GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 4 de desembre del 2023 CSV: 8296e950e2ea06fc INTRUCCIÓ de la Gerència Municipal S1/D/2023-00612, de 17 de novembre de 2023, per la qual s'estableix el procediment d'aprovació dels convenis específics per a la realització de pràctiques acadèmiques i formatives a l'Ajuntament de Barcelona. ANNEX 3 MODEL DE CONVENI ESPECÍFIC DE COOPERACIÓ EDUCATIVA PER A LA REALITZACIÓ DE PRÀCTIQUES ACADÈMIQUES EXTERNES D’ESTUDIANTS UNIVERSITARIS (SENSE BECA) Reunits D’una banda 1 , gerent de............ , en nom de l’Ajuntament de Barcelona, facultat per decret d’Alcaldia de 17 de juny de 2023/decret instrucció (si és institut municipal) i assistit/da pel/per la ...........................2 D'altra banda,3 Sr/a en nom i representació de la Universitat, i per delegació del seu/de la seva rector/a, en virtut de la resolució núm. I de l’altra l’estudiant Sr./Sra................ amb NIF/NIE nº ............... i núm. d’afiliació a la Seguretat Social.................................., matriculat/da a l’esmentada Universitat, i domiciliat a ..........................................................., CP ................................, amb núm de telèfon ......................................... i correu electrònic..................... Totes les parts es reconeixen la capacitat legal necessària per a aquest acte i subscriuen el present conveni específic de cooperació educativa a l’empara del marc legal vigent regulador de les pràctiques acadèmiques externes d’estudiants universitaris i el conveni marc subscrit entre la Universitat....................... i l’Ajuntament de Barcelona en data........................ Aquest conveni es regeix pels PACTES següents: 1. El present conveni regula les pràctiques acadèmiques..........4 de l'estudiant Sr./Sra................ , que ha estat seleccionada per realitzar aquestes pràctiques a .............................................. i compleix els requisits establerts en la normativa vigent aplicable i la normativa pròpia de la institució educativa. 2. L’alumne/a desenvoluparà la seva estada en pràctiques sota la direcció de ...........5 , tutor/a designat/da per l’Ajuntament de Barcelona. Aquest tutor/a tindrà cura d'orientar el treball en pràctiques de l’alumne/a en els termes previstos a la normativa d’aplicació. El/La tutor/a ha d’emetre un informe valoratiu de les pràctiques acadèmiques realitzades per l’estudiant. El/La tutor/a ha de vetllar per la formació de l’estudiant i pel compliment del projecte formatiu 6. El/La tutor/a ha de vetllar per la formació de l’estudiant i pel compliment del projecte formatiu 7. 1 Indicar “Sr/a” i nom. 2 Indicar “Sr/a”, nom i càrrec del secretari/a delegat/da 3 Indicar el càrrec de la institució educativa que correspongui i el seu nom. 4 Indicar si es tracta de pràctiques externes curriculars o extracurriculars. 5 Indicar Sr/a i nom. 6 Adjuntar projecte o pla de formació (si s’escau). 7 Adjuntar projecte o pla de formació (si s’escau). GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 4 de desembre del 2023 CSV: 8296e950e2ea06fc INTRUCCIÓ de la Gerència Municipal S1/D/2023-00612, de 17 de novembre de 2023, per la qual s'estableix el procediment d'aprovació dels convenis específics per a la realització de pràctiques acadèmiques i formatives a l'Ajuntament de Barcelona. El/La tutor/a tindrà dret al reconeixement de la seva activitat col·laboradora per part de la Universitat, en els termes previstos a la normativa aplicable. 3. El nombre total d'hores de dedicació de l'estudiant a aquest programa serà de ............, les quals han de ser realitzades en el període de a ....................... 8 4. Aquest conveni de pràctiques no comporta cap contraprestació econòmica en concepte d’ajut per estudis ni de despeses de gestió o coordinació del programa. 5. En compliment del què disposa la disposició Addicional 52a del Text refós de la Llei General de la Seguretat Social, introduïda pel Reial Decret Llei 2/2023, de 16 de març, de mesures urgents per a l'ampliació de drets dels pensionistes, la reducció de la bretxa de gènere i l'establiment d'un nou marc de sostenibilitat del sistema públic de pensions, la Universitat assumeix el cost i la gestió de donar d'alta al sistema de seguretat social a l’estudiant, que desenvolupa les pràctiques acadèmiques no remunerades a l'empara d'aquest conveni. 6. L’horari de les pràctiques s’ha d’adequar amb l’horari del servei on es desenvolupin les pràctiques i compatibilitzar amb la dedicació acadèmica. 7. D’acord amb la normativa vigent aplicable, la relació de l’estudiant amb l’Ajuntament de Barcelona és exclusivament acadèmica, sense que generi cap vincle de caràcter laboral o funcionarial. 8. Són causes de rescissió del conveni: a) El transcurs de la durada pactada per a la realització de les pràctiques o, si s’escau, de les seves pròrrogues. b) El mutu acord entre les parts. c) La renúncia de l’estudiant. d) L’incompliment greu per qualsevol de les parts de les estipulacions essencials del conveni. e) Les absències injustificades i reiterades de l’alumne/a en pràctiques. 9. L’estudiant es compromet a mantenir la total confidencialitat en relació a la informació i documentació que obtingui com a conseqüència de la seva estada en pràctiques. L’única utilització de la informació obtinguda en l’esmentada pràctica, és la derivada del requeriment acadèmic, convenientment tutelada per la persona responsable. Així mateix, l’estudiant es compromet a no divulgar els resultats del seu treball sense autorització expressa de l’Ajuntament de Barcelona. 10. L’estudiant gaudirà dels permisos als que tingui dret, d’acord amb la normativa vigent. 11. En compliment del que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i resta de normativa aplicable, les dades personals que figuren en aquest document seran utilitzades exclusivament per a la gestió i compliment d’aquest conveni de cooperació educativa i les dades personals de l’estudiant seran tractades per l’Ajuntament de Barcelona amb aquesta finalitat i incorporades als tractaments corresponents. Tret d’obligació legal, les dades no seran cedides a tercers. L’estudiant pot exercir els drets d’accés, rectificació i supressió, limitació del tractament, cancel·lació i oposició, així com a la portabilitat de les dades, d’acord amb el que estableixen els articles 12 a 18 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre. Pot accedir- 8 Indicar el dia d’inici i el dia final de les pràctiques. GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 4 de desembre del 2023 CSV: 8296e950e2ea06fc INTRUCCIÓ de la Gerència Municipal S1/D/2023-00612, de 17 de novembre de 2023, per la qual s'estableix el procediment d'aprovació dels convenis específics per a la realització de pràctiques acadèmiques i formatives a l'Ajuntament de Barcelona. se a informació addicional sobre aquest tractament i protecció de dades a www.bcn.cat/ajuntament/protecciodades. 12. L’estudiant rebrà per part del 9 informació sobre la normativa de seguretat i prevenció de riscos laborals i sobre la política de privacitat de ................................... En prova de conformitat, se signa el present document a Barcelona, de de Per l’Ajuntament de Barcelona Per la institució educativa Per la Secretaria delegada Per l’estudiant 9 Indicar el Sector, Districte o organisme públic municipal on l’estudiant realitza les pràctiques.