AJUNTAMENT DE BARCELONA INSTITUT DE CULTURA DE BARCELONA ANUNCI sobre publicació de les bases que han de regir la convocatòria per a la constitució de la borsa de treball de professors superiors d’orquestra i banda, per la Banda Municipal de l’Institut de Cultura de Barcelona. L’Institut de Cultura de Barcelona, segons la resolució del 26 de juny de 2023, convoca un procés selectiu per a la provisió d’una borsa de treball de professors superiors d’orquestra i banda, per a la Banda Municipal de l’Institut de Cultura de Barcelona. Les bases d’aquesta convocatòria, així com els successius anuncis, s’exposaran al Tauler d’Anuncis del Palau de la Virreina (La Rambla, 99) i a la web de l’Ajuntament de Barcelona (https://ajuntament.barcelona.cat ). Les bases de la convocatòria són les que s’adjunten a continuació. Barcelona, 27 de juny de 2023. MARTA LAFUENTE GARCIA Secretària Delegada B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 1-19 https://bop.diba.cat A INSTITUT DE CULTURA DE BARCELONA OFERTA 1/2023 CONVOCATÒRIA PÚBLICA PER LA CONSTITUCIÓ DE LA BORSA DE TREBALL DE PLACES DE PROFESSOR/A SUPERIOR D’ORQUESTRA I BANDA, ADSCRITES A LA BANDA MUNICIPAL DE L'INSTITUT DE CULTURA DE BARCELONA 1. Objecte de la convocatòria L'objecte d'aquesta convocatòria és la constitució d'una borsa de treball, amb la categoria de Professor/a Superior d’Orquestra i Banda, per a la contractació en règim temporal, segons les necessitats de l'organització de la Banda Municipal de l’Institut de Cultura de Barcelona. Les característiques de les places són les següents: Categoria: Professor/a Superior d’Orquestra i banda Classe de personal: Personal laboral temporal Tasques: de caràcter tècnic Grup de titulació: Grup A, subgrup A1 Nivell: 22 Aquesta borsa estarà constituïda per diferents modalitats, responent als diferents instruments musicals que composen la Banda Municipal de Barcelona: Bombardí Contrabaix Oboè Percussió Tuba La convocatòria es regirà per les presents bases, i en tot allò no previst, pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic. Pel que fa referència a la perspectiva de gènere, aquestes bases contemplen allò que disposa l'Ajuntament de Barcelona en el Pla d'Igualtat d'Oportunitats vigent quant a la promoció d'una presència equilibrada de dones i homes en els diferents col·lectius professionals municipals. 2. Funcions a realitzar: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 2-19 https://bop.diba.cat A  Executar amb un o més instruments específics les peces musicals que s'inclouen en un repertori determinat.  Estudiar i assajar les peces musicals previstes en el repertori que s'ha d'executar.  Interpretar les peces musicals sota les indicacions del director d'orquestra i de manera harmònica amb la resta de components de la formació. 3. Requisits de participació de les persones aspirants 3.1. Per prendre part en aquesta convocatòria, les persones aspirants han de reunir els requisits següents: a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d’altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors/ores. Igualment, hi poden participar, sigui quina sigui la seva nacionalitat, el/la cònjuge d'espanyol/a o de nacional d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estigui separat/ada de dret, i els/les seus/seves descendents i els/les descendents del/de la cònjuge, sempre que no estiguin separats/ades de dret, siguin menors de 21 anys o més grans d'aquesta edat dependents, d'acord amb el que disposa l'article 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic. Així mateix podran prendre part en aquesta convocatòria les persones estrangeres amb residència legal a Espanya. En tots els casos, quan finalitzi el procés, les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d’acreditar documentalment la seva nacionalitat, o si s’escau, el vincle de parentiu amb el/la nacional en virtut del qual es presenten i, en el cas de descendents majors de 21 anys, el fet de viure al seu càrrec. Igualment, aquestes persones aspirants hauran de presentar declaració jurada o promesa feta pel/per la nacional, en la qual aquest/a manifesti fefaentment que no està separat/da de dret del seu/de la seva cònjuge. b) Posseir la capacitat funcional per a l’exercici de les tasques. c) Haver complert els 16 anys d’edat i no superar l’edat establerta per a la jubilació forçosa. d) Estar en possessió del Títol de Grau en Ensenyaments Artístics Superiors de Música, en l’especialitat d’interpretació, o equivalent, en la modalitat corresponent a l’instrument al qual s’opta: - Contrabaix - Oboè - Percussió - Tuba (per la modalitat de tuba i la de bombardí) Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, cal disposar de la corresponent homologació del Ministeri d’Educació i Formació Professional. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 3-19 https://bop.diba.cat A e) No ser funcionari/ària de carrera o contractat/da laboral fix de l’Ajuntament de Barcelona en la mateixa categoria a la qual aspiren ingressar. f) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no ha de trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès/a a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat, en els mateixos termes, accedir a l’ocupació pública. 3.2. Tots els requisits s'han de complir el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant el temps que duri la relació laboral amb l'Institut de Cultura de Barcelona o mentre es formi part de la borsa de treball. 4. Sol·licitud de participació 4.1. Presentació de sol·licituds De conformitat amb el Decret d’alcaldia de 22 de desembre del 2009 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm.312 de 30 de desembre), la formalització, obtenció i presentació de sol·licituds s'ha de fer telemàticament. Les persones interessades hauran de presentar la seva sol·licitud telemàtica de participació, per mitjans electrònics, tal com consta a l’annex II d’aquestes bases. Excepcionalment, es podrà fer en suport paper al Registre de l'Institut de Cultura de Barcelona, (La Rambla, 99), de dilluns a divendres de 09:30 a 14:00h demanant cita prèvia en el link https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20200001447 o per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d´octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas i a efectes d’admissió, les persones aspirants hauran de declarar expressament que compleixen tots els requisits de participació de la convocatòria, consignar a la seva sol·licitud les dades requerides per poder participar-hi i presentar la documentació necessària. L’enllaç que vincula les diferents estacions wifi de l’Ajuntament de Barcelona en les quals poder connectar telemàticament per fer el tràmit és el següent: https://ajuntament.barcelona.cat/barcelonawifi/ca/ En tot cas, pel que fa a l'acreditació documental, les persones aspirants hauran de presentar obligatòriament: - Fotocòpia del DNI. - Fotocòpia de la seva titulació acadèmica. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 4-19 https://bop.diba.cat A - Fotocòpia acreditativa de coneixements de català, segons el que estableix l’apartat 7.1.1. d’aquestes bases. - Fotocòpia acreditativa de l’exempció de la prova de coneixements de llengua castellana per a totes aquelles persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, segons el que estableix l’apartat 7.1.2. d’aquestes bases. - Currículum vitae. 4.2. Termini de presentació de sol·licituds Per presentar la sol·licitud, les persones aspirants disposaran del termini de vint dies naturals a comptar de l’endemà de la data de publicació de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. 4.3. Dades consignades a la sol·licitud 4.3.1. Les persones aspirants hauran d’assenyalar a la sol·licitud el compliment dels requisits que s’indiquen a les bases. 4.3.2. A la instància caldrà fer constar de forma clara l'instrument/s al/s qual/s s'opta. 4.3.3. Als efectes d’admissió de les persones aspirants, es tindran en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud. La presentació de la sol·licitud implica l’acceptació que les comunicacions que s’hagin de fer a les persones aspirants, es facin mitjançant correu electrònic a l’adreça electrònica indicada a la sol·licitud, així com l'acceptació de què les notificacions que s'hagin d'efectuar a aquestes, es facin telemàticament pel sistema habilitat per a la pràctica de les notificacions electròniques. Les dades corresponents al domicili, telèfon i adreça electrònica que figurin a la sol·licitud es consideraran les úniques vàlides a efectes de comunicacions i serà responsabilitat exclusiva de les persones aspirants els errors en la seva consignació i la comunicació al departament de Recursos Humans de l’Institut de Cultura de Barcelona de qualsevol canvi de les mateixes Serà responsabilitat de les persones aspirants la veracitat de les dades consignades, sense perjudici que en qualsevol moment l'autoritat convocant o la Comissió de Selecció pugui requerir-los l'acreditació dels requisits necessaris quan cregui que hi ha inexactituds o falsedats en les quals hagin pogut incórrer les persones aspirants. 4.3.4. Les persones amb discapacitat podran assenyalar en la sol·licitud, l’adaptació o l’adequació de temps i mitjans materials per a la realització de les proves i dels exercicis previstos en la convocatòria. En B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 5-19 https://bop.diba.cat A l’acceptació de les dites adaptacions o adequacions cal atenir-se al que disposa l’article 6 del Decret 66/1999, de 9 de març del Govern de la Generalitat de Catalunya, sobre l’accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional i presentar el corresponent dictamen actualitzat dels equips multiprofessionals a que es refereix l’article 4.3 del mateix Decret. 4.3.5. Les persones que tinguin reconeguda la condició legal de discapacitat però que no ho manifestin inicialment, seran admeses per a la realització dels exercicis sense necessitat d’acreditar la seva aptitud abans del seu començament, sens perjudici que superat el procés selectiu hagin d’acreditar la seva capacitat per exercir les funcions per a l’exercici professional de la categoria corresponent (Certificat d’adequació al lloc de treball emès per l’EVO laboral). A aquests efectes, les persones candidates amb discapacitat hauran de presentar el corresponent dictamen dels equips multi professionals a que es refereix l’article 4.3. del Decret 66/1999, de 9 de març del Govern de la Generalitat de Catalunya, sobre l’accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional. L'enllaç que vincula els diferents centres on hauran d' adreçar-se per obtenir el dictamen esmentat és el següent: https://treballiaferssocials.gencat.cat/ca/ambits_tematics/persones_amb_discapacitat/e ntitats_i_establiments_atencio_discapacitat/directori_destabliments_datencio_a_perso nes_amb_discapacitat La presentació de la documentació referida en aquest apartat per a les persones amb discapacitat s’haurà de dur a terme mitjançant una de les opcions següents: - Durant el termini de presentació de sol·licituds. - Durant el termini d’esmena a la llista provisional de persones admeses i excloses que s’estableix a la base 5. 4.3.6. És necessari indicar i acreditar, quan sigui el cas, estar exempt/a de la realització de la prova de nivell de català, en els termes previstos a la base 7.1.1 de la convocatòria del procés de selecció. 4.3.7. Les persones aspirants admeses en el procés selectiu que no tinguin nacionalitat espanyola han d’acreditar el coneixement de la llengua castellana, tant en l’expressió oral com en l’escrita, en el grau adequat a l’exercici de les funcions pròpies de la categoria. Quan sigui el cas, les persones aspirants que ho manifestin i acreditin podran estar exemptes de realitzar la prova de castellà en els termes previstos a la base 7.1.2. de la convocatòria. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 6-19 https://bop.diba.cat A 4.3.8. D’acord amb el Reglament General de Protecció de Dades, es facilita la informació bàsica sobre el tractament de les dades personals de les persones aspirants. Es pot consultar la informació del tractament 0319, que s’aplica a procediments en matèria de selecció de personal a l’enllaç: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de- dades?tractament=0319 Responsable del Tractament: Ajuntament de Barcelona, pl. Sant Jaume, 1, 08002 Barcelona. Delegat de Protecció de Dades: Es pot contactar amb el Delegat de Protecció de Dades mitjançant l’enllaç https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio- de-dades/contacteu-amb-delegat-proteccio-dades, o per correu postal, dirigint-se a av. Diagonal, 220, planta 4, 08018 Barcelona. Finalitat del tractament: Gestió dels processos de provisió i selecció (temporal i definitiva). Legitimació: Compliment contractual. Obligació legal del responsable. Drets de les persones: Les persones aspirants poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició i limitació sobre les seves dades, mitjançant l’ enllaç: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de-dades/quins-drets-tinc- sobre-meves-dades. Si no estan satisfetes amb el tractament de les seves dades, poden presentar una reclamació davant de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades: c. Rosselló, 214, 08008 Barcelona. Es pot consultar la informació de la política de privacitat i protecció de dades de l’Ajuntament de Barcelona a: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de-dades Posteriorment, si com a persones aspirants resulten seleccionades, les dades també s'utilitzaran per a la formalització de l'eventual nomenament / contractació (0571 - gestió ordinària de personal). Poden trobar tota la informació del tractament 0571 a l’enllaç: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de- dades?tractament=0571. 5. Llistes de persones admeses i excloses (provisional i definitiva) Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Departament de Recursos Humans de l'ICUB farà pública la llista provisional de persones admeses i excloses relacionades per les modalitats instrumentals. Les persones aspirants podran formular les al•legacions que considerin convenients en el termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses. Les persones aspirants excloses podran esmenar tal com s’indica a l’annex II. En el cas que una persona aspirant no aparegui ni en la llista provisional de persones admeses ni en la d’excloses, haurà de presentar una instància en suport paper per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d´octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques i, a l’hora de formular B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 7-19 https://bop.diba.cat A la reclamació corresponent, l’haurà d’acompanyar d’una fotocòpia de la sol•licitud presentada. Finalitzat el termini de reclamacions i resoltes les possibles incidències, es farà pública la llista definitiva de persones admeses i excloses en la qual s’indicarà també quines persones aspirants hauran de realitzar les proves de llengua catalana i/o castellana. La llista de persones aspirants admeses i excloses, així com els successius anuncis de la convocatòria, es publicaran al Tauler de l’Institut de Cultura de Barcelona i a la Seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajuntament.barcelona.cat L’admissió no implica el reconeixement dels requisits exigits i s’estarà al que estableix la base 3. Les al·legacions es consideraran resoltes amb la publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. 6. Convocatòria de proves La convocatòria de les proves es realitzarà per instruments i l'ordre de convocatòria el marcarà la urgència de contractació que tingui la Banda Municipal en cada moment. Les obres a interpretar són les que consten en l’Annex I. El dia, hora i lloc de realització de cadascuna de les proves, així com els seus resultats es publicaran a la Seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajuntament.barcelona.cat i al taulell d'anuncis del Palau de la Virreina de l’Institut de Cultura de Barcelona. 7. Procés selectiu El procés constarà d'una fase selectiva que estarà formada per tres proves de caràcter obligatori i eliminatori assenyalades als punts 7.1.1, 7.1.2. i 7.1.3. d'aquesta convocatòria (coneixements de llengua catalana, coneixements de llengua castellana, i prova pràctica respectivament). Totes les proves seran obligatòries i eliminatòries. La qualificació de la fase d’oposició es determinarà pel sumatori de les puntuacions obtingudes en la tercera prova. La Comissió de Selecció podrà determinar la realització d’una o més proves o exercicis en una sola sessió o en sessions diferents, i la seva execució en l’ordre que consideri més adient. En aquest cas la correcció de la prova o de l'exercici posterior quedarà condicionada a la superació de tots els anteriors quan aquests siguin eliminatoris. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 8-19 https://bop.diba.cat A L’ordre d’actuació de les persones aspirants per a aquells exercicis que no puguin fer- se conjuntament s’iniciarà per la primera persona aspirant el primer cognom de la qual comenci per la lletra establerta de conformitat amb el darrer sorteig públic que a tal efecte s’hagi realitzat. La lletra escollida es mantindrà durant tot el procés. En aquelles proves que ho requereixin, es realitzarà una única crida. Les persones aspirants que no compareguin en el lloc, la data i l’hora assenyalats seran definitivament excloses del procés selectiu. En el cas que el dia i hora de realització d'alguna de les proves alguna de les dones aspirants estigui hospitalitzada per causa de part o pels dies immediatament posteriors a aquest, la Comissió de selecció articularà els mecanismes necessaris per tal de possibilitar-li la realització de la prova/es en el recinte hospitalari on es trobi (dins del límit territorial de l’àrea metropolitana de Barcelona), sempre i quan sigui factible que aquesta execució es dugui a terme el mateix dia i hora en que ho facin la resta de persones aspirants convocades. Per tal que la Comissió de selecció habiliti aquest dispositiu, les aspirants que prevegin trobar-se el dia/dies de realització de les proves en la situació esmentada a l'anterior paràgraf, hauran d'informar del seu estat a la Comissió de selecció mitjançant correu electrònic enviat a l'adreça icub_borses@bcn.cat tot indicant en l'assumpte: “Borsa Banda-2023/ Aspirant en previsió de part”. En aquest correu hauran d'especificar les seves dades personals (nom i cognoms, DNI i telèfon de contacte), així com la data i l'hospital previst pel part. El termini establert per formalitzar aquesta petició serà de 5 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la data de realització de la prova corresponent. Igualment, en el cas que alguna de les dones aspirants sigui mare lactant i consideri que durant la realització d'alguna de les proves li coincidirà amb la lactància del seu nadó, haurà de notificar-ho a l'adreça electrònica icub_borses@bcn.cat tot indicant en l'assumpte: “Borsa Banda-2023- Aspirant lactant” facilitant un telèfon de contacte. El termini establert per formalitzar aquesta petició serà de 5 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la data de realització de la prova corresponent. 7.1.1. Primera prova. Coneixements de llengua catalana (obligatòria i eliminatòria) Les persones participants han de posseir els coneixements de nivell intermedi de català B2 (antic B) o superior, de conformitat amb el que estableix el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de coneixement de català, i el Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya. Restaran exemptes de la realització d'aquesta prova les persones aspirants que acreditin documentalment, en el termini i forma correctes, acomplir alguna de les següents condicions: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 9-19 https://bop.diba.cat A - Estar en possessió del certificat de coneixements del nivell exigit intermedi de llengua catalana certificat B2 (antic Nivell B) o superior de la Direcció General de Política Lingüística o de qualsevol dels títols, diplomes o certificats que estableix l'Ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre, modificada per l'Ordre VCP/233/2010, de 12 d'abril, per la qual es refonen i s'actualitzen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Direcció General de Política Lingüística. Per a més informació, es pot consultar l’apartat sobre legislació de Funció Pública de la pàgina web: https://llengua.gencat.cat - Haver participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció o provisió de personal per accedir a la mateixa administració, en què hi hagi establerta una prova de català del mateix nivell o superior, o que hagi superat la prova esmentada en altres processos de selecció de la mateixa Oferta Pública d’Ocupació, o haver estat declarada exempta de la realització de la prova en processos anteriors de selecció o provisió de personal per accedir a l’Ajuntament de Barcelona o organismes autònoms o ens vinculats. Les persones aspirants podran efectuar aquesta acreditació documental tal i com s’indica l’annex II: - Durant el termini de presentació de sol·licituds o d’esmenes a la llista provisional de persones admeses i excloses. - Presentant-la fins a set dies naturals previs a la data de realització de la prova - El mateix dia de la prova de coneixements de la llengua catalana (abans que aquesta comenci), aportant la corresponent fotocòpia. La prova consta de dues parts: - Primera part: S’avaluarà el domini de l’expressió escrita, mitjançant la redacció d’un text col·loquial o mitjanament formal d’unes 150 paraules, i els coneixements de gramàtica i vocabulari, mitjançant exercicis d’ortografia, morfologia, sintaxi i lèxic, adequats al nivell intermedi. - Segona part: S'avaluarà l'expressió oral per mitjà d'una exposició oral i una conversa sobre temes generals d'actualitat. La durada màxima d'aquest exercici serà de 90 minuts per la primera part, i de 10 minuts per la segona part. Aquesta prova tindrà caràcter eliminatori. Les persones aspirants seran qualificades com a aptes o no aptes, quedant aquestes últimes excloses del procés selectiu. 7.1.2. Segona prova. Prova de coneixements de llengua castellana (obligatòria i eliminatòria) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 10-19 https://bop.diba.cat A La realització d’aquesta prova és de caràcter obligatori per a les persones que no disposin de la nacionalitat espanyola i no n’estiguin exemptes. Quedaran exemptes d’aquesta prova les persones aspirants que, tot i no tenir la nacionalitat espanyola, puguin acreditar documentalment davant el Tribunal Qualificador estar en possessió d’un dels documents que s’indiquen a continuació: - Certificat conforme han cursat la primària i secundària a l’Estat Espanyol o els cursos equivalents a qualsevol altre Estat en què la llengua castellana sigui oficial. - Diploma d’espanyol nivell B2 (marc europeu comú de referència) que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d’octubre, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a la seva obtenció. - Certificat de nivell avançat d’espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d’idiomes. - Títol de llicenciat/da en filologia hispànica o romànica, o equivalent. Així mateix tampoc estaran obligades a realitzar la prova aquelles persones que acreditin haver superat la prova de coneixement de castellà en convocatòries anteriors de la mateixa Administració. Les persones aspirants podran efectuar aquesta acreditació documental tal i com s’indica l’annex II: - Dins el termini de presentació de sol·licituds o d’esmenes a la llista provisional de persones admeses i excloses. - Presentant-la fins a set dies naturals previs a la data de realització de la prova. - El mateix dia de la prova de coneixements de la llengua castellana (abans que aquesta comenci), aportant la corresponent fotocòpia. La prova es dividirà en dues parts que consistiran en la realització d’una redacció de 200 paraules com a mínim (primera part), i en el manteniment d’una conversa amb els assessors i/o assessores especialistes que designi la Comissió de Selecció (segona part). El temps per a la realització d’aquesta prova no serà superior a 45 minuts per a la primera part i de 15 minuts per a la segona. Aquesta prova és eliminatòria. Les persones aspirants seran qualificades com a aptes o no aptes, quedant aquestes últimes excloses del procés selectiu. 7.1.3. Tercera prova. Prova d’interpretació (obligatòria i eliminatòria) Aquesta prova d’interpretació constarà de dues parts en què les persones aspirants hauran d’interpretar les obres indicades als apartats de l’annex I de la present convocatòria. L’afinació de la Banda és de 442 Hz. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 11-19 https://bop.diba.cat A Amb caràcter general, i en relació amb les proves objecte d’aquesta convocatòria, el President de la Comissió de Selecció orientarà a la resta de la Comissió en relació amb els criteris sobre el nivell mínim que han d’assolir els candidats, d’acord amb les necessitats i objectius de la Banda. El Tribunal podrà donar per acabada la prova de cada candidat quan ho consideri oportú Es valorarà el talent com a instrumentista de les persones aspirants tenint en compte aspectes com afinació, musicalitat, entonació, dinàmica, qualitat del so així com el coneixement i interpretació dels fragments de les obres. a) Primera part de la prova d’interpretació (obligatòria i eliminatòria) Consistirà en interpretar els passatges d’obres per a banda o orquestra que la Comissió de Selecció estableixi del repertori de l’annex I de la present convocatòria. A excepció de la modalitat de Percussió que hauran d’interpretar les peces especificades com a primer exercici de l’annex I. La valoració d’aquest exercici serà d’APTE o NO APTE. b) Segona part de la prova d’interpretació (obligatòria i eliminatòria) Consistirà en interpretar els passatges d’obres per a banda o orquestra que la Comissió de Selecció estableixi del repertori de l’annex I de la present convocatòria. A excepció de la modalitat de Percussió que hauran d’interpretar les peces especificades com a segon exercici de l’annex I. La puntuació màxima assolible en aquest exercici serà de 20 punts, essent necessari obtenir una puntuació mínima de 10 punts per superar-lo. 8. Resultat del procés i constitució de la borsa 8.1.1. Acabada la qualificació dels aspirants, la Comissió publicarà una llista per instruments musicals i per ordre de puntuació amb la relació d'aspirants que integra cada modalitat de la borsa, en el tauler d'anuncis del Palau de la Virreina, La Rambla, 99, i a la Seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca 8.1.2. En cas d’empat de puntuació, l’ordre de classificació s’establirà d’acord amb la puntuació obtinguda en la tercera prova de la fase de selecció (prova pràctica). Si persisteix l’empat, i tenint en compte allò que disposa el Pla d’Igualtat d’oportunitats entre dones i homes de l’Ajuntament de Barcelona vigent, el desempat es resoldrà a favor de la persona aspirant el gènere de la qual sigui menys representat en el col·lectiu professional objecte d’aquest procés de selecció, atenent a les circumstàncies particulars que concorren en les persones candidates empatades B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 12-19 https://bop.diba.cat A apreciades per la Comissió de Selecció. Finalment, si l’anterior criteri no resol la situació d’empat, el desempat es dirimirà a favor de la persona de més edat. 8.1.3. Les persones aspirants que superin el procés de selecció passaran a constituir la borsa de contractació de la Banda Municipal i tant l'ordre com el funcionament de la borsa es contempla en l'acord aprovat per la subcomissió de gestió de la borsa de la Banda Municipal. 8.1.4. Aquesta constitució de borsa de treball, deixarà sense efectes les borses existents de les especialitats instrumentals convocades, perdent els seus membres el dret a constar en la borsa. 9. Acreditació de requisits 9.1. Les persones aspirants que d’acord amb els criteris establerts acabin formant part d’aquesta Borsa hauran d’acreditar documentalment, abans de ser contractades, els requisits assenyalats a la base 3 de la convocatòria, mitjançant la presentació dels documents i certificacions originals. La formalització del contracte restarà condicionat a l’acompliment de la totalitat dels requisits formals de la convocatòria. Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d’anar acompanyada de la corresponent traducció jurada. 9.2. Així mateix en cas de formalització del contracte les persones contractades hauran de superar un període de prova màxim de 6 mesos comptadors des del dia de l’inici del contracte. Durant el període de prova el/la treballador/a tindrà els mateixos drets i obligacions corresponents al lloc de treball que ocupi com si fos de plantilla, excepte els derivats de la resolució de la relació laboral. En l’esmentat període es farà un seguiment i avaluació de les esmentades persones aspirants. Aquest període es veu temporalment interromput en el següents casos: baixes per incapacitat temporal la durada acumulada de les quals sigui superior a set dies, permisos de maternitat/paternitat; o altres permisos i llicències autoritzats superiors a set dies naturals. . 10. Comissió de Selecció 10.1. La Comissió de Selecció de la convocatòria estarà format per un/a president/a, tres vocals i un/a secretari/ària, designats per la Corporació. De conformitat amb els criteris de l’article 60 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d´octubre, pel qual s´aprova el Text refós de la Llei de l´Estatut Bàsic de l´Empleat Públic es preservarà la paritat entre dones i homes en la seva composició. Igualment per a cadascun dels membres titulars li serà designat un membre suplent. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 13-19 https://bop.diba.cat A Es nomenaran tantes comissions de selecció diferents com especialitats instrumentals convocades. La composició nominal de la Comissió de Selecció serà oportunament publicada a la Gaseta municipal amb caràcter previ a l’inici de la fase selectiva. 10.2. A més dels membres que formen part de la Comissió de Selecció, a les sessions que s’estableixin hi podran assistir, amb veu però sense vot, un/a observador/a titular i un/a de suplent, designats/ades conjuntament per la Junta de personal i el Comitè d’empresa. Aquests/es observadors/es tindran accés, si ho volen, als expedients de qualificació de les persones aspirants, i podran sol·licitar que les seves observacions constin en les actes de les sessions corresponents. La designació dels/de les observadors/es s’efectuarà amb caràcter previ a la realització de les proves. 10.3. Els membres de la Comissió de Selecció hauran d’abstenir-se d’intervenir i notificar-ho al departament de Recursos Humans de l’Institut de Cultura de Barcelona, quan concorrin circumstàncies que preveu l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, en allò que sigui d’aplicació, així com la causa establerta a l’art. 113.2 del Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel que s’aprova el Reglament General d’Ingrés del Personal al servei de l’Administració general de l’Estat i de Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l’Administració general de l’Estat. Igualment, les persones participants podran recusar els membres de la Comissió de Selecció quan concorrin les circumstàncies previstes per l’article 24 de la mateixa llei. 10.4. La Comissió de Selecció podrà disposar, si així ho creu convenient, de la incorporació d’assessors/es especialistes per a totes o algunes de les proves, que actuaran amb veu però sense vot en les sessions de la Comissió de Selecció. 10.5. La Comissió de Selecció està facultada per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu. Podrà excloure del procés selectiu qualsevol persona participant que realitzi alguna conducta contrària a la bona fe o orientada a desvirtuar els principis d’equitat i igualtat o altres comportaments que alterin el normal desenvolupament de qualsevol de les fases establertes en la convocatòria. 10.6. A l’efecte de comunicacions i altres incidències, la Comissió de Selecció tindrà la seva seu al Departament de Recursos Humans de l’Institut de Cultura de Barcelona, La Rambla, 99, 3r.- Casa Beethoven 11. Recursos Contra aquestes bases i contra la llista de persones admeses i excloses es podrà interposar demanda davant del jutjat o sala competent de l’ordre jurisdiccional social en el termini de dos mesos a comptar des de l’endemà de la seva publicació. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 14-19 https://bop.diba.cat A Els actes i resolucions de la Comissió de Selecció es poden impugnar per les persones interessades mitjançant recurs d’alçada davant la Tinència d’Alcaldia d’Agenda 2030, Transició Digital, Esports i Coordinació Territorial i Metropolitana en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la data de la seva notificació o publicació. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 15-19 https://bop.diba.cat A ANNEX I TEMARI SEGONS INSTRUMENT OBOÈ Repertori BARTÓK: Concert per a orquestra. II. Giuoco delle coppie (pàgina 2)* BEETHOVEN: Simfonia núm. 3 en mi bemoll major ‘Heroica’, 2n moviment. Marxa fúnebre (pàgina3)* BRAHMS: Concert per a violí en re major, 2n moviment (pàgines 10 i 11)* BRAHMS: Variacions sobre un tema de J. Haydn, Op. 56a. Thema Chorale St. Antoni (pàgina 9)* DVORÁK: Concert per a violoncel en si menor, Op. 104, 2n moviment (pàgina 11)* RAVEL: Le Tombeau de Couperin. Prélude (pàgines 18 i 19)* ROSSINI: La scala di seta (pàgina 20)* SCHOENBERG: Theme and Variations. Variació III *Repertori extret del llibre “Orchester Probespiel” d’oboè (Edition Peters) BOMBARDÍ Repertori GUSTAV HOLST: Els Planetes: Mart i Júpiter. Solos GUSTAV HOLST: Second Suite in F: Solo Marxa MODEST MUSSORGSKY: Quadres d’una exposició. Solo Bydlo. JOSÉ MARÍA USANDIZAGA: Las Golondrinas. (Del número 5 al 9 d’assaig.) ARNOLD SCHÖNBERG: Theme and Variations. (Del compàs 149 al 167.) JOSÉ SERRANO: La canción del Olvido. Solo DMITRI XOSTAKÓVITX: Obertura Festiva (Un compàs abans 9 d’assaig fins el 10, i del 21 al 23 d’assaig). TUBA Repertori BARNES, JAMES: Third Symphony "The Tragic". Primer moviment Lento. (Del compàs 4 al 34). BROSSÉ, DIRK: Oscar for Amnesty. (De l’anacrusa de la lletra K fins la lletra L). DE MEIJ, JOHAN: Empire of Light. (Del compàs 21 al 67 i del 75 al 85). NAVARRO, OSCAR: Libertadores. (Del compàs 167 al 194). TXAIKOVSKI: Obertura 1812, arr. J. M. Izquierdo. (De l’1 d’assaig al primer compàs de l’Andante). VALERO, ANDRÉS: Simfonia núm. 2 ‘Teogònica’. 2n moviment. (Del compàs 6 al 20). WAGNER: Die Walküre (Pàgina 53 del llibre “Orchester Probespiel” de tuba, Edition Peters) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 16-19 https://bop.diba.cat A CONTRABAIX Repertori LUDWIG VAN BEETHOVEN: Simfonia núm. 9. 4rt moviment (Orchester Probespiel de contrabaix Ed. Schott - pàgina 14) JOHANNES BRAHMS: Simfonia núm. 2. 4rt moviment (Orchester Probespiel de contrabaix Ed. Schott - pàgina 15) MODEST MUSSORGSKY: Quadres d’una exposició. Moviment núm. 6 Samuel Goldenbergund Schmuyle (del 56 d’assaig al final del moviment) GUSTAV MAHLER: Simfonia núm. 2. 1er moviment. (Inici del moviment fins al núm. 2 d’assaig.) JOAN LAMOTE DE GRIGNON: Scherzo sobre un tema popular. Del compàs 151 al 205 SERGEI PROKOFIEV: Suite El tinent Kijé. Solo del 2n moviment. Del número 15 al 17 d’assaig. PERCUSSIÓ Primer exercici JACQUES DELÉCLUSE: Test-Claire pour caisse claire. MORRIS GOLDENBERG: Modern school for xylophone. Estude VIII Segon exercici. Repertori Xilòfon APPERMONT, BERT: A Brussels Requiem. (del compàs 99 al 112) GERSHWIN: Porgy & Bess. Obertura. Glockenspiel SHOSTAKOVICH: Jazz Suite núm. 2. Waltz núm. 2 (de la lletra G a la H) (Arr. Johan de Meij) MOZART: La flauta màgica. Final 1r acte (del compàs 29 al final). Caixa MOWER, MIKE: Flute Concerto. (de l’inici a la lletra C) PROKOFIEV: Lieutenant Kije. 1r moviment (del núm. 1 al 2 d’assaig) JULES STRENS: Danse Funambulesque ( del 13 al 14 i del 22 al final) Pandereta SHOSTAKOVICH: Jazz Suite n.2. Dance 1. (de l’inici a la lletra C) BIZET: Carmen. Segona suite. Dansa Bohèmia (del compàs 8 de la lletra C al compàs 3 de la E). Bombo/plats TXAIKOVSKI: Simfonia núm.4, 4rt moviment. (Pàgina 75 del llibre “Orchester Probespiel” de percussió, Edition Peters) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 17-19 https://bop.diba.cat A ANNEX II 1. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS DE PARTICIPACIÓ Caldrà fer servir necessàriament el model de sol·licitud normalitzat que es pot descarregar a l'apartat “sol·licitud de participació” de la convocatòria. La sol·licitud s'haurà de presentar via registre electrònic https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/registre-electronic des del link de CIUTADANS: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/APPS/portaltramits/portal/login/default. html?iniciar=Iniciar&loginTarget=T400i&style=ciudadano adjuntant el model de sol·licitud normalitzat esmentat També es podrà presentar en suport paper, juntament amb el currículum vitae al Registre de l'Institut de Cultura de Barcelona, (La Rambla, 99), de dilluns a divendres de 09:30 a 14:00h demanant cita prèvia en el link https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20200001447. Així mateix, es podrà presentar a les Oficines d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Barcelona, o bé per qualsevol dels mitjans que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d' 1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Per demanar cita prèvia a l’OAC es podrà utilitzar el link https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20100001515 La instància ha d'anar adreçada al departament de Recursos Humans de l'Institut de Cultura de Barcelona. 2. PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES GENÈRIQUES I RECURSOS Tant les instàncies genèriques com els recursos s’han de presentar a través del registre electrònic https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/registre- electronic des de l’enllaç de CIUTADANS: Instància genèrica (inici tràmit online) També es podrà presentar en suport paper, juntament amb el currículum vitae al Registre de l'Institut de Cultura de Barcelona, (La Rambla, 99), de dilluns a divendres de 09:30 a 14:00h demanant cita prèvia en el link https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20200001447. Així mateix, es podrà presentar a les Oficines d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Barcelona, o bé per qualsevol dels mitjans que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d' 1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 18-19 https://bop.diba.cat A Per demanar cita prèvia a l’OAC es podrà utilitzar el link https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20100001515 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 3-7-2023 CVE 202310102484 Pàg. 19-19 https://bop.diba.cat A