www.barcelona.cat  C erca a barcelona.cat...   Català  Avís de sequera: sʼha activat el protocol de sequera en fase d'alerta.  Sant Andreu      L'AJUNTAMENT  SERVEIS I TRÀMITS  GUIA DEL DISTRICTE  EL DISTRICTE I ELS SEUS BARRIS  CONEIXEU EL DISTRICTE  CONTACTE Inici / Últimes notícies / La recollida selectiva a Sant Andreu de Palomar augmenta del 37% al 65% durant la primera setmana del porta a porta La recollida selectiva a Sant Andreu de Palomar augmenta del 37% al 65% durant la primera setmana del porta a porta 02/06/2021 - 12:19 La recollida selectiva a Sant Andreu de Palomar ha augmentat del 37% al 65% durant la primera setmana de funcionament de la recollida porta a porta al barri. Amb aquest percentatge de recollida selectiva, Sant Andreu de Palomar ja és el barri que més recicla de la ciutat de Barcelona. El porta a porta de Sant Andreu de Palomar arriba ara, en la primera fase dʼimplantació, a 5.475 llars. Després del desplegament de la segona fase, el 18 dʼoctubre, sʼarribarà a gairebé 28.000 veïns i veïnes, més dʼ11.000 habitatges i un miler dʼactivitats comercials. Escolta activa del veïnat Més informació Els primers dies i setmanes dʼimplantació del nou sistema situen el model de recollida porta a porta en una fase dʼescolta activa de la ciutadania. Qualsevol Recollida porta a porta a Sant Andreu del Palomar gran canvi dʼhàbits suposa recollir demandes, informació i suggeriments dels veïns i les veïnes amb lʼobjectiu de millorar el servei i adaptar-lo a les necessitats del territori. En la fase informativa, prèvia a lʼinici del servei, ja es van recollir diverses aportacions del veïnat en el marc de la comissió de seguiment creada amb les associacions de veïns i veïnes, comerciants i diferents entitats, així com en les reunions que es van fer amb els i les representants de les comunitats veïnals de la zona i als punts informatius habilitats. Servei per a persones grans o amb mobilitat reduïda Una dʼaquestes aportacions va ser la creació de serveis complementaris per a llars on viuen persones grans o amb dificultats de mobilitat. Així, ja sʼha posat en marxa un servei específic dʼacompanyament. Les persones que ho necessiten poden omplir el formulari disponible als punts informatius i el servei de recollida sʼencarrega de baixar els residus separats el dia que correspon. Entre febrer i abril es van fer un total de 555 reunions amb presidents i presidentes de comunitats de veïns i 931 contactes amb activitats econòmiques de la zona. Aquestes trobades van servir per consensuar alguns aspectes de la recollida segons les necessitats de cada bloc dʼhabitatges o segons lʼactivitat econòmica. Durant el mes de maig va ser el moment de lliurar els lots de recollida porta a porta, fer les reunions amb les diferents comunitats i posar en marxa dos punts informatius, lʼOficina del Porta a Porta, situada al recinte Fabra i Coats, i un punt informatiu a la plaça de les Palmeres. A més dʼaquests punts físics també es van habilitar un telèfon i un correu electrònic per resoldre dubtes i per fer aportacions. Tots aquests serveis continuen actius en la fase actual. Altres ajustos Des de lʼinici del servei també sʼhan introduït alguns ajustos amb alta reactivitat davant de les situacions que van sorgint: La primera setmana es va establir un equip dʼinformadors i informadores a les entrades i les sortides de les escoles bressol de la zona per reforçar la informació dels residus tèxtils sanitaris, com els bolquers. Sʼhan reubicat els contenidors de vidre a la zona per optimitzar la recollida dʼaquesta fracció, que es manté en contenidors al carrer. El vehicle itinerant de recollida de tèxtil sanitari sʼha reforçat amb un equip dʼinformadors i informadores per poder respondre els dubtes de les persones que en fan ús. Sʼhan desplegat informadors i informadores a les zones amb bústies de fracció orgànica per explicar el funcionament del clauer dʼobertura automàtica. Sʼha adaptat el servei per als establiments comercials que després dels primers dies han demanat una ampliació dels dies de recollida. Sʼhan canviat els bujols comercials, un cop detectades les necessitats dʼaportació de residus. Un model de recollida que sʼadapta a les situacions El porta a porta és un sistema de recollida de residus que ja sʼaplica en més de dos- cents municipis de Catalunya i que té un consens alt entre les administracions i les entitats com a fórmula per millorar els índexs de recollida selectiva. És un model de recollida flexible que preveu considerar totes les casuístiques i situacions concretes dels veïns i veïnes per adaptar-se a les necessitats concretes del territori. Mapa web Contacte Avís legal Accessibilitat