GASETA MUNICIPAL 20 de setembre del 2023 CSV: eccc6d3f144d1b97 Convenis – Conveni CONVENI regulador de la subvenció concedida per l'ajuntament de Barcelona a l'entitat Justícia i Pau, per a l'execució del projecte "Setmana per la pau - Arcadi Oliveres 2023". Barcelona, REUNITS D'una part, la Il·lma. Sra. Maria Eugènia Gay, segona tinenta d'Alcaldia i regidora de l'Àrea Drets Socials, Cultura, Educació i Cicles de Vida de l'Ajuntament de Barcelona, en ús de les facultats delegades per Decret d'Alcaldia de 17 de juny de 2023 I d'una altra, M. Dolors Fernàndez Alegre, que actua en nom i representació de l'entitat Justícia i Pau Barcelona amb NIF núm. R5800416I, d'acord amb la documentació que consta a l'expedient administratiu. I totes en presència del Sr. Jordi Cases i Pallarès, secretari general de l'Excm. Ajuntament d'aquesta ciutat, nomenat per Decret d'Alcaldia de data 18 de juny de 2002, amb funcions de fedatari públic i d'assessorament legal segons disposen els articles 3 i 7 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional així com l'article 92 bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, que certifica Ambdues parts, en l'exercici de les funcions que els han estat legalment atribuïdes, reconeixent recíprocament la capacitat legal necessària per subscriure aquest document. EXPOSEN I. Que l'Ajuntament de Barcelona preveu en el Pla Director de Cooperació per a la Justícia Global de Barcelona 2023-2026 l'objectiu de fomentar la pau, les societats pacífiques i la resolució no violenta de conflictes i en el Pla anual es recull la voluntat de donar suport a la segona edició de la Setmana per la Pau - Arcadi Oliveres, organitzada per Justícia i Pau. II. Que l'Ajuntament de Barcelona ha dut a terme diverses actuacions relacionades amb la cultura de pau i la no-violència, a través de suport a les entitats mitjançant la convocatòria anual de subvencions i a través de declaracions i trobades amb actors rellevants. III. Que l'Ajuntament de Barcelona dins d'aquest context és interès donar suport i coordinar- se amb les entitats de pau de la ciutat per tal de construir una ciutat basada en la cultura de pau i la no-violència. IV. Que Justícia i Pau Barcelona, és una entitat cristiana que actua a Catalunya des de l'any 1968 i que té com a finalitat la promoció i defensa dels drets humans, la justícia social, la pau, la solidaritat i la protecció de la naturalesa. Actualment, Justícia i Pau Barcelona, compte amb el suport de més de 450 persones associades, i amb la participació de més d'un centenar 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de setembre del 2023 CSV: eccc6d3f144d1b97 de persones voluntàries que s'organitzen en àmbits temàtics o territorials i que duen a terme el gros de les seves activitats. V. Que Justícia i Pau Barcelona es proposa sensibilitzar i educar la ciutadania i incidir sobre els poders públics amb activitats en centres educatius, publicacions, conferències, jornades i intervencions als mitjans de comunicació, entre d'altres. En el seu Pla Estratègic per al 2018- 2022 defineix quatre eixos estratègics prioritaris per a l'acció de l'entitat: pau, diversitat i democràcia; desenvolupament humà integral; drets humans y justícia restaurativa. VI. Que l'Ajuntament de Barcelona i l'entitat Justícia i Pau Barcelona tenen la voluntat i l'interès mutu de coordinar-se amb la finalitat de construir un espai de trobada, obert a la participació de tota la ciutadania per tal de provocar una possibilitat real, viva i dinàmica per poder repensar entre totes i tots, el futur desitjat per la nostra societat de la mà del llegat de l'Arcadi Oliveres VII. Que l'Ajuntament de Barcelona té regulada la utilització de convenis administratius com a mitjà per articular la cooperació amb entitats a través de la "Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions", aprovada pel decret de l'Alcaldia de 27 d'abril de 2011. VIII. Que aquest conveni se sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, al Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de l'esmentada Llei, a la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província del 4 de gener de 2011 i a la resta de normativa vigent que li sigui d'aplicació. Mitjançant aquest conveni s'atorga una subvenció directa nominativa d'acord amb el que estableix l'article 22.2.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Que, atesa la confluència d'objectius i interessos entre ambdues parts, aquestes acorden la formalització d'aquest conveni, que es regirà pels següents PACTES Primer.- És objecte d'aquest conveni regular els drets i obligacions de la subvenció atorgada a l'entitat Justícia i Pau Barcelona per a l'execució del projecte anomenat "Setmana per la Pau - Arcadi Oliveres 2023" amb la finalitat de construir, a la ciutat de Barcelona, un espai de trobada, obert a la participació de tota la ciutadania per tal de provocar una possibilitat real, viva i dinàmica per poder repensar entre totes i tots, el futur desitjat per la nostra societat. Segon.- L'execució del projecte s'ha de portar a terme des de 01/01/2023 a 31/12/2023 Aquest conveni serà vigent des de la data de la seva signatura fins que es revisi i validi la justificació de la subvenció que haurà aportat prèviament l'entitat beneficiària en el termini establert en aquest conveni, sens perjudici de la possibilitat d'exigir si s'escau els reintegraments que pertoquin. L'aportació de l'Ajuntament de Barcelona és de 15.000,00 euros i equival al 37,50 % del pressupost total del projecte, fixat en 40.000,00 euros, amb càrrec a la partida 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de setembre del 2023 CSV: eccc6d3f144d1b97 0200/48677/23291 del pressupost de la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional, en concepte de subvenció, amb la finalitat de donar suport específicament al desenvolupament del projecte "Setmana per la Pau - Arcadi Oliveres 2023" ajudant a sufragar les despeses de les activitats de conformitat amb el pressupost del projecte que s'annexa. El pagament de la quantia atorgada s'abonarà com a lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació (pagaments a compte o anticipats) per a dur a terme les actuacions inherents a la subvenció. Atesa l'absència de risc, l'Ajuntament de Barcelona no considera necessària la constitució de garantia per a aquest pagament anticipat. El projecte que és objecte de subvenció preveu totes les accions i/o activitats integrades en el pressupost. En conseqüència, la subvenció atorgada per l'Ajuntament haurà de ser destinada a les despeses imputables al projecte presentat i d'acord amb el pressupost presentat. En el cas que el pressupost final del projecte sigui superior a l'inicialment previst, l'import de la subvenció no experimentarà cap variació. Tercer.- L'entitat Justícia i Pau Barcelona és la beneficiària de la subvenció, tal com preveu l'article 11.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i resta subjecta al règim de requisits, obligacions i forma de justificació prevista en aquest i conveni i, en tot allò no previst li serà d'aplicació la normativa següent: - La Normativa general de subvencions aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de 4 de gener de 2011. - El Reglament de subvencions aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada Llei de subvencions. - El Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals. - La Llei 38/2003, de 17 de novembre, abans indicada, pel que fa als articles considerats com a norma bàsica. - La Llei 22/1998, de 30 de novembre, de la Carta Municipal de Barcelona. - El Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en tot allò considerat com a norma bàsica. - El Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de setembre del 2023 CSV: eccc6d3f144d1b97 L'atorgament de la subvenció es condiciona, en tot cas, a la realització íntegra del projecte. Quart.- El projecte que ha estat objecte de subvenció preveu totes les accions i/o activitats integrades en el pressupost. En conseqüència, la subvenció atorgada per l'Ajuntament només pot ser destinada al finançament de qualsevol de les despeses imputables al projecte presentat i comprensiu de l'execució. Pel que fa a despeses de recursos humans només es podrà imputar un 50 % de l'import de la subvenció com a despesa subvencionable. Els impostos indirectes només seran subvencionables en el cas que siguin imputables a la realització del projecte i no siguin susceptibles de ser recuperats o deduïts per l'entitat. Cinquè.- Les activitats a desenvolupar en el marc d'aquest conveni són les que es detallen en el projecte annex, d'entre les que es destaquen les següents: - Concurs de Murals per la Pau organitzat conjuntament amb la Fundació TMB, té per objectiu mantenir viu el llegat d'Arcadi Oliveres i el seu compromís a favor de la pau, els drets humans i la justícia global i per reivindicar l'art com a vehicle de transformació social i com a eina d'expressió d'esperança. Els murals guanyadors es pintaran en quatre espais situats a l'andana de la parada de metro de Diagonal (Línia 3), i romandran de manera permanent perquè interpel·lin a la ciutadania i convidin a repensar el món que necessitem. - Presentació oficial de la Setmana per la Pau - Arcadi Oliveres i també es farà el lliurament dels premis del "Concurs de Murals per la Pau". - Conversatori sobre joves i pau, l'objectiu és oferir un espai de trobada, de proximitat, de parlar directament i proposar, entre totes i tots, i cadascú des del seu nivell d'actuació, possibles propostes per tal de treballar conjuntament per un futur millor per a tothom, especialment per al jovent. - La Pau del Cor a Plaça Sant Jaume, un dels llocs emblemàtics de la ciutat on s'han sentit al llarg de la història, els crits i les reivindicacions ciutadanes de molts i diferents col·lectius i des d'on s'han celebrat també, grans triomfs socials i comunitaris, es proposa un espai de silenci, meditació i vetlla per la pau, amb la participació de les diferents tradicions espirituals presents a la ciutat. La Pau del Cor representa el desig de transformació personal i col·lectiva, des de les savieses del món i des de la realitat del pluralisme religiós que acull Barcelona. Hi col·laboren l'Ajuntament de Barcelona, la DGAR (Direcció general d'Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya), la XIP (Xarxa interreligiosa per la pau) i AUDIR (Associació d'Amics de la UNESCO per al Diàleg Interreligiós i Interconviccional). - La Plaça del Diàleg té per objectiu compartir els missatges més importants de l'Arcadi Oliveres i generar espais de trobada, debat i conscienciació de la ciutadania en general. Durant tot el dia, la Rambla del Raval acollirà aquesta proposta interactiva, dinàmica, lúdica i creativa. les entitats i institucions de pau de la ciutat i del país com Fundipau, Unipau, Centre Delàs, Càritas, ICIP, Fons Català de Cooperació, Novact, Escola de Cultura de Pau compartiran un espai on oferiran diversos tallers i activitats per a l'alumnat de diversos instituts del barri i de Barcelona. La Plaça del Diàleg compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona, l'ICIP, el Fons Català de Cooperació i Càritas BCN. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de setembre del 2023 CSV: eccc6d3f144d1b97 Sisè.- L'entitat és la titular i responsable única del projecte així com també de totes les activitats que conformen i integren el projecte i, en conseqüència, assumirà totes les responsabilitats d'ordre jurídic i econòmic que li corresponguin en relació al projecte i es responsabilitzarà en exclusiva de la totalitat de la càrrega econòmica de la seva realització. El pressupost presentat integra la previsió de tots els ingressos i les despeses derivades de l'execució. Així, l'entitat contractarà els recursos humans, materials i serveis necessaris, per desenvolupar les activitats que preveu el projecte en les condicions que exigeixi la normativa aplicable. En aquest sentit, l'entitat serà l'única responsable de tots els compromisos que s'hagin subscrit o s'hagin de subscriure amb tercers respecte a l'execució del projecte o qualsevol de les activitats que l'integren, quedant així exonerat l'Ajuntament de Barcelona de realitzar qualsevol tipus de contractació, o responsabilitat derivada d'aquesta contractació. Setè.- Per tal de justificar que s'ha realitzat l'activitat que fonamenta la subvenció, l'entitat es compromet a presentar un compte justificatiu simplificat, que haurà d'incloure una memòria d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts i memòria econòmica simplificada que inclourà una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, i relació d'altres ingressos i subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada. La justificació és refereix a les despeses relatives a la globalitat del projecte. Juntament amb la documentació justificativa expressada, s'haurà d'aportar la documentació (publicacions fulletons, díptic, anuncis, correus...) i una declaració del beneficiari acreditativa de l'acompliment del pacte tretzè. L'Ajuntament de Barcelona té la facultat de comprovar en qualsevol moment i pels mitjans que estimi oportuns, la realització efectiva de totes les accions i actuacions del Projecte així com l'execució del pressupost i la destinació de les quantitats atorgades en relació a la seva finalitat i, per aquesta raó, l'Ajuntament haurà de tenir en tot moment accés lliure a la comptabilitat de l'entitat, que haurà d'aportar tota la documentació que li sigui requerida. El termini de presentació d'aquesta justificació és d'un màxim de tres mesos a comptar des de la data de finalització de l'activitat o projecte subvencionat. Els documents justificatius de despeses (factures, tiquets, altres) no s'hauran de lliurar en el moment de presentar la memòria. Es presentaran un cop l'Ajuntament els hagi sol·licitat expressament i indiqui quins documents concrets requereix per valor d'un 65% de l'import de la subvenció. S'acceptaran justificants de despeses realitzades per a l'execució del projecte, encara que sigui en data anterior a la formalització del conveni, des del 01/01/2023 fins al 31/12/2023. En el cas de tiquets, no podran superar el 10% de l'import atorgat i, amb caràcter general, amb el límit de 3.000 EUR per cada exercici. La Direcció General d'Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya i l'ICIP (Institut Català Internacional per la Pau) col·laboraran en l'execució del projecte i assumiran directament el cost d'algunes despeses, aquest cost no serà superior a 16.000 euros. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de setembre del 2023 CSV: eccc6d3f144d1b97 Aquesta justificació es farà d'acord amb els models que es facilitaran per part de la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional. Les característiques del projecte objecte de subvenció impliquen que la seva execució hagi pogut variar en funció de diferents factors imponderables, és a dir, situacions o factors que tot i disposar de la màxima diligència requerida pel tipus de projecte a executar, no s'haguessin previst o fos impossible preveure'ls. Per aquest motiu, les partides que integren el pressupost presentat poden haver estat modificades durant l'execució del projecte. Qualsevol modificació que alteri les obligacions establertes en aquest conveni s'haurà de fer amb el consentiment d'ambdues parts i per escrit, mitjançant el corresponent annex o addenda de modificació, la qual s'haurà d'ajustar al que estableix a la Llei general de Subvencions i el seu reglament, a la Llei 26/2010, de 2 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les Administracions Públiques de Catalunya, a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del sector públic. Qualsevol modificació que comporti una reducció igual o superior a un 30% de l'import del pressupost haurà de ser comunicada a l'òrgan que va atorgar la subvenció per a la seva autorització. No obstant això, aquelles modificacions del pressupost que comportin únicament una modificació de partides derivada d'imponderables, només caldrà que siguin comunicades sense necessitat d'autorització. La modificació de partides per motius no considerats imponderables que impliquin una variació igual o superior al 30% de l'import inicialment previst en la partida corresponent, quan la variació sigui igual o superior a 4.000 EUR, també requerirà la prèvia comunicació i posterior autorització tot i que no afecti l'import total del pressupost del projecte. L'entitat Justícia i Pau Barcelona coneix i accepta que la no realització del projecte objecte d'aquest conveni, o la seva modificació no autoritzada, l'obliguen al reintegrament de les subvencions rebudes, més els corresponents interessos, independentment de les sancions que corresponguin, segons disposa l'art. 13è de la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i els articles 37 i següents de la Llei General de Subvencions. Els interessos que pugui generar la subvenció atorgada hauran de ser destinats al finançament del projecte. En cap cas aquest supòsit es considerarà modificació del projecte, però s'haurà d'acreditar amb els documents que siguin escaients en el compte justificatiu. L'entitat s'obliga a donar compliment a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, en els termes en que li siguin aplicables i, en concret, en cas de rebre subvenció per import superior a 10.000,00 euros, a declarar, en cas de ser persona jurídica, les retribucions dels òrgans de direcció o administració. Vuitè.- La formalització d'aquest conveni no pressuposa la concessió de cap permís ni autorització, exempció o bonificació de taxes, preus públics o tarifes per part de l'Ajuntament de Barcelona o altres ens que en depenen. Els permisos i autoritzacions, taxes, tarifes o preus públics que puguin ser necessaris per a les activitats pròpies del projecte hauran de tramitar- 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de setembre del 2023 CSV: eccc6d3f144d1b97 se i ser satisfets per part de l'entitat davant els organismes competents. La no obtenció dels permisos, autoritzacions, llicències, pagament de taxes, tarifes, preus públics o d'altres, es considerarà incompliment del projecte, i comportarà el reintegrament de la subvenció atorgada sens perjudici de les sancions que, en matèria de subvencions, puguin ser exigides. Novè.- L'entitat s'obliga a contractar una pòlissa d'assegurances de responsabilitat civil i accidents que cobreixi totes les activitats del projecte i activitats organitzades, siguin esportives o no, com també a totes aquelles persones que participin o assisteixin a qualsevol activitat o esdeveniment del projecte o a les activitats de promoció i altres vinculades que s'organitzin. Una còpia de la pòlissa haurà de ser lliurada a l'Ajuntament de Barcelona. L'incompliment d'algun aspecte recollit en aquesta clàusula es considerarà també un incompliment del projecte i comportarà el reintegrament de la subvenció atorgada sens perjudici de les sancions que, en matèria de subvencions, puguin ser exercides. Desè.- En cas que per a l'execució del projecte sigui necessària la contractació de serveis per import igual o superior a 15.000,00 euros (o 40.000,00 euros en cas d'execució d'obres), l'entitat haurà de consultar prèviament a la seva contractació amb tres proveïdors, excepte que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin o que, per una raó tècnica, artística o drets d'exclusiva només es pugui encomanar a un únic contractista. L'elecció entre les ofertes presentades s'haurà de realitzar amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en la Memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa, tal com preveu l'article 31 de la Llei general de subvencions fent referència d'aquest fet, i l'elecció final del proveïdor en la Memòria econòmica de la justificació. No obstant l'anterior, l'Ajuntament de Barcelona tindrà accés lliure a tota la documentació objecte de comprovació, inclosos els programes i arxius en suport informàtic, sempre que sigui necessari per a la comprovació dels ingressos i despeses del projecte i previ requeriment justificat per escrit. Onzè.- Aquesta aportació econòmica de l'Ajuntament de Barcelona és compatible amb les d'altres Administracions o entitats públiques. Quan es confirmin les diverses aportacions per part de les altres administracions, l'entitat comunicarà per escrit a l'Ajuntament de Barcelona el nom de l'Administració o entitat pública col·laboradora i la quantia de la seva col·laboració. En cas que la subvenció atorgada per l'Ajuntament de Barcelona, més els rendiments financers que genera, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost del projecte, l'entitat s'obliga a reintegrar l'excés obtingut fins a l'import i percentatge atorgat per la subvenció. En cas que s'hagin obtingut altres subvencions públiques, el reintegrament es realitzarà a favor de totes les Administracions que han atorgat les subvencions per l'import que resulti del percentatge corresponent a cada una de les resolucions d'atorgament. En el mateix sentit, si el cost del projecte resulta inferior al pressupostat en el projecte, l'eventual reintegrament de la subvenció es calcularà aplicant el percentatge establert en la resolució d'atorgament al cost final del projecte. Dotzè.- De conformitat amb el que preveu l'article 29.2 de la de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l'article 68 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de setembre del 2023 CSV: eccc6d3f144d1b97 mitjançant el qual s'aprova el Reglament de Subvencions, no es permet la subcontractació per un import superior al 50% del projecte i, en tot cas, caldrà l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció quan l'activitat subcontractada excedeixi en més d'un 20 % de l'import de la subvenció i sigui superior a 60.000,00 euros, i procedirà la seva formalització per escrit. No es podrà fraccionar un contracte amb l'objecte de disminuir la seva quantia i evitar el compliment dels requisits exigits a l'apartat anterior. Els contractistes resten obligats exclusivament amb l'entitat, que assumirà la total responsabilitat de l'execució del projecte subvencionat. L'entitat serà responsable que es respectin els límits establerts i els contractistes tindran el deure de col·laborar d'acord amb el previst a l'article 46 de la Llei general de subvencions per tal de permetre l'adequada verificació del compliment de les condicions exposades. En cap cas es podrà subcontractar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb: a) Persones o entitats que incorrin en alguna de les prohibicions de l'article 13 de la Llei general de subvencions. b) Intermediaris o assessors quan els seus pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l'operació, a menys que l'esmentat pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball realitzat pels serveis prestats. c) Persones o entitats vinculades a l'entitat, llevat que concorrin les circumstàncies següents: 1a Que la contractació es realitzi d'acord amb les condicions normals de mercat. 2a Que s'obtingui l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció. Juntament amb la justificació de la subvenció, l'entitat presentarà l'estudi d'impacte econòmic inclòs en el projecte i també subvencionable. Tretzè.- Per la subvenció atorgada l'Ajuntament de Barcelona tindrà la consideració de col·laborador institucional del projecte. A més, l'entitat, com a mesura de difusió de caràcter públic de la col·laboració per al finançament del projecte, es compromet a garantir la presència del logotip de l'Ajuntament de Barcelona de forma destacada en tots els materials i elements de comunicació o publicitat que es realitzin vinculats al projecte o a les seves activitats paral·leles. S'entenen els suports, tant analògics com digitals i tant en paper com en entorns virtuals, incloent-hi les xarxes socials i canals audiovisuals creats ad hoc, com newsletters. L'Ajuntament podrà fer ús de les imatges i del material audiovisual del projecte, tant per a la seva difusió com la de la ciutat en general, abans, durant i després del projecte. Catorzè.- L'entitat es compromet a la utilització de la llengua catalana en el projecte en tota la seva extensió, en els seus actes oficials, com també en els elements de difusió, promoció, informació i comunicació dels mateixos destinats exclusivament en els àmbits territorials en què sigui oficial aquest idioma. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de setembre del 2023 CSV: eccc6d3f144d1b97 Quinzè.- L'Ajuntament impulsa polítiques de sostenibilitat i medi ambient en aquelles activitats en què col·labora. Per això, l'entitat es comprometen a aplicar, en la mesura de les seves possibilitats, accions que facin que el projecte sigui un esdeveniment sostenible i respectuós amb el medi ambient. Setzè.- Les parts i els seus treballadors s'obliguen a respectar la confidencialitat de les dades de caràcter personal, coneixements professionals que estiguin relacionats amb l'objecte del conveni i de les que n'hagin tingut coneixement en ocasió de la realització del projecte, excepte en els supòsits derivats per aplicació de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de l'acompliment de les funcions pròpies dels organismes de mesures de control i fiscalització previstes per la legislació i d'acord amb la corresponent normativa aplicable amb la seva naturalesa d'Administració pública local, autonòmica o estatal. També s'obliguen al compliment estricte de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i de la resta de normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal. Dissetè.- La suspensió o modificació d'una part o de la totalitat de les activitats previstes en el projecte, sempre que siguin provocades per circumstàncies d'ordre major i/o no imputables a la gestió o voluntat de les parts, no invalidaran la resta d'acords establerts entre aquestes. En aquest supòsit, l'import de la subvenció es revisarà en funció de les despeses realitzades o fermament compromeses per l'entitat fins al moment en què es vegi alterat el projecte, per tal d'ajustar l'import final de la subvenció al percentatge fixat en la resolució d'atorgament respecte el cost total del projecte executat o compromès fins al moment de la suspensió. Divuitè.- El conveni quedarà resolt, sense perjudici d'exigir els reintegraments que si s'escau pertoquin, per alguna de les causes següents: 1 De manera automàtica per venciment del termini convingut. 2 Per mutu acord de les parts manifestat per escrit. 3 Per modificació unilateral del projecte o condicions que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció i a la signatura del present conveni. 4 Per incompliment greu de qualsevol de les obligacions establertes en el present conveni, a instància de la part complidora. La part complidora demanarà per escrit a l'altra part el compliment de l'obligació, en el termini màxim de quinze dies naturals. Tot això sens perjudici de l'obligació de procedir al reintegrament de la subvenció o aplicació de les sancions en matèria de subvencions que puguin ser exigides. 5 Per la denúncia d'una de les parts feta amb un mínim de tres mesos d'antelació, sense perjudici de finalitzar els encàrrecs iniciats. 6 Per les causes generals establertes en la legislació vigent. Qualsevol incompliment de les estipulacions d'aquest conveni permetrà a la part perjudicada optar per exigir-ne l'acompliment o la resolució. 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de setembre del 2023 CSV: eccc6d3f144d1b97 Dinovè.- Amb la finalitat de fer seguiment dels acords, analitzar el desenvolupament de la relació de col·laboració, decidir si escau, sobre les noves iniciatives a impulsar i resoldre les incidències que puguin produir-se, les parts poden constituir una Comissió de Seguiment i decidir les persones representants de cada part. Amb independència de la constitució o no de la Comissió de Seguiment, l'entitat Justícia i Pau presentarà regularment a l'Ajuntament de Barcelona els informes de seguiment suficients per poder valorar les accions. Es crearà una Comissió de Seguiment, amb els integrants següents: • Per part de l'Ajuntament de Barcelona: - Director/a de Justícia Global i Cooperació Internacional o persona en qui delegui. - Un/a tècnic/a de la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional • Per part de Justícia i Pau: - Un representant de l'entitat Aquesta Comissió es reunirà com a mínim un cop durant la vigència del conveni i celebrarà les reunions extraordinàries que es creguin convenients a sol·licitud de qualsevol de les parts. Ambdues parts, de mutu acord, poden convidar altres persones representatives a participar de la Comissió de Seguiment quan ho considerin necessari. Vintè.- Amb la finalitat de fer seguiment dels acords, analitzar el desenvolupament de la relació de col·laboració, decidir si escau, sobre les noves iniciatives a impulsar i resoldre les incidències que puguin produir-se, les parts poden constituir una Comissió de Seguiment i decidir les persones representants de cada part. Aquesta Comissió es reunirà com a mínim un cop durant la vigència del conveni i celebrarà les reunions extraordinàries que es creguin convenients a sol·licitud de qualsevol de les parts. Ambdues parts, de mutu acord, poden convidar altres persones representatives a participar de la Comissió de Seguiment quan ho considerin necessari. Vint-i-unè.- Seran competents per resoldre les qüestions que puguin sorgir de la interpretació, compliment i efectes del present conveni els Tribunals de la Jurisdicció contenciosa administrativa de la ciutat de Barcelona. Vint-i-dosè.- Aquest conveni té naturalesa administrativa i, per aquest motiu, resta sotmès a la normativa administrativa i a la jurisdicció contenciosa administrativa. Com a prova de conformitat, les parts signen aquest document, a un sol efecte, en el lloc assenyalat a l'encapçalament, tenint en compte com a data de formalització la signatura electrònica de l'últim signant. 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 20 de setembre del 2023 CSV: eccc6d3f144d1b97 Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 13 de setembre de 2023. Maria Eugènia Gay. Segona tinenta d'Alcaldia. Ajuntament de Barcelona. M. Dolors Fernàndez Alegre. Presidenta. Justícia i Pau Barcelona. Jordi Cases i Pallarès. Secretari general. Ajuntament de Barcelona. 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007