GASETA MUNICIPAL 25 de març del 2024 CSV: 336226cc38755f59 Altres anuncis – Subvencions i Ajuts ANUNCI de la convocatòria per a la presentació de sol·licituds de subvencions per a infants i adolescents entre 1 i 17 anys de la ciutat de Barcelona, per a realitzar les activitats de la campanya de vacances d'estiu 2024. La Comissió de Govern, en sessió de 14 de març de 2024, ha aprovat la següent proposta d'acord: Aprovar la convocatòria, mitjançant el procediment de lliure concurrència, per a l'atorgament de subvencions a infants i adolescents entre 1 i 17 anys de la ciutat de Barcelona, per a realitzar les activitats de la campanya de vacances d'estiu 2024, d'acord amb les Bases reguladores per a l'atorgament de subvencions a infants i adolescents entre 1 i 17 anys de la ciutat de Barcelona, per a realitzar les activitats de la campanya de vacances d'estiu; i del procediment per a l'habilitació de les entitats per a la participació en la gestió de les subvencions destinades a aquestes activitats, publicades en el BOPB de data 26 de gener de 2024 i per un import de 3.486.173,00 euros. Establir el termini de presentació de sol·licituds per a optar a la subvenció des del 2 d'abril fins al 3 de maig de 2024, ambdós inclosos. Autoritzar la despesa per un import total de 3.486.173,00 euros a càrrec de l'aplicació pressupostària 0800-48001-23213 del pressupost municipal de l'any 2024. Fixar en 1.613.827,00 euros la quantia addicional màxima per la qual podrà ser ampliada aquesta Convocatòria per l'òrgan gestor durant el procés d'atorgament i d'acord amb l'art. 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei General de Subvencions, amb càrrec al pressupost de 2024 i condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient. Ordenar la publicació de la convocatòria mitjançant la inserció del corresponent anunci en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a la Gaseta Municipal, al Tauler d'Edictes i al web municipal de l'Ajuntament de Barcelona. Barcelona, 15 de març de 2024. El secretari general, Jordi Cases i Pallarès. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de març del 2024 CSV: 336226cc38755f59 CONVOCATÒRIA PER A LA PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS DE SUBVENCIONS PER A INFANTS I ADOLESCENTS ENTRE 1 I 17 ANYS DE LA CIUTAT DE BARCELONA, PER A REALITZAR LES ACTIVITATS DE LA CAMPANYA DE VACANCES D'ESTIU 2024 1. OBJECTE, CONDICIONS I FINALITAT DE LA DE LA CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS. L'objecte de la convocatòria és la concessió de subvencions en règim de lliure concurrència a infants i adolescents entre 1 i 17 anys per a realitzar les activitats de la Campanya de Vacances d'Estiu 2024, en qualsevol de les entitats habilitades a l'efecte per l'Ajuntament de Barcelona de conformitat amb el procediment d'habilitació que es recull en les Bases reguladores per l'atorgament a infants i adolescents entre 1 i 17 anys de la ciutat de Barcelona, per a realitzar les activitats de la Campanya de Vacances d'Estiu; i del procediment per a l'habilitació de les entitats per a la participació en la gestió de les subvencions destinades a aquestes activitats, aprovades per acord de Comissió de Govern el 29 de desembre de 2023 i publicades al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de data 26 de gener de 2024. La finalitat d'aquesta convocatòria és la concessió de subvencions per afavorir la pràctica d'activitats d'estiu dels infants i joves integrants d'unitats de convivència amb rendes baixes, de forma que la situació econòmica de la família no comporti un impediment per l'accés d'aquests infants i joves a la pràctica d'activitats durant el període de vacances d'estiu. 2. BASES REGULADORES Les Bases reguladores per l'atorgament a infants i adolescents entre 1 i 17 anys de la ciutat de Barcelona, per a realitzar les activitats de la Campanya de Vacances d'Estiu; i del procediment per a l'habilitació de les entitats per a la participació en la gestió de les subvencions destinades a aquestes activitats, en endavant Bases reguladores, es troben publicades en el BOPB del 26 de gener de 2024. La participació en aquesta convocatòria implica l'acceptació total de les bases reguladores esmentades. 3. TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS El termini de presentació de les sol·licituds serà des del 2 d'abril fins el 3 de maig de 2024, ambdós inclosos. Qualsevol sol·licitud presentada fora del termini establert no serà admesa a tràmit. 4. FORMA DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS La sol·licitud s'haurà d'emplenar i presentar a través de la seu electrònica de l'Ajuntament https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/, seguint les instruccions i el formulari indicats en aquest portal de tràmits. Per tal de realitzar la sol·licitud, caldrà identificar-se amb un certificat digital tipus idCAT mòbil o superior. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de març del 2024 CSV: 336226cc38755f59 En cas que no es disposi de certificat digital, s'habilitaran punts de suport en algunes Oficines d'Atenció a la Ciutadania (OAC) on la ciutadania podrà adreçar-se per a rebre el suport i assistència necessaris per a realitzar el tràmit. 5. ACTIVITATS Només es podrà sol·licitar subvenció per a les activitats que hagin estat aprovades per l'Ajuntament per a l'edició 2024. Aquestes activitats es podran consultar a partir del dia 20 de març al web http://barcelona.cat/vacances 6. SOL·LICITANTS 6.1. REQUISITS Per poder atorgar-se la subvenció és condició imprescindible que la unitat de convivència compleixi els requisits que es detallen a les Bases reguladores i en aquesta convocatòria. Per a poder resultar beneficiari de subvenció, les persones que constitueixin el nucli de convivència hauran d'estar empadronades al municipi de Barcelona, inscripció que l'Ajuntament comprovarà d'ofici. Això no obstant, es contemplen dues excepcions en el compliment del requisit d'empadronament: • Els infants amb Necessitats Educatives Especials (NEE) que estiguin empadronats fora de Barcelona però que estiguin escolaritzats a algun centre escolar de Barcelona també podran optar a una subvenció. • Els infants no empadronats a Barcelona, els progenitors dels quals estiguin divorciats o separats legalment, i el progenitor que sol·licita la subvenció estigui empadronat a Barcelona però l'altre no, podran sol·licitar subvenció sempre i quan presentin la sentència de divorci o algun document públic on s'acrediti el règim de visites o la custòdia compartida de l'infant. La sol·licitud l'haurà de fer, doncs, el progenitor que estigui empadronat a Barcelona. Per tal de poder participar a les activitats, i per tant obtenir una subvenció, l'infant ha de tenir una edat compresa entre 1 i 17 anys en el moment d'iniciar l'activitat. Excepcionalment, els joves amb discapacitat reconeguda del 33% o més podran participar, i per tant rebre una subvenció, encara que tinguin dos anys més de l'edat màxima estipulada a l'activitat, i fins als 21 anys en el cas de les activitats adaptades. Les subvencions s'atorgaran en funció de la renda disponible per membre de la unitat de convivència d'acord amb els trams i percentatges de preu de l'activitat que s'indiquen a la clàusula 7.2 d'aquesta convocatòria. Per a sol·licitar la subvenció, caldrà que la persona sol·licitant s'hagi adreçat prèviament a l'entitat organitzadora de l'activitat per a realitzar la inscripció i confirmar la disponibilitat de plaça. L'Ajuntament verificarà aquesta circumstància amb l'entitat organitzadora. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de març del 2024 CSV: 336226cc38755f59 Tot i que el beneficiari de la subvenció és l'infant de la unitat de convivència a la qual se li reconegui el dret a obtenir la subvenció, el perceptor de la subvenció és l'entitat habilitada on el menor realitza l'activitat d'estiu, per cessió del dret de crèdit dels beneficiaris de conformitat amb el que es regula a la base 12.13 de les Bases reguladores. 6.2. SOL·LICITUDS En qualsevol dels casos, en el formulari de sol·licitud, s'hi haurà de fer constar: - Nom i cognoms de la persona sol·licitant - Tipus i número de document d'identificació de la persona sol·licitant (DNI, NIE o passaport). - Adreça de correu electrònic i telèfon de contacte, a efectes de rebre comunicacions per part de l'Ajuntament. - Nom, cognoms i data de naixement de l'infant pel qual es sol·licita la subvenció. - Número d'Identificació d'Alumne (IDALU) de l'infant pel qual es sol·licita la subvenció. En cas que l'infant no estigui escolaritzat, o que ho estigui en una escola privada exclosa del RALC (Registre d'alumnes del departament d'Educació), la persona que vulgui sol·licitar la subvenció ho haurà de comunicar a l'entitat organitzadora de l'activitat quan vagi a realitzar la inscripció. L'entitat li facilitarà un codi alternatiu a efectes de poder realitzar la sol·licitud. - Nom, cognoms i número d'identificació dels altres membres de la unitat de convivència que entrin en el càlcul dels ingressos de la unitat de convivència segons es defineix en la base 3 de les Bases reguladores. - Declaració dels ingressos nets anuals corresponents a l'exercici 2022 de cadascun dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys que entrin en el càlcul dels ingressos de l'esmentada unitat, tant si està obligat a fer la declaració de la renda com si no hi està. Això inclou qualsevol tipus d'ingrés, incloses prestacions, pensions i ajudes (atur, RMI, etc.). Si s'ha realitzat la declaració de la renda, aquesta xifra correspon a la Base liquidable general (casella 500). - Adreça postal de la unitat de convivència on està empadronat l'infant, amb l'excepció dels casos contemplats al punt 6.1.2 d'aquesta convocatòria. En la sol·licitud també caldrà indicar: - El codi de l'activitat per la qual es demana la subvenció, així com els torns (dates) sol·licitats i la modalitat horària. Aquests han de coincidir amb la inscripció realitzada prèviament a l'entitat. En cas de no coincidència, es prendran de referència l'activitat, el/els torn/s i l'horari que constin a l'entitat organitzadora. No es podrà canviar d'activitat un cop atorgada la subvenció, tret que l'activitat inicial s'hagi anul·lat, tenint en compte el que s'esmenta en la base 4 de les Bases reguladores referent a les anul·lacions d'activitats. - Si alguna de les persones que conformen el nucli de convivència té un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33%. - Si la persona sol·licitant disposa del Títol de Família Monoparental vigent en el moment de realitzar la sol·licitud. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de març del 2024 CSV: 336226cc38755f59 Caldrà signar la sol·licitud a través del mateix portal de tràmits, que també en registrarà la data i hora. La mateixa instància de sol·licitud de subvenció també servirà com a: - Declaració responsable on s'exposi que el sol·licitant ha procedit a la reserva de la plaça a l'entitat organitzadora de l'activitat a la qual es volen inscriure. - Acceptació de la cessió del dret de cobrament de la subvenció a l'entitat organitzadora de l'activitat per a la qual es sol·licita la subvenció. - Declaració responsable dels ingressos nets de l'exercici 2022 en el cas en què la persona sol·licitant no estigui obligada a fer la declaració de la renda. La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la següent documentació: - Pel que fa a la unitat de convivència, es consideraran membres computables el seu cònjuge, parella de fet o persona amb qui convisqui amb anàloga relació, així com els o les fills/es majors de 18 anys. En aquest cas caldrà annexar a la sol·licitud un d'aquests tres documents per a cadascun dels membre de la unitat de convivència (per al cònjuge, parella de fet o persona amb qui convisqui i per a cadascun dels fills/es majors de 18 anys): • Autorització del cònjuge o el fill/a major de 18 anys per a consultar amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària els ingressos nets corresponents a l'exercici 2022 (Base liquidable general, casella 500), segons el model establert que es podrà descarregar des de la mateixa Oficina Virtual de Tràmits. • Fotocòpia de la declaració de la renda de l'exercici 2022 del cònjuge o el fill/a major de 18 anys. • Declaració jurada dels ingressos nets de l'exercici 2022, signada pel cònjuge o el fill/a, en el cas en què aquest no estigui obligat a fer la declaració de la renda, segons el model establert que es podrà descarregar des de la mateixa Oficina Virtual de Tràmits. En cas que l'infant pel qual es sol·licita la subvenció, o algun germà/germana seu, hagi resultat beneficiari d'una subvenció de l'Institut Barcelona Esports per a la pràctica esportiva fora de l'horari escolar pel curs 2023-2024 no caldrà annexar cap d'aquests 3 documents anteriors, i s'haurà de fer constar aquest fet a la sol·licitud. - En cas que l'infant no estigui empadronat a Barcelona, però ho estigui un dels dos progenitors/tutors, caldrà presentar la sentència de divorci o algun document públic on s'acrediti el règim de visites o la custòdia compartida de l'infant. - En cas que l'infant tingui Necessitats Educatives Especials (NEE), i no estigui empadronat a Barcelona però hi estigui escolaritzat, es podrà requerir una fotocòpia de la matrícula escolar de l'infant i un document on s'acrediti que l'infant té NEE. En virtut del que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Disposició Addicional vuitena de la Llei 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals, 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de març del 2024 CSV: 336226cc38755f59 l'Ajuntament podrà verificar amb les administracions públiques competents les dades informades en el tràmit necessàries per a la resolució del procediment. 7. IMPORT, CRÈDIT PRESSUPOSTARI I PARTIDES D'APLICACIÓ 7.1. Import, crèdit pressupostari i partides d'aplicació El crèdit total disponible per aquesta convocatòria es fixa en 3.486.173,00 euros, a càrrec de la posició pressupostària 0800-48001-23213 de la Gerència de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida per a l'any 2024. El pagament de la subvenció resta sotmès a l'efectiva existència de crèdit pressupostari. La partida pot ser ampliada per l'òrgan gestor durant el procés d'atorgament, i d'acord amb l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei general de subvencions, amb crèdits provinents de convocatòries anteriors que van tenir una despesa inferior a la prevista inicialment, o com a conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit fins a un import màxim de 1.613.827,00 euros, essent l'import total màxim de la convocatòria de 5.100.000,00 euros. 7.2. Quantia de les subvencions Les subvencions s'atorgaran en funció de la renda disponible per membre de la unitat de convivència d'acord amb els tres trams que s'indiquen a continuació: Import de renda personal disponible per membre de la Percentatge de subvenció unitat de convivència De 0 a 7.000,00€ Subvenció fins al 90% De 7.000,01€ a 9.000,00€ Subvenció fins al 60% De 9.000,01€ a 10.000,00€ Subvenció fins al 30% Més de 10.000,00€ Sense subvenció Es tindran en compte, a l'hora de calcular els ingressos de la unitat de convivència, únicament els següents membres: • La persona sol·licitant • El seu cònjuge, parella de fet o persona amb qui convisqui amb anàloga relació. • L'infant beneficiari • Els altres fills/es de la persona sol·licitant (en cas que n'hi hagi) • Els fills/es del cònjuge parella de fet o persona amb qui convisqui amb anàloga relació (en cas que n'hi hagi) És imprescindible que totes aquestes persones estiguin empadronades al mateix domicili, amb l'excepció dels casos a què fa referència l'excepció del punt 6.1.2 d'aquesta convocatòria. L'import màxim a destinar a cadascun dels trams de subvenció és el següent: 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de març del 2024 CSV: 336226cc38755f59 Import màxim final Import màxim inicial Tram per tram en cas per tram d’ampliació de crèdit Subvencions de fins al 90% 3.137.555,7 € 4.590.000,00 € Subvencions de fins al 278.893,84 € 408.000,00 € 60% Subvencions de fins al 69.723,46 € 102.000,00 € 30% IMPORT TOTAL 3.486.173,00 € 5.100.000,00 € El percentatge concret de la subvenció que s'obtindrà es calcularà en funció del nombre de sol·licituds atorgades en cadascun dels trams, de manera que, en cas que l'import destinat a aquell tram no sigui suficient per a cobrir totes les subvencions atorgades amb el percentatge màxim d'aquell tram, es reduirà el percentatge de la subvenció tant com sigui necessari per tal de poder donar cobertura a totes les subvencions atorgades. Totes les subvencions atorgades en un mateix tram es reduiran fins al mateix percentatge, independentment de l'import de l'activitat. En el supòsit contrari, en què algun dels trams no arribés a esgotar el pressupost destinat a les subvencions, l'import restant d'aquell tram es sumarà a l'import d'algun dels altres dos trams, per aquest ordre de prioritat: 1. Tram de les subvencions fins al 90% 2. Tram de les subvencions fins al 60% 3. Tram de les subvencions fins al 30% El preu de referència que es tindrà en compte a l'hora d'aplicar els percentatges de subvenció per al càlcul de l'import d'aquesta, seran el preu màxim fixat per l'Ajuntament per a les activitats que es duen a terme Barcelona, i el preu màxim recomanat per a les activitats que es duen a terme fora de Barcelona. El màxim nombre de dies subvencionats segons la tipologia d'activitat serà el següent: - Es subvencionaran un màxim de 10 dies efectius d'activitat per infant per a les activitats que es duen a terme a la ciutat de Barcelona (a excepció dels bressols d'estiu i les activitats adaptades sense pernoctació, que es podran subvenció fins a un màxim de 14 dies per infant) - Es subvencionaran un màxim de 14 dies per infant per a les activitats que es duen a terme fora de la ciutat de Barcelona (campaments, rutes, colònies, estades...). La renda personal disponible per membre de la unitat de convivència es calcularà sumant els ingressos nets anuals de l'exercici 2022 declarats - Base Liquidable General (casella 0500) de la declaració de la renda de les persones físiques (IRPF), en cas que es faci la declaració de la renda- de cadascun dels seus membres i dividint la xifra resultat entre el nombre total de membres que formen part d'aquesta unitat de convivència, tenint en compte que: 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de març del 2024 CSV: 336226cc38755f59 - Un membre del nucli de convivència amb discapacitat reconeguda oficialment per la Generalitat de Catalunya, amb un mínim del 33%, compta com a dos membres; - En el cas de les famílies monoparentals que disposin del carnet oficial emès per la Generalitat de Catalunya que així ho acrediti, l'adult referent també compta com a dos membres. En cas de no fer declaració de la renda, el càlcul es farà segons els ingressos nets anuals de l'exercici 2022 declarats de forma responsable en la sol·licitud de subvenció. Així doncs, no s'estableix un import màxim per subvenció, sinó que s'estableix un percentatge màxim de subvenció calculat sobre un preus màxim de les activitats. En cas que l'entitat anul·li l'activitat, l'infant que hagi resultat beneficiari de la subvenció podrà utilitzar la subvenció per a participar en una altra activitat diferent d'aquella per a la qual se li va atorgar la subvenció, per tal de no perdre el dret a gaudir d'aquesta. En aquest cas, el percentatge de la subvenció atorgada no variarà, però s'actualitzarà l'import de la subvenció atorgada en funció del preu de l'activitat que l'infant realitzi finalment. 8. CRITERIS DE VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS La base 11 de les Bases reguladores estableix els criteris d'atorgament de la subvenció, així com a la clàusula 7.2 de la present convocatòria s'estableixen els criteris per calcular els percentatges de la subvenció i els preus sobre els quals s'apliquen aquests percentatges. Només es subvencionarà una activitat per cada infant. Tots els infants del nucli de convivència que compleixin els requisits podran ser beneficiaris, ja que no hi ha un límit de subvencions que es poden atorgar. Tampoc s'estableix un límit de subvencions que es poden atorgar per cada nucli de convivència. 9. ÒRGAN INSTRUCTOR DEL PROCEDIMENT I COMISSIÓ DE VALORACIÓ L'òrgan instructor d'aquesta convocatòria és la Direcció de Serveis d'Infància, Joventut i Persones Grans, de l'Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida. D'acord amb la base 10 de les Bases reguladores, la Comissió de Valoració estarà formada pels membres següents: • El/la gerent/a de l'Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida, o la persona en qui delegui, que actuarà com a president/a. • El/la director/a de Recursos de l'Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida, o la persona en qui delegui, que actuarà com a vocal. • El/la director/a de Serveis d'Infància, Joventut i Persones Grans, o la persona en qui delegui, que actuarà com a vocal. • El/la cap del Departament de Promoció de la Infància, o la persona en qui delegui, que actuarà com a vocal. • El/la tècnic/a referent de la Campanya de Vacances d'Estiu, o persona en qui delegui, que actuarà com a vocal,. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de març del 2024 CSV: 336226cc38755f59 • El/la secretari/ària delegat/ada de la gerència d'Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida, o la persona en qui delegui, que actuarà com a secretari/ària de la Comissió, sense vot. 10. PROCEDIMENT D'ATORGAMENT El procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de lliure concurrència, mitjançant l'aprovació i publicació de la convocatòria corresponent i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no- discriminació, eficàcia i eficiència. Les sol·licituds presentades es valoraran d'acord amb els criteris establerts en aquesta convocatòria i seguint el procediment de concessió de la subvenció establert a la base 12 de les Bases reguladores. Admissió de la sol·licitud Un cop presentada la sol·licitud, es comprovarà que aquesta conté tota la informació necessària per a la seva valoració. Només s'admetrà una sol·licitud per cada infant. En cas que es realitzi més d'una sol·licitud per al mateix infant, es considerarà com a admesa la darrera sol·licitud registrada i s'inadmetran les anteriors. Valoració de la sol·licitud Un cop admesa la sol·licitud, es procedirà a la valoració de les sol·licituds i a la comprovació del compliment dels requisits per a l'atorgament d'acord amb els criteris establerts a la clàusula 6.1 d'aquesta convocatòria, per tal que l'òrgan instructor emeti l'informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional. Resolució provisional La Comissió de Valoració estudiarà l'informe emès per l'òrgan instructor i formularà una proposta de resolució provisional que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre el procediment per a la seva aprovació. L'òrgan competent per resoldre aquest procediment, i per a l'estimació i/o desestimació d'al·legacions és la persona regidora en l'àmbit de Promoció d'Infància, per delegació de l'alcalde en virtut del Decret de delegació de competències de subvencions, en els/les Gerents/es i Regidors/es corresponents dels àmbits materials, de 17 de juny de 2023. Es procedirà a la notificació de la resolució provisional d'atorgament de les subvencions a les persones interessades mitjançant la publicació de l'esmentada resolució al BOPB als efectes del que preveu l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de 2015, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. També es publicarà alweb municipal de subvencions, al Tauler d'Edictes i a la Gaseta Municipal. A la resolució provisional hi constarà l'atorgament o la denegació de la subvenció. En cas que la resolució sigui d'atorgament, també hi constarà el percentatge màxim de la subvenció (que podrà ser de fins al 30%, fins al 60% o fins al 90%). 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de març del 2024 CSV: 336226cc38755f59 La publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de la resolució d'atorgament i denegació provisional obre el termini de deu dies hàbils per a presentar al·legacions, que començaran a comptar des de l'endemà de la seva publicació. El fet que les persones sol·licitants interessades no presentin al·legacions en aquest termini, suposa que hi estan conformes i la resolució provisional tindrà caràcter de definitiva. Estimació i/o desestimació d'al·legacions Un cop finalitzat el termini de presentació d'al·legacions, l'òrgan instructor examinarà les al·legacions presentades i n'emetrà un informe. La Comissió de Valoració estudiarà l'informe, farà una proposta d'estimació i desestimació de les al·legacions i elevarà la proposta de resolució definitiva a l'òrgan competent per a resoldre el procediment per a la seva aprovació. Resolució definitiva Un cop aprovada la resolució definitiva d'atorgament de les subvencions, es procedirà a la notificació d'aquesta a les persones interessades mitjançant la publicació de l'esmentada resolució al BOPB als efectes del que preveu l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de 2015, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. També es publicarà alweb municipal de subvencions, al Tauler d'Edictes i a la Gaseta Municipal. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual les persones interessades podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d'un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per defensar els seus interessos. En la resolució definitiva, un cop s'hagin resolt totes les al·legacions presentades, hi constarà l'atorgament o denegació de la subvenció, així com el percentatge final de la subvenció i l'import exacte d'aquesta. 11. TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ El termini màxim per a la resolució definitiva serà de sis mesos, que començaran a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La manca de resolució dins d'aquest termini legitima les persones interessades per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvencions. Les persones sol·licitants podran rebre un SMS i un correu electrònic al número de mòbil i l'adreça electrònica que hagin informat en el formulari de la sol·licitud a efectes merament informatius, sent la data de publicació de la resolució d'atorgament de la subvenció en el BOPB la data de notificació a tots els efectes. 12. PAGAMENT, JUSTIFICACIÓ I CONTROL De conformitat amb la base 12.12 de les Bases reguladores, el pagament de la subvenció s'efectuarà, mitjançant transferència bancària a favor de l'entitat escollida pel beneficiari de la subvenció, prèviament habilitada a tal efecte per l'Ajuntament de Barcelona i essent aquesta 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de març del 2024 CSV: 336226cc38755f59 la que assumirà l'obligació de justificar a l'Ajuntament de Barcelona l'efectiva destinació de la subvenció atorgada. El pagament a les entitats organitzadores habilitades prèviament per l'Ajuntament de Barcelona per a la participació en la gestió de les subvencions destinades a aquestes activitats i que acreditin la inscripció d'infants i joves beneficiaris de subvenció es realitzarà en un sol pagament, un cop l'entitat hagi presentat la documentació requerida per a la justificació, que es detalla a la base 20.1 de les Bases reguladores. La justificació, seguiment i control de l'atorgament de la subvenció es realitzarà d'acord amb que estableixen les bases 19 i 20 de les Bases reguladores. El termini per a la presentació de la documentació justificativa de les activitats s'obrirà el dia 15 de juliol de 2024 i finalitzarà el dia 20 de setembre de 2024. Això no obstant, les entitats només podran presentar la documentació justificativa un cop finalitzi l'activitat on hi participin infants als quals se'ls hagi atorgat una subvenció per aquella activitat en qüestió. És a dir, no es podrà presentar la justificació mentre encara s'estigui realitzant l'activitat en qüestió, excepte que en els torns restants de l'activitat no hi hagi cap infant que tingui subvenció per a aquells torns. 13. DATA D'INICI D'INSCRIPCIONS A LES ACTIVITATS La data a partir de la qual s'obriran les inscripcions a les activitats és el 2 d'abril de 2024, a partir de les 9:00h del matí. 14. DATA MÀXIMA PER A L'ENTREGA DEL FULLS D'AUTORITZACIÓ D'ESPAIS Aquelles entitats que duguin a terme activitats en instal·lacions escolars municipals, hauran de presentar el Full d'Autorització d'Espais (segons el model que es facilitarà a les entitats) degudament omplert i signat, abans del divendres 26 d'abril de 2024. L'hauran de fer arribar per correu electrònic a l'adreçatestiumoltentitats@bcn.cat. 15. RESERVA DEL 5% DE PLACES PER A INFANTS AMB DISCAPACITAT Tal i com s'esmenta a la l'Annex de les Bases reguladores, per a cada activitat l'entitat haurà de reservar un mínim del 5% del total de places per a la inclusió d'infants amb discapacitat. La reserva de places per a la inclusió d'infants amb discapacitat es mantindrà fins la mateixa data en què finalitza el termini per a sol·licitar la subvenció per a la realització de les activitats, és a dir fins al 3 de maig de 2024. 16. ANUL·LACIONS Tal i com s'esmenta a la base 4 de les Bases reguladores, pel que fa les anul·lacions de les activitats, les entitats organitzadores es reserven el dret d'anul·lar les activitats en cas de no cobrir el mínim de places establert, sempre -com a mínim - 15 dies abans de l'inici de l'activitat. En cas que l'entitat anul·li l'activitat, i per tal de no perdre el dret a gaudir de la subvenció, l'infant del nucli de convivència que hagi resultat beneficiari podrà utilitzar la subvenció per a 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de març del 2024 CSV: 336226cc38755f59 participar en una altra activitat diferent d'aquella per a la qual se li va atorgar la subvenció, ja sigui una altra activitat de la mateixa entitat o d'una entitat diferent. En aquest cas, el percentatge de la subvenció atorgada no variarà, però s'actualitzarà l'import de la subvenció atorgada en funció del preu de l'activitat que l'infant realitzi finalment. El pagament es farà a l'entitat organitzadora de l'activitat que hagi realitzat finalment l'infant, sempre condicionat a la seva efectiva assistència, i sempre i quan l'entitat o la persona interessada hagin comunicat el canvi a l'Ajuntament. Si és el/la participant qui anul·la la inscripció, i sempre que ho notifiqui almenys 15 dies abans de l'inici de l'activitat, l'entitat organitzadora li ha de retornar com a mínim el 50% de l'import ja pagat (fraccionat o no) de l'activitat. Les entitats estan obligades a informar les persones inscrites d'aquesta qüestió. La persona sol·licitant podrà canviar l'activitat per la qual es sol·licita la subvenció, sense necessitat de motivar el canvi, fins a la publicació de la resolució provisional. Si el canvi es vol fer mentre estigui obert el període de sol·licitud, n'hi haurà prou amb realitzar una nova sol·licitud amb el nou codi d'activitat. Si es vol canviar l'activitat un cop hagi finalitzat el període de sol·licitud, caldrà comunicar-ho a través de l'Oficina Virtual de Tràmits o a través d'una instància a la Oficina d'Atenció a la Ciutadania. Durant el període d'al·legacions, les peticions de canvis d'activitat hauran d'estar degudament motivades. Durant aquest període, nomes s'admetran canvis d'activitat per motius de força major, com ara un canvi de domicili, o un canvi d'ubicació del lloc de treball de la persona sol·licitant, etc. La Comissió de valoració estudiarà les peticions de canvi d'activitat i les podrà estimarà o desestimar. Un cop finalitzat el període d'al·legacions no s'admetrà cap canvi en l'activitat subvencionada tret que l'activitat inicial s'hagi anul·lat. Així doncs, si s'anul·la la inscripció a una activitat, no es podrà sol·licitar subvenció per a una altra activitat diferent. Si, un cop sol·licitada la subvenció la persona sol·licitant vol desistir d'aquesta, o bé un cop atorgada hi vol renunciar, haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament el més aviat possible. Això no obstant, encara que no s'hagi comunicat la renúncia o el desistiment a l'Ajuntament, si l'infant no participa de l'activitat subvencionada, no s'efectuarà el pagament de la subvenció a l'entitat organitzadora. 12 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007