Àrea de Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat Institut Municipal de Persones amb Discapacitat ANUNCI La Presidenta de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, en data 27 de maig de 2024, ha resolt estimar parcialment les al·legacions presentades al text de les Bases per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència no competitiva, a les entitats habilitades, dins de la “Campanya de vacances d’estiu” de l’Ajuntament de Barcelona, per promoure la inclusió dels infants amb discapacitat amb necessitat de suport intensiu, d’acord amb l’informe tècnic que obra en expedient de data 14 de maig de 2024. El sentit estimatori de les al·legacions s’incorpora al text definitiu de les Bases que es publica a continuació. Es dona trasllat a les entitats que han presentat al·legacions al text de les Bases, i s´aproven definitivament les Bases per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència no competitiva, a les entitats habilitades, dins de la “Campanya de vacances d’estiu” de l’Ajuntament de Barcelona, per promoure la inclusió dels infants amb discapacitat amb necessitat de suport intensiu. Barcelona, 27 de maig de 2024 Antoni Galiano Barajas Secretari delegat (PD 1/7/2015) BASES GENERALS REGULADORES DEL PROCEDIMENT DE CONCESSIO DE SUBVENCIONS PER A LES ENTITATS HABILITADES , DINS DE LA CAMPANYA DE VACANCES D’ESTIU DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA, PER A PROMOURE LA INCLUSIÓ DELS INFANTS AMB DISCAPACITAT I AMB NECESSITAT DE SUPORT INTENSIU Base 1. Objecte i finalitat 1.1 L'objecte d'aquestes bases és la regulació del procediment de concessió de subvencions, en règim de concurrència no competitiva, a les entitats habilitades dins la “Campanya de Vacances d’Estiu” de l’Ajuntament de Barcelona, per a promoure la inclusió dels infants amb discapacitat i amb necessitat de suport intensiu de la ciutat de Barcelona. 1.2 Les entitats que s’han habilitat dins l’àmbit de les activitats, amb o sense pernoctació, per a persones amb discapacitat - adaptades (terminologia de les bases reguladores per l’atorgament a infants i adolescents entre 1 i 17 anys de la ciutat de Barcelona, per a realitzar les activitats de la campanya de vacances d’estiu; i del procediment per a l’habilitació de les entitats per a la participació en la gestió de les subvencions destinades a aquestes activitats, publicades al BOPB de 2 de gener de 2024), es regiran per un règim de convocatòria o anàleg diferenciat. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 29-5-2024 CVE 202410097595 Pàg. 1-11 https://bop.diba.cat A Àrea de Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat Institut Municipal de Persones amb Discapacitat 1.3 La finalitat de la subvenció és promoure i garantir una millora de la inclusió dels infants amb discapacitat i amb necessitat de suport intensiu en el conjunt de les d’activitats ofertades dins la “Campanya de Vacances d’Estiu”. 1.4 L’import de la subvenció pot orientar-se a:  Incrementar hores de professionals i/o monitoratge dins l’activitat programada.  Realitzar formació especialitzada als i les professionals.  Oferir un servei de supervisió i/o orientació pels i per les professionals que realitzen intervenció directe.  Millorar l’accessibilitat per a la realització de les activitats. Base 2. Règim jurídic 2.1 Aquestes subvencions es regulen per les normes que s’indiquen tot seguit i les que siguin complementaries o subsidiàries amb motiu de la matèria:  Aquestes bases reguladores.  La convocatòria específica que s’aprovi.  Les bases reguladores per a l’atorgament de subvencions a infants i adolescents entre 1 i 17 anys de la ciutat de Barcelona, per a realitzar les activitats de la campanya de vacances d’estiu; i del procediment per a l’habilitació de les entitats per a la participació en la gestió de les subvencions destinades a aquestes activitats, publicades al BOPB de 2 de gener 2024.  La normativa general de subvencions aprovada per l’Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del 4 de gener de 2011. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu reglament, aprovat per reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui considerat desenvolupament  de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada llei de subvencions.  Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona.  Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la llei municipal i de règim local de Catalunya.  Codi ètic i de conducta de l’Ajuntament de Barcelona, en aplicació de l’article 3.2 d’aquest codi, aprovat per acord del Plenari del Consell Municipal, el 30 de juny de 2017.  Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública en la mesura que el seu objecte és el desenvolupament dels títols I i II dels capítols I, II i III del Títol III de la Llei 19/2014, del 29 de desembre de Transparència, accés a la informació pública i bon govern.  Les normes reguladores de la Bústia Ètica i de Bon Govern de l’Ajuntament de Barcelona en aplicació de l’apartat 1e) del seu article 4. Normes aprovades el 6 d’octubre de 2016 i publicades el 16 de gener de 2017. 2.2 Sense perjudici del que estableixen els articles 38 i 39 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l’atorgament de les subvencions a les quals fan referència aquestes bases de caràcter voluntari i eventual, és modificable en els supòsits previstos per la normativa indicada, no genera cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 29-5-2024 CVE 202410097595 Pàg. 2-11 https://bop.diba.cat A Àrea de Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat Institut Municipal de Persones amb Discapacitat 2.3 L'atorgament d'aquestes subvencions està supeditada a les disponibilitats pressupostàries, i a la possibilitat de reducció parcial o total de la subvenció, abans que no es dicti la resolució definitiva, com a conseqüència de les restriccions que derivin del compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. 2.4 L’atorgament de les subvencions es condiciona, en tot cas, a la realització futura o ja executada de l’activitat i, en especial, a la realització de l’activitat d’estiu per part dels infants amb discapacitat. 2.5 A més, d’acord amb l’establert a la Llei 9/2017, de Contractes del Sector Públic les subvencions estan excloses de l’àmbit d’aplicació de la mateixa. Base 3. Entitats beneficiàries i requisits dels infants Requisits de les entitats beneficiàries 3.1 Poden tenir la condició d’entitats beneficiàries de la subvenció aquelles habilitades d’acord amb les bases reguladores per a l’atorgament de subvencions a infants i adolescents entre 1 i 17 anys de la ciutat de Barcelona, per a realitzar les activitats de la “Campanya de Vacances d’Estiu”; i del procediment per a l’habilitació de les entitats per a la participació en la gestió de les subvencions destinades a aquestes activitats, publicades al BOPB de 2 de gener 2024; i que hagin participat en les seves activitats infants amb discapacitat i necessitat de suport intensiu. Caldrà resolució administrativa expressa per tenir la condició d’entitat beneficiària. 3.2 Les entitats sol·licitants han de complir els requisits d'aquestes bases reguladores, així com qualsevol altra obligació legal o reglamentària que pugui afectar-li. 3.3 Les entitats que s’han habilitat dins l’àmbit de les activitats, amb o sense pernoctació, per a persones amb discapacitat (adaptades d’acord amb les Bases reguladores per l’atorgament a infants i adolescents entre 1 i 17 anys de la ciutat de Barcelona, per a realitzar les activitats de la campanya de vacances d’estiu; i del procediment per a l’habilitació de les entitats per a la participació en la gestió de les subvencions destinades a aquestes activitats, publicades al BOPB de 2 de gener de 2024), es regiran per un règim de convocatòria o anàleg diferenciat. Requisits dels infants amb discapacitat i necessitat de suport intensiu 3.4 Els criteris per determinar aquells infants pels quals es podrà demanar la subvenció són: A. Infants fins a 3 anys: Ser infants de fins a 3 anys que compleixin, almenys, un dels següents requisits: a) Certificat de grau de discapacitat del 33% o superior. b) Haver tingut un recurs intensiu a l’escola bressol o haver ocupat una plaça de Necessitats Específiques de Suport Educatiu de tipus A (NESE-A) durant el curs acadèmic 2023/2024. c) Haver estat valorat per tenir un recurs intensiu o una plaça de Necessitats Específiques de Suport Educatiu de tipus A (NESE-A) a l’escola bressol pel curs acadèmic 2024/2025. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 29-5-2024 CVE 202410097595 Pàg. 3-11 https://bop.diba.cat A Àrea de Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat Institut Municipal de Persones amb Discapacitat B. Infants de 3 a 6 anys: Ser infants entre 3 a 6 anys que compleixin, almenys, un dels següents requisits: a) Certificat de grau de discapacitat del 33% o superior. b) Haver estat escolaritzat a l’escola especial durant el curs acadèmic 2023/2024. c) Haver estat atesos, regularment, pel Suport Intensiu Escolarització Inclusiva (SIEI), Aula Integral de Suport (AIS) o Suport Intensiu a l’Audició i al Llenguatge (SIAL), durant el curs acadèmic 2023/2024. d) Haver ocupat una plaça de Necessitats Específiques de Suport Educatiu de tipus A (NESE- A) durant el curs acadèmic 2023/2024. e) Haver estat valorat per tenir un recurs dels descrits a les lletres b), c) i d) pel curs acadèmic 2024/2025. f) Fora dels supòsits descrits anteriorment, s’haurà acreditar “necessitat de suport intensiu”, aportant una declaració responsable –signada per l’entitat sol·licitant de la subvenció i la família de l’infant–, i acompanyada d’un informe de la xarxa pública de salut o serveis socials o educatius especialitzats, amb una validesa no superior a un any. C. Infants majors de 6 anys: Ser infants majors de 6 anys que compleixin, almenys, un dels següents requisits: a) Certificat de grau de discapacitat del 33% o superior. b) Haver estat escolaritzat a l’escola especial durant el curs acadèmic 2023/2024. c) Haver estat atesos, regularment, pel Suport Intensiu Escolarització Inclusiva (SIEI), Aula Integral de Suport (AIS) o Suport Intensiu a l’Audició i al Llenguatge (SIAL), durant el curs acadèmic 2023/2024. d) Haver ocupat una plaça de Necessitats Específiques de Suport Educatiu de tipus A (NESE- A) durant el curs acadèmic 2023/2024. e) Haver estat valorat per tenir un recurs dels descrits a les lletres b), c) i d) pel curs acadèmic 2024/2025. Aquesta informació serà contrastada per part de l’IMPD amb els diferents ens públics responsables. En aquest sentit, l’entitat sol·licitant de la subvenció haurà de recavar el consentiment de les famílies per poder interoperar les dades de l’infant amb discapacitat i necessitat de suport intensiu. Base 4. Sol·licituds i documentació. Termini i forma 4.1 Sens perjudici del que estableixi la resolució de la convocatòria de subvenció corresponent, les sol·licituds amb la documentació corresponent i altres tràmits associats al procediment de concessió de les subvencions, així com la documentació justificativa, s'han de realitzar exclusivament per via electrònica utilitzant la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, en el marc del que estableix l'article 43.2 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. 4.2 El formulari de sol·licitud normalitzat estarà disponible al portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca i degudament 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 29-5-2024 CVE 202410097595 Pàg. 4-11 https://bop.diba.cat A Àrea de Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat Institut Municipal de Persones amb Discapacitat emplenat, s'ha de presentar electrònicament junt amb la documentació requerida des d'aquest mateix web. 4.3 Per poder presentar la sol·licitud electrònicament, cal que l'entitat o el seu representant legal disposi d'un certificat digital vàlid i vigent emès per qualsevol entitat de certificació classificada pel Consorci d'Administració Oberta de Catalunya com a vàlida per identificar la ciutadania i les entitats davant de les administracions públiques catalanes. 4.4 El termini i la forma de presentació de sol·licitud s’especificarà a la convocatòria. Qualsevol sol·licitud presentada fora de termini no serà admesa a tràmit. 4.5 La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases i faculta l'ens competent per comprovar la conformitat de les dades que s'hi contenen o es declaren, i atorga el consentiment a l’IMPD per al tractament de les dades de caràcter personal que siguin necessàries, exclusivament, per al procediment de gestió, tramitació i resolució de les subvencions, inclosa la consulta de les dades necessàries que constin en altres departaments de l’Ajuntament, d'acord amb la normativa sobre protecció de dades. 4.6 Si la sol·licitud no compleix els requisits, es requereix la persona interessada perquè en un termini de 10 dies hàbils, esmeni el defecte o aporti els documents preceptius, amb la indicació que si no ho fa així es considera que desisteix de la seva petició, i s'arxivarà la sol·licitud sense cap més tràmit, d'acord amb la regulació del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 4.7 La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud de subvencions deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a la persona interessada i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió, i de les sancions corresponents. Base 5. Procediment de concessió 5.1 El procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència no competitiva, mitjançant l’aprovació i publicació de la convocatòria corresponent i d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no- discriminació, eficàcia i eficiència. 5.2 La convocatòria es publicarà, al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al tauler d’edictes electrònic i al web municipal. 5.3 A cada convocatòria s’establirà el mòdul del suport econòmic a la inclusió per infant participant amb discapacitat i necessitat de suport intensiu (base 3) i per a cada torn d’activitat. 5.4 El termini per presentar sol·licituds començarà a comptar l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, excepte que en la mateixa convocatòria s’indiqui un termini diferent. 5.5 Un cop publicada la convocatòria, les entitats interessades hauran de presentar, dins del termini indicat, la sol·licitud de subvenció acompanyada de la documentació que s’hi estableixi. 5.6 Les convocatòries, tret que s’estableixi expressament el contrari, han de respectar les fases i els terminis següents: 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 29-5-2024 CVE 202410097595 Pàg. 5-11 https://bop.diba.cat A Àrea de Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat Institut Municipal de Persones amb Discapacitat Admissió de sol·licitud Un cop presentades la sol·licitud i la documentació necessàries, es comprovarà que s'ajusten als requisits respecte a la entitat sol·licitant. En el cas que la entitat interessada no hagi aportat els documents indicats a la convocatòria, se'l requerirà per tal que els aporti d'acord amb el que preveu l'art. 68 Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Tràmit de valoració Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà la documentació d'acord amb els criteris establerts a les bases i convocatòria, per tal que la comissió corresponent, com a òrgan col·legiat competent, emeti l'informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l’òrgan instructor que es determini. Resolució provisional La competència per a la resolució d'atorgament i denegació provisionals de les subvencions correspon a l’òrgan que es determini a la convocatòria. En el cas de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, aquesta competència l'exercirà la presidència d'acord amb els seus estatuts. Tràmit d'al·legacions La publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de la resolució d'atorgament i denegació provisionals obre el tràmit d’audiència de deu dies hàbils per presentar al·legacions, que començaran a comptar des de l’endemà de la seva publicació. El fet que les entitats sol·licitants interessades no presentin al·legacions en el termini del tràmit d’audiència suposa que hi estan conformes i la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva. Resolució definitiva Una vegada finalitzat el termini del tràmit d’audiència i examinades les al·legacions que es presentin, es dictarà la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i/o desestimació d'al·legacions, i per a l'atorgament i/o denegació definitius, correspon a la presidència de l’IMPD. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa. Les entitats interessades podran interposar-hi recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. Tanmateix, contra les resolucions de l’òrgan competent dels organismes autònoms que no son definitius en via administrativa, es podrà interposar recurs d’alçada davant l'alcaldia en el termini d'un mes. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 29-5-2024 CVE 202410097595 Pàg. 6-11 https://bop.diba.cat A Àrea de Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat Institut Municipal de Persones amb Discapacitat Notificació La notificació de les resolucions provisionals i definitives s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, tal i com estableixen els art. 43, 44 i 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans indicada i, un cop es tingui constància que s'ha publicat al diari oficial, també en el tauler d'edictes electrònic. Sense perjudici del que s'ha exposat, es podrà prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin considerats altres fets, al·legacions o proves que les inicialment aportades per les entitats interessades. En aquest cas, la proposta de resolució tindrà el caràcter de definitiva. Termini del procediment El termini màxim per a dictar la resolució definitiva serà de 6 mesos, a comptar des de la finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds. La manca de resolució, dins d'aquest termini, legitima a les entitats interessades per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de les subvencions. Base 6. Comissió de valoració 6.1 La Comissió de valoració estarà formada per sis persones, la composició del qual serà: a) El/la gerent/a de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, o la persona en qui delegui, que actuarà com a president/a. b) El/la cap del Departament de promoció i suport de l’IMPD, o persona en qui delegui. c) Dos tècnics o tècniques del Departament de promoció i suport de l’IMPD, o persona en qui delegui. d) El/la tècnic/a referent de la “Campanya de Vacances d’Estiu”, o persona en qui delegui. e) El/la cap del Departament d’administració i personal de l’IMPD, o persona en qui delegui. f) El/la secretari/a delegat/da de l’IMPD, o persona en qui delegui. Base 7. Resolució i publicació 7.1 Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicaran les resolucions definitives d’atorgament i denegació de les subvencions a l’efecte de notificació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i, un cop es tingui constància de la seva publicació al diari oficial, al tauler d’edictes electrònic i a la web de l’IMPD. 7.2 En el període entre l’atorgament provisional i definitiu, les entitats beneficiàries hauran d’acreditar la participació efectiva dels infants amb discapacitat i necessitat de suport intensiu, en les activitats i torns corresponents. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 29-5-2024 CVE 202410097595 Pàg. 7-11 https://bop.diba.cat A Àrea de Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat Institut Municipal de Persones amb Discapacitat Base 8. Règim de compatibilitat d’ajudes 8.1 Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions, ens públics o privats. 8.2 Tanmateix, l'import d'aquestes subvencions, conjuntament amb el dels ingressos que s'obtinguin i el dels recursos propis que es destinaran a l'activitat, no podrà superar el cost total del projecte que es desenvolupi. Si es supera aquest cost, s’exigirà la devolució de l’excés en la part proporcional o l’ampliació de l'activitat o projecte subvencionat. 8.3 Seran compatibles amb les subvencions municipals atorgades per a altres projectes, tret que la convocatòria estableixi el contrari. 8.4 L'Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals en cap cas subvencionaran el mateix projecte, executat durant el mateix període, per cap altre procediment de concessió de subvencions que no sigui el regulat per aquestes bases. Base 9. Pagament 9.1 El lliurament dels fons públics corresponent a la subvenció es realitzarà amb caràcter previ a la justificació, com a finançament necessari per a executar les actuacions o projectes inherents a la subvenció. 9.2 En cap cas el pagament de la subvenció es realitzarà en metàl·lic. Es realitzarà mitjançant transferència bancaria al compte bancari de la persona jurídica sol·licitant i sota la seva responsabilitat. 9.3 La subvenció serà a càrrec del pressupost de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de Barcelona i l’import serà determinat en la convocatòria. La resolució d’aquestes subvencions queda condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment que es dicti la resolució definitiva. 9.4 En el cas que, un cop resolta la convocatòria de subvencions, i en el transcurs de l’exercici, quedés crèdit sense aplicació a l’autorització de despesa aprovada per l’òrgan competent, es podrà incrementar l’import concedit a alguna de les sol·licituds i atendre’n d’altres que, a casa de les disponibilitats pressupostàries jaguessin quedat sense subvenció, sempre que aquestes sol·licituds s’hagin presentat en el seu moment a la convocatòria i a partir dels criteris, requisits, procediments i altres extrems d’aquestes bases, i que això consti en la proposta de les comissions respectives. Base 10. Obligacions de les entitats beneficiaries 10.1 L'obtenció de la subvenció comporta per a les entitats garantir la inclusió i l’accessibilitat de tots els infants i adolescents, i per això han de disposar d’una programació i els mitjans tècnics i humans adients per a la seva participació amb independència que puguin presentar o no alguna discapacitat. 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 29-5-2024 CVE 202410097595 Pàg. 8-11 https://bop.diba.cat A Àrea de Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat Institut Municipal de Persones amb Discapacitat 10.2 D’acord amb l’article 14 de la Llei General de Subvencions i la normativa general de subvencions aprovada per l’Ajuntament de Barcelona, són obligacions les entitats beneficiaries de la subvenció:  La realització de les activitats de la “Campanya de Vacances d’Estiu” i la participació dels infants i joves amb discapacitat i necessitat especial de suport.  Complir amb la raó de la subvenció.  Justificar el compliment dels requisits i condicions.  Proporcionar en tot moment la informació que els sigui demanada respecte de la subvenció concedida i sotmetre's a les actuacions de comprovació i control de l'òrgan instructor de l’Ajuntament i d'altres òrgans competents d'acord amb la normativa aplicable.  Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre que puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control, i durant un termini mínim de quatre anys,  Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributaries i front la seguretat social.  Complir les obligacions de transparència del títol II de la Llei 19/2014, de 29 de desembre.  Complir les altres obligacions que preveu la normativa vigent en matèria de subvencions. Base 11. Justificació i control 11.1 L'Ajuntament pot comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. 11.2 Les entitats hauran de presentar digitalment, a través de l’Oficina Virtual de Tràmits municipal: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20210001491, en el termini que es fixi en la convocatòria, els següents documents/formularis: 1. Llistat final dels infants amb discapacitat i necessitat de suport intensiu en cada torn que s’hagin inscrit i participat finalment a l’activitat, segregades per sexe i edat. La manera d’acreditar-ho i els justificants a aportar s’especificaran en el text de la convocatòria. 2. Llistat final de les accions dutes a terme per promoure la inclusió d’infants amb discapacitat i necessitats de suport intensives, tal i com s’especifica a la base primera. La manera d’acreditar-ho i els justificants a aportar s’especificaran en el text de la convocatòria. 11.3 Tal i com s’ha especificat anteriorment, tota la documentació que requereixi la signatura de l’entitat haurà d’estar firmada mitjançant signatura electrònica pel representant legal de l’entitat. Base 12. Reintegrament de les subvencions 12.1 L'òrgan competent pot declarar la nul·litat o anul·labilitat de la resolució de concessió de la subvenció en els supòsits previstos per l'article 36 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La declaració judicial o administrativa de nul·litat o anul·labilitat comporta l'obligació de retornar les quantitats rebudes. 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 29-5-2024 CVE 202410097595 Pàg. 9-11 https://bop.diba.cat A Àrea de Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat Institut Municipal de Persones amb Discapacitat 12.2 Són causes de revocació de la subvenció les previstes a l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a l'article 99 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre. 12.3 La inexactitud de les dades aportades o l'incompliment per part de les persones beneficiàries d'alguna de les obligacions que es deriven de la concessió de la subvenció poden donar lloc a la revocació de l'import atorgat. 12.4 L'òrgan concedent iniciarà un procediment de reintegrament de les prestacions econòmiques concedides i abonades indegudament quan concorrin les situacions previstes a la normativa d'aplicació. Base 13. Infraccions i sancions 13.1 Els beneficiaris de les subvencions restaran sotmesos a les responsabilitats i règim sancionador que sobre sancions administratives estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions i la Llei General Pressupostaria. 13.2 L’Ajuntament quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les persones o entitats destinatàries de les subvencions atorgades. Base 14. Protecció de dades 14.1 Les dades personals que es recullin s'incorporen al tractament 0089 pel “suport a persones amb discapacitat i/o trastorn de salut mental i/o infants amb alteracions en el desenvolupament o en risc de patir-ne” de l’Ajuntament de Barcelona: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de-dades/consulta-el-registre-de- tractaments?tractament=0089 14.2 Les entitats beneficiàries poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició i limitació sobre les vostres dades, mitjançant l’ enllaç: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de-dades/quins-drets-tinc-sobre- meves-dades. 14.3 Les dades només seran comunicades a Organismes públics competents en la matèria i a qualsevol altre Organisme que sigui necessari per aconseguir la finalitat del tractament. 14.4 Correspon a l'entitat beneficiària informar, amb caràcter previ, les persones incloses en els documents acreditatius i/o justificatius de la subvenció, si és el cas, del tractament de les dades personals que es deriva de la seva inclusió, amb detall de les dades de caràcter personal que seran incloses en aquests documents, les entitats a les que es comunicaran i els entorns on es faran publiques. 14.5 Així mateix, es comprometen a donar compliment a la normativa reguladora de protecció de dades de caràcter personal, d'acord amb el que determina el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 29-5-2024 CVE 202410097595 Pàg. 10-11 https://bop.diba.cat A Àrea de Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat Institut Municipal de Persones amb Discapacitat físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), així com la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. 14.6 Les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es van demanar i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades. D'acord amb la Llei General de Subvencions la documentació que serveixi per justificar i acreditar l'aplicació dels fons rebuts en concepte de subvenció, en la qual s'inclouen els documents electrònics, s'ha de conservar durant tot el termini en què puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. Base 15. Vigència 15.1 Les presents bases entraran en vigor a partir del dia següent al de la publicació del seu text íntegre al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i continuaran vigents fins que es modifiquin o deroguin expressament. Barcelona, a data de signatura. 11 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 29-5-2024 CVE 202410097595 Pàg. 11-11 https://bop.diba.cat A