GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 Convenis – Conveni CONVENI interadministratiu pel desenvolupament del Conveni marc entre el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona per l'assoliment d'un model integral de polítiques actives d'ocupació a la ciutat de Barcelona pel període 2023-2024. REUNITS: D'una part, Juan José Torres López, director del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, nomenat pel Decret 363/2021, de 28 de setembre (DOGC núm. 8513, de 30 de setembre de 2021), en ús de les facultats que li són conferides d'acord amb l'article 27 de la Llei 13/2015, de 9 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i creació del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i d'acord amb la Resolució EMT/2877/2021, de 23 de setembre, de delegació de competències de la persona titular del Departament d'Empresa i Treball en diferents òrgans del Departament i entitats adscrites (DOGC núm. 8511, de 28 de setembre de 2021). I d'una altra, Albert Batlle Bastardas, cinquè tinent d'Alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, actuant per delegació de l'Alcaldia de data 23 de maig de 2022, expressament facultat per acord de la Comissió de Govern de data 25 de maig de 2023 i assistit en aquest acte per Maria Eugènia Riera Paino, secretària delegada, en exercici de funcions d'assessorament legal preceptiu i fe pública. Les parts es reconeixen mútuament capacitat per subscriure aquest acte i obligar-se en representació de les seves institucions i, MANIFESTEN: I. Que el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, d'acord amb la Llei 13/2015, de 9 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, té com a funcions principals: • Gestionar els serveis d'informació i d'orientació integral a les persones. • Gestionar la intermediació laboral, d'acord amb el que estableixi la normativa vigent. • Gestionar programes de prospecció del mercat de treball. • Col·laborar amb les empreses que vulguin realitzar una nova activitat econòmica o que necessitin fer una nova contractació per a ajudar-les a que disposin dels perfils professionals que requereixen. • Disposar d'una cartera de serveis formada per serveis bàsics i altres serveis especialitzats, adaptada a les característiques i a les necessitats detectades de les persones, del territori, dels col·lectius, de les empreses i dels sectors productius de Catalunya. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 • Fomentar el desenvolupament econòmic i la creació d'ocupació en l'àmbit local i detectar les necessitats de suport. • Promoure la concertació de les polítiques ocupacionals als territoris per tal de planificar i implementar diferents estratègies territorials a tota Catalunya que fomentin l'ocupació i el desenvolupament socioeconòmic. • Dissenyar, programar i difondre la oferta formativa en l'àmbit territorial català, la qual ha d'estar ajustada a les necessitats del mercat laboral, de manera que afavoreixi així la productivitat i competitivitat de les empreses, alhora que faciliti la qualificació i la promoció de les persones treballadores. • Promoure el manteniment d'una xarxa d'entitats de formació, públiques i privades, que juntament amb els seus centres propis, garanteixi una oferta permanent de formació per a l'ocupació de qualitat. II. Que l'Ajuntament de Barcelona, mitjançant Barcelona Activa SAU SPM, integrada en l'Àrea d'Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, impulsa el desenvolupament econòmic de la ciutat, dissenyant i executant polítiques d'ocupació per a tothom i afavorint el desenvolupament d'una economia diversificada i de proximitat. Des de fa més de 30 anys, Barcelona Activa SAU SPM contribueix a la millora de la qualitat de vida de les persones promovent la competitivitat econòmica de la ciutat i el reequilibri dels territoris, a través del foment de l'ocupació de qualitat, l'impuls a l'emprenedoria i el suport a un teixit empresarial plural, divers i sostenible, des d'una perspectiva econòmica, social i ambiental. III. Que l'Acord Barcelona per a l'Ocupació de Qualitat (ABOQ 2021-2030) és un Acord de ciutat amb la voluntat de potenciar la concertació social entre agents socials i econòmics, en pro d'uns objectius comuns de foment de l'ocupació inclusiva i del treball de qualitat al territori. L'Acord de ciutat inclou la concreció d'una voluntat de cooperació amb el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya. IV. Que la Llei 13/2015, del 9 de juliol, al seu art 15.10 fa referència a la concertació territorial i estableix que "el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya ha d'establir contractes programa o altres instruments jurídics adequats de col·laboració i cooperació amb les entitats a què fa referència l'apartat 4,per mitjà dels quals es faci possible el disseny, la planificació, l'execució, la gestió, el seguiment i l'avaluació de les polítiques públiques d'ocupació de les estratègies territorials". Dit apartat 4especifica que "Per a concertar les polítiques ocupacionals al territori, fomentant la participació de les administracions locals i de les organitzacions sindicals i empresarials més representatives de Catalunya, el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya ha d'iniciar, amb les administracions locals, un procés d'impuls i de coordinació de fórmules organitzatives de nova constitució establertes sota qualsevol forma jurídica prevista per la legislació local, cercant sempre la màxima eficàcia i eficiència del sistema". A l'article 15.3 afegeix que "La concertació territorial es pot donar en àmbits diferents de la comarca, sempre que se'n justifiqui la realitat econòmica i ocupacional diferenciada. També 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 poden concertar directament amb el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya els municipis de més de 50.000 habitants". L'article 27.k) menciona com a funció de la Direcció del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, "atorgar les subvencions, llevat que les bases reguladores corresponents estableixin, per raó d'eficàcia, un altre òrgan, i subscriure els convenis de col·laboració relatius a les competències del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya". V. Que ambdues administracions col·laboren en matèria de polítiques actives d'ocupació (PAO) i desenvolupament local des de fa molts anys, a través del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya com a entitat competent en matèria ocupacional a Catalunya i a través de Barcelona Activa SAU SPM com a entitat col·laboradora que es presenta a convocatòries i executa els programes que li són atorgats a la ciutat de Barcelona. A més, existeix experiència prèvia -els anys 2010 i 2011 i els anys 2017 i 2018- de conveni entre elles per dissenyar i implementar, amb recursos compartits, les polítiques actives d'ocupació a la ciutat amb un horitzó bianual. VI. Que en data 20 d'octubre de 2020, es va signar el Conveni Marc entre la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, i l'Ajuntament de Barcelona, mitjançant Barcelona Activa SAU SPM, per l'assoliment d'un model integral de polítiques actives d'ocupació a la ciutat de Barcelona, que instava a la formalització d'un acord estable que garanteixi una prestació de serveis ocupacionals de manera integral i coordinada a la ciutat de Barcelona. VII. Que en data 30 de desembre de 2021, es va signar el Conveni interadministratiu pel desenvolupament del Conveni Marc entre el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona per l'assoliment d'un model integral de polítiques actives d'ocupació a la ciutat de Barcelona pel període 2021-2022 amb el finançament de les actuacions reflectides a l'Addenda del Conveni signada el 8 d'abril de 2022. VIII. Que en data 21 de desembre de 2022, es va signar el Conveni interadministratiu per l'assoliment d'un model integral de polítiques actives d'ocupació a la ciutat de Barcelona pel període 2022-2023. IX. Que en data 24 de maig de 2023, s'ha signat el Conveni Marc entre la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament d'Empresa i Treball, el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona, mitjançant Barcelona Activa SAU SPM, per l'assoliment d'un model integral de polítiques actives d'ocupació a la ciutat de Barcelona, que insta a la continuïtat d'un acord estable que garanteixi una prestació de serveis ocupacionals de manera integral i coordinada a la ciutat de Barcelona. X. Atès l'èxit d'aquestes experiències i la voluntat per part de les dues Administracions de continuar col·laborant en aquest àmbit, es planteja reiterar el mateix model de col·laboració pel període 2023-2024 i pel desenvolupament de les polítiques actives d'ocupació a la ciutat de Barcelona. Les actuacions finançades en aquest conveni són diferents a les incloses en el conveni interadministratiu del període 2022-2023. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 XI. Que la col·laboració i cooperació entre les diferents Administracions Públiques i, en especial, entre les pròpies entitats locals, es configuren com a principis que han de regir les seves relacions d'acord amb el que es disposa en els articles 10 i 57 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, l'article 3.1.k) de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic. XII. Que d'acord amb el que disposa l'article 140 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic les relacions interadministratives es regiran pels principis de lleialtat institucional, adequació a l'ordre de distribució de competències establert en la Constitució i els Estatuts d'Autonomia i en la normativa de règim local. Aquesta col·laboració és entesa com el deure d'actuar amb la resta d'Administracions Públiques per a l'assoliment de finalitats comunes. Existeix cooperació quan dos o més administracions públiques, de manera voluntària i en l'exercici de les seves competències, assumeixen compromisos específics per a la consecució d'una acció comuna, per a una major eficiència en la gestió dels recursos públics, compartint l'ús de recursos comuns. Per tant, d'acord amb l'article 144.1 d) i e) de la Llei 40/2015, ja esmentada, la cooperació pot consistir en la prestació de mitjans materials, econòmics o personals a d'altres Administracions Públiques, així com també la cooperació interadministrativa per a l'aplicació coordinada de la normativa reguladora d'una determinada matèria. L'article 144.2 de la Llei 40/2015 recull que en els convenis i acords en els quals es formalitzi la cooperació es preveuran les condicions i compromisos que assumeixen les parts que el subscriuen. XIII. D'acord amb l'article 7 de la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'Ocupació, correspon a les Corporacions Locals, en el marc de les seves competències, la col·laboració i cooperació amb altres administracions per la consecució dels objectius de l'article 4 amb especial rellevància el desenvolupament de la dimensió local de la política d'ocupació. Els serveis públics d'ocupació de les Comunitats Autònomes, en execució dels serveis i programes de polítiques actives d'ocupació, podran establir els mecanismes de col·laboració adients amb les entitats locals. XIV. Que el "Pla Anual pel Foment de l'Ocupació Digne" (PAFED 2023) al que fa referència l'article 13 de la nova llei d'Ocupació, estableix que aquest pla fixarà els eixos en què s'integraran els serveis i programes desenvolupats pels serveis públics d'ocupació establerts a la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals. XV. Que la Llei 13/2015, de 9 de juliol, integra els serveis locals d'ocupació dins l'ordenació del sistema d'ocupació de Catalunya i fa referència al seu article 15.5 a promoure i definir un pla o estratègia territorial que fomentin l'ocupació i el desenvolupament econòmic i que coordinin iniciatives públiques i privades destinades a la creació d'ocupació. XVI. Que d'acord amb l'article 15 de la Llei 13/2015, del 9 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, per facilitar l'encaix al territori, la coordinació i la integració de les actuacions ocupacionals, el Servei Públic d'Ocupació 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 de Catalunya ha de promoure la concertació territorial, i per a concertar les polítiques ocupacionals al territori, fomentant la participació de les administracions locals i de les organitzacions sindicals i empresarials més representatives de Catalunya, el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya ha d'iniciar, amb les administracions locals, un procés d'impuls i de coordinació de fórmules organitzatives de nova constitució establertes sota qualsevol forma jurídica prevista per la legislació local, cercant sempre la màxima eficàcia i eficiència del sistema. En aquest sentit, el Decret 48/2020, de 24 de març, de desplegament de la Llei 13/2015, en l'àmbit de la concertació territorial, porta a terme la regulació de les actuacions de foment de la concertació territorial de les polítiques actives d'ocupació en el marc del sistema d'ocupació de Catalunya, mitjançant el suport a les estratègies territorials, i obre la possibilitat de construir, entre ambdues administracions, un conveni de col·laboració estable, que servirà com a inspiració del que serà en el futur la concertació territorial a la ciutat de Barcelona i que facilitarà l'encaix en el territori, la coordinació i la integració de les actuacions ocupacionals previstes al Pla de desenvolupament de les polítiques d'ocupació que aportaria els següents elements favorables: • Incrementar l'impacte i la coproducció i coaplicació de les polítiques actives d'ocupació (PAO) i la intermediació a la ciutat de Barcelona. • Millorar l'eficàcia i eficiència de les intervencions en el mercat de treball de Barcelona optimitzant l'aplicació dels recursos disponibles per evitar duplicitats. • Facilitar el desenvolupament de noves metodologies i formes d'intervenció més pròximes a la realitat de la ciutat. • Incrementar l'ús i eficiència dels equipaments, pressupost i recursos dedicats per ambdues administracions a les polítiques actives d'ocupació a Barcelona. • Millorar la gestió i l'encaix de l'ecosistema d'operadores i operadors en el mercat de treball local. • Influenciar l'agenda a nivell de país i Estat en la definició i aplicació de carteres de servei i sistemes de gestió i avaluació de les PAO i la intermediació laboral. • Augmentar la capacitat de rendir comptes i visibilitzar el treball desenvolupat en l'àmbit ocupacional i laboral. XVII. Que la Llei 30/2015, de 9 de setembre, determina a la lletra e) de l'article 6.5 que una de les formes per oferir formació professional per a l'ocupació finançada amb fons de formació professional per a l'ocupació és a través de la xarxa pública de centres de formació; i el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, que la desenvolupa, preveu en la Disposició Addicional Segona que la xarxa pública de centres de formació estarà constituïda, entre d'altres, pels centres públics del sistema educatiu que ofereixen formació professional. XVIII. Que el model ha de prendre com a referència central l'atenció a la persona beneficiària a través d'un servei integral, propiciat per una xarxa de punts d'atenció integrada i 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 unes metodologies, serveis i recursos adaptats a aquest enfoc. La configuració del model exigeix acordar i organitzar nous rols i propiciar un desenvolupament actiu i intel·ligent del nou marc entre les organitzacions. XIX. Que ambdues administracions coincideixen en celebrar aquest conveni de col·laboració interadministrativa que es regeix pel principi de col·laboració envers una finalitat comuna, com és la cooperació i treball conjunt en referència a la intermediació i les polítiques actives d'ocupació, dins el nou context propiciat pel Decret 48/2020, de 24 de març. És per tant un acord obligacional, subjecte al dret públic, del qual es deriven obligacions jurídiques directes per a les parts. XX. Que el conveni ha de desenvolupar la cooperació entre les entitats participants amb la finalitat de garantir que els serveis públics que els incumbeixen es presten de manera que s'aconsegueixin els objectius que tenen en comú i que inclou la utilització de mitjans, serveis i recursos d'ambdues administracions públiques. Que ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat legal suficient per a l'eficàcia d'aquest Conveni, que subscriuen amb les següents CLÀUSULES: Primera. Objecte. L'objecte d'aquest conveni és desenvolupar els termes de col·laboració entre el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona, per l'assoliment d'un model integral de polítiques actives d'ocupació a la ciutat de Barcelona amb l'objectiu de: • Implementar una relació estable que garanteixi una prestació de serveis ocupacionals de manera integral i coordinada a la ciutat de Barcelona. • Implementar les fites i els elements bàsics del model de pla de treball i la governança per establir aquest model. • Desenvolupar les polítiques actives d'ocupació a la ciutat de Barcelona com a objectiu comú d'ambdues administracions. L'execució dels programes inclosos en els serveis ocupacionals del conveni seran a càrrec de l'Ajuntament de Barcelona, mitjançant Barcelona Activa SAU SPM, i podrà participar el Consorci d'Educació de Barcelona en l'execució del servei ocupacional de qualificació professional, com a ens públic de caràcter associatiu creat per l'article 61.7 de la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona, i integrat per les parts signants del present conveni, la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona. Segona. Descripció de les actuacions en matèria de polítiques actives d'ocupació i les aportacions al conveni d'ambdues administracions. Les polítiques actives d'ocupació a desenvolupar per l'Ajuntament de Barcelona, mitjançant Barcelona Activa SAU SPM, en el marc d'aquest conveni, s'emmarquen dins dels serveis ocupacionals que contempla l'article 16 de la Llei 13/2015, del 9 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i que són els següents: 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 a. L'orientació professional. b. La qualificació professional. c. El foment de l'ocupació. d. L'atenció a les empreses. e. La promoció de la creació d'ocupació i el desenvolupament econòmic local i el foment de la contractació. La descripció de les condicions mínimes d'execució de les actuacions en matèria de polítiques actives d'ocupació que garanteixin l'assoliment dels objectius establerts a la clàusula primera i la descripció del contingut dels programes de les actuacions a realitzar en cada servei ocupacional, seran aprovats pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona, mitjançant Barcelona Activa SAU SPM, i incorporats com annex al present conveni interadministratiu. I. El Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, aportarà en aquest conveni, a més dels recursos econòmics que preveu la clàusula sisena, els següents recursos humans i materials pel seu desenvolupament: • Una xarxa de personal tècnic de les oficines de treball per identificar i derivar a les persones destinatàries de les actuacions en matèria de polítiques actives d'ocupació. • L'ús de les aplicacions de gestió dels programes inclosos dins del pla estratègic de desenvolupament de polítiques actives d'ocupació així com la seva assistència tècnica: GIA (Gestió Integrada d'Accions), GALILEU (Sistema de Suport a l'Orientació Laboral), QBID (Banc integrat de Dades), CTR (Gestió de les Contractacions) i altres aplicatius que puguin desenvolupar-se durant la durada del conveni. • L'expedició de certificacions de les formacions realitzades: certificats de professionalitat i certificats d'aprofitament i assistència. • La difusió i informació dels processos d'avaluació i acreditació de competències professionals que convoqui la Generalitat de Catalunya. • El Registre d'entitats de formació del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i catàleg d'especialitats formatives. • El Portal d'ocupació Feina Activa per la difusió i intermediació de les ofertes de feina. II. L'Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa SAU SPM, aportarà a aquest conveni, a més dels recursos econòmics que preveu la clàusula sisena, els següents recursos humans i materials pel seu desenvolupament: • El personal administratiu, persona tècnica, responsable i directiu de les direccions de suport que amb caràcter transversal donen servei a la resta de direccions generadores d'activitat, i que concretament pel que fa al conveni dedicaran el temps que sigui 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 necessari per la bona implementació jurídica, econòmica, i laboral de les diferents accions, així com la promoció i comunicació de les mateixes. • L'ús de les aplicacions de gestió econòmic-administratives pròpies de les direccions de suport així com la seva assistència tècnica: SAP (gestió comptable), Docuware (sistema de validació de factures i pagaments), Milena (sistema de gestió de nòmines), plataformes de contractació pública i altres aplicacions que puguin desenvolupar-se durant el transcurs de vigència del conveni. • L'ús d'aplicacions pròpies que suporten el desenvolupament de l'activitat: GAT (sistema de gestió d'activitat i control usuaris/assistència); així com aplicacions específiques de la direcció executiva d'ocupació: aplicació PICS (sistema de definició, selecció, contractació i seguiment de persones contractades sota el perfil de plans d'ocupació), inclosa la seva assistència tècnica. • En els supòsits que Barcelona Activa SAU SPM utilitzi els seus sistemes corporatius per a la gestió, procurarà al SOC les dades necessàries pel seguiment estadístic de l'execució i l'avaluació de les persones participants a les actuacions. • La xarxa d'equipaments de Barcelona Activa SAU SPM i els seus costos de manteniment i/o inversions de millora, que es composa d'aquells equipaments on estan ubicades les direccions de suport com és la seu central, així com aquells on es desenvolupa l'activitat emmarcada en el present conveni com: • Equipament Porta 22: centre per al desenvolupament professional i espai de referència en l'orientació i capacitació professional i en programes per a l'ocupació. • Equipament Convent de Sant Agustí: espai referent en serveis i programes d'orientació professional i laboral, formació ocupacional i recerca de feina amb una mirada específica sobre el col·lectiu jove. • Equipament Ca n'Andalet, equipament especialitzat en activitats de formació. Tercera. Persones destinatàries de les actuacions. Les persones destinatàries finals de les actuacions del Conveni podran ser, prioritàriament, persones desocupades inscrites en el SOC com a demandants d'ocupació o persones ocupades inscrites en el SOC com a demandants en millora d'ocupació. Quarta. Obligacions del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya. El Servei Públic d'Ocupació de Catalunya es compromet a: a) Complir amb les aportacions de la clàusula segona punt I. b) Assumir l'aportació econòmica de les actuacions previstes al present conveni en els termes que preveu la clàusula sisena. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 c) Facilitar la màxima coordinació dels seus recursos disponibles a la ciutat de Barcelona adreçats a persones i empreses, especialment les Oficines de Treball amb Barcelona Activa SAU SPM. d) Fer el seguiment i control de les actuacions objecte del present conveni desenvolupades per Barcelona Activa SAU SPM. e) Fer la revisió de les actuacions objecte d'aquest conveni. f) Participar en la Comissió Paritària de Seguiment pel desenvolupament d'aquest conveni establint els mecanismes adients que permetin la correcta execució de les accions contemplades i proposades per la esmentada comissió. Cinquena. Obligacions de l'Ajuntament de Barcelona, mitjançant Barcelona Activa SAU SPM. L'Ajuntament de Barcelona, mitjançant Barcelona Activa SAU SPM, es compromet a: a) Complir amb les aportacions de la clàusula segona punt II. b) Assumir l'aportació econòmica de les actuacions previstes al present conveni en els termes que preveu la clàusula sisena. c) Complir l'objectiu i finalitat del conveni desenvolupant les actuacions establertes a la clàusula segona i acreditar-ho davant del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya en la forma i termini que s'estableixen en les clàusules d'aquest conveni. d) Complir amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i l'aplicació del Reglament general de protecció de dades (Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE). e) Verificar el compliment de requisits per participar d'acord amb les característiques del programa, i d'acord amb la Llei 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades); complir amb l'obligació de recopilar les dades de les persones destinatàries, la custòdia de la fitxa de participant amb les mesures de seguretat corresponents i la garantia en la tramesa de les dades. f) Participar en la Comissió Paritària de Seguiment pel desenvolupament d'aquest conveni establint els mecanismes adients que permetin la correcta coordinació i execució de les accions contemplades en el present conveni i proposades per la esmentada comissió. g) Liquidar els reintegraments dels imports al Servei Públic d'Ocupació de Catalunya que no s'hagin executat d'acord amb els criteris de gestió contemplats en el clàusula sisena d'aquest conveni. Sisena. Finançament de les actuacions. 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 L'import total de les aportacions econòmiques a aquest conveni serà de 22.158.168,33 € desglossades de la següent manera: • 15.533.815,00 € a càrrec del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i que correspon al 70,10 % dels recursos econòmics totals del conveni. • El finançament de les actuacions que regula aquest conveni anirà a càrrec del pressupost, per a l'exercici pressupostari 2023: o Les actuacions que preveu aquest conveni aniran a càrrec dels programes que s'acordin en la Conferència Sectorial d'Ocupació i Afers Laborals del Ministeri de Treball i Economia Social, per la que es distribueix territorialment el crèdit destinat a les comunitats autònomes, que s'aprovi per a l'any 2023. o Les actuacions que preveu aquest conveni aniran a càrrec dels programes que s'acordin en la Conferència Sectorial del Sistema de Qualificacions i Formació Professional per a l'Ocupació del Ministeri d'Educació i Formació Professional, per la que es distribueix territorialment el crèdit destinat a les comunitats autònomes, que s'aprovi per a l'any 2023 per al desenvolupament d'accions formatives en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació vinculada al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals. L'aportació econòmica de 15.533.815,00 € a càrrec del pressupost del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya corresponent a l'exercici 2023 i executable durant els anys 2023- 2024, estarà distribuïda en les següents partides pressupostàries: • Pels programes corresponents a la programació del Servei Públic d'Ocupació Estatal del Ministeri de Treball i Economia Social: D/460000118/331M/0000 13.533.815,00 euros Les accions d'aquest conveni que van a càrrec de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals es troben dins del PAFED 2023 a l'eix 1 Orientació de persones treballadores (fitxes de programa 1,2,3 i 9), eix 4 Igualtat d'oportunitats: projectes integrals d'ocupació (fitxes de programa 5,6,7, 8) i eix 5 Emprenedoria: Programes per a la generació d'ocupació, dinamització i impuls al desenvolupament local (fitxes de programa 10,11,12). • Pels programes corresponents a la programació del Ministeri d'Educació i Formació Professional: D/460000132/331K/0000 2.000.000,00 euros Les actuacions que preveu aquest conveni aniran a càrrec dels programes que s'acordin en la Conferència Sectorial del Sistema de Qualificacions i Formació Professional per a l'Ocupació del Ministeri d'Educació i Formació Professional, per la que es distribueix territorialment el crèdit destinat a les comunitats autònomes, que s'aprovi per a l'any 2023 per al desenvolupament d'accions formatives en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació vinculada al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals. 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 • 6.624.353,33 € a càrrec de l'Ajuntament de Barcelona, mitjançant Barcelona Activa SAU SPM, que correspon al 29,90 % dels recursos econòmics totals del conveni. Aquesta aportació econòmica serà a càrrec de la partida pressupostària 0700 44400 43311 del Pressupost de l'Ajuntament de Barcelona corresponent a l'exercici 2023. Aquest import forma part de la aportació corrent que a 2023 l'Ajuntament transferirà a Barcelona Activa SAU SPM per al desenvolupament de les seves activitats. El detall per serveis ocupacionals del pressupost serà el següent: TOTAL Ajuntament Ajuntament SERVEIS de Barcelona SOC - SOC- FONS de Barcelona OCUPACIONALS (Barcelona FONS CS CS (Barcelona Activa SAU EDUCACIO TREBALL Activa SAU SPM) SPM)+ SOC Orientació 863.523,05 € ---------------- 1.736.899,24 € 2.600.422,29 € professional Qualificació 2.117.325,28 € 2.000.000,00 € ---------------- 4.117.325,28 € professional Foment de 2.000.000,00 € ---------------- 9.928.836,69 € 11.928.836,69 € l’ocupació Atenció a les 188.160,00 € ---------------- 471.422,70 € 659.582,70 € empreses Promoció de la 1.455.345,00 € ---------------- 1.396.656,37 € 2.852.001,37 € creació d’ocupació i el desenvolupament econòmic local i el foment de la contractació. TOTAL 6.624.353,33 € 2.000.000,00 € 13.533.815,00 € 22.158.168,33 € El Servei Públic d'Ocupació de Catalunya tramitarà una transferència per import de 13.780.433,50 euros corresponent al 90 % dels fons provinents de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Afers Laborals (12.180.433,50 euros) i al 80% del fons provinents de la Conferència Sectorial del Sistema de Qualificacions i Formació Professional per l'Ocupació (1.600.000,00 euros). Aquesta aportació a favor de l'Ajuntament de Barcelona es tramitarà en el moment de la signatura d'aquest conveni, d'acord amb el Pla de Tresoreria del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i les seves disponibilitats i per a la qual no s'exigeixen garanties. L'import restant, 1.753.381,50 euros a la presentació de la memòria tècnica i una memòria econòmica d'actuacions realitzades i resultats obtinguts acompanyada de certificat de l'Interventor Local o, en el seu defecte, informe d'auditoria. La tipologia de despesa a finançar a tots els efectes inclourà els capítols I, II, i IV, excepció feta al capítol II a les relatives al servei de formació ocupacional. 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 En el cas de les accions formatives finançades amb fons de la Conferència Sectorial del Sistema de Qualificacions i Formació Professional per a l'Ocupació s'aportarà en el marc d'aquest conveni la totalitat de les accions formatives quan el contingut principal estigui vinculat a el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals en, al menys, un 75 % de les hores de formació, i poden incloure, fins a un màxim del 25% d'hores, altres mòduls o continguts de formació no referits a l'esmentat Catàleg, en els termes que preveu l'article 9 de Reial Decret 34/2008 pel qual es regulen els certificats de professionalitat. En aquest 75% es podran incloure accions corresponents a competències clau que figuren en el fitxer d'especialitats formatives del Servei Públic d'Ocupació Estatal, així com accions formatives dirigides a l'adquisició d'unitats de competència a què es refereix el Reial decret 930/2020, de 27 d'octubre, pel qual es modifiquen determinats reials decrets de qualificacions professionals per a l'adaptació de les unitats de competència d'idiomes a el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües. L'Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa SAU SPM no concorrerà a programes de subvencions que convoqui el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya durant la vigència d'aquest conveni, per la mateixes finalitats recollides en aquest conveni pels mateixos col·lectius. Setena. Terminis d'execució. La signatura d'aquest conveni comporta l'inici de les actuacions sense cap més tràmit. Les actuacions objecte d'aquest conveni s'executaran durant el període comprès entre la data de la seva signatura i com a màxim el 31 de desembre de 2024. Vuitena. Liquidació de les actuacions i reintegrament. Un cop finalitzades les actuacions objecte d'aquest conveni, Barcelona Activa SAU SPM haurà de lliurar en el termini de 2 mesos la documentació següent: una memòria tècnica i una memòria econòmica d'actuacions realitzades i resultats obtinguts acompanyada de certificat de l'Interventor Local o, en el seu defecte, informe d'auditoria, amb especial referència als fons provinents del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya. Els models de les memòries tècniques i econòmiques serà acordat a la Comissió Paritària de Seguiment i contindrà com a mínim la següent informació: Memòria tècnica • Serveis ocupacionals desenvolupats; • Identificació d'objectius assolits en relació als previstos; • Actuacions realitzades i resultats obtinguts; • Modificacions en les condicions d'execució (si s'escau); • Indicadors assolits en relació amb els previstos. 12 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 Memòria econòmica Per cada fitxa de programa es presentarà una relació classificada amb el següent contingut: • En el cas del servei de qualificació professional es determina per mòduls. Per la resta de serveis ocupacionals i programes es consideraran els conceptes associats a la despesa detallats a cada fitxa de programa. • quantia de la despesa imputada al conveni; • el fons sobre el qual s'aplica (fons CS Treball, fons CS Educació). Els imports aportats pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya afectats o no aplicats dels compromisos adquirits amb la signatura d'aquest conveni de col·laboració, s'hauran de retornar al Servei Públic d'Ocupació de Catalunya mitjançant transferència. Aquesta devolució s'haurà de comunicar prèviament al Servei Públic d'Ocupació de Catalunya per tal que s'emeti la corresponent carta de pagament. Novena. Comissió Paritària de Seguiment. Per al seguiment d'aquest conveni, així com per a la resolució dels dubtes que poguessin sorgir en la interpretació d'aquest i per la coordinació, seguiment i control de les actuacions a desenvolupar, es designarà una Comissió Paritària de Seguiment, amb l'objectiu de vetllar pel compliment d'aquest conveni, definir el contingut de les actuacions i realitzar el seguiment de les actuacions. Aquesta Comissió Paritària de Seguiment estarà integrada per dues persones representants del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i dues persones representants de l'Ajuntament de Barcelona, entre qui es rotarà les funcions de presidència. Es podrà convocar la Comissió Paritària de Seguiment del conveni cada tres mesos durant la vigència del mateix o de manera puntual quan es requereixi a petició d'alguna de les parts. Seran funcions d'aquesta Comissió, sense caràcter limitatiu: • Garantir la participació de les persones de cada administració amb el perfil professional adequat. • Definir l'enfocament estratègic respecte dels serveis que ha de marcar el tipus de prestació que es vol desenvolupar dins la cartera de serveis, especialment en el grau de personalització i atenció presencial que es vol donar. • Definir els criteris complementaris d'execució de les actuacions d'acord amb el context sociolaboral, tant pel que fa a la combinatòria d'actuacions, com els col·lectius participants, així com garantir l'acompliment de les condicions exigides per la normativa vigent en funció de l'origen dels fons. • Vetllar pel bon funcionament d'aquest conveni. • Coordinar les actuacions contemplades en el conveni. 13 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 • Elaborar i aprovar conjuntament la Planificació anual de l'oferta de formació professional d'acord amb el que es descriurà a l'annex corresponent. • Vetllar pel compliment de la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'Ocupació. • Vetllar pel compliment de la Llei 13/2015, del 9 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i del Servei d'Ocupació de Catalunya i altres normes del SOC. • Resoldre dubtes de gestió. • Donar difusió al projecte. • Revisar i validar la proposta de liquidació presentada per Barcelona Activa SAU SPM. La Comissió Paritària de Seguiment dirigirà els treballs amb els objectius següents: • Implementar un model unificat de serveis i donar suport a la integració de serveis del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i de Barcelona Activa SAU SPM a la ciutat de Barcelona. • Implementar un model estratègic de prestació integral dels serveis de polítiques actives d'ocupació a la ciutat de Barcelona. • Fer seguiment del full de ruta pel desenvolupament del nou model integrat d'ocupació. • Donar suport a la posada en marxa i implantació del nou model integrat d'ocupació. • Reactivar el treball conjunt en matèria de sistemes d'informació per tal de garantir la diagnosi i avaluació de les actuacions i la traçabilitat de les mateixes i la transferència de la informació entre el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i Barcelona Activa per tal d'actualitzar i presentar el Mapa de Recursos Ocupacionals, així com compartir metodologies informació per a la orientació, en el marc del projecte SIOB de Barcelona Activa. • Avançar en el model d'avaluació de les polítiques actives d'ocupació i realitzar una prova pilot que consistiria en l'avaluació d'impacte de les actuacions ocupacionals a la ciutat de Barcelona i del qual hauria de ser responsable l'Observatori del Mercat de Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya. • Fer els seguiment dels indicadors de cada servei ocupacional objecte del conveni. Per realitzar les tasques de seguiment i l'elaboració de l'informe es podran utilitzar els aplicatius propis de Barcelona Activa o del SOC que continguin la informació pertinent. Aquests aplicatius permeten la identificació i traçabilitat de les actuacions amb les persones destinatàries i el seguiment de les actuacions referides als fons provinents de la Generalitat de Catalunya. Les aplicacions pròpies de Barcelona Activa hauran de contemplar l'accés d'un nombre de persones limitat del SOC per a efectuar la verificació dels programes ocupacionals on el SOC aporta finançament. 14 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 Per a l'adopció de les seves propostes es requerirà aprovació per majoria simple. En cas d'empat, hi haurà vot de qualitat de la persona que presideix la Comissió de Paritària de Seguiment. En tot el que fa referència a la constitució de la Comissió Paritària de Seguiment per a la realització de les seves sessions i deliberacions es procedirà d'acord amb el Capítol II del Títol I de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya i de la secció tercera del Capítol II de Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que regulen el règim jurídic dels òrgans col·legiats. Desena. Senyalització de les actuacions, publicitat i difusió. El Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona, mitjançant Barcelona Activa SAU SPM, faran constar la seva imatge corporativa a totes les actuacions objecte d'aquest conveni. L'Ajuntament de Barcelona, mitjançant Barcelona Activa SAU SPM, està obligada a informar a les persones que participen en les accions que regula aquest conveni que aquestes accions estan finançades amb fons rebuts del Servei Públic d'Ocupació Estatal del Ministeri de Treball i Economia Social que s'acordin en a la Conferència Sectorial d'Ocupació i Afers Laborals per l'any 2023 i a càrrec del pressupost del Ministeri d'Educació i Formació Professional que s'acordin en la Conferència Sectorial del Sistema de Qualificacions i Formació Professional per l'Ocupació per a l'any 2023. Pels programes corresponents a la programació del Servei Públic d'Ocupació Estatal del Ministeri de Treball i Economia Social, caldrà incloure el logotip d'acord amb les instruccions que reculli l'Ordre corresponent a l'any 2023. Pels programes corresponents a la programació del Ministeri d'Educació i Formació Professional les actuacions de comunicació, publicitat, resolució i notificació derivats de les aportacions de l'Estat compliran els requisits de publicitat, segons els quals en totes les actuacions s'inserirà la imatge institucional, que ha d'incloure sempre l'Escut d'Espanya i la denominació del Ministeri, tal com s'estableix en el Real Decret 1465/1999, de 17 de setembre, pel que s'estableixen criteris d'imatge institucional i es regula la producció documental i el material imprès de l'Administració General de l'Estat i, en la Resolució de 28 de febrer de 2020, de la Secretaria d'Estat de Política Territorial i Funció Pública, per la qual s'actualitza el Manual d'Imatge Institucional, adaptant-lo a la nova estructura de departaments ministerials de l'Administració General de l'Estat. Totes les accions que es desenvolupin en el marc d'aquest conveni hauran de ser senyalitzades conforme es determini a la corresponent Resolució TSF/1870/2017, de 28 de juliol, per la qual s'estableixen la identificació externa dels centres col·laboradors del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya inscrits i/o acreditats al Registre de centres i entitats de formació i la identificació interna de les actuacions que duen a terme, i en tot cas han de figurar els logotips del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya del Departament d'Empresa i Treball. 15 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 Les mides i la distribució seran les que indiqui la pàgina d'identitat corporativa de la Generalitat de Catalunya referents al Servei Públic d'Ocupació de Catalunya que es poden trobar a l'enllaç: http://identitatcorporativa.gencat.cat/ca/descarregues/departaments-i- imatges-propies/departament-dempresa-i-treball/identificacions-propies/servei-public- docupacio-de-catalunya-soc/ Les mesures de publicitat que s'han d'adoptar són les següents: - Fonts de finançament públic. - Inclusió de les imatges institucionals de les dues administracions participants. - Llegenda relativa al finançament públic en cartells, plaques commemoratives, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals o bé esments realitzats als mitjans de comunicació. Aquestes obligacions s'hauran d'aplicar a totes les actuacions i documentació generada durant el període de vigència del conveni. En tot cas, l'Ajuntament de Barcelona, mitjançant Barcelona Activa SAU SPM, ha de comunicar al Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, a títol informatiu, les accions de presentació i difusió pública dels programes o accions finançades. Onzena. Resolució i interpretació. Les qüestions litigioses que puguin sorgir en la interpretació d'aquest conveni, o incompliment de les obligacions que es derivin del present conveni, es resoldran de mutu acord entre les parts en el si de la Comissió Paritària de Seguiment prevista a la clàusula novena. El Conveni s'extingirà: • Per compliment del seu objectiu. • Per impossibilitat sobrevinguda per a desenvolupar les activitats previstes en aquest conveni, o per força major. • Per denúncia de qualsevol de les parts que haurà de ser comunicada de forma fefaent. I per les causes de resolució recollides a l'article 51 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic: • El transcurs del termini de vigència del conveni sense que se n'hagi acordat la pròrroga. • L'acord unànime de tots els signants. • L'incompliment de les obligacions i els compromisos assumits per part d'algun dels signants. En aquest cas, qualsevol de les parts pot notificar a la part incomplidora un requeriment perquè compleixi en un termini determinat les obligacions o els compromisos que es consideren incomplerts. Aquest requeriment s'ha de comunicar a la Comissió Paritària de Seguiment. 16 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 En cas de resolució del conveni, les parts queden obligades al compliment dels seus respectius compromisos fins la data en què aquesta es produeixi. Aquelles qüestions que no puguin ser resoltes de mutu acord per les parts se sotmetran a la jurisdicció contenciosa administrativa, d'acord amb el que preveu la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa. Dotzena. Prevenció de riscos laborals i igualtat d'oportunitats. Ambdues parts compliran la normativa de prevenció de riscos laborals, d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de Riscos Laborals; el Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció, així com d'acord amb les modificacions posteriors introduïdes per la Llei 54/2003, de 12 de desembre, de reforma del marc normatiu de la prevenció de riscos laborals. Així mateix, ambdues parts compliran amb l'obligació de respectar la igualtat de tracte i d'oportunitats a l'àmbit laboral i, amb aquesta finalitat, adoptaran mesures adreçades a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre homes i dones, d'acord amb l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per la igualtat efectiva entre homes i dones, modificada pel Reial decret-llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a la garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en el treball i l'ocupació. En el cas dels ens locals, tal i com estableix l'article 15 de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes, els que tenen òrgans específics de representació del personal a llur servei han d'aprovar un pla d'igualtat d'homes i dones i caldrà que aquest Pla d'igualtat s'enregistri al Catàleg de plans d'igualtat del Departament d'Empresa i Treball. Tretzena. Protecció de dades de caràcter personal. Les parts signants estan obligades al compliment del que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, així com al Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE, i en aquest sentit, exclusivament es podran tractar les dades personals facilitades per a la realització de les activitats objecte del present conveni en els termes que en ell s'estableixen i d'acord amb les instruccions facilitades. Concretament, les parts signats establiran les mesures organitzatives i tècniques necessàries per garantir la seguretat de les dades a les quals accedeixin com a conseqüència de les actuacions que són objecte d'aquest conveni. En especial, adoptaran les mesures adients per evitar l'alteració, pèrdua, tractament o accés no autoritzat a les dades esmentades. Catorzena. Règim jurídic. Aquest conveni es regirà per la normativa següent: • Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. 17 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 • Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local. • Llei 22/1998 de 30 de desembre de la Carta Municipal de Barcelona. • Llei 13/2015, de 9 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya. • Llei 10/2015, de 19 de juny, de formació i qualificació professionals. • Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. • Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes. • Llei 11/2014, de 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per eradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia. • Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de les dades personals i garantia dels drets digitals i el Reglament general de protecció de dades (Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE). • Llei 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació. • Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb les inscripcions i les acreditacions. • Reial decret Llei 1/2011, de 11 de febrer, de mesures urgents per promoure la transició a l'ocupació estable i la requalificació professional de les persones desocupades (BOE núm. 37 de 12.2.2011). • Reial decret Llei 5/2018, de 27 de juliol, de mesures urgents per a l'adaptació del dret espanyol a la normativa de la Unió Europea en matèria de protecció de dades. • Reial Decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat. • Decret 48/2020, de 24 de març, de desplegament de la Llei 13/2015, del 9 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, en àmbit de la concertació territorial. • Decret 182/2010, de 23 de novembre, d'ordenació de la formació professional per a l'ocupació a Catalunya. • Resolució TRE/3767/2009, de 30 de novembre, per la qual es publica el qüestionari d'avaluació de la qualitat de les accions formatives adreçades prioritàriament a 18 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 12 de juny del 2023 CSV: 22f506507492d6f7 persones treballadores desocupades que promou el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, modificada per la Resolució TRE/3713/2010 de 8 d'octubre i la Resolució EMO/2203/2011 de 21 de setembre. • Resolució TSF/1870/2017, de 28 de juliol, per la qual s'estableixen la identificació externa dels centres col·laboradors del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya inscrits i/o acreditats al Registre de centres i entitats de formació i la identificació interna de les actuacions que duen a terme. • Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'Ocupació. • I resta de legislació local aplicable. Quinzena. Publicitat i transparència. De conformitat amb l'article 14 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i donant compliment als requisits concrets del seu apartat 2, es donarà publicitat d'aquest conveni de col·laboració, per mitjà de Registre de convenis de col·laboració i cooperació de la Generalitat de Catalunya, que s'ha d'integrar en el portal de Transparència, i d'acord amb el que estableix l'article 15 de l'esmentada Llei. Setzena. Vigència. Aquest Conveni produirà efectes des del moment de la seva signatura fins al moment de la presentació de la memòria tècnica i la memòria econòmica i la seva revisió, tancament i liquidació. La finalització de les actuacions, en cap cas serà més enllà del 31 de desembre de 2024. Les parts accepten es clàusules precedents, i en prova de conformitat, signen aquest Conveni, a un sol efecte, en la data indicada en la signatura electrònica. Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 26 de maig de 2023. Juan José Torres López, director del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya. Albert Batlle Bastardas, cinquè tinent d'Alcaldia Maria Eugènia Riera Paino, secretària delegada de l'Ajuntament de Barcelona. 19 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007