www.barcelona.cat  C erca a barcelona.cat...   Català  Servei de Premsa 12/04/2024 13:30:55  NOTES I DOSSIERS CONVOCATÒRIES EMISSIONS GRÀFICS CONTACTE HEMEROTECA  L̓Ajuntament triplica els recursos dedicats a la inspecció del servei de neteja i recollida de residus a la ciutat 04/07/2023 Temps estimat de lectura: 4 minuts Es passarà de les 600 inspeccions setmanals que es fan ara, fins a les 1.800 amb lʼobjectiu de garantir que es desenvolupen tots els serveis del contracte de neteja El reforç de la tecnologia i un centenar de persones realitzant tasques dʼinspecció permetrà monitoritzar el servei i aplicar la millora pràcticament en temps real També es reforcen les brigades de barri amb 9 equips que se sumen als 25 existents per poder aplicar mesures correctores immediates allà on es detectin desajustos del servei Són les principals millores que sʼhan acordat avui amb les quatre empreses concessionàries del servei després de la reunió que han mantingut amb lʼalcalde Jaume Collboni L̓ Ajuntament de Barcelona triplicarà els pròxims mesos els recursos dedicats a la inspecció del servei de neteja i recollida de residus i passarà de les 600 inspeccions setmanals del servei actuals fins a les 1.800 que inclouran sanció en cas que es detecti algun incompliment del servei. Sʼinicia ara la tramitació dʼaquest reforç que permetrà augmentar el pressupost dels 1,2 milions dʼeuros anuals actuals fins als 2,2 milions. Es farà un salt qualitatiu tecnològic per poder automatitzar molts processos i així poder tenir una gestió dʼincidències pràcticament a temps real i per tant poder detectar qualsevol disfunció en la prestació del servei. Un centenar de persones treballaran en tasques dʼinspecció en tots els torns. Fins ara la inspecció del contracte sʼhavia fet, principalment, des del vessant informatiu cap a les empreses, amb lʼobjectiu de compartir el màxim dʼinformació i així poder fer els ajustos necessaris i millorar el servei els primers mesos de contracte. Ara però, el període dʼimplementació es dona per finalitzat i les tasques dʼinspecció comportaran la corresponent sanció en cas que es detecti un incompliment. Aquestes sancions van des dels 400€ fins a 5 incompliments mensuals fins als 2.400 euros a partir de 16 incompliments mensuals. Es seguiran especialment aquells incompliments que tenen una afectació directa en lʼestat de lʼespai públic com poden ser els canvis de servei no informats, la modificació del nombre de persones de cada equip o la presència de contenidors plens o desbordats, per exemple. L̓ objectiu dʼaugmentar el control és que millori la qualitat del servei i asseguri la màxima prestació del contracte i es farà conjuntament amb altres reforços que es posaran en marxa de forma immediata amb lʼobjectiu dʼactuar amb la màxima rapidesa quan es detecta un desajust de servei. Aquestes han estat els principals acords als quals ha arribat lʼalcalde Jaume Collboni amb les quatre empreses concessionàries dels serveis de neteja i recollida de residus. Collboni sʼha trobat amb representants de Fomento-Medio Ambiente, de CLD, de Valoriza i dʼUrbaser per poder establir les prioritats i els passos a seguir en la consolidació del contracte de neteja de la ciutat. Collboni ha estat acompanyat en aquesta trobada de la primera tinenta dʼalcaldia, Laia Bonet, i del tercer tinent dʼalcaldia, Albert Batlle. Intervenció ràpida als barris Les brigades de barri orientaran a partir dʼara lʼactivitat a atendre avisos i peticions de neteja que faci la ciutadania. Dʼaquesta manera es podran detectar i solucionar molt ràpidament desajustos que es puguin produir fruit de diferents casuístiques. En total aquest servei es reforça amb 9 equips, 18 persones, que se sumen a les 50 que ja conformen el servei. L̓ objectiu en aquest cas és poder solucionar qualsevol problema que pugui sorgir de forma ràpida i efectiva i atendre la diversitat dʼusos que poden tenir els diferents espais de la ciutat durant tot lʼany. De fet, aquestes últimes setmanes sʼhan començat a implementar ja alguns reforços per poder adaptar el servei a les dinàmiques de lʼèpoca estival i tenir un servei flexible i polivalent que cobreixi les necessitats de cada moment. Les principals mesures són: Més neteja on es concentren més persones com poden ser els espais dʼestada als barris, les places i els parcs i jardins dʼarreu de la ciutat. 21 equips i 37 persones se sumen als equips ordinaris per desenvolupar aquestes tasques. Neteja a la zona litoral i les platges amb un total de 51 persones distribuïdes en 29 equips de treball en torn de matí, tarda i nit que condicionen les platges i lʼespai de passeig fins al 30 de setembre. Per evitar els inconvenients que genera lʼacumulació de residus a les zones de contenidors, sʼha ampliat el nombre dʼoperaris i operàries que en netegen els voltants, són un total de 13 equips i 21 persones. I finalment, també sʼamplia lʼús dʼaigua freàtica al carrers, amb 14 equips i 18 persones. Aquest reforç del servei, per tant, el conformaran 57 equips i 94 persones, a més de les destinades específicament a la zona de les platges. Millores introduïdes durant la fase de desplegament El contracte de neteja i recollida de residus es va iniciar en 5 districtes el mes de març de lʼany passat i en els altres 5, el mes de setembre. Des de lʼinici del servei ja sʼhan reforçat alguns aspectes com la neteja dels contenidors, el fregat de paviments, el buidat de papereres, les noves ubicacions i distribució de contenidors i també lʼaugment de lʼaigua en les tasques de neteja dels carrers. A més també sʼha intensificat la comunicació cap a la ciutadania per evitar lʼabandonament de residus i el mal ús de contenidors i també sʼha reforçat lʼequip informatiu per a comerços i entitats dels barris. El contracte de neteja de Barcelona compta amb un total de 4.400 treballadors i treballadores i un import de gairebé 300 milions dʼeuros anuals. També compta amb una de les flotes més avançades tecnològicament parlant dins el sector i amb el 66% de la flota de vehicles electrificada. Paraules clau Cuidem Barcelona/ neteja/ residus/ Avís legal Accessibilitat