon al mateix beneficiari i pel mateix objecte. En el cas de presentar més d’una sol·licitud per accions subvencionables diferents, es tindrà com a vàlida la última presentada. El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació implícita de les bases i d’aquesta convocatòria, incloent expressament el sistema de comunicació telemàtica prevista en la mateixa. Qualsevol sol·licitud presentada fora del termini establert en aquest apartat, dels 20 dies hàbils a comptar des de la publicació al BOPB de la convocatòria, no serà admesa a tràmit. 13. Admissió de les sol·licituds Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds de subvenció amb la corresponent documentació establerta a la convocatòria al seu apartat número 11, aquestes seran revisades a efecte de determinar la seva admissibilitat, tot tenint en compte que s’ajusten als requisits establerts a la convocatòria. Un cop finalitzada aquesta revisió administrativa de les sol·licituds, i en funció de si la sol·licitud es pot admetre o inadmetre es notificarà als sol·licitant mitjançant publicació al BOPB una resolució d’admesos i 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-3-2023 CVE 202310040015 Pàg. 9-13 https://bop.diba.cat A no admesos en el termes següents: - Aprovar la seva admissió i l’atorgament definitiu de la subvenció per haver-se presentat sense necessitat d’haver d’esmenar la sol·licitud i/o aportar documentació. - Aprovar la seva admissió però condicionar la resolució d’atorgament definitiu de la subvenció o la seva denegació a l’esmena de la sol·licitud i/o a l’aportació de la documentació requerida. - Inadmissió per trobar-se en alguns dels supòsits detallats a l’apartat núm. 11.1 de la convocatòria. 14. Procediment de concessió i Resolució de l’atorgament o denegació La present convocatòria de subvencions és de concurrència no competitiva, així, tal i com preveuen les bases d’aquesta convocatòria, el criteri d’atorgament de la subvenció serà l’ordre cronològic de registre de les sol·licituds dins del termini de presentació establert a l’apartat núm. 12 de la convocatòria, en les condicions que a continuació s’indiquen, i fins l’exhauriment de la partida pressupostària; una vegada exhaurida aquesta, la presentació de sol·licituds no donarà cap dret a l’obtenció de l’ajut. Tanmateix, atès el previst a l’apartat núm. 13 de la convocatòria, un cop acabada la revisió administrativa amb la publicació i notificació mitjançant BOPB de la resolució d’admesos i no admesos de les sol·licituds presentades, s’estableix que: - S’entendran atorgades definitivament la subvenció en els termes que s’especifiqui en la resolució, aquelles sol·licituds que han estat admeses directament per donar compliment als requisits exigits a la convocatòria i no haver estat requerida cap esmena o aportació de documentació. En tot cas, i donat que el criteri d’atorgament és l’ordre cronològic, les proposades pel seu atorgament definitiu avançaran posicions respecte a les sol·licituds que resten pendents d’esmenar i/o aportar documentació. No obstant, s’emetrà informe de l’òrgan instructor per valorar la sol·licitud i en aquells casos que es presentin despeses no subvencionables, l’import a subvencionar serà únicament d’aquelles despeses contemplades en la base 5a d’aquest convocatòria. - Les sol·licituds admeses que a la publicació de la resolució hagin d’esmenar i/o aportar documentació, es tindrà en compte l’ordre cronològic de l’entrada de la sol·licitud només respecte a la resta d’admeses que també estiguin pendents d’aportar documentació o esmenar la sol·licitud; en cap cas passaran pel davant d’aquelles que hagin estat admeses i atorgada la subvenció per haver-se presentat sense cap mena de requeriment. Els sol·licitants que han sigut requerits a través de l’esmentada publicació, d’acord amb el que preveu l’art. 68.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, disposaran d’un termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació per aportar la documentació requerida o esmenar la sol·licitud. En aquest cas s’emetrà una nova resolució de les que són admeses i proposades pel seu atorgament definitiu per haver esmenat la sol·licitud o haver aportat la documentació requerida. En aquells casos que transcorregut aquest termini no hagin aportar la documentació requerida o no hagin esmenat la sol·licitud es considerarà desistida la sol·licitud de subvenció. En cap cas s'admetrà la modificació o substitució d'aquelles sol·licituds ja presentats. La documentació requerida o esmenar, també s’haurà de presentar de forma telemàtica a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona: http://www.bcn.cat/tramits, pel canal i numero de tràmit específic d’acord amb l’establert número 12 d’aquesta convocatòria, indicant el nom d’aquesta Convocatòria. Només aquelles persones, que en virtut de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, no estiguin obligades a relacionar-se amb l’administració de forma telemàtica, podran optar per realitzar aquest tràmit de forma presencial davant les Oficines d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Barcelona. - Les sol·licituds inadmeses, al tractar-se d’un acte que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer potestativament en reposició davant l’òrgan que l’ha adoptat, en el termini d’un mes comptat des de l’endemà de la publicació de la present resolució, o es pot interposar directament recurs contenciós administratiu davant dels Jutjats del Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació de la resolució. Contra la desestimació tàcita del recurs de reposició, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant dels Jutjats del Contenciós Administratiu de Barcelona. També es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri convenient. La resolució o resolucions definitives corresponent a cada sol·licitud, d’acord amb l’establert a l’art. 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s’emetran dins del termini comprès des d’endemà de la publicació de la convocatòria i fins del dia 31 de desembre de 2023. 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-3-2023 CVE 202310040015 Pàg. 10-13 https://bop.diba.cat A Transcorregut aquest termini sense que s'hagi notificat una resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud d'atorgament de l'ajut. En tractar-se d’un procediment de concurrència no competitiva i de conformitat amb el que es preveu a l’article 24.4 de la Llei General de Subvencions, com que no figuren en el procediment ni són tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats, amb la presentació de la documentació acreditativa requerida i havent sigut examinades les al·legacions presentades pels/les interessats/des, es procedirà a dictar la resolució o resolucions definitives. La resolució o resolucions definitives d’atorgament i denegació es notificaran a les persones interessades d’acord amb el que estableix l’article 45.3 i 4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, mitjançant la seva publicació al BOPB i s’incorporarà a la pagina web de l’Ajuntament, així com en altres mitjans que es considerin oportuns. La publicació en el BOPB de les resolució o resolucions definitives posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes, o recurs contenciós administratiu, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. 15. Competència Atès el previst a l’art. 5 de la Normativa General Reguladora de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona (NGRS), i a les bases generals reguladores de la convocatòria, l’òrgan instructor del procediment serà la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum de la Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica de l’Ajuntament o aquell altra òrgan municipal que pugui assumir les seves funcions. L’òrgan instructor atès el previst als apartats núms. 5 i 14 de la convocatòria, revisarà les sol·licituds als efectes de comprovar que no es presentin despeses no subvencionables, i si és el cas, elevarà la proposta a l’òrgan competent per resoldre l’atorgament de la subvenció exclusivament per l’import de les despeses que d’acord amb les despeses subvencionables previstes a la convocatòria puguin ser subvencionables. Per aquest motiu, l’import sol·licitat de la subvenció pot diferir de l’import atorgat, en funció de la prèvia comprovació i proposta emesa per part de l’instructor. Així mateix, d’acord l’establert a l’esmentar art. 5 de la NGRS i a les bases generals reguladores de la convocatòria, la competència per resoldre, declarant el desistiment, la admissió o inadmissió de les sol·licituds de subvenció, l’estimació o desestimació d’al·legacions presentades, així com per l’atorgament i denegació definitiu de les sol·licituds de subvencions correspondrà la Primera Tinença d’Alcaldia Àrea d'Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda o aquella altra que la pugui substituir, que actua en nom de l’Ajuntament de Barcelona, a proposta de l’òrgan instructor. L’adreça electrònica de la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum, com òrgan instructor de la convocatòria, i a efectes de contacte és: subvencionsdirecciocomerc@bcn.cat 16. Crèdit pressupostari La quantitat que es destina a la convocatòria regulada per aquestes bases anirà a càrrec de la partida pressupostària 0700/48901/43141 del pressupost municipal vigent per a l’any 2023. L’import destinat, per aquesta convocatòria, és de 1.000.000,00 euros. La partida pressupostària podrà ser ampliada durant el procés d’atorgament, d’acord amb el previst a l’article 58.2.a) apartat 4 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Podrà aplicar-se a la concessió d’aquestes subvencions sense necessitat de nova convocatòria, per haver-se incrementat l’import del crèdit pressupostari disponible com a conseqüència d’una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit. Aquesta ampliació restarà condicionada en tot cas a la necessària declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència de les circumstàncies assenyalades i, en el seu cas, prèvia aprovació de la modificació pressupostària que sigui procedent, en moment anterior a la resolució de la concessió de les subvencions a atorgar amb l’ampliació. 17. Pagament El pagament de la subvenció es realitzarà en un únic pagament mitjançant transferència bancària al compte indicat, d’acord l’establert a la clàusula 11.6 d’aquesta convocatòria. 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-3-2023 CVE 202310040015 Pàg. 11-13 https://bop.diba.cat A En aplicació del principi d’anualitat pressupostària, les persones físiques o jurídiques beneficiàries hauran de facilitar a l'Ajuntament, amb data límit 31 de desembre del 2023, les dades acreditatives del seu compte bancari validades per l’entitat de crèdit, per a l’abonament dels fons públics corresponent a la subvenció. La no presentació en termini pels canals establerts de l’esmentada documentació acreditativa del compte bancari comportarà que s’entengui renunciada la subvenció atorgada i l’anul·lació d’ofici de l’ordre de pagament. L’òrgan competent per raons d’economia procedimental derivades de la previsió d’un volum important de sol·licituds que es rebran a la convocatòria d’aquestes subvencions, i amb la finalitat última de poder agilitzar els pagaments de les subvencions atorgades, disposarà de la facultat d’anar publicant resolucions a mesura que es vagi resolent. 18. Justificació i Control La data de presentació de la justificació, en qualsevol cas, serà com a màxim serà el 31 de març de 2024. La despesa/es corresponents a l’acció de digitalització que es porti a terme s’haurà d’haver realitzat en el termini comprés entre el dia 1 de gener de 2023 i fins al 31 de desembre del 2023, d’acord l’establert a l’apartat núm. 5 d’aquesta convocatòria. Tanmateix, les persones beneficiàries justificaran l’aplicació dels fons rebuts amb l’aportació de la factura/es de la despesa efectuada. La factura/es hauran d’haver estar emeses com a màxim a data de 31 de desembre de 2023. La justificació de la subvenció rebuda es farà mitjançant la presentació d’un compte justificatiu, signat pel titular de l’activitat o la persona que disposa de poders o autorització de signatura que es conforma del següent document: - Instància justificativa de subvenció (*) on s’indicaran les dades generals del sol·licitant i del projecte, que inclourà una petita memòria d’actuació realitzada, s’adjuntarà una breu explicació de l’acció de digitalització portada a terme, com dels resultats obtinguts, i així com de les desviacions produïdes entre el pressupost i la despesa total incorreguda, entre altres consideracions que el/la beneficiari/a consideri oportunes. - Memòria econòmica simplificada (*) que inclogui: o Relació classificada de totes les despeses relacionades amb el desenvolupament de l’acció subvencionada, amb identificació del creditor, el document, el concepte de despesa, l’import, data d’emissió i, en cas d’haver-se efectuat, la data de pagament. o Relació detallada d’altres ingressos i subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la procedència. - Declaració responsable amb la relació de factura/es justificativa/es, que inclourà la/es factura/es justificatives digitalitzades per l’import imputat a la subvenció municipal atorgada d’acord l’establert a l’apartat 11.3. Document degudament omplert per la persona beneficiària i/o del representant legal d’aquesta. Caldrà adjuntar un únic fitxer la documentació anteriorment esmentada. La data de emissió de la factura/ ha d’estar compresa entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2023. - Documentació acreditativa del pagament, de les factures presentades a efectes de justificació de la subvenció, realitzada mitjançant transferència bancària, rebut domiciliat o qualsevol altre mètode admès en dret, i sempre que a la data de presentació de la justificació s’hagués efectuat. - Carta de reintegrament (*) en el supòsit de romanents no aplicats. (*) Models normalitzats que estaran disponibles al web de l’Ajuntament de Barcelona (https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions). La justificació es presentarà de forma telemàtica a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona: http://www.bcn.cat/tramits, d’acord amb l’establert número 12 d’aquesta convocatòria, indicant el nom d’aquesta Convocatòria. Només aquelles persones, que en virtut de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, no estiguin obligades a relacionar-se amb l’administració de forma telemàtica, podran optar per realitzar aquest tràmit de forma presencial davant les Oficines d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Barcelona. 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-3-2023 CVE 202310040015 Pàg. 12-13 https://bop.diba.cat A Si transcorregut el termini establert de justificació no s'hagi presentat la justificació davant l'òrgan administratiu competent, aquest òrgan requerirà el/la beneficiari/a perquè, en el termini improrrogable de 10 dies hàbils, presenti la justificació als efectes del que preveu aquesta base. Si la documentació presentada no compleix els requisits establerts, però és esmenable, l'òrgan instructor ho notificarà a l'interessat/da i li concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè ho esmeni lliurant la documentació al registre corresponent. L’Ajuntament per tal de comprovar el compliment de la finalitat de la subvenció rebuda podrà realitzar un pla de verificació/inspecció per mostreig de tots els ajuts concedits. Aquest mostreig es podrà implementar durant l’exercici pressupostari següent al del pagament de la subvenció. 19. La Renúncia i el Reintegrament La Renúncia i el reintegrament s’estableix a l’empara del punt 14 de les Bases reguladores particulars per a la transformació digital del comerç i la restauració de la ciutat de Barcelona Seran causes de nul·litat i anul·lació les establertes a l’art. 36 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions. Sens perjudici de l’exigència de responsabilitats que s’escaiguin. L’Ajuntament procedirà a exigir el reintegrament total o parcial de les subvencions atorgades, en el supòsits que la persona o entitat beneficiària incompleixi amb l’establert als arts. 37, 38, 39 i 40 de de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions. Les persones beneficiàries podran renunciar voluntàriament a la subvenció, reintegrant el seu import si ja l’hagués percebut, en les condicions que s’estableixen a la Normativa General Reguladora de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona (NGRSM). Aquesta renúncia, ha de ser prèvia a l’inici de l’activitat subvencionada o el seu cobrament, altrament el/la beneficiari/a ha de procedir al reintegrament de les quantitats percebudes de conformitat a l’establert als arts. 12 i 13 de l’esmentada normativa. A l’import total o parcial de la subvenció a retornar, s’afegiran els interessos de demora corresponents, es procedirà per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. D’acord amb l’establert a l’art. 37 de Llei 38/2003 de 17 de 2003, General de Subvencions, seran causes de reintegrament les relacionades en l’esmentat article, així com aquelles que a tals efectes pugui preveure la convocatòria. Aquestes causes comportaran l’anul·lació total o parcial de la subvenció, així com el reintegrament dels fons rebuts i l’exigència dels interessos de demora corresponents, segons les condicions previstes en la norma referida. L’Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El/la beneficiari/a de la subvenció haurà de donar lliure accés a la seva comptabilitat (llibres i registres comptables). 20. Protecció de dades de caràcter personal Les persones sol·licitants i beneficiàries de les subvencions objecte de les presents Bases Reguladores han de complir amb el que estableix la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i el Reglament europeu vigent i, per tant, han d’adoptar i implementar les mesures organitzatives i tècniques necessàries per a preservar la seguretat de les dades objecte de tractament. L'Ajuntament de Barcelona, amb domicili a Plaça de Sant Jaume, 1, 08002 - Barcelona, és l'entitat responsable del tractament de les seves dades personals. Les dades de caràcter personal que les persones sol·licitants i beneficiàries facilitin a l’Ajuntament de Barcelona en el marc de les presents Bases Reguladores seran incorporades en un fitxer titularitat de l’Ajuntament Barcelona amb la finalitat de gestionar la adjudicació de les subvencions previstes en les Bases Reguladores. Si es considera que el tractament de les dades personals vulnera la normativa o els drets les persones interessades, aquestes podran exercir els seus drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició en qualsevol moment presentant una reclamació davant el Registre General de l’Ajuntament, Plaça Sant Jaume 1, 08002 Barcelona, indicant clarament en l’assumpte “Exercici de Drets LOPD Tercers”. M. Eugènia Riera Paino Secretària delegada Barcelona, a 2 de març de 2023 13 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 6-3-2023 CVE 202310040015 Pàg. 13-13 https://bop.diba.cat A