Institut Barcelona Esports ANNCI D’INFORMACIÓ PÚBLICA En data 26 de febrer de 2024 el president de l’Institut Barcelona Esports ha dictat la resolució següent: “APROVAR INICIALMENT les Bases per a l’homologació de les entitats organitzadores d’activitats adreçades a infants i joves en edat escolar de la ciutat de Barcelona així com la incorporació de bases de subvenció a entitats per la contractació de monitoratge de suport per infants i joves amb diversitat funcional i també les bases d’homologació de les pròpies entitats. PUBLICAR-LES en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i fer una referència de l’anunci en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. SOTMETRE-LES a informació pública, per un període de vint dies hàbils, a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona¸ de conformitat amb allò disposat a l’article 83 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, de règim del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques; de l’article 52.2 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les Administracions públiques de Catalunya; i de l’article 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, que aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals. TENIR-LES PER APROVADES DEFINITIVAMENT, sempre i quan no s’hagin presentat al•legacions durant el període d’informació pública i PROCEDIR A LA SEVA PUBLICACIÓ. DONAR COMPTE al Consell Rector en la propera sessió que celebri”. ANNEX BASES REGULADORES PER A L’ATORGAMENT DE SUBVENCIONS A INFANTS I JOVES DE LA CIUTAT DE BARCELONA, PER REALITZAR LES ACTIVITATS EXTRAESCOLARS ESPORTIVES, L’ATORGAMENT DE SUBVENCIÓ A LES ENTITATS QUE HAN DE CONTRACTAR MONITORATGE DE SUPORT PER INCLOURE ELS INFANTS I JOVES AMB DISCAPACITAT A LES ACTIVITATS ESPORTIVES, I PROCEDIMENT D’HOMOLOGACIÓ DE LES ENTITATS ORGANITZADORES D’ACTIVITATS ESPORTIVES ADREÇADES A INFANTS I JOVES EN EDAT ESCOLAR DE LA CIUTAT DE BARCELONA Clàusula 1 - Objecte i finalitat L’objecte d’aquestes Bases és la regulació del procediment de concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva a infants i joves entre 6 i 17 anys per a realitzar activitats extraescolars esportives a la ciutat de Barcelona, en qualsevol de les entitats homologades a l’efecte per l’Ajuntament de Barcelona de conformitat amb el procediment d’homologació que es recull en aquestes Bases. La finalitat d’aquestes Bases té una triple vessant. Per una banda, és la regulació de la concessió de subvencions per afavorir la pràctica d'activitats esportives dels infants i joves integrants d’unitats de convivència amb rendes baixes, de tal forma que la situació econòmica de la família no comporti un impediment o una càrrega econòmica excessiva que pugui impedir la pràctica d'activitats esportives. Un altre és la regulació de la concessió de subvencions a les entitats que hauran de destinar monitoratge de suport per atendre als infants i joves amb discapacitat inscrits a les activitats esportives inclusives. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 1-22 https://bop.diba.cat A En aquest sentit, totes les activitats que realitzin les entitats homologades han de ser inclusives, per la qual cosa s’hauran de fer efectius els mitjans per la participació de tots els infants. L’Institut Barcelona Esports (IBE), per facilitar aquesta inclusió, podrà subvencionar el cost del monitoratge de suport mitjançant convocatòria de subvencions a les entitats que ho sol·licitin, I, en tercer lloc, regular el procediment d’homologació que té per objecte que les entitats organitzadores d’activitats esportives que adrecen la seva oferta als infants i joves en edat escolar de la ciutat de Barcelona estiguin d’acord amb la normativa vigent i el propi mercat regulador del sector esportiu i del lleure. L’oferta esportiva d’aquestes entitats haurà de reunir un conjunt de característiques d’organització, gestió, accessibilitat i continguts establertes en aquestes bases, garantint uns mínims de qualitat per tal de participar en la gestió dels ajuts econòmics i demandes de monitoratge de suport esmentats en els paràgrafs anteriors Clàusula 2 - Règim Jurídic La gestió de les subvencions s’efectua d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. L’atorgament de les subvencions a les quals fan referència aquestes bases té caràcter voluntari i eventual, és modificable en els supòsits previstos per la normativa indicada, no genera cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es pot al•legar com a precedent. L’atorgament de les subvencions es condiciona, en tot cas, a la realització de l’activitat esportiva. Aquestes subvencions es regulen per les normes que s’indiquen tot seguit: 2.1.Subvencions als infants i joves: - La convocatòria específica que s’aprovi. - Aquestes bases reguladores. - La normativa general de subvencions aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) del 4 de gener de 2011. - Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei. - Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS). - Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. - Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona. - Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica. - Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. - Decret 267/2016, de 5 de juliol, de la Generalitat de Catalunya, de les activitats d’educació en el lleure en les quals participen menors de 18 anys. - Llei Orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant de la violència. - Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. 2.2. Les subvencions de monitoratge de suport - La convocatòria específica que s’aprovi B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 2-22 https://bop.diba.cat A - Aquestes bases reguladores - Llei 3/2008, de 23 d’abril d’exercici de les professions de l’esport. - Llei 14/2010, de 27 de maig, de protecció del menor a Catalunya. - Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. - Ley Orgànica 8/2021, 4 de junio de protección integral a la infància y adolescencia frente a la violencia - Ley del Deporte 39/2022, de 30 desembre - Llei 7/2015, del 14 de maig, de modificació de la Llei 3/2008, de l'exercici de les professions de l'esport. (DOGC núm. 6875 publicat el 20/05/2015 ) - Decret 225/1996, de 12 de juny, pel qual es regula la formació en atenció sanitària immediata. 2.3. El procediment d’homologació - Aquestes bases reguladores - Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local (LBRL) - Llei 20/1985, de 25 de juliol, i 10/1991, de 10 de maig, i Llei 8/1998, de 10 de juliol, de prevenció i assistència en matèria de substàncies que poden generar dependència. - Decret 213/1987, de 9 de juny, sobre reconeixement d'escoles d'educadors en el lleure infantil i juvenil. - Llei 38/1991, de 30 de desembre (i el seu reglament), sobre instal·lacions juvenils destinades a activitats educatives amb infants i joves. - Decret 168/1994, de 30 de maig i 210/1995, d’11 de juliol, pel qual s’estableix la reglamentació de les agències de viatges. - Decret 64/1995, de 7 de març, de mesures de prevenció d'incendis forestals. - Decret 179/1995, de 13 de juny de Reglament d’obres, activitats i serveis de les entitats locals de Catalunya (ROAS), pel que fa al règim jurídic dels convenis de col·laboració que poden subscriure els ens locals. - Ordre, de 17 d'octubre de 1995, per la qual es crea el Cens general d'entitats d'educació ambiental de Catalunya. - Decret 225/1996, de 12 de juny, pel qual es regula la formació en atenció sanitària immediata. - Llei 22/1998, de 30 de desembre, Carta Municipal de Barcelona. - Decret 95/2000, de 22 de febrer, pel qual s'estableixen les normes sanitàries aplicables a les piscines d'ús públic, i la seva modificació per mitjà dels Decret 165/2001, de 12 de juny. - Reial Decret 443/2001, de 27 d'abril, sobre condicions de seguretat en el transport escolar i de menors. - Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya (TRLMRLC). - Decret 56/2003, de 4 de febrer, i Ordre PRE/361/2004, de 6 d'octubre, que regula les activitats fisicoesportives que es duen a terme al medi natural. - Decret 137/2003, de 10 de juny de la Generalitat de Catalunya, de regulació de les activitats d’educació en el lleure en les quals participen menors de 18 anys. - Llei 28/2005, de 26 de desembre, de mesures sanitàries envers el tabaquisme. - Decret 282/2006, de 4 de juliol, pel qual es regulen el primer cicle de l’educació infantil i els requisits dels centres - Llei 3/2008, de 23 d’abril d’exercici de les professions de l’esport. - Llei 14/2010, de 27 de maig, de protecció del menor a Catalunya. - Llei 22/2010, de 20 de juliol, Codi de consum de Catalunya. - Decret 102/2010, de 3 d’agost, pel qual s’estableix el règim d’autonomia dels centres educatius de Catalunya. - Resolució VCP/3989/2010, de 10 de desembre, per la qual es dona publicitat a les directrius per al desenvolupament de l'esport escolar fora de l'horari lectiu. - Decret 159/2012, de 20 de novembre, d’establiments d’allotjament turístic i habitatges d’ús turístic. - Decret 121/2013, de 26 de febrer, pel qual es regulen els fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia en les relacions de consum. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 3-22 https://bop.diba.cat A - Llei 7/2015, del 14 de maig, de modificació de la Llei 3/2008, de l'exercici de les professions de l'esport. (DOGC núm. 6875 publicat el 20/05/2015 ) - Decret 267/2016, de 5 de juliol, de les activitats d'educació en el lleure - Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. - Ley Orgánica 8/2021, de 4 de junio, de protección integral a la infancia y adolescencia frente a la violencia - Ley del Deporte 39/2022, de 30 desembre Clàusula 3 – Procediment de subvencionsa la pràctica esportiva per a infants i joves 3.1. Beneficiaris i requisits de les subvencions Tenen la condició de beneficiari de la subvenció l’infant o infants de la unitat de convivència a la qual se li reconegui el dret a obtenir la subvenció mitjançant resolució expressa. Per obtenir una subvenció l’edat dels infants i joves que realitzin les activitats extraescolars esportives a la ciutat de Barcelona, han de tenir una edat compresa entre els 6 (complerts o que els compleixin durant l’any de la convocatòria) i els 17 anys inclosos, excepte en el cas dels adolescents amb discapacitat que s’amplia fins als 19 anys. Aquesta limitació d’edats es podrà modificar, només en el sentit d’ampliar les edats límits tant per sota com per dalt, segons s’indiqui a les corresponents convocatòries anuals. Per poder atorgar-se la subvenció és condició imprescindible que la unitat de convivència compleixi els requisits que es detallen en aquestes bases i a la corresponent convocatòria, i sempre que no estigui afectada per cap de les prohibicions contingudes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Per poder ser beneficiari de subvenció les persones que constitueixen el nucli de convivència hauran d’estar empadronades a la ciutat de Barcelona, inscripció que l’Ajuntament comprovarà d’ofici Només s’admet una excepció referent als requisits d’empadronament i fa referència als infants amb necessitats educatives especials que resideixen fora del municipi però que s’escolaritzen en algun centre educatiu de la ciutat per requeriment del Departament d’Ensenyament. També poden optar a una subvenció. Es tindran en compte a l’hora de calcular els ingressos de la unitat de convivència, únicament els següents membres: La persona sol·licitant L’infant beneficiari El cònjuge de la persona sol·licitant, en cas que n’hi hagi Els altres fills/es de la persona sol·licitant, en cas que n’hi hagi Així mateix, la renda personal disponible de la unitat de convivència han de ser iguals o inferiors al límit que s’estableixi a cada convocatòria Tot i que el beneficiari de la subvenció és la unitat de convivència a la qual se li reconegui el dret a obtenir la subvenció, el perceptor de la subvenció és l’entitat homologada on l’infant realitza la pertinent activitat esportiva, per cessió del dret de crèdit dels beneficiaris de conformitat amb el que es regula a la clàusula 3.11 d’aquest document. A la clàusula 5 d’aquest document es regula el procediment per a l’habilitació de les entitats que estiguin interessades en participar en la gestió d’aquests ajuts econòmics. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 4-22 https://bop.diba.cat A 3.2. Documentació, termini i forma de la sol·licitud Les persones interessades en sol·licitar subvenció s’adreçaran primerament a l’entitat organitzadora a la qual es volen inscriure per tal d’assegurar la disponibilitat de places en l’activitat Només es pot presentar una sol·licitud per infant o jove. La convocatòria esmentada es publicarà al Butlletí Oficial de la Província. Un cop publicada la convocatòria, els interessats hauran de presentar, dins del termini indicat, la sol·licitud i la documentació requerida mitjançant el procediment telemàtic normalitzat a l’Oficina Virtual de Tràmits de l’Ajuntament de Barcelona https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca o el lloc alternatiu que s’indiqui a la mateixa convocatòria. . Qualsevol sol·licitud presentada fora del termini establert no serà admesa a tràmit. -No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. Per participar en aquest procediment, caldrà emplenar el corresponent formulari de sol·licitud declaratiu del compliment dels requisits per a ser beneficiari i adjuntar la següent documentació: - En cas que la persona sol·licitant no formi part de la unitat de convivència caldrà annexar un document del tutor/pare o mare del beneficiari autoritzant-lo a demanar l’ajut. Aquest document haurà d’anar acompanyat de la còpia del DNI de l’autoritzant. - En cas que el tutor no sigui el progenitor, haurà de presentar certificació de l’organisme que li ha atorgat la guarda. - En cas que el sol·licitant hagi fet la declaració de la renda es revisarà d’ofici per part de l’Ajuntament. En el cas que no faci la declaració de la renda haurà de fer una declaració jurada dels ingressos nets anuals. - En el cas que la declaració de renda no sigui conjunta, l’altre tutor o convivent (si n’hi ha) haurà d’annexar un full d’autorització que permeti consultar a l’IBE les seves dades de la renda. Aquesta autorització haurà d’anar acompanyat d’una còpia del DNI de la persona autoritzant. - En el cas que hi hagi altres membres de la unitat de convivència majors de 18 anys, caldrà annexar un full d’autorització que permeti consultar a l’IBE les seves dades de la renda. En cas que no faci la declaració de la renda haurà de fer una declaració jurada dels ingressos nets anuals. - Certificat de separació o divorci on consti el pacte econòmic, si escau. - Si s’escau, resolució de reconeixement de grau de discapacitat emès per la Generalitat de Catalunya. En cas de que no es presenti la documentació es revisarà d’ofici. - Si s’escau, acreditació del reconeixement de família monoparental emès per la Generalitat de Catalunya. En cas de que no es presenti la documentació es revisarà d’ofici. - Informe de l’escola en cas de ser de fora de Barcelona i estar escolaritzat a la ciutat per necessitats educatives especials. 3.3.Crèdit pressupostari B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 5-22 https://bop.diba.cat A La quantitat que es destina a cada convocatòria anirà a càrrec de la partida pressupostària corresponent o l’estat de previsió de despeses corresponents, indicant l’import màxim. El pagament de la subvenció resta sotmès a l’efectiva existència de crèdit pressupostari. No poden concedir-se subvencions per un import superior a la quantia total màxima fixada en la convocatòria. Donada la convocatòria en règim de concurrència, les convocatòries ordinàries podran preveure que s’habiliti crèdit mitjançant generació, ampliació o incorporació per tal de proposar l’atorgament de subvenció a aquells sol·licitants que no hagin pogut optar per manca de crèdit inicialment previst i sempre que aquestes sol·licituds s’hagin presentat en el termini previst a la convocatòria, i s’hagin aplicat els mateixos criteris, requisits, procediments i altres extrems d’aquestes bases, i que així consti en l’informe de valoració de la comissió. Ara bé, en cas de no disposar del crèdit suficient per garantir la subvenció pertinent entre totes les sol·licituds que compleixen els requisits, l’Ajuntament es reserva la possibilitat de transformar l’atorgament en un sistema de repartiment per poder donar una resposta proporcional a tots els beneficiaris i beneficiàries. 3.4.Quantia de la subvenció i conceptes subvencionables La quantia de la subvenció màxima que s’atorgarà per a cada sol·licitant es determinarà a la convocatòria corresponent. El cost de l’activitat inclourà el preu de l’activitat esportiva i la matrícula o inscripció. Quedarà a càrrec de la persona física sol·licitant l’aportació de la resta del cost, bé directament o per cofinançament de tercers (ens públics o privats). En cap cas l’import de les subvencions concedides serà d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres entitats, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat a desenvolupar per la beneficiària. 3.5. Compatibilitat amb d’altres subvencions, ajuts i recursos Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions, ens públics o privats. Tanmateix, l’import d’aquestes subvencions, i també de les que puguin ser compatibles, no podrà superar el cost total de l’activitat artística, cultural, científica i tecnològica que es desenvoluparà. En cas contrari, es determinarà la devolució de l’excés en la part proporcional 3.6. Òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment de subvenció Instructor del procediment: La persona que es determini a la convocatòria. La Comissió de Valoració: És l’òrgan col·legiat competent que s’encarregarà de valorar les sol·licituds presentades per l’atorgament de la subvenció. La seva composició s’especificarà a les corresponents convocatòries. Òrgan competent per a l’atorgament: La Presidència de l’Institut Barcelona Esports, de conformitat amb el que preveu l’article 5.2.i) dels estatuts d’aquest organisme. La competència per a l’autorització i la disposició de crèdit a les convocatòries correspon a la Presidència de l’IBE, i l’obligació de les corresponents despeses correspon a la Gerència de l’IBE. 3.7. Criteris per a l’atorgament de la subvenció Les convocatòries hauran d’establir un preu límit anual per a cada activitat esportiva susceptible de ser subvencionada, de tal manera, que aquest preu serà l’utilitzat com a referència per aplicar els percentatges d’import de subvenció que correspongui en funció de la renda personal disponible per unitat de convivència. En cas que el preu real de l’activitat esportiva sigui superior al preu límit anual establert, s’aplicarà aquest últim i no pas el preu real. Els percentatges o trams per al càlcul d’import de subvenció a B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 6-22 https://bop.diba.cat A aplicar sobre el preu real o el preu límit anual de les activitats esportives, es determinarà a la convocatòria corresponent. Només se subvencionarà una activitat esportiva per infant i amb el barem que correspongui segons el tipus d’activitat i la renda disponible per la unitat de convivència. La renda personal disponible per membre de la unitat de convivència es calcularà dividint els ingressos anuals nets declarats – base liquidable general del contribuent, en cas que faci declaració de renda- de cadascú dels seus membres i dividint la xifra resultant entre el nombre total de membres que formen part d’aquesta unitat de convivència, tenint en compte que se suma un membre més en els casos següents: · Quan un membre de la unitat de convivència tingui una discapacitat, reconeguda oficialment per la Generalitat de Catalunya, amb un mínim del 33%. Que en el cas que no s’aporti documentació es mirarà d’ofici · Quan es tingui reconeguda la condició de família monoparental, oficialment, per la Generalitat de Catalunya. Que en el cas que no s’aporti documentació es mirarà d’ofici Per a l’atorgament de la subvenció tindran prioritat tots els sol·licitants que acreditin les rendes més baixes de cada tram fins exhaurir el número de sol·licituds de cada tram i fins l’autorització de crèdit aprovat en cada convocatòria. En cas d’empat de dos o més sol·licituds en l’import del nivell de renda personal disponible, es prendrà com a criteri de priorització per a l’atorgament l’import menor dels ingressos totals de la unitat de convivència. El percentatge de la subvenció d’aplicació en funció de la renda personal disponible per membre de la unitat de convivència, es determinarà a la convocatòria corresponent. En l’hipotètic cas que restés crèdit de la convocatòria sense exhaurir, aquest s’incorporarà al crèdit de la convocatòria de l’any següent com a possible ampliació de crèdit si s’escau. 3.8. Procediment de concessió de la subvenció El procediment per a la concessió de les subvencions, la instrucció del qual correspon a l’òrgan que es designi a la convocatòria, es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant l'aprovació i publicació de la convocatòria corresponent al BOPB i als webs municipals sempre d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. 3.9. Terminis El termini per presentar sol·licituds començarà a comptar l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOPB, excepte que en la mateixa convocatòria s'indiqui un termini diferent. Un cop publicada la convocatòria, les persones interessades hauran de presentar, dins del termini indicat, la sol·licitud de subvenció acompanyada de la documentació que s'hi estableixi. Les convocatòries han de respectar les fases següents: -Admissió de sol·licituds: Un cop presentada la sol·licitud i la declaració responsable indicant que s’ajusten als requisits respecte al sol·licitant i l’activitat esportiva presentada, es comprovarà que les esmentades sol·licituds i declaracions són correctes. En el cas que la persona interessada no hagi aportat la declaració o aquesta sigui incomplerta, se'l requerirà per tal que els aporti d’acord amb el que preveu l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquest requeriment es farà per mitjans electrònics. Transcorregut el termini sense esmenar o completar la documentació requerida s’entendrà que les persones interessades desisteixen de la sol·licitud. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 7-22 https://bop.diba.cat A D’altra banda, serà motiu de no admissió de la sol·licitud: · La presentació fora de termini; · L’incompliment dels requisits dels sol·licitants indicats en aquestes Bases i dels requisits específics de cada convocatòria. -Valoració de les sol·licituds: Un cop admesa la sol·licitud, la Comissió de Valoració procedirà a la distribució de l’import de les subvencions d’acord amb els criteris establerts en aquestes bases i la convocatòria, i emetrà l’informe preceptiu per a la proposta de resolució que formularà l’òrgan instructor. Aquesta proposta elaborarà un ordre de prioritat d’atorgament de subvenció de totes les sol·licituds admeses en funció del que preveu a la clàusula 3.10 d’aquestes bases. Així mateix també es pronunciarà sobre aquelles que no han estat admeses per presentació fora de termini o manca de requisits. Considerant el que preveu l’article 24.4 3er paràgraf de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i considerant que l’atorgament d’aquestes subvencions és un procediment totalment reglat que no admet discrecionalitat administrativa, i que, per tant, només poden ser considerats els fets, al·legacions o proves que han aportat els interessats, es prescindeix del tràmit d’audiència i en aquest cas, la proposta de resolució tindrà el caràcter de definitiva. -Resolució definitiva: L’òrgan competent, a la vista de la proposta de resolució formulada per l’òrgan instructor, emetrà la resolució d’atorgament que no produirà efectes sense l’acreditació per part del beneficiari dels requisits establerts. Davant d’aquesta resolució definitiva, el sol·licitant podrà interposar un recurs d’alçada davant el propi Ajuntament en el termini d’un mes des de l’endemà de la seva publicació. -Publicació i mitjà de notificació: La notificació de les resolucions definitives s'efectuarà mitjançant publicació en el BOPB, tal i com estableixen els articles 44 i 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions té els mateixos efectes, d'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot i que aquesta publicació substitueix la notificació individual, es realitzarà també una notificació de forma individual sempre per canals telemàtics que es determinaran a les corresponents convocatòries. - Reformulació de sol·licituds: Considerant que les quanties a les què tenen dret els sol·licitants s’estableixen de forma determinada en funció d’uns barems no procedeix la reformulació de sol·licituds -Finalització del procediment: El termini màxim per a la resolució de cada convocatòria serà de sis mesos, que començaran a comptar des de la finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds. La manca de resolució, dins d’aquest termini, legitima els interessats per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de concessió de les subvencions. -Pagament: El pagament es realitzarà de forma fraccionada en els terminis que indiqui la convocatòria corresponent, sempre vinculats a les justificacions establertes. S’efectuarà, mitjançant transferència bancària a favor de l’entitat escollida pel beneficiari de la subvenció, prèviament homologada de conformitat amb el B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 8-22 https://bop.diba.cat A procediment i requisits establerts a la clàusula 5 d’aquest document, essent aquesta la que assumirà l’obligació de justificar a l’ Ajuntament de Barcelona l’efectiva destinació de la subvenció, en el ben entès de que l’usuari/a completarà tot el curs. -Cessió del cobrament: En tot cas, els beneficiaris de la subvenció accepten i cedeixen el seu dret de cobrament a favor de les entitats organitzadores, i prèviament homologades, tal i com hauran d’indicar a la sol·licitud de la subvenció. -Reintegrament: Sense perjudici de l’exigència de les responsabilitats que pugin correspondre, l’Ajuntament de Barcelona, els seus organismes autònoms i altres ens exigiran el reintegrament total o parcial de la subvenció atorgada en els casos d’incompliment següents: • De l’obligació de justificació. • De la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció. • De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. • La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal tutor de la subvenció. • La superació del percentatge fixat en les corresponents convocatòries en relació amb el cost efectiu. Per a fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció que cal reintegrar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, es podrà procedir per la via de constrenyiment quan l’interessat no hagi efectuat el reintegrament de manera voluntària. 3.10.Obligacions de les persones beneficiàries Cal que la persona física beneficiària accepti la subvenció amb la finalitat de complir les condicions fixades per aprovar-la:  L’atorgament de les subvencions s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu.  Realitzar l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció durant tota la seva durada, o bé comunicar la baixa seguint el procediment que s’estableixi.  Acceptar i complir la normativa aprovada per l’Ajuntament de Barcelona i la resta de la normativa aplicable.  Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’ Ajuntament de Barcelona, un cop exhaurits els terminis.  Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que faci l’Institut Barcelona Esports o altres organismes autònoms o ens de l’Ajuntament de Barcelona.  Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.  Declarar les subvencions rebudes de l’Ajuntament de Barcelona o d’altres administracions o ens públics en els darrers dotze mesos. Les persones físiques beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions sobre infraccions administratives en la matèria i la Llei general pressupostària. El beneficiari no podrà alterar en cap cas la destinació de les subvencions concedides 3.11. Cessió del cobrament En tot cas, els beneficiaris de la subvenció accepten i cedeixen el seu dret de cobrament a favor de les B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 9-22 https://bop.diba.cat A entitats organitzadores, tal i com hauran d’indicar en la sol·licitud de subvenció. 3.12. Obligacions del perceptor de la subvenció (entitats homologades) El perceptor de la subvenció per cessió del dret de crèdit dels beneficiaris, on l’infant realitza les activitats esportives ha de complir els requisits següents: a) Acreditar el reconeixement d’entitat homologada en el procés d’homologació aprovat per l’Institut Barcelona Esports. b) Organitzar l’activitat sol·licitada per l’infant i que fonamenta la concessió de la subvenció. c) Informar del canvi d’activitat esportiva d’un infant subvencionat abans de la publicació de la resolució definitiva d’atorgament, de forma motivada. Si es fa el canvi d’activitat abans de l’atorgament, el preu de referència és el de la nova activitat per a tot el curs. Una vegada publicada aquesta resolució no s’autoritzarà cap canvi d’activitat, excepte si es produeix en el sí de la mateixa entitat homologada. d) Informar de la no inscripció o baixa d’un infant, quan amb anterioritat havia fet la preinscripció a l’entitat per demanar la beca. e) Realitzar l’activitat en el terme municipal de Barcelona, amb l’excepció de les entitats excursionistes que realitzen sortides i accions de forma regular a entorns naturals ubicats en altres poblacions. L’Institut Barcelona Esports quedarà exempt de les responsabilitats civils, mercantils, laborals o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les persones físiques beneficiàries de les subvencions atorgades. 3.13. La justificació i el control L’Institut Barcelona Esports podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El perceptor de la subvenció haurà de donar lliure accés a les actuacions municipals de comprovació pertinents. El perceptor de la subvenció haurà d’aportar, en un termini no superior als 30 dies, a comptar des de la data de finalització de l’activitat per part del infant, la justificació dels fons rebuts mitjançant un certificat, signat per qui ostenti la representació de l’entitat, on consti que el beneficiari ha assistit i desenvolupat l’activitat objecte de la subvenció i on es faci menció de l’import de l’ajut rebut, de la despesa total de l’activitat i les dates d’inici i finalització de l’activitat per part del beneficiari,així comel contingut de l’activitat. No obstant això, la justificació s’haurà de presentar sempre abans de que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds de la propera convocatòria de subvenció a l’esport fora d’horari escolar. Les justificacions es presentaran obligatòriament per part de l’entitat en el lloc i termini establert a la convocatòria i al registre municipal o en qualsevol dels llocs que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú. . En el cas de que els documents presentats com a justificació fossin incorrectes o incomplerts, es comunicarà al perceptor, per qualsevol mitjà vàlid en dret, la necessitat d’esmenar les anomalies detectades en un termini màxim improrrogable de 10 dies hàbils, amb l’advertiment que de no fer-ho es procedirà a la revocació amb la conseqüent obligació de reintegrament. La manca de justificació o la justificació incompleta dels fons rebuts podrà comportar les responsabilitats B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 10-22 https://bop.diba.cat A que en cada cas corresponguin i l’anul·lació total o parcial de la subvenció. A més dels casos establerts a la normativa, l’Institut Barcelona Esports procedirà a l’anul·lació total o parcial de l’aportació atorgada en els casos d’incompliment següents: - De l’obligació de justificació. - De la finalitat per a la qual l’aportació va ser concedida. - De les condicions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió de l’aportació. - De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. Els documents justificatius s’hauran de conservar per un període no inferior als 6 anys, comptadors des de la finalització del termini de presentació de les justificacions . 3.14. Auditoria de les subvencions L’administració pública, de forma directa o mitjançant la contractació d’un servei especialitzat, es reserva la potestat d’auditar la utilització dels fons públics destinats a les corresponents convocatòries d’aquestes subvencions per la finalitat a la qual estaven inicialment previstes. Amb aquest objectiu, es pot realitzar aquesta auditoria des d’una doble vessant: - Per una banda, que les dades declarades pel sol·licitant respecte la situació econòmica i social del beneficiari o beneficiària i la seva família es corresponen amb la realitat. - Per una altra banda, que el perceptor de les subvencions –en aquest cas les entitats homologades- destinen aquests diners públics de forma completa i directa a la finalitat per la qual es van atorgar i en benefici dels respectius beneficiaris i beneficiàries. 3.15. El reintegrament(si ja surt en el procediment aquí no cal) 3.16. El pagament (si ja surt en el procediment aquí no cal) 3.15. El règim sancionador Com a sistema de prevenció per la correcta utilització dels fons públics, i en base a les clàusules anteriors 3.15 (justificació i control), 3.16. (auditoria) i 3.17 (reintegrament), l’Ajuntament de Barcelona publicarà, si s’escau, a les corresponents convocatòries d’aquestes subvencions un règim sancionador per conductes inapropiades. Seran les conseqüents convocatòries les que determinin les conductes que són sancionables, les possibilitats punitives a establir, el procediment per determinar-les i les formes per iniciar-lo, així com també els terminis de resolució i la concreció de sancions tant a nivell econòmic com d’inhabilitació. Les sancions d’inhabilitació temporal que es puguin determinar a les corresponents convocatòries estaran limitades segons el que determinen aquestes bases a: - Dos anys naturals des del moment de la sanció ferma i definitiva sense l’opció de sol·licitar novament ajuts econòmics a les activitats extraescolars esportives per aquelles famílies que hagin rebut subvenció d’aquest tipus en base a dades econòmiques i de situació familiar que no es corresponguin amb la realitat, ja sigui per la falsificació o ocultació de dades. Aquesta sanció i limitació afectarà tant al sol·licitant com a B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 11-22 https://bop.diba.cat A la resta de la unitat de convivència, motiu pel qual no podrà sol·licitar ajuts d’aquest tipus per can infant ni jove durant el període que determini la sanció. - Tres anys naturals des del moment de la sanció ferma i definitiva sense l’opció d’acreditar-se novament com a entitat homologada per a la realització d’activitats extraescolars esportives per aquelles entitats, que com a perceptores de la subvenció per la cessió del cobrament, no hagin destinat de forma íntegra i completa els diners rebuts a la finalitat que es preveuen en aquestes bases i les corresponents convocatòries. 3.16. Garanties Atès que les subvencions previstes són d’import inferior a 3000 euros, no s’exigeix la constitució de garantia als beneficiaris de la subvenció. Clàusula 4 – Procediment de subvencions per monitoratge de suport als infants i joves amb discapacitat que fan activitat esportiva fora d’horari lectiu a entitats homologades de la ciutat. 4.1. Entitats beneficiàries i requisits de les subvencions Tenen la condició d’entitats beneficiàries de la subvenció les entitats homologades que requereixin de monitoratge de suport per assegurar la inclusió dels infants i adolescents amb una discapacitat reconeguda igual o superior al 33% inscrits a les activitats que organitzen. Per poder atorgar-se la subvenció és condició imprescindible que les entitats compleixin els requisits que es detallen en aquestes bases i a la corresponent convocatòria, i sempre que no estigui afectada per cap de les prohibicions contingudes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. A la clàusula 5 d’aquest document es regula el procediment per a l’homologació de les entitats que estiguin interessades en participar d’aquest procediment de subvenció. 4.2. Obligacions de l’entitat perceptora de la subvenció L’entitat perceptora de la subvenció ha de complir els requisits següents: a) Organitzar l’activitat per la qual se sol·licita monitoratge de suport i que fonamenta la concessió de la subvenció. b) Revisar la necessitat del suport trimestralment i retirar-lo progressivament quan sigui possible. c) Informar de la no inscripció, de la baixa d’un infant o adolescent amb discapacitat o de la retirada del monitoratge de suport. L’Institut Barcelona Esports quedarà exempt de les responsabilitats civils, mercantils, laborals o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les entitats beneficiàries de les subvencions atorgades. 4.3. Documentació, termini i forma de la sol·licitud la documentació, el termini i forma per presentar les sol·licituds es determinarà a cada convocatòria. Qualsevol sol·licitud presentada fora del termini establert no serà admesa a tràmit. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 12-22 https://bop.diba.cat A La documentació que pugui ser requerida per esmenar també s’haurà de lliurar mitjançant el portal de tràmits. No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. 4.4.Crèdit pressupostari La quantitat que es destina a cada convocatòria anirà a càrrec de la partida pressupostària corresponent o l’estat de previsió de despeses corresponents, indicant l’import màxim. El pagament de la subvenció resta sotmès a l’efectiva existència de crèdit pressupostari. No poden concedir-se subvencions per un import superior a la quantia total màxima fixada en la convocatòria. Les convocatòries ordinàries podran preveure que s’habiliti crèdit mitjançant generació, ampliació o incorporació per tal de proposar l’atorgament de subvenció a aquelles entitats sol·licitants que no hagin pogut optar per manca de crèdit inicialment previst i sempre que aquestes sol·licituds s’hagin presentat en el termini previst a la convocatòria, i s’hagin aplicat els mateixos criteris, requisits, procediments i altres extrems d’aquestes bases, i que així consti en l’informe de valoració de la comissió. 4.5Quantia de la subvenció i conceptes subvencionables La quantia de la subvenció màxima que s’atorgarà per a cada sol·licitud es determinarà a la convocatòria corresponent. En cap cas l’import de les subvencions concedides serà d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres entitats, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost del monitoratge de suport. 4.6. Compatibilitat amb d’altres subvencions, ajuts i recursos Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions, ens públics o privats. Tanmateix, l’import d’aquestes subvencions, i també de les que puguin ser compatibles, no podrà superar el cost total del monitoratge de suport. En cas contrari, es determinarà la devolució de l’excés en la part proporcional. 4.7.Òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment de subvenció Persona instructora del procediment: La persona que ostenti la direcció de Promoció i Esdeveniments Esportius de l’IBE. La Comissió de Valoració: És l’òrgan col·legiat competent que s’encarregarà de valorar les sol·licituds presentades per l’atorgament de la subvenció. La seva composició s’especificarà a les corresponents convocatòries. Òrgan competent per a l’atorgament: La Presidència de l’Institut Barcelona Esports (IBE), de conformitat amb el que preveu l’article 5.2.i) dels estatuts d’aquest organisme. La competència per a l’autorització i la disposició de crèdit a les convocatòries correspon a la Presidència de l’IBE, i l’obligació de les corresponents despeses correspon a la Gerència de l’IBE. 4.8. Criteris per a l’atorgament de la subvenció . Les corresponents convocatòries determinaran, si s’escau, els criteris de priorització d’atorgament entre les diferents sol·licituds. Ara bé, en cas de no disposar del crèdit suficient per garantir la subvenció pertinent entre totes les sol·licituds que compleixen els requisits, l’Ajuntament es reserva la possibilitat de transformar l’atorgament en un sistema de repartiment per poder donar una resposta proporcional a tots els beneficiaris i beneficiàries. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 13-22 https://bop.diba.cat A En l’hipotètic cas que restés crèdit de la convocatòria sense exhaurir, aquest s’incorporarà al crèdit de la convocatòria de l’any següent com a possible ampliació de crèdit si s’escau. 4.9. Procediment de concessió de la subvenció El procediment per a la concessió de les subvencions, la instrucció del qual correspon a l’òrgan que es designi a la convocatòria, es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant l'aprovació i publicació de la convocatòria corresponent al BOPB i als webs municipals indicats a la convocatòria, i sempre d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no- discriminació, eficàcia i eficiència. Les convocatòries han de respectar les fases següents: -Admissió de sol·licituds: Un cop presentada la sol·licitud i la declaració responsable indicant que s’ajusten als requisits es comprovarà que les esmentades sol·licituds i declaracions són correctes. En el cas que falti la documentació o aquesta sigui incomplerta, es requerirà per tal que l’aporti d’acord amb el que preveu l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquest requeriment es farà mitjançant el correu electrònic a l’adreça que s’hagi indicat en la sol·licitud de subvenció. Transcorregut el termini sense esmenar o completar la documentació requerida s’entendrà que desisteixen de la sol·licitud. D’altra banda, serà motiu de no admissió de la sol·licitud: · La presentació fora de termini; · L’incompliment dels requisits de les entitats sol·licitants indicats en aquestes Bases i dels requisits específics de cada convocatòria. -Valoració de les sol·licituds: Un cop admesa la sol·licitud, la Comissió de Valoració procedirà a la distribució de l’import de les subvencions d’acord amb els criteris establerts en aquestes bases i la convocatòria, i emetrà l’informe preceptiu per a la proposta de resolució que formularà l’òrgan instructor. Aquesta proposta elaborarà un ordre de prioritat d’atorgament de subvenció de totes les sol·licituds admeses en funció del que es preveu a la clàusula 4.10 d’aquestes bases. Així mateix també es pronunciarà sobre aquelles que no han estat admeses per presentació fora de termini o manca de requisits. Considerant el que preveu l’article 24.4 3er paràgraf de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i considerant que l’atorgament d’aquestes subvencions és un procediment totalment reglat que no admet discrecionalitat administrativa, i que, per tant, només poden ser considerats els fets, al·legacions o proves que han aportat les entitats interessades, es prescindeix del tràmit d’audiència i en aquest cas, la proposta de resolució tindrà el caràcter de definitiva. -Resolució definitiva: L’òrgan competent, a la vista de la proposta de resolució formulada per l’òrgan instructor, emetrà la resolució d’atorgament que no produirà efectes sense l’acreditació per part de l’entitat beneficiària dels requisits establerts. Davant d’aquesta resolució definitiva, el sol•licitant podrà interposar un recurs d’alçada davant el propi Ajuntament en el termini d’un mes des de l’endemà de la seva publicació. -Publicació i mitjà de notificació: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 14-22 https://bop.diba.cat A La notificació de les resolucions definitives s'efectuarà mitjançant publicació en el BOPB, tal i com estableixen els articles 44 i 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes, d'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot i que aquesta publicació substitueix la notificació individual, es realitzarà també una notificació de forma individual sempre per canals telemàtics que es determinaran a les corresponents convocatòries. -Pagament: El pagament es realitzarà de forma fraccionada o total en els terminis que indiqui la convocatòria corresponent, sempre vinculats a les justificacions establertes. S’efectuarà, mitjançant transferència bancària a favor de l’entitat sol·licitant, prèviament homologada de conformitat amb el procediment i requisits establerts a la clàusula 5 d’aquest document, essent aquesta la que assumirà l’obligació de justificar a l’Ajuntament de Barcelona l’efectiva destinació de la subvenció, en el ben entès de que la persona usuària completarà tot el curs. -La justificació L’entitat perceptora de la subvenció haurà d’aportar, en un termini no superior als 30 dies, a comptar des de la data de finalització de l’activitat per als infants, una declaració responsable que indiqui que els fons rebuts s’han destinat a la contractació del monitoratge de suport per als infants i joves que han generat aquesta necessitat de servei amb les dates d’inici i finalització de cada monitor de suport. Les justificacions es presentaran través de l’Oficina Virtual de Tràmits de l’Ajuntament de Barcelona, amb adreça electrònica https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/. En el cas de que els documents presentats com a justificació fossin incorrectes o incomplerts, es comunicarà a l’entitat perceptora, per qualsevol mitjà vàlid en dret, la necessitat d’esmenar les anomalies detectades en un termini màxim improrrogable de 10 dies hàbils, amb l’advertiment que de no fer-ho es procedirà a la revocació amb la conseqüent obligació de reintegrament. La manca de justificació o la justificació incompleta dels fons rebuts podrà comportar les responsabilitats que en cada cas corresponguin. -Reintegrament: Sense perjudici de l’exigència de les responsabilitats que pugin correspondre, l’Ajuntament de Barcelona, els seus organismes autònoms i altres ens exigiran el reintegrament total o parcial de la subvenció atorgada en els casos d’incompliment següents: • De l’obligació de justificació. • De la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció. • De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. • La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal tutor de la subvenció. • La superació del percentatge fixat en les corresponents convocatòries en relació amb el cost efectiu. Per a fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció que cal reintegrar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, es podrà procedir per la via de constrenyiment quan l’entitat interessada no hagi efectuat el reintegrament de manera voluntària. Però també constituiran motius de reintegrament: · Si l’infant es dóna de baixa de l’activitat o si es retira el suport per evolució del procés d’inclusió. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 15-22 https://bop.diba.cat A · La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal tutor de la subvenció. 4.10. Auditoria de les subvencions L’administració pública, de forma directa o mitjançant la contractació d’un servei especialitzat, es reserva la potestat d’auditar la utilització dels fons públics destinats a les corresponents convocatòries d’aquestes subvencions per la finalitat a la qual estaven inicialment previstes. 4.11. El règim sancionador Com a sistema de prevenció per la correcta utilització dels fons públics, l’Ajuntament de Barcelona publicarà, si s’escau, a les corresponents convocatòries d’aquestes subvencions un règim sancionador per conductes inapropiades. Seran les conseqüents convocatòries les que determinin les conductes que són sancionables, les possibilitats punitives a establir, el procediment per determinar-les i les formes per iniciar-lo, així com també els terminis de resolució i la concreció de sancions tant a nivell econòmic com d’inhabilitació. Les sancions d’inhabilitació temporal que es puguin determinar a les corresponents convocatòries estaran limitades a:Uns anys naturals des del moment de la sanció ferma i definitiva sense l’opció de poder oferir el servei de monitoratge de suport en el sí de les seves activitats extraescolars. En funció de la gravetat dels fets, que es tipificaran a les conseqüents convocatòries, aquesta limitació pot estendre’s a la inhabilitació com a entitat homologada per l’Ajuntament de Barcelona per un període que no excedirà mai els tres anys. Clàusula 5 – Homologació de les entitats 5.1.Requisits generals de les entitats per a la seva homologació - El seu objecte social ha de tenir relació en l’àmbit de l’esport, l’educació i/o el lleure. - Els seus principis s’han de basar en els valors positius del pluralisme, la coeducació, el civisme, la solidaritat, el respecte per a qualsevol creença o orientació, el foment d’hàbits saludables, la igualtat de gènere, la inclusió de les persones amb discapacitat i el respecte a la diversitat. - Han de ser coneixedores de l’entorn social i comunitari referent dels infants participants. 1 - Han de fomentar i comportar activitat física amb moviment de forma continua i regular - Han de ser expertes en l’organització d’activitats i en el desplegament de metodologies pròpies de l’educació esportiva i en el lleure o bé amb capacitat per cedir la seva gestió a organitzacions especialitzades, reconegudes i solvents - Han de designar una persona delegada i referent del protocol envers les violències sexuals amb una formació mínima en aquesta àrea, mentre no es reguli per llei la formació obligada. - Han de designar una persona referent de l’Esport Inclou que vetlli per la inclusió dels infants i adolescents amb discapacitat. - Han de ser obertes a totes les famílies de la ciutat i als infants refugiats independentment de la seva situació administrativa (famílies de refugiats i refugiades, amb sol·licitud d’asil o situació administrativa irregular). - Han de treballar continguts equilibrats, fomentant la coeducació i adients a la franja d’edat dels infants i joves als quals s’adrecen. - Han de disposar d’una dotació de recursos materials i infraestructurals adient i suficient per al desenvolupament dels seus continguts. 1 Per aquest requisit es contempla una excepció amb els escacs, donada la seva històrica vinculació amb l’activitat extraescolar. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 16-22 https://bop.diba.cat A - Han de garantir el seguiment de la participació dels infants i joves. - Han de tenir una durada de tot el curs acadèmic en horari no lectiu, excepte en aquelles modalitats que per les característiques específiques tinguin una durada diferent i estigui justificada tècnicament. Clàusula 5.2. - Persones destinatàries de les activitats de les entitats homologades Els destinataris i destinatàries de les activitats esportives en edat escolar organitzades per les entitats homologades seran infants i joves empadronats a la ciutat de Barcelona. Clàusula 5.3. – Possibilitat de delegació sobre l’organització de les activitats L’entitat homologada podrà delegar la realització de les activitats a una entitat capacitada per realitzar les activitats esportives objectes d’aquesta homologació, mitjançant el corresponent contracte o compromís per escrit de prestació de serveis i/o conveni de col·laboració. Clàusula 5.4. - Obligacions de les entitats homologades Les entitats reconegudes com homologades hauran de complir les obligacions següents: · Comptar amb una persona que exerceixi les funcions de direcció i/o coordinació tècnica. Aquesta persona haurà de tenir la titulació mínima requerida per la Llei 7/2015, del 14 de maig, de modificació de la Llei 3/2008, de l'exercici de les professions de l'esport. Les seves funcions principals seran la coordinació i supervisió de la tasca esportiva de la resta de personal tècnic de l’entitat · Vincular a tot el personal tècnic que està al capdavant de l’organització de les activitats. · S’haurà d’informar si el personal tècnic vinculat està registrat al ROPEC (Registre Oficial de Professional de l’esport de Catalunya) o al COPLEFC (Col·legi Oficial de Professionals de l’Educació Física i l’Esport a Catalunya). Si el personal tècnic no disposa d’aquest registre, caldrà indicar la titulació màxima obtinguda (relacionada amb l’activitat de docència esportiva que desenvolupa). · Designar una persona que assumeixi la interlocució amb l’equip tècnic de Programes Municipals, pel què fa a la tramitació i seguiment de la part administrativa del procediment. · Disposar d’un protocol de detecció, actuació i prevenció dels maltractaments i/o abusos sexuals d’infants i adolescents, identificant la persona referent que haurà de formar-se i donar compliment sobre aquest tema (comunicació, difusió, adopció de mesures preventives, elaboració d’informes, monitorització de les accions realitzades, etc.) · Conèixer i aplicar els protocols facilitats per l’Ajuntament d’atenció als infants amb diabetis i/o al·lèrgies que participin de les seves activitats, així com respectar els criteris de no assistència i mesures a prendre davant del contagi d’un o diversos participants de malalties infeccioses. · Disposar d’un projecte esportiu on es reflecteixin les característiques principals de l’entitat, els seu ideari, la informació relativa al seu funcionament i els serveis que ofereixen a que tenen dret els seus socis i sòcies, esportistes i els familiars dels infants i joves. · Organitzar reunions periòdiques al desenvolupament de l’activitat amb els pares, les mares o tutors dels inscrits per informar-los de la programació, les normes, l’equip de monitors, les instal·lacions, el protocol contra les violències sexuals i qualsevol altre tema que pugui ser del seu interès. · Utilitzar la comunicació de forma inclusiva i la utilització d’un llenguatge, imatges i música no sexistes durant les seves activitats o a les seves comunicacions, eliminant estereotips de gènere. · Tenir en compte la diversitat i perspectiva intercultural i de gènere en les activitats esportives. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 17-22 https://bop.diba.cat A · Facilitar i promoure la presència femenina i la paritat dins dels organismes tècnics i de gestió i implementar altres accions i mesures d’igualtat a nivell de comunicació, administratiu, recursos humans i projectes, etc. · Fer-se càrrec de la informació i de les inscripcions a les activitats esportives que organitza. · Difondre les activitats, incorporant la frase "Amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona”, tot fent servir la imatge específica que designi l’Ajuntament. · Facilitar la informació relativa a la seva oferta d’activitats esportives i mantenir-la actualitzada en els mitjans i en els terminis establerts que disposi l’IBE. · Col·laborar i lliurar la informació requerida en les accions de control de qualitat dutes a terme per l’IBE. · Respondre en tot moment per qualsevol demanda o greuge que sobre l'activitat puguin fer les persones responsables dels participants o l’Ajuntament mateix. · L’assumpció de responsabilitats serà exclusivament de l’entitat per l’organització, , el desenvolupament, la seguretat i el seguiment d’aquestes activitats, tant a equipaments municipals com privats. Sens perjudici del suport municipal que l’Institut Barcelona Esports o l’Ajuntament pugui realitzar per a la difusió i publicitat de les activitats. · Disposar de fulls de reclamacions oficials per als usuaris i usuàries. · Disposar d’una programació de les activitats al llarg del curs escolar d’acord amb els objectius plantejats i que s’ajusti a les pautes recomanades per l’IBE. · Comptar amb assegurança de responsabilitat civil i d’accidents segons la normativa vigent. · Disposar del certificat digital de l’entitat. · Complir les ràtios recomanades per l’Ajuntament de Barcelona en relació al nombre màxim de participants a càrrec d’un/a monitor/a. RÀTIOS PER A ACTIVITATS NO AQUÀTIQUES Nivell educatiu (Edat) Ràtio màxima Educació infantil (de 4 a 5 anys) 1/10 Educació primària (de 5 a 12 anys) 1/15* Educació secundària (de 12 a 17 anys) 1/15* * Hi ha activitats que per les característiques específiques de la seva instal·lació o per requisits de seguretat en el seu desenvolupament tenen un límit inferior, que es valorarà segons cada cas. RÀTIOS PER A ACTIVITATS AQUÀTIQUES Nivell educatiu (Edat) Ràtio màxima Educació infantil (de 4 a 5 anys) 1/8 Educació primària (de 5 a 9 anys) 1/10** Educació primària (de 9 a 12 anys) 1/12** B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 18-22 https://bop.diba.cat A Educació secundària (de 12 a 17 anys) 1/14** **Si el nivell dels cursetistes és molt alt s’accepta una ràtio superior de +2 5.5.– Drets de les entitats homologades - Rebre suport en els casos d’inclusió d’infants i joves amb discapacitat mitjançant recursos del programa “L’esport Inclou”. - Disposar d’assessorament i formació respecte els protocol de detecció, actuació i prevenció dels maltractaments i/o abusos sexuals d’infants i adolescents així com també altres mesures i accions d’igualtat que s’implementen dins de l’entitat. - Fer ús de l’eina tecnològica que l’Ajuntament posi a disposició de les entitats homologades perquè el seu personal tècnic pugui crear tasques, sessions d’entrenament i compartir les propostes creades al Community. - Comptar amb totes les indicacions, informacions i eines que l’administració posa a l’abast dels participants/famílies per poder tramitar l’ajut econòmic per poder participar a les activitats. - Dret a la difusió de les activitats mitjançant els canals de difusió que l’Ajuntament disposi. - Rebre l’import de subvenció per part de l’Ajuntament corresponent als infants que fan activitat amb suport econòmic, ja que els beneficiaris cedeixen el cobrament a l’entitat. - Rebre propostes de formació continuada adreçada al personal tècnic en actiu, amb l’objectiu de dotar-los de recursos metodològics de qualitat. - Rebre accions formatives en el marc de la gestió de l’entitat esportiva. 5.6. - Obligacions de l’IBE. - Proporcionar una oferta formativa per tal de que les entitats puguin millorar els seus serveis, així com les seves actuacions tant pel que fa a les activitats com a la seva organització. - Assessorar i acompanyar en tot el procés d’homologació a les entitats per tal de mantenir la qualitat i el nivell de l’oferta. - Per tal de facilitar a la ciutadania informació que li permeti conèixer l’oferta de les entitats homologades i optar per aquella més adient als seus interessos i necessitats, des de l’IBE es duran a terme diferents accions comunicatives:  Informació a l'usuari del conjunt de l'oferta de cada districte i de la ciutat a través de la web de l’esport escolar (www.plaesportescolarbcn.cat), del servei telefònic del 010 i així com d’altres serveis municipals de suport a la ciutadania.  Desenvolupament de les accions publicitàries complementàries que es considerin adients. - Fomentar la participació dels infants i jove interessats en l’oferta, independentment de la capacitat econòmica de la seva unitat de convivència o de qualsevol discapacitat que tingui reconeguda. Per això, activarà un sistema de subvencions adreçades a les unitats de convivència de la ciutat de Barcelona que puguin justificar la necessitat d’un suport econòmic, així com un sistema de B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 19-22 https://bop.diba.cat A subvencions adreçat a les entitats per donar suport a la inclusió dels infants i adolescents amb discapacitat. - Acreditar, mitjançant l’atorgament d’un diploma, el reconeixement anual de l’homologació d’entitat organitzadora d’esport en edat escolar. Aquest reconeixement pot facilitar-se de forma presencial o telemàtica i bé en format analògic o digital. 5.7. Confidencialitat de protecció de dades de caràcter personal. Les entitats organitzadores homologades s’obliguen al compliment de tot allò que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia de drets digitals (LOPD), així com també hauran d’aplicar el Reglament Europeu (UE) 2016/679 del parlament europeu i del consell del 27 d’abril de 2016 en relació amb les dades personals a les quals tinguin accés durant la vigència d’aquesta homologació. 5.8. Entitats ja homologades a la data de la publicació d’aquestes bases d’homologació Les entitats que ja han estat homologades en anteriors edicions mantindran la seva condició d’entitats homologades sempre que presentin els documents assenyalats amb asterisc a la clàusula 5.9. d’aquestes bases, o la declaració responsable de la vigència dels mateixos, a través de l’adreça URL que en cada cas s’especifica a la mateixa clàusula. Aquesta qualificació d’entitat homologada restarà però condicionada a que la mateixa compleixi amb les noves obligacions que estableixen les presents bases i les subsegüents convocatòries. 5.9. Entitats que volen presentar-se per homologar-se Les entitats que desitgin obtenir de nou l’homologació prevista en aquestes bases hauran de presentar una sol·licitud a través de l’oficina virtual de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20140001164 Documentació a presentar per homologar-se: a) Documentació tècnica i administrativa a aportar a través de http://www.plaesportescolarbcn.cat/admin  Còpia de la titulació de la persona que ostenta la direcció/coordinació tècnica de les activitats*.  Projecte Esportiu de l’entitat que ha d’incloure: - Relació i comunicació amb les famílies dels esportistes - Coordinació i seguiment de l’equip tècnic de l’entitat - Protocols d’actuació en cas de pluja, substitució del monitoratge i accident  Relació de personal tècnic que lidera grups d’activitat amb el número de registre de professional de l’esport o del COPLEFC o en el seu defecte la titulació màxima obtinguda*. Per tal que les entitats disposin de marge suficient per adaptar-se a aquest nou requeriment, es facilita un període de gràcia de dos anys per tal de complir aquest requisit, que no caldrà presentar de forma obligatòria fins l’homologació de l’any 2026 corresponent al curs 2026-2027.  Declaració signada de l’acceptació del protocol de detecció, actuació i prevenció dels maltractaments i/o abusos sexuals infantils i adolescents i comunicació de les dades de la persona delegada o referent de protecció.*  Declaració responsable i de compromís conforme els monitors i les monitores responsables de les activitats organitzades per l’entitat disposaran dels certificats de delictes de naturalesa sexual i els posaran a disposició de l’entitat abans del 31 d’octubre de l’any en curs*.  Cas que s’escaigui, acord de cessió de la gestió entre l’entitat organitzadora i l’entitat gestora de les activitats esportives. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 20-22 https://bop.diba.cat A  Comunicació de les dades de la persona referent de l’Esport inclou.  Número de pòlissa i rebut de pagament de les corresponents assegurances de responsabilitat civil i accidents de les activitats.* b) Documentació administrativa a acreditar a través del portal de tràmits https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca  NIF o DNI del representant de l’entitat.  Estatuts i/o l’Acta de constitució de l’entitat  Inscripció al registre d’entitats esportives de la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya , al Registre del Departament de Justícia, al Registre mercantil, o de Cooperatives segons correspongui.  Les entitats que hagin concorregut en alguna altra convocatòria per a l’atorgament de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona, i que no hagin registrat cap canvi en la documentació requerida, o bé aquelles entitats la documentació de les quals consti actualitzada al Fitxer General d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de Barcelona, podran substituir aquests documents administratius per la declaració responsable de vigència de la documentació.  Certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social*, excepte si l’IBE disposa de l’ autorització per treure els certificats.  Certificat de registre de compte bancari mitjançant el corresponent tràmit de l’OVT: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20200001426 Tota aquesta documentació administrativa podrà ser compartida amb la Direcció d’Educació i Cultura, i el Departament d’Infància del propi Ajuntament en el cas que també vulguin habilitar- se per a la campanya d’estiu o les activitats extraescolars de cultura, educació, ciència i tecnologia sinó es declara el contrari. Excepte en el cas dels certificats d’estar al corrent de la SS i AEAT, donat que aquests comporten una caducitat. 5.10. Termini Els documents referents al procés d’homologació s’hauran de presentar com a tard el 30 d’abril de l’any en curs, en el cas que les entitats vulguin entrar en el període de sol·licitud de subvencions d’esport fora d’horari escolar i de monitoratge de suport del següent curs acadèmic. Les entitats tindran 15 dies hàbils per esmenar la documentació a partir de la data que se’ls hi requereixi. 5.11. Comissió de valoració d’homologació de les entitats La comissió d’homologació estarà presidida per la gerència de l’IBE, assistida pel director/a de Promoció i Esdeveniments esportius de l’IBE, pel/per la Cap de Promoció Esportiva de l’IBE, i el secretaria jurídic de l’IBE. La comissió farà una valoració de la documentació aportada per les entitats per valorar el grau de compliment amb les bases d’homologació i elevarà una proposta per tal que el President de l’Institut Barcelona Esports emeti la resolució on es relacioni totes les entitats homologades en l’any en curs. Una vegada resolt es publicarà al BOPB la relació d’entitats esportives homologades. Clàusula 5.12. - Pèrdua del reconeixement com a entitat homologada B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 21-22 https://bop.diba.cat A L’homologació de les entitats té per objectiu garantir la qualitat de l’oferta esportiva a la ciutat i que les famílies sense recursos suficients puguin rebre suport econòmic per part de l’administració pública perquè tots els infants i joves puguin gaudir de la pràctica esportiva. Aquestes subvencions per a la pràctica esportiva fora de l’horari lectiu contemplen un règim sancionador disposat a la clàusula 3.19 d’aquestes bases reguladores. Tal i com s’estableix en aquell apartat, les entitats homologades que no realitzin un ús adient i correcte dels fons públics percebuts en concepte de subvencions a infants i joves per l’esport extraescolar podran afrontar una sanció, a determinar per l’òrgan instructor, que suposes la pèrdua del reconeixement d’entitat homologada i la impossibilitat de tornar-ho a acreditar durant un període màxim de tres anys. En el moment de finalitzar el temps determinat de penalització, si l’entitat està interessada en tornar a homologar-se haurà d’iniciar novament tota la tramitació des de l’inici com correspon a una entitat interessada a homologar-se per primer cop amb les condicions establertes a la clàusula 5.9. Barcelona, 26 de febrer de 2024 El Secretari Delegat Manel Gómez València MANUEL GOMEZ VALENCIA - DNI 39362242L (TCAT) 2024.02.26 13:41:22 +01'00' Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 4-3-2024 CVE 202410041095 Pàg. 22-22 https://bop.diba.cat A