GASETA MUNICIPAL 7 d’octubre del 2024 CSV: 469013ae32f537a9 Convenis – Conveni CONVENI regulador de la subvenció concedida per l'Ajuntament de Barcelona a l'entitat CIDEU -Centro Iberoamericano de Desarrollo Estratégico Urbano- per a l'execució del projecte pla d'acció del CIDEU 2024. REUNITS D'una part la Ima. Sra. Maria Eugènia Gay Rosell, Segona Tinenta d'Alcaldia Cicles de Vida, Drets Socials, Cultura, Educació, Esports i Coordinació Territorial de l'Ajuntament de Barcelona, que actua en nom i representació d'aquest ens, en ús de les seves facultats delegades per Decret d'Alcaldia de 17 de juny de 2023, en matèria de subvencions, i assistida en aquest acte pel Sr. Jordi Cases i Pallarès, secretari general de l'Excm. Ajuntament de Barcelona, nomenat per Decret d'Alcaldia de data 18 de juny de 2002, exercint les seves funcions de fedatari públic segons disposa l'apartat i) de l'article 3.2 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula del Règim Jurídic dels Funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional i l'article 92 bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, que certifico. I de l'altra part, la Sra. Bàrbara Pons Giner, secretària general del Centro Iberoamericano de Desarrollo Estratégico Urbano (en endavant CIDEU) (CIF:G60544665), i en el seu nom i representació d'aquesta entitat per acord del Consell d'Administració del CIDEU, reunit a la ciutat de Saragossa el dia 5 de juliol de 2024, d'acord amb la documentació que consta a l'expedient administratiu. I totes en presència de l'Il·lm. Sr. Jordi Cases i Pallarès, secretari general de l'Excm. Ajuntament d'aquesta ciutat, nomenat per Decret d'Alcaldia de data 18 de juny de 2002, amb funcions de fedatari públic i d'assessorament legal segons disposen els articles 3 i 7 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional així com l'article 92 bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, que certifica. Ambdues parts, en l'exercici de les funcions que els han estat legalment atribuïdes, reconeixent recíprocament la capacitat legal necessària per a subscriure aquest document EXPOSEN I. Que l'Ajuntament de Barcelona d'acord amb el Pla Director de Cooperació per a la Justícia Global de Barcelona aposta per la cooperació multilateral i per les xarxes globals de ciutats, al mateix temps vol promoure que aquestes prenguin un pes més significatiu en la governança mundial, assumint un rol de lideratge en aquelles xarxes internacionals de governs locals, fent especial incidència en les que tenen seu a Barcelona com és el cas del CIDEU. II. Que l'Ajuntament de Barcelona donant suport al projecte del CIDEU reforça els instruments per aconseguir els objectius de promoure la justícia social i ambiental mitjançant 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 7 d’octubre del 2024 CSV: 469013ae32f537a9 la governança democràtica i el desenvolupament institucional dels municipis. Es pretén també millorar el metabolisme urbà (qualitat ambiental urbana, polítiques i gestió pública, salut pública, mobilitat, gestió de l'aigua i l'energia) i contribuir a incrementar la resiliència urbana i l'adaptació al canvi climàtic; recollits al Pla Director de Cooperació per a la Justícia Global de Barcelona 2023-2026 (en endavant, Pla Director). D'altra banda com a eix estratègic, la proposta s'emmarca en l'eix 1. Dret a la ciutat, que preveu les actuacions de cooperació sobre problemes urbans de ciutats dels països del Sud, desenvolupament institucional municipalista i governança democràtica. L'Ajuntament també aposta per un multilateralisme focalitzat en el treball en xarxes municipalistes i metropolitanes que contribueixin a enfortir el rol de les ciutats com a actors polítics en la cooperació per a la justícia global. III. Que l'Ajuntament de Barcelona considera d'interès per a la ciutat donar suport i col·laborar en el projecte del CIDEU, atès que esdevé una forma de reforçar la posició internacional de la ciutat. Així mateix la fita de coconstruir una intel·ligència urbana col·lectiva, d'acord amb l'agenda 2030, i impulsar la incidència política des de l'escala municipalista sobre nivells superiors de governança és plenament coincident amb els objectius de la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional de l'Ajuntament de Barcelona. IV. Que el CIDEU, constituït a Barcelona l'any 1993, és una associació de ciutats iberoamericanes integrada per més de 150 ciutats i entitats de 22 països. El CIDEU té per finalitat promoure la manera estratègica de pensar en els processos de disseny i gestió de projectes urbans per assolir el desenvolupament sostenible de les ciutats. En un moment en que la dimensió local i global s'entrellacen, el paper de les xarxes internacionals de ciutats, en tant que espais per compartir reptes i coneixement, resulta fonamental. En aquest context el CIDEU esdevé una peça important a potenciar com a valedor de la promoció del pensament estratègic urbà en l'àmbit llatinoamericà, amb l'objectiu prioritari d'augmentar la qualitat de vida de la ciutadania, buscant i implementant models de desenvolupament urbà inclusius, equitatius i sostenibles. V. Que el CIDEU desenvolupa el projecte d'enfortiment de la cooperació municipalista per tal de generar i compartir coneixement i oferir solucions als reptes de les ciutats així com per potenciar els processos de capacitació de les institucions locals mitjançant programes de cooperació horitzontal, la triangulació i la cooperació sud-sud entre els governs locals. VI. Que l'Ajuntament de Barcelona i l'entitat CIDEU tenen la voluntat i l'interès mutu de coordinar-se amb la finalitat d'enfortir, des del treball en xarxa, les capacitats de les ciutats per implementar estratègies i projectes que els hi permetin fer front als desafiaments de la nova realitat urbana. VII. Que l'Ajuntament de Barcelona té regulada la utilització de convenis administratius com a mitjà per articular la cooperació amb entitats a través de la "Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions", aprovada pel decret de l'Alcaldia de 27 d'abril de 2011. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 7 d’octubre del 2024 CSV: 469013ae32f537a9 VIII. Que aquest conveni se sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, al Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de l'esmentada Llei, a la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província del 4 de gener de 2011 i a la resta de normativa vigent que li sigui d'aplicació. Mitjançant aquest conveni s'atorga una subvenció directa nominativa d'acord amb el que estableix l'article 22.2.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Que, atesa la confluència d'objectius i interessos entre ambdues parts, aquestes acorden la formalització d'aquest conveni, que es regirà pels següents PACTES Primer.- És objecte d'aquest conveni regular els drets i obligacions de la subvenció atorgada a l'entitat CIDEU per a l'execució del projecte anomenat Pla d'acció de CIDEU 2024 amb la finalitat d'enfortir, des del treball en xarxa, les capacitats de les ciutats per implementar estratègies i projectes que el hi permetin fer front als desafiaments de la nova realitat urbana. Segon.- L'execució del projecte s'ha de portar a terme des de 01/01/2024 a 31/12/2024 Aquest conveni serà vigent des de la data de la seva signatura fins que es revisi i validi la justificació de la subvenció que haurà aportat prèviament l'entitat beneficiària en el termini establert en aquest conveni, sens perjudici de la possibilitat d'exigir si s'escau els reintegraments que pertoquin. L'aportació de l'Ajuntament de Barcelona és de 119.269,00 euros i equival al 49,72 % del pressupost total del projecte, fixat en 239.869,00 euros, amb càrrec a la partida D/0200/49522/23291 del pressupost de la Direcció de Drets Humans, Justícia Global i Cooperació Internacional, en concepte de subvenció, amb la finalitat de donar suport específicament al desenvolupament del projecte "Pla d'acció del CIDEU 2024" ajudant a sufragar les despeses de les activitats de conformitat amb el pressupost del projecte que s'annexa. El pagament de la quantia atorgada s'abonarà com a lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació (pagaments a compte o anticipats) per a dur a terme les actuacions inherents a la subvenció. Atesa l'absència de risc, l'Ajuntament de Barcelona no considera necessària la constitució de garantia per a aquest pagament anticipat. El projecte que és objecte de subvenció preveu totes les accions i/o activitats integrades en el pressupost. En conseqüència, la subvenció atorgada per l'Ajuntament haurà de ser destinada a les despeses imputables al projecte presentat i d'acord amb el pressupost presentat. En el cas que el pressupost final del projecte sigui superior a l'inicialment previst, l'import de la subvenció no experimentarà cap variació. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 7 d’octubre del 2024 CSV: 469013ae32f537a9 Tercer.- L'entitat CIDEU és la beneficiària de la subvenció, tal com preveu l'article 11.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i resta subjecta al règim de requisits, obligacions i forma de justificació prevista en aquest i conveni i, en tot allò no previst li serà d'aplicació la normativa següent: - La Normativa general de subvencions aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de 4 de gener de 2011. - El Reglament de subvencions aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada Llei de subvencions. - El Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals. - La Llei 38/2003, de 17 de novembre, abans indicada, pel que fa als articles considerats com a norma bàsica. - La Llei 22/1998, de 30 de novembre, de la Carta Municipal de Barcelona. - El Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en tot allò considerat com a norma bàsica. - El Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. L'atorgament de la subvenció es condiciona, en tot cas, a la realització íntegra del projecte. Quart.- El projecte que ha estat objecte de subvenció preveu totes les accions i/o activitats integrades en el pressupost. En conseqüència, la subvenció atorgada per l'Ajuntament només pot ser destinada al finançament de qualsevol de les despeses imputables al projecte presentat i comprensiu de l'execució. Pel que fa a despeses de recursos humans es podrà imputar fins a un màxim del 80 % de l'import de la subvenció com a despesa subvencionable, atès que la mobilització de coneixements i la instal·lació de capacitats a les institucions i ciutats que formen part de la xarxa del CIDEU requereix sobre tot de la implicació de professionals especialitzats en planificació i estratègies urbanes. Els impostos indirectes només seran subvencionables en el cas que siguin imputables a la realització del projecte i no siguin susceptibles de ser recuperats o deduïts per l'entitat. Cinquè.- Les activitats a desenvolupar en el marc d'aquest conveni són les que es detallen en el projecte annex, d'entre les que es destaquen les següents: - Enfortir els espais de cooperació tècnica entre ciutats gràcies a la 5ena edició de les microxarxes d'estratègia urbana i del programa de mentories. - Reforçar la participació política en les iniciatives que fomenten l'intercanvi de coneixements i experiències de les ciutats membres de la xarxa, com ara durant la celebració del XXVII congrés anual del CIDEU. - Augmentar les capacitats dels equips tècnics dels governs locals per a impulsar estratègies i projectes de desenvolupament urbà sostenible. - Incrementar i millorar la difusió i visibilització de la gestió i del resultats de la xarxa. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 7 d’octubre del 2024 CSV: 469013ae32f537a9 Sisè.- L'entitat és la titular i responsable única del projecte així com també de totes les activitats que conformen i integren el projecte i, en conseqüència, assumirà totes les responsabilitats d'ordre jurídic i econòmic que li corresponguin en relació al projecte i es responsabilitzarà en exclusiva de la totalitat de la càrrega econòmica de la seva realització. El pressupost presentat integra la previsió de tots els ingressos i les despeses derivades de l'execució. Així, l'entitat contractarà els recursos humans, materials i serveis necessaris, per desenvolupar les activitats que preveu el projecte en les condicions que exigeixi la normativa aplicable. En aquest sentit, l'entitat serà l'única responsable de tots els compromisos que s'hagin subscrit o s'hagin de subscriure amb tercers respecte a l'execució del projecte o qualsevol de les activitats que l'integren, quedant així exonerat l'Ajuntament de Barcelona de realitzar qualsevol tipus de contractació, o responsabilitat derivada d'aquesta contractació. Setè.- Les característiques del projecte objecte de subvenció impliquen que la seva execució hagi pogut variar en funció de diferents factors imponderables, és a dir, situacions o factors que tot i disposar de la màxima diligència requerida pel tipus de projecte a executar, no s'haguessin previst o fos impossible preveure'ls. Per aquest motiu, les partides que integren el pressupost presentat poden haver estat modificades durant l'execució del projecte. Qualsevol modificació que alteri les obligacions establertes en aquest conveni s'haurà de fer amb el consentiment d'ambdues parts i per escrit, mitjançant el corresponent annex o addenda de modificació, la qual s'haurà d'ajustar al que estableix a la Llei general de Subvencions i el seu reglament, a la Llei 26/2010, de 2 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les Administracions Públiques de Catalunya, a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del sector públic. Qualsevol modificació que comporti una reducció igual o superior a un 30% de l'import del pressupost haurà de ser comunicada a l'òrgan que va atorgar la subvenció per a la seva autorització. No obstant això, aquelles modificacions del pressupost que comportin únicament una modificació de partides derivada d'imponderables, només caldrà que siguin comunicades sense necessitat d'autorització. La modificació de partides per motius no considerats imponderables que impliquin una variació igual o superior al 30% de l'import inicialment previst en la partida corresponent, quan la variació sigui igual o superior a 5.000 EUR, també requerirà la prèvia comunicació i posterior autorització tot i que no afecti l'import total del pressupost del projecte. L'entitat CIDEU coneix i accepta que la no realització del projecte objecte d'aquest conveni, o la seva modificació no autoritzada, l'obliguen al reintegrament de les subvencions rebudes, més els corresponents interessos, independentment de les sancions que corresponguin, segons disposa l'art. 13è de la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i els articles 37 i següents de la Llei General de Subvencions. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 7 d’octubre del 2024 CSV: 469013ae32f537a9 Els interessos que pugui generar la subvenció atorgada hauran de ser destinats al finançament del projecte. En cap cas aquest supòsit es considerarà modificació del projecte, però s'haurà d'acreditar amb els documents que siguin escaients en el compte justificatiu. L'entitat s'obliga a donar compliment a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, en els termes en que li siguin aplicables i, en concret, en cas de rebre subvenció per import superior a 10.000,00 euros, a declarar, en cas de ser persona jurídica, les retribucions dels òrgans de direcció o administració. Per tal de justificar que s'ha realitzat l'activitat o projecte subvencionat, l'entitat haurà de presentar el compte justificatiu amb aportació d'informe d'un auditor, que constarà de Memòria d'actuació i Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, d'acord amb allò previst a l'article 10.3 de la Normativa General reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona. L'informe d'auditoria se sotmetrà, en tots els casos, a l'Ordre EHA 1434/2007 que aprova la Norma d'actuació dels auditors/es de comptes en la revisió de comptes justificatius de subvencions. L'auditoria ha de ser realitzada per un auditor de comptes amb inscripció vigent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes (ROAC) depenent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes i adscrit al Ministeri d'Economia i Hisenda de l'Estat. La presentació de l'auditoria com a forma justificativa de la despesa no eximeix la persona física o jurídica beneficiària de la subvenció, del manteniment del suport documental d'acord amb els terminis establerts per la llei. L'Ajuntament de Barcelona podrà sol·licitar la documentació suport de l'auditoria d'acord amb el que s'estableix a l'esmentada Normativa i, a més, té la facultat de comprovar en qualsevol moment i pels mitjans que estimi oportuns, la realització efectiva de totes les accions i actuacions del Projecte/Pla d'Actuació, així com l'execució del pressupost i la destinació de les quantitats atorgades en relació a la seva finalitat i, per aquesta raó, l'Ajuntament haurà de tenir en tot moment accés lliure a la comptabilitat de l'entitat, que haurà d'aportar tota la documentació que li sigui requerida. La justificació és refereix a les despeses relatives a la globalitat del projecte/activitat. Juntament amb la documentació justificativa expressada, s'haurà d'aportar la documentació (publicacions fulletons, díptic, anuncis, correus...) i una declaració del beneficiari acreditativa de l'acompliment del pacte tretzè. El termini de presentació d'aquesta justificació és d'un màxim de tres mesos a comptar des de la data de finalització de l'activitat. La despesa dels serveis d'auditoria derivada de la revisió del compte justificatiu serà considerada despesa subvencionable, fins a un màxim de 3000,00.- euros. S'acceptaran justificants de despeses realitzades per a l'execució del projecte, encara que sigui en data anterior a la formalització del conveni, des del 01/01/2024 fins al 31/12/2024. En el cas de tiquets, no podran superar el 10% de l'import atorgat i, amb caràcter general, amb el límit de 3.000 EUR per cada exercici. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 7 d’octubre del 2024 CSV: 469013ae32f537a9 Aquesta justificació es farà d'acord amb els models que es facilitaran per part de la Direcció de Drets Humans, Justícia Global i Cooperació Internacional. Vuitè.- La formalització d'aquest conveni no pressuposa la concessió de cap permís ni autorització, exempció o bonificació de taxes, preus públics o tarifes per part de l'Ajuntament de Barcelona o altres ens que en depenen. Els permisos i autoritzacions, taxes, tarifes o preus públics que puguin ser necessaris per a les activitats pròpies del projecte hauran de tramitar- se i ser satisfets per part de l'entitat davant els organismes competents. La no obtenció dels permisos, autoritzacions, llicències, pagament de taxes, tarifes, preus públics o d'altres, es considerarà incompliment del projecte, i comportarà el reintegrament de la subvenció atorgada sens perjudici de les sancions que, en matèria de subvencions, puguin ser exigides. Novè.- L'entitat s'obliga a contractar una pòlissa d'assegurances de responsabilitat civil i accidents que cobreixi totes les activitats del projecte i activitats organitzades, siguin esportives o no, com també a totes aquelles persones que participin o assisteixin a qualsevol activitat o esdeveniment del projecte o a les activitats de promoció i altres vinculades que s'organitzin. Una còpia de la pòlissa haurà de ser lliurada a l'Ajuntament de Barcelona un cop signat el conveni. L'incompliment d'algun aspecte recollit en aquesta clàusula es considerarà també un incompliment del projecte i comportarà el reintegrament de la subvenció atorgada sens perjudici de les sancions que, en matèria de subvencions, puguin ser exercides. Desè.- En cas que per a l'execució del projecte sigui necessària la contractació de serveis per import igual o superior a 15.000,00 euros (o 40.000,00 euros en cas d'execució d'obres), l'entitat haurà de consultar prèviament a la seva contractació amb tres proveïdors, excepte que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin o que, per una raó tècnica, artística o drets d'exclusiva només es pugui encomanar a un únic contractista. L'elecció entre les ofertes presentades s'haurà de realitzar amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en la Memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa, tal com preveu l'article 31 de la Llei general de subvencions fent referència d'aquest fet, i l'elecció final del proveïdor en la Memòria econòmica de la justificació. No obstant l'anterior, l'Ajuntament de Barcelona tindrà accés lliure a tota la documentació objecte de comprovació, inclosos els programes i arxius en suport informàtic, sempre que sigui necessari per a la comprovació dels ingressos i despeses del projecte i previ requeriment justificat per escrit. Onzè.- Aquesta aportació econòmica de l'Ajuntament de Barcelona és compatible amb les d'altres Administracions o entitats públiques. Quan es confirmin les diverses aportacions per part de les altres administracions, l'entitat comunicarà per escrit a l'Ajuntament de Barcelona el nom de l'Administració o entitat pública col·laboradora i la quantia de la seva col·laboració. En cas que la subvenció atorgada per l'Ajuntament de Barcelona, més els rendiments financers que genera, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost del projecte, l'entitat s'obliga a reintegrar l'excés obtingut fins a l'import i percentatge atorgat per la subvenció. En cas que s'hagin obtingut altres 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 7 d’octubre del 2024 CSV: 469013ae32f537a9 subvencions públiques, el reintegrament es realitzarà a favor de totes les Administracions que han atorgat les subvencions per l'import que resulti del percentatge corresponent a cada una de les resolucions d'atorgament. En el mateix sentit, si el cost del projecte resulta inferior al pressupostat en el projecte, l'eventual reintegrament de la subvenció es calcularà aplicant el percentatge establert en la resolució d'atorgament al cost final del projecte. Dotzè.- De conformitat amb el que preveu l'article 29.2 de la de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l'article 68 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, mitjançant el qual s'aprova el Reglament de Subvencions, no es permet la subcontractació per un import superior al 50% del projecte i, en tot cas, caldrà l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció quan l'activitat subcontractada excedeixi en més d'un 20 % de l'import de la subvenció i sigui superior a 60.000,00 euros, i procedirà la seva formalització per escrit. No es podrà fraccionar un contracte amb l'objecte de disminuir la seva quantia i evitar el compliment dels requisits exigits a l'apartat anterior. Els contractistes resten obligats exclusivament amb l'entitat, que assumirà la total responsabilitat de l'execució del projecte subvencionat. L'entitat serà responsable que es respectin els límits establerts i els contractistes tindran el deure de col·laborar d'acord amb el previst a l'article 46 de la Llei general de subvencions per tal de permetre l'adequada verificació del compliment de les condicions exposades. En cap cas es podrà subcontractar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb: a) Persones o entitats que incorrin en alguna de les prohibicions de l'article 13 de la Llei general de subvencions. b) Intermediaris o assessors quan els seus pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l'operació, a menys que l'esmentat pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball realitzat pels serveis prestats. c) Persones o entitats vinculades a l'entitat, llevat que concorrin les circumstàncies següents: 1a Que la contractació es realitzi d'acord amb les condicions normals de mercat. 2a Que s'obtingui l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció. Juntament amb la justificació de la subvenció, l'entitat presentarà l'estudi d'impacte econòmic inclòs en el projecte i també subvencionable. Tretzè.- Per la subvenció atorgada l'Ajuntament de Barcelona tindrà la consideració de col·laborador institucional del projecte. A més, l'entitat, com a mesura de difusió de caràcter públic de la col·laboració per al finançament del projecte, es compromet a garantir la presència del logotip de l'Ajuntament de Barcelona de forma destacada en tots els materials i elements de comunicació o publicitat que es realitzin vinculats al projecte o a les seves activitats paral·leles. S'entenen els suports, tant analògics com digitals i tant en paper com en entorns virtuals, incloent-hi les xarxes socials i canals audiovisuals creats ad hoc, com newsletters. L'Ajuntament podrà fer ús de les imatges i del material audiovisual del projecte, tant per a la seva difusió com la de la ciutat en general, abans, durant i després del projecte. Quan la naturalesa del producte on consta el logotip ho requereixi, també caldrà fer-hi 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 7 d’octubre del 2024 CSV: 469013ae32f537a9 constar que l'Ajuntament de Barcelona no comparteix necessàriament els continguts d'aquests materials. Catorzè.- L'entitat es compromet a la utilització de la llengua catalana en el projecte en tota la seva extensió, en els seus actes oficials, com també en els elements de difusió, promoció, informació i comunicació dels mateixos destinats exclusivament en els àmbits territorials en què sigui oficial aquest idioma. Quinzè.- L'Ajuntament impulsa polítiques de sostenibilitat i medi ambient en aquelles activitats en què col·labora. Per això, l'entitat es comprometen a aplicar, en la mesura de les seves possibilitats, accions que facin que el projecte sigui un esdeveniment sostenible i respectuós amb el medi ambient. Setzè.- Les parts i els seus treballadors s'obliguen a respectar la confidencialitat de les dades de caràcter personal, coneixements professionals que estiguin relacionats amb l'objecte del conveni i de les que n'hagin tingut coneixement en ocasió de la realització del projecte, excepte en els supòsits derivats per aplicació de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de l'acompliment de les funcions pròpies dels organismes de mesures de control i fiscalització previstes per la legislació i d'acord amb la corresponent normativa aplicable amb la seva naturalesa d'Administració pública local, autonòmica o estatal. També s'obliguen al compliment estricte de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i de la resta de normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal. Dissetè.- La suspensió o modificació d'una part o de la totalitat de les activitats previstes en el projecte, sempre que siguin provocades per circumstàncies d'ordre major i/o no imputables a la gestió o voluntat de les parts, no invalidaran la resta d'acords establerts entre aquestes. En aquest supòsit, l'import de la subvenció es revisarà en funció de les despeses realitzades o fermament compromeses per l'entitat fins al moment en què es vegi alterat el projecte, per tal d'ajustar l'import final de la subvenció al percentatge fixat en la resolució d'atorgament respecte el cost total del projecte executat o compromès fins al moment de la suspensió. Divuitè.- El conveni quedarà resolt, sense perjudici d'exigir els reintegraments que si s'escau pertoquin, per alguna de les causes següents: 1 De manera automàtica per venciment del termini convingut. 2 Per mutu acord de les parts manifestat per escrit. 3 Per modificació unilateral del projecte o condicions que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció i a la signatura del present conveni. 4 Per incompliment greu de qualsevol de les obligacions establertes en el present conveni, a instància de la part complidora. La part complidora demanarà per escrit a l'altra part el compliment de l'obligació, en el termini màxim de quinze dies naturals. Tot això sens perjudici de l'obligació de procedir al reintegrament de la subvenció o aplicació de les sancions en matèria de subvencions que puguin ser exigides. 5 Per la denúncia d'una de les parts feta amb un mínim de tres mesos d'antelació, sense perjudici de finalitzar els encàrrecs iniciats. 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 7 d’octubre del 2024 CSV: 469013ae32f537a9 6 Per les causes generals establertes en la legislació vigent. Qualsevol incompliment de les estipulacions d'aquest conveni permetrà a la part perjudicada optar per exigir-ne l'acompliment o la resolució. Dinovè.- Amb la finalitat de fer seguiment dels acords, analitzar el desenvolupament de la relació de col·laboració, decidir si escau, sobre les noves iniciatives a impulsar i resoldre les incidències que puguin produir-se, les parts constituiran una Comissió de Seguiment i decidir les persones representants de cada part: - Per part de l'Ajuntament de Barcelona: Director/a de Drets Humans, Justícia Global i Cooperació Internacional i/o el/la persona tècnic/a de la Direcció en qui delegui. - Per part del CIDEU: Una persona representant de l'entitat Aquesta Comissió es reunirà com a mínim un cop durant la vigència del conveni i celebrarà les reunions extraordinàries que es creguin convenients a sol·licitud de qualsevol de les parts. Ambdues parts, de mutu acord, poden convidar altres persones representatives a participar de la Comissió de Seguiment quan ho considerin necessari. Vintè.- Seran competents per resoldre les qüestions que puguin sorgir de la interpretació, compliment i efectes del present conveni els Tribunals de la Jurisdicció contenciosa administrativa de la ciutat de Barcelona. Vint-i-unè.- Aquest conveni té naturalesa administrativa i, per aquest motiu, resta sotmès a la normativa administrativa i a la jurisdicció contenciosa administrativa. Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 1 d'octubre de 2024. Sra. M Eugènia Gay i Rosell, segona tinenta d'Alcaldia , Ajuntament de Barcelona. Sra. Bàrbara Pons Giner secretària general CIDEU. Sr. Jordi Cases i Pallarès, secretari general de l'Ajuntament de Barcelona. 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007