ANUNCI De conformitat amb les resolucions de la Gerència de l’Institut de Cultura de Barcelona de data 16 de juny i 22 de juny de 2023, actuant per delegació de la Presidència de l’Institut de Cultura de Barcelona, s’aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a la rehabilitació i la dotació d’equipament tècnic destinades a espais privats de creació, experimentació i difusió cultural, llibreries i sales de cinema, de la ciutat de Barcelona, per a l’any 2023, de conformitat amb les seves bases reguladores, aprovades per resolució de la Presidència de 29 de maig de 2017 (BOPB 26.06.2017) i s’inicia el termini de presentació de sol·licituds, des del dia hàbil següent a la publicació d’aquesta convocatòria fins a les 15:00 h del dia 18 de juliol de 2023. Marta Lafuente Garcia Secretària Delegada de l’ICUB Barcelona a 23 de juny de 2023 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 1-28 https://bop.diba.cat A Convocatòria de subvencions per a la rehabilitació i la dotació d’equipament tècnic destinades a espais privats de creació, experimentació i difusió cultural, llibreries i sales de cinema, de la ciutat de Barcelona, per a l’any 2023. 1. Indicació de l’aprovació de les Bases Reguladores de les subvencions: El President de l’Institut de Cultura de Barcelona, per decret de data 29 de maig de 2017, va aprovar les Bases generals reguladores per atorgar per a inversions en rehabilitació, la modernització i la dotació d’equipament tècnic destinades a espais privats de creació, experimentació, difusió i comerç cultural de la ciutat de Barcelona. Aquestes Bases Reguladores van ser objecte de publicació al Butlletí Oficial de la Província de data 26 de juny de 2017. 2. Objecte L’objecte de la present convocatòria és la regulació de la concessió de subvencions que atorgui l’Institut de Cultura de Barcelona destinades a finançar projectes que tinguin com a objectiu “la rehabilitació, la modernització i la dotació d’equipament tècnic d’espais privats de creació, experimentació, difusió i exhibició artística i cultural, espais de Cultura Viva, llibreries i cinemes, que duguin a terme la seva activitat a la ciutat de Barcelona”. 3. Règim jurídic El règim jurídic d’aquesta convocatòria es determina a la base sisena de les Bases reguladores d’aquesta convocatòria, publicades al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona en data 26 de juny de 2017 amb núm. de registre CVE 022017011828 i aprovades per decret de la presidència de 29 de maig de 2017. 4. Dotació econòmica i la consignació pressupostària total de la convocatòria. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 2-28 https://bop.diba.cat A L’import total que es destina a aquesta convocatòria és de 295.000 euros, a càrrec de la posició pressupostària D/78000/33011 i codi d’actuació S.006.00614.470 de l’estat de previsió d’ingressos i despeses de l’Institut de Cultura per a l’any 2023. Aquest import màxim de 295.000 euros es distribuirà de la següent manera: - Modalitat A – 100.000 € - Modalitat B – 75.000 € - Modalitat C – 30.000 € - Modalitat D – 90.000 € 4.1. En cas que el crèdit destinat a una de les quatre modalitats no quedés esgotat es podrà utilitzar la part disponible per subvencionar les altres modalitats. 4.2. En cas que l’import total de la suma de les subvencions proposades superi l’import màxim d’aquesta convocatòria, la quantitat a atorgar es disminuirà proporcionalment a tots les persones sol·licitants, fins esgotar el crèdit disponible. 4.3. L’import de la convocatòria podrà ser incrementat, si es considera oportú, restant condicionat a l’existència del crèdit addicional abans de la seva concessió definitiva. 5. Modalitats i persones destinatàries Aquesta convocatòria s’estructura en quatre modalitats, d’acord amb les següents tipologies d’espais: 5.a. Modalitat A - Espais independents de creació, experimentació, difusió i exhibició artística i cultural, de titularitat privada, entesos com aquells espais que donen suport a la producció, la investigació i l’exhibició artística i cultural, que en la seva aposta per la prova, l’assaig i l’experimentació, ofereixen recursos, eines i serveis per a creadors/es. Poden incloure residències artístiques i es caracteritzen per la transdisciplinarietat dels llenguatges artístics. 5.b. Modalitat B – Espais de Cultura Viva, espais de petit format, de proximitat i amb un paper d’articulació social, amb aforament inferior a 150 persones, que duen a terme una programació cultural estable vinculada amb la música en directe, les arts escèniques o qualsevol manifestació vinculada a l’art contemporani i la cultura popular, i que tenen un paper d’articulació social al territori, entenent la diversitat com un element fonamental. Promouen la interacció amb diferents institucions, entitats o col·lectius que tenen per objecte la participació cultural descentralitzada arreu de la B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 3-28 https://bop.diba.cat A ciutat de Barcelona, amb projectes que posen en valor processos creatius i artístics que es desenvolupen de manera propera al públic. 5.c. Modalitat C - Llibreries, enteses com a establiments oberts al públic en què la venda de llibres sigui l’activitat principal, i que comptin amb la corresponent llicència d’activitat econòmica o que així consti com a objecte d’activitat en els seus estatuts o escriptures. 5.d. Modalitat D – Sales de cinemes amb 7 sales d’exhibició o menys, enteses com a establiments oberts al públic amb la corresponent llicència d’activitat d’exhibició audiovisual o que així consti com a objecte d’activitat en els seus estatuts o escriptures. 6. Conceptes subvencionables i imports màxims subvencionables. 6.1. Prioritats Tindran prioritat, les inversions relatives a obres de seguretat, insonorització, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, així com els estudis d’impacte acústic i la instal·lació de limitadors-enregistradors de nivells sonors que compleixin amb els requeriments de l’Annex II.14 de l’Ordenança General del Medi Ambient Urbà de Barcelona (OMA), i en general totes aquelles mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per als espais de pública concurrència. Si el crèdit pressupostari disponible no quedés esgotat amb aquestes despeses, es podran subvencionar les inversions que signifiquin altres obres de millora. En cas que encara quedés crèdit disponible es podran subvencionar les inversions relatives a la compra d’equipament tècnic. En cas de que la comissió de valoració ho consideri necessari, excepcionalment i de manera justificada, es podrà modificar l’ordre de prioritats per cada una de les modalitats. 6.2. Les modalitats i els percentatges màxims subvencionables segons la tipologia d’inversió són les següents: 6.2.1. MODALITAT A: Espais de creació, difusió i exhibició B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 4-28 https://bop.diba.cat A L’import màxim per sol·licitud de la modalitat A és de 30.000 €.- Obres i mesures per al compliment de la normativa: Es subvencionarà fins al 60% de l’import de la despesa: a) Obres relacionades amb les condicions de seguretat contra incendis i evacuació b) Obres d’insonorització, estudis d’impacte acústic i instal·lació de limitadors. c) Obres d’accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques. d) Mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per als espais de pública concurrència: - Equipament i instal·lacions de protecció contra incendis. - Equipament per a la mesura dels aforaments. - Altres obres de millora: Es subvencionarà fins al 50% de l’import de la despesa. a) Totes aquelles obres que no es contemplin a l’apartat anterior i que no estiguin relacionades amb el compliment de la normativa, però que supòsin una millora de les instal·lacions. - Dotació d’equipament tècnic (sempre i quan tinguin la naturalesa comptable d’inversions): Es subvencionarà fins al 40% de l’import de la despesa. a) Dotació d’equipament tècnic que permeti la millora de les condicions d’exhibició o creació que tinguin lloc en l’espai. 6.2.2. MODALITAT B: Espais de Cultura Viva L’import màxim per sol·licitud de la modalitat B és de 50.000 €. - Obres i mesures per al compliment de la normativa: Es subvencionarà fins al 90% de l’import de la despesa: a) Despeses que tinguin per objecte aconseguir la certificació per part d’una EAC per verificar el compliment de la normativa de les activitats subjectes a llicència necessaria per a aconseguir la concessió de la categoria d'Espai de Cultura Viva, tal com recull l'Ordenança d'Establiments de Concurrència Pública 169/2003, del 16 de juliol. Es subvencionarà fins al 75% de l’import de la despesa: a) Obres relacionades amb les condicions de seguretat contra incendis i evacuació b) Obres d’insonorització, estudis d’impacte acústic i instal·lació de limitadors. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 5-28 https://bop.diba.cat A c) Obres d’accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques. d) Mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per als espais de pública concurrència: - Equipament i instal·lacions de protecció contra incendis. - Equipament per a la mesura dels aforaments. - Altres obres de millora: Es subvencionarà fins al 50% de l’import de la despesa. a) Totes aquelles obres que no es contemplin a l’apartat anterior i que no estiguin relacionades amb el compliment de la normativa, però que supòsin una millora de les instal·lacions. - Dotació d’equipament tècnic (sempre i quan tinguin la naturalesa comptable d’inversions): Es subvencionarà fins al 50% de l’import de la despesa. a) Dotació d’equipament tècnic que permeti la millora de les condicions d’exhibició o creació que tinguin lloc en l’espai. 6.2.3. MODALITAT C: Llibreries L’import màxim per sol·licitud de la modalitat C és de 15.000 €. - Obres i mesures per al compliment de la normativa: Es subvencionarà fins al 60% de l’import de la despesa. a) Obres relacionades amb les condicions de seguretat contra incendis i evacuació b) Obres d’insonorització, estudis d’impacte acústic i instal·lació de limitadors. c) Obres d’accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques. d) Mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per als espais de pública concurrència: - Equipament i instal·lacions de protecció contra incendis. - Equipament per a la mesura dels aforaments. - Altres obres de millora: Es subvencionarà fins al 50% de l’import de la despesa. a) Totes aquelles obres que no es contemplin a l’apartat anterior i que no estiguin relacionades amb el compliment de la normativa, però que supòsin una millora de les instal·lacions. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 6-28 https://bop.diba.cat A - Dotació d’equipament tècnic (sempre i quan tinguin la naturalesa comptable d’inversions): Es subvencionarà fins al 40% de l’import de la despesa. a) La dotació de tecnologies destinades a la venda i promoció del llibre, i els canals digitals: - Ordinadors. - Pantalles. - Projectors. - Aparells i programaris per a la venda en línia. - Instal·lació de Wifi. - Altres canals de comunicació amb el lector. b) L’adquisició de productes, mobiliari o instal·lacions directament relacionats amb l’activitat comercial o la millora de les instal·lacions. 6.2.4. MODALITAT D: Cinemes L’import màxim per sol·licitud de la modalitat D és de 30.000 €. - Obres i mesures per al compliment de la normativa: Es subvencionarà fins al 60% de l’import de la despesa. a) Obres relacionades amb les condicions de seguretat contra incendis i evacuació b) Obres d’insonorització, estudis d’impacte acústic i instal·lació de limitadors. c) Obres d’accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques. d) Mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per als espais de pública concurrència: - Equipament i instal·lacions de protecció contra incendis. - Equipament per a la mesura dels aforaments. - Altres obres de millora: Es subvencionarà fins al 40% de l’import de la despesa. a) Inversions relatives a la millora de l’eficiència i sostenibilitat energètica. - Dotació d’equipament tècnic (sempre i quan tinguin la naturalesa comptable d’inversions): Es subvencionarà fins al 30% de l’import de la despesa. a) Informatització i digitalització de taquilles i venda d’entrades. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 7-28 https://bop.diba.cat A b) Equips d’imatge i so relacionats amb l’exhibició audiovisual. 6.3. En cap cas es consideraran despeses subvencionables: - Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda. - Els honoraris per a estudis i informes aliens al projecte de rehabilitació o millora presentats. - Les despeses no incloses en els apartats anteriors i que no siguin obres certificades o compres de béns inventariables considerades comptablement com a inversions. - En cap cas, es subvencionaran despeses relatives a reparacions o material fungibles (consumibles). - Les inversions en noves tecnologies que tinguin una finalitat estrictament administrativa o de gestió (com ara ordinadors i programes per a la gestió o la comptabilitat dels equipaments culturals). - Material tècnic que no estigui directament relacionat amb l’espai subvencionat. - Leasings, rentings. - Instruments musicals. 7. Requisits específics de les persones beneficiàries: Podran optar a aquestes subvencions les persones jurídiques legalment constituïdes, titulars de la gestió dels espais beneficiaris de les subvencions, amb el títol habilitant corresponent (llicència d’activitat o comunicació d’obertura), si s’escau. Cada persona sol·licitant podrà presentar únicament una sol·licitud de subvenció per a cada espai del qual n’és titular. Supòsits exclosos d’aquesta convocatòria:  En el cas d’obres i mesures pel compliment de la normativa i altres obres de millora, quedaran excloses aquelles sol·licituds de persones jurídiques legalment constituïdes que gestionen espais de propietat municipal, Institucions culturals de titularitat pública; equipaments culturals en règim de consorci públic.  Persones jurídiques susceptibles de rebre subvenció per part del Consorci del Pla de rehabilitació i equipament de teatres de Barcelona. Per a poder optar a les subvencions les persones sol·licitants hauran d’acomplir i acreditar el requisits següents: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 8-28 https://bop.diba.cat A 7.1. Modalitat A - Espais de creació, experimentació, exhibició i difusió artística i cultural: a) Haver realitzat les inversions durant l’any 2023, o bé iniciar-les en l’any 2024 i finalitzar-les abans del 30 de setembre de 2024. b) L’establiment ha d’estar ubicat en el terme municipal de Barcelona. c) Funcionament de l’espai com a espai de creació, d’acord amb la definició que se n’ha fet en l’apartat 5.a. 7.2. Modalitat B - Espais de Cultura Viva: a) Haver realitzat les inversions durant l’any 2023, o bé iniciar-les en l’any 2024 i finalitzar-les abans del 30 de setembre de 2024. b) L’establiment ha d’estar ubicat en el terme municipal de Barcelona. c) Funcionament de l’espai com a espai de Cultura Viva, d’acord amb la definició que se n’ha fet en l’apartat 5.b. 7.3. Modalitat C - Llibreries: a) Haver realitzat les inversions durant l’any 2023, o bé iniciar-les en el 2024 i finalitzar-les abans del 30 de setembre de 2024. b) L’establiment ha d’estar ubicat en el terme municipal de Barcelona. c) L’establiment ha de ser una llibreria, d’acord amb la definició de l’apartat 5.c. 7.4. Modalitat D - Cinemes: a) Haver realitzat les inversions durant l’any 2023, o bé iniciar-les en el 2024 i finalitzar-les abans del 30 de setembre de 2024. b) L’establiment ha d’estar ubicat en el terme municipal de Barcelona. d) Disposar de 7 sales d’exhibició o menys i resta de condicions de l’apartat 5.d. 7.5. Requisit comú a totes les modalitats: No haver obtingut una altra subvenció de l’Institut de Cultura per al mateix projecte. 8. Procediment de concessió: El procediment de concessió de les subvencions objecte d’aquesta convocatòria serà el de concurrència competitiva. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 9-28 https://bop.diba.cat A 8.1. Admissió de sol·licitud: un cop presentada la documentació relacionada al punt 10.1, es comprovarà que s’ajusta als requisits. En el cas que es detectin errors materials en els documents presentats, es requerirà , mitjançant correu electrònic per tal que s’esmeni d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, per la qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú. La presentació de la instància de sol·licitud segons model normalitzat és obligatòria per poder admetre la sol·licitud. La manca de presentació de dita instància serà causa d’inadmissió. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. 8.2. Valoració del projecte o activitat presentada: un cop admesa la sol·licitud, l’equip tècnic revisarà la documentació presentada i l’acompliment de requisits i criteris tècnics, i presentarà una proposta a la Comissió de Valoració. La Comissió de Valoració, a partir de la proposta presentada per l’equip tècnic, valorarà i determinarà el percentatge de subvenció aplicable a cada sol·licitud i elevarà la proposta a l’òrgan competent. Per a la correcta valoració del projecte serà necessari haver presentat els documents detallats a l’apartat 10.1, d’aquesta convocatòria. Si manca algun d’aquests documents, es requerirà mitjançant el correu electrònic indicat a la instància de la sol·licitud, l’esmena de documentació, d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, pel qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú. 8.3. Resolució provisional: La Comissió de Valoració elevarà la proposta de resolució provisional a la Presidència de l’Institut de Cultura de Barcelona. La notificació de la resolució provisional s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província. Un cop se’n tingui constància es publicarà a la web de l’Ajuntament de Barcelona. A l’endemà de la publicació de la resolució provisional al Butlletí Oficial de la Província s’obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar la documentació acreditativa B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 10-28 https://bop.diba.cat A requerida en el mateix anunci, als punts de registre indicats al final d’aquest document. En el cas que no es presenti la documentació acreditativa relacionada a l’apartat 10.2, es denegarà la subvenció en la resolució definitiva. En el mateix termini s’obre un tràmit per presentar al·legacions. El fet que les persones sol·licitants interessades no presentin al·legacions en aquest termini, suposa que hi estan conformes i la resolució provisional tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat, si s’escau, a la presentació de la documentació acreditativa que s’hagi indicat en la publicació de la resolució provisional. Aquelles subvencions que estiguin proposades per a atorgar, que a les seves persones sol·licitants no se’ls hagi requerit presentar documentació acreditativa, la proposta de resolució tindrà caràcter de definitiva sense necessitat de notificar-la, si així ho decideix l’òrgan instructor. De la mateixa manera que les subvencions que estiguin proposades per a denegar, per requisits tècnics o per no haver arribat a la nota mínima, sense que les seves persones sol·licitants hagin presentat al·legacions en el termini establert, tindran caràcter de definitives sense necessitat de notificar-les. En cas que l'import atorgat a les sol·licituds de subvenció aprovades provisionalment sigui inferior a l'import sol·licitat a la instància de sol·licitud, i sempre que això afecti l'execució del projecte, es podrà presentar la reformulació del projecte d'acord amb la disminució d'aquest import. De no presentar-se aquesta reformulació, es tindrà en compte l'import informat a la instància de sol·licitud a l'hora de valorar la justificació del projecte. Durant el procediment d'atorgament de la subvenció, l'òrgan instructor podrà proposar la modificació de les condicions o forma de realització de la inversió proposada per la persona sol·licitant; en aquest cas haurà de sol·licitar l'acceptació de la persona beneficiària. Aquesta acceptació s'entendrà atorgada si en la proposta de modificació s'exposen de forma clara les variacions i la persona beneficiària no manifesta la seva oposició dins del termini de quinze dies hàbils, a comptar des la notificació de la proposta i sempre que, en tot cas, no resultin danys a tercers. 8.4. Resolució definitiva: Una vegada finalitzat el termini de presentació de la documentació acreditativa requerida i examinades les al·legacions presentades per les persones interessades, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, així com per a l’atorgament i denegació B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 11-28 https://bop.diba.cat A definitiu, correspon al President de l’Institut de Cultura de Barcelona a proposta de l’òrgan instructor. La resolució definitiva no posarà fi a la via administrativa, contra la qual les persones interessades podran interposar un recurs d’alçada davant l’ Alcaldia, en el termini d’un mes a partir de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la Província. La notificació de la resolució definitiva s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província. Un cop se’n tingui constància es publicarà a la web de l’Ajuntament de Barcelona. El termini màxim per a la resolució definitiva serà de sis mesos, que començaran a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La manca de resolució dins d’aquest termini legitima les persones interessades per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvencions. Qualsevol modificació de la inversió subvencionada haurà de ser comunicada i autoritzada amb anterioritat a la seva realització. En cap cas s’acceptaran modificacions que alterin la finalitat per la qual ha estat concedida la subvenció. 9. Subcontractació La persona beneficiària podrà subcontractar, total o parcialment, l’activitat subvencionada fins al màxim del cost total del projecte, d’acord amb el procediment que es regula a l’article 29 de la Llei General de Subvencions. 10. Documentació a aportar. 10.1. Documentació bàsica i obligatòria: a) Instància de sol·licitud segons model normalitzat. b) Formulari de descripció del projecte segons model normalitzat. c) Detall de la inversió realitzada o a realitzar mitjançant presentació del model normalitzat a tal efecte (plantilla Excel). d) La llicència d’activitats. Possibles situacions: o SUPÒSIT 1: El local disposa de llicència d’activitats o títol habilitant i la inversió no afecta la validesa de la mateixa. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 12-28 https://bop.diba.cat A o SUPÒSIT 2: El local disposa de llicència i aquesta quedaria modificada substancialment pel projecte que es pretén dur a terme amb la inversió. o SUPÒSIT 3: El local no disposa de la llicència d’activitat i està en tràmit d’obtenir-la. En el supòsit 1 només s’ha d’indicar la situació de la llicència a la declaració responsable de la instància de sol·licitud.. En els supòsits 2 i 3 cal haver iniciat els tràmits per a l’obtenció de la llicència d’activitats, s’haurà d’indicar la situació de la llicència a la declaració responsable de la instància de sol·licitud i, excepte en el cas d’activitats innòcues, segons l’Annex III.3. de la OMAIIAA, s’haurà d’acompanyaramb la presentació de:  El projecte d’activitats complet, degudament signat pel tècnic competent.  El contracte, signat pel/per la titular que sol·licita la subvenció, amb una entitat ambiental de control (EAC)per la gestió de la llicència d’activitats, és a dir per la revisió del projecte d’activitats i la posterior certificació un cop realitzades les obres. En el supòsit 3 s’haurà d’indicar també a la declaració responsable de la instància de sol·licitud l’epígraf de la llicència que es vol obtenir. *L’Ajuntament podrà consultar d’ofici l’estat de la llicència d’activitat de les persones sol·licitants. e) Documentació segons el cas: E.1. En el cas de realització d’obres: 2 supòsits: 1. OBRES JA REALITZADES. En aquest cas caldrà presentar: a) Obres de reforma i adequació: - El projecte bàsic complet, signat pel tècnic competent que ha d’incloure: o Memòria del projecte d’obra o instal·lacions o Pressupost o Plànols - Factures acreditatives dels treballs realitzats. - Llicència d’obres atorgada per l’Ajuntament, ja sigui com a Obra Major, o Admissió de comunicat per part de l’Ajuntament, en el cas d’obres B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 13-28 https://bop.diba.cat A en règim de Comunicació. b) En el cas d’obres de petita entitat arquitectònica corresponents al règim d’assabentat (sense intervenció en façana, estructura ni distribució interior en edificis no catalogats) caldrà aportar descripció dels treballs i factures i, en cas de disposar-ne, rebut de presentació d’assabentat. 2. OBRES NO REALITZADES. En aquest cas caldrà presentar: a) Obres de reforma i adequació: - El projecte bàsic complet, signat pel tècnic competent que ha d’incloure: o Memòria del projecte d’obra o instal·lacions o Pressupost o Plànols -Pressupostos dels proveïdors per cadascuna de les inversions que incloguin el detall dels treballs a realitzar. Si encara no es disposa de la llicència d’Obres majors, Comunicat o Assabentat, cal presentar el resultat de la consulta prèvia de tramitació de llicències d’obres, tràmit que es pot realitzar per internet a: www.barcelona.cat -Oficina virtual de tràmits – Consulta prèvia per a la tramitació d’expedients d’obres o d’instal·lacions de radiocomunicació. En cas de no haver iniciat les obres dins del termini de presentació de sol·licituds, s’haurà de presentar la Llicència d’obres atorgada per l’Ajuntament, ja sigui com a Obra Major, Admissió per l’Ajuntament, en el cas d’obres en règim de Comunicació, O rebut de presentació d’Assabentat , en el moment de la justificació. b) Obres de petita entitat arquitectònica: - En el cas d’obres de petita entitat arquitectònica corresponents al règim d’assabentat (sense intervenció en façana, estructura ni distribució interior en edificis no catalogats) caldrà aportar pressupostos de la inversió o inversions amb la descripció dels treballs a realitzar. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 14-28 https://bop.diba.cat A E.2. En el cas d’inversions en dotació d’equipament, caldrà presentar: - Pressupostos i/o factures de l’equipament adquirit o adquirir. - Llistat dels equips i amidaments amb les característiques tècniques específiques de cadascun. E.3. En cas d’inversions per a la realització d’estudis d’impacte acústic. - Pressupostos i/o factures. 10.2. Documentació sobre la persona jurídica sol·licitant i el/la seu/va representant (només s’haurà de presentar en cas de resolució provisional favorable a l’atorgament de subvenció): a) Document nacional d’identitat de la persona nomenada com a representant. b) Documentació acreditativa de la representació amb què actua, degudament inscrita al registre corresponent, si s’escau. c) Documentació que acrediti la personalitat jurídica de l’entitat, inscrita al registre corresponent (NIF i estatuts o escriptures). d) Si la subvenció és superior als 10.000,00 €, declaració de transparència segons model normalitzat. e) Certificats d’estar al corrent de pagament amb l’Agència Tributària i la Tresoreria de la Seguretat Seguretat Social. L’Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar d’ofici aquest compliment sempre i quan la persona sol·licitant no li denegui l’autorització per a fer-ho de manera expressa en el formulari de sol·licitud normalitzat No caldrà aportar els documents indicats en les lletres a, b i c d’aquest apartat 10.2 quan ja constin en poder de l’Institut de Cultura de Barcelona, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la seva presentació i no hagin experimentat cap modificació. La persona sol·licitant haurà d’indicar el procediment amb el que es van adjuntar aquests documents. 10.3. Caldrà adjuntar una declaració responsable del representant legal de l’entitat conforme la documentació aportada és còpia fidel de la documentació original. 10.4. Declaracions responsables que constaran al model d’instància: Les declaracions responsables constaran al model d’instància de sol·licitud. Aquest document és de presentació i signatura obligatòria. 10.5. L’Institut de Cultura, en el procés de valoració del projecte, podrà sol·licitar la informació complementària que consideri necessària en relació a aquest. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 15-28 https://bop.diba.cat A 10.6. Causes d’inadmissió: La presentació de la instància de sol·licitud segons model normalitzat és obligatòria per poder admetre la sol·licitud. La manca de presentació de dita instància serà causa d’inadmissió. En cas que no s'hagi aportat qualsevol altre dels documents exigits a l’apartat 10.1 d'aquesta convocatòria dins el termini de lliurament de sol·licituds, l'Institut de Cultura de Barcelona requerirà al/a la sol·licitant, mitjançant el correu electrònic indicat a la sol·licitud, perquè ho presenti en el termini de deu dies hàbils, amb la indicació que, si no el presenta, es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud en els termes que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El/s requeriment/s es faran mitjançant el correu electrònic facilitat en la sol·licitud. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. 10.7. L’Institut de Cultura demanarà la conformitat del Districte corresponent per a la realització de les inversions sol·licitades. 11. Sol·licituds Només s’acceptarà una sol·licitud per establiment. En cas de més d’una sol·licitud es valorarà la que tingui la darrera data de registre dins del període de sol·licitud. No es tindrà en compte cap documentació que no s'acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. L’únic format de sol·licitud vàlid serà el formulari normalitzat facilitat per l’Institut de Cultura de Barcelona, que es podrà descarregar de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona a l’adreça http://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio- administrativa/subvencions. 12. Termini i forma de lliurament de les sol·licituds El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils des de l’endemà de la publicació de la convocatòria al BOPB, el termini de presentació finalitzarà a les 15.00 h del darrer dia hàbil. Qualsevol sol·licitud presentada fora d'aquest termini no serà admesa a tràmit. Forma: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 16-28 https://bop.diba.cat A La sol·licitud de subvenció es pot descarregar de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio- administrativa/subvencions. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, és obligatori emplenar i presentar la sol·licitud a través de l’Oficina Virtual de tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/2018000129 4, seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. 12.1. En cas que es rebin sol·licituds duplicades es valorarà únicament la que tingui la darrera data de registre dins del termini de presentació. 12.2. La documentació necessària per sol·licitar les subvencions és la que s’indica a l’apartat 10 d’aquesta convocatòria. Els interessats l’han de formular i presentar pel mitjà i la forma que s’hi indica. 12.3. Les persones sol·licitants han de respectar estrictament el formulari de sol·licitud, i si s’escau, els altres impresos que s’indiquen a l’apartat 10 d’aquesta convocatòria. Han de completar tots els apartats i han de seguir les instruccions proporcionades. 12.4. Sempre que les persones sol·licitants no s’hi neguin de forma expressa, l’ICUB pot comprovar d’ofici amb altres administracions o organismes, informació sobre les circumstàncies de les sol·licituds que siguin adients per la instrucció del procediment. 12.5. La documentació bàsica obligatòria a presentar és la indicada en el punt 10 d’aquesta convocatòria. Serà motiu d’inadmissió la no presentació de la instància de sol·licitud dins del termini de presentació establert. 12.6. Serà documentació administrativa addicional aquella descrita a l’apartat 10.2 d’aquesta convocatòria, que només haurà de presentar-se per part d’aquells sol·licitants a qui es proposi l’atorgament de subvenció en la resolució provisional. 12.7. L’ICUB no tindrà en compte cap documentació presentada que no vagi acompanyada de la corresponent sol·licitud, a no ser que sigui per annexar-la a un procediment ja iniciat. En aquest darrer cas, cal identificar el procediment al qual s’ha d’annexar. Tanmateix, serà motiu d’inadmissió la no presentació de la instància de sol·licitud. 12.8. Pel que fa a la possibilitat d’esmena de la documentació presentada, s’estarà a allò disposat a l’apartat 10.5. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 17-28 https://bop.diba.cat A 12.9. El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria, per part de l’Administració, al correu electrònic que necessàriament ha d’indicar la persona sol·licitant. Tots els requeriments que s’hagin de fer relacionats amb aquesta convocatòries faran a través del correu electrònic indicat en la sol·licitud. 12.10. Igualment, la presentació de la sol·licitud implica la inscripció de l’Entitat al Fitxer General d’Entitats Ciutadanes. D’acord amb la normativa de protecció de dades us informem que en tramitar la sol·licitud de subvenció les vostres dades personals seran tractades per l’Ajuntament de Barcelona (Institut de Cultura de Barcelona-ICUB) amb la finalitat de resoldre la subvenció sol·licitada (Tractament: Gestió de subvencions i ajuts). Aquesta finalitat està legitimada en base al compliment d’una missió en interès públic. Tret d’obligació legal, les vostres dades no seran cedides a tercers. Teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les vostres dades, així com altres drets sobre les mateixes. Podeu consultar informació addicional sobre aquest tractament i protecció de dades a www.bcn.cat/ajuntament/protecciodades. 13. Criteris de valoració Les sol·licituds seran valorades d’acord amb els següents criteris. 13.1. Aquests criteris sumaran un total de 10 punts: Modalitat A – Espais de creació, difusió i exhibició: a) Millora en els requeriments normatius, pel que fa a inversions relacionades amb seguretat contra incendis i evacuació, insonorització, estudis d’impacte acústic, instal·lació de limitadors, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques i altres mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per els espais de pública concurrència. (4 punts) b) El projecte presentat significarà una millora en l’atenció a les arts emergents, així com una millora de les condicions d’exhibició. (2 punts) c) El projecte presentat afavorirà o reforçarà la multidisciplinarietat de l’espai. (2 punts) d) Adaptació de la proposta a les necessitats de rehabilitació i/o dotació d’equipament tècnic de l’espai. (2 punts) Modalitat B – Espais de Cultura Viva: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 18-28 https://bop.diba.cat A a) Millora en els requeriments normatius, pel que fa a inversions relacionades amb seguretat contra incendis i evacuació, insonorització, estudis d’impacte acústic, instal·lació de limitadors, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques i altres mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per els espais de pública concurrència i/o la inversió que permeti la obtenció de la certificació de la EAC. (3 punts) b) El projecte presentat permetrà dur a terme una programació cultural estable vinculada amb la música en directe, les arts escèniques o qualsevol manifestació vinculada a l’art contemporani i la cultura popular, compatible amb l’activitat pròpia de l’espai. (2 punts) c) Millora de l’adequació de l’espai a les condicions dels espais de Cultura Viva. (3 punts) d) Adaptació de la proposta a les necessitats de rehabilitació i/o dotació d’equipament tècnic de l’espai. (2 punts) Modalitat C – Llibreries: a) Millora en els requeriments normatius, pel que fa a inversions relacionades amb seguretat contra incendis i evacuació, insonorització, estudis d’impacte acústic, instal·lació de limitadors, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques i altres mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per els espais de pública concurrència. (3 punts) b) El projecte presentat permetrà afavorir i reforçar les activitats de foment i promoció de la lectura. (2 punts) c) La inversió suposarà una millora en l’activitat comercial de la llibreria. (2 punts) d) Adaptació de la proposta a les necessitats de rehabilitació de l’espai. (3 punts) Modalitat D - Cinemes: a) Millora en els requeriments normatius, pel que fa a inversions relacionades amb seguretat contra incendis i evacuació, insonorització, estudis d’impacte acústic, instal·lació de limitadors, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques i altres mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per els espais de pública concurrència. (3 punts) b) Millora en els plans de sostenibilitat i eficiència energètica. (2 punts) c) La inversió permetrà una millora en la programació i l’oferta de cinema i audiovisual de la ciutat. (2 punts) d) Adaptació de la proposta a les necessitats de rehabilitació i/o dotació d’equipament tècnic de la sala. (3 punts) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 19-28 https://bop.diba.cat A 13.2. El projecte haurà d’obtenir un mínim de 5 punts, tenint en compte que es prioritzaran les inversions especificades a l’apartat 6 de la convocatòria. 13.3. En el cas que totes les persones sol·licitants compleixin suficientment els criteris de valoració, i l’import total de les subvencions proposades superi la quantia màxima destinada a la convocatòria, es prorratejarà entre totes les persones sol·licitants l’import màxim a subvencionar en funció de cada tipus de despesa, els percentatges que s’hi associen i les prioritats que es relacionen l’apartat 6, fins a l’esgotament del crèdit disponible. 14. Tramitació 14.1. L’òrgan competent per a la resolució d’aquesta convocatòria, d’acord a l’article 6.2.i) dels estatuts de l’Institut de Cultura de Barcelona, és el/la seu/va President/a. 14.2. L’equip tècnic examinarà la documentació presentada sobre el projecte i comprovarà el compliment dels requisits tècnics de participació, i presentarà una proposta a la Comissió de Valoració. La Comissió de Valoració, a partir de la proposta presentada per l’equip tècnic, valorarà i determinarà el percentatge de subvenció aplicable a cada sol·licitud i elevarà la proposta a l’òrgan competent per la resolució. 14.3. La Comissió de Valoració estarà formada per: - President/a de l'Institut de Cultura de Barcelona, o persona en qui delegui. - Assessor/a delegat/ada de Drets Culturals, que podrà presidir les reunions en absència del President/a. - El/La Gerent de l’Institut de Cultura, o persona en qui delegui. - 3 persones representants de l’Institut de Cultura de Barcelona, designades pel/per la President/a de l’Institut de Cultura de Barcelona. - 3 persones representants de l’Ajuntament de Barcelona designades pel President/a de l’Institut de Cultura de Barcelona. - 2 persones representants de reconeguda vàlua del sector cultural, designades pel President/a de l’Institut de Cultura de Barcelona a proposta del Comitè executiu del Consell de la Cultura de Barcelona. - Secretari/ària-delegat/ada de l’Institut de Cultura de Barcelona. 15. Resolució 15.1. L’òrgan competent per a la resolució d’aquesta convocatòria, d’acord a l’article 6.2.i) dels estatuts de l’Institut de Cultura de Barcelona, és el/la seu/seva President/a. La resolució no posarà fi a la via administrativa, contra la qual les persones B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 20-28 https://bop.diba.cat A interessades podran interposar recurs d’alçada davant d’Alcaldia en el termini d’un mes a comptar des de la publicació de la mateixa. 15.2. El termini per a la resolució d’aquesta convocatòria és de 6 mesos a comptar des de la finalització del termini de lliurament de sol·licituds. La manca de resolució dins d’aquest termini legitima les persones interessades per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvencions. 16. Notificació i publicitat L’Institut de Cultura de Barcelona publicarà les subvencions concedides en el Butlletí Oficial de la Província així com en altres mitjans que es considerin oportuns. 17. Pagament El pagament de les subvencions concedides es faran efectives de forma directa i per avançat, un cop resolta la convocatòria, mitjançant transferència en el compte bancari indicat en el model de sol·licitud establert a tal efecte anomenat “Dades de domiciliació bancària”. 18. Obligacions de la persona beneficiària a) L’atorgament de les subvencions s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. b) Dur a terme les obres o l’adquisició d’equipament tècnic que fonamenten la concessió de la subvenció, d’acord amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud. c) Acceptar i complir la Normativa General Reguladora de Subvencions, aprovada per l’Ajuntament de Barcelona que sigui vigent en cada moment, i la restant normativa d’aplicació: Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei. d) Justificar l’aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització del projecte i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. e) Presentar el projecte bàsic d’obres o d’adquisició d’equipament tècnic i els corresponents pressupostos i resta de documentació exigida en la present convocatòria, així com comunicar a l’Institut de Cultura de Barcelona qualsevol B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 21-28 https://bop.diba.cat A alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l’atorgament (reintegrant els fons rebuts, en cas de la suspensió del projecte previst) o, en el cas que sigui necessària, la corresponent renúncia. f) Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que dugui a terme l’Institut de Cultura de Barcelona. g) Donar lliure accés a la comptabilitat de l’entitat (llibres i registres comptables), que pugui ser exigida pels òrgans de fiscalització i facilitar-la, per tal de garantir-ne les facultats d’inspecció i control. h) Fer constar en els materials de comunicació i difusió la frase “Amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona – Institut de Cultura”, d’acord amb la normativa d’imatge corporativa de l’Ajuntament de Barcelona. i) En el cas de realització d’obres, en funció de l’aforament de l’espai i d’acord amb allò que estableix el decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives, caldrà haver obtingut la llicència d’obres, i la llicència municipal d’activitat del Reglament d’Espectacles aprovada pel Districte, prèvia a la realització de les obres i a l’aprovació definitiva un cop superada la inspecció tècnica, o, en el seu cas, presentar la comunicació prèvia lliurada a l’òrgan administratiu competent. j) Les persones beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i el règim sancionador que sobre infraccions administratives en la matèria estableix la Llei general pressupostària. k) El destí de les subvencions concedides no podrà alterar-se en cap cas per part de la persona beneficiària. l) Les subvencions a les que es refereix aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat (nacional, de la Unió Europa o de qualsevol altre organisme internacional) i amb altres subvencions municipals atorgades per altres projectes o activitats. Però en cap cas l’import total de les subvencions rebudes (independentment dels organismes atorgants) podrà superar el cost de la inversió realitzada o a realitzar. m) Complir amb la normativa vigent de Contractes del Sector Públic. Quan l’import de la despesa subvencionable iguali o superi els 40.000,00 euros sense incloure l’IVA, en cas d’obres, o els 15.000,00 euros sense incloure l’IVA, en cas de subministrament o prestació de serveis, s’han de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a l’execució de l’obra, la prestació del servei o el lliurament del bé, tret que per les seves característiques especials no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o que la despesa s’hagi fet amb anterioritat a la concessió de l’ajut. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 22-28 https://bop.diba.cat A L’elecció entre les ofertes presentades, que s’han d’aportar en la justificació, s’ha de fer d’acord amb els criteris d’eficiència i economia i s’ha de justificar expressament en una memòria quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. n) Disposar de la documentació comptable i conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. o) Declarar les subvencions rebudes de l’Ajuntament de Barcelona o d’altres administracions o ens públics en el darrer any. p) En el cas d’adquisició de material tècnic, destinar aquest equipament adquirit mitjançant la subvenció a la finalitat prevista durant un període mínim de cinc anys. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat. q) En el cas de la realització d’obres, mantenir l’ús actual de l’espai durant un període mínim de cinc anys. Si es tracta d’un/d’una arrendatari/ària amb un contracte de vigència inferior al termini indicat o supòsits anàlegs, caldrà que aporti també una declaració del/de la propietari/ària de l’equipament que garanteixi l’ús esmentat per la resta del període. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat. 19. Justificació i control: 19.1. El termini per a la justificació de les subvencions concedides serà de dos mesos des de la finalització del projecte i com a màxim el 30 de novembre de 2024. 19.2. La justificació es durà a terme mitjançant el lliurament, per part de les persones beneficiaries, de: 19.2.1. Per inversions amb una despesa total de projecte inferior a 150.000 € o d'import atorgat inferior a 30.000 EUR, amb un compte justificatiu simplificat, que constarà de: a) Memòria d'actuació amb indicació de les inversions realitzades i resultats obtinguts (segons els models que es detallaran a la convocatòria). b) Un compte justificatiu de les inversions realitzades, amb desglossament de totes les despeses derivades de la seva realització, així com de tots els ingressos que n’han permès el finançament: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 23-28 https://bop.diba.cat A o Relació classificada de despeses de l'inversió subvencionada, amb identificació de la persona proveïdora i el número de document, la descripció de la despesa, l'import, la data d'emissió. Així mateix, si la subvenció s'hagués atorgat d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions produïdes (segons els models que es detallaran a la convocatòria). o Detall dels ingressos que hagin finançat l’inversió subvencionada, indicant l'import i procedència (segons els models que es detallaran a la convocatòria). o Comunicació de reintegrament en el supòsit de fons provinents de la subvenció i no aplicats al projecte. c) Totes les persones beneficiàries de la subvenció, juntament amb la relació de les factures i documents probatoris, hauran de presentar la declaració responsable conforme aquestes factures han servit per justificar aquesta subvenció, especificant en el mateix document la relació de factures i el percentatge imputat de cadascuna. A la mateixa declaració s’indicarà que les factures aportades són les úniques originals (no hi ha altres còpies de les mateixes factures presentades al mateix temps, a efectes de justificació de subvenció, en altres convocatòries de l’Ajuntament de Barcelona i/o altres administracions públiques) i que es responsabilitza de la veracitat dels documents. Així mateix, la persona beneficiària es comprometrà a conservar els documents originals durant un període de 4 anys per poder presentar-los a l'Ajuntament de Barcelona si fos necessari. d) Factures i comprovants de pagament de les inversions realitzades. Les factures, ja siguin completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l’operació ha d’aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l’actuació objecte de l’ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas, s’ha de poder verificar el preu unitari de l’operació. e) Els documents acreditatius del pagament han d’indicar, a més de tot allò que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 24-28 https://bop.diba.cat A 1. La identificació de la persona beneficiària i l’ordenant del pagament. L’ordenant ha de ser la persona beneficiària de l’ajut i ha de fer-hi constar el seu NIF i denominació social. 2. El concepte en què s’ordena el pagament i la remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d’anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament. En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l’entitat ha d’aportar còpia del document i còpia de l’extracte bancari que acredita el càrrec. No s’admeten els comprovants de pagament en efectiu quan s’incompleixin les limitacions d’aquest tipus de pagament que estableix l’article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d’octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d’adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau. Els pagaments en efectiu s’han de justificar mitjançant rebuts signats i segellats pel proveïdor amb indicació de la factura a què correspon el pagament i la seva data. El segell del proveïdor ha de contenir com a mínim el nom i el NIF f) Llicència d’activitat en cas que en el moment de presentació de la sol·licitud s’hagués presentat únicament la sol·licitud d’inici de tràmit de llicència. 19.2.2. Per inversions amb una despesa total de projecte igual o superior a 150.000 € o d'import atorgat igual o superior a 30.000 EUR, amb un compte justificatiu amb aportació d'informe d'un/a auditor/a, que constarà de la informació següent: a) Memòria d'actuació amb indicació de les inversions realitzades i resultats obtinguts (segons els models que es detallaran a la convocatòria). b) Auditoria que ha de contenir: o Memòria econòmica justificativa o relació classificada de despeses de l'inversió subvencionada, amb identificació de la persona proveïdora i el número de document, la descripció de la despesa, l'import, la data d'emissió. Així mateix, si la subvenció s'hagués atorgat d'acord amb un B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 25-28 https://bop.diba.cat A pressupost estimat, s'indicaran les desviacions produïdes (segons els models que es detallaran a la convocatòria). o Detall dels ingressos que hagin finançat l’inversió subvencionada, indicant l'import i procedència (segons els models que es detallaran a la convocatòria). o Informe dels estats comptables del projecte emès per un/a auditor/a de comptes, d'acord amb l'Ordre EHA 1434/2007. o Comunicació de reintegrament en el supòsit de fons provinents de la subvenció i no aplicats al projecte. Totes les persones beneficiàries de la subvenció, juntament amb la relació de les factures i documents probatoris, hauran de presentar la declaració responsable conforme aquestes factures han servit per justificar aquesta subvenció, especificant en el mateix document la relació de factures i el percentatge imputat de cadascuna. A la mateixa declaració s’indicarà que les factures aportades són les úniques originals (no hi ha altres còpies de les mateixes factures presentades al mateix temps, a efectes de justificació de subvenció, en altres convocatòries de l’Ajuntament de Barcelona i/o altres administracions públiques) i que es responsabilitza de la veracitat dels documents. Així mateix, la persona beneficiària es comprometrà a conservar els documents originals durant un període de 4 anys per poder presentar-los a l'Ajuntament de Barcelona si fos necessari. En el supòsit que la persona jurídica beneficiària de la subvenció estigués obligada a auditar els seus comptes anuals, la revisió del compte justificatiu la realitzarà el mateix auditor/a. L'informe d'auditoria, com que verifica el compliment de tots els requisits exigits en el compte justificatiu, es tindrà en compte en el procés de revisió per acreditar el compliment de les finalitats i l'extinció del projecte. La despesa dels serveis externs d'auditoria derivada de la revisió del compte justificatiu serà considerada despesa subvencionable, fins a l'import màxim que s'especifiqui a la convocatòria. Un cop transcorregut el termini establert de justificació sense que aquesta s'hagi presentat davant l'òrgan administratiu competent, aquest òrgan ha de requerir a la persona beneficiària perquè, en el termini improrrogable de quinze dies hàbils, presenti la justificació als efectes del que preveu aquest apartat. La no realització de l'activitat subvencionada o l'incompliment de les condicions que van ser considerades per a l'atorgament de la subvenció, així com la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l'activitat subvencionada, pot B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 26-28 https://bop.diba.cat A comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció per part de la persona beneficiària, d'acord amb el que s'estableix a l’apartat següent. 19.3. L’Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació a les seves finalitats. 19.4. El/la perceptor/a de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l’entitat (llibres i registres comptables) i aportar la justificació dels fons rebuts, així com el balanç econòmic i la memòria descriptiva del projecte executat. 20. Anul·lació i reintegrament: 20.1. Serà motiu de reintegrament l’incompliment dels requisits exigits legalment per a poder dur a terme l’activitat. 20.2. Sens perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Institut de Cultura de Barcelona procedirà a l’anul·lació total o parcial de la subvenció proposada o concedida en els casos d’incompliment següents: - Incompliment de l’obligació de la justificació. - Incompliment de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida. - Incompliment de les condicions imposades a les persones beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció. - Incompliment de les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. - Incompliment de la normativa reguladora. 20.3. Podrà constituir motiu d’anul·lació total o parcial: - La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal tutor de la subvenció. - La superació del percentatge fixat en aquesta convocatòria en relació amb el cost efectiu. 20.4. La manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta dels fons rebuts podrà comportar l’anul·lació total o parcial de l’aportació i el reintegrament de la mateixa, d’acord amb l’article 14 i 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i els articles arts. 9, 10, i 13 de la Normativa General reguladora de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona, aprovada pel Plenari del Consell Municipal el 17 de desembre del 2010. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 27-28 https://bop.diba.cat A 20.5. En cas d’obres, serà motiu de reintegrament la no presentació de la llicència d’obres o comunicat corresponent en la justificació de la subvenció, en cas de no haver-la aportat amb anterioritat. 20.6. Per fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, podrà procedir-se per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. 21. Règim de responsabilitats i sancionador 21.1. L’Institut de Cultura de Barcelona quedarà exempt de les responsabilitats: civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena, derivades de les actuacions a que quedin obligades les entitats destinatàries de les subvencions atorgades. 21.2. Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les conductes assenyalades al Títol IV de la Llei general de subvencions, les quals seran sancionades. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-6-2023 CVE 202310101269 Pàg. 28-28 https://bop.diba.cat A