www.barcelona.cat  C erca a barcelona.cat...   Català  Avís de sequera: sʼha activat el protocol de sequera en fase d'alerta.  Sant Andreu      L'AJUNTAMENT  SERVEIS I TRÀMITS  GUIA DEL DISTRICTE  EL DISTRICTE I ELS SEUS BARRIS  CONEIXEU EL DISTRICTE  CONTACTE Inici / Últimes notícies / El treball amb comissions, alumnat, docents i famílies de lʼescola El Sagrer El treball amb comissions, alumnat, docents i famílies de lʼescola El Sagrer 01/03/2022 - 11:42 Aquest centre del barri de la Sagrera desenvolupa activitats i espais de debat per abordar els feminismes, la diversitat familiar i afectiva i també per a donar visibilitat a les trajectòries femenines al llarg de la història. L̓ escola El Sagrer és un centre dʼinfantil i primària públic i de referència al barri de la Sagrera. Durant tot lʼany, aquest espai treballa tot tipus de temàtica amb lʼalumnat amb lʼobjectiu de fomentar la reflexió i la convivència entre els infants i també entre les famílies, totes elles implicades en el desenvolupament pedagògic del centre. Anualment i de cara a les diferents diades com la del 8M, El Sagrer centra la seva programació en dotar de debats i de tasques tota la comunitat del centre per analitzar temàtiques com és, en aquest cas, els feminismes. La directora, Gemma Sitjar, explica que “tenim una comissió de convivència i una altra de delegats de classe i, a partir dʼaquestes comissions, es determinen les actuacions que fem cada trimestre de lʼany”. Habitualment, un dʼaquests trimestres sempre es planteja “per treballar temàtiques eixos en torn a la figura de la dona i de la diversitat familiar”. Segons el format de treball que sʼhan consolidat en el centre, les activitats no necessàriament han de coincidir amb alguna diada en concret, “perquè són temàtiques que cal treballar tot lʼany i de manera constant”. En cursos anteriors, El Sagrer ha analitzat el paper dels personatges de dona en pel·lícules cinematogràfiques, ha tractat de donar visibilitat a les dones invisibilitzades al llarg de la història i ha reivindicat el paper de la dona en la ciència. “Les propostes surten de la comissió de delegats i llavors es porten a treballar a tot el centre. També propiciem que si qualsevol dels nostres grups té una idea que ens sembla interessant la fem general i la impulsem amb tothom”, afegeix Gemma Sitjar. De cara al 8 de Març, els feminismes es treballen dʼuna manera més intensa i adaptada als diferents nivells. En infantil, per exemple, la reflexió sʼimpulsa a través dels contes. Pel que respecta als cicles mitjà i superior, es desenvolupa un treball per posar la mirada en projectes com visibilitzar dones importants. “Aquest any hem tingut una xerrada de lʼesportista Araceli Segarra a proposta dʼuna classe, i la vam adoptar com una activitat positiva per a tot el centre”, segons la directora. “Quan fem una diada com el 8M, recollim la temàtica i el treball als passadissos de lʼescola perquè així donem valor a allò que estem debatent en el moment en concret”, afegeix. Amb tota aquesta dinàmica, es potencia la posada en marxa dʼuna manera dʼabordar les qüestions socials de manera transversal al llarg de tota lʼetapa educativa i, a més, sʼanalitza a través dels diferents documents que van sorgint de cada iniciativa. Mapa web Contacte Avís legal Accessibilitat