GASETA MUNICIPAL 8 de juny del 2023 CSV: 615748a4f1e65f93 Convenis – Conveni CONVENI de col·laboració entre l'Institut de Cultura i Screen Project S.L. per al projecte Loop Barcelona 2023. Barcelona, a la data de la signatura INTERVENEN D'una banda, l'Il·lIm. Sr. Jordi Martí i Grau, en representació de l' Institut de Cultura de Barcelona (en endavant ICUB), amb NIF P5890006I i domicili a La Rambla, 99, 08002 de Barcelona, que actua com a president en ús de les facultats conferides per l'article 6 h) dels seus estatuts, amb domicili al Palau de la Virreina (La Rambla, 99, 08002 Barcelona), i assistit en aquest acte per Marta Lafuente Garcia, Secretària delegada en exercici de funcions d'assessorament i fe pública. De l'altra part, el senyor Llucià Homs Capdevila, amb DNI XXXXXXXXX, com a administrador d'Screen Project S.L., segons consta acreditat en l'expedient, amb domicili a Enric Granados 3, pral 2, 08007 de Barcelona i NIF B63868079 (d'ara endavant també "el beneficiari"). MANIFESTEN I. Que SCREEN PROJECT S.L. és una agència constituïda a Barcelona l'any 2005 que té per objecte el foment, la promoció i la difusió de les arts visuals en totes les seves manifestacions i formes mitjançant la seva divulgació, publicació, exposició, exhibició, comercialització, distribució, col·lecció, estudi, formació i totes aquelles activitats relacionades amb aquestes, amb especial atenció a la realització, producció, direcció, organització, col·laboració o assessorament en fires, certàmens i esdeveniments de tot tipus destinats, totalment o parcial, a aquesta finalitat. II. Que SCREEN PROJECT S.L. centra la seva activitat a l'entorn de l'art contemporani, amb un enfocament especial en la imatge en moviment i la seva comunitat. A través d'aliances amb agents internacionals i plataformes locals, genera projectes que es materialitzen en diferents formats i llocs. Amb aquesta intenció, Screen Project SL crea una plataforma dedicada a l'estudi i promoció de les pràctiques artístiques contemporànies basades en la imatge en moviment, LOOP Barcelona. III. Que LOOP és una plataforma dedicada a l'estudi i promoció de la imatge en moviment que va néixer el 2003 com la primera fira especialitzada en videoart, en un moment que no existia cap lideratge internacional en el camp del videoart ni de la creació audiovisual artística, ni Barcelona tenia cap esdeveniment artístic situat en el calendari internacional. IV. Que, des de la seva creació, la preocupació de LOOP pel vídeo va en la direcció de donar visibilitat a les artistes, fomentar les trobades i les connexions, produir coneixements i obres, i donar suport al mercat del videoart. Amb aquest objectiu, LOOP ofereix a un públic especialitzat una selecció curada de continguts relacionats amb el vídeo des de 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de juny del 2023 CSV: 615748a4f1e65f93 perspectives canviants i actuals, que suposin un repte per la comunitat. En aquest sentit uns dels reptes que es planteja és associar una comunitat internacional d'artistes, comissaris, galeristes, col·leccionistes i directors d'institucions per a desenvolupar projectes que tenen com a objectiu explorar les capacitats del vídeo i el cinema en els discursos d'art contemporani actuals. Des de 2003, anualment, LOOP Barcelona ha confirmat ser un punt de trobada estratègic que es desplega en tres seccions principals: la Fira (LOOP Fair), el Festival (LOOP Festival) i els Studies (LOOP STUDIES). V. Que l'Ajuntament de Barcelona, d'acord amb l'article 58.3 de la Llei 22/1998 que aprova la Carta Municipal de Barcelona, pot promoure tota classe d'activitats i prestar tots els serveis públics que afectin l'interès general dels ciutadans i les ciutadanes així com portar a terme activitats complementàries a les d'altres Administracions Públiques. VI. Que l'ICUB és una entitat pública empresarial local creada per l'Ajuntament de Barcelona per a desenvolupar la política cultural de la ciutat en el marc del que disposa el Pla d'Actuació Municipal, que està regida pels Estatuts aprovats pel Plenari del Consell Municipal en sessió del 17 de juny de 2005, amb personalitat jurídica pròpia, plena capacitat jurídica i d'obrar i autonomia de gestió per al compliment de les seves finalitats. VII. Que l'ICUB té entre els seus objectius el de promoció de les actuacions i coordinació de tots aquells serveis, entitats i empreses que puguin incidir en la vida cultural de la ciutat, així com potenciar un concepte creatiu, obert, plural i tolerat de la cultura i desenvolupar un concepte de cultura socialment útil en el conjunt de desenvolupament econòmic de la ciutat i en la creació de riquesa i ocupació. VIII. En aquest marc, l'ICUB considera d'interès per a la ciutat donar suport i col·laborar amb el projecte LOOP Barcelona, que s'ha consolidat com a plataforma de referència internacional d'un sector clau i creixent de la cultura contemporània: el vídeo i el cinema d’artista. El seu àmbit d'actuació és a la vegada, cultural, econòmic, pedagògic i social i el seu model obert i híbrid, aglutina creació i indústria cultural en un projecte a la vegada sectorial i de ciutat; i un dels seus principals objectius, és el d'articular i dinamitzar el sector del vídeo art posant en diàleg les plataformes internacionals i locals més actives i innovadores en l'àmbit de la imatge en moviment. L'esdeveniment del 2023, tindrà una duració de 10 dies en els que s'articularà una Fira, un Festivals i un conjunt d'activitats paral·leles en la ciutat i online. IX. Per tot l'exposat, es considera que el Projecte és generador de "valor públic" en el sentit que addicionalment a l'impacte econòmic que genera per si mateix, també aporta valor en els drets culturals, socials i ambientals i de vincle i retorn amb la ciutat, i per això participarà en una prova pilot aportant informació sobre el desenvolupament del seu Projecte que podrà ser utilitzat a nivell municipal per definir les característiques dels esdeveniments amb valor públic. X. L'Ajuntament de Barcelona té regulada la utilització de convenis administratius com a mitjà per articular la cooperació amb institucions i entitats a través de la "Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions", aprovada per Decret d'Alcaldia de data 27 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de juny del 2023 CSV: 615748a4f1e65f93 d'abril de 2011 i del Decret d'Alcaldia regulador del registre de convenis de data 28 de desembre del 2015 (BOPB de 5 de gener de 2016). En virtut del què s'ha exposat, ambdues parts, reconeixent-se recíprocament capacitat legal necessària per a obligar-se en representació de les respectives entitats, acorden subscriure el present conveni de col·laboració que es regirà pels següents PACTES Primer.- OBJECTE L'objecte d'aquest conveni és establir i regular la cooperació i foment, mitjançant l'atorgament d'una subvenció directa de caràcter extraordinari per part de l'ICUB a Screen Project SL per al desenvolupament del projecte LOOP Barcelona 2023, que celebrarà el Festival LOOP entre el 14 i el 24 de novembre, i la Fira LOOP, els dies 21, 22 i 23 del mateix mes. Veure la descripció del projecte a l'annex 2 del present conveni. Segon.- REGULACIÓ JURÍDICA El present conveni està regulat per les seves clàusules, per la Llei 22/1998 que aprova la Carta Municipal de Barcelona, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic (els articles 47 a 53 com a legislació bàsica), per la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de Règim Jurídic i de Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya, per la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, pel Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, que aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, per la Normativa Reguladora dels Expedients d'Autorització de l'Atorgament de Convenis Administratius aprovat per Decret d'Alcaldia de 27 d'abril de 2011, per la Normativa General Reguladora de Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona aprovada pel Consell Municipal en data 17 de desembre de 2010, per la Llei 38/2003 General de Subvencions, pel Reglament aprovat pel Reial Decret 887/2006, pel Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals (ROAS), per la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i per la resta de normativa legal vigent aplicable. En cas, que encara així, es plantegi algun dubte o llacuna s'acudirà als principis rectors de la Llei de Contractes del Sector Públic. Tercer.- COMPROMISOS I APORTACIONS D'SCREEN PROJECT SL 1. Desenvolupar el projecte LOOP Barcelona en els termes de la documentació presentada i que integra l'expedient, que contempla les següents actuacions:  LOOP Fair, fira especialitzada en selecció de films i vídeos d'artistes contemporanis presentats per galeries internacionals en una experiència única i un format innovador.  LOOP Festival, un Festival de videoart que presenta una sèrie de propostes relacionades amb la creació d'imatges en moviment en forma d'exposicions, projeccions i performances en viu i que mobilitza tota la ciutat amb col·laboracions del sector públic i privat així com el sector formatiu.  LOOP Studies, una sèrie de xerrades, tallers i trobades professionals que fomenten el reconeixement i l'apreciació del vídeo i el cinema. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de juny del 2023 CSV: 615748a4f1e65f93 2. Participar activament en el projecte impulsat per l'Institut de Cultura de Barcelona per definir les característiques dels esdeveniments amb valor públic, aportant la informació sobre el projecte que li pugui ser requerida. Entre d'altres, la beneficiària haurà de retornar emplenada l'enquesta relativa als anys 2022 i 2023 que es facilitarà des de l'ICUB, fet que permetrà mesurar l'esdeveniment des de l'esmentada perspectiva, atenent a les diferents dimensions i indicadors definidors d'aquest valor. El lliurament de l'enquesta 2023 s'haurà de fer en un termini màxim d'un mes des de la data de finalització del festival. 3. Facilitar a l'ICUB qualsevol altra informació que requereixi del Projecte, així com de les seves activitats. 4. Disposar dels mitjans humans i materials necessaris per assolir els objectius d'aquest conveni, realitzar-ne el seguiment i vetllar pel compliment dels acords i actuacions establertes. 5. Introduir, en tot moment, la perspectiva de gènere sense reproduir els estereotips i rols sexistes en la contractació de serveis i persones així com en l'exercici de les seves activitats. 6. Fer ús d'un llenguatge no sexista i inclusiu en tota la documentació, publicació i materials necessaris i vetllar perquè el material publicitari no incideixi en estereotips de gènere degradants i/o nocius per la salut. 7. Incorporar en el desenvolupament del Projecte, tant en els continguts com en la metodologia, elements que vetllin per a la igualtat d'oportunitats i de resultats entre homes i dones i la no discriminació de gènere. 8. Participar en aquells projectes, comissions, trobades i grups de treball que li sol·liciti l'Ajuntament de Barcelona en matèria relacionada amb l'objecte del present conveni. 9. Fer difusió de les actuacions que porta a terme l'ICUB i fer-lo partícip en aquells actes públics d'especial rellevància en matèries relacionades amb l'objecte del conveni. 10. Fer constar en tot aquell material divulgatiu, publicitat gràfica i visual que s'elabori per les accions recollides en aquest conveni, la col·laboració de l'ICUB i el seu logotip, d'acord amb la normativa municipal d'imatge corporativa, que haurà de lliurar juntament amb la justificació dels fons rebuts. Quart.- COMPROMISOS I APORTACIONS DE L'ICUB L'ICUB, atès l'interès públic del projecte es compromet a fer una aportació en concepte de subvenció extraordinària de quaranta-cinc mil euros (45.000€) a càrrec de l'Estat de previsió d'ingressos i despeses de l'ICUB de l'any 2023. L'import total de la subvenció per la quantitat de 45.000€ equival a un percentatge del 9,30% de l'import total del Projecte per valor de 483.750€. Veure pressupost del projecte a l'annex 1 del present conveni. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de juny del 2023 CSV: 615748a4f1e65f93 El Projecte subvencionat integra totes les accions i actuacions previstes en el pressupost presentat i, per tant, la subvenció atorgada haurà de destinar-se únicament a cobrir aquestes despeses. La quantia de la subvenció atorgada, en concurrència amb la d'altres entitats que puguin donar suport mitjançant subvencions al Projecte, no podrà ser en cap cas d'un import superior al cost total del mateix. L'import de la subvenció s'abonarà com a lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació, com a pagament a compte o anticipat, per a dur a terme les actuacions inherents al Projecte. Cinquè.- JUSTIFICACIÓ Per tal de justificar que s'ha realitzat l'activitat que fonamenta la subvenció, la beneficiària haurà de presentar abans del 31 de març del 2024 el compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditoria, que constarà de Memòria d'actuació i Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, d'acord amb allò previst a l'article 10.3 de la Normativa General reguladora de les Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona. L'informe d'auditoria se sotmetrà, en tots els casos, a l'Ordre EHA 1434/2007 que aprova la Norma d'actuació dels auditors/es de comptes en la revisió de comptes justificatius de subvencions. L'auditoria ha de ser realitzada per un/a auditor/a de comptes amb inscripció vigent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes (ROAC) depenent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes i adscrit al Ministeri corresponent de l'Administració de l'Estat. La presentació de l'auditoria com a forma justificativa de la despesa no eximeix a la beneficiària del manteniment del suport documental d'acord amb els terminis establerts per la llei. L'Ajuntament de Barcelona podrà sol·licitar la documentació suport de l'auditoria d'acord amb el que s'estableix a la Normativa esmentada i, a més, té la facultat de comprovar en qualsevol moment i pels mitjans que estimi oportuns, la realització efectiva de totes les accions i actuacions del projecte així com l'execució del pressupost i el destí de les quantitats atorgades en relació a la seva finalitat i, per aquesta raó, l'Ajuntament tindrà en tot moment accés lliure a la comptabilitat de la beneficiària i aquesta haurà d'aportar tota la documentació que li sigui requerida. El termini de presentació d'aquesta justificació és d'un màxim de tres mesos a comptar des de la data de finalització de la vigència del present conveni. La despesa dels serveis d'auditoria derivada de la revisió del compte justificatiu serà considerada despesa subvencionable, fins a un màxim de 3.000€. La justificació es refereix a les despeses relatives a la globalitat del projecte. S'acceptaran justificants de despeses realitzades per a l'execució del projecte encara que siguin anteriors a l'atorgament de la subvenció, des del dia 1 de gener de 2023 i sempre dintre de l'exercici pressupostari corresponent. Les factures i els comprovants es lliuraran de manera telemàtica a l'ICUB a través d'una instància telemàtica genèrica al Registre Electrònic ubicat a la seu electrònica de l'Ajuntament 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de juny del 2023 CSV: 615748a4f1e65f93 de Barcelona (https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca) i s'acompanyaran d'una declaració responsable del representant de l'entitat conforme les factures aportades són les úniques originals (no hi ha altres còpies de les mateixes factures presentades al mateix temps, als efectes i en les condicions de la justificació de la subvenció municipal, en altres administracions públiques). Conforme al que disposa l'article 31.3 de la Llei General de Subvencions, l'entitat haurà d'adjuntar a la memòria econòmica l'acreditació d'un mínim de tres pressupostos de diferents proveïdors (amb caràcter previ a la contractació o compromís per la presentació del servei o lliurament del bé) per a les despeses subvencionades per l'ICUB que superin la quantitat de 15.000 € (o 40.000 €, en cas d'execució d'obres), així com una memòria de justificació de l'elecció realitzada en el cas que no sigui la proposició més avantatjosa econòmicament, exceptuant que la despesa s'hagués realitzat amb anterioritat a la subvenció. La manca de justificació o la justificació incompleta podran comportar l'anul·lació total o parcial de la subvenció i el reintegrament en les condicions previstes en la normativa general aplicable. Sisè.- COMISSIÓ DE SEGUIMENT El seguiment d'aquest conveni s'encomana a una comissió integrada per un representant de cada una de les parts, que tindrà com a funcions vetllar pel seu compliment i realitzar la seva interpretació en cas de controvèrsia. La Comissió de seguiment es reunirà a instància de qualsevol de les parts. Els representants de les parts es podran acompanyar de les persones de la seva organització que considerin convenients. En el cas que les noves iniciatives comportessin una alteració dels termes de la subvenció atorgada, aquesta caldria que fos aprovada, oportunament i formal, per part de l'òrgan competent. Setè.- VIGÈNCIA Aquest conveni tindrà vigència des de la data de la seva signatura fins al dia 31 de desembre de 2023 i abastarà en el seu àmbit tota la col·laboració entre les parts des de l'inici del Projecte, a efectes de despeses imputables en els termes indicats al pacte Cinquè. Vuitè.- CAUSES D'EXTINCIÓ I EFECTES DE L'INCOMPLIMENT Aquest conveni s'extingirà si es produeix alguna de les causes següents:  Compliment del seu objectiu, si aquest fet es produeix amb anterioritat a la data en que finalitza la seva vigència.  Transcurs del termini de vigència.  Acord unànime de les parts signants.  Resolució judicial que en declari la nul·litat.  Incompliment de la normativa reguladora de les subvencions.  Qualsevol altra causa prevista a la normativa. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de juny del 2023 CSV: 615748a4f1e65f93 En cas d'incompliment per alguna de les parts de les obligacions i els compromisos assumits, l'altra part podrà requerir perquè els compleixi en un termini determinat, que no podrà superar la data de vigència del conveni. Si transcorregut el termini atorgat persistís l'incompliment, s'entendrà resolt el conveni amb la notificació d'aquestes circumstàncies a l'altra part. La beneficiària coneix i accepta que la no realització de les activitats objecte d'aquest conveni dins del seu termini de vigència o la modificació no autoritzada del Projecte en les termes aprovats, l'obliguen al reintegrament de les subvencions rebudes més els corresponents interessos, independentment de les sancions que corresponguin d'acord amb allò previst a l'article 13è. de la Normativa Reguladora de les Subvencions Municipals, els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, General de Subvencions i l'article 21 i següents del seu Reglament. L'extinció del conveni comportarà les conseqüències que per a cada cas concret prevegi la normativa vigent d'aplicació. Novè. TRACTAMENT DE LES DADES DE CARÀCTER PERSONAL Ambdues parts es comprometen al compliment de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals i normativa de desenvolupament, i decret de desplegament, així com al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades. Si es preveu que el compliment del conveni pugui comportar en algun moment un tractament de dades de caràcter personal incloses en un fitxer de titularitat municipal, la beneficiària es compromet a fer aquell tractament d'acord amb les instruccions específiques de l'Ajuntament i s'obliga a no aplicar-les ni utilitzar-les amb una finalitat diferent de la prevista en el propi conveni, ni comunicar-les a altres persones, ni tan sols per conservar-les. Una vegada complerta l'activitat, les dades de caràcter personal que hagin estat tractades per compte de l'Ajuntament hauran de ser destruïdes o retornades a aquest, d'acord amb les instruccions de les persones tècniques municipals. En cas d'incompliment d'aquestes obligacions, la beneficiària en serà responsable, d'acord amb el que preveu la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals. Les parts s'obliguen a respectar la confidencialitat de les dades de caràcter personal i dels coneixements professionals o industrials que estiguin relacionats amb l'objecte del conveni, excepte en els supòsits derivats per aplicació de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern i del compliment per part de l'Ajuntament o de la beneficiària del deure de facilitar informació als organismes públics de control i fiscalització previstes per la legislació i d'acord amb la corresponent normativa aplicable. Desè.- ADDENDES Qualsevol modificació que alteri les obligacions establertes en aquest conveni s'haurà de fer amb el consentiment d'ambdues parts i per escrit, mitjançant el corresponent annex o addenda de modificació. 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de juny del 2023 CSV: 615748a4f1e65f93 L'aprovació de les modificacions haurà de seguir el mateix procediment seguit per a l'aprovació del conveni. Onzè.- LLEI DE TRANSPARÈNCIA. INFORMACIÓ DE PUBLICACIÓ L'Ajuntament de Barcelona informa a la beneficiària, que es dóna per informada, que, en compliment d'allò establert a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, les dades relatives al present conveni seran publicades en el web municipal. La beneficiària es compromet a donar compliment a la declaració de transparència prevista en l'article 15.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració en els termes de la informació facilitada amb anterioritat a l'aprovació de l'atorgament de la subvenció. Dotzè.- JURISDICCIÓ COMPETENT L'Ajuntament de Barcelona tindrà la facultat de resoldre les diferències que puguin sorgir en l'execució i la interpretació d'aquest conveni, amb caràcter previ a la seva submissió, si s'escau, a la via judicial. En el seu cas, per a les qüestions litigioses que puguin sorgir de la interpretació, compliment i efectes del present conveni hauran de tractar de solucionar-se en el si de la Comissió de Seguiment i, en cas contrari, seran competents els Tribunals de la Jurisdicció contenciosa administrativa de la ciutat de Barcelona. Pel que fa a la signatura del present conveni, es farà de manera telemàtica de conformitat amb el que es preveu a la Llei 39/2015 i 40/2015, i la data d'efectes serà la de l'última signatura. I, en prova de conformitat, les parts signen el present document i a un únic efecte. Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 19 de maig de 2023. Per l'Institut de Cultura de Barcelona: Il·lm. Sr. Jordi Martí i Grau, president. Sra. Marta Lafuente Garcia, secretària delegada. Per SCREEN PROJECTS, SL: Sr. Llucià Homs Capdevila, administrador. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007