Secretaria General COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA Sessió ordinària de 17 de gener de 2024 ACTA A la Sala Lluís Companys de la Casa de la Ciutat, el 17 de gener de 2024, s’hi reuneix la COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA, en sessió ordinària, sota la presidència de l'Ima. Sra. Raquel Gil Eiroá. Hi assisteixen les Imes. Sres. regidores i els Ims. Srs. regidors: Ramon Tremosa Balcells, Victòria Alsina Burgués, Damià Calvet Valera, Jordi Valls Riera, Marta Villanueva Cendán, Francesc Xavier Marcé Carol, Janet Sanz Cid, Guille López Ginés, Jordi Coronas Martorell, Jordi Castellana Gamisans, M Ángeles Esteller Ruedas i Gonzalo de Oro-Pulido Plaza, assistits per l'assessora jurídica, la Sra. Míriam Cabruja Escobedo, que actua per delegació del secretari general i que certifica. També hi és present l’Im. Sr. Daniel Sirera Bellés, Regidor del Grup Municipal del Partit Popular i el Sr. Jesús Carrero López, interventor adjunt. Excusen la seva absència la Ima. Sra. regidora Joana Ortega Alemany i l’Im. Sr. regidor Pau Gonzàlez Val. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les 16.05 h. I) Aprovació de l’acta de la sessió anterior Es dona per llegida l’acta de la sessió ordinària celebrada el 13 de desembre de 2023, l’esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S’APROVA. II) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment de l’article 63.1 del Reglament Orgànic Municipal, es comuniquen les resolucions següents: 1. – (23003757) Resolució de la Gerència de Promoció Econòmica en data 08.12.2023: ADJUDICAR el contracte que té per objecte "Lloguer, transport, muntatge i desmuntatge de casetes per a la 9a Fira Consum Responsable i d'Economia Social i Solidària" a favor de ALFREDO LUCERO ROMAN amb NIF 45684637J, per un preu de 18.140,32 euros amb el següent desglossament: import net 14.992,00 euros, i un import de l'IVA de 3.148,32 euros, al tipus impositiu del 21% d'IVA.. AUTORITZAR i DISPOSAR l'esmentada quantitat a favor de l'empresa adjudicatària amb càrrec a les partides i pressupostos següents: 605,00 euros (IVA inclòs) a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22703/43351 0700; 17.535,32 euros (IVA inclòs) a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària 1/21 CCM 1/24 Economia D/22703/43351 0700. ESTABLIR la durada del contracte des de l¿11 de desembre de 2023 i fins el 7 de gener de 2024. DESIGNAR com a responsable del contracte el/la Sr./a. Ester Vidal Pujol-Xicoy. 2. – (23003861) Resolució de la Gerència del Districte de Les Corts en data 11.12.2023: ADJUDICAR el contracte que té per objecte la prestació del servei per a la prospecció i diagnòstic de les tipologies d'establiments comercials dels barris de la Maternitat i Sant Ramon, així com de les persones que regenten els esmentats establiments; per tal de definir l'estratègia d'intervenció posterior pel que fa a la dinamització comercial i també enfortir l'associació." a favor de SIGMA SERVICIOS PROFESIONALES PARA ASOCIACIONES SL amb NIF B63747414, per un preu de 7.274,52 euros amb el següent desglossament: import net 6.012,00 euros, i un import de l'IVA de 1.262,52 euros, al tipus impositiu del 21% d'IVA. AUTORITZAR i DISPOSAR l'esmentada quantitat a favor de l'empresa adjudicatària amb càrrec a les partides i pressupostos següents: 4.878,72 euros (IVA inclòs) a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22706/43341 0604; 2.395,80 euros (IVA inclòs) a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22706/43341 0604, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posterior a l'actual. ESTABLIR la durada del contracte des de l'endemà de la seva adjudicació i finalitzarà el 28.02.2024. DESIGNAR com a responsable del contracte la Sra. Sandra Nafria Vázquet, coordinadora sectorial i de processos de la Direcció de Serveis a les Persones i Territori. 3. – (23001480L01-001) Resolució de la Gerència del Districte de Nou Barris en data 19.12.2023: APROVAR, d'acord amb l'article 96.1 del Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, el reajustament de les anualitats del contracte 23001480L01-001 que té per objecte LOT 1- Entitats comercials Zona Nord, Trinitat Nova, Roqueets, adjudicat a l'empresa SIGMA SERVICIOS PROFESIONALES PARA ASOCIACIONES SL, amb NIF B63747414, d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. REAJUSTAR LES ANUALITATS de l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 586,01 euros, IVA inclòs, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: incrementar un import de 586,01 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608; minorar un import de 586,01 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608; incrementar un import de 586,01 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608; minorar un import de 586,01 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici posterior a l'actual. REQUERIR a l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències de Dir. Serv. a les Persones i al Territori per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 4. – (23001480L03-001) Resolució de la Gerència del Districte de Nou Barris en data 19.12.2023: APROVAR, d'acord amb l'article 96.1 del Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, el reajustament de les anualitats del 2/21 CCM 1/24 Economia contracte 23001480L03-001 que té per objecte Lot 3 - Entitats comercials Prosperitat - Porta, adjudicat a l'empresa SIGMA SERVICIOS PROFESIONALES PARA ASOCIACIONES SL, amb NIF B63747414, d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. REAJUSTAR LES ANUALITATS de l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 586,01 euros, IVA inclòs, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: incrementar un import de 586,01 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608; minorar un import de 586,01 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608; incrementar un import de 586,01 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608; minorar un import de 586,01 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici posterior a l'actual. REQUERIR a l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències de Dir. Serv. a les Persones i al Territori per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 5. – (23001480L02-001) Resolució de la Gerència del Districte de Nou Barris en data 19.12.2023: APROVAR, d'acord amb l'article 96.1 del Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, el reajustament de les anualitats del contracte 23001480L02-001 que té per objecte Lot 2 - Entitats Comercials Canyelles, Verdum, Guineueta, adjudicat a l'empresa SIGMA SERVICIOS PROFESIONALES PARA ASOCIACIONES SL, amb NIF B63747414, d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. REAJUSTAR LES ANUALITATS de l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 560,18 euros, IVA inclòs, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: incrementar un import de 560,18 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608; minorar un import de 560,18 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608; incrementar un import de 560,18 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608; minorar un import de 560,18 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici posterior a l'actual. REQUERIR a l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències de Dir. Serv. a les Persones i al Territori per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 6. – (23001480L04-001) Resolució de la Gerència del Districte de Nou Barris en data 19.12.2023: APROVAR, d'acord amb l'article 96.1 del Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, el reajustament de les anualitats del contracte 23001480L04-001 que té per objecte Lot 4 - Entitats comercials Turó Peira, Can Peguera, Vilapicina, adjudicat a l'empresa SIGMA SERVICIOS PROFESIONALES PARA ASOCIACIONES SL, amb NIF B63747414, d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. REAJUSTAR LES ANUALITATS de l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 560,18 euros, IVA inclòs, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als 3/21 CCM 1/24 Economia pressupostos amb el desglossament següent: incrementar un import de 560,18 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608; minorar un import de 560,18 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608; minorar un import de 560,18 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608; incrementar un import de 560,18 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22719/43341 0608, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici posterior a l'actual. REQUERIR a l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències de Dir. Serv. a les Persones i al Territori per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 7. – (22001647-001) Resolució de la Gerència d'Àrea d'Economia i Promoció Econòmica en data 19.12.2023: APROVAR, d'acord amb l'article 96.1 del Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, el reajustament de les anualitats del contracte 22001647-001 que té per objecte l'oficina tècnica per als serveis de conceptualització, disseny, programació, i manteniment tècnic i actualització de continguts dels webs de la primera i tercera tinències i de la gerència municipal de l'Ajuntament de Barcelona, adjudicat a l'empresa WHADS MEDIA STUDIOS S.L, amb NIF B66879909, com a conseqüència de l'aprovació d'un nou programa de treball ,d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. REAJUSTAR LES ANUALITATS de l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 48.314,76 euros, IVA inclòs, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: incrementar un import de 48.314,76 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària D/22703/43338 0700; minorar un import de 48.314,76 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22703/43338 0700; incrementar un import de 48.314,76 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària D/22703/43338 0700; minorar un import de 48.314,76 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22703/43338 0700, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici posterior a l'actual. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Economia i Hisenda. 8. – (22003231-002) Resolució de la Gerència de Promoció Econòmica en data 20.12.2023: PRORROGAR per un període comprès des del 05.01.2024 fins el 04.01.2025, el contracte 22003231-002 que té per objecte "serveis de producció, impressió, manipulat, embalatge, transport i lliurament d'elements comunicatius de les campanyes i accions de la secció de polítiques alimentàries urbanes i consum responsable" adjudicat a l'empresa ARTES GRAFICAS AUXILIARES DEL LIBRO, amb NIF B08923542, per un import total de 33.792,88 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte a favor de ARTES GRAFICAS AUXILIARES DEL LIBRO, amb NIF B08923542, per un import de 33.792,88 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2024 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 27.928,00 euros i import IVA de 5.864,88 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22610/49313 0700, 4/21 CCM 1/24 Economia condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2024. Donar compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 9. – (22003102L01-001) Resolució de la Gerència de Promoció Econòmica en data 22.12.2023: APROVAR, d'acord amb l'article 96.1 del Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, el reajustament de les anualitats del contracte 22003102L01-001 que té per objecte Oficina tècnica coordinada per a la direcció del projecte Districte Paral·lel de l'Ajuntament de Barcelona", adjudicat a AFRA QUINTANAS VALLS amb NIF 40351842K, d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. REAJUSTAR LES ANUALITATS de l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 12.856,08 euros, IVA inclòs, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: incrementar un import de 12.856,08 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22610/43141 0700; minorar un import de 12.856,08 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22610/43141 0700; incrementar un import de 12.856,08 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22610/43141 0700; minorar un import de 12.856,08 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22610/43141 0700, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici posterior a l'actual. DONAR COMPTE d'aquesta Resolució a la Comissió d'Economia i Hisenda. 10. – (22003102L02-002) Resolució de la Gerència de Promoció Econòmica en data 22.12.2023: Vistes les precedents actuacions, i en ús de les facultats delegades a aquesta Gerència per Decret d'Alcaldia de 17.06.2023 RESOLC: APROVAR, d'acord amb l'article 96.1 del Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, el reajustament de les anualitats del contracte 22003102L02-002 que té per objecte Implementació de projectes de dinamització de la zona del Districte Paral·lel, adjudicat a l'empresa AIRUN SERVEIS CULTURALS SL, amb NIF B61519344, d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. REAJUSTAR LES ANUALITATS de l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 46.412,43 euros, IVA inclòs, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: incrementar un import de 46.412,43 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22610/43141 0700; minorar un import de 46.412,43 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22610/43141 0700; incrementar un import de 46.412,43 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22610/43141 0700; minorar un import de 46.412,43 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/22610/43141 0700, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici posterior a l'actual. DONAR COMPTE d'aquesta Resolució a la Comissió d'Economia i Hisenda. 11. – (22000085-001) Resolució de la Gerència Municipal en data 28.12.2023: PRORROGAR per un període comprès des del 30.03.2024 fins el 29.03.2025, el contracte 22000085- 001 que té per objecte el servei de consultoria i assessorament financer, adjudicat a 5/21 CCM 1/24 Economia l'empresa ANALISTAS FINANCIEROS INTERNACIONAL SA, amb NIF A78603206, per un import total de 13.310,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte a favor de ANALISTAS FINANCIEROS INTERNACIONAL SA, amb NIF A78603206, per un import de 9.849,40 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2024 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 8.140,00 euros i import IVA de 1.709,40 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22610/93112 0701, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2024. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte a favor de ANALISTAS FINANCIEROS INTERNACIONAL SA, amb NIF A78603206, per un import de 3.460,60 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2025 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 2.860,00 euros i import IVA de 600,60 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22610/93112 0701, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2025. DONAR COMPTE a la Comissió d'Economia i Hisenda Acords de la Comissió de Govern de 14 de desembre de 2023 12. – (23001701L005-001) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 001_23001701L005 que té per objecte el lloguer, transport, instal·lació, manteniment i desmuntatge de l'enllumenat nadalenc 2023-2024, adjudicat a l'empresa ILUMINACIONES XIMENEZ, SA, amb CIF A14041362, per un import màxim de 16.819,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consten en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 16.819,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 13.900,00 euros i import IVA de 2.919,00 euros amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària 0700 D/22610/43141. FIXAR en 695,00 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que formalitzi la present modificació en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 13. – (22XC0099-001) APROVAR l’addenda al conveni de col·laboració entre l’AJUNTAMENT DE BARCELONA, BARCELONA ACTIVA, UNIVERSITAT DE BARCELONA, UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA, UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE CATALUNYA, UNIVERSITAT POMPEU FABRA I UNIVERSITAT OBERTA DE CATALUNYA, per al desenvolupament de la iniciativa BARCELONA DEEP TECH NODE, aprovat per la Comissió de Govern en data 2 de juny del 2023, dirigit a posicionar Barcelona com un referent en l’àmbit de l’emprenedoria de base tecnològica, aquella sorgida d’un procés de recerca científica o d'enginyeria. PRORROGAR la vigència del conveni per quatre anualitats addicionals, fins a 31 de desembre del 2027, d’acord amb el previst a l’article 49,2 de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic, per mutu acord de les parts formalitzat en l’addenda. Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica. FACULTAR la Sra. Laia Claverol Torres, Gerent de l'Àrea d'Economia i Promoció Econòmica, per a la signatura de l’addenda. DONAR-NE compte a la Comissió d'Economia i Hisenda. 6/21 CCM 1/24 Economia 14. – (3-163/2023) APROVAR l’expedient núm. 3-163/2023 de modificacions de crèdit, consistent en modificacions de la incorporació de Romanents de Crèdit al Pressupost per a l’exercici 2023, relatives al projecte de finançament afectat NEXTGEN_04 P.11.6397.01- “Pla d’adequació de locals adquirits per l’Ajuntament de Barcelona. Millores”, vinculat als fons Next Generation EU per a la rehabilitació econòmica dels mercats i comerços de proximitat-PYMES, per un import total de 403.625,10 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 23112995; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 15. – (3-164/2023) APROVAR l’expedient núm. 3-164/2023 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2023, d’import 300.000,00 euros, per atendre transferència de crèdit a Informació i Comunicació de Barcelona, SA (ICB) per fer front a despeses derivades de la cobertura de les eleccions municipals del passat mes de maig de 2023, de l’increment de becaris/es de Comunicació i Periodisme i d’incorporacions FP Dual Audiovisual, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient referència comptable núm. 23113091; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR-NE COMPTE a la Comissió d’Economia i Hisenda. Acords de la Comissió de Govern de 21 de desembre de 2023 16. – (23003602) INICIAR l'expedient, amb núm. de contracte 23003602, per a la contractació basada en l'acord marc que té per objecte la contractació dels serveis d'assegurances de l'Ajuntament de Barcelona i les seves entitats del grup municipal amb mesures de contractació pública sostenible, contracte 23002111: (Lot 1: Pòlisses de Responsabilitat Civil/Responsabilitat Patrimonial RC/RP), tot risc de pèrdues o danys materials del patrimoni (TDRM) i flota de vehicles), amb un pressupost base de licitació de 6.530.000,00 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 6.736.688,00 euros; ADJUDICAR el present contracte basat en l'acord marc, a favor de l'empresa adjudicatària FIATC MUTUA SEGUROS amb NIF G08171407 per un preu de 6.530.000,00 (IVA inclòs), d'acord amb les condicions establertes al PCAP i al PPT i fins el termini màxim de 24 mesos, comptadors des de l'1 de gener de 2024. AUTORITZAR i DISPOSAR l'esmentada despesa a favor de l'empresa adjudicatària i amb càrrec a les partides pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 3.265.000,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària D/22400/93311 0701; un import (IVA inclòs) de 3.265.000,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22400/93311 0701, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. CONDICIONAR l'adjudicació a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva adjudicació. FIXAR l'import de la garantia definitiva de la present contractació basada en 326.500,00 euros. DESIGNAR com a responsable del contracte al Director de Serveis de Planificació i Coordinació de Patrimoni, Jordi Ribas Vilanova, 7/21 CCM 1/24 Economia o la persona que la substitueixi en el càrrec. REQUERIR l'adjudicatari per tal que constitueixi la garantia abans indicada a la Tresoreria de l'Ajuntament en el termini de 15 dies hàbils des de la notificació de la present adjudicació. DONAR COMPTE a la Comissió d'Economia i Hisenda. 17. – (23003626) INICIAR l'expedient, amb núm. de contracte 23003626, per a la contractació basada en l'acord marc que té per objecte la contractació dels serveis d'assegurances de l'Ajuntament de Barcelona i les seves entitats del grup municipal amb mesures de contractació pública sostenible, contracte 23002111: Lot 2: Pòlisses d'accidents personals, amb un pressupost base de licitació de 567.930,20 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 684.548,30 euros; ADJUDICAR el present contracte basat en ACORD MARC, a favor de l'empresa adjudicatària MARKEL INSURANCE SE SUCUR.EN ESPAÑA amb NIF W2764898I per un preu de 567.930,20 (IVA inclòs), d'acord amb les condicions establertes al PCAP i al PPT i fins el termini màxim de 24 mesos, comptadors des de l'1 de gener de 2024. AUTORITZAR i DISPOSAR l'esmentada despesa a favor de l'empresa adjudicatària i amb càrrec a les partides pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 283.965,10 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària D/16205/92211 0707; un import (IVA inclòs) de 283.965,10 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/16205/92211 0707, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. CONDICIONAR l'adjudicació a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva adjudicació. FIXAR l'import de la garantia definitiva de la present contractació basada en 28.396,51 euros. DESIGNAR com a responsable del contracte al Director de Serveis de Planificació i Coordinació de Patrimoni, Jordi Ribas Vilanova, o la persona que la substitueixi en el càrrec. REQUERIR l'adjudicatari per tal que constitueixi la garantia abans indicada a la Tresoreria de l'Ajuntament en el termini de 15 dies hàbils des de la notificació de la present adjudicació. DONAR-NE COMPTE a la Comissió d'Economia i Hisenda. 18. – (23001868) ADJUDICAR el contracte núm. 001_23001868, que té per objecte la contractació d’una oficina tècnica per a l’assessoria i gestió del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació Barcelona a l’Ajuntament de Barcelona, Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica amb mesures de contractació pública sostenible i finançat amb Fons del Mecanisme del Pla de recuperació, transformació i resiliència de la Unió Europea -Next Generation EU -establert pel Decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s’aproven mesures urgents per a la modernització de l’Administració pública i per a l’execució del PRTR i pel Reglament (UE) 2020/2094 del Consell, de 14 de desembre de 2020, pel qual s’estableix un instrument de recuperació de la Unió Europea per donar suport la recuperació per la crisi de la COVID-19, i regulat segons el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell de 12 de febrer de 2021 pel qual s’estableix el mecanisme de recuperació i resiliència a KPMG ASESORES SL amb NIF B82498650de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 541.331,45 euros IVA inclòs, dels quals 447.381,36 euros corresponen al preu net i 93.950,09 euros a l'IVA. DISPOSAR a 8/21 CCM 1/24 Economia favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 108.266,27 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2026 i a l'aplicació pressupostària 0700 D/22610/43215, un import (IVA inclòs) de 216.532,59 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària 0700 D/22610/43215, un import (IVA inclòs) de 216.532,59 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària 0700 D/22610/43215. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 22.369,07 euros i RETENIR la garantia definitiva del preu del contracte. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització sempre i quant hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. NOTIFICAR el present acord als licitadors; PUBLICAR l'acord d'adjudicació del contracte i la seva formalització en el Perfil de Contractant i al DOUE. DESIGNAR com a responsable del contracte al Sr. Xavier Suñol Ferrer, director de la Direcció de Turisme, Esdeveniments i Indústries Creatives. ALLIBERAR la quantitat de 161.696,40 (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 32.339,30 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2026 i a l'aplicació pressupostària 0700 D/22610/43215, un import (IVA inclòs) de 64.678,55 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària 0700 D/22610/43215, un import (IVA inclòs) de 64.678,55 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària 0700 D/22610/43215. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Economia i Hisenda. 19. – (21000976-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 21000976 que té per objecte la contractació dels serveis d'oficina de producció i logística per a les activitats nadalenques a la Ciutat de Barcelona, adjudicat a l'empresa INICIATIVES EVENTS SL, amb NIF B64709363, per un import màxim de 16.863,24 euros (IVA inclòs), fent ús de la possibilitat establerta als plecs i d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient i; MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 205 de la LCSP, el contracte, per un import màxim de 50.589,70 euros (IVA inclòs), fent ús de la possibilitat de modificació del contracte establerta a la llei i d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 67.452,94 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 55.746,23 euros i import IVA d'11.706,71 amb tipus impositiu 21,00% a l'aplicació pressupostària D/22610/43141 0700. FIXAR en 2.787,31 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva i RETENIR-LO del preu del contracte atesa la declaració del contractista d'acollir-se a aquesta modalitat de constitució de garantia. REQUERIR l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències de l'administració de la Gerència d'Àrea de Recursos i Transformació Digital per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Economia i Hisenda. 9/21 CCM 1/24 Economia 20. – (23001701L002-001) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 001_23001701L002-001 que té per objecte el lloguer, transport, instal·lació, manteniment i desmuntatge de l’enllumenat ornamental nadalenc 2023-2024 vies compreses al foment del comerç als barris, a IMESCO ILUMINACIONES ARTISTICAS, SL, amb NIF B23411887, per un import màxim de 12.705,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 12.705,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a la partida i pressupost que s'indica en aquest document. FIXAR en 525,00 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva i RETENIR-LO del preu del contracte atesa la declaració del contractista d'acollir-se a aquesta modalitat de constitució de garantia. REQUERIR l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències de la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica de la Gerència de l'àrea de recursos i transformació digital per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. Acords de la Comissió de Govern de 29 de desembre de 2023 21. – (001_23002653) INICIAR l'expedient per a la contractació de Servei de reestructuració i redacció de la informació de tramitació, revisió de literals, estructura de camps i ajuts contextuals de formularis i habilitació de l’equip de processos en la redacció de la informació i elaboració de formularis de la Oficina Virtual de Tràmits amb núm. de contracte 001_23002653, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 226.448,77 euros, IVA inclòs , determinat en funció de preus unitaris i un valor estimat de 786.020,51 euros. APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte. AUTORITZAR l'esmentada quantitat , amb pressupost net 187.147,74 euros i import de l'IVA de 39.301,03 euros, i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 18.870,73 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària 0300 D/22719/92511, un import (IVA inclòs) de 207.578,04 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària 0300 D/22719/92511, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. Atès que el contracte es tramita en exercici anterior al de l'inici de l'execució, se'n sotmet l'adjudicació a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient per finançar les obligacions derivades d'aquest contracte a l'exercici corresponent i a l’existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l’actual. CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 22. – (22001741-002) PRORROGAR per un període comprès des del 13.01.2024 fins al 12.01.2025, el contracte 22001741-002 que té per objecte el servei per la dinamització i gestió d'una instal·lació interactiva itinerant per donar a conèixer Barcelona i la seva àrea metropolitana a públics nacionals i internacionals, preferentment professionals, adjudicat a l'empresa FOLCH STUDIO SL - WHITE HORSE 10/21 CCM 1/24 Economia PRODUCTION SL UTE, amb NIF U72665318, per un import total de 471.577,84 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte a favor de FOLCH STUDIO SL - WHITE HORSE PRODUCTION SL UTE, amb NIF U72665318, per un import de 15.503,99 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2025 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 12.813,21 euros i import IVA de 2.690,78 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22703/43211 0700, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2025. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte a favor de FOLCH STUDIO SL - WHITE HORSE PRODUCTION SL UTE, amb NIF U72665318, per un import de 456.073,85 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2024 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 376.920,54 euros i import IVA de 79.153,31 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22703/43211 0700, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2024. DONAR-NE COMPTE a la Comissió d'Economia i Hisenda. 23. – (20002415L01-004) MODIFICAR, a l'empara de l'article 204 de la LCSP, el contracte 20002415L01-004 que té per objecte les pòlisses d'assegurances de responsabilitat patrimonial i civil, tot risc de pèrdues o danys materials del patrimoni i dels vehicles terrestres de l'Ajuntament de Barcelona, vigent fins el 31 de desembre de 2023, adjudicat a l'empresa FIATC MUTUA DE SEGUROS Y REASEGUROS amb CIF G08171407, per un import màxim de 4.802,42 euros (IVA exempt), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 4.802,42 euros (IVA exempt), amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 4.802,42 euros i import IVA de 0,00 amb tipus impositiu 0 % a l'aplicació pressupostària D/22400/93311 0701. FIXAR en 240,12 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal procedeixi a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR COMPTE d'aquesta resolució a la Comissió d'Economia i Hisenda. 24. – (20002415L03-005) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 20002415L03-005 que té per objecte les pòlisses d'assegurances d'accidents personals de l'Ajuntament de Barcelona, vigent fins al 31 de desembre de 2023, adjudicat a l'empresa MARKEL INSURANCE SE SUCUR.EN ESPAÑA, amb NIF W2764898I, per un import màxim de 23.409,53 euros (IVA exempt), fent ús de la possibilitat establerta als plecs i d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient i MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i 205 de la LCSP, el contracte 20002415L03-005, per un import màxim de 9.524,39 euros (IVA exempt), fent ús de la possibilitat de modificació del contracte establerta a la llei i d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 32.933,92 euros (IVA exempt), amb càrrec a l'exercici 2023 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 32.933,92 euros (IVA exempt) a l'aplicació pressupostària D/16205/92211 0707. FIXAR en 1.646,70 euros l'import del 11/21 CCM 1/24 Economia reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal procedeixi a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR COMPTE d'aquesta resolució a la Comissió d'Economia i Hisenda. 25. – (23XC0426) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Fundació privada i2CAT, Internet i Innovació Digital a Catalunya per desenvolupar projectes d'innovació en l'àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) alineats amb els objectius del Govern Municipal d'anar cap a la transició digital, que instrumenta l'aportació d'una transferència per import total de 100.000 euros a favor de Fundació privada i2CAT, Internet i Innovació Digital a Catalunya. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 100.000 euros a favor de Fundació privada i2CAT, Internet i Innovació Digital a Catalunya, amb NIF G-632625570, amb el desglossament següent: 25.000 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 07.05/489.03/92011del pressupost de l'exercici 2023, 25.0000 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 07.05/489.03/92011del pressupost de l'exercici 2024, 25.0000 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 07.05/489.03/92011del pressupost de l'exercici 2025 i 25.0000 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 07.05/489.03/92011del pressupost de l'exercici 2026, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient per als exercicis posteriors a l'actual. FACULTAR al Quart Tinent d'Alcaldia, Sr. Jordi Valls Riera, per a la signatura de l'esmentat conveni i la resta de documents que se'n derivin. PUBLICAR el conveni a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Economia i Hisenda. 26. – (23XF1192) PRORROGAR des del 25 de gener de 2024 al 24 de gener de 2025, la durada del contracte de lloguer del local del carrer Muntanya 16 i 16bis, de Barcelona, aprovat el 31 de desembre de 2004 amb VILANOVA HOME, SL, amb NIF B58651357 per un termini d'un any. Aquesta pròrroga es realitza a l'empara del que estableix la clàusula quarta del contracte d'arrendament signat per ambdues parts. AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa per un import de 108.761,45 euros a favor de VILANOVA HOME, SL amb NIF B58651357 en concepte de renda i demés despeses a càrrec de l'arrendatari que consten al contracte, amb càrrec al pressupost 2024 i aplicació pressupostària D/0610/20200/92011 per un import de 101.783,47 euros i al pressupost de 2025 i aplicació pressupostaria D/0610/20200/92011 per un import de 6.977,97 euros, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient. EXIMIR de l'obligació de constituir dipòsit de garantia definitiva complementària. DONAR-NE COMPTE a la Comissió d'Economia i Hisenda. b) Mesures de govern c) Informes d) Compareixences Govern municipal III) Propostes a dictaminar a) Ratificacions 12/21 CCM 1/24 Economia b) Propostes d'acord 1. – (DP-2023-29422) CEDIR a la Fundació Joan Miró – Centre d’Estudis d’Art Contemporani, NIF: G08428138, en règim d’usdefruit, l’ús del terreny i jardins ubicats a la finca municipal de l’avinguda de l’Estadi núm. 75 (av. Miramar núm. 1) així com dels edificis i construccions existents i que es puguin aixecar, amb caràcter gratuït i per un termini de noranta-nou anys, a comptar des de l’aprovació del present acord, de conformitat amb el preceptuat a l’art. 561-3, punt 4 del Llibre V del Codi Civil de Catalunya (Llei 5/2006, de 10 de maig); SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de vint dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, tenir per aprovat definitivament el present acord; FORMALITZAR el dret d’acord amb les condicions del document annex, que s'aprova; DEIXAR SENSE EFECTE l’acord del Plenari del Consell Municipal de 27 de març de 2009, pel qual es va modificar les clàusules Primera i Dotzena del conveni de 10 de maig de 1972 entre l’Ajuntament de Barcelona, l’artista senyor Joan Miró Ferrà i la seva esposa Sra. Pilar Juncosa Iglesias, que modificava el termini de l’ús atorgat a comptar de l’aprovació del conveni; RECTIFICAR, a l’empara de l’article 109 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l’error material existent en la clàusula Dotzena del conveni de 10 de maig de 1972, en el sentit de substituir la referència a la clàusula Tercera (termini de construcció de l’edifici) per la referència a la clàusula Primera del conveni (termini del dret d’ús); i MANTENIR la validesa del conveni de 1972 en tot allò que no sigui contradictori amb la nova cessió d’ús. Intervenen les Sres i els Srs.: Valls, Calvet, López, Castellana, Esteller i De Oro-Pulido. Es dictamina amb el posicionament favorable de Partit dels Socialistes de Catalunya, Junts per Catalunya (Trias per Barcelona), Barcelona en Comú, Esquerra Republicana, Partit Popular i VOX. 2. – (DP-2023-29399) MODIFICAR l’acord adoptat pel Consell Municipal en sessió de 21 de novembre de 1997, d’adscripció de béns a l’Institut Municipal de Sanitat (ara Agència de Salut Pública de Barcelona), en el sentit de: DESADSCRIURE de l’Agència de Salut Pública de Barcelona (abans Institut municipal de Sanitat), les finques municipals situades al carrer de Dalmases núm. 76, de Comtes de Bell-Lloc núm. 138-140, de Gran de la Sagrera núm. 179-197, i de Peracamps núm. 1-5 (espai ocupat per CAS Baluard), per haver estat acordada la integració de la gestió dels Centres d’Atenció i Seguiment a persones amb drogodependències (CAS) en el Servei Català de la Salut (CatSalut), segons addenda al Conveni subscrit entre el Departament de Salut de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, el Consorci Sanitari de Barcelona (CSB), l’Ajuntament de Barcelona i l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) a la ciutat, per al període 2021-2024, signada en data 12 de juny de 2023; CONDICIONAR l’entrada en vigor de la desadscripció dels espais que ocupa el CAS Baluard (Perecamps, 1-5) a l’atorgament efectiu de la concessió d’ús privatiu de domini públic a favor del Servei Català de la Salut, durant el primer semestre de l’any 2024 per la gestió d’aquell CAS; DESADSCRIURE, de l’Agència de Salut Pública de Barcelona la finca municipal situada a la Ctra, de St. Cugat núm. 250*I, que estatja la gossera 13/21 CCM 1/24 Economia municipal, als efectes de regularitzar formalment que la seva gestió ja fou assumida per l’Àrea de Medi Ambient des del dia 1 de gener de 2011; com a conseqüència de l’anterior, DEIXAR INALTERADA la resta del acord modificat; REVERTIR la possessió dels immobles a l’Ajuntament de Barcelona en el moment establert en cada cas, i ASSIGNAR a la Gerència d’Àrea de Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat, com a competent en matèria sanitària a nivell municipal, els béns desadscrits destinats a Centres d’Atenció i Seguiment (CAS). Intervenen les Sres i els Srs.: Valls, Calvet, López, Castellana, Esteller i De Oro-Pulido. Es dictamina amb el posicionament favorable de Partit dels Socialistes de Catalunya, Junts per Catalunya (Trias per Barcelona), Barcelona en Comú, Esquerra Republicana i VOX i la reserva de Partit Popular. IV) Part decisòria / executiva 3. – a) Declaracions en expedients de contractació b) Ratificacions c) Propostes d'acord 4. – (2024-01-DPEF) DECLARAR d’especial interès o utilitat municipal els habitatges destinats a lloguer social que gestiona directament l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB) que formen part del seu parc públic, els que gestiona el Consorci de l’Habitatge de Barcelona que formen part de la Borsa de Lloguer, els del Programa de cessió promogut pel mateix Consorci de l’Habitatge de Barcelona, i els habitatges que gestiona l’IMHAB que formen part del Programa municipal de Transició a l’Habitatge a través dels HUT’s, d’acord amb la relació que figura a l’expedient, i als efectes del que preveu l’art. 9.8 de l’ordenança fiscal 1.1 reguladora de l’Impost sobre Béns Immobles per a l’aplicació de la bonificació del 95% de la quota íntegra de l’impost sobre béns immobles corresponent a l’exercici 2024 i següents. I DONAR-NE TRASLLAT a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. Intervenen les Sres i els Srs.: Valls, Calvet, López, Castellana, Esteller i De Oro-Pulido. Votació favorable de Partit dels Socialistes de Catalunya, Junts per Catalunya (Trias per Barcelona), Barcelona en Comú, Esquerra Republicana, Partit Popular i VOX. APROVADA d) Proposicions V) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup 14/21 CCM 1/24 Economia Del Grup Municipal Junts per Catalunya (Trias per Barcelona): 5. – (M2327/705) La Comissió d’Economia i Hisenda acorda: Instar el govern municipal a elaborar de forma participada, tant amb els principals agents econòmics de la ciutat com amb tots els grups municipals, un Pla econòmic per la muntanya de Montjuïc així com el model de finançament d’aquest pla, i que aquest contempli les prioritats i el model econòmic que la ciutat de Barcelona vol liderar i desenvolupar. Aquest pla de finançament cal que contempli, com a mínim, tres línies d’actuació: - Consolidar un pla econòmic per a tota la muntanya de Montjuïc així com pels barris del voltant de la muntanya. - Declarar el centenari de l’Exposició Internacional de 1929 com esdeveniment excepcional d’interès públic obtenint els beneficis fiscals associats a aquesta declaració. - Realitzar un estudi per utilitzar parcialment la recaptació de la taxa turística per finançar aquest pla econòmic. Es presenta el text transaccionat següent: (M2327/705) La Comissió d’Economia i Hisenda acorda: Instar el govern municipal a elaborar de forma participada, tant amb els principals agents econòmics de la ciutat com amb tots els grups municipals, un Pla econòmic per la muntanya de Montjuïc així com el model de finançament d’aquest pla, i que aquest contempli les prioritats i el model econòmic que la ciutat de Barcelona vol liderar i desenvolupar. Aquest pla de finançament cal que contempli, com a mínim, tres línies d’actuació: - Consolidar un pla econòmic per a tota la muntanya de Montjuïc així com pels barris del voltant de la muntanya. - Declarar el centenari de l’Exposició Internacional de 1929 com esdeveniment excepcional d’interès públic obtenint els beneficis fiscals associats a aquesta declaració. - Consignar, si s'escau, una dotació pressupostària per garantir que els pressupostos contemplin les partides de despesa per afrontar el projecte. Intervenen les Sres i els Srs.: Alsina, Sanz, Castellana, Esteller, De Oro-Pulido i Valls. Votació favorable de Partit dels Socialistes de Catalunya, Junts per Catalunya (Trias per Barcelona), Barcelona en Comú, Esquerra Republicana, Partit Popular i VOX. APROVADA AMB TEXT TRANSACCIONAT Del Grup Municipal Barcelona en Comú: 6. – (M2327/693) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda que el govern municipal convoqui una Taula sobre els creuers, amb representants de la Generalitat de Catalunya, l’Estat, el Port, els grups municipals i els representants veïnals per, en primer lloc, exposar quines són les mesures engegades per regular i limitar l’entrada de creuers a la ciutat i en segon lloc, per explicar que s’està fent per capgirar que la meitat dels creueristes que arriben a la ciutat (1,4 milions) estiguin de mitjana entre 4 i 6 hores a Barcelona. Intervenen les Sres i els Srs.: Sanz, Calvet, Coronas, Esteller, De Oro-Pulido i Valls. 15/21 CCM 1/24 Economia Votació favorable de Barcelona en Comú, desfavorable de Partit dels Socialistes de Catalunya, Esquerra Republicana, Partit Popular i VOX i l'abstenció de Junts per Catalunya (Trias per Barcelona). REBUTJADA Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 7. – (M2327/677) La Comissió d’Economia i Hisenda acorda: PRIMER.- Instar el Govern municipal a presentar, en el termini de tres mesos, una Mesura de Govern pel canvi de model productiu de la ciutat, basat en l’economia del coneixement i apostant per altres sectors econòmics sense un comportament estacional de la seva activitat. SEGON.- Instar el Govern de l’Estat a realitzar canvis normatius en la legislació laboral, com l’augment del cost de l’acomiadament, amb l’objectiu principal de reduir la rotació laboral que pateixen els treballadors i treballadores de la ciutat. TERCER.- Traspassar aquests acords al Congrés dels Diputats, Senat, Ministeri de Treball i Economia Social i al Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya. Es presenta el text transaccionat següent: (M2327/677) La Comissió d’Economia i Hisenda acorda: PRIMER.- Instar el Govern de l’Estat a realitzar canvis en la normativa laboral per tal de lluitar contra la precarietat laboral i reduir la temporalitat dels contractes de treball. SEGON.- Instar el Govern de l’Estat realitzar canvis en el model productiu, apostant per sectors no estacionals, per tal de reduir la temporalitat dels contractes de treball. Alhora, seguir treballant amb el Govern de l’Estat la millora de la legislació laboral i donar suport a l’augment del salari mínim, amb l’objectiu de millorar les condicions laborals dels treballadors i treballadores de la ciutat. TERCER.- Traspassar aquests acords al Congrés dels Diputats, Senat, Ministerio de Trabajo y Economía Social i al Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya. Intervenen les Sres i els Srs.: Castellana, Calvet, López, Esteller, De Oro-Pulido i Valls. Votació favorable de Barcelona en Comú i Esquerra Republicana, desfavorable de Partit dels Socialistes de Catalunya, Partit Popular i VOX i l'abstenció de Junts per Catalunya (Trias per Barcelona). REBUTJADA Del Grup Municipal Partit Popular: 8. – (M2327/687) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda instar el govern municipal a posar en marxa una campanya informativa sobre els beneficis del turisme a la ciutat. Intervenen les Sres i els Srs.: Sirera, Tremosa, Sanz, Coronas, Esteller, De Oro-Pulido i Valls. 16/21 CCM 1/24 Economia Votació favorable de Partit Popular i VOX, desfavorable de Partit dels Socialistes de Catalunya, Barcelona en Comú i Esquerra Republicana i l'abstenció de Junts per Catalunya (Trias per Barcelona). REBUTJADA Del Grup Municipal VOX: 9. – (M2327/683) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda instar l'Ajuntament de Barcelona a reduir la quota de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica (IVTM) en els punts següents: a) turismes de menys de 8 cavalls 20€; b) de 8 a 11,99; 65 €; c) de 12 a 15,99; 141 €; d) de 16 a 19,99; 178 €; e) de 20 0 més; 224 €. Vehicles de menys de 49 cc i ciclomotors; 7€. a) Motocicletes fins a 125cc; 7€; b) de més de 125cc fins a 250cc 14€; c) de 250 cc fins a 500 cc 29€. Intervenen les Sres i els Srs.: De Oro-Pulido, Tremosa, López, Castellana, Esteller iValls. Votació favorable de Partit Popular i VOX i desfavorable de Partit dels Socialistes de Catalunya, Junts per Catalunya (Trias per Barcelona), Barcelona en Comú i Esquerra Republicana. REBUTJADA b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs Del Grup Municipal Junts per Catalunya (Trias per Barcelona): 10. – (M2327/700) Que el Govern Municipal informi a la Comissió d’Economia i Hisenda, així com de forma escrita, de totes les recepcions realitzades a persones i empreses que han mostrat interès per invertir a la ciutat de Barcelona i del seguiment que se’ls hi ha realitzat al llarg de l’any 2023, així com que es garanteixi, per part del Govern municipal, una major dotació pressupostària per dur a terme un procés d’acompanyament i seguiment a totes aquelles persones i/o empreses a qui s’ha fet una recepció institucional pel seu interès a invertir per tal garantir aquestes inversions a la ciutat. Intervenen les Sres: Alsina i Gil. ACCEPTAT 11. – (M2327/701) Instem el govern municipal a presentar un informe per escrit que inclogui: a) els objectius i els projectes del mandat respecte aquesta tecnologia, b) la situació del desplegament del 5G a la ciutat i dels acords amb els operadors de telecomunicacions per facilitar aquest desplegament, c) els objectius, resultats i conclusions del projecte 5GCity i altres projectes pilot que hagi participat l’IMI i d) 17/21 CCM 1/24 Economia l'avaluació i l’anàlisi de costos (CAPEX/ OPEX) sobre la possibilitat de crear un operador públic d'infraestructures de nova generació. Intervenen la Sra. Alsina i el Sr. Valls. ACCEPTAT Del Grup Municipal Barcelona en Comú: 12. – (M2327/694) Instem a que el govern municipal, donada la pròrroga pressupostària, detalli quines partides ha retallat per donar compte de l’acord sobre l’increment salarial acordat. Intervenen els Srs.: López i Valls ACCEPTAT Del Grup Municipal Partit Popular: 13. – (M2327/688) Que l’Àrea d’Economia i Hisenda adopti les mesures necessàries per garantir l’èxit de la propera celebració del Mobile World Congress atenent la ocupació i l’activitat econòmica que genera, i treballi conjuntament amb altres àrees de l’Ajuntament i resta d’administracions per reforçar serveis i per prevenir qualsevol incidència o vaga que pugui dificultar la seva celebració. Intervenen la Sra. Esteller i el Sr. Valls. ACCEPTAT 14. – (M2327/690) Instar el Govern municipal a crear un Grup de Treball entre Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i els eixos comercials de Barcelona, per establir els criteris per desenvolupar la llei catalana reguladora de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEUS) a la ciutat i elaborar l'ordenança municipal corresponent. Intervenen les Sres.: Esteller i Gil ACCEPTAT d) Preguntes Del Grup Municipal Barcelona en Comú: 15. – (M2327/695) Quina política vol dur a terme el govern municipal respecte l’àrea blava? Intervenen els Srs.: López i Valls 18/21 CCM 1/24 Economia ES DÓNA PER TRACTADA Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 16. – (M2327/676) Quin pressupost preveu Turisme de Barcelona dedicar a la promoció turística conjunta entre Barcelona i Madrid? Intervenen els Srs.: Coronas i Valls ES DÓNA PER TRACTADA 17. – (M2327/679) Quants projectes ha aconseguit finalitzar a dia d’avui el Govern municipal a través dels projectes vinculats al fons MES Barcelona, mecanisme financer orientat a accelerar la transició energètica a la ciutat de Barcelona? Intervenen els Srs.: Castellana i Valls ES DÓNA PER TRACTADA Del Grup Municipal VOX: 18. – (M2327/684) Quin perjudici econòmic en xifres suposa la presència de manters a prop dels comerços? Intervenen els Srs.: De Oro-Pulido i Gil. ES DÓNA PER TRACTADA 19. – (M2327/685) Quins són els conceptes facturables que han justificat un increment del 300% del valor inicial del contracte adjudicat a Iniciatives Events S.L. i quin és l'import total que aquest Govern Municipal ha desemborsat a favor d'Iniciatives Events S.L. al llarg dels darrers 5 exercicis (2019 a 2023)? Intervenen els Srs.: De Oro-Pulido i Gil. ES DÓNA PER TRACTADA e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup Del Grup Municipal Junts per Catalunya (Trias per Barcelona): 20. – (M2327/702) Que el govern municipal informi de l’estat d’execució del prec acceptat a la Comissió d’Economia i Hisenda d’Octubre de 2023 (M2327/315), que preveia l’elaboració del nou Pla d’Ocupació Juvenil de Barcelona, que incorporés: Programes formatius i d’inserció laboral per a joves sense experiència professional. Propostes formatives adaptades a les necessitats laborals de la ciutat.. Garanties perquè totes 19/21 CCM 1/24 Economia les empreses contractades i subcontractades per l’Ajuntament garanteixin unes condicions laborals dignes que permetin viure a la ciutat de Barcelona sense perpetuar la precarietat que pateixen els joves. L’impuls de nous espais de coworking en equipaments i espais municipals per retenir el talent juvenil i potenciar l’emprenedoria dels joves de Barcelona. Locals de Protecció Oficial per aquells emprenedors i creadors joves que necessitin un local per iniciar la seva activitat econòmica. El foment de programes de mentoring i assessorament empresarial per joves que vulguin iniciar la seva activitat empresarial. La creació de la Cambra d’Oficis i Artesania de Barcelona amb l’objectiu de prestigiar la formació professional d’oficis i generar una formació d’alt valor competitiu i d’expertesa, que permeti oferir més i millors sortides professionals al jovent. La recuperació del Saló de l’Ocupació Juvenil. La promoció d’acords entre empreses, centres formatius i universitats per oferir un ventall més ampli de pràctiques remunerades, actuant així com a porta d’entrada dels joves al mercat laboral, i incrementant l’oferta de pràctiques laborals a l’administració pública. I l’impuls programes de relleu i traspàs generacional als comerços i als mercats de la ciutat. Intervenen els Srs.: Tremosa i Gil. ES DÓNA PER TRACTAT Del Grup Municipal Partit Popular: 21. – (M2327/691) Que el govern municipal informi de l'estat d'execució del prec acceptat en la Comissió d’Economia i Hisenda de 20 de setembre de 2023: (M2327/168) Que el Govern municipal presenti el balanç dels horaris comercials de la zona de gran afluència turística durant aquest any, i convoqui la mesa de seguiment. Intervenen els Srs.: Esteller i Gil. ES DÓNA PER TRACTAT VI) Mocions (2023-03.01-DPEF) RESOLDRE les reclamacions presentades a la modificació de l’Ordenança Fiscal 3.10 per a l’any 2024 i successius, aprovada provisionalment pel Plenari del Consell Municipal en data 24 de novembre de 2023, en el sentit de l’informe que obra a l’expedient. APROVAR definitivament la modificació per a l'exercici de 2024 i successius de l’ordenança Fiscal núm. 3.10. Taxes per la utilització privativa del domini públic municipal i la prestació d'altres serveis. PUBLICAR aquest acord i el text íntegre de la modificació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Intervenen les Sres. i els Srs.: Gil, Valls, Alsina, Sanz, Castellana, Esteller i de Oro Pulido. Es ratifica la urgència de la moció amb el posicionament favorable de Partit dels Socialistes de Catalunya, Junts per Catalunya (Trias per Barcelona), Esquerra 20/21 CCM 1/24 Economia Republicana i Partit Popular i contrari de Barcelona en Comú i s’incorpora a l’ordre del dia. Es dictamina amb el posicionament favorable de Partit dels Socialistes de Catalunya, Junts per Catalunya (Trias per Barcelona), Partit Popular i VOX i contrari de Barcelona en Comú i Esquerra Republicana. VII) Declaracions Institucionals No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 18.55 h. 21/21 CCM 1/24 Economia