ANUNCI DE LA CONVOCATÒRIA PER A L’ATORGAMENT DE SUBVENCIONS PER A L’ENLLUMENAT DE NADAL DE LES VIES PÚBLIQUES DE LA CIUTAT DE BARCELONA, ANY 2024 La Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona, en data 6 de juny de 2024, ha adoptat la següent resolució: “APROVAR la Convocatòria per a l’atorgament de subvencions per l’enllumenat de Nadal de les vies públiques a la ciutat de Barcelona, any 2024, a l'empara de les Bases Reguladores Generals per a l’atorgament de subvencions per a l’enllumenat de Nadal, publicades al BOPB del dia 9 de febrer de 2021. CONVOCAR el procediment en règim de concurrència competitiva, relatiu a les subvencions adreçades a donar suport a les associacions territorials de comerciants per l’enllumenat nadalenc de la ciutat de Barcelona any 2024. OBRIR el termini de presentació de sol·licituds que serà de 20 dies hàbils, els quals començaran a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. AUTORITZAR la despesa per un import de un milió quatre-cents mil euros (1.400.000,00 euros) per aquesta convocatòria per a l’atorgament de subvencions per l’enllumenat de Nadal de les vies públiques a la ciutat de Barcelona any 2024, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 0706 48901 43141 del Pressupost municipal de l’exercici 2024. D’aquesta quantitat es reserven 20.000,00€ que es destinarien a les possibles estimacions dels eventuals recursos de reposició que es poguessin presentar. ORDENAR la publicació de l’esmentada convocatòria al Butlletí Oficial de la Província, i al web de l’Ajuntament.” CONVOCATÒRIA PER A L’ATORGAMENT DE SUBVENCIONS PER A L’ENLLUMENAT DE NADAL DE LES VIES PÚBLIQUES DE LA CIUTAT DE BARCELONA, ANY 2024 1. Objecte L’objecte de la present convocatòria, d’acord a l’establert a les Bases Reguladores Generals per a l’atorgament de subvencions per a l’enllumenat de Nadal, aprovades en data de 4 de febrer de 2021, i publicades al BOPB en data de 9 de febrer de 2021, es la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva i dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, a les associacions de comerciants territorials que contracten la instal·lació, manteniment, muntatge i desmuntatge, així com el disseny de l’enllumenat nadalenc de les vies públiques de la ciutat de Barcelona l’any 2024, complint amb les condicions i requisits recollits a l’apartat núm. 8 d’aquesta convocatòria. 2. Principis De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions, i l’establert a la Base núm. 2 de les esmentades Bases Reguladores Generals per a l’atorgament de subvencions per a l’enllumenat de Nadal, l’activitat de l’Ajuntament per a la gestió de subvencions s’exerceix d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència, i amb adequació a la legalitat pressupostària. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 10-6-2024 CVE 202410104045 Pàg. 1-13 https://bop.diba.cat A 3. Finalitat La finalitat d’aquesta convocatòria és continuar donant suport a la iniciativa de l’enllumenat de Nadal que fan les associacions de comerciants territorials de la ciutat de Barcelona, i seguir contribuint d’aquesta manera a la promoció del comerç urbà i de proximitat en aquesta època de l’any, creant un ambient festiu i millorant la imatge de la ciutat. Barcelona s’ha consolidat com una ciutat atractiva pel comerç i a través d’un model que busca l’equilibri entre tots els formats comercials existents. L’Ajuntament ha fet una aposta clara i decidida pel comerç urbà de proximitat, essent el teixit comercial un element clau en la vertebració urbana, en la cohesió social i territorial, i en la competitivitat econòmica de la nostra ciutat que s’ha de continuar preservant. Les associacions comercials representatives del sector i l’Ajuntament de Barcelona col·laboren estretament per a la promoció del comerç urbà i de proximitat a través d’un conjunt d’iniciatives al voltant de les festes de Nadal amb la finalitat de crear l’ambient i promocionar les activitats culturals, lúdiques i comercials tradicionals d’aquesta època de l’any, i crear així un ambient festiu que permet millorar la imatge dels carrers de la ciutat en aquestes dates festives. Aquesta col·laboració continua sent necessària com a conseqüència de l’actual situació per l’augment generalitzat dels preus, i l’afectació que té sobre el comerç de la ciutat. La instal·lació, manteniment, muntatge i desmuntatge, així com el disseny de l’enllumenat nadalenc a les vies públiques es fa, en gran mesura, per iniciativa de les associacions comercials les quals contracten un instal·lador pel muntatge dels conjunts ornamentals. Amb l’objectiu de poder seguir donant suport a aquestes iniciatives del comerç de Barcelona, l’Ajuntament torna a impulsar aquesta línia d’ajuts a la campanya d’enllumenat nadalenc als carrers de la ciutat per l’any 2024. 4. Règim jurídic Constitueix el règim jurídic aplicable totes les lleis, normes i reglaments vigents que siguin d’aplicació en aquesta matèria en el moment de la tramitació i concessió de les subvencions sol·licitades. Aquest cos jurídic i normatiu està compost per:  La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.  Normativa general reguladora de les subvencions municipals (NGRS), aprovada pel Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, en data 17 de desembre de 2010 (BOPB, 4 de gener de 2011).  Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona.  Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.  Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i del Règim Local a Catalunya.  Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica.  Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.  Llei 17/2015, del 21 de juliol, de igualtat efectiva entre dones i homes.  Llei 18/2017, de l’1 d’agost, de comerç, serveis i fires.  Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s’aprova el reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals. Sense perjudici del que s'estableix la normativa vigent de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les subvencions a les quals fan referència aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reductibles en els supòsits previstos per la normativa general de subvencions i les presents bases reguladores, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Correspon a l’Ajuntament la resolució de dubtes interpretatius relatius a les previsions d’aquesta convocatòria i a la gestió d’aquest programa de subvencions. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 10-6-2024 CVE 202410104045 Pàg. 2-13 https://bop.diba.cat A El procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva previst a l’art. 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i també d’acord al disposat a l’article 5.2.b) de la Normativa general reguladora de les subvencions municipals. 5. Despesa subvencionable Serà subvencionable aquella despesa que respongui de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada i que es realitzi dins del termini d’execució que hi consta a l’apartat 18, següent, termini comprés entre els dies 1 de juliol de 2024 i el 31 de gener de 2025. Es consideraran despeses subvencionables la instal·lació, manteniment, muntatge i desmuntatge, així com el disseny de l’enllumenat nadalenc de les vies públiques. L’enllumenat podrà incloure cartells al·lusius al nom de l’associació sol·licitant de la subvenció. Quedant exclosa la decoració lumínica que inclogui: ornamentació complementària amb elements que no siguin estrictament els lumínics, tals com figures nadalenques ancorades o subjectes amb qualsevol base de subjecció que es trobi situada al terra, garlandes vegetals, aparells de megafonia, elements sonors, etc. Les sol·licituds no hauran d’incloure trams de carrer que siguin il·luminats directament per l’Ajuntament de Barcelona. En cas que s’incloguin se’ls requerirà que aportin nou pressupost amb l’exclusió d’aquests trams no subvencionables. En cap cas seran subvencionable els impostos indirectes (IVA) quan siguin susceptibles de recuperació o compensació per part de l’entitat. 6. Compatibilitats Les subvencions seran compatibles d’acord l’establert a la Base núm. 6 de les Bases Reguladores Generals per a l’atorgament de subvencions per l’Enllumenat de Nadal, amb les corresponents limitacions pel que fa a la suma dels imports, amb qualsevol altra concedida per les administracions, ens públics, nacionals i internacionals, incloent-hi les subvencions municipals atorgades per a altres projectes. Les subvencions seran compatibles amb bonificacions i exempcions fiscals. 7. Persones sol·licitants i/o beneficiàries Les entitats sol·licitants i/o beneficiàries de les subvencions són les associacions de comerciants territorials de la ciutat de Barcelona. Les associacions de comerciants territorials a on hi hagi trams de carrer que el mateix Ajuntament de Barcelona presti els serveis de decoració lumínica de Nadal, no podran ser sol·licitants d’aquestes subvencions. 8. Condicions i requisits 8.1. S'estableix com a condició necessària que, les associacions de comerciants territorials a les quals van dirigides aquestes subvencions han de ser de la ciutat de Barcelona, que siguin entitats sense afany de lucre, que el projecte ho han de portar a terme a la ciutat de Barcelona i, que el projecte s'ha de presentar d'acord amb la convocatòria, especialment pel que fa a l'objecte i finalitat d'aquesta. 8.2. Les condicions i requisits exigibles a les entitats sol·licitants i/o beneficiàries, el compliment de les quals es manifestarà d’acord amb el que estableix l’apartat núm. 11 de la present convocatòria, són els següents: 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 10-6-2024 CVE 202410104045 Pàg. 3-13 https://bop.diba.cat A 1) L’entitat haurà d’estar legalment constituïda, registrada i activa. 2) Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona. 3) Acreditar, amb anterioritat a l'atorgament definitiu de la subvenció, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona i els seus ens dependents i l'Agència Estatal d'Administració Tributària, així com amb la Seguretat Social. 4) No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixin adquirir la condició de beneficiari/beneficiària prevista a l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE número 276, de 18.11.2003). 5) No haver estat mai objectes de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes. 6) Complir amb la normativa comunitària relativa de les ajudes de “minimis” (Reglament (UE) 1407/2013 de 18 de desembre de 2013 relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea), que estableix que l’import total dels ajuts que es puguin rebre no podrà superar la quantia de 200.000,00 euros en un període de tres exercicis fiscals. Aquest límit s’aplicarà a tots els ajuts de “minimis” percebuts per la persona beneficiària, sigui quina sigui la seva procedència, forma i l’objecte dels mateixos. 7) Desenvolupar, a criteri de l’Ajuntament de Barcelona, una activitat lícita que no suposi discriminació, atempti contra la dignitat i la igualtat de les persones, fomenti la violència o vagi contra els drets humans, no portar a terme accions que siguin il·legals, nocives, perilloses o molestes. 8) Complir amb el requisit que l’import de la subvenció ha de ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajuts públics o privats, nacionals o internacionals, no superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar el/la beneficiari/a. 9) Que la persona que subscriu la sol·licitud disposa de facultats de representació de l’entitat beneficiària. 9. Obligacions de les entitats beneficiàries Les obligacions de les entitats beneficiàries perceptores de les subvencions, una vegada atorgades i atès el previst amb la Base núm. 9 de les Bases Generals per a l’atorgament de subvencions per a l’enllumenat de Nadal la ciutat de Barcelona que regulen la convocatòria, són les següents: 1) La subvenció ha de ser acceptada per l’entitat beneficiària amb la finalitat de complir les condicions fixades per a la seva aprovació. 2) L’atorgament de les subvencions s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. 3) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona i els seus ens dependents i l'Agència Estatal d'Administració Tributària, així com també amb la Seguretat Social. 4) Justificar l’aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 10-6-2024 CVE 202410104045 Pàg. 4-13 https://bop.diba.cat A 5) Comunicar a l’Ajuntament qualsevol alteració significativa del projecte que es produeixi amb posterioritat a l’atorgament (reintegrant els fons rebuts en el cas de la suspensió de l’activitat) o, en cas que sigui necessària, la corresponent renúncia. 6) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. 7) Fer constar a través d'algun mitjà de comunicació i en tots els elements publicitaris i/o de difusió en tots els suports (físics, audiovisuals, xarxes socials, internet i altres) la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona– Direcció de Comerç, Restauració i Consum-, d'acord amb la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona. 8) Utilització preferentment de la llengua catalana en tot el material gràfic i audiovisual adreçat al públic (cartells, anuncis, comunicacions, etcètera) quan estiguin vinculats a l’objecte de la subvenció, de conformitat amb el que estableix l’article 16 del Reglament d’ús de la llengua catalana de l’Ajuntament de Barcelona. Podeu consultar la normativa gràfica al web de l’Ajuntament: https://ajuntament.barcelona.cat/normativagrafica/ 9) El destí de les subvencions concedides no podrà alterar-se en cap cas pel beneficiari o beneficiària. Les entitats beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que, sobre infraccions administratives en la matèria, estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions i la Llei General Pressupostària. L’Ajuntament quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les entitats destinatàries de les subvencions atorgades. 10. Quantia de la subvenció La quantia de la subvenció atorgada no excedirà del 75% del cost del projecte especificat als documents de sol·licitud de subvenció. S’estableix com a import màxim de la subvenció atorgada la quantitat de 120.000 euros per sol·licitant. Quedarà a càrrec del peticionari l’aportació de la resta del cost, o bé directament o per cofinançament de tercers (ens públics o privats). L’import de la subvenció atorgada no podrà ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d’altres entitats, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost del projecte que ha de desenvolupar la persona beneficiària. 11. Sol·licitud i documentació a adjuntar La participació en aquesta convocatòria requereix, obligatòriament, la presentació de la següent documentació: 1. Instància de sol·licitud, projecte i declaració responsable 2. Pressupost/os dels proveïdors homologats 3. Dades bancàries 11.1 Instància de sol·licitud La instància de sol·licitud d’aquestes de subvencions està a disposició de les persones interessades en el següent enllaç: https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio- administrativa/subvencions 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 10-6-2024 CVE 202410104045 Pàg. 5-13 https://bop.diba.cat A La instància de sol·licitud de subvenció, com a document essencial i indispensable, inclourà una declaració responsable relativa al compliment dels requisits als quals fa referència l’apart núm. 8 anterior d’aquesta convocatòria, entre altres qüestions. La presentació de la declaració responsable faculta l’Ajuntament de Barcelona per verificar en qualsevol moment la veracitat de les dades declarades. La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud de subvenció deixen sense efecte aquest tràmit i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació d’aquesta, si es coneixen amb posterioritat a la concessió. El document d’instància inclou també una descripció del projecte, on es defineixen les accions que es duran a terme, així com un apartat corresponent als criteris de valoració que caldrà informar (Criteris establerts a l’apartat número 13.2 de la convocatòria). Serà motiu de no admissió a tràmit d’una sol·licitud de subvenció: - La no presentació de la instància de sol·licitud de subvenció, d’acord amb el model normalitzat.La presentació de la instància de sol·licitud de subvenció a través d’altres canals diferents als previstos a l’apartat núm. 12 de la convocatòria. - La presentació fora de termini de la instància de sol·licitud, o sense les dades suficients per identificar el sol·licitant. - No complir amb els requisits previstos a la convocatòria. El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria, per part de l’Administració, al correu electrònic que necessàriament ha d’indicar el sol·licitant. 11.2 Pressupost/os dels proveïdors homologats Pressupost del tercer que presta el servei: que indiqui, en tot cas, NIF i dades socials de l’empresa (adreça completa, telèfons, correu electrònic) i nom de l’associació que fa l’encàrrec, així com la data de emissió que haurà estar compresa dins de l’exercici d’aquesta convocatòria. Tanmateix, a banda de les despeses subvencionables determinades a l’apartat núm. 5 de la convocatòria, el pressupost haurà d’incloure la descripció tècnica de l’ornamentació:  tipus d’ornamentació lumínica (figures, arcs, ...... ),  tipologia tecnològica de llums (led, baix consum, ..... ),  imatges gràfiques del disseny,  trams de carrer/s a guarnir El pressupost ha de ser emès per una empresa instal·ladora homologada contemplada a la relació d’instal·ladors emesa pels Serveis d’Enllumenat de l’Àrea d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, disponible a la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona juntament amb la resta de documentació de la convocatòria. En cas de despeses de prestació de serveis per import igual o superior a 15.000 euros, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors (també hauran de ser els pressupostos a proveïdors homologats), amb caràcter previ a la contractació. L’elecció entre les ofertes presentades, es realitzarà conforme a criteris de sostenibilitat, eficiència i economia, havent-se de justificar expressament en una memòria l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 10-6-2024 CVE 202410104045 Pàg. 6-13 https://bop.diba.cat A El document bàsic núm. 1 (instància de sol·licitud), es podrà descarregar de l'apartat de documentació de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions 11.3 Dades bancàries Les dades del Compte bancari s’hauran de comunicar abans de la resolució de les sol·licituds de subvencions i d’acord amb l’establert amb aquest apartat. En el cas que la persona beneficiaria de la subvenció estigui donada d’alta a la forma de pagament dels creditors de l’Ajuntament de Barcelona, no caldrà aportar aquesta documentació si les seves dades no han patit modificacions. Aquest fet s’haurà d’especificar en la Declaració Responsable. En cas que la persona jurídica no estigui donada d’alta a la forma de pagament dels creditors, o hi hagi modificat les seves dades bancàries, s’haurà de donar d’alta mitjançant l’enllaç següent: https://ajuntament.barcelona.cat/compte-bancari-creditors Caldrà informar d’una adreça de correu electrònic i persona de contacte així com número de telèfon. Per qualsevol dubte, caldrà contactar amb el Departament de Tresoreria, a través dels següent correu: tresoreria@bcn.cat 12. Termini i forma de presentació de les sol·licituds Termini: El termini de presentació de les instàncies de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, i començarà a contar des de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Forma: La persona sol·licitant haurà de presentar la instància d’acord amb el que disposa l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, essent així obligatori presentar-la sol·licitud (degudament complimentada i signada ) i la resta de documentació exigida a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona. El document de sol·licitud juntament amb el document corresponent al pressupost o pressupostos, i altres documents, si escau, s’hauran de presentar exclusivament de forma telemàtica a través de la seu electrònica d’aquest Ajuntament: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca, seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. La identificació de la persona sol·licitant es farà a través dels sistemes de signatura electrònica admesos per l’Ajuntament de Barcelona, caldrà disposar del corresponent certificat digital vàlid homologat. Qualsevol altre tràmit associat al procediment de concessió de les subvencions, i la seva justificació s'han de realitzar obligatòriament per via telemàtica utilitzant la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona. En cas que es rebin sol·licituds duplicades es valorarà únicament la que tingui la darrera data de registre dins del termini de presentació. S’entendrà als efectes de la present convocatòria com a sol·licitud duplicada aquella que es correspon al mateix beneficiari i pel mateix projecte. 13. Procediment de concessió i Resolució de l’atorgament o denegació 13.1 Admissió de les sol·licituds i revisió tècnica Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds de subvenció amb la corresponent documentació establerta a la convocatòria al seu apartat número 11, aquestes seran revisades a efecte de determinar la seva admissibilitat, tot tenint en compte que s’ajusten als requisits establerts a la convocatòria. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 10-6-2024 CVE 202410104045 Pàg. 7-13 https://bop.diba.cat A En el cas que l’entitat beneficiària no hagi presentat els documents com s’indica en aquesta convocatòria, se’l requerirà mitjançant correu electrònic o publicació Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) per tal que els esmeni, d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, per la qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, en un termini de 10 dies hàbils. En cas contrari, es considerà desistida la sol·licitud. Tanmateix, si es donés el cas que, dues o més entitats coincidissin amb la proposta d’enllumenar un mateix tram de carrer, se’ls requerirà que en termini màxim de 10 dies hàbils presentin l’acord signat on una d’elles cedeixi a favor de l’altre l’esmentat tram enllumenat. L’entitat que renunciï a l’enllumenat del tram haurà de presentar novament el pressupost amb l’exclusió d’aquest. En el supòsit que les entitats no arribessin a un acord, la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum, adjudicarà l’enllumenat a una d’elles segons la puntuació obtinguda i el model d’enllumenat més adient a la zona disputada, i podria arribar a inadmetre les dues sol·licituds si l’acord fos rebutjat per una de les parts. No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. 13.2. Avaluació del projecte i criteris de valoració Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d’acord amb els criteris establerts, per tal que la comissió competent emeti l’informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l’òrgan instructor. L’òrgan instructor del procediment serà la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum de la Gerència de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona. Criteris de valoració - Enllumenat a les vies públiques: La instància i el pressupost de l’empresa homologada hauran d’incloure una descripció detallada de l’ornamentació lumínica a instal·lar. La puntuació mínima per l’atorgament de la subvenció sol·licitada haurà de ser de 5 punts, no podran rebre subvenció aquells que hagin obtingut una puntuació inferior. La màxima puntuació serà de 10 punts, depenent del criteris de valoració establerts, i tenint en compte la puntuació d’aquests. Els criteris de valoració són: A. Descripció dels elements ornamentals indicats al projecte, (quantitats, figures, arcs, medallons, ...), valoració de 0 a 3 punts:  Rebran 3 punts aquelles descripcions que indiquin el nombre total d’elements ornamentals, les seves mides i tipus d’ornamentació.  Rebran 2 punts si manquen en la descripció alguns d’aquets elements referents al nombre total d’elements ornamentals, les seves mides i tipus d’ornamentació.  Rebran 0 punts en cas de mancança total dels elements esmentats ornamentals. B. Indicació del/s tram/s de carrer/s a guarnir descrits al projecte, valoració de 0 a 3 punts:  Rebran 3 punts aquelles descripcions del projecte que indiquin la totalitat del nom del/s carrer/s a enllumenar, amb la delimitació dels trams de carrers, o els números concrets del carrer a on s’instal·larà l’ornament lumínic.  Rebran 2 punts si a la descripció del projecte només s’indica el carrer o carrers que 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 10-6-2024 CVE 202410104045 Pàg. 8-13 https://bop.diba.cat A  s’enllumenen però sense indicació dels trams de carrer o els números concrets a on s’instal·larà l’ornament lumínic.  Rebran 0 punts en cas de mancança total a la descripció del projecte de la indicació del/s carrer/s, ni dels trams de carrers que seran enllumenat. C. Tipologia tecnològica de les llums que comprenen l’ornamentació lumínica descrita al projecte (llums leds baix consum, fill lluminós amb microlàmpades,...), valoració de 0 a 2 punts:  Rebran 2 punts si a la descripció del projecte es descriu la tipologia tecnològica de les llums.  Rebran 0 punts si a la descripció del projecte no es descriu cap tipus de tipologia tecnològica de les llums que comprenen l’ornamentació lumínica. D. Imatges del disseny dels elements a instal·lar descrits al projecte, valoració de 0 a 2 punts:  Rebran 2 punts si la descripció del disseny dels elements a instal·lar s’acompanya de imatges gràfiques.  Rebran 0 punts si la descripció del disseny dels elements a instal·lar no s’acompanya de cap imatge gràfica. 13.3. Resolució d’atorgament: a) Resolució provisional Prèvia a la resolució d’atorgament i denegació definitiva, tindrà lloc una resolució d’atorgament o de denegació provisional. La Comissió que ha d’elaborar l’informe preceptiu de no admissió, d’atorgament o de denegació provisional de les subvencions, estarà integrada per: - Regidora de Promoció Econòmica i Ocupació i de Comerç, Restauració i Mercats, que la presideix - Gerent de Promoció Econòmica - Director de Serveis de Comerç, Restauració i Consum - Tècnic/a de la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum - Lletrat/da de la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum - Secretari/a Delegat/da de la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum (actuarà com a Secretari/a de la Comissió amb veu i sense vot) L’òrgan competent per la inadmissió de sol·licituds i l’atorgament o la denegació provisional de les subvencions és la Regidora de Promoció Econòmica i Ocupació i de Comerç, Restauració i Mercats. L’endemà de la publicació de la resolució provisional al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) s’obrirà un termini de 10 dies hàbils per presentar de forma telemàtica atès l’establert a l’apartat núm. 12 d’aquesta convocatòria, si escau, la documentació acreditativa requerida en el mateix anunci. La documentació que es pot requerir, entre altra, és la següent: - Estatuts de l’entitat - Inscripció de l’entitat al registre corresponent - NIF de l’entitat - DNI/NIF de la persona signant de la sol·licitud i/o del/la representant de l’entitat - Acreditació d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Tributària i/o amb la Seguretat Social. En cas de no atendre aquest requeriment efectuat mitjançant la publicació al BOPB de la resolució provisional esmentada i en el termini indicat, es considerà desistida la sol·licitud de 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 10-6-2024 CVE 202410104045 Pàg. 9-13 https://bop.diba.cat A subvenció. En el mateix termini de 10 dies hàbils des de la publicació al BOPB de la resolució provisional, s’obre un tràmit per presentar al·legacions. El fet que els sol·licitants interessats no presentin al·legacions en aquest termini, suposa que hi estan conformes i la resolució provisional tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat, si escau, a la presentació de la documentació acreditativa que s’hagi indicat en la publicació de la resolució provisional. Aquelles subvencions que estiguin proposades per a atorgar i als seus sol·licitants no se’ls ha requerit presentar documentació acreditativa, la proposta de resolució tindrà caràcter definitiu sense necessitat de notificar-la, si així ho decideix l’òrgan instructor. De la mateixa manera que les subvencions que estiguin proposades per a denegar per requisits tècnics o per no haver arribat a la nota mínima, sense que els seus sol·licitants hagin presentat al·legacions en el termini establert, tindran caràcter de definitives sense necessitat de notificar-les. L'atorgament d'aquestes subvencions està supeditat a la possibilitat de reducció parcial o total de la subvenció, abans que no es dicti la resolució definitiva de concessió, a conseqüència de les restriccions que derivin del compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera així com de l’alteració de les condicions que van determinar la concessió de la subvenció. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per les administracions, o ens públics pot donar lloc a la modificació de la resolució de l'atorgament. b) Resolució definitiva Un cop finalitzat el termini de presentació de la documentació acreditativa requerida i examinades les al·legacions presentades per les persones interessades, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, així com per a l’atorgament o denegació definitiu, correspon a la Regidora de Comerç, Restauració i Mercats, a proposta de l’òrgan instructor. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual les persones interessades podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per defensar els seus interessos. La notificació de la resolució definitiva s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB). Un cop se’n tingui constància al web de l’Ajuntament de Barcelona. Tanmateix, un cop resolta la convocatòria i notificades les resolucions, en el cas que existeixin fons sense assignar, l'òrgan instructor podrà formular noves propostes de resolució definitives, si escau, a favor d'aquells sol·licitants les sol·licituds dels quals hagin estat desestimades per falta de fons, que seran tramitades de conformitat amb el que es disposa en els articles anteriors i en l'article 63.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. La resolució definitiva corresponent a cada sol·licitud, d’acord amb l’establert a l’art. 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s’emetrà dins del termini comprès des de l’endemà de la publicació de la convocatòria i fins el dia 31 de desembre de 2024. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi notificat la resolució expressa, s’entendrà desestimada la sol·licitud d’atorgament de l’ajut. 14. Competència Atès el previst a l’art. 5 de la Normativa General Reguladora de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona (NGRS), i a les bases generals reguladores de la convocatòria, l’òrgan instructor del procediment serà la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum de la Gerència 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 10-6-2024 CVE 202410104045 Pàg. 10-13 https://bop.diba.cat A de Promoció Econòmica de l’Ajuntament o aquell altre òrgan municipal que pugui assumir les seves funcions. Així mateix, l’òrgan competent per resoldre l’admissió, l’estimació i desestimació de les al·legacions, la declaració de desistiment i l’atorgament provisional de les subvencions, així com per a l’atorgament i denegació definitiu de les sol·licituds de subvencions correspondrà a la Regidora de Promoció Econòmica i Ocupació i de Comerç, Restauració i Mercats, o aquella altra regidoria municipal que pugui assumir les seves funcions, i que actua en nom de l’Ajuntament de Barcelona, i a proposta de l’òrgan instructor. La competència per a l’autorització de la despesa correspondrà a la Comissió de Govern, i per la disposició i l’obligació de les despeses al Gerent de Promoció Econòmica o aquell altre òrgan municipal que pugui assumir les seves funcions, per a les subvencions atorgades, mitjançant la tramitació dels corresponents documents comptables. L’adreça electrònica de la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum, com òrgan instructor de la convocatòria, i a efectes de contacte és: subvencionsdirecciocomerc@bcn.cat 15. Publicació Les resolucions d’atorgament provisional i definitiu seran notificades als sol·licitants mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB). Un cop se’n tingui constància es publicarà al web de l’Ajuntament de Barcelona. 16. Pagament El de les sol·licituds de subvencions aprovades a la resolució d’atorgament provisional i que no estiguin pendents de cap tipus d’esmena o requeriment, es realitzarà a partir de la publicació al BOPB de l’esmentada resolució, i s'efectuarà mitjançant transferència bancària al compte de la persona beneficiària informat pel sol·licitant i sota la seva responsabilitat. Per la resta de sol·licituds de subvencions aprovades s’efectuarà a partir de la publicació al BOPB de la resolució de l’atorgament definitiu, mitjançant transferència bancària al compte de la persona beneficiària indicat pel sol·licitant i sota la seva responsabilitat. 17. Reformulacions De conformitat amb l’art. 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, s’entén per reformulació l’adequació del projecte presentat a convocatòria a la proposta de subvenció per a la seva l’execució, amb les seves circumstàncies i condicions concretes. La reformulació s’ha de comunicar per escrit, en el termini de 10 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació al BOPB de la resolució d’atorgament provisional; ha de contenir la data d’inici i finalització del projecte i la seva reformulació amb les activitats, pressupost actualitzats. Aquest supòsit restarà condicionat, si escau, a les possibles modificacions del projecte que pugui presentar la persona sol·licitant durant l’execució del mateix, i que hauran de ser aprovades o denegades per l’òrgan competent. L’òrgan competent per autoritzar o desestimar les reformulacions serà el Director de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament. Si l’entitat interessada no comunica la reformulació, s’entendrà que el projecte inicial presentat a la convocatòria no ha sofert variacions. I se’l prendrà com a referència a efectes de justificacions i comprovacions posteriors. 18. Termini d’execució El període d’execució de l’acció objecte de subvenció està comprès entre l’1 de juliol de 2024 i el 31 de gener de 2025. 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 10-6-2024 CVE 202410104045 Pàg. 11-13 https://bop.diba.cat A 19. Justificació i el control Les persones beneficiàries de la subvenció hauran de justificar l’aplicació dels fons rebuts en un termini màxim de dos mesos a partir de la finalització del termini d’execució de l’activitat recollit a l’apartat 12, anterior, i en qualsevol cas com a màxim el dia 31 de març de 2025, mitjançant la presentació d’un compte justificatiu signat pel titular de l’activitat o la persona de disposa de poders o autorització de signatura que es conforma dels següents documents: 1) Instància justificativa de subvenció (*) on s’indicaran les dades generals del sol·licitant i del projecte, que inclourà una memòria de l’actuació realitzada amb una breu explicació del projecte i dels resultats obtinguts, així com de les desviacions produïdes entre el pressupost i la despesa total incorreguda, entre altres consideracions que el/la beneficiari/a consideri oportunes. 2) Memòria econòmica simplificada (*) que inclogui:  Relació classificada de totes les despeses relacionades amb el desenvolupament de l’acció subvencionada, amb identificació del creditor, el document, el concepte de despesa, l’import, data d’emissió i, en cas d’haver-se efectuat, la data de pagament.  Relació detallada d’altres ingressos i subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la procedència. 3) La/es factura/es justificativa/es corresponent a la despesa efectuada emeses a nom del sol·licitant, per l’import del projecte subvencionat, d’acord l’establert a l’apartat 11.3. La data de les factures ha d’estar compresa entre el dia 1 de gener del 2024 i el dia 31 de gener de 2025. Addicionalment, en cas de subvencions d’import igual o superior 60.000 euros, s’haurà de presentar un informe d’auditoria, amb els requisits de l’article 74.1 del RD 887/2006. - Declaració responsable (*) de la persona beneficiària i/o representant legal d’aquesta conforme la factura/es aportada/es i per l’import imputat a la subvenció municipal, i que aquests documents, en l’import imputat, no s’han fet servir per justificar cap altra subvenció. - Documentació acreditativa del pagament de la totalitat de la/es factura/es presentades a efectes de justificació de la subvenció es realitzarà mitjançant transferència bancària, rebut domiciliat, o qualsevol altre mètode admès en dret. - Carta de reintegrament (*) en el supòsit de romanents no aplicats. (*) Models normalitzats que estaran disponibles al web de l’Ajuntament de Barcelona https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions Un cop transcorregut el termini establert de justificació sense que aquesta s'hagi presentat davant l'òrgan administratiu competent, aquest òrgan requerirà a la persona beneficiària perquè, en el termini improrrogable de 10 dies hàbils, presenti la justificació als efectes del que preveu aquest apartat. Passat aquest termini i no havent presentat la documentació se’ls requerirà la devolució total de l’import de la subvenció. Si la documentació presentada no compleix els requisits establerts, però és esmenable, l'òrgan instructor ho notificarà a la persona beneficiària, i li concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè ho esmeni lliurant la documentació al registre corresponent. Passat aquest termini i no havent presentat la documentació se’ls requerirà la devolució total de l’import de la subvenció. La justificació es presentarà de forma telemàtica a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca, d’acord amb l’establert número 12 d’aquesta convocatòria, indicant el nom d’aquesta Convocatòria. L’Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 10-6-2024 CVE 202410104045 Pàg. 12-13 https://bop.diba.cat A destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El/la beneficiari/a de la subvenció haurà de donar lliure accés a la seva comptabilitat (llibres i registres comptables). 20. Renúncia i reintegrament Sense perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament procedirà a l’anul·lació total o parcial de la subvenció proposada o atorgada en els casos d’incompliment que comportin la invalidesa de la resolució d’atorgament, atès el previst a l’article 36 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Les entitats beneficiàries podran renunciar voluntàriament a la subvenció, reintegrant el seu import si ja l’hagués percebut, en les condicions que s’estableixen a la Normativa General Reguladora de Subvencions. Aquesta renúncia ha de ser prèvia a l’inici de l’activitat subvencionada o el seu cobrament, altrament el/la beneficiari/a ha de procedir al reintegrament de les quantitats percebudes de conformitat amb l’article 12.3 de la NGRSM. Per fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, es podrà procedir per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. La no realització de l’activitat subvencionada en els termes previstos, la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l’activitat subvencionada podrà comportar l’anul·lació total o parcial de la subvenció i el reintegrament dels fons rebuts en les condicions previstes. 21. Crèdit pressupostari La quantitat que es destina a la convocatòria serà de un milió quatre-cents mil euros (1.400.000,00 euros) i anirà a càrrec de l’aplicació pressupostària 0706 48901 43141 del Pressupost municipal vigent per l’any 2024. D’aquesta quantitat es reserven 20.000,00€ que es destinarien a les possibles estimacions dels eventuals recursos de reposició que es poguessin presentar. L’aplicació pressupostaria podrà ser ampliada durant el procés d’atorgament, fins a un màxim de cinc-cents mil euros (500.000,00 euros), d’acord amb l’article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions, amb crèdits provinents de convocatòries anteriors que van tenir una despesa inferior a la inicialment prevista, o a conseqüència d’una generació, ampliació o incorporació de crèdit. En el cas que l’import total de les sol·licituds que mereixin ser resoltes com a atorgament provisional superi la quantia prevista a l’aplicació pressupostària i fins i tot havent estat ampliada, l’import de cada sol·licitud es reduirà de forma proporcional. Barcelona, 6 de juny de 2024 Eugènia Riera Paino Secretària delegada 13 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 10-6-2024 CVE 202410104045 Pàg. 13-13 https://bop.diba.cat A