Com funciona la XAVI? Protocol de funcionament intern Protocol intern de funcionament de la XAVI Bases constitutives de la XAVI La XAVI és una xarxa adherida a l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva. En conseqüència, hi poden participar formalment organitzacions, entitats socials i institucions públiques. 1. Les entitats participants de la XAVI han d’agrupar o representar col·lectius de persones amb discapacitat o diversitat funcional. Poden ser entitats pròpies de moviments socials o prestadores de serveis o suport a les persones. 2. Totes les entitats han de compartir els plantejaments de vida independent i d’accessibilitat universal que es recullen als articles 9 i 19 de la Convenció internacional de l’ONU sobre els drets de les persones amb discapacitat (Dret a viure de forma independent i a ser inclòs en la comunitat). 3. Les entitats membres de la XAVI han de poder confirmar que mantenen activitat a la ciutat de Barcelona. 4. Els membres de la XAVI prenen les seves decisions i programen l’activitat de la xarxa arribant a acords en matèria de posicionament i de programació de treball; és a dir, per consens dels presents en els espais de deliberació. Funcionament de l’Assemblea i dels grups de treball (GT) 6. L’Assemblea de la XAVI o Jornada Anual és l’espai compartit entre totes les entitats membres de la xarxa. Se celebra una vegada l’any i es tracta d’un espai informatiu i deliberatiu sobre totes aquelles qüestions que afecten el treball i el posicionament de la xarxa, com ara els àmbits de treball de la xarxa per al proper any. 7. Els GT són espais de coproducció entre les entitats i l’Ajuntament de Barcelona per mitjà de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD). Quan ho consideri necessari, el GT pot convidar altres agents i entitats que afavoreixin l’assoliment d’objectius del grup o projecte. Protocol intern de funcionament de la XAVI 8. Les entitats es vinculen als diversos grups de treball segons els seus interessos i preferències. Les persones participants als GT representen la seva entitat. Les entitats poden sol·licitar un canvi de GT fent la petició per correu electrònic a la secretaria tècnica. Funcionament del grup impulsor (GI) i la secretaria tècnica (ST) 9. El GI coordina i impulsa el conjunt de l’activitat de la XAVI, i els seus membres representen la xarxa en el marc de l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva. 10. Els/les membres del GI que participin dels òrgans col·legiats de l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva (Consell de la Governança i Taula de Coordinació de Xarxes) es comprometen a representar-hi el conjunt de la XAVI. 11. El GI està format per un màxim de 12 membres, en representació de les diverses discapacitats. S’estableix un màxim de dos membres per tipologia de discapacitat (intel·lectual, cognitiva, física/orgànica, auditiva, visual i salut mental). 12. Els/les membres del GI han d’estar participant activament en almenys un grup de treball o projecte de la XAVI amb una assistència mínima del 50 % a les reunions del grup. Així mateix, cal que l’entitat que representen tingui una antiguitat mínima d’un any d’adhesió a la xarxa. 13. Els/les membres del GI ho fan durant un període mínim de 2 anys. Cada dos anys es proposarà la renovació d’un terç dels/les membres del GI (un màxim de quatre membres) i s’obrirà l’opció de participar a totes les entitats de la XAVI que compleixin el punt 12 d’aquest protocol. 14. En cas que s’hi presentin més entitats que places vacants per una tipologia de discapacitat, es decidirà per sorteig. Protocol intern de funcionament de la XAVI 15. La secretaria tècnica (ST) de la XAVI acompanya i ofereix suport al GI, als GT i al conjunt de la coordinació de la xarxa per mitjà de l’IMPD en el desenvolupament dels objectius i activitats dels diversos espais. Peticions d’entrada de noves entitats 17. Totes les entitats noves que estiguin interessades a participar en la XAVI han de contactar amb la ST de la xarxa, que s’hi posarà en contacte i els demanarà una motivació per escrit de la seva voluntat d’adhesió. 18. Els/les membres del GI i la ST convocaran una reunió de benvinguda a la nova entitat que hagi formalitzat la petició d’ingrés a la XAVI. 19. En aquesta mateixa reunió es farà a mans un díptic explicatiu i un formulari que caldrà emplenar amb les preferències de treball de l’entitat en qüestió. Baixes d’entitats membres de la XAVI 20. La participació de les entitats a la XAVI es defineix pel compromís de treball conjunt i en xarxa. En cas que una entitat no participi dels GT durant un període sostingut de més de mig any, la secretaria tècnica li requerirà els motius de l’absència i li demanarà que confirmi la seva voluntat de pertinença a la XAVI. 21. La sortida de les entitats de la xarxa és fonamentalment voluntària. Per exercir-ne el dret, cal comunicar-ho a la ST per correu electrònic. Tot i així, en cas que es donin conflictes per la manca d’acceptació de les bases constitutives de la XAVI, o bé per no acceptar el funcionament democràtic per consens, el GI serà l’òrgan competent per resoldre la baixa, si s’escau, de l’entitat o de la persona que la representa que pugui participar disfuncionalment dels GT i del conjunt de la xarxa. Protocol intern de funcionament de la XAVI Base de dades de la XAVI 22. Les dades de contacte de les persones i les entitats participants de la XAVI queden enregistrades en una base de dades. La finalitat de la recollida i el tractament d’aquestes dades és el contacte i el seguiment dels i les participants a la XAVI i les diverses accions que s’hi desenvolupin. 23. Trobareu tota la informació del tractament amb el codi 0089, que s’aplica als procediments en matèria d’atenció a persones amb discapacitat. 24. La ST de la XAVI i l’Ajuntament de Barcelona són responsables del tractament d’aquesta base de dades. 25. Les dades no se cediran a tercers tret dels casos en què hi hagi una obligació legal o altres supòsits, pels quals s’informarà prèviament. 26. Totes les persones tenen dret a accedir, rectificar i suprimir les seves dades. Cal fer-ne la petició a la ST per correu electrònic o seguint aquest enllaç: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de- dades/quins-drets-tinc-sobre-meves-dades. Per obtenir-ne més informació o per resoldre dubtes, podeu contactar amb la Secretaria Tècnica de la XAVI a: xavi@bcn.cat