GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85 Convenis – Conveni CONVENI de col·laboració entre l'Institut de Cultura de Barcelona i l'Associació de Professionals de Circ de Catalunya per a la gestió cívica de la Fàbrica de Creació "La Central del Circ" al Parc del Fòrum, l'any 2023. A Barcelona, a la data de formalització REUNITS D'una part, l'Il·lm. Sr. Jordi Martí i Grau, president de l'Institut de Cultura de Barcelona, en representació d'aquesta entitat per decret d'Alcaldia de data 23 de juliol de 2021, amb seu social a Barcelona (08002), al Palau de la Virreina, La Rambla, 99, i amb CIF P5890006I, en ús de les facultats conferides a l'article 6.2.h) dels estatuts de l'esmentat Institut, i assistit en aquest acte per la secretària delegada, la Sra. Marta Lafuente García. I d'altra banda, el Sr. Jordi Príncep Cabrera, amb NIE XXXXXXXXX, que actua com a president en nom i representació de l'Associació de Professionals de Circ de Catalunya (d'ara endavant APCC), en ús de les facultats conferides pels seus estatuts, amb domicili social a la Plaça del Fòrum, s/n. (Esplanada del Fòrum) de Barcelona, i CIF G63748925. Les dues parts es reconeixen mútuament capacitat legal suficient per obligar-se en aquest conveni i EXPOSEN 1. Que l'Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) és una entitat pública empresarial local, amb personalitat jurídica i patrimoni independent, creada per l'Ajuntament de Barcelona amb l'objectiu de desenvolupar de forma directa les activitats culturals d'interès general, i entre d'altres finalitat té la d'incentivar la presència a la ciutat d'iniciatives culturals pel foment de la creació. 2. Que l'ICUB, segons el Pla Estratègic de Cultura de Barcelona, aprovat pel Plenari Municipal de l'Ajuntament de Barcelona del 22 de desembre de 2006, va posar en marxa un programa de suport a la creació a la ciutat per tal de potenciar l'existència d'espais d'assaig i experimentació en tota mena de llenguatges artístics. 3. Que l'ICUB ha donat, dóna i vol consolidar el suport a les arts del circ a la ciutat, com un sector amb una gran riquesa i diversitat creativa, que han tingut un important creixement en els darrers anys promovent l'expressivitat artística, la interdisciplinarietat, l'art contemporani i l'experimentació en nous territoris per l'art de la ciutat. 4. Que l'ICUB, dins el seu programa de suport als espais a la creació a la ciutat, recollia el compromís de crear un Centre d'Entrenament, Assaig i Creació del Circ, per tal de donar suport a la tasca artística i creativa dels professionals del circ a la ciutat. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85 5. Que l'any 2011 van finalitzar les obres d'adequació de l'esplanada del Fòrum per a l'acolliment del projecte de Fàbrica de la Creació de Circ, comptant amb un equipament dissenyat per a facilitar els processos d'assaig, entrenament, creació i producció. 6. Que l'ICUB, al novembre de 2017, va aprovar una Mesura de Govern que sota el títol de "Nou impuls al programa de Fàbriques de Creació de Barcelona", volia reforçar la implicació municipal en el que considera un programa estratègic per la ciutat. 7. Que les Fàbriques de Creació són actualment 11 equipaments distribuïts per la ciutat, però que treballen en xarxa per tal de dur a terme el que es consideren els tres pilars bàsics del projecte: l'acompanyament en la creació, la experimentació, l'assaig, el risc i la innovació, la cura de les condicions de treball (posant l'element de residències com a central), i el retorn obert resultant dels processos creatius (per tal de generar sinèrgies amb la comunitat de proximitat i la ciutat). 8. Que l'Associació de Professionals del Circ de Catalunya (APCC) aglutina i representa el conjunt de professionals del circ a la ciutat, al temps que vetlla, entre d'altres, per la promoció de la formació, la creació i la difusió de les arts del circ. 9. Que la normativa pròpia de la ciutat de Barcelona conté inequívocament una voluntat d'aprofundir en els mecanismes de participació ciutadana, reforçant la pràctica democràtica i estimulant la cooperació de l'Ajuntament i el moviment associatiu i els agents socials, com a factors de progrés i de cohesió. Dins d'aquesta voluntat, es recull el mecanisme de participació ciutadana consistent en la gestió cívica de competències municipals per a les activitats i els serveis susceptibles de gestió indirecta, en particular per a la gestió d'equipaments culturals, esportius i socials, mitjançant l'establiment de convenis en què caldrà vetllar per garantir l'accés universal i la qualitat dels serveis. 10. Que és voluntat de l'Ajuntament de Barcelona, a través de l'ICUB, donar suport a l'APCC, per tal que continuï gestionant el projecte artístic d'un centre d'entrenament, assaig i creació del circ, fonamentat en l'experimentació de les diverses disciplines circenses i la formació contínua dels professionals i artistes. 11. Que el pressupost total del projecte d'activitats 2023 és de 538.221,44 12. Que tenint en compte l'especial configuració de l'APCC i la inexistència d'altres entitats o organitzacions amb característiques idèntiques o similars, esdevé possible la signatura del present conveni per a la gestió cívica de la Fàbrica de Creació "La Central del Circ". Per tot el que s'acaba d'exposar, les parts manifesten la seva voluntat de col·laborar en aquest conveni d'acord als següents 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85 PACTES Primer.- Objecte L'objecte del present conveni és fixar els termes de la concertació de la gestió cívica de la Fàbrica de Creació La Central del Circ situada a l'explanada del Fòrum, amb 'Associació de Professionals de Circ de Catalunya per tal de desenvolupar el Projecte d'activitats descrit a l'annex 1, durant l'any 2023. Segon.- Característiques de La Central del Circ L'equipament té una superfície útil de 3.431 m2. En aquest equipament es troben ubicades les següents dependències:  Sala d'entrenament, de 650 m2.  Sala de posada en escena, de 222 m2.  Sala de creació "Petita", de 66 m2.  Sala de creació "Trapezoïdal", de 111 m2.  Sala de creació "Rectangular", de 130 m2.  Sala de creació "Triangular", de 170m2.  Sala de creació "Música", de 71 m2.  Sala de treballs corporals, de 125 m2.  Sala polivalent, de 82 m2.  2 Tallers (mecànic i magatzem de 48 i 26 m2respectivament). A més d'espais d'oficines, vestuaris, magatzem i altres espais per a serveis complementaris com ara el servei de fisioteràpia, espais de reunions i punt d'informació. Tercer.- Missió del conveni i Programa d'activitats La Central del Circ té com a missió principal oferir un marc als i les professionals del circ en el seu desenvolupament com a artistes donant suport a l'assaig, la recerca, la creació, la gestió i la difusió de les arts circenses. A més, la Central del Circ te com a missió enfortir la visibilització del sector i l'intercanvi de coneixement entre els i les artistes de circ i altres col·lectius i organitzacions de l'àmbit local, nacional i internacional, així com impulsar una comprensió àmplia i estesa de la creació circense, entenent-la com una disciplina artística amb vocació d'interrogar i reinterpretar diversos aspectes de la realitat contemporània. Per a això presenta un projecte d'activitats per al funcionament de la Fàbrica de Creació durant el 2023 (annex 1) amb els següents objectius:  Oferir als i les professionals del circ un espai d'entrenament, creació, recerca i reflexió en condicions adequades.  Promoure l'intercanvi entre els i les artistes així com amb d'altres professionals del sector. Esdevenir un espai de trobada entre diverses generacions, estètiques, tècniques de circ i procedències; un espai per compartir coneixement on es doni cabuda a diferents tendències i expressions artístiques. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85  Ser un espai d'experimentació d'idees i continguts per als i les artistes. Oferir recursos per contribuir a la creació i recerca parant atenció a les companyies d'àmbit local.  Fomentar espais de desenvolupament i reflexió artística a través de formacions amb creadors i creadores.  Donar suport a la connexió d'artistes i companyies amb l'exterior a través de la creació i participació en xarxes locals, nacionals i internacionals amb altres centres de creació i difusió.  Reforçar el vincle de l'espai amb el territori, apropant la creació en circ a la ciutadania i promovent l'accés del circ a nous públics. Quart.- Naturalesa jurídica El present conveni gaudeix de naturalesa administrativa i es regeix per allò que s'hi disposa, per l'article 34 de la Carta Municipal de Barcelona, per l'article 12 de les Normes Reguladores de la Participació Ciutadana, aprovades al Consell Plenari de 22 de novembre de 2002, per la Conceptualització de la Gestió Cívica aprovada per la Comissió de Govern de 22 d'abril de 2014, per la normativa reguladora de les subvencions, aprovada pel Consell Plenari en sessió celebrada el 4 de febrer de 2005, per la Llei General de Subvencions, pel Reglament de la Llei General de Subvencions i per la resta de normativa vigent que resulti d'aplicació. Cinquè.- Vigència La gestió cívica tindrà una durada a comptar des del dia de la seva signatura fins el 31 de desembre de 2023. Sisè.- Règim econòmic financer de la gestió 6.1. Preus L'APCC tindrà dret a percebre dels usuaris dels serveis del Centre d'Entrenament, Assaig i Creació de Circ els preus que s'aprovin. 6.2. Subvenció 6.2.1 Quantia i abonament L'ICUB atorgarà una subvenció de 235.000,00 €, prevista nominativament en l'Estat de Previsió d'Ingressos i Despeses de l'ICUB per a l'any 2023, durant la vigència del conveni. Tanmateix, i donat que l'atorgament de la subvenció no pot revestir la forma de garantia de rendiment mínim, en cap cas l'APCC tindrà dret a percebre la totalitat de la subvenció màxima establerta quan durant la vigència del conveni es produeixin variacions que representin una reducció de les despeses i/o un increment dels ingressos previstos en el pressupost en el seu dia fixat; o altres circumstancies que alterin el règim econòmico-financer inicialment establert. Així mateix, en el cas que la gestió de l'equipament no abasti l'any 2023 la subvenció serà proporcional a la durada. El cost total del projecte és de 538.221,44 €, d'acord amb el pressupost de l'annex. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85 3. La subvenció total atorgada serà de 235.000,00 € amb càrrec a la previsió d'ingressos i despeses de l'any 2023. Per tant, la participació de l'Institut de Cultura de Barcelona en el finançament de les activitats és d'un 44%. L'ICUB abonarà per transferència bancària l'import de la subvenció abans de l'últim dia del mes següent a la firma del conveni, sempre i quan les disponibilitats de tresoreria així ho permetin. La despesa corresponent a la subvenció esmentada anirà amb càrrec a la previsió d'ingressos i despeses de l'ICUB de l'any 2023. 6.2.2. Justificació de la subvenció Abans del 31 de març de 2024, l'APCC presentarà un compte justificatiu amb la documentació següent:  Un estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització de les activitats subvencionades, amb un nivell suficient de classificació i desglossament per conceptes.  Una relació detallada de totes les factures pagades, pels mateixos conceptes referits a l'apartat anterior, amb les dades d'emissió i de pagament.  Una relació del personal laboral imputat al projecte, on es faci constar, mes a mes, la retribució bruta mensual, les quotes de l'empresa a la Seguretat Social, el cost salarial total mensual, el percentatge de dedicació al projecte i l'import imputat al projecte.  Una acreditació del cost total de l'activitat subvencionada mitjançant un informe d'auditoria, d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, que aprova les normes d'actuació dels auditors de comptes en la revisió de comptes justificatives de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal. L'informe d'auditor es durà a terme per part d'auditors inscrits en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes. En cas que els comptes anuals de l'entitat estiguin auditats, l'auditor ha de ser el mateix que auditi aquests comptes. Cal que mitjançant l'auditoria també s'acrediti la revisió i el pagament de totes les despeses, l'existència d'ofertes de diferents proveïdors en els casos previstos en l'article 31.3 de la Llei General de Subvencions, i una anàlisi dels ingressos que hagin contribuït a la realització de l'activitat subvencionada, a fi i efecte de determinar les possibles incompatibilitats o excés de finançament.  Una relació detallada de tots els ingressos de l'activitat subvencionada, així com de la seva procedència. Si l'ICUB directament, o l'APCC, amb l'autorització i conformitat de l'ICUB, obtinguessin aportacions privades amb la signatura dels corresponents acords específics, aquestes aportacions s'hauran de reflectir en el compte justificatiu i el compte de resultats de l'activitat.  Una explicació de les desviacions produïdes respecte al pressupost aprovat en aquest conveni, sempre i quan siguin superiors al 15 %.  Una memòria descriptiva del desenvolupament de les activitats, així com una valoració dels objectius i resultats obtinguts.  Els estats financers anuals (balanç, compte de resultats, memòria econòmica, etc.) 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85 L'ICUB podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. En aquest sentit, l'APCC haurà de donar lliure accés a la seva comptabilitat (llibres i registres comptables). Setè.- Drets i obligacions de l'APCC 7.1. L'APCC gaudirà dels següents drets: a) Percebre les contraprestacions econòmiques previstes en el present conveni. b) Utilitzar els béns de domini públic necessaris per a la gestió. c) Utilitzar les instal·lacions per a altres activitats no previstes o extraordinàries sempre que no distorsionin l'activitat normal de l'Equipament, es comuniquin amb la suficient antelació i hagi obtingut la corresponent autorització municipal de forma expressa. d) Participar en els consells, òrgans o comissions que s'organitzin per vetllar pel funcionament de l'activitat i del recinte. e) Fer la proposta de nomenament del responsable de l'Equipament. f) Percebre subvencions d'altres Administracions públiques o Organismes. 7.2. Són obligacions de l'APCC, sense perjudici de les altres establertes en aquest conveni i els seus annexos: a) Gestionar l'equipament amb la continuïtat i la regularitat establertes, sense altres interrupcions que les que es produirien si la gestió es realitzés de forma directa per l'ICUB. En cas d'extinció normal del conveni, l'APCC ha de continuar gestionant el centre fins que un altre es faci càrrec de la seva gestió. b) Gestionar el servei per sí mateix. c) Organitzar i executar el programa d'activitats inclòs en el projecte de gestió presentat (veure Annex 1). d) Mantenir en bon estat les instal·lacions així com les obres, els béns i mitjans auxiliars aportats per l'Administració. e) Fer-se càrrec de les següents despeses:  Les que origini la contractació del personal necessari per a la correcta gestió de l'equipament i dels serveis que s'acordin:  De conservació i manteniment ordinari, tant de l'edifici com de les seves instal·lacions que inclourà també les despeses de subministraments (aigua, gas, electricitat, telecomunicacions, etc.).  De la divulgació, difusió i distribució de la publicitat d'acord amb l'apartat n) d'aquesta clàusula.  Altres despeses derivades de la gestió de l'Equipament. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85 f) Admetre a qualsevol persona que compleixi els requisits establerts reglamentàriament en la utilització de l'equipament, sense més limitacions que el pagament dels preus dels serveis i la pròpia capacitat d'aforament i característiques tècniques de l'Equipament. g) Tenir cura del bon ordre de l'equipament, podent dictar les oportunes instruccions, sense perjudici dels poders de seguiment i control de l'ICUB. h) Respondre de tots els danys i perjudicis que es derivin del funcionament de l'Equipament, ocasionats tant a tercers com a l'Ajuntament de Barcelona o al personal depenent d'aquesta. i) No alienar els béns que hagin de revertir a l'Administració, ni gravar-los. j) Destinar al programa o a l'equipament gestionat, la totalitat dels beneficis econòmics que s'hi puguin produir. k) Informar a l'ICUB del funcionament de l'Equipament, com també dels comptes d'explotació i de la situació patrimonial en relació amb la gestió de l'equipament. Aquests comptes seran independents dels específics de l'APCC. L'explotació econòmica haurà de reflectir-se segons les normes d'adaptació del Pla General de Comptabilitat a les entitats sense afany de lucre. l) Promoure la contractació, en la mesura d'allò possible, de serveis i treballadors que tinguin la seva residència o estiguin estretament relacionats amb els barris i poblacions més propers. m) Participar en els programes de formació adreçat a joves i aturats de llarga durada per a l'aprenentatge d'oficis especialitzats i directament relacionats amb la creació escènica desenvolupats per diferents administracions públiques de Barcelona i Catalunya. Aquesta participació no significarà cap càrrega o despesa econòmica afegida per a l'entitat gestora. n) Per tal d'incidir directament en el territori més proper, portar a terme, en relació amb altres agents i entitats del Districte de Sant Martí, projectes de desenvolupament i creació artística comunitaris. Així com participar en actes i activitats de caire artístic i cultural que s'hi desenvolupin. o) Proporcionar als serveis corresponents de l'ICUB tota la informació i documentació que estimin pertinent per tal de facilitar les seves tasques de fiscalització i control. p) Acomplir les disposicions vigents en matèria fiscal, laboral, de seguretat social i de seguretat i higiene en el treball contemplades a: Llei 31/95 de Prevenció de riscos laborals, RD 39/97 del Reglament de Serveis de Prevenció, RD 171/2004, de 30 de gener, Llei 28/2005 de 26 de desembre de Medidas Sanitarias frente al tabaquismo y reguladora de la venta, el suministro, el consumo y la publicación de los productos de tabaco i Resolució de 28 de desembre de 2005. L'incompliment d'aquestes obligacions per part de l'APCC o la infracció de les disposicions vigents sobre seguretat per part del personal tècnic designat per ell, no implicarà cap responsabilitat per a l'ICUB. Sense perjudici de l'anteriorment exposat, l'ICUB requerirà al gestor perquè acrediti documentalment el compliment de les referides obligacions. q) Obtenir de l'Administració l'autorització expressa per a la realització d'obres de reparació menor o conservació i manteniment de l'edifici i de les instal·lacions. 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85 r) Ajustar-se pel que fa a la difusió i publicitat de les activitats, als següents requisits: - En qualsevol mitjà físic i virtual de difusió de l'Equipament i de les activitats i serveis de l'Equipament que realitzi l'entitat gestora, haurà de fer constar la titularitat pública del mateix així com el logotip de l'ICUB - Ajuntament de Barcelona, el logotip del Programa Fàbriques de Creació i el logotip de l'equipament. - La publicitat que es realitzi a l'Equipament haurà d'ajustar-se a la normativa municipal. - En qualsevol element de retolació i senyalització, així com en la denominació de l'Equipament, haurà de constar sempre el caràcter municipal de la mateixa, realitzant-se de conformitat amb els criteris i normativa municipal. s) Garantir que els usuaris disposin de tota la informació pertinent sobre el funcionament de l'Equipament, i que siguin atesos de manera adequada. Haurà de figurar amb caràcter preceptiu un rètol, en un lloc visible i de fàcil accés per a l'usuari, en el que s'indiqui: - Els preus vigents. - L'horari que l'equipament roman obert. - L'horari d'atenció al públic. - Els serveis i programes que s'hi realitzen. - El nom de l'entitat gestora. - L'aforament de les sales. - Sortides d'emergència. t) Aportar tots els recursos humans i materials necessaris per al correcte funcionament de l'equipament. Tot el personal que executi les prestacions dependrà únicament de l'APCC a tots els efectes, sense que entre aquest i aquell i l'ICUB existeixi cap vincle de dependència funcionarial ni laboral. u) Especificar les persones concretes que executaran les prestacions i acreditar la seva afiliació i situació d'alta a la Seguretat Social, prèviament a l'inici de l'execució del contracte. v) Designar una persona responsable de la bona marxa de la gestió que ha de fer d'enllaç amb els corresponents serveis municipals i el responsable de l'Equipament. w) Respectar el principi de no discriminació per raó de la nacionalitat pel que fa a les empreses d'estats membres de la Comunitat Europea o signataris de l'acord sobre contractació pública de l'Organització Mundial del Comerç, en els contractes de subministrament conseqüència del present conveni de gestió cívica. x) Portar un inventari de béns mobles existents a l'Equipament, amb expressió de llurs característiques, marca, model, així com de la seva valoració econòmica i estat actual. y) Acreditar la contractació d'una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil per un import mínim de 300.000,00 €, en funció de l'aforament, segons el que estableix el Decret 251/2006, de regulació de les quanties mínimes de les assegurances de responsabilitat civil, detallat en l'annex núm. 3 de condicions tècniques, i una pòlissa d'accidents per aquelles activitats que l'APCC organitzi directament, que haurà de presentar en el Registre General de l'ICUB, en el termini màxim d'un mes des de la formalització d'aquest conveni. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85 Vuitè .- Potestats i obligacions de l'ICUB 8.1. Potestats: a) Mantenir la titularitat municipal de l'equipament i conservar els poders d'ordenació, reglamentació i control. b) Modificar per raons d'interès públic les característiques de l'equipament contractat i els preus que s'aprovin, que hauran de ser abonats pels usuaris. c) Fiscalitzar la gestió de l'APCC. A aquest efecte, l'ICUB pot inspeccionar l'equipament, les obres, les instal·lacions, els locals i la situació dels comptes; així com tota la documentació relacionada amb l'objecte de la gestió cívica, i dictar ordres per mantenir o restablir la prestació corresponent. d) Utilitzar els béns i instal·lacions objecte del present contracte per a la realització d'activitats culturals, educatives o socials. Si aquestes activitats són considerades d'emergència, tindran prioritat sobre la programació prevista sempre que l'ICUB comuniqui a l'APCC la necessitat d'habilitar els horaris i serveis corresponents amb una antelació mínima de 15 dies, o bé sense cap antelació quan quedin afectades per algun Pla d'Emergències. L'entitat gestora, quan estableixi compromisos amb els respectius usuaris, haurà de fer constar que, si bé els compromisos s'adopten en ferm, aquests es podran veure alterats per causes d'interès públic establertes per l'ICUB. e) Assumir temporalment la gestió directa de l'Equipament en els casos en què no la realitzi o no la pugui realitzar l'APCC per circumstàncies que li siguin o no imputables. f) Imposar a l'entitat gestora les multes i sancions pertinents per raó de les infraccions que hagi comès en la prestació del servei. g) Rescatar la gestió cívica. h) Extingir el conveni per qualsevol de les causes previstes a l'ordenament. 8.2. Obligacions: a) Satisfer al gestor les prestacions econòmiques en la quantia i els termes convinguts. b) Atorgar a l'APCC la protecció adequada per tal que pugui realitzar les seves activitats degudament. c) Posar a disposició de l'APCC els béns i instal·lacions en la forma convinguda. d) Compensar a l'entitat gestora quan les modificacions que acordi l'ICUB per raons d'interès públic afectin al règim econòmic financer del present acord de manera que es mantingui l'equilibri dels supòsits econòmics considerats com bàsics en l'adjudicació del contracte. En cas que l'ICUB dictés acords respecte al desenvolupament de les activitats de l'Equipament que no tinguin transcendència econòmica, l'APCC no tindrà dret a indemnització per raó dels mateixos. 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85 i) Indemnitzar l'APCC pels danys i perjudicis que li ocasioni l'assumpció directa de la gestió de les activitats quan es produeixi per motiu d'interès públic que determini el rescat de la gestió cívica. j) L'ICUB s'encarregarà de facilitar la tramitació per a la contractació de l'alta per als subministraments energètics i d'aigua, així com de telecomunicacions, per a la posada en marxa de l'equipament. Per la seva banda l'entitat gestora se'n farà càrrec dels contractes de subministres que abonarà directament a les empreses proveïdores així com del manteniment ordinari de les instal·lacions de l'equipament, tal i com s'especificava a l'apartat 5è.2.e. Novè.- Règim de subcontractació i cessió 9.1 L'APCC podrà concertar amb tercers l'execució de prestacions vinculades al funcionament de l'equipament, previ coneixement de l'ICUB. La subcontractació es farà seguint els principis de publicitat i concurrència pública, d'acord amb l'art. 29.3 de la Llei General de Subvencions. En cas que la subcontractació no superi els límits establerts a l'article esmentat, es consultaran com a mínim tres proveïdors, d'acord amb el que estableix l'article 31.3 de la Llei de Subvencions. Així mateix La Central del Circ es responsabilitzarà que els subcontractistes compleixen la resta de condicions establertes a l'article 29 de la Llei General de Subvencions. En tot cas, els contractistes restaran obligats només davant l'APCC, que assumirà la total responsabilitat de la gestió de l'equipament davant l'ICUB. En cap cas es podrà subcontractar per l'APCC amb: a) Persones o entitats incurses en alguna de les prohibicions establertes per la normativa de contractació dels ens públics o en la normativa de subvencions. b) Intermediaris o assessors en els que els pagaments es defineixin com un percentatge de despesa total de l'operació, llevat que l'esmentat pagament es trobi justificat amb referència al valor de mercat del treball realitzat o els serveis prestats. c) Persones o entitats vinculades a l'APCC, llevat que la contractació es realitzi d'acord amb les condicions normals de mercat i en aquest cas s'obtingui l'autorització prèvia per part de l'ICUB. 9.2. No es podran cedir els drets ni les obligacions derivades d'aquest conveni. Desè.- Responsabilitat en la gestió L'ICUB quedarà exempt de qualsevol responsabilitat civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena, derivada de les activitats expressament encarregades a l'APCC al present conveni. En aquest sentit, l'APCC serà responsable de mantenir en bon estat de conservació i manteniment les instal·lacions i es compromet a tenir les pòlisses d'assegurances que siguin necessàries, per tot el període de gestió. 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85 Les despeses extraordinàries derivades dels intervens correctius a les instal·lacions s'estudiaran i s'optarà per cercar el finançament oportú entre les dues parts. Onzè.- Comissió de seguiment del Conveni Al marge de la comunicació constant entre la persona responsable de l'equipament i el personal tècnic referent de l'Institut de Cultura de Barcelona, es podrà crear una Comissió de Seguiment, d'acord amb el que preveu l'article 12 de les Normes Reguladores de la Participació Ciutadana, amb la composició i funcions bàsiques, que determinen l'article 50 de les normes reguladores del funcionament dels Districtes i l'article 49 del reglament intern d'organització i funcionament del Districte, o el Reglament del propi Consell d'equipament El Consell Rector serà l'òrgan de seguiment de l'activitat de l'equipament i ostentarà les següents funcions: a) Aprovar el projecte artístic i de gestió i el pressupost anual de funcionament de l'equipament. b) Realitzar la proposta dels preus que han de ser abonats pels usuaris. c) Realitzar una avaluació anual de les activitats i serveis de l'equipament, segons els resultats de l'any en curs; d) Acordar les línies de col·laboració i els indicadors d'activitat per l'any següent; e) Analitzar l'impacte i funció social de l'equipament i vetllar per la transparència i vocació de servei públic en el seus mecanismes i canals de presa de decisions. Per al compliment d'aquestes funcions el Consell Rector es reunirà preceptivament dos vegades a l'any de forma ordinària i, de manera extraordinària, sempre que es consideri convenient i a proposta del President. El Consell Rector, en cas de constituir-se, estarà format per: - Presidència de l'ICUB o persona en qui delegui, que actuarà com a President del Consell Rector. - Gerència de l'Institut de Cultura o persona en qui delegui. - Direcció de Cultura de Proximitat de l'Institut de Cultura o persona en qui delegui. - Coordinació del Programa Fàbriques de Creació de l'ICUB o en qui delegui. - Regidoria del Districte de Sant Martí o persona en qui delegui. - Presidència de l'entitat gestora de La Central del Circ o persona en qui delegui. - Direcció de La Central del Circ o persona en qui delegui. - Representant dels usuaris a títol individual. En cas que el consell Rector no arribi a constituir-se, les tasques definides en aquest acord correspondran als òrgans de govern de l'APCC. 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85 Dotzè.- Règim de faltes, multes i sancions 12.1. Faltes 12.1.1. Faltes molt greus. a) L'incompliment del termini d'inici de l'execució de les prestacions. b) L'incompliment molt greu de les obligacions essencials derivades del conveni que afectin a la continuïtat i a la regularitat de l'equipament; i als drets dels usuaris i als interessos municipals. c) La paralització total i absoluta en l'execució de les prestacions per causes imputables al gestor. d) La interrupció en la prestació del servei per causes que siguin imputables al gestor. e) La resistència als requeriments efectuats per l'ICUB, o la seva inobservança, quan produeixi un perjudici molt greu a l'execució del contracte. f) La utilització de sistemes de treball, elements, materials, màquines o personal diferents als previstos en el conveni, si escau, quan produeixi un perjudici molt greu a l'execució del contracte. g) La desobediència sistemàtica del gestor a les instruccions donades per l'ICUB sobre la conservació de les obres i instal·lacions o la mala fe en la seva execució. h) La desobediència per part del gestor de les disposicions de la Corporació sobre la conservació de les instal·lacions quan posi en perill la prestació del servei o la seguretat dels usuaris. i) Incompliment molt greu de les obligacions de tipus fiscal, laboral i de Seguretat Social que es derivin per l'execució del conveni. j) Incompliment molt greu de les obligacions de reserva i confidencialitat de les dades de caràcter personal a què tingui accés l'APCC per raó de la gestió cívica. k) La reiteració en la comissió de faltes greus 12.1.2. Faltes greus: a) Aquelles actuacions que per negligència produeixin perjudicis als usuaris de les activitats, i als interessos de l'ICUB. b) El cobrament inadequat de les prestacions als usuaris. c) Actuació professional deficient o contrària a la pràctica professional, tant pel que fa a la gestió del servei en general com en l'atenció al públic. d) El falsejament de la informació que ha de facilitar el gestor en acompliment de les obligacions establertes en aquest conveni. 12 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85 e) Les infraccions en la prestació del servei que el pertorbin o alterin greument en el volum o la qualitat sense arribar a la paralització. f) La resistència del gestor a realitzar reformes preceptives ordenades per l'ICUB. g) Les que causin lesions a la seguretat, la salubritat i els interessos legítims dels usuaris. h) La resistència als requeriments efectuats per l'Administració, o la seva inobservança. i) La utilització de sistemes de treball, elements, materials, màquines o personal diferents als previstos en aquest conveni. j) La inobservança de requisits d'ordre formal establerts en el present conveni. k) L'incompliment de les prescripcions relatives a la subcontractació. l) Incompliment greu de les obligacions de tipus fiscal, laboral i de Seguretat Social que es derivin per l'execució del contracte. m) La reiteració en la comissió de faltes lleus. 12.1.3. Faltes lleus: a) La demora en 10 dies hàbils en la presentació de tota la documentació exigida en l'apartat 5.2.k de la clàusula 5 d'aquest conveni. b) L'ocupació temporal dels béns de domini públic que no estiguin afectes al servei públic objecte del present conveni. 12.1.4. Als efectes dels paràgrafs anteriors, s'entén per reiteració la comissió d'una falta del mateix caràcter sancionada per resolució administrativa ferm. 12.2. Penalitzacions. a) Les faltes molt greus seran sancionades amb la resolució del contracte o amb la imposició d'una sanció econòmica de fins a 12.000,00 €. b) Per la comissió de faltes greus, s'imposarà una sanció econòmica de fins a 9.000,00 €. Amb independència del previst als apartats anteriors, per la comissió de les faltes molt greus i greus assenyalades en els apartats b), d), e), g), i h) o per qualsevol incompliment de les obligacions de l'APCC previstes en aquest conveni o en el pla de gestió que provoqui una pertorbació greu del servei no reparable per altres mitjans o que produeixi una lesió als interessos dels usuaris, sempre que l'Administració no opti, quan sigui procedent, per la resolució del contracte, podrà acordar la intervenció del servei. Les faltes lleus seran sancionades amb multa d'un import fins a 1.000,00 €. 13 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85 Tretzè.- Extinció Són causes d'extinció del present conveni a més a més de les generals establertes per llei, les següents: - El mutu acord de les parts. - La impossibilitat sobrevinguda, de caràcter legal o material, que impedeixi donar compliment a l'objecte d'aquest conveni. - L'incompliment greu per qualsevol de les parts de les obligacions previstes en aquest conveni, sense perjudici de la imposició de les possibles sancions que s'escaiguin. Catorzè.- Reversió 14.1. Un cop extingit el present conveni per qualsevol de les causes previstes, en la clàusula anterior, sempre i quan no s'hagi previst firmar un nou conveni, revertiran a l'ICUB l'equipament i tots els béns i instal·lacions afectats inicialment al mateix, així com el conjunt de les millores realitzades en les instal·lacions, i els béns adquirits amb càrrec als comptes d'explotació durant el període de vigència d'aquest conveni, així com els adquirits mitjançant subvencions de qualsevol de les Administracions Públiques. 14.2. La situació de conservació i funcionament dels béns, instal·lacions i equips objecte de reversió haurà de ser l'adequada per a garantir la continuïtat en la prestació de les activitats pròpies de l'equipament. En cas que no es firmi un nou conveni, l'ICUB, en el termini de dos mesos a partir de la finalització, adoptarà les disposicions corresponents per tal que l'entrega dels béns, instal·lacions i equips es verifiqui en les condicions convingudes i a tal efecte designarà un Interventor tècnic el qual haurà de vigilar la seva conservació i informarà de les reparacions necessàries que hagi d'efectuar el gestor, al seu càrrec, per tal de mantenir-les en les condicions adequades. 14.3. El lliurament de tots els bens i instal·lacions afectats a l'equipament haurà de realitzar- se lliure de qualsevol tipus de càrrega o gravamen. 14.4. El desallotjament de l'equipament haurà de produir-se en el termini improrrogable de 3 mesos posteriors a l'acabament del període pactat. Tanmateix, l'ICUB es reserva la potestat de reduir aquest termini per raons d'interès públic. Quinzè.-Transparència i dades personals Aquest Conveni es posa a disposició dels ciutadans i ciutadanes a través del Portal de la Transparència, en aplicació del que disposen els articles 8 f) i 14 la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació públic i bon govern i la resta de normativa que la desenvolupa. En aquest sentit, les parts signants d'aquest instrument manifesten el seu consentiment perquè les dades personals que hi consten, així com la resta de les especificacions que conté, puguin ser publicades al Portal de la Transparència de l'Ajuntament de Barcelona. 14 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 9 de maig del 2023 CSV: 0ae1acc87c815c85 Setzè. Resolució de conflictes i jurisdicció competent. Per resoldre els conflictes derivats de l'aplicació i/o interpretació del present conveni ambdues parts se sotmeten expressament a la jurisdicció i competència dels Jutjats i Tribunals de Barcelona de l'ordre contenciós administratiu. I en prova de conformitat amb tot el seu contingut les parts el signen per duplicat exemplar en el lloc i data que s'assenyalen al encapçalament. Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 20 d'abril de 2023. Sr. Jordi Martí i Grau, president de l'ICUB. Sra. Marta Lafuente García, secretària delegada de l'ICUB. Jordi Príncep Cabrera, president de l'Associació de Professionals del Circ de Catalunya. 15 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007