GASETA MUNICIPAL 14 de maig del 2024 CSV: 39a0245aadced91b Convenis – Conveni CONVENI de subvenció entre l'Institut Barcelona Esports (IBE) i la Fundació Privada per l'Esport i l'Educació de Barcelona (FEEB) pel desenvolupament de del projecte Convivim Esportivament. Barcelona, a la data de signatura del present conveni REUNITS D'una part, l'Im. Sr. David Escudé i Rodríguez, president de l'INSTITUT BARCELONA ESPORTS (en endavant, IBE), actuant en el seu nom i representació, i d'acord amb les funcions que li confereix l'article 5.2 h) i i) dels seus estatuts, amb domicili a Barcelona, avinguda de l'Estadi, núm. 40 i CIF núm. Q-0801296E, assistida en aquest acte pel secretari delegat de l'Institut, Sr. Manel Gómez València, en exercici de les funcions d'assessorament i de fe pública que li atribueix l'article 9.2 dels Estatuts de l'Institut. D'una altra part, el Jordi Gallardet i Vidal, president de la Fundació Privada per a l'Esport i l'Educació de Barcelona (en endavant, FEEB), amb domicili Avinguda Litoral, 86-96 i NIF XXXXXXXX actuant en el seu nom i representació segons consta al registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya, i la certificació aportada pel secretari de l'entitat Enric Prats Sanjosé. Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat necessària en dret per a atorgar aquest conveni, i posades prèviament d'acord, EXPOSEN 1 Que, d'acord amb les competències reconegudes als municipis, i concretament a Barcelona, previstes a l'article 25.2 m) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local (LBRL), a l'article 66.3 n) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya (TRLMRLC) i, en especial al que s'estableix a l'article 120.1. i 3. a) de la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona (CMB), és competència de l'Ajuntament de Barcelona, entre d'altres atribucions, promoure, per si mateix o en cooperació amb altres administracions o entitats, programes, activitats i competicions esportives. 2 Que el Decret Legislatiu 1/2000, de 31 de juliol, pel qual s'aprovà el text únic de la Llei de l'esport, estableix a l'article 39.1 a) que correspon als municipis promoure de manera general l'activitat física i l'esport en llur àmbit territorial, especialment en l'àrea escolar, i fomentar les activitats físiques de caire extraescolar i recreatives en el marc de les directrius de la Generalitat de Catalunya. 3 Que l'IBE és un organisme autònom local de l'ajuntament de Barcelona, de conformitat amb la legislació reguladora del règim local i la Carta de Barcelona, amb plena 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 14 de maig del 2024 CSV: 39a0245aadced91b capacitat jurídica i d'obrar i autonomia de gestió per al compliment de les seves finalitats, entre altres, impulsar la participació de col·lectius en activitats tísiques i esportives, fomentant especialment l'esport escolar i de base, com instrument d'integració i cohesió socials. Algunes de les funcions de l'IBE, d'acord amb el que s'estableix als punts 2 c), d), e) i f) de l'article 2 dels seus Estatuts, són potenciar les possibilitats d'accés a una oferta equilibrada, entre les diverses modalitats de pràctica de l'esport i l'activitat física de qualitat per tots els col·lectius de ciutadans, amb les especificitats que cadascun requereixi; promoure la pràctica de l'esport en edat escolar fora d'horari lectiu i elaborar propostes, programes i facilitar recursos de suport per a la comunitat educativa de la ciutat; interrelacionar esport i salut com mitjà com a la consecució d'hàbits per a una vida saludable i activa; potenciar el club o l'entitat esportiva de barri i de ciutat com a eix fonamental de l'estructura esportiva de Barcelona i coordinar les actuacions entre les diferents Administracions públiques, clubs i federacions en matèria esportiva a la ciutat de Barcelona. 4 Que el Pla Estratègic i de l'Esport de Barcelona 2012-2022 presentat al Plenari Municipal en data 20 de juny de 2012, en la seva dimensió "Cohesió social i esport: ciutat integradora" es contempla una Barcelona com una ciutat on la cohesió i convivència social s'aconsegueixi utilitzant l'esport com a instrument integrador, socialitzador i promotor. 5 Que l'objectiu del projecte és potenciar la cohesió social i crear un clima de convivència òptim i estable a través de la promoció de la pràctica esportiva d'infants i joves, i dotar els adolescents i joves d'una oportunitat d'acostar-se a un oci alternatiu i facilitar el pas cap a la formació laboral. Els objectius generals d'aquest projecte són: • Afavorir la inclusió social dels infants i joves independentment de l'origen o de la condició socioeconòmica (especialment adolescents) mitjançant la seva participació en una xarxa de relacions d'àmbit esportiu que fomenti l'educació en valors. • Consolidar xarxes de relació interpersonals a partir del creixement i de l'enfortiment del teixit esportiu (clubs i entitats esportives) dels barris. 6 Que l'objectiu instrumental d'aquesta col·laboració és el de generar oferta esportiva vinculada directament a les escoles, de manera que sempre que sigui factible les activitats s'han de desenvolupar al mateix centre educatiu per a la població en edat escolar. Les mesures adreçades a la població que ja no estan en el període d'educació obligatòria es realitzaran en altres espais esportius del barri. 7 El projecte es desenvolupa al voltant de dos plans, que van dirigits a un sector de la població en particular: el "Eines per la Convivència", adreçat a joves i adolescents exposats a una dinàmica de risc social i, normalment, desvinculats del sistema educatiu i laboral; i el "Aprenent Esportivament", que fomenta la pràctica esportiva entre infants i adolescents en aquells centres educatius on no existeix cap tipus d'oferta d'activitat esportiva fora de l'horari escolar o quan aquesta és molt feble per motius socioeconòmics. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 14 de maig del 2024 CSV: 39a0245aadced91b El projecte Convivim està oferint serveis esportius a les escoles i entitats del territori des de l'any 2012. Durant els anys de permanència del projecte Convivim Esportivament, s'ha creat una cultura esportiva per part de les famílies i el centres educatius participants al Pla Aprenent Esportivament. Això sumat al treball conjunt de la FEEB amb les entitats del territori i les Associacions de mares i pares de les escoles (AMPA) durant aquest temps, permet plantejar la continuïtat de les activitats extraescolars, organitzades per la FEEB o a través d'altres operadors del territori i que les famílies s'empoderin per sol.licitar ajuts a les activitats, de manera que el criteri de subvenció de la pràctica extraescolar esportiva sigui igual per a totes les famílies. En aquest sentit, es durà a terme un procés d'acompanyament, aprenentatge i empoderament de la xarxa associativa dels barris i AMPA de les escoles participants en el Pla Aprenent Esportivament perquè a mitjà o llarg termini totes puguin entrar en el mateix model de gestió esportiva que la resta d'escoles de la ciutat i es planteja un pas progressiu amb uns criteris de definició i procés de decisió detallats en el projecte. Els ajuts en l'accés a la pràctica de les activitats esportives fora de l'horari lectiu donarà resposta a les famílies de l'alumnat dels centres educatius que participen en el Pla Aprenent Esportivament i garantirà que el cost de les activitats no sigui una barrera per a la pràctica esportiva de cap infant. Amb aquesta finalitat, per al període 2023-2027, la FEEB presenta un pla d'acció decreixent per al projecte Convivim Esportivament que afectaria al Pla Aprenent Esportivament. 8 Que la FEEB és una fundació privada que té personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar, sense cap altra limitació que les contingudes als seus Estatuts i a la legislació vigent. La Fundació és una entitat sense afany de lucre i té com a objectius socials, entre altres, promoure la pràctica esportiva com a eina educativa entre totes les persones; assessorar i vetllar perquè l'organització i desenvolupament de l'esport que practiquin les persones s'ajusti als valors de la solidaritat, la participació, el respecte, la tolerància i el civisme; impulsar les activitats esportives com a element generador d'hàbits afavoridors de la integració i cohesió social com a factor corrector dels desequilibris socials, que contribueix a la igualtat entre els ciutadans, com també la inclusió en la societat dels col·lectius marginats, de les persones amb discapacitat i la promoció de la pràctica esportiva com a element fonamental del sistema de qualitat de vida. 9 Que per realitzar els fins fundacionals, la FEEB podrà col·laborar amb les diferents Administracions públiques, federacions i entitats privades en la promoció i execució dels plans i programes esportius. 10 Que la FEEB neix de la intenció del Consell de l'Esport Escolar de Barcelona (en endavant, CEEB) de crear condicions igualitàries d'accés a l'activitat esportiva per a tots els nens i nenes de la nostra ciutat. Pretén donar recursos esportius i educatius als infants i joves de la ciutat de Barcelona, preferentment a aquells que, pel seu nivell cultural o de pobresa, tenen més dificultats per accedir als recursos esmentats. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 14 de maig del 2024 CSV: 39a0245aadced91b En conseqüència, s'acorda formalitzar el present conveni de subvenció entre ambdues parts d'acord amb les següents C L À U S U L E S Primera És objecte del present conveni regular els drets i obligacions de la subvenció atorgada a la FEEB per la realització del projecte anomenat Convivim esportivament 2023-2027 (en endavant també anomenat projecte) que tindrà lloc a Barcelona entre els dies 1 d'agost de 2023 i 31 de juliol de 2027. D'acord amb la resolució de la presidenta de l'IBE de data 29.12.2023, aquesta subvenció per a l'exercici 2023 se xifra en un import de 206.563,46 euros euros, equivalent al 97,90 % del pressupost del projecte fixat en 1.548.200,93 euros i presentat per la Fundació a l'IBE mitjançant instància de 14 de juliol de 2023. En el cas que el pressupost final de l'esdeveniment sigui superior a l'inicialment previst, l'import de la subvenció no experimentarà variació, i en el cas de què el pressupost final de l'esdeveniment sigui inferior a 1.548.200,93 euros, la subvenció es reduirà fins a la xifra resultant d'aplicar el percentatge del 97,90 % a aquell pressupost final. Segona La Fundació, com a beneficiària d'aquesta subvenció per a l'execució del projecte, resta subjecta al règim de requisits, obligacions i forma de justificació prevista en aquest conveni i en tot allò no previst li serà d'aplicació la normativa següent: - La Normativa general de subvencions aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província del 4 de gener de 2011. - El Reglament de subvencions aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada Llei de subvencions. - Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals. - Llei 38/2003, de 17 de novembre, abans indicada pel que fa als articles considerats com a norma bàsica. - Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona. - Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica. - Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. L'atorgament de la subvenció es condiciona, en tot cas, a la realització íntegra del projecte. Tercera 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 14 de maig del 2024 CSV: 39a0245aadced91b El projecte que ha estat objecte de subvenció contempla totes les accions i/o activitats integrades en el pressupost. En conseqüència, la subvenció atorgada per l'IBE haurà de ser destinada al finançament de qualsevol de les despeses imputables al projecte presentat. Els impostos indirectes només seran subvencionables en el cas que siguin imputables a la realització del projecte i no siguin susceptibles de ser recuperats o deduïts per la Fundació. Quarta Les característiques del projecte objecte de subvenció impliquen que la seva execució hagi pogut variar en funció de diferents factors imponderables, és a dir, situacions o factors que tot i de disposar la màxima diligència requerida pel tipus de projecte a executar, no s'haguessin previst o fossin impossible preveure (per exemple fenòmens naturals, catastròfics, o meteorològics). Per aquest motiu, les partides que integren el pressupost presentat poden haver estat modificades durant l'execució del projecte. Qualsevol modificació que suposi una reducció igual o superior a un 30% de l'import del pressupost haurà de ser comunicada a l'òrgan que va atorgar la subvenció per a la seva autorització. No obstant, aquelles modificacions del pressupost que suposin únicament una modificació de partides derivades d'imponderables només requerirà de comunicació sense necessitat d'autorització. La modificació de partides per motius no considerats imponderables que impliquin una variació igual o superior al 30% de l'import inicialment previst en la partida corresponent requerirà de prèvia comunicació i posterior autorització. Els interessos que puguin generar la subvenció atorgada hauran de ser destinats al finançament del projecte. En cap cas aquest supòsit es considerarà modificació del projecte, però s'haurà d'acreditar amb els documents que siguin escaients en el compte justificatiu. Cinquena El projecte anomenat Convivim Esportivament 2023-2027, és un projecte que pretén fomentar l'esport en edat escolar i de base com a instrument d'integració i cohesió social. El projecte Convivim Esportivament es desenvoluparà en dues línies de treball : Pla Aprenent Esportivament. Adreçat a infants i adolescents, respon al format d'activitats extraescolars d'escoles i instituts. Pla Eines per a la Convivència. Dirigit a promoure la pràctica esportiva i la formació entre aquells joves que es troben exposats a dinàmiques de risc social. Durant els quatre cursos de durada del projecte, s'implementarà un decreixement gradual del Pla Aprenent Esportivament. El número de centres amb les activitats subvencionades pel projecte Convivim Esportivament s'anirà reduint i passaran al sistema d'ajuts fins que el curs2026-2027totes les escoles i instituts del Pla Aprenent Esportivament deixin de percebre la subvenció del conveni i participin de la campanya de subvencions d'infants i adolescents que convoca l'Institut Barcelona Esports. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 14 de maig del 2024 CSV: 39a0245aadced91b Amb aquesta finalitat, es diferencien tres fases per les quals aniran passant els centres educatius en funció de l'organització i complexitat de cadascun d'ells. Fase 1 - Iniciació El programa es finança pràcticament al 100% l'activitat esportiva i les famílies assumiran una quota simbòlica de 10 o 15 euros al trimestre, o 20 euros si participen en competició regular del CEEB. Adreçat als centres educatius situats en els barris de la ciutat amb els índex socioeconòmics més baixos i amb menor oferta d'activitats i teixit esportiu, així com aquells centres amb un índex de complexitat més elevat. Fase 2- Consolidació El programa Convivim cobrirà el cost indirecte de les activitats esportives i les quotes finançaran el cost directe (monitoratge, material i llicències CEEB). Les famílies assumiran un preu aproximat de 10-15 euros al mes i serà imprescindible desplegar un sistema d'acompanyament a la sol·licitud d'ajuts de l'Ajuntament de Barcelona en cada centre educatiu. En aquesta fase entraran aquells centres educatius amb un índex de complexitat moderat on existeix un AFA consolidada o aquells que comptin amb una oferta esportiva al centre o a la zona. Fase 3 - Sortida del Programa El programa Convivim Esportivament ja no finançarà les activitats esportives al centre educatiu i serà el resultat del treball amb l'AFA o entitats esportives del territori. Aquesta fase preveu dos escenaris: 1 La FEEB empodera i acompanya l'AFA o alguna entitat o club del territori durant la segona fase, perquè aquestes s'homologuin i assumeixin si s'escau la gestió de les activitats esportives. 2 La FEEB passaria a ser l'entitat gestora de les activitats que no comptarien amb el finançament a través del conveni, però que es podrien homologar i demanar els ajuts articulats per l'IBE per a tal finalitat i per tant les quotes de les famílies haurien de cobrir íntegrament el cost de les activitats. El cost aproximat seria de 20-25 euros i també seria imprescindible desenvolupar l'operatiu de sol·licitud de beques. Per articular la incorporació del sistema d'ajuts, aquestes fases estaran definides principalment pel percentatge o conceptes de finançament de l'activitat esportiva que cobreix l'Aprenent Esportivament. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 14 de maig del 2024 CSV: 39a0245aadced91b El pressupost de subvenció decreixent del Pla Aprenent Esportivament és el següent: Subvenció Total Subvenció Subvenció % Aprenent Eines Decreixement (Infants) Aprenent (Joves) Any 1 - Curs 23- 516.408,66 € 241.155,61 € 275.253,05 € 25% 24 Any 2 - Curs 24- 424.657,64 € 241.155,61 € 183.502,03 € 50% 25 Any 3 - Curs 25- 332.906,63 € 241.155,61 € 91.751,02 € 75% 26 Any 4 - Curs 26- 241.155,61 € 241.155,61 € 0,00 € 100% 27 Import Total 1.515.128,54 € La previsió de la distribució de centres educatius per fase Curs 2023/2024 Curs 2024/2025 Curs 2025/2026 Curs 2026/2027 Fase 1 22 15 5 0 Fase 2 3 7 10 0 Fase 3 4 7 14 29 En cap cas es podran admetre escoles que no estiguin en l'inici del conveni, així com cap augment en el número d'hores d'activitat en relació a la previsió inicial. Sisena La Fundació és l'organitzadora també de totes les activitats que conformen i integren el projecte i, en conseqüència, assumirà quantes responsabilitats d'ordre jurídic i econòmic corresponguin en relació a l'esmentat projecte i es responsabilitzarà en exclusiva de la totalitat de la càrrega econòmica de la seva organització. El pressupost presentat per la FEEB integra la previsió de tots els ingressos i les despeses derivades de la planificació, preparació, promoció, publicitat i continuïtat del projecte. Així, La Fundació contractarà els recursos humans, materials i serveis mèdics, sanitaris, de seguretat o altres necessaris, per desenvolupar les activitats i/o esdeveniments que contempla el projecte en les condicions que exigeixi la normativa aplicable. 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 14 de maig del 2024 CSV: 39a0245aadced91b En el mateix sentit, la Fundació serà l'única responsable de tots els compromisos que s'hagin subscrit o s'hagin de subscriure amb tercers respecte l'organització del projecte o qualsevol de les activitats que l'integren, quedant, així, exonerat l'IBE i l'Ajuntament de Barcelona de realitzar qualsevol tipus de contractació, o responsabilitat derivada d'aquesta contractació. Setena La formalització del present conveni no pressuposa la concessió de cap permís ni autorització, exempció o bonificació de taxes, preus públics o tarifes per part de l'IBE, l'Ajuntament o altres ens que en depenen. Els permisos i autoritzacions, taxes, tarifes o preus públics que puguin ser necessaris per a les activitats pròpies del projecte hauran de tramitar-se i ser satisfets per part de la Fundació davant dels organismes competents. La no obtenció dels permisos, autoritzacions, llicències, pagament de taxes, tarifes, preus públics o d'altres, es considerarà incompliment del projecte, i comportarà el reintegrament de la subvenció atorgada sens perjudici de les sancions que en matèria de subvencions puguin ser exigides. Vuitena La Fundació s'obliga a contractar una pòlissa d'assegurances de responsabilitat civil i accidents que cobreixi totes les activitats del projecte i activitats organitzades, siguin esportives o no, com també a tots aquells que participin o assisteixin a qualsevol activitat o esdeveniment del projecte o a les activitats de promoció i altres vinculades que s'organitzin. Una còpia d'aquesta pòlissa serà lliurada per la Fundació a l'IBE abans de quinze dies naturals de realitzar-se qualsevol activitat que integra el projecte, juntament amb la descripció dels diferents serveis contractats d'acord els requeriments dels organismes corresponents, així com, si s'escau, el Pla d'Autoprotecció per a les activitats programades. L'incompliment d'algun aspecte contemplat en aquesta clàusula, es considerarà també un incompliment del projecte, i comportarà el reintegrament de la subvenció atorgada sens perjudici de les sancions que en matèria de subvencions puguin ser exigides. Novena D'acord amb el que preveu la clàusula primera, l'IBE realitzarà aportació econòmica com a subvenció al projecte, d'acord amb els següents terminis i imports indicats a continuació. Desena L'import total de la subvenció és de 1.515.128,54 euros, dels quals 206.563,46 euros corresponen a l'exercici de 2023; 479.708,26 euros al del any 2024; 387.957,23 euros al de l'any 2025; 296.206,22 al de l'any 2026 i 144.693,37 euros a de l'any 2027. L'ingrés del conjunt d'aportacions econòmiques es produirà d'acord amb els imports i terminis que s'especifiquen al calendari següent: Pel que fa a l'any 2023, l'IBE aportarà 206.563,46 euros, que es tramitarà de forma anticipada per transferència bancària un cop formalitzat el present conveni. Pel que fa a les aportacions destinades als exercicis posteriors a l'actual, l'IBE aportarà les quantitats següents: 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 14 de maig del 2024 CSV: 39a0245aadced91b 2024: 479.708,26 euros, l'abonament dels quals es farà en dos pagaments, el primer de 309.845,20 euros el mes d'abril, i el segon de 169.863,06 euros el mes de novembre. 2025: 387.957,23 euros, l'abonament dels quals es farà en dos pagaments, el primer de 254.794,58 euros el mes d'abril, i el segon de 133.162,65 euros el mes de novembre. 2026: 296.206,22 euros, l'abonament dels quals es farà en dos pagaments, el primer de 199.743,98 euros el mes d'abril, i el segon de 96.462,24 euros el mes de novembre. 2027: 144.693,37 euros, l'abonament dels quals es farà en un únic pagament al mes d'abril. Les aportacions municipals corresponents a aquests exercicis queden condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient en el corresponent pressupost municipal de cada un dels exercicis, i es faran, en tots els casos, prèvia comprovació del compliment de les obligacions de justificació contemplades en el present conveni. Atesa l'absència de risc, l'Institut Barcelona Esports no considera necessària la constitució de garantia per a aquest pagament anticipat. Onzena Per tal de justificar que s'ha realitzat l'activitat que fonamenta la subvenció, i d'acord amb allò previst a l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a l'article 74 del reglament corresponent i a l'article 10è.3 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, l'entitat es compromet a presentar un compte justificatiu en el termini de tres mesos a comptar des de la data de finalització de cada curs, comptant que el curs s'acaba el 31 de juliol, que constarà de: 1) Una memòria d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtingut. 2) Una memòria econòmica que inclourà una relació classificada de les despeses i una relació d'ingressos i subvencions que hagin finançat el projecte. 3) L'informe d'auditoria d'acord amb l'Ordre EHA 1434/2007 que aprova la Norma d'actuació dels auditors/es de comptes en la revisió de comptes justificatius de subvencions. La presentació del compte justificatiu acompanyat d'informe d'auditor com a forma justificativa de la despesa no eximeix la Fundació, del manteniment del suport documental d'acord amb els terminis establerts per la llei. L'IBE o l'Ajuntament de Barcelona podrà sol·licitar la documentació suport de l'auditoria d'acord amb el que s'estableix a l'esmentada Normativa. La despesa dels serveis d'auditoria derivada de la revisió del compte justificatiu serà considerada despesa subvencionable, fins a un màxim de 3.000 euros. En el cas que per a l'execució del projecte sigui necessària la contractació de serveis per import igual o superior a 18.000 euros, IVA exclòs, la Fundació haurà de consultar prèviament a la seva contractació amb tres proveïdors, excepte que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin o que per una raó tècnica, artística o drets d'exclusiva només es pugui encomanar a un únic contractista. L'elecció entre les ofertes presentades s'haurà de realitzar amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en la memòria 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 14 de maig del 2024 CSV: 39a0245aadced91b l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmicament més avantatjosa tal i com preveu l'article 31 de la Llei general de subvencions fent referència d'aquest fet i l'elecció final del proveïdor en la memòria econòmica de la justificació. No obstant l'anterior, l'IBE tindrà accés lliure a tota la documentació objecte de comprovació, inclosos els programes i arxius en suport informàtic, sempre que sigui necessari per a la comprovació dels ingressos i despeses del projecte i previ requeriment justificat per escrit. Dotzena De conformitat amb el que preveu l'article 29 de la Llei general de subvencions, no es permet la subcontractació per un import superior al 50% del projecte, i en tot cas caldrà l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció quan l'activitat subcontractada excedeixi en més d'un 20% del cost del projecte i sigui superior a 60.000 euros, procedint-se a la seva formalització per escrit. No es podrà fraccionar un contracte amb l'objecte de disminuir la quantia del mateix i evitar el compliment dels requisits exigits en l'apartat anterior. Els contractistes resten obligats exclusivament amb la Fundació, que assumirà la total responsabilitat de l'execució del projecte subvencionat front l'IBE. La Fundació serà responsable que es respectin els límits establerts, i els contractistes tindran el deure de col·laborar d'acord amb el previst a l'article 46 de la Llei general de subvencions per tal de permetre l'adequada verificació del compliment de les condicions exposades. En cap cas es podrà subcontractar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb: a) Persones o entitats que incorrin en alguna de les prohibicions de l'article 13 de la Llei general de subvencions. b) Intermediaris o assessors en els que els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de la operació, a menys que l'esmentat pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball realitzat pels serveis prestats. c) Persones o entitats vinculades amb la Fundació, llevat que concorrin les circumstàncies següents: 1a Que la contractació es realitza d'acord amb les condicions normals de mercat. 2a Que s'ho obtingui la prèvia autorització de l'òrgan que va atorgar la subvenció. Juntament amb la justificació de la subvenció, la Fundació presentarà l'estudi d'impacte econòmic inclòs en el projecte i també subvencionable. En la Memòria d'actuació del projecte s'haurà d'incloure, entre d'altres, la repercussió del projecte als mitjans de comunicació, les accions de promoció realitzades, el llistat d'empreses i/o marques patrocinadores, la categoria atorgada i la durada dels seus contractes, incloses les col·laboracions obtingudes per intercanvi. 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 14 de maig del 2024 CSV: 39a0245aadced91b Tretzena Aquesta aportació econòmica de l'IBE és compatible amb les d'altres administracions o entitats públiques. Cas de que es produís aquest fet, la Fundació comunicarà per escrit a l'IBE el nom de l'administració o entitat pública col·laboradora i la quantia de la seva col·laboració. En el supòsit que la subvenció atorgada per l'IBE, més els rendiments financers que genera, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost del projecte, la Fundació s'obliga a reintegrar l'excés obtingut fins l'import i percentatge atorgat per la subvenció. En el cas que s'hagin obtingut altres subvencions públiques, el reintegrament es realitzarà a favor de totes les administracions que han atorgat les subvencions per l'import que resulti del percentatge corresponent a cada una de les resolucions d'atorgament. En el mateix sentit, si el cost del projecte resulta inferior al pressupostat en el projecte, l'eventual reintegrament de la subvenció es calcularà aplicant el percentatge establert en la resolució d'atorgament al cost final del projecte. Catorzena Per la subvenció atorgada per l'IBE, l'Ajuntament de Barcelona tindrà la consideració de col·laborador institucional del projecte. A més la Fundació, com a mesures de difusió del caràcter públic de la col·laboració pel finançament del projecte, es compromet a garantir a l'IBE, sense que aquesta relació es pugui considerar limitada, el que segueix: a. a.- Presència del logotip de l'Ajuntament de Barcelona de forma destacada en tots els materials i elements de comunicació, publicitat o promoció que es realitzin vinculats al al projecte o les activitats paral·leles al mateix. S'entenen els suports tant analògics com digitals i tant en paper com en entorns virtuals, incloent-hi les xarxes socials i canals audiovisuals creats ad hoc, com newsletters. Les comunicacions amb els mitjans de comunicació (notes i comunicats de premsa, dossiers, trasseres,...) també hauran de contenir dita presència. b. b.- Les publicacions (sigui quin sigui el seu format o suport) hauran de contemplar la possibilitat de reserva d'espai publicitari i/o redaccional per a l'Ajuntament de Barcelona. c. c.- Mencions especials, mitjançant el sistema d'àudio i/o vídeo durant la realització de les activitats del projecte de la condició de l'Ajuntament de Barcelona com a col·laborador institucional principal del projecte. L'IBE podrà facilitar anuncis radiofònics i/o de projecció visual per a la seva emissió. d. d.- Presència destacada de les màximes autoritats de l'Ajuntament de Barcelona i de l'IBE en els actes que es programin de presentació als mitjans de comunicació i a l'opinió pública del projecte. L'Ajuntament podrà fer ús de les imatges i del material audiovisual del projecte, tant per la difusió del mateix com de la ciutat en general, abans, durant i després del projecte. El logotip (o els logotips) de l'Ajuntament de Barcelona que s'inclouran en els esmentats materials i elements, seran decidits únicament per l'IBE, requerint-se, a més a més, l'aprovació prèvia del seu departament de Comunicació per realitzar les diferents aplicacions. 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 14 de maig del 2024 CSV: 39a0245aadced91b Aquests drets a favor de l'Ajuntament de Barcelona no s'entenen excloents d'altres accions que es puguin considerar per part de l'IBE. En aquest sentit, la Fundació s'obliga a lliurar a l'IBE un catàleg de suports on sigui susceptible de ser presents (tanques publicitàries, arcs, photocalls, pòdiums...). En tot cas, la Fundació es compromet a treballar conjuntament amb l'Ajuntament de Barcelona (Direcció de Comunicació Central i de l'IBE) pel que fa a la creativitat de la campanya ciutadana que es pogués fer del projecte, des del moment inicial de la seva conceptualització (briefing a agència), per tal d'arribar a un consens sobre els valors que ha de transmetre. Quinzena La Fundació es compromet a la utilització de la llengua catalana del projecte en tota la seva extensió, en els seus actes oficials, com també en els elements de difusió, promoció, informació i comunicació dels mateixos destinats exclusivament en els àmbits territorials en que sigui oficial aquest idioma. Setzena L'Ajuntament impulsa polítiques de sostenibilitat i medi ambient en aquelles activitats què col·labora. Per això, la Fundació es compromet a aplicar accions que facin que el projecte sigui un esdeveniment sostenible i respectuós amb el medi ambient. Dissetena Les parts s'obliguen a respectar la confidencialitat de les dades de caràcter personal, coneixements professionals o industrials que estiguin relacionats amb l'objecte del conveni i de les que n'hagin tingut coneixement en ocasió de la celebració de l'esdeveniment, excepte en els supòsits derivats per aplicació de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i de l'acompliment per part de l'IBE (o de l'Ajuntament) i de la Fundació o dels organismes de mesures de control i fiscalització previstes per la legislació i d'acord amb la corresponent normativa aplicable, d'acord amb la seva naturalesa d'administració pública local, autonòmica o estatal. Divuitena La suspensió o modificació d'una part o de la totalitat de les activitats previstes en el projecte, sempre que siguin provocades per circumstàncies d'ordre major i/o no imputables a la gestió o voluntat de les parts, no invalidaran la resta d'acords establerts entre aquestes. En aquest cas, l'import de la subvenció es revisarà en funció de les despeses realitzades o fermament compromeses per la Fundació fins el moment en què es vegi alterat el projecte, per tal d'ajustar l'import final de la subvenció al percentatge fixat en la resolució d'atorgament respecte el cost total del projecte executat o compromès fins el moment de la suspensió. Dinovena La vigència i efectes del present conveni s'estendran des de la data de la seva signatura fins el 31 de Desembre de 2023. 12 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 14 de maig del 2024 CSV: 39a0245aadced91b Vintena El conveni quedarà resolt per alguna de les causes següents: 3 De manera automàtica per venciment del termini convingut. 4 Per mutu acord de les parts. I. Per modificació unilateral del projecte o condicions que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció i a la signatura del present conveni. II. Per incompliment greu de qualsevol de les obligacions establertes en el present conveni, a instància de la part complidora. La part complidora demanarà per escrit a l'altra part el compliment de l'obligació, en el termini màxim de quinze dies naturals. Tot això, sens perjudici de l'obligació de procedir al reintegrament de la subvenció o aplicació de les sancions en matèria de subvencions que puguin ser exigides. Vint-i-unena Per tal de seguir l'execució d'aquest conveni es crea una comissió de seguiment constituïda com a mínim per dos representants de l'IBE i dos representants de FEEB, la previsió és de mínim una periodicitat trimestral. Vint-i-dosena Aquest conveni té naturalesa administrativa, i per aquest motiu resta sotmès a la normativa administrativa i a la jurisdicció contenciosa administrativa. Com a prova de conformitat, les parts signen aquest document, per duplicat i a un sol efecte, Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 10 de gener de 2024. Sr. David Escudé Rodríguez, president Institut Barcelona Esports. Sr. Jordi Gallardet Vidal, president de la Fundació Privada per a l'Esport i l'Educació de Barcelona. Sr. Manel Gómez València, secretari delegat Institut Barcelona Esports. 13 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007