Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida ANUNCI (23XF0983) En compliment dels articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny pel qual s'aprova el Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels ens locals; 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i 52 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya, ES FA PÚBLIC el contingut del text íntegre de l'Acord de la Comissió de Govern celebrada en sessió de 16 de novembre de 2023: APROVAR inicialment les Bases reguladores de les convocatòries per a l'atorgament de subvencions per diferents actuacions adreçades a millorar l'accés als drets de les persones en situació de prostitució de la ciutat de Barcelona. SOTMETRE a informació pública les esmentades Bases reguladores per un termini de 20 dies hàbils a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i en el Tauler d'Edictes de l'Ajuntament de Barcelona, de conformitat amb els articles: 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny pel qual s'aprova el Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i 52 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya. TENIR-LES per aprovades definitivament, sempre que no s'hagin formulat al·legacions substancials que comportin modificació de les mateixes, durant el període d'informació pública. DEIXAR SENSE EFECTE les Bases reguladores per a l'atorgament de subvencions per a la realització de projectes per a millorar l'accés als drets socials i laborals de les treballadores sexuals de la ciutat de Barcelona, amb durada pluriennal aprovades per la Comissió de Govern en sessió de 14 de desembre de 2017 i publicades en el BOPB el 4 de gener de 2018. PUBLICAR el present acord al BOPB, la Gaseta Municipal, al Tauler d'Edictes i al web municipal de l'Ajuntament de Barcelona. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 1-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida BASES REGULADORES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER A DIFERENTS ACTUACIONS ADREÇADES A MILLORAR L’ACCÉS ALS DRETS DE LES PERSONES EN SITUACIÓ DE PROSTITUCIÓ DE LA CIUTAT DE BARCELONA 1.-OBJECTE I FINALITAT L’objecte d’aquestes bases és la regulació de la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, a aquelles persones jurídiques que duguin a terme projectes que tinguin com a objectiu l’empoderament i la millora de l’accés de les persones en situació de prostitució als seus drets socials i humans a la ciutat de Barcelona. La finalitat d’aquestes subvencions és promoure, defensar i garantir la igualtat per raó de gènere, orientació sexual i identitat de gènere. També el següent: • Contribuir a l’empoderament de les persones, majoritàriament dones cis i trans, que estan o han estat en situació de prostitució perquè puguin avançar en el control de les seves vides amb autonomia. • Contribuir a l’exercici efectiu dels seus drets. • Contribuir a millorar la xarxa i fomentar sinergies entre entitats d’atenció a persones en situació de prostitució. • Incrementar el nivell d’ocupabilitat i el nivell competencial de les persones participants. • Prestar atenció integral a les persones en situació de prostitució que exerceixen en espais tancats (a nivell sanitari, social, jurídic, psicològic...) • Prestar recursos d’urgència a les persones en situació de prostitució en condicions d’extrema vulnerabilitat. Les activitats o projectes que se subvencionaran hauran de fomentar àmbits que tenen a veure amb l’accés a drets socials i humans de les persones en situació de prostitució de la ciutat de Barcelona. La convocatòria determinarà els àmbits d’actuació previstos on s’hauran d’emmarcar els projectes presentats. Els projectes s’hauran de dur a terme a la ciutat de Barcelona, i hauran de ser executats per entitats sense finalitat de lucre i que tenen ubicada la seva seu a la ciutat de Barcelona 2.- RÈGIM JURÍDIC Aquestes subvencions es regulen per les normes que s’indiquen tot seguit i per aquest ordre:  La convocatòria corresponent,  Aquestes Bases reguladores,  La Normativa general de subvencions aprovada per l’Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del 4 de gener de 2011.  La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu desenvolupament reglamentari aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 2-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida  Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals.  Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona.  Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica.  Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.  Llei 5/2008 del dret de les dones a eradicar la violència masclista  Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.  Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes.  Llei 17/2020, de 22 de desembre, que modifica la Llei 5/2008 del dret de les dones a eradicar la violència masclista  Llei Orgànica 10/2022, de 6 de setembre, de garantia integral de la llibertat sexual que ha incorporat substancials modificacions respecte a la tipificació penal de les conductes relatives als atacs a la llibertat sexual.  Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.  Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La gestió de les subvencions s’efectua d’acord amb els principis de publicitat, transparència, pública concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. L’atorgament de les subvencions es condiciona, en tot cas, a la realització futura de l’activitat o en execució. A més, estan subjectes al compliment de la finalitat d’interès general a què es condicioni l’atorgament i tenen caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l’incompliment de les condicions i càrregues imposades en l’acte de concessió. 3.- SOL.LICITANTS QUE PODEN OPTAR A LES SUBVENCIONS Poden ser sol·licitants de les subvencions a què fan referència aquestes bases les persones jurídiques que hagin de fer l’activitat prevista per al seu atorgament d’acord amb els requisits que s’estableixin a la convocatòria. Els requisits específics de les persones sol·licitants s’establiran i es definiran a la convocatòria corresponent. 4.- TERMINI I FORMA DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR Les sol·licituds per concórrer a les subvencions regulades per aquestes Bases s'han de formular i presentar pel mitjà i la forma que s'indiqui a la convocatòria, i el termini serà efectiu a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, llevat que la convocatòria estableixi un termini diferent. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 3-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida El termini de presentació de sol·licituds es fixarà en la convocatòria corresponent. Tant la sol·licitud com la resta de documentació s'emplenaran per mitjans informàtics. No s’acceptarà la documentació presentada què s’hagi emplenat de manera manuscrita. Les persones sol·licitants han de respectar el formulari de sol·licitud i els altres impresos que s’estableixin a la convocatòria corresponent. Han de completar tots els apartats i han de seguir les instruccions proporcionades. Documentació a presentar La documentació mínima necessària per a poder ser sol·licitant serà la següent, sense perjudici d’altra documentació que es pugui especificar a la convocatòria:  Document bàsic 1: és la instància de sol·licitud de subvenció. Conté una declaració responsable, la qual substitueix la presentació de documentació administrativa en el moment de la sol·licitud.  Document bàsic 2: és el formulari descriptiu de projecte. Cal presentar-lo conjuntament amb el document bàsic 1.  La convocatòria podrà establir la presentació de documentació addicional obligatòria en el moment i la forma que s’hi determini. Els documents bàsics per concórrer a la convocatòria regulada per aquestes bases s’han de formular mitjançant els impresos establerts i han d’estar degudament emplenats i signats pel representant legal de la persona jurídica o la persona acreditada a tal efecte. Les sol·licituds s’emplenaran per mitjans informàtics. En cas de resultar beneficiari/ària es requerirà la presentació de la documentació acreditativa ja referenciada en la declaració responsable, sempre i quan no consti en els registres de l’Ajuntament i les seves entitats municipals. 5.- CRÈDIT PRESSUPOSTARI La quantitat que es destina a cada convocatòria anirà a càrrec de la partida pressupostària o l’estat de previsió de despeses de l’exercici corresponent, que s’establiran a la mateixa convocatòria. El pagament de la subvenció resta sotmès a l’efectiva existència de crèdit pressupostari. No poden concedir-se subvencions per un import superior a la quantia total màxima fixada en la convocatòria. En el cas que, un cop resolta la convocatòria de subvencions, i en el transcurs de l’exercici, quedés crèdit sense aplicació a la partida o l’estat de previsió de despeses corresponents, es podrà incrementar l’import concedit a alguna de les sol·licituds i atendre’n d’altres que, a causa de les disponibilitats pressupostàries, haguessin quedat sense subvenció, sempre que aquestes sol·licituds s’hagin presentat en el seu moment a la convocatòria i a partir dels criteris, requisits, procediments i altres extrems d’aquestes bases, i que això consti en la proposta de les comissions respectives. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 4-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida 6.- MODALITAT i REQUISITS DEL PROJECTE La modalitat dels projectes quedarà determinada per l’àmbit temàtic i el programa específic, que s’especificaran a la convocatòria. Cada àmbit temàtic podrà contenir un o més programes específics. Import màxim a sol·licitar, nombre màxim de projectes i incompatibilitats A la convocatòria s’establirà, si escau, un import màxim per sol·licitar per àmbit temàtic. En el cas que la sol·licitud presentada el sobrepassi, es considerarà com a import sol·licitat el màxim establert a la convocatòria. Es podrà establir a la convocatòria un nombre màxim de projectes per presentar per cada persona jurídica i un nombre màxim de projectes per presentar per àmbit temàtic. Cada convocatòria podrà establir incompatibilitats en la presentació de projectes. Les activitats programades en els projectes s’iniciaran dins de l’any objecte de la convocatòria. Els projectes finançats hauran de tenir una durada de més de 12 mesos i com a màxim 24 mesos. El projecte ha de contenir un cronograma d’accions que es desenvolupa i finalitza dins del període de la pluriennalitat. 7.- QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ I CONCEPTES SUBVENCIONABLES La quantia de la subvenció màxima que s’atorgarà per projecte es determinarà a la convocatòria corresponent. En cap cas sobrepassarà l’import sol·licitat. Quedarà a càrrec de la persona jurídica l’aportació de la resta del cost, bé directament o per cofinançament de tercers (públics o privats). Pel que fa als conceptes que podran ser objecte de subvenció, en relació amb els projectes, seran subvencionables les despeses següents en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada i es realitzin dins del termini d'execució del projecte, activitat o servei, sempre que la convocatòria no indiqui el contrari:  Nòmina i Seguretat Social del personal fix i eventual a càrrec de la persona jurídica.  Lloguers: arrendament de béns immobles i béns mobles.  Subministraments: aigua, electricitat, gas i combustibles.  Comunicacions: telèfon, correu, missatgeria, connexió a Internet.  Material fungible d’oficina: paper, impresos, fotocòpies i altre material d’oficina.  Assegurances.  Material tècnic o de producció fungible necessari pel desenvolupament de l'activitat.  Feines realitzades per altres empreses: neteja, seguretat, manteniment, activitats directament lligades al desenvolupament de l’activitat/projecte, auditoria del projecte (només en el cas que sigui exigida com a justificació d’aquesta subvenció). B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 5-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida  Dietes de personal: imports de les dietes del personal contractat i del voluntari (locomoció, allotjament i manutenció).  Tributs, quan siguin abonats directament per la persona jurídica beneficiària. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes que siguin susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.  Les despeses d’amortitzacions dels béns adquirits o de les obres d’inversió en els immobles utilitzats durant l’execució del projecte. No obstant això, el caràcter subvencionable de la despesa d’amortització estarà subjecte a les condicions següents:  Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels béns.  Que l’amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades.  Que el cost es refereixi al període subvencionable.  Altres despeses que s’indiquin a la convocatòria. En cap cas es consideraran despeses subvencionables:  Les despeses d’inversió, incloses les adquisicions de béns mobles.  Les despeses realitzades amb data anterior a l'inici del projecte i les despeses efectivament pagades en data posterior a la finalització del període de justificació  Altres despeses que s’indiquin a la convocatòria si s’escau. 8.- COMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS, AJUTS i RECURSOS Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions, ens públics o privats. Tanmateix, l’import d’aquestes subvencions, conjuntament amb els ingressos que s’obtindran i els recursos propis que es destinaran a l’activitat, no podrà superar el cost total del projecte que es desenvoluparà. En cas contrari, la convocatòria podrà determinar la devolució de l’excés en la part proporcional o la realització d’una ampliació de l’activitat o projecte subvencionat. L’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals en cap cas subvencionaran el mateix projecte, executat durant el mateix període, per cap altre procediment de concessió de subvencions que no sigui el regulat per aquestes bases. 9.- ÒRGAN COMPETENT PER A LA INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT L’òrgan competent per a la instrucció i resolució del procediment es determinarà a la convocatòria. 10.- COMISSIÓ DE VALORACIÓ La Comissió de Valoració, és l’òrgan col·legiat competent què haurà d’emetre l'informe preceptiu de la valoració dels projectes, per a la proposta de resolució provisional de l'òrgan instructor. Cada convocatòria especificarà la composició de la Comissió de Valoració. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 6-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida 11.- CRITERIS DE VALORACIÓ DELS PROJECTES Per a la valoració tècnica del document bàsic 2 es tindrà en compte l’adequació del projecte a uns criteris objectius d’atorgament de la subvenció, que mai podran superar els 6 punts, i a uns criteris de valoració específics. La valoració final que s’atorgarà al projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda en ambdós grups de criteris, i com a màxim serà de 10 punts. Vindrà acompanyada o explicitada amb elements qualitatius o comentaris tècnics que quedaran reflectits en l’informe tècnic de valoració. La puntuació mínima a assolir s’especificarà a la convocatòria i, per tant, no podran rebre subvenció aquells projectes que hagin obtingut una puntuació inferior. Criteris generals A la convocatòria es detallaran els criteris generals i la puntuació específica per a cadascun d’ells. L’entitat explicita la igualtat de gènere en els seus estatuts, objectius o missió, memòries d’activitats i/o estructura organitzativa. Criteris específics A la convocatòria es detallaran els requisits i criteris que han de complir els projectes per a cada àmbit temàtic, atenent a les especificitats de cada programa. La valoració final que s'atorgarà al projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda en ambdós grups de criteris, i com a màxim serà de 10 punts. Vindrà acompanyada o explicitada amb elements qualitatius o comentaris tècnics que quedaran reflectits en l'informe tècnic de valoració. La puntuació mínima a assolir s'especificarà a la convocatòria i, per tant, no podran rebre subvenció aquells projectes que hagin obtingut una puntuació inferior. 12.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LA SUBVENCIÓ El procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant l’aprovació i publicació de la convocatòria corresponent i d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. La convocatòria esmentada es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al tauler d’edictes electrònic, a la Gaseta Municipal i al web municipal. El termini per presentar sol·licituds començarà a comptar l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, excepte que en la mateixa convocatòria s’indiqui un termini diferent. Un cop publicada la convocatòria, les persones interessades hauran de presentar, dins del termini indicat, la sol·licitud de subvenció acompanyada de la documentació que s’estableixi a la convocatòria. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 7-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida Les convocatòries, llevat que s’estableixi expressament el contrari, han de respectar les fases i terminis següents: 12.1. Admissió de la sol·licitud Un cop presentades la sol·licitud i la documentació necessàries, es comprovarà que s’ajusten als requisits respecte de l’entitat sol·licitant i l’àmbit del projecte presentat. En el cas que la interessada no hagi aportat els documents indicats a la convocatòria, se la requerirà mitjançant la forma indicada a la convocatòria per tal que els aporti d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, de 2 d’octubre, per la qual s’aprova el procediment administratiu comú de les administracions públiques. 12.2. Valoració dels projectes Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d’acord amb els criteris establerts a la convocatòria, per tal que la comissió de valoració, com a òrgan col·legiat competent, emeti l’informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l’òrgan instructor que es determini a la convocatòria. Seran denegades aquelles sol·licituds que presentin projectes que no compleixin amb els requisits establerts en la convocatòria. 12.3. Resolució provisional L’òrgan competent, a la vista de l’expedient i de l’informe de la comissió de valoració i a proposta de l’òrgan instructor formularà la resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà als interessats mitjançant la publicació al BOPB. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes, d'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques. La resolució provisional ha de contenir la llista de les persones sol·licitants proposades per ser beneficiàries de les subvencions i les persones o entitats que formen part de la llista de reserva, si n'hi ha, degudament prioritzada en funció de la puntuació obtinguda i sempre que hagin assolit la puntuació mínima exigida. En el supòsit que alguna de les persones proposades per ser beneficiàries de la subvenció no l'accepti o desisteixi de la sol·licitud, s’atorgarà la subvenció a la persona o persones sol·licitants de la llista de reserva per ordre de puntuació, sempre que s'hagi alliberat crèdit suficient per atendre les sol·licituds següents amb igual puntuació, prèvia aportació de la documentació requerida a la convocatòria i de l'acceptació de la subvenció, si escau. En el cas que hagi estat concedida la subvenció provisional, els/les interessats/des que tinguin documentació acreditativa pendent de presentar, d’acord amb el que s’indicarà en la publicació d’atorgament provisional en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, disposaran de deu dies hàbils per presentar aquesta documentació, que començaran a comptar des de l’endemà de la publicació. En el cas que no la presentin, no es procedirà a l’atorgament de la subvenció. 12.4. Tràmit d’al·legacions La publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de la resolució d’atorgament i denegació provisional obre el tràmit d’audiència de deu dies hàbils per presentar al·legacions que començaran a comptar des de l’endemà de la seva publicació. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 8-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida El fet que els/les sol·licitants interessats/des no presentin al·legacions en el termini del tràmit d’audiència suposa que hi estan conformes i la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat a la presentació de la documentació acreditativa pendent de presentar que s’hagi indicat en la publicació d’atorgament provisional. 12.5. La reformulació de les sol·licituds En cas que l'import atorgat a les sol·licituds de subvenció aprovades provisionalment sigui inferior a l'import sol·licitat a la instància de sol·licitud, i sempre que això afecti l'execució del projecte, cal presentar la reformulació del projecte d'acord amb la disminució d'aquest import. Si no es presenta aquesta reformulació, es tindrà en compte l'import informat a la instància de sol·licitud a l'hora de valorar la justificació del projecte. Si la reformulació implica que l’import atorgat superi el 50% respecte al cost total del projecte i essent que a l’aprovació de la resolució provisional aquest percentatge no se superava, caldrà llavors la motivació del/de la sol·licitant i l’acceptació o rebuig de la reformulació per part de l’òrgan instructor. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona jurídica beneficiària proposada davant l’Administració. Durant el procediment d’atorgament de la subvenció, l’òrgan instructor podrà proposar la modificació de les condicions o forma de realització de l’activitat proposada pel/per la sol·licitant; en aquest cas haurà de sol·licitar l’acceptació del/de la beneficiari/a. Aquesta acceptació s’entendrà atorgada si en la proposta de modificació s’exposen de forma clara les modificacions i el/la beneficiari/a signa i lliura a l’administració mitjançant el portal de tràmits, l’acceptació dins del termini de quinze dies hàbils que començaran a comptar des la notificació de la proposta. 12.6. Resolució definitiva Una vegada finalitzat el termini del tràmit d’audiència i examinades les al·legacions que presentin, si escau, els/les interessats/des, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, l’acceptació i desestimació de reformulacions, modificacions de condicions així com per a l’atorgament i denegació definitius, correspon a l’òrgan que es determini en la convocatòria, a proposta de l’òrgan instructor que també es determini a cada convocatòria. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual els/les interessats/des podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per defensar els seus interessos. 12.7. Publicació i mitjà de notificacions La notificació de les resolucions provisionals i definitives s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, tal i com estableixen els articles 43 i 45 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i, un cop es tingui constància que s'ha publicat al diari oficial, també en el tauler d’edictes electrònic. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 9-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida Sense perjudici del que s’ha exposat, es podrà prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin considerats altres fets, al·legacions o proves dels que han aportat els/les interessats/des. En aquest cas, la proposta de resolució tindrà el caràcter de definitiva. 12.8. Finalització del procediment El termini màxim per dictar la resolució definitiva serà de 6 mesos a comptar des de la finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds. La manca de resolució, dins d’aquest termini, legitima els/les interessats/des per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de les subvencions. 12.9. Pagament La competència per a la disposició i l’obligació de les corresponents despeses correspon a l’òrgan competent per a l’ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció assignat per decret de delegació de competències, si s’escau, de l’Ajuntament de Barcelona, mitjançant la tramitació dels documents comptables corresponents. En cap cas el pagament de la subvenció es realitzarà en metàl·lic. Es realitzarà mitjançant transferència al compte bancari de la persona jurídica que indiqui el/la sol·licitant i sota la seva responsabilitat. L’import concedit serà un percentatge del cost total de l’activitat o projecte objecte de la subvenció. La quantia de la subvenció podrà superar el 50% del cost total del projecte, si està degudament justificat i arribar fins el 100%. El pagament s’efectuarà segons el que estableixin les normes municipals vigents. Es farà un primer pagament corresponent al 100% de l’import de la subvenció atorgada pel primer any d’execució com a finançament necessari per a executar les actuacions o projectes inherents a la subvenció. El pagament de l’import corresponent a la segona anualitat s’abonarà un cop validat per part dels serveis tècnics municipals, el compte justificatiu de la primera anualitat. 13.- OBLIGACIONS DE LES ENTITATS BENEFICIÀRIES Cal que la persona jurídica beneficiària accepti la subvenció amb la finalitat de complir les condicions fixades per aprovar-la. La convocatòria pot preveure també que la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament en el supòsit que la persona proposada com a beneficiària no presenti cap al·legació dins el termini de deu dies hàbils esmentat. Són obligacions de les persones jurídiques beneficiàries:  L’atorgament de les subvencions s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu.  Fer l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.  Acceptar i complir la normativa aprovada per l’Ajuntament i la resta de la normativa aplicable. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 10-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida  Acreditar, amb anterioritat a l’atorgament definitiu de la subvenció, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Ajuntament, l’Agència Estatal d’Administració Tributària i la Seguretat Social.  Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament i les seves entitats municipals, un cop exhaurits els terminis.  Comunicar a l’Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi després de l’atorgament i durant el període d'execució del projecte (presentant la deguda reformulació del projecte i/o reintegrant els fons rebuts en el cas de la suspensió de l’activitat i/o, en el cas que sigui necessària, la renúncia corresponent).  Justificar l’activitat realitzada i l’aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció.  Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que faci l’òrgan gestor.  Disposar de la documentació comptable que puguin exigir els òrgans de fiscalització i facilitar-la per garantir-ne les facultats d’inspecció i control.  Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.  Declarar les subvencions rebudes de l’Ajuntament i les seves entitats municipals o d’altres administracions o ens públics en els darrers dotze mesos.  Fer constar en els materials de difusió i publicitat la frase: Amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona – Direcció de Serveis de Feminismes i LGTBI (o el departament que escaigui segons l’organització municipal en el moment de la convocatòria) d’acord amb la normativa d’imatge corporativa de l’Ajuntament de Barcelona.  Utilitzar preferentment la llengua catalana en tot el material gràfic i audiovisual adreçat al públic quan estiguin vinculats a l’objecte de la subvenció.  Declarar quin règim d’IVA li és aplicable.  Comunicar a l'Ajuntament i de la forma i moment que es determini, d’acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques.  Declarar no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat practiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat efectiva de dones i homes. Les persones jurídiques beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions sobre infraccions administratives en la matèria i la Llei general pressupostària. L’Ajuntament i les entitats municipals que participin en la convocatòria quedaran exempts de les responsabilitats civils, mercantils, laborals o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligats les persones jurídiques beneficiàries de les subvencions atorgades. L’entitat beneficiària no podrà alterar en cap cas el destí de les subvencions concedides. 14.- SUBCONTRACTACIÓ Les persones beneficiàries sols podran subcontractar, totalment o parcialment, l'activitat objecte de subvenció si les respectives convocatòries ho preveuen de manera expressa i amb el límit del B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 11-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida percentatge màxim de l'import de l'activitat subvencionada que determinin les citades convocatòries. En cas de subcontractació, quan la despesa subvencionable superi les quantitats establertes a la normativa vigent de contractes del Sector Públic, per als contractes menors, el/la beneficiari/ària haurà de sol·licitar tres pressupostos de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació dels servei o lliurament del bé, a excepció que per les especials característiques de les despeses subvencionades no existeixi en el mercat prou nombre d’entitats que el subministrin o prestin, o a excepció que la despesa s’hagués fet amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. El/la beneficiari/ària, i segons l’article 29.2 de la LGS, no podrà subcontractar més del 50 per 100% de l’ import de l’activitat subvencionada, sumant els preus de tots els subcontractes. 15.- TERMINIS D’EXECUCIÓ DE l’ACTIVITAT L’inici de realització dels projectes, així com el termini de realització d’aquests, s’especificarà a la convocatòria corresponent. 16.- FORMA DE JUSTIFICACIÓ, SEGUIMENT I CONTROL D’EXECUCIÓ DE L’ACTIVITAT L’Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El beneficiari de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l’entitat (llibres i registres comptables). L’entitat beneficiària haurà de presentar cada any un compte justificatiu referit a l’any anterior, segons model que es troba al web ajuntament.barcelona.cat. El termini màxim per a la justificació de les anualitats s’establirà a la convocatòria. El compte justificatiu inclourà:  Una memòria tècnica descriptiva  Una memòria econòmica ◦ Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització de la totalitat del projecte subvencionat, agrupats, per concepte de la despesa i finançadors, i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el projecte presentat i les desviacions sofertes. ◦ Relació classificada de despeses de la totalitat del projecte subvencionat, amb identificació del proveïdor i el número de document, la descripció de la despesa, l’import, la data d’emissió i, si escau, la data de pagament, com també la despesa imputada a la subvenció municipal. Així mateix, si la subvenció s’hagués atorgat d’acord amb un pressupost estimat, s’indicaran les desviacions produïdes. ◦ En la convocatòria s’especificarà a partir de quin import cal adjuntar com a part del compte justificatiu, o bé un informe d’un /a auditor/a de comptes o bé factures originals o documents de valor probatori equivalent. ◦ L’auditor/a haurà d’estar inscrit al ROAC, Registre Oficial d’Auditors de Comptes, adscrit al Ministeri d’Economia i Hisenda de l’Estat, d’acord amb la norma EHA 1434/2007. El cost d’aquest informe es considera una despesa subvencionable. L’informe d’auditor/a ha de fer referència al compte justificatiu del projecte pel qual s’ha atorgat la subvenció, no als comptes de l’entitat beneficiària de la subvenció. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 12-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida ◦ Detall dels ingressos que hagin finançat el projecte subvencionat indicant-ne l’import i la procedència. ◦ En el cas d’elecció obligatòria entre tres ofertes (establerta al paràgraf 4 de la base onzena) s’han d’acreditar aquestes, així com la memòria de la justificació de l’elecció, en el cas que l’escollida no sigui la proposició econòmicament més avantatjosa. ◦ Comunicació de reintegrament en els supòsits d’import total o parcial de la subvenció no aplicada al projecte. ◦ Altres conceptes que es determinin en la convocatòria L’òrgan gestor revisarà el compte justificatiu de totes les subvencions atorgades. La no-realització de l’activitat subvencionada o l’incompliment de les condicions que van ser considerades per a l’atorgament de la subvenció, així com la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l’activitat subvencionada, podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció d’acord amb el que s’estableix a la base següent. 17.- CAUSES DE NUL.LITAT, ANUL.LABILITAT I REINTEGRAMENT La resolució de concessió de la subvenció esdevindrà nul·la de ple dret en els supòsits següents:  Quan es produeixi algun dels supòsits de nul·litat previstos a l’article 47 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.  Quan l’acte d’atorgament s’hagi adoptat sense la cobertura pressupostària corresponent, de conformitat amb el que disposa la Llei General Pressupostària. Són causes d’anul·labilitat de la resolució de concessió la resta d’infraccions de l’ordenament jurídic i, en especial, les contingudes a la Llei 38/2003, general de subvencions, de conformitat amb el que disposa l’article 48 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En ambdós casos, l’òrgan concedent procedirà a la revisió d’ofici o en el seu cas, a la declaració de lesivitat i ulterior impugnació, de conformitat amb el procediment establert en els articles 106 i 107 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Sense perjudici de l’exigència de les responsabilitats que puguin correspondre, l’Ajuntament exigirà el reintegrament total o parcial de la subvenció atorgada en els casos d’incompliment següents:  De l’obligació de justificació.  De la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.  De les condicions especials imposades a la modalitat corresponent o d’altres de considerades per a l’atorgament de la subvenció.  De les condicions imposades a les persones jurídiques beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció.  De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents.  De les condicions imposades a les persones jurídiques beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció. Però també constituirà motiu de reintegrament: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 13-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida  La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal tutor de la subvenció o qualsevol òrgan municipal de control i/o fiscalització.  La superació del percentatge atorgat respecte al cost total del projecte determinat en el moment de l’aprovació de la resolució definitiva. Per a fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció que cal reintegrar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, es podrà procedir per la via de constrenyiment quan l’interessat /da no hagi efectuat el reintegrament de manera voluntària. 18.- MODIFICACIÓ DE LA RESOLUCIÓ L’alteració de les condicions que van determinar la concessió de la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions, pot donar lloc a la modificació de la resolució d’atorgament. La possibilitat de modificació del projecte subvencionat, a instància de la persona beneficiària de la subvenció, ha d’estar prevista a la convocatòria i s’ajustarà al que estableix l’article 64 del RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual, s’aprovà el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En tot cas, s’haurà de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció així com els criteris de valoració establerts en relació amb el projecte, i no pot comportar una modificació substancial del projecte que pugui afectar la valoració efectuada d’aquest. La possibilitat d’ampliació del termini d’execució i/o justificació, a instància de la persona beneficiària de la subvenció, igualment que la resta de possibles modificacions del projecte subvencionat, ha d’estar prevista a la convocatòria. Les entitats hauran de dur a terme les activitats subvencionades d’acord amb el projecte presentat i la resolució d’atorgament de la subvenció. Tot i que durant l’execució del projecte l’entitat pot comunicar i sol·licitar l’acceptació de modificacions. Totes les modificacions s’hauran de comunicar mitjançant tràmit telemàtic a través de la seu electrònica de l’Ajuntament (http://www.bcn.cat/tramits), seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Les sol·licituds de modificacions substancials han d’estar motivades, s’han de comunicar immediatament que apareguin les circumstàncies que les originen, i s’hi ha d’especificar les repercussions pressupostaries i del cronograma que impliquen. No s’acceptaran modificacions substancials dels projectes fora de casos objectius de força major. Es consideren modificacions substancials:  Canvis en els objectius generals i/o específics i en els resultats esperats.  Modificacions superiors al 15% de les partides del pressupost presentat aprovat i per import superior a 2.000€.  Desviacions que afectin a l’execució del cronograma en més de 6 mesos B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 14-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida L’òrgan competent si ho considera oportú, requerirà al/ a la sol·licitant informació addicional per a la seva valoració i determinarà si accepta o denega la modificació. Només en el cas d’acceptació de la modificació, es prendrà aquesta com a referència a efectes de justificacions i comprovacions posteriors. No s’acceptaran sol·licituds de modificació un cop hagi finalitzat el termini d’execució del projecte inicialment previst. La manca de notificació en temps i forma legitima els/les interessats/des per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de modificació de projecte. 19.- RENÚNCIA La persona beneficiària pot renunciar a la subvenció que li ha estat concedida, restant alliberada del compliment de la càrrega o de l'afectació a què es trobi sotmesa aquella, amb la pèrdua del dret a exigir-la. La renúncia ha de ser prèvia a l'inici de l'activitat subvencionada o al cobrament de la subvenció, altrament la beneficiària ha de procedir al reintegrament de les quantitats percebudes amb els interessos de demora que corresponguin. La renúncia es formalitzarà per qualsevol mitjà que permeti la seva constància, i haurà d’incorporar les signatures que corresponguin, d’acord amb el que disposa l’article 94 de la llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 20.- RÈGIM DE RESPONSABILITATS I SANCIONADOR Les beneficiàries de les subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que sobre sancions administratives estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions i la Llei general pressupostària, així com l’específica d’obres menors. L’Ajuntament quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les persones o entitats destinatàries de les subvencions atorgades. 21.- PUBLICITAT I TRANSPARÈNCIA De conformitat amb l’art 15c de la Llei 19/2014 de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, es faran públiques, en aplicació del principi de transparència, les subvencions i els ajuts públics atorgats per l’Ajuntament de Barcelona, amb indicació de l’import, l’objecte i beneficiaris de les mateixes, a través del Registre de subvencions i ajuts de Catalunya, d’acord amb el que disposa l’art. 96 bis del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya. No obstant, mentre el Registre de subvencions i ajuts de Catalunya no estigui actiu per als municipis, es procedirà de conformitat amb el que disposen els articles 18 i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per tant, l’Ajuntament haurà de remetre la informació sobre les convocatòries i les resolucions de concessió de subvencions a la Base de dades nacional de subvencions. A més, es publicarà aquesta informació al Portal de Transparència de l’Ajuntament de Barcelona. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 15-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida 22.-PROTECCIÓ DE DADES En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, les persones beneficiàries i entitats col·laboradores, si n’hi ha, han de complir amb la normativa corresponent tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i el Reglament europeu de protecció de dades (UE), 2016/679 de 27 d’ abril de 2016. 22.- APLICACIÓ I VIGÈNCIA D’AQUESTES BASES El procediment per a l’atorgament de les subvencions previstes en aquestes Bases serà el de concurrència pública competitiva, mitjançant concurs públic, d’acord amb allò que disposa l’art. 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Aquesta normativa serà d’aplicació per a les convocatòries de sol·licituds de subvencions de les activitats que expressament així ho indiquin, les quals hauran de concretar els punts següents:  Definició de l’objecte concret de la subvenció, dins de la finalitat establerta a la base 2.  Concreció de programes prioritaris en la concessió de les subvencions.  Si escau, requisits i obligacions específiques que haurà de complir la persona jurídica beneficiària i documentació complementària de la sol·licitud que n’acrediti el compliment.  Criteris de valoració dels projectes o activitats.  Termini de presentació de les sol·licituds.  Altres aspectes derivats de canvis legislatius i organitzatius.  El crèdit i les posicions pressupostàries destinades a la convocatòria  Quantitat màxima a sol·licitar i/o subvencionar.  Models de justificacions. La convocatòria es publicarà de la manera reglamentària corresponent i es podrà anunciar en un diari de gran difusió i altres mitjans. Les presents Bases se sotmetran a informació pública, durant un termini de 20 dies hàbils, a comptar de l'endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, aquestes bases també es publicaran al Tauler d'Edictes de l'Ajuntament de Barcelona i s’inserirà una referència de les mateixes a la Gaseta Municipal. Transcorregut el termini d’informació pública sense que s’hagin presentat al·legacions substancials que comportin la modificació de les mateixes, s'entendran definitivament aprovades. I tot, de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, 83 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, 52 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya i l’article 5.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions municipals. Les presents Bases entraran en vigor a partir de l’endemà de la publicació del seu text íntegre al Butlletí Oficial de la Província i continuaran vigents fins que es modifiquin o deroguin expressament. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 16-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida 23. -BASE DEROGATÒRIA Aquestes bases deixen sense efecte:  les Bases reguladores per a l’atorgament de subvencions per a la realització de projectes per a millorar l'accés als drets socials i laborals de les treballadores sexuals de la ciutat de Barcelona, amb durada pluriennal aprovades per la Comissió de Govern en sessió de 14 de desembre de 2017 i publicades en el BOPB el 4 de gener de 2018. Barcelona, 17 de novembre de 2023 La Secretària Delegada de la Gerència de l’Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida Andrea Prange (P.D. 15/09/2023) Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2023 CVE 202310152795 Pàg. 17-17 https://bop.diba.cat A