GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 Comissió de Govern – Actes ACTA Comissió de Govern, sessió de 16 de maig de 2024. A la nova Sala de Govern de la Casa de la Ciutat, el 16 de maig de 2024, s'hi reuneix la Comissió de Govern, en sessió ordinària, sota la presidència de l'Excm. Sr. Jaume Collboni Cuadrado. Hi assisteixen les Imes. Sres. Regidores i els Ims. Srs. Regidors: Maria Eugènia Gay Rosell, Albert Batlle Bastardas, David Escudé Rodríguez, Marta Villanueva Cendán, Lluís Franco Rabell, Jordi Valls Riera, Raquel Gil Eiroá i Francesc Xavier Marcé Carol, assistits pel secretari general, el Sr. Jordi Cases Pallarès, que certifica. Excusa la seva absència la Ima. Sra. Regidora Laia Bonet Rull. També hi és present el gerent municipal, Sr. Albert Dalmau Miranda. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les 09.00 h. I) INFORMACIÓ DE L'ORDRE DEL DIA DEL PLENARI DEL CONSELL MUNICIPAL Es delibera, primerament, sobre el projecte d'ordre del dia preparat per a la propera sessió del Plenari del Consell Municipal estructurat de la manera següent com a conseqüència de l'entrada en vigor del Reglament Orgànic Municipal: A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior B) Part informativa a) Despatx d'ofici b) Mesures de govern c) Informes C) Part decisòria / executiva a) Ratificacions b) Propostes d'acord COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS 1. (20240127) Dotar els crèdits necessaris a les següents aplicacions del pressupost de l'Institut Municipal de Serveis Socials de l'any 2024: 0101-22699-23104, 0103-40000-23162, 0101-22799-23104, 0103-22699-23140, 0105-22615-23180, 0101-48901-23100 segons el detall que consta a l'Annex I, que forma part d'aquest acord a tots els efectes, per fer front a les despeses contretes en exercicis anteriors, per un import total de 137.031,69 euros. COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 2. (EM 2024-04/06) Adoptar, en l'exercici de les competències reservades al Consell Plenari de l'Ajuntament de Barcelona en relació amb les societats privades municipals Barcelona de Serveis Municipals, SA, Informació i Comunicació de Barcelona, SA SPM, Barcelona Activa, SAU SPM, Barcelona d'Infraestructures Municipals, SA, Barcelona Cicle de l'Aigua, SA i Foment de Ciutat, SA, els acords següents: Aprovar els comptes anuals de cada societat i els comptes anuals consolidats de Barcelona de Serveis Municipals, SA, tancats a 31 de desembre del 2023, integrats pel balanç, el compte de pèrdues i guanys, l'estat de canvis en el patrimoni net, l'estat de fluxos d'efectiu i la memòria. Aprovar els informes de gestió de 2023 de Barcelona de Serveis Municipals, SA, Informació i Comunicació de Barcelona, SA SPM, Barcelona d'Infraestructures Municipals, SA, Barcelona Cicle de l'Aigua, SA i Foment de Ciutat, SA. Aprovar l'informe de gestió i l'estat d'informació no financera dels comptes anuals consolidats de Barcelona de Serveis Municipals, SA, format amb les societats dependents, tancats a 31 de desembre de 2023. Aprovar l'informe de gestió de 2023 que inclou l'estat d'informació no financera de Barcelona Activa, SAU SPM. Aprovar la gestió realitzada en l'exercici 2023 pels administradors respectius. Aprovar, per a cada societat, la distribució de resultats de l'exercici tancat a 31 de desembre del 2023, segons document que consta a l'expedient. 3. (F-2402) Autoritzar a l'Institut Municipal de l'Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB) per formalitzar préstecs hipotecaris a llarg termini destinats al finançament de diverses promocions d'habitatges (Marroc/ Glòries/ Trinitat Vella/ Marina Prat Vermell) per import màxim total de 46.000.000,00 d'euros, d'acord amb els imports i les condicions que consten a l'expedient. COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, SEGURETAT I RÈGIM INTERIOR 4. Ratificar el Decret de l'Alcaldia, de 2 de maig de 2024, que designa la Comissió encarregada d'efectuar el sorteig entre els electors pel nomenament de Presidents i Vocals que hauran de constituir les Meses Electorals, per a les eleccions al Parlament Europeu de 9 de juny de 2024. 5. Designar l'Im. Sr. Guillermo López Ginés president de la Comissió del Consell Municipal d'Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge, en substitució de la Ima. Sra. Janet Sanz Cid, que restarà com a membre de l'esmentada Comissió. 6. Proposar, d'acord amb l'apartat b) de l'article 17 dels Estatuts de la Fundació Barcelona Zoo, el nomenament com a patrons electius de l'esmentada Fundació, les persones següents: Im. Sr. Jordi Martí Galbis, Im. Sr. Guillermo López Ginés, Im. Sr. Víctor Martí de Villasante, Sra. Eva Maria Barlabé i Vilanova i Sr. Yago Ruiz Tintoré. 7. (90/2024) Modificar l'annex 1 (llocs de treball), l'annex 2 (dotacions de llocs de treball) i l'annex 3 (categories professionals) de la Relació de Llocs de Treball, tal i com es detallen als annexos 1, 2 i 3 que consten a l'expedient. Publicar aquest acord i el seus annexos a la Gaseta Municipal i al web municipal. 8. (24XF0377 i 24XF0465) Aprovar els expedients de reconeixement de crèdit 24XF0377 i 24XF0465, pels imports, conceptes i a favor de les empreses que consten a l'annex, i per les factures que s'hi indiquen, atesa la necessitat de regularitzar les despeses realitzades i no 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 reconegudes en l'exercici corresponent. Autoritzar, disposar i reconèixer les obligacions de les despeses pels imports indicats a l'annex i amb càrrec al pressupost general de l'exercici 2024, i a les aplicacions pressupostàries en l'annex indicades. COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME, MOBILITAT I HABITATGE 9. (23PIJ051CA) Aprovar la incorporació dels següents exemplars al catàleg d'arbres d'interès local de l'Ajuntament de Barcelona, per assegurar-ne la seva protecció:- 0223-03-22: 1 exemplar d'Araucaria heterophylla, ubicat a l'avinguda Francesc Ferrer i Guàrdia, número 18 (Parc de Montjuïc, districte de Sants-Montjuïc).- 224-03-22: 1 exemplar de Celtis australis, ubicat al Jardí dels Drets Humans (Barri de la Marina del Port, districte de Sants-Montjuïc).- 0225-08-22: 2 exemplars de Cupressus pendula, ubicats al carrer Federico Garcia Lorca, número 9 (Barri de Canyelles, districte de Nou Barris).- 0226-03-22: 1 exemplar d'Erythrina caffra, ubicat als Jardins de Mossèn Costa i Llobera (Parc de Montjuïc, districte de Sants- Montjuïc). - 0227-02-22: 1 exemplar de Ficus elastica, ubicat Jardins de Safo (La Nova Esquerra de l'Eixample, districte de L'Eixample). Publicar el present acord a la Gaseta Municipal i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. 10. (23PIJ052CA) Aprovar la incorporació del següent exemplar al Catàleg d'arbres d'interès local de l'Ajuntament, per tal d'assegurar la protecció: - 0222-10-22: 1 exemplar d'Araucaria heterophylla, ubicat al carrer Sant Joan de Malta, número 3 (Barri del Clot, districte de Sant Martí . Publicar el present acord a la Gaseta Municipal i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. 11. (24PIJ017CA) Aprovar la incorporació dels següents exemplars al catàleg d'arbres d'interès local de l'Ajuntament de Barcelona, per tal d'assegurar-ne la seva protecció: - 0228- 03-23: 2 Unitats de Olea europaea, ubicades al jardí Botànic de Barcelona (Parc de Montjuïc, districte de Sants-Montjuïc). - 0229-04-23: 1 Unitat de Ficus carica: ubicada als jardins Blanca Selva i Henry (Barri de les Corts, districte de les Corts). - 0230-03-23: 2 Unitats de Cupressus sempervirens: ubicades als jardins del Teatre Grec (Parc de Montjuïc, districte de Sants-Montjuïc). Publicar el present acord a la Gaseta Municipal i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. 12. (20240053) Dotar els crèdits necessaris a les següents partides del pressupost municipal de l'any 2024: D/0901/22712/15321 i D/0901/22712/15331 segons el detall que consta a l'Annex I, que forma part d'aquest acord a tots els efectes, per fer front a les despeses contretes en exercicis anteriors. 13. (20240054) Aprovar els expedients de reconeixement de crèdit 23XF1144 i 24XF0331 pels imports, conceptes i a favor de les empreses que consten a l'annex, i per les factures que s'hi indiquen, atesa la necessitat de regularitzar les despeses realitzades i no reconegudes en l'exercici corresponent. Autoritzar, disposar i reconèixer les obligacions de les despeses pels imports indicats a l'annex i amb càrrec al pressupost general de l'exercici 2024, i a les aplicacions pressupostàries en l'annex indicades. Districte de l'Eixample 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 14. (10PL15657) Rectificar, de conformitat amb l'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'errada material detectada en la documentació gràfica del Pla especial urbanístic i de millora urbana per a la regulació de l'equipament situat a l'interior d'illa delimitada pels carrers del Bruc, de Rosselló, de Roger de Llúria i de Còrsega, aprovat definitivament pel Plenari del Consell Municipal en sessió de 17 de desembre de 2010 (BOPB de 31 de gener de 2011), en el sentit que, justificadament i raonada, figura en l'informe conjunt de la Direcció de Serveis de Planejament i la Direcció Actuació Urbanística que consta en l'expedient i que es dona per íntegrament reproduït a efectes de motivació. Aprovar, en conseqüència, els plànols normatius "P.01. Planejament proposat" i "P.04. Àmbit de gestió". Manifestar que aquesta rectificació no té incidència en l'equipament escolar efectivament implantat. Comunicar-ho a les dependències municipals interessades i notificar-lo a l'entitat mercantil Grupo Inmobiliari Nubiola, SL, i als altres interessats. 15. (21PL16877) Aprovar definitivament, de conformitat amb l'article 68.1c) de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla de millora urbana d'ordenació a l'illa delimitada per l'avinguda Diagonal, la plaça de les Glòries, la Gran Via i el carrer de Castillejos, al districte de l'Eixample, d'iniciativa pública, promogut per l'Ajuntament de Barcelona, amb les modificacions respecte del document aprovat inicialment, d'acord amb les determinacions de l'informe de la Direcció de Serveis de Planejament i de la Direcció de Serveis d'Actuació Urbanística que consta a l'expedient i a efectes de motivació s'incorpora a aquest acord. 16. (22PL16899) Donar conformitat al Text refós de la Modificació puntual del Pla General Metropolità per a la reordenació dels sòls situats al costat nord del Pont de Marina i l'ajust viari del carrer de Ribes entre els carrers de Roger de Flor i de Sardenya, d'iniciativa pública, que recull i integra en un únic text, el document aprovat provisionalment pel Plenari del Consell Municipal en sessió de 24 de novembre de 2023, i la prescripció assenyalada per la Subcomissió d'Urbanisme del municipi de Barcelona en sessió de 12 d'abril de 2024, mitjançant el qual va quedar suspesa l'aprovació definitiva de l'esmentada Modificació. Trametre aquest acord, juntament amb l'expedient, a la Subcomissió d'Urbanisme del municipi de Barcelona per a la seva aprovació definitiva. Districte de Sants-Montjuïc 17. (23PL17002) Mantenir la suspensió de l'aprovació definitiva, acordada pel Consell Plenari Municipal el dia 22 de març del 2023, de conformitat amb l'article 92.1.b del Text Refós de la Llei d'Urbanisme (Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d'agost), del Pla especial urbanístic per a la regulació d'equipament esportiu situat al passeig de la Zona Franca 68-80, al Districte de Sants-Montjuïc, d'iniciativa privada, promogut per FOI Investments SL, d'acord amb els motius determinants continguts en l'informe de la Direcció de Serveis de Planejament i la Direcció de Serveis d'Actuació Urbanística que consta a l'expedient i es dona per reproduït a l'efecte de motivació; advertir els promotors del Pla, de conformitat amb l'article 95.1 de la Llei 39/2915, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que disposen d'un termini de tres mesos, a comptar des del dia següent al de la notificació d'aquest acord, per a realitzar les activitats necessàries per a continuar la tramitació, en cas que no ho facin, es declararà la caducitat del procediment i es procedirà a l'arxiu de les actuacions; notificar el present acord als promotors del Pla. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 Districte de Sarrià-Sant Gervasi 18. (22PL16960) Aprovar definitivament, de conformitat amb l'article 68.1c) de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla especial urbanístic d'ordenació del Campus St. George School Barcelona, Passeig de la Reina Elisenda de Montcada, 18bis, d'iniciativa privada i promogut per part de l'empresa PINEBERRY, SL, amb modificacions respecte del document aprovat inicialment, d'acord amb les determinacions de l'informe de la Direcció de Serveis de Planejament i de la Direcció de Serveis d'Actuació Urbanística que consta a l'expedient i a efectes de motivació s'incorpora a aquest acord. 19. (23PL17013) Suspendre el tràmit d'aprovació definitiva, de conformitat amb l'article 92.1.b del Text refós de la Llei d'urbanisme (Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost), del Pla especial integral per a la regulació de l'equipament docent situat als carrers Plantada, Terré i Martorell i Peña al districte de Sarrià-Sant Gervasi, d'iniciativa privada i promogut per la Fundació Familiar Catalana, pels motius determinants que consten en l'informe de la Direcció de Serveis de Planejament i la Direcció d'Actuació Urbanística que està a l'expedient i es dóna per reproduït a l'efecte de motivació; advertir als promotors del Pla, de conformitat amb l'article 95.1 de la Llei 39/2915, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que disposen d'un termini de tres mesos, a comptar des del dia següent al de la notificació d'aquest acord, per a realitzar les actuacions necessàries per a continuar la tramitació, i que, en cas que no ho facin, es declararà la caducitat del procediment i es procedirà a l'arxiu de les actuacions; i notificar el present acord als promotors del Pla. Districte d'Horta-Guinardó 20. (23PL17004) Aprovar provisionalment, de conformitat amb l'article 66.3 de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla especial urbanístic per a la regulació de l'equipament, concreció situació i tipus, al carrer Ceuta 1- Escola Virolai, al Districte d'Horta-Guinardó, d'iniciativa privada, promogut per Virolai EM, SA, amb les modificacions respecte del document aprovat inicialment a què fa referència l'informe de la Direcció de Serveis de Planejament i de la Direcció de Serveis d'Actuació Urbanística que, a efectes de motivació, s'incorpora a aquest acord; i trametre l'expedient a la Subcomissió d'Urbanisme del municipi de Barcelona per a la seva aprovació definitiva. Districte de Nou Barris 21. (23PL16978) Aprovar provisionalment, de conformitat amb l'article 66.3 de la Carta Municipal de Barcelona, la Modificació del Pla General Metropolità per a la reordenació de tres subàmbits a Ciutat Meridiana, CEM Can Cuiàs, camp de futbol Ciutat Meridiana i Parc de l'Aqüeducte, d'iniciativa pública, promogut per l'Ajuntament de Barcelona, amb les modificacions respecte del document aprovat inicialment a què fa referència l'informe conjunt de la Direcció de Serveis de Planejament i de la Direcció de Serveis d'Actuació Urbanística que consta a l'expedient i a efectes de motivació s'incorpora a aquest acord; trametre l'expedient a la Subcomissió d'Urbanisme del municipi de Barcelona per a la seva aprovació definitiva. Districte de Sant Martí 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 22. (08PL15270) Rectificar, d'acord amb l'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'error material existent en l'anunci publicat en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de 8 de novembre de 2011, sobre l'acord adoptat pel Plenari del Consell Municipal en sessió celebrada el 30 de setembre de 2011, referent a l'aprovació definitiva del Pla de millora urbana de l'illa delimitada pels carrers de Pere IV, de Badajoz, dels Almogàvers i de la Ciutat de Granada, promogut per Metrovacesa, SA i Bergidum, SA, com a resolució expressa que confirma l'acte produït per silenci administratiu; error consistent en haver publicat la normativa d'un document diferent a l'efectivament aprovat definitivament; en conseqüència, ordenar la publicació de la normativa del Pla de millora urbana aprovat per silenci administratiu positiu i que correspon al document aprovat inicialment per resolució de 28 de juliol de 2009. 23. (23PL16983) Suspendre l'aprovació definitiva, de conformitat amb l'article 92.1.b del Text Refós de la Llei d'Urbanisme (Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d'agost), del Pla de millora urbana del Subsector 6 del PERI Llull-Pujades-Ponent (PMU SS-6), Illa delimitada pels carrers Àvila, Pujades, Llull i Àlaba, inclosa a l'MPGM per un 22@ més sostenible i inclusiu, al Districte de Sant Martí, d'iniciativa privada, promogut per l'entitat Urbanística Col·laboradora Provisional del Subsector 6 PMU Llull-Pujades-Ponent 22@, atenent a la sol·licitud efectuada pel promotor; la qual cosa es fa constar als informes de la Direcció de Serveis de Planejament i de la Direcció de Serveis d'Actuació Urbanística, que consten a l'expedient i es donen per reproduïts a l'efecte de motivació; advertir els promotors del Pla, de conformitat amb l'article 95.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que disposen d'un termini de tres mesos, a comptar des del dia següent al de la notificació d'aquest acord, per a realitzar les activitats necessàries per a continuar la tramitació, en cas que no ho facin, es declararà la caducitat del procediment i es procedirà a l'arxiu de les actuacions; notificar el present acord als promotors del Pla. c) Proposicions D) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs d) Preguntes e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup E) Mocions F) Declaracions Institucionals Després d'haver examinat tots els punts anteriors, la Comissió de Govern dóna la seva conformitat al precedent projecte d'ordre del dia del Plenari del Consell Municipal. II) INFORMACIÓ DE L'ORDRE DEL DIA DE LES COMISSIONS PLENÀRIES 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior B) Part Informativa a) Despatx d'ofici b) Mesures de govern c) Informes d) Compareixences Govern municipal C) Part decisòria / executiva Es delibera, a continuació, sobre la part decisòria de l'ordre del dia de les diferents Comissions del Consell Municipal. a) Propostes d'acord COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA 1. (DP-2022-28462) Constituir un dret real de superfície a favor del Servei Català de la Salut (CatSalut) respecte l'edifici situat a la finca de propietat municipal del carrer de Roger núm. 48 (Joan de Sada núm. 22), identificat amb el número de finca registral 27.190 de la secció 3a del Registre de la Propietat núm. 14 de Barcelona, amb caràcter onerós i per un termini de 75 anys des de la seva formalització, a on es desenvolupen els serveis sanitaris del CAP Roger; sotmetre l'expedient a informació pública durant un termini de vint dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, tenir per aprovat definitivament el present acord; formalitzar el dret d'acord amb les condicions que consten a l'expedient, que s'aproven; inscriure'l en el Registre de la Propietat; i facultar l'Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 2. (DP-2023-29104) Adjudicar a Cultural Rocaguinarda SCCL, la concessió d'ús privatiu de domini públic per a la construcció, explotació i manteniment d'una instal·lació de generació energètica fotovoltaica d'autoconsum renovable a la coberta de l'edifici situat al carrer de Teodor Llorente núm. 20, com a resultat de la concurrència pública celebrada, amb subjecció al Plec de clàusules reguladores aprovat inicialment per acord de la Comissió de Govern en data 13 de desembre de 2023 i elevat a definitiu, i a les propostes derivades de la seva oferta; i formalitzar la concessió. 3. (DP-2024-29453) Resoldre, en els termes que resulten de l'informe de la Direcció de Patrimoni obrant a l'expedient que s'adjunta, a efectes de motivació, les al·legacions formulades per AC Hotel Barcelona, SLU, NIF: B84481126, en escrit de 10 de maig de 2024, per no desvirtuar els fonaments de la decisió municipal; no admetre la sol·licitud de AC Hotel Barcelona, SLU d'un nou període de prova per la seva manca de fonamentació jurídica i manifesta improcedència i innecessarietat, d'acord amb l'art. 77.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; autoritzar la petició del superficiari BARDIOMAR, SL, NIF: B83246934, respecte de l'Hotel AC Barcelona Fòrum, situat a la finca del passeig de Taulat núm. 272-278, consistents en la transmissió de les participacions socials a favor de la mercantil ROMELA INVESTMENTS, SL, NIF: 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 B09676677; autoritzar la transmissió de la gestió hotelera a favor de l'entitat PAIMAC INVESTMENTS, SL, NIF: B87236188, sense perdre BARDIOMAR, SL en ambdós supòsits la condició de titular superficiari, assumint tot el risc i ventura en l'explotació de l'hotel, d'acord amb les bases reguladores del concurs per a l'adjudicació del contracte del dret de superfície i les clàusules reguladores del contracte, ambdues de 4 de març de 2002, elevades a públic mitjançant escriptura de la citada data, autoritzada per la Notària que fou de Barcelona Sra. María Inmaculada Domper Crespo, amb número 559 de protocol. 4. (DP-2022-28688) Declarar la caducitat, a l'empara dels articles 21 i 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, de la tramitació de l'expedient de la Direcció de Patrimoni núm. DP-2022-28688, per la modificació del Plec de clàusules reguladores de la concessió de l'ús privatiu del domini públic municipal dels quioscos situats a la via pública per a la venda de diaris, revistes, llibres i altres publicacions periòdiques, aprovat per acord de la Comissió d'Economia, Empresa i Ocupació del Consell Municipal en data 11 de desembre de 2013 (exceptuant els de La Rambla), atès el temps transcorregut des de la seva aprovació inicial acordada per la Comissió d'Economia i Hisenda en sessió de 15 de febrer de 2023. Retirada 5. (DP-2024-29461) Modificar les clàusules Setena, apartat 3r; Onzena, apartats 3r i 4t, nous apartats 9è a 13è; Dotzena, apartats 1r i 2n; Tretzena, supressió dels apartats 2n i 5è, per afegir-los a la clàusula 11ena; Catorzena, apartat 1.1; Quinzena, apartat f); Dissetena, nou apartat i); Dinovena, apartat 2n; i Vint-i-dosena, nou apartat 3, del Plec de clàusules reguladores de la concessió de l'ús privatiu de domini públic municipal dels quioscos situats a la via pública (exceptuant els de La Rambla) per a la venda de diaris, revistes, llibres i altres publicacions periòdiques, aprovat per acord de la Comissió d'Economia, Empresa i Ocupació d'11 de desembre de 2013, que quedaran redactades en els termes establerts en el document incorporat a l'expedient, que s'aprova inicialment; mantenir inalterades la resta de condicions de la concessió; sotmetre la proposta de modificació a informació pública durant el termini de vint dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, tenir per elevat automàticament aquest acord d'aprovació inicial a definitiva; publicar al Butlletí Oficial de la Província, al web municipal i a la Gaseta Municipal, l'acord d'aprovació amb el text de la modificació, juntament amb el text consolidat del Plec de clàusules reguladores per a la concessió de l'ús privatiu de domini públic municipal dels quioscos situats a la via pública per a la venda de diaris, revistes, llibres i altres publicacions periòdiques; i facultar l'Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. Retirada COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, SEGURETAT I RÈGIM INTERIOR 6. (18003968L02-006) Modificar, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003968L02 que té per objecte l'execució del servei de neteja i recollida selectiva dels edificis i locals municipals adscrits als diferents Districtes i Gerències de l'Ajuntament de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible (Lot 2: Districte de l'Eixample), adjudicat a l'empresa MULTIANAU SL, amb NIF B50819507, per un import màxim de 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 14.651,86 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. Ampliar l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 14.651,86 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2024 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 12.108,98 euros i import IVA de 2.542,88 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22700/93312 0602. Fixar en 605,45 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. Requerir l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Serveis Generals per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 7. (18003968L04-006) Modificar, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003968L04 que té per objecte l'execució del servei de neteja i recollida selectiva dels edificis i locals municipals adscrits als diferents Districtes i Gerències de l'Ajuntament de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible (Lot 4: Gerència de Drets Socials i Districte de les Corts), adjudicat a l'empresa MULTISERVEIS NDAVANT, SL, amb NIF B60579240, per un import màxim de 246.019,09 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. Ampliar l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 246.019,09 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2024 i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import net de 10.402,98 euros i import IVA de 2.184,63 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22700/93312 0604; un import net de 192.918,58 euros i import IVA de 40.512,90 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22700/93312 0200. Fixar en 10.166,08 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. Requerir l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Serveis Generals per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 8. (18003968L05-006) Modificar, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003968L05 que té per objecte l'execució del servei de neteja i recollida selectiva dels edificis i locals municipals adscrits als diferents Districtes i Gerències de l'Ajuntament de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible (Lot 5: Districte de Sarrià-Sant Gervasi i Gerència de Seguretat i Prevenció), adjudicat a l'empresa OPTIMA FACILITY SERVICES, SL, amb NIF B60124831, per un import màxim de 75.250,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. Ampliar l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 75.250,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2024 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 62.190,08 euros i import IVA de 13.059,92 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22700/93312 0400. Fixar en 6.219,00 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva i retenir-lo del preu del contracte atesa la declaració del contractista d'acollir-se a aquesta modalitat de constitució de garantia. Requerir a l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències de la Gerència de Serveis Generals per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 9. (18003968L06-006) Modificar, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003968L06 que té per objecte l'execució del servei de neteja i recollida selectiva dels edificis i locals municipals adscrits als diferents Districtes i Gerències de l'Ajuntament de 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible (Lot 6: Districte de Gràcia i Gerència d'Ecologia Urbana), adjudicat a l'empresa MULTISERVEIS NDAVANT, SL, amb NIF B60579240, per un import màxim de 27.814,58 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. Ampliar l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 27.814,58 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2024 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 22.987,26 euros i import IVA de 4.827,32 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22700/93312 0606. Fixar en 1.149,36 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. Requerir l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Serveis Generals per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 10. (18003968L08-004) Modificar, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003968L08 que té per objecte l'execució del servei de neteja i recollida selectiva dels edificis i locals municipals adscrits als diferents Districtes i Gerències de l'Ajuntament de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible (Lot 8: Districte de Nou Barris), adjudicat a l'empresa BROCOLI, SL, amb NIF B29778651, per un import màxim de 32.026,82 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. Ampliar l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 32.026,82 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2024 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 26.468,45 euros i import IVA de 5.558,37 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22700/93312 0608. Fixar en 1.323,42 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. Requerir l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Gerència de Serveis Generals per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 11. (18003968L09-006) Modificar, a l'empara dels articles 203 i 204 de la LCSP, el contracte 18003968L09 que té per objecte l'execució del servei de neteja i recollida selectiva dels edificis i locals municipals adscrits als diferents Districtes i Gerències de l'Ajuntament de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible (Lot 9: Districte de Sant Andreu), adjudicat a l'empresa OPTIMA FACILITY SERVICES, SL, amb NIF B60124831, per un import màxim de 48.984,49 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. Ampliar l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 48.984,49 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2024 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 40.483,05 euros i import IVA de 8.501,44 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22700/93312 0609. Fixar en 2.024,15 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva i retenir-lo del preu del contracte atesa la declaració del contractista d'acollir-se a aquesta modalitat de constitució de garantia. Requerir l'adjudicatari per tal que comparegui a les dependències de la Gerència de Serveis Generals per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 12. (23003294) Ratificar la resolució adoptada pel gerent de Serveis Generals en data 8 d'abril de 2024 per la qual es dóna trasllat de l'expedient del contracte que per objecte el servei de neteja i recollida selectiva dels edificis i locals municipals adscrits als diferents Districtes, Gerències i l'Institut Municipal de Parcs i Jardins de l'Ajuntament de Barcelona 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 (núm. 23003294) a l'Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) atesos els indicis d'actuacions col·lusòries detectades, tot d'acord amb l'article 132 i l'article 150.1 de la LCSP, deixa constància de la suspensió de la licitació i declara que les ofertes presentades pels licitadors en el contracte indicat no tenen caràcter confidencial, als únics efectes del trasllat de l'expedient a l'Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) . Aixecar la suspensió de la licitació del contracte de referència d'acord amb l'article 150.1 de la LCSP atesa la recepció de l'informe sol·licitat a la Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) emès el 25 d'abril de 2024. Incoar procediment per tal de constatar si les ofertes presentades per les empreses SERVEO SERVICIOS, SAU, SERVEO SERVICIOS AUXILIARES, SA, SERVICIOS OPERATIVOS INTERNOS, SAU i OPTIMA FACILITY SERVICES, SL són autònomes i independents. Obrir, d'acord amb l'article 82 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de las Administracions Públiques el tràmit d'audiència per tal que les empreses esmentades, en un termini de quinze dies, puguin al·legar i presentar els documents i les justificacions que estimin pertinents a fi de justificar que les seves ofertes són autònomes i independents. COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME, MOBILITAT I HABITATGE 13. (24XC0088) Aprovar el Conveni de finançament del sistema de transport públic per a l'any 2024 entre l'Ajuntament de Barcelona i l'Autoritat del Transport Metropolità de l'àrea de Barcelona (ATM) en execució del Pla Marc 2014-2031; autoritzar i disposar a favor de l'AUTORITAT DEL TRANSPORT METROPOLITÀ - Consorci per a la coordinació del sistema metropolità de transport públic de l'àrea de Barcelona, amb NIF P5890049I, la despesa prevista nominativament en el Pressupost de l'Ajuntament de Barcelona per a l'any 2024 per un import total de 169.033.290,31 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària D/0900/46701/44111 del pressupost de l'any 2024, pel finançament del servei de transport públic per a l'any 2024, d'acord amb aquest conveni i amb el Pla Marc de finançament 2014- 2031; facultar el gerent de Mobilitat, Infraestructures i Serveis Urbans per la signatura del conveni, per l'adopció dels actes que se'n derivin i per efectuar les actuacions en matèria de gestió econòmica derivades d'aquest acord; notificar el present acord a l'Autoritat del Transport Metropolità; i publicar aquest acord i el conveni aprovat de conformitat amb el previst per la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de procediment administratiu de Catalunya i la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. 14. (03-2021LL33537) Desestimar el recurs de reposició interposat, en data 12 de març de 2024, per CULTIPALTA,SL, representada per Eduardo Roca Morató, contra l'acord de la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge adoptat el 13 de febrer de 2024, de tenir per desistida a la mateixa de la seva sol·licitud de bonificació de l'ICIO i d'arxiu de l'expedient (Expedient 03-2021LL33537 - Emplaçament: C/ Longitudinal 5, 134), donat el requisits per accedir a la bonificació sol·licitada són concurrents (Ordenança Fiscal 2.1 per l'any 2022 al seu article 7.1.C.) i, en conseqüència, confirmar l'acord impugnat, i arxivar el present expedient. 15. (05-2022CD6489 i altres) Declarar la improcedència de considerar d'especial interès o utilitat municipal les obres de demolició dels edificis ubicats a les finques del c/ Manuel Ramón 4-6; c/Teodoro Roviralta 57; c/Teodoro Roviralta 63 i c/Teodoro Roviralta 65, emparades en els comunicats admesos en data 1 de juny de 2022 -expedients 05- 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 2022CD6489; 05-2022CD16494; 05-2022CD16500 i 05-2022CD16502-; denegar a la FUNDACIÓ BANCÀRIA CAIXA D'ESTALVIS I PENSIONS DE BARCELONA, amb CIF G58899998, la sol·licitud de bonificació del 65% sobre la quota de l'Impost de construccions, instal·lacions i obres generada amb les obres de referència, donat que dita sol·licitud no acompleix el requisit formal per al seu reconeixement, en haver estat presentada extemporàniament, i donar trasllat de la present resolució a l'Institut Municipal d'Hisenda als efectes pertinents. 16. (05-2023LL35025) Acordar la declaració d'interès especial o utilitat municipal de les obres consistents en la consolidació de l'edifici amb intervenció parcial en l'estructura i actuacions en la coberta de l'edifici situat al carrer Júpiter, 7, que es realitzen a l'empara del comunicat admès a l'expedient 05-2023LL35025, perquè les esmentades obres reporten beneficis objectius a la ciutat i acompleixen una indiscutible funció social i, de conformitat amb l'Ordenança Fiscal 2.1 vigent l'any 2024, concedir a la mercantil Testudo, SL, identificada amb NIF B60924040, la bonificació del 50% de la quota de l'Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres meritat per la realització de les esmentades obres atès que s'ajusten a allò establert en l'article 7è de l'esmentada ordenança fiscal, en afectar a una finca urbanísticament protegida amb nivell "B", segons el Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic; aplicar el mateix tipus de bonificació al cost total de l'obra que resulti de la inspecció final de l'obra i donar trasllat a l'Institut Municipal d'Hisenda als efectes pertinents. 17. (07-2022LL38067) Acordar la declaració d'especial interès i utilitat municipal de les obres per a gran rehabilitació amb increment de volum sense canvi de l'ús sanitari-assistencial de l'edifici situat al Passeig Vall d'Hebron, número 171, i de conformitat amb l'Ordenança Fiscal 2.1 de l'any 2023, concedir a DIPUTACIÓ DE BARCELONA la bonificació del 70% sobre la quota de l'Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres generada per la concessió de la llicència, en data 11 de juliol de 2023 (exp. 07-2022LL38067); donat s'ajusta a allò establert en l'article 7è de l'esmentada ordenança, en tant que es tracta d'una instal·lació d'especial interès o utilitat municipal atès que és un equipament sanitari-assistencial en sòl d'equipament promogut directament per iniciativa pública 18. (07-2023LL32867) Declarar d'especial interès o utilitat municipal les obres d'enderroc de 3 edificacions contemplades com a superfície a enderrocar en el Pla Especial Urbanístic per a la concreció dels usos dels nou equipaments (7a), la ordenació de les edificacions i volumetries a l'àmbit del recinte de la fundació de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (2013) de Barcelona, emparades per la llicència d'obres majors 07- 2023LL32867, i concedir a la Fundació de Gestió Sanitària de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau la bonificació del 70% sobre la quota de l'Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres en relació a les obres referides; i això doncs resulta procedent d'acord amb allò que estableix l'article 7è de l'Ordenança Fiscal 2.1, en tant que les obres es realitzen per una entitat de caràcter públic, en sòl qualificat d'equipaments i per a realitzar obres en un equipament destinat a la docència que s'inclou dins dels esmentats a l'article 212 de les NUPGM. Donar trasllat del present acord a l'Institut Municipal d'Hisenda als efectes pertinents. Districte de Sant Martí 19. (24PL17055) Aprovar inicialment, de conformitat amb l'article 66.3 de la Carta Municipal de Barcelona, la Modificació del Pla General Metropolità per a la regulació de l'equipament situat al carrer Bolívia 30-32, al districte de Sant Martí, d'iniciativa pública, promogut per 12 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 l'Ajuntament de Barcelona a iniciativa del Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya; exposar-la al públic pel termini d'un mes i sotmetre-la al Plenari del Consell Municipal per a la seva aprovació provisional. b) Proposicions D) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs d) Preguntes e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup E) Mocions Després d'haver examinat l'anterior relació de propostes d'acords decisoris que seran tractades en les sessions de les corresponents Comissions del Plenari, la Comissió de Govern els dóna la seva conformitat. III) ORDRE DEL DIA DE LA COMISSIÓ DE GOVERN A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior Es dóna per llegida l'acta de la sessió ordinària celebrada el 9 de maig de 2024, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i s'aprova. B) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment del Decret d'Alcaldia, de 17 de juny de 2023, es comuniquen les resolucions següents: ÀREA D'URBANISME, TRANSICIÓ ECOLÒGICA, SERVEIS URBANS I HABITATGE 1. (24/0086-00-CP/01) Resolució del gerent de l'Institut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona de 29 d'abril de 2024, que convoca, per procediment obert, l'adjudicació del contracte dels treballs d'aeració, reblert i millora dels escocells viaris del municipi de la ciutat de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible, amb un import de licitació de 391.066,19 euros (IVA inclòs) i un termini d'execució de 2 anys i pròrrogues. El valor estimat del contracte és de 711.029,44 euros (IVA exclòs). Districtes de Gràcia i Horta-Guinardó 2. (611.2023.061) La Presidenta del Consell d'Administració de BIMSA, en data 14 de març del 2024, ha resolt adjudicar el contracte de les obres relatives al projecte executiu d'estructura per a la cobertura de la ronda de Dalt, entre el PK 10,15 (Avinguda de Vallcarca) 13 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 i el PK 10,5. Districtes de Gràcia i d'Horta-Guinardó. Fase 2A. a Barcelona, a UTE MiJ GRUAS, SA - CONTRATAS VILOR, SL, per un import de 7.868.492,42 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat de 9.520.875,83 euros i un valor estimat de 10.468.060,86 euros (IVA exclòs) i una durada de 21 mesos. Districte de Ciutat Vella 3. (601_2023_101) El conseller delegat de BIMSA, en data 24 d'abril de 2024, ha resolt adjudicar el contracte de les obres relatives al projecte executiu actualitzat de millora del Parc de la Ciutadella de Barcelona en l'àmbit del passeig Joaquim Renart, els Jardins Josep Fontseré, el passeig dels Til·lers i el sector central, al districte de Ciutat Vella a Barcelona, a CRC OBRAS Y SERVICIOS, SL, per un import de 3.030.303,02 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat de 3.666.666,65 euros i un valor estimat de 3.999.806,58 euros (IVA exclòs) i una durada de 17 mesos. Districte de Sarrià-Sant Gervasi 4. (605_2024_014) El conseller delegat de BIMSA, en data 24 d'abril del 2024, ha resolt INICIAR la licitació per a la contractació d'obres relatives al projecte executiu de reurbanització del carrer Balmes, del tram comprès entre la plaça Molina i la ronda General Mitre, al districte de Sarrià-Sant Gervasi a Barcelona, amb un pressupost de licitació de 5.192.613,03 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat de 6.283.061,77 euros i un valor estimat de 6.338.188,14 euros, IVA exclòs i una durada de 15 mesos. Districte de Nou Barris 5. (608_2024_005) El director general de BIMSA, en data 5 de maig del 2024, ha resolt adjudicar el contracte de les obres del camp de futbol provisional de Vallbona, al districte de Nou Barris, a Barcelona, a EUROCATALANA OBRES I SERVEIS, SL, per un import d'1.364.759,28 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat d'1.651.358,73 euros i un valor estimat d'1.824.318,92 euros (IVA exclòs) i una durada de 6 mesos. Districte de Sant Andreu 6. (609.2024.001) El director general de BIMSA, en data 19 d'abril de 2024, ha resolt adjudicar el contracte de les obres relatives al projecte executiu de la remodelació del Jardins de Massana, al barri del Congrés i els Indians, al districte de Sant Andreu a Barcelona, a EXCAVACIONES Y CONSTRUCCIONES BENJUMEA, SA, per un import de 864.259,95 euros, IVA exclòs, que incloent IVA ascendeix a la quantitat d'1.045.754,54 euros i un valor estimat d'1.489.365,78 euros (IVA exclòs) i una durada de 8 mesos. ÀREA D'ECONOMIA, HISENDA, PROMOCIÓ ECONÒMICA I TURISME 7. (23000097) Resolució de la Gerència de l'Institut Municipal d'Informàtica de Barcelona en data 30.04.2024: adjudicar el contracte núm. 23000097, que té per objecte els serveis de desenvolupament i implantació dels mòduls de Procés d'Atenció i Unitat Familiar Econòmica de Convivència (UFEC) de l'aplicació SIRIUS, que donarà suport als professionals dels Centres de Serveis Socials per a la atenció a les persones usuàries del servei, amb mesures de contractació pública sostenible, a l'empresa CONNECTIS ICT SERVICES, SAU amb NIF 14 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 A48263693 de conformitat amb la proposta de la Mesa de Contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 472.008,05 euros IVA inclòs, dels quals 390.089,30 euros corresponen al preu net i 81.918,75 euros a l'IVA. Disposar a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada quantitat amb el desglossament següent: - un import (IVA inclòs) de 472.008,05 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/64119/92612; 0900. Iniciar l'execució del contracte un cop hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació, sempre i quan no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de l'execució o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. Finalitzat el termini per a la interposició del recurs especial en matèria de contractació, es comunicarà fefaentment a l'adjudicatari, per resolució de l'òrgan de contractació, la data d'inici per a l'execució dels serveis que conformen l'objecte d'aquest contracte. Iniciar els tràmits pertinents per al reajustament de l'autorització i la disposició de la despesa amb càrrec a les anualitats pressupostàries aprovades en aquest document de conformitat amb allò previst a l'article 96.1 del Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques per tal d'adequar-les a les dates reals de la seva execució davant l'endarreriment produït en la tramitació d'aquest procediment. Designar com a responsable del contracte la Sra. M. Trinidad Luis Díaz. Alliberar la quantitat de 143.387,07 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, i retornar-lo a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 143.387,07 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/64119/92612 0900. Donar-ne compte a la Comissió de Govern. Notificar la present resolució a les empreses homologades; publicar l'adjudicació del contracte en el Perfil de Contractant de l'Ajuntament de Barcelona i en el DOUE. b) Informes 1. Bones Pràctiques en Valors Corporatius (Cocreació). Guanyador "3D per a Tothom" IMPD. Intervenen les Sres.: Marta Obdúlia Gómez, gerent de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat; Alba Mestres Petit i Laura Trujillo Parra de la secció de Planificació i Avaluació; i Clara Santamaria Jordana del departament de Promoció i Suport de l'esmentat Institut Municipal. Es dóna per tractat 2. Fons de capitalitat cultural i científica de Barcelona. Intervenen la Sra. Sara Jaurrieta Guarner, gerent de l'Àrea de Cultura, Educació, Esports i Cicles de Vida, i el Sr. Oriol Martí Sambola, gerent de l'Institut de Cultura de Barcelona. Es dóna per tractat C) Part Decisòria a) Declaracions en expedients de contractació Les Imes. Sres. Regidores i els Ims. Srs. Regidors membres de la Comissió de Govern assistents a la sessió i relacionats nominalment a l'encapçalament de l'acta, en referència als 15 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 expedients de contractació inclosos a l'ordre del dia de la sessió i que figuren en el llistat següent: 3. Punt 4, expedient 001_24000484, iniciar l'expedient per a la contractació dels Serveis de Direcció Facultativa i Assistència Tècnica del manteniment de la pavimentació de Barcelona, amb mesures de contractació públic sostenible, amb núm. de contracte 001_24000484, amb un valor estimat d'1.317.239,32 euros. Punt 5, expedient 21000554-002, prorrogar per un període comprès des del 08.09.2024 fins al 07.09.2025, el contracte 21000554-002 que té per objecte els "Serveis d'assistència per a la informació tècnica dels projectes i recepció de les obres d'urbanització en els elements que competeixen al departament d'Espai Urbà (2021-2023), amb mesures de contractació pública sostenible", adjudicat a l'empresa E3 SOLINTEG SL, amb NIF B65281131, per un import total de 216.388,17 euros (IVA inclòs). Punt 21, expedient 23000762L02, deixar sense efecte l'acord d'adjudicació del Lot 2 de l'Acord Marc de subministrament de material d'oficina i consumibles d'informàtica i tòners i tintes per a impressores per a l'Ajuntament de Barcelona i el seu sector públic dependent, amb número de contracte 23000762L02 que té per objecte el subministrament de tòners i tintes per a impressores, adoptat per la Comissió de Govern en sessió de data 21 de desembre de 2023, mitjançant el qual es designava com a proveïdora del lot 2 a l'empresa DISTRIBUIDORA DE MATERIAL DE OFICINA SA, amb NIF A78557808, recaiguda en resposta al recurs especial en matèria de contractació presentat per l'empresa SERVICIOS MICROINFORMÁTICA SA, amb NIF 78557808. Punt 22, expedient 23000762L02, excloure de la licitació del Lot 2 de l'Acord Marc de subministrament de material d'oficina i consumibles d'informàtica i tòners i tintes per a impressores per a l'Ajuntament de Barcelona i el seu sector públic dependent, amb número de contracte 23000762L02, que té per objecte el subministrament de tòners i tintes per a impressores, les empreses: GS OFIMÀTICA SL, RESIN FARMS SL, BRAIDINK SL, DISTRIBUIDORA DE MATERIAL DE OFICINA SA i designar com a proveïdor del Lot 2 de l'esmentat Acord Marc l'empresa SERVICIOS MICROINFORMATICA SA, amb número de NIF A25027145. Formulen les declaracions següents: I. Que estan informades del següent: 1r) Que l'article 61.3, "Conflicte d'interessos", del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol (Reglament financer de la UE), estableix que "hi haurà conflicte d'interessos quan l'exercici imparcial i objectiu de les funcions es vegi compromès per raons familiars, afectives, d'afinitat política o nacional, d'interès econòmic o per qualsevol motiu directe o indirecte d'interès personal"; 2n) Que l'article 64, "Lluita contra la corrupció i prevenció dels conflictes d'interessos", de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), té la finalitat d'evitar qualsevol distorsió de la competència, garantir la transparència en el procediment i assegurar la igualtat de tracte a totes les persones candidates i licitadores; 3r) Que l'article 23, "Abstenció", de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, estableix que s'han d'abstenir d'intervenir en el procediment "les autoritats i el personal al servei de les administracions en els qui es donin algunes de les circumstàncies 16 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 assenyalades a l'apartat següent", que són: a) Tenir interès personal en l'afer de què es tracti o en un altre la resolució del qual pugui influir la d'aquell; ser administrador de societat o entitat interessada, o tenir qüestió litigiosa pendent amb algun interessat; b) Tenir un vincle matrimonial o una situació de fet assimilable, i el parentesc de consanguinitat dins del quart grau o d'afinitat dins del segon, amb qualsevol dels interessats, amb els administradors d'entitats o les societats interessades i també amb els assessors, representants legals o mandataris que intervinguin en el procediment, així com compartir despatx professional o estar associat amb aquests per a l'assessorament, la representació o el mandat; c) Tenir amistat íntima o enemistat manifesta amb alguna de les persones esmentades a l'apartat anterior; d) Haver intervingut com a pèrit o com a testimoni en el procediment de què es tracti; e) Tenir relació de servei amb una persona natural o jurídica interessada directament en l'afer, o haver-li prestat en els dos últims anys serveis professionals de qualsevol tipus i en qualsevol circumstància o lloc". II. Que no estan sotmeses a cap situació que es pugui qualificar de conflicte d'interessos de les indicades en l'article 61.3 del Reglament financer de la UE , ni en l'article 64.2 de l'LCSP, en relació amb la lluita contra la corrupció i la prevenció dels conflictes d'interessos, ni en l'apartat 11.4 de la Instrucció de l'Ajuntament de Barcelona per a l'aplicació de l'LCSP, publicada en la Gaseta Municipal el 16 de març de 2018, i que no concorre en la seva persona o persones cap causa d'abstenció de l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic que pugui afectar el procediment de licitació/concessió. III. Que es comprometen a posar en coneixement de l'òrgan de contractació/comissió d'avaluació, sense dilació, qualsevol situació de conflicte d'interessos o causa d'abstenció que doni o pugui donar lloc al dit escenari. IV. Que coneixen que el fet que es demostri que és falsa una declaració d'absència de conflicte d'interessos comportarà les conseqüències disciplinàries/administratives/ judicials que estableixi la normativa aplicable. b) Propostes d'acord Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, s'acorda: ÀREA D'URBANISME, TRANSICIÓ ECOLÒGICA, SERVEIS URBANS I HABITATGE 4. (001_24000484) Iniciar l'expedient per a la contractació dels Serveis de Direcció Facultativa i Assistència Tècnica del manteniment de la pavimentació de Barcelona, amb mesures de contractació públic sostenible, amb núm. de contracte 001_24000484, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, amb un pressupost base de licitació de 379.490,38 euros, IVA inclòs i un valor estimat d'1.317.239,32 euros. Aprovar les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte. Autoritzar l'esmentada quantitat, amb pressupost net 313.628,41 euros i import de l'IVA de 65.861,97 euros, i amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 347.866,18 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària 0901 D/22719/15321, un import (IVA inclòs) de 31.624,20 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2026 i a l'aplicació pressupostària 0901 D/22719/15321; condicionada 17 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització. Convocar la licitació per a la seva adjudicació. Declarar la improcedència de la revisió de preus d'acord amb la clàusula 18 del PCAP. Donar compte d'aquest acord a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge. 5. (21000554-002) Prorrogar per un període comprès des del 08.09.2024 fins al 07.09.2025, el contracte 21000554-002 que té per objecte els "Serveis d'assistència per a la informació tècnica dels projectes i recepció de les obres d'urbanització en els elements que competeixen al departament d'Espai Urbà (2021-2023), amb mesures de contractació pública sostenible", adjudicat a l'empresa E3 SOLINTEG SL, amb NIF B65281131, per un import total de 216.388,17 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. Autoritzar i disposar la despesa de l'esmentat contracte a favor de E3 SOLINTEG SL, amb NIF B65281131, per un import de 144.258,78 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2025 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 119.222,13 euros i import IVA de 25.036,65 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22719/15331 0901, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost 2025. Autoritzar i disposar la despesa de l'esmentat contracte a favor de E3 SOLINTEG SL, amb NIF B65281131, per un import de 72.129,39 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2024 i amb càrrec a l'aplicació pressupostària i pressupost amb el desglossament següent: un import net de 59.611,07 euros i import IVA de 12.518,32 amb tipus impositiu 21% a l'aplicació pressupostària D/22719/15331 0901. Donar compte a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge. Districte de Sants-Montjuïc 6. (03-2024-01-CAE) Aprovar inicialment el criteri pel procediment d'assignació dels espais lliures de titularitat pública per a la instal·lació de terrasses als Jardins de la Mediterrània (C Alts Forns 69), d'acord amb el que es preveu a l'article 82 i següents de l'Ordenança de Terrasses, aprovada pel Plenari del Consell Municipal de l'Ajuntament de Barcelona, en sessió celebrada el 20 de desembre de 2013, i les seves posteriors modificacions; sotmetre'l a informació pública, durant un termini de 30 dies hàbils, a comptar a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la província de Barcelona (BOPB) termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents; atorgar als titulars de les llicències de terrasses afectades un termini d'audiència de 15 dies hàbils, a comptar a partir del dia següent al de la notificació, per tal que, de conformitat amb el que disposa l'article 82 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, puguin consultar l'expedient administratiu i presentar les al·legacions i els documents que considerin convenients. . 7. (24SD0117PO) Aprovar el "Projecte de Rehabilitació estructural d'edificis de nínxols situats a l'agrupació 3 del cementiri de Montjuïc. Etapa 2, Fase 27 del Pla Director del 2019", d'iniciativa municipal, promogut per CEMENTIRIS DE BARCELONA, SA, d'acord amb l'Informe de Conformitat Tècnica del Projecte (CTP amb qualificació favorable amb condicions) de 14 de març de 2024 i amb l'informe d'auditoria d'11 de maig de 2023 que figuren a l'expedient administratiu i que a aquests efectes es donen per reproduïts, amb pressupost de 2.424.480,90 euros, el 21% de l'impost del valor afegit (IVA) inclòs, de conformitat amb 18 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 l'article 37.6 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals i d'acord amb allò que preveu l'article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya. Publicar el present acord en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i en el Tauler d'edictes municipal. Comunicar el present acord a les direccions o àrees implicades. 8. (3BD 2018/047) Resoldre les al·legacions presentades, d'acord i en el sentit que s'estableix a l'informe resposta d'Al·legacions que s'inclou dins l'expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït; aprovar definitivament el Projecte executiu de l'escola de música de Sants, al Districte de Sants-Montjuïc, a Barcelona d'iniciativa municipal, d'acord amb l'Informe de Conformitat Tècnica del Projecte de data 26 d'octubre de 2023 que qualifica el projecte amb una B, favorable amb observacions o condicions d'execució d'obres, que figura a l'expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 5.330.903,77 euros, el 21% de l'impost del valor afegit (IVA) inclòs, d'acord amb allò que preveu l'article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; notificar-ho als interessats en aquest procediment; i publicar aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), a la Gaseta Municipal i al Tauler d'Edictes de l'Ajuntament. Districte de Sant Martí 9. (24SD0040PO) Aprovar definitivament, el "Projecte executiu d'obres per a la implantació de la línia alimentadora subterrània a (25KV) i del nou centre de lliurament, protecció i mesura per una potència de 12.000 KW", a executar en els carrers de Tànger, Ciutat de Granada, del Taulat, Bisbe Josep Climent i de Carmen Amaya, per tal de satisfer la demanda de potència que la futura posta en servei de la central de Districlima Bogatell requereix, promogut per Districlima, SA, d'acord amb l'Informe Tècnic del Projecte (ITP amb qualificació B, favorable amb observacions o condicions d'obra) de data 25 de gener de 2024 i amb l'informe d'Auditoria de febrer de 2024, que figuren a l'expedient administratiu i que a aquests efectes es donen per reproduïts, amb un pressupost de 822.015,93 euros, el 21% de l'impost del valor afegit (IVA) inclòs, d'acord amb allò que preveu l'article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya. Publicar el present acord en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i en un dels diaris de més circulació de Catalunya. Notificar aquest acord a l'interessat i comunicar-ho a les dependències interessades en aquest procediment. Donar-ne compte a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge. ÀREA DE DRETS SOCIALS, CULTURA, EDUCACIÓ I CICLES DE VIDA 10. (15/2024) Aprovar la Instrucció de la Comissió de Govern per la qual s'estableixen els criteris per a l'aplicació de la gestió cívica a l'Ajuntament de Barcelona; inscriure-la al Registre municipal d'instruccions i circulars: publicar-la a la Gaseta Municipal i al web municipal. 11. (16/2024) Aprovar inicialment les Bases per a l'atorgament de projectes de gestió cívica en equipaments de l'Ajuntament de Barcelona; ordenar la publicació al Butlletí Oficial de la Província; sotmetre-les a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir del dia següent al de l'esmentada publicació; tenir-les per aprovades definitivament, sempre i quan 19 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 no s'hagin formulat al·legacions durant el període d'informació pública que facin necessària la seva modificació; Derogar les Bases reguladores aprovades per acord de la Comissió de Govern de 18 de març de 2015, modificades per acord de la Comissió de Govern de 9 de maig de 2019. 12. (24XC0110) Aprovar l'acord de col·laboració entre les ciutats de Barcelona i de Busan amb l'objectiu de promoure el desenvolupament sostenible de les dues ciutats, facilitar els intercanvis i la cooperació entre elles, consolidant la seva trajectòria com a ciutats agermanades des del 25 d'octubre de 1983. Donar-ne compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Districte de Ciutat Vella 13. (24S00108) Autoritzar i disposar la despesa per un import de 63.615,84 euros, amb càrrec al pressupost 2024 i aplicació pressupostària D/46101/33211, a favor de DIPUTACIO DE BARCELONA, amb NIF P0800000B, en virtut del coeficient de participació acordat per les parts, i que correspon a les despeses que es derivin de la conservació i manteniment de les instal·lacions i els subministraments continus i serveis que efectuï la Diputació de Barcelona, com a conseqüència de la ubicació de la Biblioteca Francesca Bonnemaison en un edifici propietat de la Diputació de Barcelona, de conformitat amb allò acordat en el Conveni de col·laboració subscrit entre la Diputació de Barcelona, el Consorci de Biblioteques i l'Ajuntament de Barcelona, aprovat per la Comissió de Govern de l'Ajuntament de Barcelona en sessió de data 19-11-2014 i en base a les previsions presentades, per la Diputació de Barcelona per l'any 2024. ÀREA DE PREVENCIÓ, SEGURETAT, CONVIVÈNCIA I RÈGIM INTERIOR 14. (339/2023) Autoritzar la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Marc Gatius Casabón (mat. 80813) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí de programa amb la categoria professional de Tècnic Superior en Dret, amb destinació a la Direcció de Serveis de Llicències de la Gerència d'Urbanisme, on ocupa el lloc de treball de Tècnic Superior en Dret (codi de lloc: 22FA1BIBA15), i l'activitat privada per compte propi com a advocat, especialista en dret civil. No podrà ostentar, per sí mateix o mitjançant substitut, la representació i defensa d'interessos contraris als de la Corporació Municipal ni tampoc podrà assessorar, informar o desenvolupar les activitats pròpies de la professió en aquells assumptes o procediments en els que l'Ajuntament o els seus Organismes hi tinguin relació. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l'Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l'estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de l'Administració de la Generalitat i d'altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. Donar-ne compte a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 15. (362/2023) Autoritzar la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Enrique Moltó Fuentes (mat. 75173) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria 20 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 professional de Caporal SPCPEIS, que desenvolupa el lloc de treball de Caporal SPCPEIS (codi de lloc: 18FC1CICD04), i adscrit al Parc de Bombers de Montjuïc de la Gerència d'Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència, i l'activitat pública com a professor formador a l'Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) de la Generalitat de Catalunya, superant el límit de 75 hores anuals de formació en l'any 2023, establertes en l'article 19 apartat b) de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques. Aquesta autorització s'empara en l'article 3 i següents de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, article 4.8 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del personal al Servei de l'Administració de la Generalitat i en l'acord de la Comissió de Govern de l'Ajuntament de Barcelona, de 14 d'abril de 2016, que declara d'interès públic la realització habitual de funcions docents en l'àmbit de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, en el marc de l'activitat de formació que imparteix l'Escola de Policia de Catalunya i l'Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya, per part del personal que presta serveis a l'Ajuntament de Barcelona (Gaseta núm. 13 del 30/04/2016). L'activitat docent desenvolupada segons la declaració d'interès públic de l'esmentat acord no podrà afectar la dedicació a l'activitat municipal. Donar-ne compte a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 16. (61/2024) Autoritzar la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Miguel Benito López (mat. 27227), entre la seva activitat municipal com a personal directiu amb la categoria professional de Tècnic Superior en Dret, amb destinació a Direcció de Serveis de Coordinació de Contractació Administrativa de la Gerència de Serveis Generals, on ocupa el lloc de treball de Director de Serveis de Coordinació de Contractació Administrativa (codi de lloc: 28FA1CLCD01), i l'activitat pública docent com a professor associat de la Universitat de Barcelona (UB) pel curs acadèmic 2023-2024, des del 15/09/2023 fins al 14/09/2024. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l'estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de l'Administració de la Generalitat i d'altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. Donar-ne compte a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 17. (91/2024) Autoritzar la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Maria Rosalia Emanuele Manzini (TIP. 77599) entre la seva activitat municipal com a funcionària de carrera amb la categoria professional de Bombera C2 SPCPEIS, amb destinació al Parc de Bombers de Montjuïc de la Gerència d'Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència, on ocupa el lloc de treball de Bombera C2 (codi de lloc: 16FC2BIBA04), i l'exercici de l'activitat privada per compte d'altri de formadora de cursos de prevenció i extinció d'incendis a l'empresa ZONA FORMACIÓ SLU. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l'Administració Pública, i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La Sra. Emanuele, haurà de respectar la seva jornada i horari de treball municipal i els termes contemplats a l'annex 2 de les condicions específiques de treball de l'SPCPEIS, de l'Acord regulador vigent de les condicions de treball dels empleats públics de 21 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 l'Ajuntament de Barcelona. La Sra. Emanuele no podrà formar part ni intervenir o assessorar en els tribunals de selecció de processos d'oferta pública, ni en cap altre tribunal de processos selectius vinculats a l'àmbit de l'SPCPEIS. La present autorització resta condicionada a l'estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de l'Administració de la Generalitat i d'altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. Donar-ne compte a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 18. (92/2024) Autoritzar la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Sergio Agulló Jacinto (TIP. 75117), entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera amb la categoria professional de Bomber C1 SPCPEIS, amb destinació al Parc de Bombers de l'Eixample de la Gerència d'Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència, on ocupa el lloc de treball de Bomber C1 (codi de lloc: 16FC1BIBA03), i l'exercici de dues activitats privades: l'activitat privada per compte d'altri com a formador tècnic de suspensions de bicicleta a l'empresa BICIESCAPA SL; i l'activitat privada per compte propi de formador de suspensions de bicicleta. La dedicació professional privada entre ambdues activitats no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l'Administració Pública, i hauran de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. El Sr. Agulló, haurà de respectar la seva jornada i horari de treball municipal i els termes contemplats a l'annex 2 de les condicions específiques de treball de l'SPCPEIS, de l'Acord regulador vigent de les condicions de treball dels empleats públics de l'Ajuntament de Barcelona. La present autorització resta condicionada a l'estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de l'Administració de la Generalitat i d'altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. Donar-ne compte a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 19. (84/2024 IMI) Autoritzar la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Emilio Baena Arévalo (matrícula 2100072) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí per vacant amb la categoria professional de Tècnic Mitjà de Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC), amb destinació al Departament de Canals Digitals, de la Direcció de Serveis de Desenvolupament de l'Institut Municipal d'Informàtica, on ocupa el lloc de treball de Tècnic Mitjà de Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) (20FA2BIBA14), i l'activitat de docent com a professor col·laborador de la Universitat Oberta de Catalunya per a l'any acadèmic 2023-2024, des del 28 de febrer al 25 de juliol de 2024. La dedicació a la docència universitària serà a temps parcial i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l'estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de l'Administració de la Generalitat i d'altra normativa aplicable. La present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. Donar-ne compte a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 22 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 20. (65/2024) Modificar l'annex III.1 Comissió de Valoració de les bases de la convocatòria del lloc de treball de director/a del Museu d'Història de Barcelona de l'Institut de Cultura de Barcelona, aprovades per acord de la Comissió de Govern de 4 d'abril de 2024, en el sentit de substituir la Sra. Lluïsa Pedrosa Berlanga, directora de Recursos de l'Institut Municipal de Cultura de Barcelona per la Sra. Ana Maria Pazos Fernández, directora executiva del Sistema Municipal d'Arxius. Publicar aquest acord a la Gaseta Municipal, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i al web de l'Ajuntament de Barcelona. Donar compte d'aquest acord a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 21. (23000762L02) Deixar sense efecte l'acord d'adjudicació del Lot 2 de l'Acord Marc de subministrament de material d'oficina i consumibles d'informàtica i tòners i tintes per a impressores per a l'Ajuntament de Barcelona i el seu sector públic dependent, amb número de contracte 23000762L02 que té per objecte el subministrament de tòners i tintes per a impressores, adoptat per la Comissió de Govern en sessió de data 21 de desembre de 2023, mitjançant el qual es designava com a proveïdora del lot 2 a l'empresa DISTRIBUIDORA DE MATERIAL DE OFICINA SA, amb NIF A78557808, en compliment del que preveu la Resolució número 138/2024 (N-2024-0021) del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic de 10 d'abril de 2024, recaiguda en resposta al recurs especial en matèria de contractació presentat per l'empresa SERVICIOS MICROINFORMÁTICA SA, amb NIF 78557808. Donar compte d'aquest Acord a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 22. (23000762L02) Excloure de la licitació del Lot 2 de l'Acord Marc de subministrament de material d'oficina i consumibles d'informàtica i tòners i tintes per a impressores per a l'Ajuntament de Barcelona i el seu sector públic dependent, amb número de contracte 23000762L02, que té per objecte el subministrament de tòners i tintes per a impressores, les empreses: -GS OFIMÀTICA SL, amb NIF B55574313, per presentar una oferta no vàlida, ja que no estan indicats els preus unitaris per a tots i cadascú dels articles, infringit la clàusula 10 del plec de clàusules administratives. - RESIN FARMS SL, amb NIF B76199074, per ofertar consumibles que no compleixen amb les especificacions tècniques establertes als plecs i presentar un model d'oferta que varia substancialment del model establert al plec administratiu, de conformitat amb l'article 84 del Real Decret 1098/2001, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes. - BRAIDINK SL, amb NIF B59307918 per presentar una oferta anormalment baixa i no haver presentat justificació, no quedant acreditada la viabilitat de l'oferta econòmica. -DISTRIBUIDORA DE MATERIAL DE OFICINA SA, amb NIF A78557808 a causa de la manca de compliment de l'exigència que els consumibles compatibles oferts per l'empresa siguin d'un fabricant que també ho sigui d'equips d'impressió, vulnerant de forma clara la clàusula 3.1.2 del PPT, en compliment de la resolució número 138/2024 (N-2024-0021) del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic de 10 d'abril de 2024, recaiguda en resposta al recurs especial en matèria de contractació presentat per l'empresa SERVICIOS MICROINFORMÁTICA SA. Designar com a proveïdor del Lot 2 de l'Acord Marc de subministrament de material d'oficina i consumibles d'informàtica i tòners i tintes per a impressores per a l'Ajuntament de Barcelona i el seu sector públic dependent, amb número de contracte 23000762L02, que té per objecte el subministrament de tòners i tintes per a impressores, a la següent empresa classificada, l'empresa SERVICIOS MICROINFORMATICA SA, amb número de NIF A25027145, en ser l'oferta més avantatjosa de les ofertes finalment acceptades, en haver obtingut la millor puntuació, un cop aplicats els criteris d'adjudicació previstos al plec de clàusules administratives. Formalitzar el contracte en 23 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. Designar com a responsable de l'Acord Marc a la Sra. Natàlia Gómez Valero, cap de Servei de Coordinació de Manteniment i Neteja, Departament de Coordinació Transversal d'Edificis. Donar compte d'aquest Acord a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 23. (20224193-001_22002011) Prorrogar per un període comprès des del 31/12/2024 fins al 30/12/2025, el contracte 001_22002011 que té per objecte el subministrament de munició per a les pràctiques de la Guàrdia Urbana de Barcelona, d'acord amb les previsions del plec de prescripcions tècniques i amb mesures de contractació pública sostenible, adjudicat a l'empresa OMENA TECHNOLOGIES, SLU, amb NIF B66846619, per un import total de 133.826,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient; autoritzar i disposar la despesa de l'esmentat contracte les aplicacions pressupostàries als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 66.066,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària 0400 D/22109/13211, un import (IVA inclòs) de 67.760,00 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària 0400 D/22109/13211 condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici posterior a l'actual; donar-ne compte a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. 24. (23XC0069) Aprovar el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i el Consorci de les Biblioteques de Barcelona que té per objecte establir i regular els termes i condicions de la cessió gratuïta per part del CBB a l'Ajuntament del material audiovisual, en formats VHS, CD i DVD, provinent de la Biblioteca Artur Martorell. Facultar el gerent d'Àrea de Recursos i Transformació Digital, Sr. Agustí Abelaira Dapena, per a la signatura de l'esmentat conveni i la resta de documents que se'n derivin. Publicar el conveni a la Gaseta Municipal. ÀREA D'ECONOMIA, HISENDA, PROMOCIÓ ECONÒMICA I TURISME 25. (24S05061) Aprovar inicialment les Bases de les subvencions i condicionalment a l'aprovació definitiva de les bases, la convocatòria 2024 de l'Ajuntament de Barcelona per al FOMENT DE L'INICI DE NOVA ACTIVITAT ECONÒMICA PER A PERSONES AUTÒNOMES (Activa Autòno+ 2024) que es tramitarà pel procediment de concurrència pública no competitiva. Ordenar la publicació de les esmentades Bases i de la Convocatòria al Butlletí Oficial de la Província. Sotmetre les bases a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'Obres, Activitats I Serveis dels ens locals; 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i 52 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya. Aprovar definitivament aquestes Bases sempre i quan no s'hagin presentat al·legacions durant el període d'informació pública que facin necessària la seva modificació. Obrir, el termini per la presentació de sol·licituds, per un període de dos mesos des de l'endemà de 24 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 l'aprovació definitiva de les bases reguladores. Autoritzar i disposar la despesa, condicionat a l'aprovació definitiva de les bases, per import d'1.000.000,00 euros, per al Programa de subvencions Barcelona: FOMENT DE L'INICI DE NOVA ACTIVITAT ECONÒMICA PER A PERSONES AUTÒNOMES (Activa Autòno+ 2024), dels quals 950.000,00 euros a càrrec de l'aplicació 0700 44409 43315 del pressupost de 2024 i 50.000 euros a càrrec de l'aplicació 0700 44409 43315 del pressupost de 2025, condicionada aquesta darrera quantitat a l'existència de crèdit adequat i suficient, a favor de BARCELONA ACTIVA SAU SPM. Designar BARCELONA ACTIVA SAU SPM entitat col·laboradora, d'acord amb el previst en l'article 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i l'article 18 i següents del RD 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei, que actuarà en nom i per compte de l'Ajuntament de Barcelona a tots els efectes relacionats amb la subvenció, lliurarà i distribuirà els fons públics als beneficiaris, col·laborarà en la gestió de la subvenció i farà les anotacions pertinents. 26. (24XC0039) Aprovar el protocol d'intencions entre l'Ajuntament de Barcelona i LVMH IBERIA SL, NIF B81733503, amb una vigència des de la seva signatura, fins al dia 31 de desembre de 2024, per tal de promoure activitats conjuntes d'interès promocional per a la ciutat i la marca Barcelona en el marc de la celebració de la 37a Copa Amèrica 2024. 27. (24XC0108) Aprovar el protocol de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, amb una vigència de dotze mesos, prorrogables fins a un màxim de quatre anys, per tal d'articular la col·laboració de ambdues administracions vers l'Impuls de l'economia blava al territori català i a la ciutat de Barcelona. Facultar la Sra. Laia Claverol Torres, gerent d'Economia i Promoció Econòmica, per a la signatura de l'acord. 28. (24XC0109) Aprovar el protocol de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, amb una durada màxima de 4 anys, per tal d'articular la col·laboració d'ambdues Administracions per crear un espai de col·laboració per a definir el projecte del nou pol d'activitat econòmica en el sector de l'economia de les cures a les persones grans i en situació de dependència, ubicat en un edifici municipal del carrer Almogàvers 165. 29. (3-057/2024) Aprovar l'expedient núm. 3-057/2024 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l'Ajuntament de Barcelona de l'exercici 2024, d'import 403.076,41 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de conformitat amb la documentació i amb la distribució d'aplicacions pressupostàries que consta a l'expedient, referència comptable núm. 24050291; i publicar aquest acord a la Gaseta Municipal. 30. (3-059/2024) Aprovar l'expedient núm. 3-059/2024 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l'Ajuntament de Barcelona de l'exercici 2024, d'acord amb el reconeixement d'Ingrés de la Fundació La Caixa, per la convocatòria de subvencions extraordinària de recerca científica en el marc del Pla Barcelona Ciència, per un import de 341.822,00 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d'aplicacions pressupostàries que consta a l'expedient, referència comptable 24050295; i publicar aquest acord a la Gaseta Municipal. Donar compte d'aquest acord a la Comissió d'Economia i Hisenda. 25 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de maig del 2024 CSV: 965682e2ef22d6c7 31. (3-062/2024) Aprovar l'expedient núm. 3-062/2024 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit del Pressupost General de l'Ajuntament de Barcelona de l'exercici 2024, d'import 3.010.753,14 euros, per finançar projectes municipals en matèria de turisme, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d'aplicacions pressupostàries que consta a l'expedient, referència comptable núm. 24050391; i publicar aquest acord a la Gaseta Municipal. c) Moció ÀREA D'ECONOMIA, HISENDA, PROMOCIÓ ECONÒMICA I TURISME Única. (24XF0489) Aprovar, el traspàs dels expedients que no van reajustar les anualitats dels contractes que es relacionen, autoritzats o, en el seu cas, adjudicats a les empreses que es relacionen amb el NIF corresponent, d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. Reajustar les anualitats de l'autorització i/o disposició de la despesa dels esmentat contractes pels imports relacionats, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries i als pressupostos amb els desglossaments que consten a la documentació adjunta i amb els següents imports: 1. Ajuntament de Barcelona, 59.470,90 euros; Contracte 23001337, NIF 46561672N, Tercer MAYOL FERRER JESUS, Import 5.953,20 euros, Partida 2024 0609 D/22719/92521; Contracte 23000826L01, NIF B01905405, Tercer ANEM ADVANCED LOGISTICS, SLU, Import 11.452,65 euros, Partida 2024 0609 D/22719/92521; Contracte 23001010, NIF G79963237, Tercer ACCEM, Import 39.565,05 euros, Partida 2024 0200 D/22731/23164; Contracte 23001103, Autorització, Import 2.500,00 euros, Partida 2024 0200 D/22703/23034. / 2. Institut Municipal Paisatge Urbà, 342.272,92 euros; Contracte U220000144, NIF B43467968, Tercer RÈCOP, Restauracions Arquitectòniques, SLU, Import 327.262,94 euros, Partida 2024 0100 D/65311/15221; Contracte U220000145, NIF B43467968, Tercer RÈCOP, Restauracions Arquitectòniques, SLU, Import 15.009,98 euros, Partida 2024 0100 D/65311/15221. S'aprova, per unanimitat, la moció anterior després de declarar-se'n, també per unanimitat, la urgència. No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 12.00 h. 26 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007