www.barcelona.cat  C erca a barcelona.cat...   Català  Alerta per sequera: Activat el protocol de sequera en fase d'excepcionalitat.  Nou Barris       L'AJUNTAMENT  SERVEIS I TRÀMITS  GUIA DEL DISTRICTE  EL DISTRICTE I ELS SEUS BARRIS  CONEIXEU EL DISTRICTE  CONTACTE Inici / Últimes notícies / Dispositiu de control de vehicles de mobilitat personal Dispositiu de control de vehicles de mobilitat personal 02/04/2024 - 13:16 h Fins diumenge, 7 dʼabril, estarà activa una campanya de control de vehicles de mobilitat personal (VMP) per reduir-ne la sinistralitat, tant pel que fa al nombre dʼaccidents com de víctimes, i la gravetat de les lesions. Es corregiran les infraccions relacionades amb els estacionaments inadequats, les distraccions durant la conducció, no respectar el llum vermell del semàfor o els passos de vianants i, en general, les que comportin una circulació de risc i conflictes de seguretat viària amb la resta dʼusuaris i usuàries a les voreres i a les calçades. Pel que fa a la normativa vigent, les persones usuàries dʼaquest tipus de vehicles han de recordar el següent: Enllaços relacionats Els VMP són catalogats com a vehicles i, per tant, no poden circular per les voreres o les zones de vianants. Les víctimes mortals de trànsit disminueixen el 2023 Cal evitar les distraccions, i està prohibit mirar el mòbil o manipular altres dispositius electrònics mentre es condueix. Sʼha de reduir la velocitat i extremar les precaucions quan es travessa un Més informació pas de vianants per evitar situacions de conflicte. L̓ edat mínima per conduir un VMP o un cicle de més de dues rodes és de 16 anys (en cas de transportar persones amb un dispositiu homologat, cal tenir Normativa dels vehicles de mobilitat personal la majoria dʼedat). La contractació dʼuna assegurança de responsabilitat civil davant tercers és Balanç de sinistralitat del 2023 obligatòria en cas que es desenvolupi una activitat comercial. Per a ús personal també es recomana tenir assegurança. La millora de la seguretat viària sʼemmarca en els eixos estratègics del Pla de mobilitat urbana vigent. Les víctimes dels sinistres de trànsit són evitables, nʼhem de prendre consciència perquè tots els efectius sʼimpliquin cada vegada més a aconseguir arribar als objectius de reduir un 50% el nombre de lesionats greus i morts, tal com indica lʼEstratègia de seguretat viària 2030, amb lʼhoritzó de zero víctimes mortals lʼany 2050. Segons el darrer balanç de sinistralitat, el 2023 la implicació dels VMP en els sinistres viaris es va reduir un 10,8% respecte al 2022. Malgrat això, el nombre de ferits greus dels col·lectius de conductors i passatgers de vehicles de motor de dues rodes, ciclistes, VMP i vianants suposen el 92% del total de ferits greus. Mapa web Contacte Avís legal Accessibilitat