GASETA MUNICIPAL 31 de gener del 2024 CSV: a0b140e96bb7389f Disposicions generals – Decrets de la Comissió de Govern DECRET DE LA COMISSIÓ DE GOVERN del 25 de gener de 2024, d'aprovació de la modificació de l'organigrama de la Gerència de Pressupostos i Hisenda, de la Gerència d'Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència i de la Gerència de Persones, Organització i Administració Electrònica. La Comissió de Govern, en sessió de 25 de gener de 2024, ha aprovat la següent proposta d'acord: Aprovar la modificació de l'organigrama de la Gerència de Pressupostos i Hisenda, la Gerència d'Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència i la Gerència de Persones, Organització i Administració Electrònica, tal i com consta als annexos de l'expedient. PUBLICAR aquest acord en la Gaseta Municipal als efectes pertinents. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. La qual cosa es publica pel general coneixement. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de gener del 2024 CSV: a0b140e96bb7389f ANNEX 1. Modificació de l’organigrama A continuació, es detallen les modificacions sobre l’organigrama que consten en aquest expedient: - Traslladar la Direcció de Serveis del Projecte Sistema d’Informació Econòmic Financer i Pressupostari (O 08021538) adscrita a la Direcció d'Empreses i Entitats Municipals (O 08004029) de la Gerència de Pressupostos i Hisenda (O 06222082) a la Direcció de Desenvolupament (O 01400000) de la Gerència de l'Institut Municipal d'Informàtica (O 08004008). - Crear la Direcció de Serveis de Recursos Humans (O 08054449) adscrita a Gerència d’Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència (O 06221010) i assignar-li la missió i funcions que consten a l’annex 2 de l’expedient. - Traslladar el Departament de Recursos Humans (O 05612008) de la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica i Control Recursos (O 06232055) a la Direcció de Serveis de Recursos Humans (O 08054449). - Modificar les funcions de la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica i Control Recursos (O 06232055), tal i com consten a l’annex 2 de l’expedient. - Modificar la denominació de la Direcció d'Organització (O 06222570) per la de Direcció d’Organització, Millora de la Gestió i Sistemes d’Informació i assignar-li la missió i funcions que consten a l’annex 2 de l’expedient. - Crear el Departament d’Organització (O 08054850) adscrit a la Direcció d’Organització, Millora de la Gestió i Sistemes d’Informació (O 06222570) i assignar-li la missió i funcions que consten a l’annex 2 de l’expedient. - Fer efectius els canvis d’aquest acord amb data 1 de febrer de 2024. ANNEX 2. Descripció de les funcions dels òrgans Denominació: Direcció de Serveis de Gestió Econòmica i Control Recursos Òrgan superior immediat: Gerència d’Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència Nivell Associat: 28 Missió: Proposta, execució i difusió de les estratègies de gestió dels recursos de la Gerència, per facilitar l’eficàcia i l’eficiència màximes en l’execució de les seves polítiques. Funcions: Dissenyar les línies estratègiques en l’àmbit de la gestió dels recursos econòmics, materials, logística, infraestructures i sistemes d’informació i telecomunicacions de la Gerència. Planificar i gestionar la prestació dels serveis transversals de suport a la Gerència en les matèries abans esmentades. Impulsar els projectes de millora de la seva competència. Impulsar els actes administratius en matèria de contractació, així com la resposta a al•legacions i recursos interposats contra aquests actes i resolucions administratives. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de gener del 2024 CSV: a0b140e96bb7389f Coordinar i supervisar la gestió administrativa que li sigui assignada per la Gerència i per delegació de la Secretaria General. Proposar a la Gerència l’adopció d’acords en les matèries pròpies de les seves competències. Representar a la Gerència, per delegació d’aquesta, en les actuacions pròpies de les seves competències. Denominació: Direcció de Serveis de Recursos Humans Òrgan superior immediat: Gerència d’Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència Nivell Associat: 28 Missió: Direcció i supervisió dels recursos humans de la Gerència. Funcions: Dirigir, coordinar i supervisar la gestió dels recursos humans de la Gerència, d’acord amb la normativa vigent i les polítiques específiques. Planificar i gestionar els recursos humans, detectant necessitats i fent propostes de millora i de plans d’actuació, d’acord amb els objectius estratègics organitzatius. Coordinar les relacions laborals del seu àmbit d’actuació. Impulsar, coordinar i supervisar els processos de provisió i mobilitat (concursos i promocions) de la GUB i SPCPEIS. Proposar, planificar i gestionar el Pla de Formació per al personal de la GUB i SPCPEIS. Dirigir, supervisar i controlar el compliment de les normes i procediments existents pel que fa a la gestió dels recursos humans. Impulsar les actuacions en matèria de Prevenció de Riscos Laborals i de Vigilància de la Salut i vetllar pel compliment de la normativa referent en aquest àmbit. Elaborar les propostes d’actualització de l’organigrama. Dirigir la tramitació dels procediments de llicències i permisos del personal de la Gerència. Proposar l'adopció d'acords en les matèries pròpies de les seves competències. Representar a la Gerència, per delegació d'aquesta, en les matèries pròpies de les seves competències. Qualsevol altra funció que, en matèria de recursos humans de la Gerència, se li puguin encomanar. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de gener del 2024 CSV: a0b140e96bb7389f Denominació: Direcció d’Organització, Millora de la Gestió i Sistemes d’Informació Òrgan superior immediat: Gerència de Persones, Organització i Administració Electrònica Nivell Associat: 30 Missió: Disseny i proposició de l’estructura orgànica municipal i del seu dimensionament. Planificació de les necessitats organitzatives de recursos humans. Direcció dels processos de gestió administrativa de personal. Funcions: Impulsar les propostes de modificació de l’organigrama municipal, amb la seva divisió de funcions, competències i tipologia d'òrgans. Dirigir i supervisar la implantació, manteniment i actualització de la relació de llocs de treball municipal. Supervisar la gestió de l’estructura de llocs de treball municipal, mitjançant la seva descripció, valoració i classificació. Assignar i mantenir les competències dels llocs de treball de l’organització municipal. Auditar l’estructura orgànica, per garantir un adequat dimensionament i assignació de recursos. Impulsar plans d’auditoria periòdica i sistemàtica. Planificar les necessitats en matèria de recursos humans des de la vessant pressupostària, organitzativa i de dimensionament. Elaborar la proposta d’oferta d’ocupació pública i promoció interna. Assessorar a les gerències municipals en el disseny i impacte dels canvis organitzatius, derivats de l’aparició o canvi de nous serveis i funcions. Coordinar l’atenció a les gerències municipals en les seves necessitats de personal. Impulsar la realització d’accions encaminades a la millora de processos de gestió i supervisar el disseny i la implantació de nous circuits de treball. Dirigir i supervisar els plans de transformació digital, anàlisi de dades i sistemes d’informació per a la presa de decisió en polítiques de persones de l’organització municipal. Proposar l'adopció d'acords en les matèries pròpies de les seves competències. Representar a la Gerència, per delegació d'aquesta, en les matèries pròpies de les seves competències. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de gener del 2024 CSV: a0b140e96bb7389f Denominació: Departament d’Organització Òrgan superior immediat: Direcció d’Organització, Millora de la Gestió i Sistemes d’Informació Nivell Associat: 26 Missió: Gestió de l’estructura organitzativa i del dimensionament municipal. Funcions: Assessorar i assistir a les gerències municipals en el disseny dels canvis organitzatius i de llocs de treball. Planificar i identificar necessitats organitzatives i de recursos humans des de la vessant organitzativa i de dimensionament, i proposar mesures d’adequació a les necessitats. Donar suport al desenvolupament de projectes de transformació organitzativa. Gestionar i mantenir l’estructura orgànica municipal i l’estructura de llocs de treball municipal, per respondre a les necessitats de l’organització. Tramitar els expedient necessaris per a la modificació de l’organigrama municipal i de la Relació de Llocs de Treball. Totes aquelles que li siguin atribuïdes pel seus superiors en l’acompliment de les seves funcions. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007