Secretaria General COMISSIÓ DE GOVERN Sessió ordinària de 29 de febrer de 2024 ACTA A la nova Sala de Govern de la Casa de la Ciutat, el 29 de febrer de 2024, s’hi reuneix la COMISSIÓ DE GOVERN, en sessió ordinària, sota la presidència de l'Ima. Sra. Maria Eugènia Gay Rosell en substitució de l’Excm. Sr. Alcalde Jaume Collboni Cuadrado. Hi assisteixen les Imes. Sres. regidores i els Ims. Srs. regidors: Albert Batlle Bastardas, David Escudé Rodríguez, Marta Villanueva Cendán, Jordi Valls Riera, Raquel Gil Eiroá i Francesc Xavier Marcé Carol, assistits pel Secretari General, el Sr. Jordi Cases Pallarès, que certifica. Excusen la seva absència la Ima. Sra. regidora Laia Bonet Rull i l’Im. Sr. regidor Lluís Franco Rabell. També hi és present el Gerent Municipal, Sr. Albert Dalmau Miranda. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les 09.00 h. A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior Es dóna per llegida l'acta de la sessió ordinària celebrada el 22 de febrer de 2024, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. B) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment del Decret d'Alcaldia, de 17 de juny de 2023, ES COMUNIQUEN les resolucions següents: ÀREA D'URBANISME, TRANSICIÓ ECOLÒGICA, SERVEIS URBANS I HABITATGE Districte de les Corts 1. – (604.2024.006) El Director General de BIMSA, en data 19 de febrer de 2024, ha resolt INICIAR la licitació per a la contractació d’obres relatives al projecte de la reurbanització de l’espai lliure situat al creuament entre el carrer de John M. Keynes i el Passatge de Trias i Giró, al barri de Pedralbes, al districte de Les Corts de Barcelona, amb un pressupost de licitació de 758.276,76 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat de 917.514,88 euros i un valor estimat d'1.199.580,09 euros, IVA exclòs i una durada de 6 mesos. 1/20 CG 8/24 Districte de Sant Martí 2. – (610.2024.009) El Director General de BIMSA, en data 15 de febrer de 2024, ha resolt INICIAR la licitació per a la contractació d’obres d’adequació interior d’una nau a Can Ricart, al carrer Emilia Coranty 5-9, al Districte de Sant Martí, a Barcelona, amb un pressupost de licitació de 731.371,63 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat de 884.959,67 euros i un valor estimat de 877.645,96 euros, IVA exclòs i una durada de 7,5 mesos. 3. – (610.2024.010) El Director General de BIMSA, en data 8 de febrer de 2024, ha resolt INICIAR la licitació per a la contractació de les obres relatives al projecte executiu per a la millora i l'ampliació d'uns jocs infantils a la plaça del Maresme, i arranjament de l'entorn dels jocs infantils a la plaça del Maresme, al districte de Sant Martí a Barcelona. Fase 2, amb un pressupost de licitació de 981.014,14 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat d'1.187.027,11 euros i un valor estimat d'1.177.216,97 euros, IVA exclòs i una durada de 5 mesos. ÀREA DE DRETS SOCIALS, CULTURA, EDUCACIÓ I CICLES DE VIDA 4. – (1SD/24) El Consell Rector de l’IMEB, en data 13 de febrer de 2024, ha adoptat la següent resolució: RESOLDRE amb efectes a partir del 15 de febrer de 2024, inclòs, els contractes 23000070L01; 23000070L04; 23000070L05; 23000070L06 que tenen per objecte el servei global d’alimentació durant els cursos escolars 2023-2024 i 2024- 2025 de 42 escoles bressol municipals adjudicats a l’empresa Comer Bien, SL, amb NIF B50469584, per la impossibilitat, imputable al contractista, d’executar la prestació en els termes inicialment pactats, comunicat a l’IMEB en data 8 de febrer de 2024 i d’acord amb l’article 211.1.f) de la Llei de Contractes del Sector Públic. CONFISCAR les garanties definitives constituïdes per aquests contractes, condicionada a l’audiència prèvia a l’avalista de COMER BIEN, SL, CaixaBanK, SA, atesa la resolució per incompliment culpable de COMER BIEN, SL i d’acord amb el previst a l’article 213.3 de la Llei de Contractes del Sector Públic i l’article 109.1.b) del Reglament que desenvolupa aquesta Llei. RETENIR les quantitats degudes a COMER BIEN, SL relatives a les factures pendents de pagament per part de l’IMEB per tal de garantir el pagament dels salaris impagats als treballadors afectats per la subrogació, així com les cotitzacions a la seguretat social meritades, segons el previst a l’article 130.6 de la Llei de Contractes del Sector Públic.FACULTAR al Gerent de l'IMEB per a realitzar les actuacions oportunes per a la confiscació de les garanties definitives i la retenció de les quantitats degudes a COMER BIEN, SL en execució del present acord. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió de Govern. 5. – (2SD/24) El Consell Rector de l’IMEB, en data 13 de febrer de 2024, ha adoptat la present resolució: APROVAR condicionat a la prèvia resolució dels contractes 23000070L01; 23000070L04; 23000070L05 i 23000070L06, amb efectes de 15 de febrer de 2024, inclòs, les modificacions no previstes dels contractes 23000070L02; 23000070L03; 23000070L07 23000070L08, 23000070L09 i 23000070L10 per tal de garantir la continuïtat del servei d’alimentació durant el temps imprescindible per a poder fer una nova licitació d’aquest servei (des del 15 de febrer de 2024 fins a final 2/20 CG 8/24 de curs 2023/2024), i amb el detall següent:MODIFICAR el contracte núm. 23000070L02 que té per objecte el servei global d’alimentació a 11 escoles bressol per als cursos escolars 2023-2024 i 2024-2025, adjudicat a 7 I TRIA SLU amb NIF B61046017, d’acord amb els motius exposats en els informe del Departament de Serveis Tècnics, de 9 de febrer de 2024, i la conformitat del contractista incorporada a l’expedient, en virtut del que estableix l’article 205.2 b) de la Llei de Contractes del Sector Públic i, per un import màxim de 320.438,24 euros (IVA inclòs al tipus del 10%), des del 15 de febrer de 2024, inclòs, i fins al final de curs 2023/2024. AUTORITZAR I DISPOSAR a favor de l‘esmentada entitat la despesa per un import màxim de 320.438,24 euros (IVA inclòs al tipus del 10%), que anirà a càrrec a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22746/32311 0001, amb els següents preus unitaris: EBM El Putxet al preu de 6,20 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM El Tramvia Blau al preu de 6,19 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Enxaneta al preu de 5,08 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Gràcia al preu de 6,00 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Sant Medir al preu de 6,39 euros (abans d’IVA)/àpat; i EBM Trencadís al preu de 6,39 euros (abans d’IVA)/àpat. REAJUSTAR la garantia dipositada d’acord amb l’article 109.3 de la Llei de contractes del sector públic per import de 14.565,37 euros per qualsevol dels mitjans previst en l’article 108 de la LCSP, en el termini de quinze dies a comptar des de que es notifiqui al contractista l’acord de modificació. REQUERIR a l’adjudicatari perquè comparegui per formalitzar la modificació del contracte dintre del termini de 15 dies a comptar des de la recepció de la present comunicació. PUBLICAR la modificació en el perfil del contractant i en el DOUE i NOTIFICAR aquesta resolució als interessats.MODIFICAR el contracte núm. 23000070L03 que té per objecte el servei global d’alimentació a 12 escoles bressol per als cursos escolars 2023-2024 i 2024-2025, adjudicat a AUSOLAN RCN SLU amb NIF B62504105, d’acord amb els motius exposats en els informe del Departament de Serveis Tècnics de 9 de febrer de 2024 i la conformitat del contractista incorporada a l’expedient, en virtut del que estableix l’article 205.2 b) de la Llei de Contractes del Sector Públic i, per un import màxim de 379.713,29 euros (IVA inclòs al tipus del 10%), des del 15 de febrer de 2024, inclòs, i fins al final de curs 2023/2024. AUTORITZAR I DISPOSAR a favor de l‘esmentada entitat la despesa per un import màxim de 379.713,29 euros (IVA inclòs al tipus del 10%), que anirà a càrrec a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22746/32311 0001, amb els següents preus unitaris: EBM Can Bacardí al preu de 6,65 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Can Bruixa al preu de 4,70 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Can Canet al preu de 6,00 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Can Caralleu al preu de 5,80 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Can Novell al preu de 6,10 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Can Rosès al preu de 5,90 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Casa dels Nens al preu de 5,82 euros (abans d’IVA)/àpat); EBM Caspolino al preu de 5,67 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Caspolino Escolaritat Reduïda Matí al preu de 2,84 euros (abans d’IVA)/àpat; i EBM Caspolino Escolaritat ReduïdaTarda al preu de 2,84 euros (abans d’IVA)/àpat.REAJUSTAR la garantia dipositada d’acord amb l’article 109.3 de la Llei de contractes del sector públic per import de 17.259,70 euros per qualsevol dels mitjans previst en l’article 108 de la LCSP, en el termini de quinze dies a comptar des de que es notifiqui al contractista l’acord de modificació. REQUERIR a l’adjudicatari perquè comparegui per formalitzar la modificació del contracte dintre del termini de 15 dies a comptar des de la recepció de la present comunicació. PUBLICAR la modificació en el 3/20 CG 8/24 perfil del contractant i en el DOUE i NOTIFICAR aquesta resolució als interessats.MODIFICAR el contracte núm. 23000070L07 que té per objecte el servei global d’alimentació a 9 escoles bressol per als cursos escolars 2023-2024 i 2024-2025, adjudicat a SERVEIS D’APATS, S.L. amb NIF B58703240, d’acord amb els motius exposats en els informe del Departament de Serveis Tècnics de de 9 de febrer de 2024 i la conformitat del contractista incorporada a l’expedient, en virtut del que estableix l’article 205.2 b) de la Llei de Contractes del Sector Públic i, per un import màxim de 304.757,61 euros (IVA inclòs al tipus del 10%), des del 15 de febrer de 2024, inclòs, i fins al final de curs 2023/2024. AUTORITZAR I DISPOSAR a favor de l‘esmentada entitat, subjecte al compliment de la condició suspensiva d’aportar el certificat positiu de pagament de deutes amb la Seguretat Social, la despesa per un import màxim de 304.757,61 euros (IVA inclòs al tipus del 10%), que anirà a càrrec a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22746/32311 0001, amb els següents preus unitaris: EBM El Clot de la Mel al preu de 5,82 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM El Gronxador al preu de 5,95 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM El Petit Príncep al preu de 5,20 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM El Petit Príncep Escolaritat Reduïda Matí al preu de 2,60 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM El Petit Príncep Escolaritat Reduïda Tarda al preu de 2,60 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Els Patufets de Navas al preu de 5,78 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Icària al preu de 5,82 euros (abans d’IVA)/àpat); i EBM La Fassina al preu de 4,75 euros (abans d’IVA)/àpat. REAJUSTAR la garantia dipositada d’acord amb l’article 109.3 de la Llei de contractes del sector públic per import de 13.852,62 euros per qualsevol dels mitjans previst en l’article 108 de la LCSP, en el termini de quinze dies a comptar des de que es notifiqui al contractista l’acord de modificació. REQUERIR a l’adjudicatari perquè comparegui per formalitzar la modificació del contracte dintre del termini de 15 dies a comptar des de la recepció de la present comunicació. PUBLICAR la modificació en el perfil del contractant i en el DOUE i NOTIFICAR aquesta resolució als interessats.MODIFICAR el contracte núm. 23000070L08 que té per objecte el servei global d’alimentació a 11 escoles bressol per als cursos escolars 2023-2024 i 2024-2025, adjudicat a AUSOLAN RCN SLU amb NIF B62504105, d’acord amb els motius exposats en els informe del Departament de Serveis Tècnics de de 9 de febrer de 2024 i la conformitat del contractista incorporada a l’expedient, en virtut del que estableix l’article 205.2 b) de la Llei de Contractes del Sector Públic i, per un import màxim de 377.424,58 euros (IVA inclòs al tipus del 10%), des del 15 de febrer de 2024, inclòs, i fins al final de curs 2023/2024. AUTORITZAR I DISPOSAR a favor de l‘esmentada entitat la despesa per un import màxim de 377.424,58 euros (IVA inclòs al tipus del 10%), que anirà a càrrec a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22746/32311 0001, amb els següents preus unitaris: EBM El Fil al preu de 5,60 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Els Gats al preu de 5,50 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM La Fontana al preu de 7,68 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM La Puput al preu de 6,20 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Londres al preu de 6,35 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM L'Oreneta al preu de 6,35 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Petit Univers al preu de 5,80 euros (abans d’IVA)/àpat); EBM Xiroi al preu de 5,75 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Xiroi Escolaritat Reduïda Matí al preu de 2,88 euros (abans d’IVA)/àpat; i EBM Xiroi Escolaritat Reduïda Tarda al preu de 2,88 euros (abans d’IVA)/àpat. REAJUSTAR la garantia dipositada d’acord amb l’article 109.3 de la Llei de contractes del sector públic per import de 17.155,66 euros per qualsevol dels mitjans previst en l’article 108 de la LCSP, en el 4/20 CG 8/24 termini de quinze dies a comptar des de que es notifiqui al contractista l’acord de modificació. REQUERIR a l’adjudicatari perquè comparegui per formalitzar la modificació del contracte dintre del termini de 15 dies a comptar des de la recepció de la present comunicació. PUBLICAR la modificació en el perfil del contractant i en el DOUE i NOTIFICAR aquesta resolució als interessats.MODIFICAR el contracte núm. 23000070L09 que té per objecte el servei global d’alimentació a 11 escoles bressol per als cursos escolars 2023-2024 i 2024-2025, adjudicat a CUINA I GESTIÓ, SLU amb NIF B43642222, d’acord amb els motius exposats en els informe del Departament de Serveis Tècnics de de 9 de febrer de 2024 i la conformitat del contractista incorporada a l’expedient, en virtut del que estableix l’article 205.2 b) de la Llei de Contractes del Sector Públic i, per un import màxim de 360.578,78 euros (IVA inclòs al tipus del 10%), des del 15 de febrer de 2024, inclòs, i fins al final de curs 2023/2024. AUTORITZAR I DISPOSAR a favor de l‘esmentada entitat la despesa per un import màxim de 360.578,78 euros (IVA inclòs al tipus del 10%), que anirà a càrrec a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22746/32311 0001, amb els següents preus unitaris: EBM Alchemika (abans Camp de l'Arpa) al preu de 5,90 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Barrufets al preu de 6,75 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Guinardó al preu de 5,90 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM La Morera al preu de 6,18 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Leonor Serrano al preu de 5,90 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Marina al preu de 4,78 euros (abans d’IVA)/àpat; i EBM Montserrat al preu de 6,89 euros (abans d’IVA)/àpat.REAJUSTAR la garantia dipositada d’acord amb l’article 109.3 de la Llei de contractes del sector públic per import de 16.389,94 euros per qualsevol dels mitjans previst en l’article 108 de la LCSP, en el termini de quinze dies a comptar des de que es notifiqui al contractista l’acord de modificació. REQUERIR a l’adjudicatari perquè comparegui per formalitzar la modificació del contracte dintre del termini de 15 dies a comptar des de la recepció de la present comunicació. PUBLICAR la modificació en el perfil del contractant i en el DOUE i NOTIFICAR aquesta resolució als interessats.MODIFICAR el contracte núm. 23000070L10 que té per objecte el servei global d’alimentació a 10 escoles bressol per als cursos escolars 2023-2024 i 2024-2025, adjudicat a SERVEIS D’APATS, S.L. amb NIF B58703240, d’acord amb els motius exposats en els informe del Departament de Serveis Tècnics de de 9 de febrer de 2024 i la conformitat del contractista incorporada a l’expedient, en virtut del que estableix l’article 205.2 b) de la Llei de Contractes del Sector Públic i, per un import màxim de 358.724,33 (IVA inclòs al tipus del 10%), des del 15 de febrer de 2024, inclòs, i fins al final de curs 2023/2024. AUTORITZAR I DISPOSAR a favor de l‘esmentada entitat, subjecte a la condició suspensiva d’aportar el certificat positiu de pagament de deutes amb la Seguretat Social, la despesa per un import màxim de 358.724,33 (IVA inclòs al tipus del 10%), que anirà a càrrec a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/22746/32311 0001, amb els següents preus unitaris: EBM La Filadora al preu de 4,98 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM La Verneda de Sant Martí al preu de 5,79 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM L'Estació al preu de 5,77 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Manigua al preu de 5,84 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Margalló al preu de 5,89 euros (abans d’IVA)/àpat; EBM Pere Calafell - EBM Esquitx al preu de 5,29 euros (abans d’IVA)/àpat; i EBM Tres Turons al preu de 5,90 euros (abans d’IVA)/àpat. REAJUSTAR la garantia dipositada d’acord amb l’article 109.3 de la Llei de contractes del sector públic per import de 16.305,65 euros per qualsevol dels mitjans previst en l’article 108 de la LCSP, en el 5/20 CG 8/24 termini de quinze dies a comptar des de que es notifiqui al contractista l’acord de modificació. REQUERIR a l’adjudicatari perquè comparegui per formalitzar la modificació del contracte dintre del termini de 15 dies a comptar des de la recepció de la present comunicació. PUBLICAR la modificació en el perfil del contractant i en el DOUE i NOTIFICAR aquesta resolució als interessats.FACULTAR al Gerent de l'IMEB per a la signatura de la modificació dels contractes a dalt indicats. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió de Govern. b) Informes 1. – Pressupostos participatius. Intervenen la Sra. Marta Clari Padrós, Gerent de l’Àrea de Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat, el Sr. Manuel Punsoda Buxó, Direcció de Serveis de Democracia Activa i el Sr. Xavier Boneta Lorente, Direcció de Serveis d’Estratègia i Inversions. ES DONA PER TRACTAT C) Part Decisòria a) Declaracions en expedients de contractació Les Imes. Sres. regidores i els Ims. Srs. regidors membres de la Comissió de Govern assistents a la sessió i relacionats nominalment a l’encapçalament de l’acta, en referència a l’expedient de contractació inclòs a l’ordre del dia de la sessió i que figura seguidament: 2. – Punt 9, expedient 001_24000354, iniciar l'expedient per a la contractació del servei de gestió dels Punts Lila per a la prevenció, la detecció i l'atenció de les violències masclistes en activitats lúdiques a l'espai públic (Front Marítim i espais de concerts de les festes de la Mercè) de la ciutat de Barcelona, amb un valor estimat de 620.148,56 euros. Formulen les declaracions següents: I. Que estan informades del següent: 1r) Que l’article 61.3, “Conflicte d’interessos”, del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol (Reglament financer de la UE), estableix que “hi haurà conflicte d’interessos quan l’exercici imparcial i objectiu de les funcions es vegi compromès per raons familiars, afectives, d’afinitat política o nacional, d’interès econòmic o per qualsevol motiu directe o indirecte d’interès personal”; 2n) Que l’article 64, “Lluita contra la corrupció i prevenció dels conflictes d’interessos”, de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), té la finalitat d’evitar qualsevol distorsió de la competència, garantir la transparència en el procediment i assegurar la igualtat de tracte a totes les persones candidates i licitadores; 3r) Que l’article 23, “Abstenció”, de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, 6/20 CG 8/24 estableix que s’han d’abstenir d’intervenir en el procediment “les autoritats i el personal al servei de les administracions en els qui es donin algunes de les circumstàncies assenyalades a l’apartat següent”, que són: a) Tenir interès personal en l’afer de què es tracti o en un altre la resolució del qual pugui influir la d’aquell; ser administrador de societat o entitat interessada, o tenir qüestió litigiosa pendent amb algun interessat; b) Tenir un vincle matrimonial o una situació de fet assimilable, i el parentesc de consanguinitat dins del quart grau o d’afinitat dins del segon, amb qualsevol dels interessats, amb els administradors d’entitats o les societats interessades i també amb els assessors, representants legals o mandataris que intervinguin en el procediment, així com compartir despatx professional o estar associat amb aquests per a l’assessorament, la representació o el mandat; c) Tenir amistat íntima o enemistat manifesta amb alguna de les persones esmentades a l’apartat anterior; d) Haver intervingut com a pèrit o com a testimoni en el procediment de què es tracti; e) Tenir relació de servei amb una persona natural o jurídica interessada directament en l’afer, o haver-li prestat en els dos últims anys serveis professionals de qualsevol tipus i en qualsevol circumstància o lloc”. II. Que no estan sotmeses a cap situació que es pugui qualificar de conflicte d’interessos de les indicades en l’article 61.3 del Reglament financer de la UE , ni en l’article 64.2 de l’LCSP, en relació amb la lluita contra la corrupció i la prevenció dels conflictes d’interessos, ni en l’apartat 11.4 de la Instrucció de l’Ajuntament de Barcelona per a l’aplicació de l’LCSP, publicada en la Gaseta Municipal el 16 de març de 2018, i que no concorre en la seva persona o persones cap causa d’abstenció de l’article 23.2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic que pugui afectar el procediment de licitació/concessió. III. Que es comprometen a posar en coneixement de l’òrgan de contractació/comissió d’avaluació, sense dilació, qualsevol situació de conflicte d’interessos o causa d’abstenció que doni o pugui donar lloc al dit escenari. IV. Que coneixen que el fet que es demostri que és falsa una declaració d’absència de conflicte d’interessos comportarà les conseqüències disciplinàries/administratives/ judicials que estableixi la normativa aplicable. b) Propostes d'acord Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, S'ACORDA: ALCALDIA 3. – (S/N) ADHERIR-SE a la declaració sobre l’antisemitisme aprovada per l’IHRA (International Holocaust Remembrance Alliance) que estableix el següent: “L’antisemitisme és una certa percepció dels jueus que pot expressar-se com a odi als jueus. Les manifestacions físiques i retòriques de l'antisemitisme es dirigeixen a persones jueves o no jueves i/o als seus béns, a les institucions de les comunitats jueves i als seus llocs de culte”. 7/20 CG 8/24 ÀREA D'URBANISME, TRANSICIÓ ECOLÒGICA, SERVEIS URBANS I HABITATGE 4. – (23002709L001) ADJUDICAR el contracte núm. 001_23002709L001, que té per objecte els Serveis d'arquitectura en la redacció d'estudis previs i avantprojectes i per al seguiment dels projectes executius i obres d'urbanització per la direcció de transformació i innovació urbana de la gerència de l'Arquitecta en cap, amb mesures de contractació pública sostenible (2024-2025), a la UTE "FERNANDEZ-VILA UTE", amb NIF U70643085, de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 214.462,49 euros IVA inclòs, dels quals 177.241,73 euros corresponen al preu net i 37.220,76 euros a l'IVA. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 107.231,25 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària 0505 D/22719/15131, un import (IVA inclòs) de 107.231,24 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària 0505 D/22719/15131. CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 8.862,09 euros i RETENIR la garantia definitiva del preu del contracte. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. NOTIFICAR el present acord als licitadors; PUBLICAR l'acord d'adjudicació del contracte i la seva formalització en el Perfil de Contractant i al DOUE. DESIGNAR com a responsable del contracte a la Sra. MERCÈ LLOPIS FREIXAS. ALLIBERAR la quantitat de 9.522,41 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 4.761,20 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària 0505 D/22719/15131, un import (IVA inclòs) de 4.761,21 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària 0505 D/22719/15131. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge. 5. – (23002709L002) ADJUDICAR el contracte núm. 001_23002709L002, que té per objecte els Serveis d'arquitectura per a la supervisió, seguiment, control i tramitació dels projectes d'urbanització, d'infraestructures i elements urbans de promoció pública o privada, que han de ser informats per part de la direcció de transformació i innovació urbana de la gerència de l'Arquitecta en cap, amb mesures de contractació pública sostenible (2024-2025), a la UTE "CAMPS I BARTOLOME UTE", amb NIF U70647920, de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 222.736,80 euros IVA inclòs, dels quals 184.080,00 euros corresponen al preu net i 38.656,80 euros a l'IVA. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 111.368,40 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària 0505 D/22719/15131, un import (IVA inclòs) de 111.368,40 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària 0505 D/22719/15131. CONDICIONAR la seva realització a 8/20 CG 8/24 l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 9.204,00 euros i RETENIR la garantia definitiva del preu del contracte. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. NOTIFICAR el present acord als licitadors; PUBLICAR l'acord d'adjudicació del contracte i la seva formalització en el Perfil de Contractant i al DOUE. DESIGNAR com a responsable del contracte a la Sra. MERCÈ LLOPIS FREIXAS. ALLIBERAR la quantitat de 1.248,10 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 624,05 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària 0505 D/22719/15131, un import (IVA inclòs) de 624,05 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària 0505 D/22719/15131. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge. 6. – (23002709L003) ADJUDICAR el contracte núm. 001_23002709L003, que té per objecte els Serveis d'arquitectura per a l'elaboració de documentació gràfica de suport en MicroStation i QGIS per a la direcció d'estratègia urbana de la gerència de l'Arquitecta en cap, amb mesures de contractació pública sostenible (2024-2025), a Daria Kobzeva Kirillova, amb NIF 34339843S, de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 106.392,82 euros IVA inclòs, dels quals 87.927,95 euros corresponen al preu net i 18.464,87 euros a l'IVA. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 53.196,41 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària 0505 D/22719/15131, un import (IVA inclòs) de 53.196,41 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària 0505 D/22719/15131.CONDICIONAR la seva realització a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. FIXAR l'import de la garantia definitiva en 4.396,40 euros i RETENIR la garantia definitiva del preu del contracte. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. NOTIFICAR el present acord als licitadors; PUBLICAR l'acord d'adjudicació del contracte i la seva formalització en el Perfil de Contractant i al DOUE. DESIGNAR com a responsable del contracte a la Sra. MERCÈ LLOPIS FREIXAS. ALLIBERAR la quantitat de 5.599,62 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 2.799,81 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària 0505 D/22719/15131, un import (IVA inclòs) de 2.799,81 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària 0505 D/22719/15131. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge. 9/20 CG 8/24 7. – (GMISU2024000022) APROVAR la revisió de les tarifes i cànons aplicables als aparcaments de concessió municipal i als de gestió directa a partir de l'1 de març de 2024 en base a la variació del període (juny 2023 - desembre 2023) de l’IPC de Catalunya que ha estat del 0,7%, d’acord amb l’informe tècnic de la Gerència d'Àrea de Mobilitat, Infraestructures i Serveis Urbans, de febrer de 2024, que s’incorpora a l’expedient, i en compliment del que disposa l’Acord de 12 de juliol de 2007 de la Comissió de Seguretat i Mobilitat. Districte de Sants-Montjuïc 8. – (24SD00046PU) APROVAR inicialment, de conformitat amb l’article 16.b de la Carta Municipal de Barcelona, el “Projecte d’urbanització dels àmbits 6b inclosos en el Pla de Millora Urbana, Sector 6, de la modificació puntual del PGM a l’àmbit de la Marina del Prat Vermell al districte de Sants-Montjuïc” aprovat definitivament per acord del Plenari del Consell Municipal en sessió de data 23 de desembre de 2022 (publicat al BOPB de data 3/02/2023) promogut per la Junta de Compensació de l’àmbit, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte (amb classificació B) de data 12 de gener de 2024 que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dona per reproduït, i amb un pressupost per coneixement de l’Administració de 2.708.844,74 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb el que estableixen els articles 89.6 i 119.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya. SOTMETRE’L al tràmit d'informació pública durant el termini d’un mes durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents, mitjançant la inserció de l‘acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), i en un dels diaris de més circulació de la província. NOTIFICAR el present acord als interessats i COMUNICAR-LO a les dependències municipals interessades. DONAR-NE COMPTE a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge. ÀREA DE DRETS SOCIALS, CULTURA, EDUCACIÓ I CICLES DE VIDA 9. – (001_24000354) INICIAR l'expedient per a la contractació del servei de gestió dels Punts Lila per a la prevenció, la detecció i l'atenció de les violències masclistes en activitats lúdiques a l'espai públic (Front Marítim i espais de concerts de les festes de la Mercè) de la ciutat de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible, amb núm. de contracte 001_24000354, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment Obert, amb un pressupost base de licitació de 341.081,71 euros (IVA inclòs) i un valor estimat de 620.148,56 euros, distribuït en els següents lots: - LOT 1: núm. 001_24000354L001, servei de gestió dels Punts Lila del Front Marítim durant el període estival, per un import de 296.805,47 euros IVA inclòs. - LOT 2: núm. 001_24000354L002, servei de gestió dels Punts Lila dels espais de concerts durant les Festes de la Mercè, per un import de 44.276,24 euros IVA inclòs. APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte. AUTORITZAR l'esmentada quantitat, amb pressupost net 310.074,28 euros i import de l'IVA de 31.007,43 euros al tipus impositiu del 10%, i amb càrrec ales aplicacions 10/20 CG 8/24 pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 296.805,47 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària 0800 D/22719/23171, un import (IVA inclòs) de 44.276,24 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària 0800 D/22719/23171. CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació. 10. – (24XC0029) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona, el Centro Regional para el Fomento del Libro en América Latina y el Caribe (CERLAC) i el Consorci de Biblioteques de Barcelona (CBB) pel desenvolupament de programes i projectes de cooperació, intercanvi professional i capacitació tècnica relacionats amb la lectura, escriptura, biblioteques, ecosistema del llibre, indústria editorial i el dret d'autor, vigent des de dia següent a la seva formalització fins per un període de quatre anys i prorrogable expressament fins un màxim de quatre anys. FACULTAR la Ima. Sra. Maria Eugènia Gay i Rosell, segona tinenta d'Alcaldia de l'Àrea Drets Socials, Cultura, Educació i Cicles de Vida de l'Ajuntament de Barcelona, per a la signatura de l'esmentat conveni, així com la de tots aquells documents que se'n derivin del mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 11. – (24S01090) APROVAR l'acord de cooperació entre l'ECoD gemeinnützige GmbH i l'Ajuntament de Barcelona per a l'execució del projecte núm. 101138602 "Xarxa de ciutats europees" (-ECN-). TRANSFERIR a favor de l'ECoD gemeinnützige GmbH, l'import total de 282.957,50 euros. La transferència es farà per l'ordre següent: 1r pagament del 60% (169.774,50 euros) dins de les 4 setmanes posteriors a la signatura d'aquest acord al compte bancari del beneficiari i el pagament del 40% restant (113.183,00 euros) dins de les 4 setmanes posteriors a la segona i última transferència rebuda per l'Ajuntament de Barcelona de la Agencia Ejecutiva Europea en Educación y Cultura (EACEA) i després de comprovar que s'han executat les tasques encomanades. FACULTAR la lma. Sra. Maria Eugènia Gay i Rosell, segona tinenta d'Alcaldia de l'Àrea de Drets Socials, Cultura, Educació i Cicles de Vida de l'Ajuntament de Barcelona la signatura de l'esmentat acord, així com la de tots els documents que se'n derivin. 12. – (24S01027) APROVAR l'acord de cooperació entre l'Ajuntament de Braga (Portugal) i l'Ajuntament de Barcelona per a l'execució del projecte núm. 101138602 -Xarxa de ciutats europees (ECN). TRANSFERIR a favor de l'Ajuntament de Braga (Portugal), l'import total de 38.177,50 euros. La transferència es farà per l'ordre següent: 1r pagament del 60% (22.906,50 euros), dins de les 4 setmanes posteriors a la signatura d'aquest Acord al compte bancari del beneficiari i el pagament del 40% restant (15.271,00 euros) dins de les 4 setmanes posteriors a la segona i última transferència rebuda per l'Ajuntament de Barcelona de la Agencia Ejecutiva Europea en Educación y Cultura (EACEA), i després de comprovar que s'han realitzat les tasques encomanades. FACULTAR la lma. Sra. Maria Eugènia Gay i Rosell, segona tinenta d'Alcaldia de l'Àrea de Drets Socials, Cultura, Educació i Cicles de Vida de l'Ajuntament de Barcelona la signatura de l'esmentat acord, així com la de tots els documents que se'n derivin. 11/20 CG 8/24 13. – (24S01097) APROVAR l'acord de cooperació entre Comune di Bologna (Itàlia) i l'Ajuntament de Barcelona per a l'execució del projecte núm. 101138602 -Xarxa de ciutats europees- (ECN). TRANSFERIR a favor de Comune di Bologna (Itàlia), l'import total de 38.177,50 euros. La transferència es farà per l'ordre següent: 1r pagament del 60% (22.906,50 euros), dins de les 4 setmanes posteriors a la signatura d'aquest Acord al compte bancari del beneficiari i el pagament del 40% restant (15.271,00 euros) dins de les 4 setmanes posteriors a la segona i última transferència rebuda per l'Ajuntament de Barcelona de la Agencia Ejecutiva Europea en Educación y Cultura (EACEA), i després de comprovar que s'han realitzat les tasques encomanades. FACULTAR la lma. Sra. Maria Eugènia Gay i Rosell, segona tinenta d'Alcaldia de l'Àrea de Drets Socials, Cultura, Educació i Cicles de Vida de l'Ajuntament de Barcelona la signatura de l'esmentat acord, així com la de tots els documents que se'n derivin. 14. – (24S01112) APROVAR l'acord de cooperació entre l'Ajuntament d'Anvers (Stad Antwerpen) i l'Ajuntament de Barcelona per a l'execució del projecte núm. 101138602 -Xarxa de ciutats europees- (ECN). TRANSFERIR a favor de l'Ajuntament d'Anvers, l'import total de 38.177,50 euros. La transferència es farà per l'ordre següent: 1r pagament del 60% (22.906,50 euros), dins de les 4 setmanes posteriors a la signatura d'aquest Acord al compte bancari del beneficiari i el pagament del 40% restant (15.271,00 euros) dins de les 4 setmanes posteriors a la segona i última transferència rebuda per l'Ajuntament de Barcelona de la Agencia Ejecutiva Europea en Educación y Cultura (EACEA), i després de comprovar que s'han realitzat les tasques encomanades. FACULTAR la lma. Sra. Maria Eugènia Gay i Rosell, segona tinenta d'Alcaldia i regidora de l'Àrea de Drets Socials, Cultura, Educació i Cicles de Vida de l'Ajuntament de Barcelona la signatura de l'esmentat acord, així com la de tots els documents que se'n derivin. 15. – (24S01118) APROVAR l'acord de cooperació entre l'Ajuntament de Cascais (Portugal) i l'Ajuntament de Barcelona per a l'execució del projecte núm. 101138602 -Xarxa de ciutats europees- (ECN). TRANSFERIR a favor de l'Ajuntament de Cascais (Portugal), l'import total de 38.177,50 euros. La transferència es farà per l'ordre següent: 1r pagament del 60% (22.906,50 euros), dins de les 4 setmanes posteriors a la signatura d'aquest Acord al compte bancari del beneficiari i el pagament del 40% restant (15.271,00 euros) dins de les 4 setmanes posteriors a la segona i última transferència rebuda per l'Ajuntament de Barcelona de la Agencia Ejecutiva Europea en Educación y Cultura (EACEA), i després de comprovar que s'han realitzat les tasques encomanades. FACULTAR la lma. Sra. Maria Eugènia Gay i Rosell, segona tinenta d'Alcaldia de l'Àrea de Drets Socials, Cultura, Educació i Cicles de Vida de l'Ajuntament de Barcelona la signatura de l'esmentat acord, així com la de tots els documents que se'n derivin. 16. – (24S01125) APROVAR l'acord de cooperació entre l'Ajuntament de Brussel·les (Bèlgica) i l'Ajuntament de Barcelona per a l'execució del projecte núm. 101138602 -Xarxa de ciutats europees- (ECN). TRANSFERIR a favor de l'Ajuntament de Brussel·les (Bèlgica), l'import total de 38.177,50 euros. La transferència es farà per l'ordre següent: 1r pagament del 60% (22.906,50 euros), dins de les 4 setmanes posteriors a la signatura d'aquest Acord al compte bancari del beneficiari i el pagament del 40% restant (15.271,00 euros) dins de les 4 setmanes posteriors a la segona i última transferència 12/20 CG 8/24 rebuda per l'Ajuntament de Barcelona de la Agencia Ejecutiva Europea en Educación y Cultura (EACEA), i després de comprovar que s'han realitzat les tasques encomanades. FACULTAR la lma. Sra. Maria Eugènia Gay i Rosell, segona tinenta d'Alcaldia de l'Àrea de Drets Socials, Cultura, Educació i Cicles de Vida de l'Ajuntament de Barcelona la signatura de l'esmentat acord, així com la de tots els documents que se'n derivin. Districte de Sants-Montjuïc 17. – (20239208) EXCLOURE del procediment obert, per a l'adjudicació del contracte núm. 001_23002837 que té per objecte el Servei de gestió i dinamització dels FABs del Districte de Sants-Montjuïc (el FAB Casa del Mig i el FAB Casa del Rellotge), amb mesures d'eficiència social, l'oferta presentada per Lúdic 3, SCCL amb NIF F60475902 en considerar la Mesa, que la presentació de la documentació requerida a l’empresa de referència s’ha completat fora del termini establert. DECLARAR DESERT el procediment obert, per a l'adjudicació del contracte núm. 001_23002837 anteriorment referenciat, en no haver-se presentat cap altra oferta. ANUL·LAR l'autorització de la despesa del contracte 001_23002837 amb càrrec a les partides i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 143.561,04 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària 0603 D/22719/23222, un import (IVA inclòs) de 287.122,09 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària 0603 D/22719/23222. DONAR COMPTE d'aquesta resolució a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Districte de Sant Martí 18. – (20224004) PRORROGAR el conveni de gestió cívica del Casal de Barri Besòs a favor de l'Associació En Xarxa - Pla Comunitari Besòs - Maresme, amb NIF G65217093, des de l'1 de març de 2024 fins al 31 de desembre de 2024 a l'empara del que s'estableix a la clàusula 3 de l'esmentat conveni. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 56.250,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 489.03 924.16 06.10 del pressupost de l'any 2024, en concepte de subvenció a favor l'Associació En Xarxa - Pla Comunitari Besòs - Maresme amb NIF G65217093, prevista a la clàusula quarta del conveni gestió cívica del Casal de Barri Besòs. REQUERIR l'entitat beneficiària que, en el termini de 5 dies hàbils, comparegui a les dependències municipals per la formalització de la pròrroga de la gestió cívica. REQUERIR l'entitat beneficiària que, en el termini màxim de 3 mesos de la data de finalització de l'activitat, presenti un compte justificatiu que haurà d'incloure la memòria d'actuació i memòria justificativa del cost total del projecte. FACULTAR l'Il·lm. Sr. David Escudé Rodríguez per a la formalització de l'esmentada pròrroga. ÀREA DE PREVENCIÓ, SEGURETAT, CONVIVÈNCIA I RÈGIM INTERIOR 19. – (001/2024/SG) INFORMAR, en el marc de l’acord de 7 de juny de 2013, sobre participació de l’Ajuntament de Barcelona en les iniciatives normatives de la Generalitat de Catalunya que incideixen en el règim especial establert a la Carta Municipal de Barcelona, en desenvolupament de l’article 3 c) del Reglament de la Comissió Mixta Generalitat de Catalunya – Ajuntament de Barcelona per a la revisió i 13/20 CG 8/24 desplegament de la Carta Municipal de Barcelona, el posicionament de l’Ajuntament de Barcelona en relació amb la iniciativa normativa següent: Memòria preliminar de l’Avantprojecte de llei del patrimoni cultural català, en els termes de l’informe elaborat pels serveis jurídics municipals que consta a l’expedient i que constitueix la seva motivació. NOTIFICAR a la Secretaria de la Comissió Mixta Generalitat de Catalunya – Ajuntament de Barcelona per a la revisió i desplegament de la Carta Municipal de Barcelona el present acord, així com l’informe esmentat, relatiu al posicionament municipal sobre aquesta iniciativa normativa. 20. – (002/2024/SG) INFORMAR, en el marc de l’acord de 7 de juny de 2013, sobre participació de l’Ajuntament de Barcelona en les iniciatives normatives de la Generalitat de Catalunya que incideixen en el règim especial establert a la Carta Municipal de Barcelona, en desenvolupament de l’article 3 c) del Reglament de la Comissió Mixta Generalitat de Catalunya – Ajuntament de Barcelona per a la revisió i desplegament de la Carta Municipal de Barcelona, el posicionament de l’Ajuntament de Barcelona en relació amb la iniciativa normativa següent: Avantprojecte de llei integral de reconeixement del dret a la identitat i expressió de gènere, en els termes de l’informe elaborat pels serveis jurídics municipals que consta a l’expedient i que constitueix la seva motivació. NOTIFICAR a la Secretaria de la Comissió Mixta Generalitat de Catalunya – Ajuntament de Barcelona per a la revisió i desplegament de la Carta Municipal de Barcelona el present acord, així com l’informe esmentat, relatiu al posicionament municipal sobre aquesta iniciativa normativa. 21. – (128/2023 ICUB) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Edgar Straehle Porras (mat. 6100118), entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera, amb la categoria professional de Tècnic Superior en Art i Història, amb destinació al Departament de Programes Públics del Museu d’Història de l’Institut de Cultura de Barcelona, desenvolupant les funcions pròpies d’un lloc de treball de Tècnic Superior en Art i Història (22FA1BIBA05), i l’activitat pública com a professor associat, a temps parcial de la Universitat de Barcelona, pel curs acadèmic 2023-2024, des del dia 15/09/23 fins al dia 14/09/24. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 22. – (144/2023 ICUB) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Edgar Straehle Porras (mat. 6100118) entre la seva activitat municipal com funcionari de carrera, amb la categoria professional de Tècnic Superior en Art i Història, amb destinació al Departament de Programes Públics del Museu d’Història de l’Institut de Cultura de Barcelona, on ocupa el lloc de treball de Tècnic Superior en Art i Història (22FA1BIBA05), i l’activitat docent com a professor col·laborador de la Universitat 14/20 CG 8/24 Oberta de Catalunya (UOC) pel curs 2023-2024, des del 18 d’octubre de 2023 fins al 16 de febrer de 2024. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 23. – (152/2023 ICUB) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Daniel García Ramírez (mat. 6100523), entre la seva activitat municipal com a funcionari interí per acumulació de tasques, amb la categoria professional d’Auxiliar Administratiu, amb destinació al Departament d’Administració Econòmica de l’Institut de Cultura de Barcelona, desenvolupant el lloc de treball d’Auxiliar Administratiu, codi del lloc [14FC2BIBA01] i l’activitat privada per compte d’altri, com a cambrer a Outsidethemap, SL. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 24. – (156/2023 IMI) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Emilio Baena Arévalo (matrícula 2100072) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí per vacant amb la categoria professional de Tècnic Mitjà de Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC), amb destinació al Departament de Canals Digitals, de la Direcció de Desenvolupament de l’Institut Municipal d’Informàtica, on ocupa el lloc de treball de Tècnic Mitjà de Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) (20FA2BIBA14), i l’activitat de docent com a professor col·laborador de la Universitat Oberta de Catalunya per a l’any acadèmic 2023-2024, des del 27 de setembre de 2023 fins al 22 de febrer de 2024. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 15/20 CG 8/24 25. – (15/2024 IMI) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Jordi Miró Miranda (matrícula 2100048), entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria professional de Tècnic Superior de Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC), amb destinació al Departament d’Economia, Empresa i Promoció Econòmica, de la Direcció d’Estratègia i Nous Projectes de l’Institut Municipal d’Informàtica, on ocupa el lloc de treball de Gestor de projectes i serveis TIC (24FAXSCTI01), i l’activitat privada per compte propi per al desenvolupament d’aplicació informàtica en matèria de disseny i fabricació d’agitadors industrials. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 26. – (45/2023 IMH) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Àngela Mena Also (mat. 5100267) entre la seva activitat municipal com a Cap del Departament Jurídic i Secretaria Delegada, i Secretària delegada de l’Institut Municipal d’Hisenda, amb el codi de lloc 26FAXCLCD01, amb la categoria professional de Tècnica Superior de Dret, i l’activitat pública com a professora associada a temps parcial de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona, per al curs acadèmic 2023-2024, des del 15/09/2023 fins al 14/09/2024. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 27. – (RH 189/2023 IMSS) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Marina Dolset Mancho (mat. 15100345), entre la seva activitat municipal com a funcionària de carrera amb la categoria professional de Tècnica Mitjana en Educació Social, amb destinació al Centre de Serveis Socials Raval Nord de l’Institut Municipal de Serveis Socials de Barcelona (IMSS), on desenvolupa el lloc de treball Tècnica Mitjana en Educació Social-Serveis Socials (codi de lloc: 20FA2BIBA08), i el desenvolupament del càrrec com a regidora a l’Ajuntament de Rubí, exercint el seu càrrec amb una dedicació parcial, d’acord amb el que preveuen els articles 3 i 5 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, l'article 3 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat, l’article 75 de la Llei 7/1985, de 16/20 CG 8/24 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, i l'article 323 del Reglament del Personal al Servei de les Entitats Locals aprovat pel Decret 214/1990, de 30 de juliol. La present autorització restarà sense efecte si es produeix una variació de les circumstàncies relatives a la mateixa o per expiració del mandat o renúncia al càrrec electe. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 28. – (24-P-20 IMU) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Aurora López Corduente (mat. 7022375) entre la seva activitat municipal com a funcionària de carrera, amb la categoria professional de Tècnica Superior d’Arquitectura, amb destinació a la Gerència de l’Institut Municipal d’Urbanisme, on ocupa el lloc de treball de Coordinadora de Projectes d’Arquitectura, codi 26FAXSCAE01, i l’activitat pública com a professora associada a temps parcial de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), per al curs acadèmic 2023-2024 des de l’1/9/2023 fins al 31/8/2024. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 29. – (1065/2023 IMMB) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. José Luís Rivera Arias (mat. 8100001) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria professional de Tècnic Superior en Dret, amb destinació al Departament Jurídic de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, on ocupa el lloc de treball de Tècnic Superior en Dret (codi del lloc: 22FA1BIBA15) i l’activitat privada per compte propi com a consultor estratègic en matèria financera i jurídica. No podrà ostentar, per sí mateix o mitjançant substitut, la representació i defensa d'interessos contraris als de la Corporació Municipal ni tampoc podrà assessorar, informar o desenvolupar les activitats pròpies de la professió en aquells assumptes o procediments en els que l'Ajuntament o els seus Organismes hi tinguin relació. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE COMPTE a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 17/20 CG 8/24 30. – (48/2024) CONVOCAR el lloc de treball de director/a de Promoció i Esdeveniments Esportius de la Gerència de l'Institut Barcelona Esports (IBE) (S 08018209) i APROVAR les bases que han de regir aquesta convocatòria. PUBLICAR aquest acord, les bases que han de regir la convocatòria i l’annex a la Gaseta Municipal, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i al web de l’Ajuntament de Barcelona. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 31. – (20000112-003) MODIFICAR, a l'empara dels articles 204 de la LCSP, el contracte 20000112-003 que té per objecte servei de conceptualització dels projectes webs i Progressive Web Apps que determini la Direcció de Comunicació Digital de l'Ajuntament de Barcelona, adjudicat a l'empresa SEIDOR OPENTRENDS SL, amb NIF B63446470, per un import màxim de 165.044,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 165.044,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2024 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 136.400,00 euros i import IVA de 28.644,00 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22719/92523 0300. FIXAR en 6.820,00 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva i RETENIR- LO del preu del contracte atesa la declaració del contractista d'acollir-se a aquesta modalitat de constitució de garantia. REQUERIR l'adjudicatari per tal que formalitzi en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. DONAR COMPTE d'aquest acord a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. ÀREA D'ECONOMIA, HISENDA, PROMOCIÓ ECONÒMICA I TURISME 32. – (INV) INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 29 de febrer de 2024. 33. – (24XF0110) ACCEPTAR la selecció de ABAC NEST II, FCRE, amb autorització de la CNMV número 108 i NIF V-13895800, i la manifestació d'interès de la gestora ABAC CAPITAL MANAGER, SGEIC, SA (amb NIF A-67532515) i número d'autorització de la CNMV 154) en representació de ABAC NEST II, FCRE, per la participació de l'Ajuntament de Barcelona en el projecte d'impuls de l'ecosistema Deep Tech, per haver donat compliment a la totalitat dels requisits i condicions indicats a les bases de la convocatòria publicada al BOPB del 7 de novembre de 2022. ACORDAR que el procés de verificació ha estat superat satisfactòriament. APROVAR l'acord de subscripció en el fons de capital risc ABAC NEST II, FCRE, en virtut del qual l'Ajuntament de Barcelona subscriurà una participació en el fons i farà una inversió per import màxim d'1.000.000,00 euros, en els termes previstos als documents que regeixin el funcionament i operació de l'entitat. APROVAR la Side-letter, que estableix els termes particulars de la inversió que efectua l'Ajuntament de Barcelona. AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa per un import de 400.000,00 euros per l'any 2024, 200.000,00 euros per l'any 2025, 200.000,00 euros per l'any 2026 i 200.000,00 euros per l'any 2027, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0703/86090/93219 a favor de ABAC NEST II, FCRE amb NIF V-13895800), condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en relació als exercicis 2025, 2026 i 2027. CONDICIONAR la formalització de la 18/20 CG 8/24 subscripció al fons de capital de risc a l'obtenció de l'informe previ del Departament d'Economia de la Generalitat previst a la lletra c) de l'art. 206.3 del text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. 34. – (DP-2023-29423) MODIFICAR les obligacions de l’Ajuntament de Barcelona establertes en l’acord de la Comissió de Govern de data 19 de gener de 2011 d’acceptació de la cessió gratuïta de la finca situada al carrer de Fontova núm. 12 oferta per la societat Antiga Camp de l’Arpa, Societat Cooperativa Limitada, amb NIF F08171738, en el sentit de substituir-les per dues noves i úniques obligacions que són la cessió d’ús d’uns espais dins del local situat al carrer de Bolívia núm. 49 a favor de l’esmentada societat cooperativa per un termini de 15 anys, prorrogable per 5 anys més, per un preu de 650,00 euros, més IVA, que ja han estat concretats i cedits per acord de la Comissió de Govern de 17 de novembre de 2022, i el compromís de cercar entitats del tercer sector social que es facin càrrec de les obres de rehabilitació de la finca del carrer de Fontova núm. 12 i la destinin al desenvolupament d’activitats relacionades amb persones vulnerables; FORMALITZAR aquesta novació en escriptura pública i, en conseqüència; DEIXAR SENSE EFECTE la cessió d’ús de la finca situada al carrer de Fontova núm. 12 a favor de l’esmentada societat cooperativa, aprovada en l’acord de la Comissió de Govern referit anteriorment. 35. – (3-021/2024) APROVAR l’expedient núm. 3-021/2024 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2023 prorrogat per a l’exercici 2024, d’import 120.972,83 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 24021591; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 36. – (3-022/2024) APROVAR l’expedient núm.3-022/2024 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2023 prorrogat per a l’exercici 2024, d’acord amb el reconeixement d’Ingrés de l’empresa CEL URBÀ SL, segons Conveni signat amb data 30 de novembre de 2018, per atendre despeses del mecenatge d’activitats culturals de l’equipament casal de barri “El Poblet” Ateneu Sagrada Família, ubicat al carrer Nàpols 268-270 de Barcelona, per un import de 35.995,00 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 24021595; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 37. – (3-024/2024) APROVAR l’expedient núm. 3-024/2024 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2023 prorrogat per a l’exercici 2024, d’import total d'1.393.638,88 euros, per atendre despeses de servei d’atenció telefònica de la Guardia Urbana de Barcelona, despeses de compra de mobiliari a l’espai infantil 0 a 3 anys del Centre Cívic El Coll, despeses de manteniment del parquet de La Biblioteca Francesca Bonnemaison i despeses del contracte mixt de serveis i obres de 19/20 CG 8/24 manteniment de la via pública de la Gerència de Serveis Generals, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient referència comptable núm. 24021691; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR-NE COMPTE a la Comissió d’Economia i Hisenda. c) Mocions No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 11.00 h. 20/20 CG 8/24