GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 4 de desembre del 2023 CSV: 210c002fe8e7c11a INTRUCCIÓ de la Gerència Municipal S1/D/2023-00612, de 17 de novembre de 2023, per la qual s'estableix el procediment d'aprovació dels convenis específics per a la realització de pràctiques acadèmiques i formatives a l'Ajuntament de Barcelona. MODEL DE CONVENI ESPECÍFIC/D’ACORD FORMATIU ENTRE LA GERÈNCIA DE DISTRICTE /SECTOR / ORGANISME PÚBLIC MUNICIPAL*********** DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA I ********** INSTITUCIO EDUCATIVA ************** PER A LA REALITZACIÓ DE PRÀCTIQUES ACADÈMIQUES EXTERNES DE L’ALUMNE/A ********** REUNITS D’una banda el/la Sr./Sra *********, gerent de *******, en nom de l’Ajuntament de Barcelona facultat per ................... de data 17 de juny de 2023 /Decret instrucció (si és institut municipal) i assistit pel Sr/Sra*************, secretari/ària delegat/da de la Gerència, per delegació de la Secretaria General de l’Ajuntament de Barcelona de data ***********. D’altra banda, el/la Sr./Sra.*********, CÀRREC ****************************, que actua en nom i representació INSTITUCIÓ EDUCATIVA*****************, en virtut de les funcions previstes per a aquest càrrec a data ***********. I de l’altra, el Sr/la Sra. ***********ESTUDIANT, amb DNI/NIE núm. *********, domiciliada al carrer ********** de ******CP ...................., alumne/a matriculat/da a l’esmentada institució educativa. [En el cas de pràctiques d’estudiants universitaris] Les parts es reconeixen la capacitat legal necessària per a aquest acte i subscriuen el present conveni específic de cooperació educativa, el qual es regeix per l’establert a l’article 9 de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, al Reial Decret 592/2014, d’11 de juliol, pel que es regulen les pràctiques acadèmiques externes dels estudiants universitaris, al Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat i a la resta de la normativa aplicable. [En el cas de convenis específics per a la realització de pràctiques de formació en centres de treball (FCT)/FP DUAL]: Les parts es reconeixen la capacitat legal necessària per a aquest acte i subscriuen aquest acord, el qual es regeix per l’establert a l’article 63 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació, a l'Ordre ENS/241/2015 de 27 de juliol de 2015, de la formació en centres de treball (DOGC 5-8-2015), a la Resolució EDU/2085/2020, de 20 d'agost, per la qual s’actualitza l'organització de la formació en alternança en els ensenyaments de formació professional inicial (DOGC 26.8.2020), i a la resta de la normativa aplicable. MANIFESTEN I. Que la INSTITUCIÓ EDUCATIVA******************** imparteix INDICAR ESTUDIS, els plans d’estudis de les quals preveuen la possibilitat que els i les estudiants facin un període de pràctiques en institucions i empreses, ja sigui amb caràcter optatiu o obligatori. II. L’Ajuntament de Barcelona es fa ressò d’aquests mateixos objectius i de la necessitat i l'interès que els i les estudiants que estan cursant el *********** complementin la seva formació amb unes pràctiques professionals. III. És en aquest context que ambdues institucions consideren d’interès que l’estudiant ************** realitzi les seves pràctiques acadèmiques externes en la INDICAR DEPENDÈNCIA de la Gerència de *********** / ORGANISME PÚBLIC MUNICIPAL *************** de l’Ajuntament de Barcelona, als efectes d’acostar els seus estudis teòrics a la realitat del mercat de treball, per GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 4 de desembre del 2023 CSV: 210c002fe8e7c11a INTRUCCIÓ de la Gerència Municipal S1/D/2023-00612, de 17 de novembre de 2023, per la qual s'estableix el procediment d'aprovació dels convenis específics per a la realització de pràctiques acadèmiques i formatives a l'Ajuntament de Barcelona. a consolidar, així, la seva formació i proporcionar-li una visió pràctica del continguts i objectius del pla de treball de pràctiques. ACORDS Primer: Objecte El present conveni regula les pràctiques acadèmiques curriculars/extracurriculars de l'estudiant Sr. /Sra *************, amb DNI/NIE ***********, i número d’afiliació a la Seguretat Social ..................... matriculat/da al ***************, de la INSTITUCIÓ EDUCATIVA ******************, amb domicili a ********, amb telèfon núm. **********, i correu electrònic **********************, el qual ha estat seleccionat i compleix els requisits establerts en la normativa vigent aplicable i la normativa pròpia de la institució educativa. L’alumne/a desenvoluparà la seva estada en pràctiques a la *************, de la Gerència de *********** de l’Ajuntament de Barcelona/de l’organisme públic municipal ********************. SEGON: Dedicació El nombre total d'hores de dedicació de l'estudiant a aquest programa serà de *** hores realitzades en el període de ** de ***** de 20** al ** de **** de 20**. L’horari de les pràctiques s’adequarà amb l’horari del servei on es desenvolupin les pràctiques i de forma compatible amb la dedicació acadèmica. La persona estudiant gaudirà dels permisos als que tingui dret, d’acord amb la normativa vigent. TERCER: Contraprestació Aquest conveni de pràctiques no/si comporta cap contraprestació econòmica en concepte d’ajut per estudis ni l’Ajuntament abonarà a la INSTITUCIÓ EDUCATIVA ****** quantia en concepte de subvenció per finançar parcialment les despeses derivades del programa de pràctiques. QUART: Obligacions de l’Ajuntament de Barcelona L’alumne desenvoluparà la seva estada en pràctiques sota la direcció del/de la Sr./a ********, Director/a de ****** tutor/a designada per l’Ajuntament de Barcelona. Aquest/a tutor/a tindrà cura d'orientar el treball en pràctiques de l’alumne en els termes previstos a la normativa d’aplicació. Durant aquesta estada desenvoluparà el Projecte ****************** El/La tutor/a emetrà un informe valoratiu de les pràctiques acadèmiques realitzades per l’estudiant i vetllarà per la seva formació i pel compliment del programa de pràctiques que s’annexa a aquest conveni. El/La tutor/a tindrà dret al reconeixement de la seva activitat col·laboradora per part de la Universitat, en els termes previstos a la normativa aplicable. L’estudiant rebrà per part de la Gerència de ***** informació sobre la normativa de seguretat i prevenció de riscos laborals i política de privacitat. Quan la persona estudiant percebi una contraprestació econòmica en concepte d’ajut per GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 4 de desembre del 2023 CSV: 210c002fe8e7c11a INTRUCCIÓ de la Gerència Municipal S1/D/2023-00612, de 17 de novembre de 2023, per la qual s'estableix el procediment d'aprovació dels convenis específics per a la realització de pràctiques acadèmiques i formatives a l'Ajuntament de Barcelona. estudis, l’Ajuntament de Barcelona assumirà les obligacions de donar d’alta i cotitzar en el règim general de la Seguretat Social. L’acció protectora de les situacions d’incapacitat temporal serà la corresponent al Règim general de la Seguretat Social per a aquest col·lectiu. CINQUÈ: Obligacions de la INSTITUCIÓ EDUCATIVA********************* LA INSTITUCIÓ EDUCATIVA verificarà el compliment dels requisits acadèmics i/o personals de l’alumne/a necessaris per subscriure aquest conveni de pràctiques. Així mateix, vetllarà que aquests requisits es mantenen durant tota la seva vigència i comunicarà a l’Ajuntament/organisme públic municipal *****************, qualsevol modificació de les condicions personals o acadèmiques de l’alumne/a que sigui causa d’extinció del conveni específic. La INSTITUCIÓ EDUCATIVA nomena al Sr/Sra. *************** com a tutor/a acadèmic/a, que tindrà la responsabilitat de fer el seguiment de les pràctiques, i sobre les altres qüestions que es determinin. Els/les estudiants en pràctiques estaran coberts/tes per l’assegurança escolar obligatòria que la INSTITUCIÓ EDUCATIVA subscriu de manera automàtica en matricular-se o, en el cas contrari, per l’assegurança voluntària d’accidents requerida als i a les estudiants participants en pràctiques externes, sense que l’Ajuntament de Barcelona pugui ser mai responsable pels eventuals accidents que l’estudiant pugui patir durant la seva estada. Alhora, la INSTITUCIÓ EDUCATIVA té contractada una pòlissa de responsabilitat civil per tal de cobrir les contingències que se suscitin com a conseqüència de la realització de les pràctiques esmentades. INDICAR PÒLISSES En el cas, que la persona estudiant no percebi cap contraprestació econòmica en concepte d’ajut per estudis, i en compliment del què disposa la disposició Addicional 52a del Text refós de la Llei General de la Seguretat Social, introduïda pel Reial Decret Llei 2/2023, de 16 de març, de mesures urgents per a l'ampliació de drets dels pensionistes, la reducció de la bretxa de gènere i l'establiment d'un nou marc de sostenibilitat del sistema públic de pensions, de conformitat, la INSTITUCIÓ EDUCATIVA assumeix el cost i la gestió de donar d'alta al sistema de seguretat social a l’estudiant que desenvolupa les pràctiques acadèmiques no remunerades a l'empara d'aquest conveni. L’acció protectora de les situacions d’incapacitat temporal serà la corresponent al Règim general de la Seguretat Social per a aquest col·lectiu. SISÈ: Naturalesa de les pràctiques La relació que s’estableix entre l’estudiant i l’Ajuntament de Barcelona és exclusivament acadèmica i no genera cap vincle de caràcter laboral ni funcionarial. La realització d’aquestes pràctiques professionals no comporta més compromisos que els acordats en aquest conveni i en cap cas no produirà obligacions pròpies d’un contracte laboral amb la INSTITUCIÓ EDUCATIVA******************** o amb l’Ajuntament de Barcelona, atès que el caràcter de l’activitat és formatiu i no laboral. SETÈ: Obligacions de l’estudiant GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 4 de desembre del 2023 CSV: 210c002fe8e7c11a INTRUCCIÓ de la Gerència Municipal S1/D/2023-00612, de 17 de novembre de 2023, per la qual s'estableix el procediment d'aprovació dels convenis específics per a la realització de pràctiques acadèmiques i formatives a l'Ajuntament de Barcelona. L’estudiant es compromet a mantenir la total confidencialitat en relació a la informació i documentació que obtingui com a conseqüència de la seva estada en pràctiques. L’única utilització de la informació obtinguda en l’esmentada pràctica, serà la derivada del requeriment acadèmic, convenientment tutelada pel seu responsable. Així mateix, l’estudiant es compromet a no divulgar els resultats del seu treball sense autorització expressa de l’Ajuntament de Barcelona. VUITÈ: Marc normatiu [En el cas de pràctiques d’estudiants universitaris] El marc normatiu d’aplicació per a la redacció d’aquest conveni estarà configurat pel Reial Decret 592/2014, d’ 11 de juliol, pel que es regulen les pràctiques acadèmiques externes dels estudiants universitaris, i per qualsevol altre normativa que s’aprovi en posterioritat; així com per la Instrucció del Gerent Municipal per la qual s’estableix el procediment d’aprovació dels convenis específics per a la realització de pràctiques acadèmiques i formatives a l’Ajuntament de Barcelona de data.....(GM.......................) [En el cas de convenis específics per a la realització de pràctiques de formació en centres de treball (FCT) / FP DUAL]: El marc normatiu d’aplicació per a la redacció d’aquest conveni estarà configurat per l'Ordre ENS/241/2015 de 27 de juliol de 2015, de la formació en centres de treball (DOGC 5-8-2015), la Resolució EDU/2085/2020, de 20 d'agost, per la qual s’actualitza l'organització de la formació en alternança en els ensenyaments de formació professional inicial (DOGC 26.8.2020), i la resta de la normativa aplicable; així com a la Instrucció del Gerent Municipal per la qual s’estableix el procediment d’aprovació dels convenis específics per a la realització de pràctiques acadèmiques i formatives a l’Ajuntament de Barcelona de data..............(GM.......................) NOVÈ: Protecció de dades En compliment del que disposa la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i resta de normativa aplicable, les dades personals que figuren en aquest document seran utilitzades exclusivament per a la gestió i compliment d’aquest conveni i les dades personals de la persona estudiant seran tractades per l’Ajuntament amb aquesta finalitat i incorporades als tractaments corresponents. Tret d’obligació legal, les dades no seran cedides a tercers. L’estudiant pot exercir els drets d’accés, rectificació i supressió, limitació del tractament, cancel·lació i oposició, així com a la portabilitat de les dades, d’acord amb el que estableixen els articles 12 a 18 de la Llei orgànica 3/2018. Pot accedir-se a informació addicional sobre aquest tractament i protecció de dades a www.bcn.cat/ajuntament/protecciodades. DESÈ: Extinció Són causes de rescissió del conveni: a) El transcurs de la durada pactada per a la realització de les pràctiques o, si s’escau, de les seves pròrrogues. b) El mutu acord entre les parts. c) La renúncia de l’estudiant. d) L’incompliment greu per qualsevol de les parts de les estipulacions essencials del conveni. e) Les absències injustificades i reiterades de l’alumne en pràctiques. GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA - ANNEXOS - 4 de desembre del 2023 CSV: 210c002fe8e7c11a INTRUCCIÓ de la Gerència Municipal S1/D/2023-00612, de 17 de novembre de 2023, per la qual s'estableix el procediment d'aprovació dels convenis específics per a la realització de pràctiques acadèmiques i formatives a l'Ajuntament de Barcelona. ONZÈ: Jurisdicció competent La jurisdicció contenciosa administrativa serà competent per a conèixer, un cop esgotada la via administrativa, de les qüestions litigioses sorgides sobre la interpretació, modificació, resolució i efectes d’aquest conveni. En prova de conformitat, se signa el present document a Barcelona, ****** de ****** Per l’Ajuntament de Barcelona Per la INSTITUCIÓ EDUCATIVA********* ****************** El Gerent de ********* ************** *************** Per la Secretaria General L’alumne/a ******************** ********************