GASETA MUNICIPAL 2 de novembre del 2023 CSV: 96e2606cdeff909a Convenis – Conveni CONVENI entre l'Ajuntament de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya per a concedir una subvenció directa relativa al Projecte "Implementació d'un algorisme de control predictiu per a l'optimització dels sistemes de calefacció i refrigeració d'edificis terciaris (N2B2)" com a prova de concepte de la iniciativa " Barcelona Deep Tech Node". INTERVENEN: D'una part, l'il·lustríssim senyor Jordi Valls Riera, tinent d'alcalde d'Economia, Hisenda i Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Barcelona, expressament facultat per l'apartat quart del Decret d'Alcaldia Any2023-20978 de 17 de juny, pel qual es deleguen atribucions en matèria de subvencions; i assistit en aquest acte per M. Eugènia Riera Paino, secretària delegada, en exercici de funcions d'assessorament i fe pública. De l'altra part, el senyor Jordi Llorca Pique, vicerector de Recerca de la Universitat Politècnica de Catalunya (en endavant, ,"la beneficiària"), i d'acord amb la Resolució d'11 de març de 2021, de modificació de la Resolució 122/2020, de 28 de gener, de delegació de competències (038-2021-10/3) (DOGC Núm. 8380, de 06/04/2021), en relació amb la Resolució 38-2021-38/24, de modificació de les delegacions de competències, de 19 de juny de 2021 (DOGC Núm. 8443, de 25.6.2021); amb domicili/seu al carrer de Jordi Girona, 31, 08034 Barcelona i NIF Q0818003F. MANIFESTEN: Primer. La beneficiària és una institució de dret públic, amb personalitat jurídica i patrimoni propis, que duu a terme el servei públic de l'educació superior a través de la recerca, la docència i l'estudi, prioritàriament en els àmbits de l'enginyeria, l'arquitectura i la ciència. Des del rigor intel·lectual, l'esperit crític, la interdisciplinarietat, la innovació i l'emprenedoria, l'entitat forma persones amb els coneixements, competències professionals, capacitats, habilitats i valors perquè, al llarg de la seva vida, facin front als reptes presents i futurs de la nostra societat tot cercant la consecució d'una societat més justa. Segon. La beneficiària desenvolupa el Projecte "Implementació d'un algorisme de control predictiu per a l'optimització dels sistemes de calefacció i refrigeració d'edificis terciaris (N2B2)"(a partir d'ara, "el projecte") dins del grup de recerca GRIC-UPC, liderat pel professor Dr. Miquel Casals, dirigit a la realització d'activitats vinculades a la valoració de tecnologies per disminuir el risc associat a la creació d'una empresa "deep tech". Tercer. L’Ajuntament de Barcelona, d'acord amb l'article 58.3 de la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona, pot promoure tota classe d'activitats i prestar tots els serveis públics que afectin l'interès general dels ciutadans i les ciutadanes i que no estiguin expressament atribuïts a altres administracions públiques. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 2 de novembre del 2023 CSV: 96e2606cdeff909a En aquest marc, l’Ajuntament de Barcelona considera d'interès per a la Ciutat donar suport i col·laborar en el projecte per raó de la seva contribució a la generació d'ocupació de qualitat que caracteritza les empreses "deep tech", per ser promogudes per personal científic/investigador; per la provisió de productes i serveis d'alt valor afegir d'aquest tipus d'empreses, que esdevenen sovint disrupcions tecnològiques inexistents al mercat; per la dinamització de l'ecosistema "deep tech" local i internacional, ja que les empreses "deep tech" neixen amb una vocació internacional i per l'encaix del projecte amb el BCN Green Deal, Agenda econòmica per al 20230 de l'Ajuntament de Barcelona, pel que fa a la seva contribució a l'especialització sectorial i diversitat econòmica i l'atracció i retenció del talent, local i visitant. Quart. El 25 de juliol de 2022, l’Ajuntament de Barcelona ha signat l'Acord d'adhesió al Conveni de col·laboració entre la beneficiària, Barcelona Activa SAU SPM, la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra, i la Universitat Oberta de Catalunya per al desenvolupament de la iniciativa "Barcelona Deep Tech Node", de data 15 de novembre de 2021. "Barcelona Deep Tech Node" té com missió posicionar Barcelona com un referent en l'àmbit de l'emprenedoria de base científica i tecnològica, aquella sorgida d'un procés de recerca científica o d'enginyeria. S'articula a través de quatre pilars, i respon així als principals reptes que afronta una "startup deep tech" ("startup" de base científica i tecnològica) a l'hora d'accedir a: talent, mercat, capital i connexions. En el Conveni de 15 de novembre de 2021, es preveu entre els projectes a dur a terme les "proves de concepte", que són ajuts econòmics destinat a grups de recerca amb l'objectiu d'accelerar l'estat de maduració de projectes de R+D. En aquest sentit, el projecte ha estat seleccionat per les entitats impulsores de "Barcelona Deep Tech Node" com a beneficiari de les proves de concepte" d'acord amb l'experiència del personal emprenedor, el potencial innovador de la tecnologia, el potencial de creació d'una empresa i la viabilitat del projecte. Cinquè. L’Ajuntament de Barcelona té regulada la utilització de convenis administratius com a mitjà per articular la cooperació amb institucions i entitats a través de la "Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions", aprovada per Decret d'Alcaldia de data 27 d'abril de 2011 (publicada a la Gaseta municipal de Barcelona de 10 de maig de 2011) i del Decret d'Alcaldia regulador del registre de convenis de data 28 de desembre del 2015 (BOPB de 5 de gener de 2016). En virtut del que s'ha exposat, ambdues parts es reconeixen recíprocament capacitat legal necessària per a obligar-se en representació de les respectives entitats, i acorden subscriure el present Conveni que es regirà pels següents PACTES: Primer. OBJECTE L'objecte d'aquest Conveni és establir i regular el foment, mitjançant l'atorgament de subvenció, de l'Ajuntament de Barcelona a la beneficiària per al desenvolupament del 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 2 de novembre del 2023 CSV: 96e2606cdeff909a projecte, dirigit a implementar la seva tecnologia en entorns reals construïts; elaborar una proposta d'estratègia empresarial ;i determinar les barreres d'entrada en el desenvolupament industrial de la tecnologia disruptiva. I amb les finalitats d'interès públic de contribuir a la generació d'ocupació de qualitat que caracteritza les empreses "deep tech" per ser promogudes per personal científic/investigador; per la provisió de productes i serveis d'alt valor afegir d'aquest tipus d'empreses que esdevenen sovint disrupcions tecnològiques inexistents al mercat; per la dinamització de l'ecosistema "deep tech" local i internacional ja que les empreses "deep tech" neixen amb una vocació internacional; i per l'encaix del projecte amb el BCN Green Deal pel que fa a la seva contribució a l'especialització sectorial i diversitat econòmica i l'atracció i retenció del talent, local i visitant. En atenció a aquest objecte, al present Conveni no és d'aplicació la regulació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, en virtut de l'exclusió prevista en el seu article 6.2. Segon. REGULACIÓ JURÍDICA El present Conveni està regulat per les seves clàusules; per la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona; per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (els articles 47 a 53 com a legislació bàsica); per la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les Administracions Públiques de Catalunya; per la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, que aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya; per la Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius aprovat per Decret d'Alcaldia de 27 d'abril de 2011; per la Normativa general reguladora de subvencions de l'Ajuntament de Barcelona aprovada pel Consell Municipal en data 17 de desembre de 2010; per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; pel seu Reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; pel Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS) aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny; i per la resta de normativa legal vigent aplicable. En cas, que tot i així, es plantegi algun dubte o llacuna s'acudirà als principis rectors de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. Tercer. COMPROMISOS I APORTACIONS DE LA BENEFICIÀRIA - Desenvolupar el projecte, en els termes de la Memòria presentada i que integra l'expedient, que preveu les següents actuacions, amb les corresponents activitats i/o resultats esperats: • Gestió del projecte i control de qualitat: gestió i coordinació de projectes; realització d'un informe del projecte; gestió del coneixement entre les persones implicades en el projecte. • Definició de l'estratègia empresarial: desenvolupament del model de negoci; creació de la campanya comercial inicial; definició de mètriques comercials i tecnològiques; creació d'un "Customer Relationship Management" ("CRM", per les seves sigles en anglès) per a la segmentació i qualificació d'atributs de clients; desenvolupament del producte mínim viable; definició d'aspectes relacionats amb la protecció del coneixement i les finances. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 2 de novembre del 2023 CSV: 96e2606cdeff909a • Determinació de les barreres de la tecnologia disruptiva: inspecció i/o instal·lació de la xarxa sensorial d'edificis terciaris seleccionats per a les proves pilot; industrialització de la tecnologia mitjançant controladors modulars de baix cost; ajustament dels models dels edificis a partir de les dades dels històrics dels BMS; determinació de les barreres del N2B2 per tal de disminuir la taxa d'insatisfacció de possibles clients o la no viabilitat tècnica. • Disseminació de resultats a les parts interessades: desenvolupar un pla de transferència de resultats als segments de client que hagin permès efectuar les proves pilot del N2B2; realitzar tasques de conscienciació al personal de manteniment encarregat de la gestió de les instal·lacions. - Introduir, en tot moment, la perspectiva de gènere sense reproduir els estereotips i rols sexistes en la contractació de serveis i persones, així com en l'exercici de les seves activitats. - Fer ús d'un llenguatge no-sexista i inclusiu en tota la documentació, publicació i materials necessaris i vetllar perquè el material publicitari no incideixi en estereotips de gènere degradants i/o nocius per a la salut. - Incorporar en el desenvolupament del projecte, tant en els continguts com en la metodologia, elements que vetllin per a la igualtat d'oportunitats i de resultats entre homes i dones i la no-discriminació de gènere. - Facilitar a l'Ajuntament de Barcelona tota la informació que requereixi del projecte així com de les seves activitats. - Participar en aquells projectes, comissions, trobades i grups de treball que, en matèria relacionada amb l'objecte del present Conveni, li sol·liciti l'Ajuntament de Barcelona. - Fer difusió de les actuacions que porta a terme l'Ajuntament de Barcelona i fer-lo partícip en aquells actes públics d'especial rellevància en matèries relacionades amb l'objecte del Conveni. - Fer constar en tot aquell material divulgatiu, publicitat gràfica i visual que s'elabori per les accions recollides en aquest Conveni la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona i el logotip municipal, d'acord amb la normativa municipal d'imatge corporativa, que haurà de lliurar juntament amb la justificació dels fons rebuts. Quart. COMPROMISOS I APORTACIONS DE l’ AJUNTAMENT DE BARCELONA L’Ajuntament de Barcelona aportarà a la beneficiària la quantitat de 45.000 euros en concepte de subvenció directa per donar suport al projecte objecte del present Conveni. La partida econòmica del Pressupost corresponent a l'exercici 2023 que autoritza la despesa és 0700/48903/43011. L'import total de la subvenció per la quantitat de 45.000 euros equival a un percentatge del 75% de l'import total del projecte per valor de 60.000 euros. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 2 de novembre del 2023 CSV: 96e2606cdeff909a L'import de la subvenció s'abonarà com a lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació, com a pagament a compte o anticipat, per a dur a terme les actuacions inherents al projecte. Es considera que no és necessària la constitució de garantia per part de la beneficiària respecte al pagament anticipat d'acord amb l'article 42 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. El projecte subvencionat integra totes les accions i actuacions previstes en el Pressupost presentat i, per tant, la subvenció atorgada haurà de destinar-se únicament a cobrir les despeses del mateix projecte. La quantia de la subvenció atorgada, en concurrència amb la d'altres entitats que donin suport mitjançant subvencions al projecte, no podrà ser en cap cas d'un import superior al cost total del mateix projecte. Cinquè. JUSTIFICACIÓ Per tal de justificar que s'ha realitzat l'activitat que fonamenta la subvenció, la beneficiària haurà de presentar el compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditoria, que constarà de Memòria d'actuació i Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, d'acord amb allò previst a l'article 10è.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona. L'informe d'auditoria se sotmetrà, en tots els casos, a l'Ordre EHA 1434/2007, de 17 de maig, que aprova la Norma d'actuació dels auditors/es de comptes en la revisió de comptes justificatius de subvencions. L'auditoria ha de ser realitzada per un/a auditor/a de comptes amb inscripció vigent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes (ROAC) dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes. La presentació de l'auditoria com a forma justificativa de la despesa no eximeix a la beneficiària del manteniment del suport documental d'acord amb els terminis establerts per la Llei. L’Ajuntament de Barcelona podrà sol·licitar la documentació suport de l'auditoria d'acord amb el que s'estableix a la Normativa esmentada i, a més, té la facultat de comprovar en qualsevol moment i pels mitjans que consideri oportuns, la realització efectiva de totes les accions i actuacions del projecte així com l'execució del pressupost i el destí de les quantitats atorgades en relació amb la seva finalitat i, per aquesta raó, l’Ajuntament de Barcelona tindrà en tot moment accés lliure a la comptabilitat de la beneficiària i aquesta haurà d'aportar tota la documentació que li sigui requerida. El termini de presentació d'aquesta justificació és d'un màxim de tres mesos a comptar des de la data de finalització del projecte subvencionat. La despesa dels serveis d'auditoria derivada de la revisió del compte justificatiu serà considerada despesa subvencionable, fins a un màxim de 1.500 euros. Caldrà, en tot cas, donar compliment a l'article 10è. de la Normativa general reguladora de les subvencions municipals en relació amb la forma i estructura de la justificació. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 2 de novembre del 2023 CSV: 96e2606cdeff909a La justificació es refereix a les despeses relatives a la globalitat del projecte. Tal com disposa l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, si l'import de la despesa subvencionable supera la quantia que estableix la Llei de contractes del sector públic per al contracte menor, la beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del contracte, llevat que per les especials característiques no hi hagi en el mercat un nombre suficient de proveïdors, o llevat que la despesa s'hagi fet amb anterioritat a la concessió de la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. S'acceptaran justificants de despeses realitzades per a l'execució del projecte encara que siguin anteriors a l'atorgament de la subvenció, des del dia 1 d'abril de 2023 i sempre dins l'exercici pressupostari corresponent. En el cas de tiquets, no podran superar el 10% de l'import atorgat i amb el límit de 3.000 euros. Sisè. SEGUIMENT Amb la finalitat d'analitzar el desenvolupament de la relació de col·laboració, resoldre les incidències que puguin produir-se i realitzar les funcions de control previstes en l'article 10è.6 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, les parts constituiran una Comissió de Seguiment i decidiran els representants de cada part. La Comissió de Seguiment es reunirà amb la periodicitat que decideixin les parts i s'aixecarà acta de cadascuna de les seves reunions, que s'acompanyarà a la justificació de la subvenció. Amb independència de la constitució de la Comissió de Seguiment, la beneficiària presentarà regularment a l'Ajuntament de Barcelona els informes de seguiment suficients per poder valorar el desenvolupament de cada una de les accions, que hauran d'incloure, si és el cas, dades de participació i valoració de les accions. En qualsevol cas, l'Ajuntament tindrà les potestats de control previstes en l'article 10è. de la Normativa general reguladora de les subvencions municipals. Setè. VIGÈNCIA Aquest Conveni tindrà vigència des de la data de la seva signatura fins el dia 31 de desembre de 2023 i abastarà en el seu àmbit tota la col·laboració entre les parts des de l'inici del projecte, a l'efecte de despeses imputables en els termes indicats al pacte cinquè. Vuitè. TRACTAMENT DE LES DADES PERSONALS Ambdues parts es comprometen al compliment de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i normativa de desenvolupament, així com al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 2 de novembre del 2023 CSV: 96e2606cdeff909a Les parts s'obliguen a respectar la confidencialitat de les dades de caràcter personal i dels coneixements professionals o industrials que estiguin relacionats amb l'objecte del conveni, excepte en els supòsits derivats per aplicació de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; i del compliment per part de l'Ajuntament de Barcelona o de la beneficiària del deure de facilitar informació als organismes públics de control i fiscalització previstos per la legislació i d'acord amb la corresponent normativa aplicable. Novè. ADDENDES Qualsevol modificació que alteri les obligacions establertes en aquest Conveni s'haurà de fer amb el consentiment d'ambdues parts i per escrit, mitjançant el corresponent annex o addenda de modificació. L'aprovació de les modificacions haurà de seguir el mateix procediment seguit per a l'aprovació del Conveni. Desè. CAUSES D'EXTINCIÓ I EFECTES DE L'INCOMPLIMENT Aquest Conveni s'extingirà si es produeix alguna de les causes següents: - Compliment del seu objectiu, si aquest fet es produeix amb anterioritat a la data en que finalitza la seva vigència. - Transcurs del termini de vigència. - Acord unànime de les parts signants. - Resolució judicial que en declari la nul·litat. - Incompliment de la normativa reguladora de les subvencions. - Qualsevol altra causa prevista a la normativa. En cas d'incompliment per alguna de les parts de les obligacions i els compromisos assumits, l'altra part podrà requerir a la part incomplidora perquè els compleixi en un termini determinat, que no podrà superar la data de vigència del Conveni. Si transcorregut el termini atorgat persistís l'incompliment, s'entendrà resolt el Conveni amb la notificació d'aquestes circumstàncies a l'altra part i es podrà requerir a la part incomplidora el pagament d'indemnitzacions per danys i perjudicis causats, d'acord amb allò que preveu l'article 51.2.c) de la Llei 40/2015. La beneficiària coneix i accepta que la no-realització de les activitats objecte d'aquest Conveni dins el seu termini de vigència o la modificació no autoritzada del mateix, l'obliguen al reintegrament de les subvencions rebudes més els corresponents interessos, així com també en cas de concurrència de qualsevol de les causes establertes a l'article 13è de la Normativa reguladora de les subvencions municipals, independentment de les sancions que corresponguin d'acord amb allò previst a l'article 14è. de la Normativa reguladora de les subvencions municipals, i l'article 36 de la Llei general de subvencions. 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 2 de novembre del 2023 CSV: 96e2606cdeff909a L'extinció del Conveni comportarà les conseqüències que prevegi la normativa vigent d'aplicació. Onzè. LLEI DE TRANSPARÈNCIA. INFORMACIÓ DE PUBLICACIÓ L’Ajuntament de Barcelona informa a la beneficiària, que es dona per informada, que, en compliment d'allò establert a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les dades relatives al present Conveni seran publicades en el web municipal. La beneficiària es compromet a donar compliment a la declaració de transparència prevista en l'article 15.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració - d'acord amb l'article 11 del Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública- en els termes de la informació facilitada amb anterioritat a l'aprovació de l'atorgament de la subvenció. Dotzè. JURISDICCIÓ COMPETENT En el seu cas, les qüestions litigioses que puguin sorgir de la interpretació, compliment i efectes del present Conveni hauran de tractar de solucionar-se en el si de la Comissió de Seguiment i, en cas contrari, seran competents els tribunals de la Jurisdicció contenciosa administrativa de la ciutat de Barcelona. I, en prova de conformitat, les parts signen el present document en la data de 10 d’octubre de 2023: Il·lm. Sr. Jordi Valls Riera, tinent d'alcalde d'Economia, Hisenda i Promoció Econòmica. Per delegació de l'Alcaldia, d'acord amb el Decret Any2023-20978 de 17 de juny, pel qual es deleguen atribucions en matèria de subvencions, Ajuntament de Barcelona. Sr. Jordi Llorca Pique, vicerector de Recerca, d'acord amb la Resolució d'11 de març de 2021, de modificació de la Resolució 122/2020, de 28 de gener, de delegació de competències (038-2021-10/3) (DOGC Núm. 8380, de 06/04/2021), en relació amb la Resolució 38-2021- 38/24, de modificació de les delegacions de competències, de 19 de juny de 2021 (DOGC Núm. 8443, de 25.6.2021), Universitat Politècnica de Catalunya. M. Eugènia Riera Paino, secretària delegada, Ajuntament de Barcelona. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007