www.barcelona.cat  C erca a barcelona.cat...   Català  Avís de sequera: sʼha activat el protocol de sequera en fase d'alerta.  Sant Martí       L'AJUNTAMENT  SERVEIS I TRÀMITS  GUIA DEL DISTRICTE  EL DISTRICTE I ELS SEUS BARRIS  CONEIXEU EL DISTRICTE  CONTACTE Inici / Últimes notícies / Comencen les proves de circulació del tramvia per la Diagonal, entre les Glòries i Verdaguer Comencen les proves de circulació del tramvia per la Diagonal, entre les Glòries i Verdaguer 16/07/2024 - 09:24 h El nou tram de tramvia entre les Glòries i el passeig de Sant Joan es posarà en servei a la tardor. Serà operat per la línia T4 del Trambesòs mentre que la T5 i la T6 passaran a cobrir el servei des de Glòries fins a Ciutadella - Vila Olímpica. Després de 28 mesos dʼobres, les proves dʼintegració que aquest dilluns comencen han de permetre fer les comprovacions i els ajustos necessaris per poder posar en funcionament el servei. L̓ objectiu és provar la compatibilitat dels tramvies amb el nou traçat i la resta dʼobra civil executada, les andanes i el carril dʼalimentació per terra (APS). El nou tram de tramvia connectarà en 6 minuts Glòries i Verdaguer i enllaçarà amb quatre línies de metro, lʼL1, lʼL2, lʼL4 i lʼL5, i tretze línies dʼautobús. Es preveu un increment de 24.000 viatges diaris en aquest mitjà, gairebé el doble dels actuals. Més informació L̓ estació dʼintercanvi de Glòries serà el punt dʼinici del recorregut i on el tramvia — un dels 18 dʼadaptats per alimentar-se via tercer carril— farà el canvi dʼalimentació de catenària aèria a soterrada mitjançant la baixada del pantògraf i dels patins. Tramvia connectat - Espai web Proves dʼun sistema dʼalimentació contínua per terra Les Glòries - Espai web La connexió de les xarxes tramviàries per lʼavinguda Diagonal es farà sense línia aèria de contacte o catenària i amb un sistema dʼalimentació contínua per terra basat en un tercer carril enrasat a la superfície entre els dos rails que alimenta els tramvies exclusivament al seu pas, de forma contínua i segura. Dʼaquesta manera, els tramvies que facin aquest recorregut passaran dʼun tram a lʼaltre canviant el sistema dʼalimentació i desplegant o replegant el pantògraf. Aquest sistema, a més de la instal·lació del tercer carril i equips específics en subestacions, ha requerit lʼadaptació de la flota actual i equipar els nous tramvies. Serà la primera vegada a lʼEstat espanyol que sʼimplementa aquesta tecnologia en tramvies i la segona vegada al món que sʼadapta una flota de tramvies en funcionament a aquesta tecnologia. El nou tram canviarà lʼoperativa de les línies T4, T5 i T6 El nou tram de Glòries a Verdaguer, que es preveu que es posi en servei a la tardor, serà operat per la línia T4 del Trambesòs, que deixarà de circular en direcció a Ciutadella – Vila Olímpica i farà el recorregut cap al centre de la ciutat. La T5 i la T6 passaran a cobrir el servei des de Glòries fins a la platja de Barcelona. El nou servei de tramvia recorrerà 2 quilòmetres pel centre de la ciutat i entrarà de ple en la trama urbana de lʼEixample. Està previst que incorpori una demanda addicional de 24.000 viatges al dia i es calcula que eliminarà al voltant de 2.000 cotxes del tram central de la Diagonal. El futur servei de la fase 1 del tramvia cobrirà una zona amb poca oferta de transport públic amb un mode ferroviari dʼalta capacitat. Urbanització dels entorns En paral·lel a les proves dʼinfraestructura, aquesta estiu Barcelona també estrena la nova la urbanització de lʼavinguda Diagonal, entre el carrer de Los Castillejos i el passeig de Sant Joan. També està en marxa lʼadaptació del nou intercanviador de Glòries que sʼemmarca dins el projecte en execució del parc de Glòries i que està previst que quedi immers dins la nova urbanització que sʼestà executant. La nova parada de les línies T4, T5 i T6, situada davant del Disseny Hub Barcelona (DHub) ja està operativa des del passat 9 de maig i preveu convertir-se en un gran intercanviador de transport públic quan hi comencin a operar les línies dʼautobús urbà, mantenint també el transbord amb lʼL1 del metro. Mapa Web Contacte Avís legal Accessibilitat