GASETA MUNICIPAL 26 d’abril del 2024 CSV: 0e216da32d01f372 Disposicions generals – Instruccions INSTRUCCIÓ de 24 d'abril de 2024 sobre les aportacions addicionals al Pla de pensions 2024 de l'Ajuntament de Barcelona. Resolució de la Gerència de Persones, Organització i Administració Electrónica S1/D/2024- 00202, de 24 d'abril de 2024, que aprova la Instrucció sobre les aportacions addicionals al Pla de pensions de l'article 31 de l'Acord regulador de les condicions de treball dels empleats públics de l'Ajuntament de Barcelona que figura en el document annex. En virtut del que disposa l'article 5.1 b) de la regulació per la qual s'ordenen els documents municipals que incideixen sobre la interpretació i l'aplicació de les normes i es crea el Registre Municipal d'Instruccions i Circulars, Disposo, 1. Aprovar la Instrucció sobre les aportacions addicionals al Pla de pensions de l'article 31 de l'Acord regulador de les condicions de treball dels empleats públics de l'Ajuntament de Barcelona que figura en el document annex. 2. Publicar la Instrucció i el seu annex a la Gaseta Municipal, i també al web municipal. 3. Inscriure-la en el Registre municipal d'instruccions i circulars Barcelona, 24 d’abril de 2024. El gerent de persones, Organització i Administració Electrònica, Javier Pascual Gurpegui. INSTRUCCIÓ APORTACIONS ADDICIONALS PLA DE PENSIONS En data 1 de febrer de 2024 es va acordar en el si de la Mesa General de Negociació de l'Ajuntament de Barcelona les aportacions addicionals al pla de pensions regulat a l'art. 31 del vigent Acord de condicions per els empleats públics de l'Ajuntament de Barcelona. L'acord signat estableix al punt 6è. que s'elaborarà una instrucció que estableixi els criteris d'aplicació. ÀMBIT D'APLICACIÓ - Aquesta instrucció és d'aplicació al personal que presta serveis a l'Ajuntament de Barcelona, organismes autònoms i ens instrumentals adherits a l'Acord vigent. CRITERIS GENERALS - El personal ha d'estar adherit al pla de pensions del Grup de l'Ajuntament de Barcelona. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 26 d’abril del 2024 CSV: 0e216da32d01f372 - Les aportacions són d'aplicació tenint en compte només els serveis prestats a l'Ajuntament de Barcelona, organismes autònoms i ens instrumentals adherits a l'Acord vigent. - Les aportacions es reflectiran en els rebuts de nòmina de les persones, en el mes en que es faci l'aportació i amb l'import que correspongui. - En els supòsits que les persones escullin l'opció amb dies de reducció de jornada es reflectiran en el sistema d'informació actuals. APORTACIONS 1. Per compliment d'anys de servei L'Ajuntament aportarà les següents contribucions al Pla de Pensions en el moment que els partícips compleixin com a mínim els anys de servei que s'indiquen. Les persones poden optar per les següents modalitat d'aportació: 1.1.Aportació econòmica: • 25 anys de servei, una aportació addicional consistent en el 50% d'una mensualitat de retribucions íntegres. • 30 anys de servei, una aportació addicional consistent en el 55% d'una mensualitat de retribucions íntegres. • 35 anys de servei, una aportació addicional consistent en el 65 % d'una mensualitat de retribucions íntegres. • 40 anys de servei, una aportació addicional consistent en el 75% d'una mensualitat de retribucions íntegres. • 45 i 50 anys de servei una aportació addicional consistent en el 100% d'una mensualitat de retribucions íntegres. 1.2. Aportació econòmica i/o dies 1.2.1. Per personal que no sigui de GUB i SPCPEIS ni personal docent: • Als 25 anys de servei, una reducció del 25% de la aportació addicional i una reducció de la jornada equivalent a 10 dies • 30 anys de servei, una reducció del 35% de la una aportació addicional i una reducció de la jornada equivalent a 15 dies • Als 35 anys de servei, una reducció del 40 % de la una aportació addicional i una reducció de la jornada equivalent a 20 dies • 40 anys de servei, una reducció del 45% de la aportació addicional i una reducció de la jornada equivalent a 30 dies 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 26 d’abril del 2024 CSV: 0e216da32d01f372 • 45 i 50anys de servei una reducció del 45% de la aportació addicional i una reducció de la jornada equivalent a 35 dies 1.2.2. Per personal de GUB i SPCPEIS En el cas que no s'opti per l'aportació econòmica establerta al punt 1.1 es podrà optar per: • 25 anys de servei, una reducció de jornada equivalent a de 15 dies naturals. • 30 anys de servei, una reducció de jornada equivalent a de 16 dies naturals. • 35 anys de servei, una reducció de jornada equivalent a de 17 dies naturals. • 40 anys de servei, una reducció de jornada equivalent a de 20 dies naturals. • 45 i 50 anys de servei , una reducció de jornada equivalent a de 30 dies naturals. Criteris d'aplicació: - L'aportació es farà una única vegada per cada període de serveis prestats. - D'aquesta aportació en queden exclosos els partícips que hagin estat objecte d'una sanció disciplinària a l'Ajuntament de Barcelona o els seus organismes públics per falta molt greu durant els tres anys immediatament anteriors a la data d'acompliment dels anys de servei. - Les aportacions econòmiques al pla de pensions es faran al mes següent a la data de compliment del mínim d'anys de serveis. - En l'opció que recull l'apartat 1.2.1. la reducció de jornada es determinarà a petició de l'interessat en un període comprès en els darrers quatre anys de vida laboral previs a l'edat de jubilació. - En l'opció que recull l'apartat 1.2.2. la reducció de jornada s'aplica amb caràcter previ immediat a la jubilació. Procediment de tramitació: D'ofici, mensualment, es comunicarà a través del correu electrònic corporatiu a les persones que compleixin els anys de servei que donen dret a l'aportació addicional, en el mateix correu les persones trobaran l'enllaç al tràmit perquè escullin l'opció d'aportació. 2. Per compliment d'anys de servei com a personal GUB i SPCPEIS Les persones poden optar per les següents modalitat d'aportació: 2.1. Aportació econòmica: Contribució addicional equivalent al 10% de les retribucions anuals sempre que hagin prestat servei a dit cos durant 35 anys sense interrupció i sense cap nota desfavorable en el seu expedient personal. Aquesta aportació es durà a terme a l'any següent natural del compliment dels 35 anys de servei, concretament al mes de març. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 26 d’abril del 2024 CSV: 0e216da32d01f372 2.2. Aportació dies: - Una reducció de jornada equivalent a 36 dies naturals que s'aplica amb caràcter previ immediat a la jubilació. Procediment de tramitació Des de la Gerència d'Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència, d'ofici i anualment, es comunicarà a través del correu electrònic corporatiu a les persones que compleixin els anys de servei que donen dret a l'aportació addicional, perquè escullin l'opció d'aportació. 3. Per promoció vertical Com a mesura d'incentivació de la promoció vertical es realitzarà una aportació addicional a aquells partícips que hagin canviat efectivament de subgrups o grups de titulació. S'entén per promoció vertical el canvi de subgrups o grups de titulació mitjançant la superació d'un procediment selectiu en el si de l'Ajuntament de Barcelona, de promoció interna, oferta pública d'ocupació o borses de treball quan s'estigui ocupant una plaça de caràcter estructural. L'aportació addicional per aquest concepte té un import de 150 euros per any natural i per mòdul, independentment dels grups o subgrups de titulació en els quals s'hagin prestats els serveis. S'entén per mòdul el temps de serveis efectius prestats durant almenys tres anys en els subgrups o grups de les categories inferiors a la que s'ocupa. Als efectes de determinar els número de mòduls inicials es tindran en compte els serveis prestats des de la data de l'última promoció vertical realitzada. A l'any que es produeixi un canvi per promoció vertical de grup o subgrup de titulació, aquesta aportació s'actualitzarà o s'iniciarà (si és la primera vegada que es promociona), tenint en compte els mòduls meritats en els grups o subgrups de titulació inferiors i amb la quantia proporcional als mesos que s'ocupi el subgrup o grup superior aquell any. L'aportació addicional es realitzarà per a cada persona anualment al mes de novembre. Aquesta aportació addicional no resulta d'aplicació als supòsits de promoció interna entre les categories de les escales següents: • ·Escala intermèdia de la GUB , categories de subinspector /a i sergent/a i escala bàsica de la GUB, categories de caporal/a i agent. • Escala executiva de SPCPEIS, categories de Bomber/a, Caporal/a, Sergent/a i Sotsoficial/a. APLICACIÓ TRANSITÒRIA - A partir de l'1 de maig de 2024 les tramitacions ja es realitzaran mitjançant el tràmit ordinari previst en aquesta instrucció respecte a les aportacions establertes en els punts 1. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 26 d’abril del 2024 CSV: 0e216da32d01f372 - Als efectes de regularització de l'aportació addicional recollida al punt 1 i fins el 30 d'abril de 2024, a les persones que es trobin en actiu s'enviarà un correu electrònic des de l'Oficina d'Atenció al Personal, a l'adreça corporativa personal, perquè facin el tràmit establert en el procediment de tramitació del punt 1. Aquestes aportacions econòmiques segons l'opció escollida es faran al pla de pensions en el mes de juny de 2024. - Als efectes de regularització de l'aportació addicional recollida al punt 2 i per al personal del SPCPEIS, a les persones que es trobin en actiu s'enviarà un correu electrònic des de la Gerència d'Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència, a l'adreça corporativa personal, perquè escullin l'opció d'aportació. Aquestes aportacions es faran al pla de pensions en el mes de juny de 2024. - Per a les persones que es trobin gaudint del cessament progressiu de l'activitat o jubilades en la data de publicació d'aquesta instrucció en la Gaseta Municipal, les aportacions addicionals es realitzaran d'ofici només amb l'opció econòmica establerta en cada cas i en el mes de juny de 2024. - El personal que no és partícip del Pla de Pensions i vulgui acollir-se haurà d'omplir la sol·licitud que es troba a la Intranet, i l'haurà de remetre per correu electrònic al seu referent de personal. Es pot consultar la persona referent de personal aquí. - El personal que no rebi comunicació durant el mes d'abril sobre l'opció a escollir sobre el compliment d'anys de serveis establert al punt 1. i punt 2., i l'hagi meritat entre l'1 de juliol 2023 i 30 d'abril 2024, es pot adreçar al seu referent de personal per comunicar-ho. En aquest cas si l'esmentada gestió implica no poder fer l'aportació en el mes de juny 2024, es podrà realitzar fins el mes de novembre de 2024. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007