Secretaria General ANUNCI Es fa pública la resolució següent dictada per l’Alcalde, en data 17 de juny de 2023. DECRET. En ús de les facultats atribuïdes a aquesta Alcaldia per l'article 13 de la Carta Municipal de Barcelona i l'article 22 del Reglament Orgànic Municipal, en matèria de contractació, DISPOSO, Primer. Delegar en el gerent municipal l'adopció dels actes per a la preparació, aprovació, adjudicació, modificació i aquells actes derivats dels efectes, compliment i extinció, que no estiguin delegats a altres òrgans, dels contractes administratius o privats de caràcter plurianual, el valor estimat dels quals sigui inferior als 500.000,00 euros i la seva durada sigui superior als dos anys i igual o inferior als quatre anys, eventuals pròrrogues incloses. Segon. Delegar en els gerents responsables de l'àmbit material o territorial de l'objecte del contracte, l'adopció dels actes per a la preparació, aprovació, adjudicació, modificació i aquells actes derivats dels efectes, compliment i extinció dels contractes administratius o privats, el valor estimat dels quals sigui inferior a 500.000,00 euros, inclosos els de caràcter plurianual, quan la seva durada sigui igual o inferior als dos anys, eventuals pròrrogues incloses. Tercer. Delegar en els gerents responsables de l'àmbit material o territorial de l'objecte dels contractes que siguin de competència de la Comissió de Govern i del gerent municipal, com a òrgans de contractació per delegació de l'Alcaldia, l'adopció dels actes següents: a) La signatura de la formalització dels contractes i de les seves modificacions. b) L'adopció de la resolució d'aprovació i ampliació de cobertura pressupostària i el reajustament d'anualitats per a la redistribució de les autoritzacions i/o disposicions aprovades en virtut de pròrrogues previstes o retards en l'execució dels contractes. c) Anul·lacions parcials o totals de la disposició de la despesa no obligada o adjudicats per preus unitaris, sempre que així s'hagi previst en els plecs de clàusules administratives particulars del contractes o es donin les condicions legals establertes. d) La designació del responsable del contracte en cas de substitució del designat inicialment. e) La designació del coordinador/a en matèria de seguretat i salut en l'execució de l'obra. f) L'aprovació del pla de seguretat i salut en l'execució de l'obra. g) L'aprovació del programa de treball. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-6-2023 CVE 202310099576 Pàg. 1-3 https://bop.diba.cat A Secretaria General h) L'aprovació d'excessos d'amidament d'unitats previstes en el projecte i/o la seva substitució fins a un 3% del pressupost d'adjudicació sempre i quan no comporti increment del preu del contracte. i) L'aprovació de la revisió de preus i les seves fórmules, si s'escauen. j) La cancel·lació i/o devolució de les garanties constituïdes, així com l'aprovació del canvi de modalitat de constitució de la garantia. k) L'aprovació de la certificació final en els contractes d'obres. La liquidació del contracte sense saldo, amb saldo resultant a favor de l'Ajuntament, o amb saldo favorable al contractista en els contractes de preus unitaris, sempre que així s'hagi previst als plecs de clàusules administratives particulars del contracte i es donin les condicions legals establertes. l) La resolució de l'acceptació o rebuig de la confidencialitat de l'oferta declarada pel licitador. m) Les sol·licituds d'informes a altres organismes previs a l'aprovació dels expedients de contractació. n) La rectificació, de conformitat amb la normativa aplicable de procediment administratiu, d'errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes. Quart. Delegar en els directors de serveis, que tinguin funcions de gestió pressupostària, la incoació dels expedients de contractació del seu àmbit material o territorial que siguin de competència de les gerències, de la gerència municipal i de la Comissió de Govern, com a òrgans de contractació per delegació de l'Alcaldia. Cinquè. Delegar la presidència de les meses de contractació en: 1. Els regidors i els gerents, indistintament, d'aquells contractes que recaiguin en el seu àmbit material o territorial, aprovats pel Plenari del Consell Municipal, les seves Comissions o la Comissió de Govern, sempre que, en aquest darrer cas, la Comissió de Govern actuï en exercici de la competència originària per contractar que li atribueix l'article 16.f) de la Carta Municipal de Barcelona, i l'article 49 Primer, apartats 9, 10 i 11 del Reglament Orgànic Municipal. 2. Els directors de serveis que tinguin funcions de gestió pressupostària i de contractació i en el director de serveis jurídics i secretaria delegada del districte de Ciutat Vella, la de la resta de contractes, inclosos els delegats per l'Alcaldia en la Comissió de Govern, que recaiguin en els seus respectius àmbits materials o territorials, així com els delegats en el gerent municipal independentment de quin sigui l'àmbit material. Sisè. Establir que en les resolucions adoptades en exercici de les facultats delegades en aquest decret es farà constar expressament que s'actua per delegació de l'Alcaldia. Setè. Determinar que les delegacions d'atribucions conferides en aquesta resolució seran efectives a partir del dia de la seva signatura, sens perjudici de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província, en la Gaseta Municipal i en el web municipal. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-6-2023 CVE 202310099576 Pàg. 2-3 https://bop.diba.cat A Secretaria General Vuitè. Donar compte d'aquesta resolució al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió que celebri. Barcelona,19 de juny de 2023. El Secretari General, Jordi Cases i Pallarès. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-6-2023 CVE 202310099576 Pàg. 3-3 https://bop.diba.cat A