Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona ANUNCI DE CONVOCATÒRIA DE PROCEDIMENT DE CONCURRÈNCIA PÚBLICA PER A L'ATORGAMENT DE LA GESTIÓ CÍVICA DE CASAL DE JOVES ROQUETES La Comissió de Govern, en sessió del dia 17 d’octubre de 2024, en ús de les atribucions delegades per Decret d'Alcaldia 2023-20976, de 17 de juny, ha adoptat el següent acord: ACORD CONVOCAR el procediment de concurrència pública per a la presentació de projectes de gestió cívica a l’equipament municipal Casal de Joves Roquetes del Districte de Nou Barris del Districte de Nou Barris, per al seu atorgament d’acord amb el que estableixen les Bases generals per l’atorgament de projectes de gestió cívica en equipaments de l’Ajuntament de Barcelona, aprovades per aquesta Comissió de Govern el dia 25 de juliol de 2024 i publicades al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del dia 26 de juliol de 2024. AUTORITZAR la despesa total de 250.538,40 euros, dels quals 125.269,20 euros amb càrrec a l’aplicació pressupostària 48907/23212/0608 del pressupost de l’any 2025 i 125.269,20 euros amb càrrec a l’aplicació pressupostària 48907/23212/0608 del pressupost de l’any 2026 condicionat a l’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost posterior a l’actual. ORDENAR la publicació de la present convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. ESTABLIR, per a la presentació de sol·licituds, el termini de 10 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació d’aquest anunci. Les condicions d’aquesta convocatòria són les següents: 1. Objecte Convocatòria ordinària mitjançant concurrència pública per a la concessió d’una subvenció al projecte de gestió cívica a l’equipament municipal Casal de Joves Roquetes del Districte de Nou Barris, durant la vigència del conveni que es formalitzarà amb l’entitat seleccionada. Aquesta convocatòria es fa d’acord amb el que estableixen les Bases generals per l’atorgament de projectes de gestió cívica en equipaments de l’Ajuntament de Barcelona, aprovades per aquesta Comissió de Govern el dia 25 de juliol de 2024 i publicades al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del dia 26 de juliol de 2024. 2. Finalitats Les activitats o projectes que es desenvoluparan en el projecte de gestió cívica esmentat i què es subvencionaran hauran de seguir les especificacions de l’annex “Característiques essencials del projecte a l’equipament”. Pàgina 1 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 1-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona 3. Durada La gestió cívica s’iniciarà a partir del dia 1 de gener de 2025 o l’endemà de la formalització del conveni, si fos posterior, i tindrà una durada fins al 31 de desembre de 2026, i podrà ser prorrogat per acord exprés de les parts com a màxim fins al 31 de desembre de 2028 en les mateixes condicions tècniques i econòmiques. En cas que la formalització del conveni sigui posterior a la data prevista d’inici de la gestió cívica, l’Ajuntament detraurà la part proporcional corresponent de la subvenció atorgada. 4. Crèdit pressupostari i quantia màxima de la subvenció Per atendre la gestió cívica indicada a l’objecte d’aquesta convocatòria, la quantia màxima que es preveu atorgar serà la què s’estableix amb càrrec a les partides pressupostàries que es detallen a continuació: Exercici Òrgan Codi Codi Import pressupostari Gestor econòmic Programa 2025 125.269,20 € 0608 48907 23212 2026 125.269,20 € 0608 48907 23212 Total 250.538,40 € 5. Requisits per sol·licitar la subvenció D’acord amb el que estableix la Base quarta de les Bases generals reguladores de l’atorgament de la gestió cívica, poden ser sol·licitants per desenvolupar un projecte de gestió cívica les entitats, associacions i organitzacions sense ànim de lucre arrelades al barri/territori o sector funcional en el que s’ubica l’equipament objecte de gestió. Aquest arrelament implica l’existència de relacions de representativitat, proximitat i col·laboració entre l’entitat i altres organitzacions i la seva participació en dinàmiques comunitàries, ambdues condicions referides al territori o àmbit sectorial on s’ubica l’equipament per gestionar; en tot cas, l’arrelament s’ha de concretar mitjançant els requisits detallats a continuació. Igualment, les entitats sol·licitants han de reunir els requisits necessaris per poder ser beneficiàries de subvencions i acreditar el compliment dels següents requisits per a aquesta gestió cívica: a) Estar legalment constituïdes i tenir personalitat jurídica pròpia. b) Tenir objectius i finalitats relacionats amb les característiques essencials establertes en la convocatòria sobre el projecte de gestió cívica a desenvolupar a l’equipament. c) Estar inscrites en el Fitxer General d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de Barcelona. d) Tenir seu social o delegació al territori en el qual s’ubica l’equipament objecte de gestió. Si és procedent, l’Ajuntament de Barcelona pot autoritzar, de manera motivada, que l’entitat gestora fixi la seva seu social a l’equipament municipal objecte de gestió, en Pàgina 2 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 2-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona les condicions i cauteles específiques que, si escau, es detallin en el conveni de gestió cívica. En tot cas, el conveni ha de preveure que aquesta autorització pot ser revocada de manera motivada en qualsevol moment, no atorga al gestor cap dret preferent en la renovació o pròrroga de la gestió cívica, no pot comportar cap obstacle per al retorn de la possessió de l’equipament a l’Ajuntament, ni per un eventual procediment de desnonament administratiu i no comporta cap responsabilitat a l’Ajuntament pel desenvolupament de les activitats que s’hi diguin a terme, i el gestor s’ha de comprometre a canviar el domicili social en acabar la gestió cívica o en cas de revocació. e) Tenir una antiguitat major de cinc anys, o en el cas d’entitats de segon grau, que almenys una de les entitats associades tingui aquesta antiguitat, i comptar amb la dedicació voluntària dels seus membres en els projectes / activitats de l’entitat. f) Tenir una trajectòria durant els últims cinc anys en el desenvolupament d’activitats i projectes en l’àmbit associatiu, la participació ciutadana o en projectes d’interès comunitari de l’àmbit sectorial o en el barri (barris) / districte / ciutat. g) No haver donat lloc a cap a la resolució d’un conveni anterior de gestió cívica. h) Haver justificat en el termini previst qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona, organismes autònoms, entitats públiques empresarials i altres ens dependents de l’Ajuntament. i) Les entitats han de respectar els principis de transparència i bon govern en tot el que fa referència a la gestió cívica. En aquest sentit, han de fer explícit, en la proposta de gestió, els codis o normatives (Codi Ètic de les Associacions de Barcelona, o altres d’anàloga naturalesa) que faran servir com a referència, i els indicadors que permetran el seguiment i l’avaluació de l’acompliment d’aquests principis. Cal que dins aquests codis i indicadors s’inclogui necessàriament: la transparència econòmica i el sistema de governança, així com el compliment, quan correspongui, de l’article 15 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. j) Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Barcelona, l’Agència Estatal d’Administració Tributària, i la Tresoreria General de la Seguretat Social, i també amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament de Barcelona, si escau. k) No estar incursa o haver-ho estat en el darrer any en cap expedient administratiu (ja sigui sancionador o de restabliment de la legalitat) per vulneració greu o molt greu de la normativa, incloses les ordenances municipals, en qüestions vinculades a l’autoritat administrativa (particularment en relació amb el desenvolupament d’esdeveniments, incompliments d’horaris, etcètera). 6. Presentació dels projectes i de la documentació D’acord amb el que estableix la Base vuitena i novena de les Bases generals reguladores de l’atorgament de la gestió cívica, en tractar-se de subjectes amb l’obligació en virtut de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les entitats sol·licitants han d’emplenar i presentar obligatòriament la sol·licitud mitjançant de la Seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona (http://www.bcn.cat/tramits), seguint les instruccions indicades en el portal de tràmits. Pàgina 3 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 3-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona La presentació de les sol·licituds porta implícita l’acceptació d’aquestes bases. Així mateix, en relació amb el tractament de dades de caràcter personal, cal el consentiment inequívoc de la persona interessada per tal de poder incorporar les dades personals en els sistemes d’informació de l’Ajuntament de Barcelona, d’acord amb la legislació o normativa vigent en cada cas. L’Ajuntament de Barcelona ha de garantir la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que reculli, així com la implementació de les mesures, d’ordre tècnic i organitzatiu, que vetllin per la seguretat d’aquestes dades, i ha de facilitar tota la informació que correspongui, d’acord amb el què estableix en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d’abril de 2016 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Les entitats sol·licitants han de presentar la següent documentació: 1. Documentació relativa als requisits i la capacitat de l’entitat sol·licitant. a) Sol·licitud d’interès segons el model annex núm. 1 que inclogui: 1. Nom de l’equipament on es vol desenvolupar el projecte de gestió cívica 2. Nom oficial de l’entitat amb NIF/CIF. 3. Nom de la persona representant amb NIF, domicili i telèfon. 4. Adreça de correu electrònic a l’efecte de comunicacions i avisos. b) Certificació acreditativa de l’entitat i de la persona representant, emeses pel secretari o secretària de l’entitat, si escau, o per l’òrgan competent corresponent: - Localització de la seu social o delegació, si s’escau, en l’àmbit territorial on s’ubica l’equipament. - Antiguitat major de 5 anys (en el cas d’entitats de segon grau, una de les entitats associades) i la missió de l’entitat relacionada amb l’objecte de la gestió cívica. - Pertinença a xarxes o entitats de segon o tercer nivell del territori de Barcelona on s’ubica l’equipament o, si és procedent del sector funcional d’influència de l’equipament. - Composició de l’òrgan de govern de l’entitat, emès pel Registre d’Entitats Jurídiques del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. - Acord de l’òrgan de govern de l’entitat que expressi la voluntat d’aquesta a participar en la convocatòria i que autoritza a la persona representant i l’escriptura pública on constin els poders. c) Declaració responsable, segons el model annex núm. 2, signada per la persona representant legal de l’entitat, que asseguri: - Que l’entitat està inscrita en el Fitxer General d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament i que les circumstàncies reflectides en aquest fitxer no han experimentat cap variació o que, si s’escau, adjunta la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de l’entitat o variacions. - Que l’entitat està donada d’alta al Registre de subscriptors al servei de Notificació Electrònica de l'Ajuntament de Barcelona. - Que ha justificat totes les subvencions atorgades anteriorment per l’Ajuntament de Pàgina 4 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 4-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona Barcelona, organismes autònoms, entitats públiques empresarials i altres ens dependents. - Que no es troba incursa en cap causa de prohibició per rebre subvencions de l’Administració, ni ha donat lloc a cap resolució per incompliment d’un conveni anterior de gestió cívica. - Que està al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria de la Seguretat Social (TGSS) i la Hisenda municipal, imposades per les disposicions vigents, i que autoritza l’Ajuntament de Barcelona a sol·licitar de les administracions esmentades, directament o a través del Consorci d’Administració Oberta de Catalunya, les dades justificatives o certificats corresponents. - Que no realitza operacions financeres contràries a la normativa tributària en països que no tinguin normes sobre control de capitals i siguin considerats paradisos fiscals per la Unió Europea. - Que dona compliment de la normativa en matèria de prevenció de riscos laborals. - Que dona compliment de la normativa en matèria d’igualtat de gènere. - Que l’entitat no està incursa ni ho ha estat en el darrer any en cap expedient administratiu (ja sigui sancionador o de restabliment de la legalitat) per vulneració greu o molt greu de les ordenances municipals en qüestions vinculades a l’autoritat administrativa (particularment en relació amb el desenvolupament d’esdeveniments, incompliments d’horaris, etcètera). - Que designa i accepta la utilització de l’adreça electrònica, previstos a l’article 43 de la Llei 39/2015, per a totes les notificacions i comunicacions derivades del procediment de selecció. - Que respecta els principis de transparència i bon govern en tot el que fa referència a la gestió cívica d’equipaments o serveis, especificant els codis o normatives (Codi Ètic de les Associacions de Barcelona, o altres d’anàloga naturalesa) que fa servir l’entitat com a referència, i els indicadors que permeten el seguiment i l’avaluació de l’acompliment d’aquests principis; concretant les dades de transparència econòmica i el sistema de governança, així com el compliment, quan correspongui, de l’article 15 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. d) Memòria de la trajectòria, com a mínim, en els últims dos anys en l’àmbit associatiu o en el de participació ciutadana o en projectes d’interès comunitari en el barri (barris) / districte / ciutat. e) Documentació acreditativa de l’experiència com a gestors de projectes de gestió cívica, si s’ escau, mitjançant un Informe sobre l’últim Balanç Comunitari realitzat en els últims dos anys en relació al desenvolupament d’un projecte de gestió cívica, emès per la Direcció municipal de l’Ajuntament de Barcelona competent en matèria de Participació ciutadana. 2. Documentació relativa a la presentació del projecte de gestió cívica: Pàgina 5 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 5-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona a) Declaració de presentació del projecte on hi consti: 1. Nom de l’equipament on es desenvoluparia la gestió cívica 2. Nom de l’entitat amb NIF/CIF b) Projecte de gestió cívica on s’hi descriguin els punts que es relacionen a continuació: 1. Característiques de l’entorn socioeconòmic i cultural on s’ubica l’equipament que siguin rellevants per al projecte de gestió cívica. Objectius generals i específics. 2. Descripció del procés d’elaboració del projecte presentat en què s’explicitin participants a títol individual o col·lectiu que han format part. 3. Organització i funcionament, que ha d’incloure l’organització del personal, tasques per desenvolupar, els mecanismes de coordinació, horaris, etc.). 4. Pla de foment de la participació en la gestió del projecte de l’equipament, que ha d’incloure els espais o òrgans de participació, espais de coordinació entre l’equipament i a l’entitat gestora, mecanismes de participació de les persones o entitats usuàries, de la ciutadania en general, mecanismes de relació amb els agents de l’entorn i per fomentar la pluralitat de la participació; i estratègies per a incentivar-la més enllà dels canals. 5. Àmbits d’actuació i tipologia de les activitats proposades. Programació d’activitats i projectes que es promouran durant el primer any d’implementació del projecte de gestió cívica de l’equipament, i les línies de treball per als posteriors. 6. Sistema d’avaluació dels resultats, que ha d’incloure la descripció dels indicadors, eines i periodicitat per a l’avaluació dels objectius. 7. Pla de comunicació i difusió de l’equipament. 8. Inclusió de la perspectiva de gènere de forma transversal. 9. Estudi economicofinancer, que ha d’incloure obligatòriament la previsió de despeses classificades per concepte i en què es detallin els imports previstos, els ingressos classificats per fonts de finançament amb concreció dels imports previstos, i la proposta de preus que hauran de satisfer les persones usuàries dels serveis i les activitats (preus privats comunicats). En cas que l’Ajuntament tingui vigents preus per a aquest equipament, la proposta de preus de l’entitat s’hi ha d’ajustar. En el cas d’incompliment dels requisits o requeriments esmentats a l’apartat 8.3, l’òrgan instructor atorgarà a la sol•licitant un termini d’esmena de 10 dies d’acord amb el que estableix l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i, si continua l’incompliment, no admetrà la sol•licitud. Així mateix, tampoc admetrà les sol•licituds que incompleixin qualsevol de les presents bases. 7. Termini de presentació dels projectes i de la documentació Serà des del 25 d’octubre de 2024 al 8 de novembre de 2024, ambdós inclosos. Qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit. Pàgina 6 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 6-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona 8. Instrucció i resolució del procediment La instrucció del procediment de concurrència pública correspon a la Direcció de Serveis a les Persones i al Territori del Districte de Nou Barris que, d’acord amb el que estableix la Base dotzena, en cas que es presenti una única sol·licitud, valorarà el projecte i emetrà un informe proposant o desestimant la seva adjudicació a l’òrgan competent. En cas que es presenti més d’una sol·licitud, es constituirà la Comissió de Valoració prevista a la Base onzena, la qual valorarà les sol·licituds i elevarà una proposta de resolució a l’òrgan competent per resoldre. La Comissió de Valoració estarà formada per les següents persones:  En representació de la gerència responsable de l’equipament (Districte de Nou Barris): - Marta Rubio Alcañiz, directora de Serveis Generals del Districte de Nou Barris - Isabel Santaulària i Carrasco, directora de Serveis a les Persones i al Territori del Districte de Nou Barris. - M.Pilar Moros Lozano, coordinadora de Serveis a les Persones i al Territori del Districte de Nou Barris. - Laura Rodríguez Casal, gestora de projectes als barris de Roquetes i Verdum del Districte de Nou Barris.  En representació de la direcció competent en matèria de participació ciutadana: - Eva Luengo Laporta  En representació de la direcció competent del programa sectorial, en el cas d'un equipament de districte; o en representant del districte on està ubicat l'equipament si és responsabilitat d'una àrea: - M Pilar Pascual Calvo i Mònica Mondejar Fernández, referents del Departament de Joventut.  En representació del teixit associatiu del territori o àmbit sectorial corresponent a l’equipament: - Sr. Pep Ortiz  En representació de la plataforma referent de les entitats de Barcelona que desenvolupen projectes de gestió cívica: - Sr. Enric Capdevila Actua com a secretari de la Comissió de Valoració, Ricardo Fernández Aranda, secretari delegat del districte de Nou Barris. D’acord amb el que estableix la Base dotzena, la Comissió de Valoració es reunirà en acte públic al districte de Nou Barris, de manera presencial i telemàtica el dia 14 de novembre de 2024, a les 14:00 hores (primera convocatòria), i 14:15 hores (segona convocatòria). La Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona és l’òrgan competent per resoldre l’atorgament de la gestió cívica d’acord amb el Decret d'Alcaldia 2023-20976, de 17 de juny, a proposta de l’òrgan instructor o de la Comissió de Valoració, segons correspongui. Pàgina 7 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 7-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona 9. Criteris valoració dels projectes D’acord amb el que estableix la Base desena de les Bases generals, la valoració sobre 10 punts de les propostes consta de dos parts: a) la valoració de l’experiència acreditada que serà ponderada sobre 2 punts i b) la valoració del projecte de gestió cívica presentat que serà ponderat sobre 8 punts. Exemple de càlcul: Nota experiència Nota projecte Total 20% de la nota 80% de la nota 7 Resultat balanç comunitari 80 resultat valoració projectes Exemple (sobre 10) (sobre 100) 7,8 Nota Total 1,4 (ponderat sobre 2) 6,4 (ponderat sobre 10) puntuació (7x2)/10 (80x8)/100 final a) Per la valoració de l’experiència en el desenvolupament de projectes de gestió cívica, fins a 10 punts. S’atorgarà la valoració numèrica continguda en l’informe valoratiu del Balanç Comunitari, presentat per l'entitat com a documentació acreditativa, que emet per la Direcció municipal competent en matèria de Participació ciutadana. b) Per a la valoració del projecte de gestió cívica presentat per l’entitat, fins a 100 punts, partint de la consideració dels criteris següents: 1. Adequació́ del projecte a la realitat social i cultural en què s’insereix el projecte i a les necessitats del col·lectiu i al territori al qual s’adreça, fins a 15 punts. Acurada diagnosi de la realitat social i juvenil de l’entorn, l’anàlisi de les dades i l’adequació del projecte global al context sociocultural del barri on s’ubica l’equipament fins a 2 punts. o Definició d’una proposta estructurada d’actuació que descrigui els objectius generals i específics tenint en compte l’entorn social i cultural de l’equipament, i les dinàmiques dels joves així com un programa d’activitats coherent i adequat als objectiu fins a 2,5 punts. o Per la millora d’obertura de l’equipament, amb la descripció acurada de la proposta d’activitats fins a 3,5 punts o Per la coordinació i intercanvi amb el teixit associatiu juvenil, serveis i equipaments adreçats al jovent del territori i del Districte, fins a 4 punts. o Incorporació de mesures per acollir i fomentar la creació de xarxes comunitàries entre entitats i usuàries, fins a 3 punts. 2. Grau de participació i obertura en la definició del projecte, fins a 10 punts. o Elaboració del projecte de gestió de forma participada amb veïns i veïnes i entitats vinculades al barri o àmbit de joventut, fins a 5 punts. o Descripció dels mecanismes i canals de participació utilitzats per a la definició del projecte, que inclogui la proposta de transparència i comunicació del retorn del projecte al participants, es descriguin la presa de decisions, estatuts, memòria d’activitat, balanç econòmic, etc fins a 5 punts. Pàgina 8 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 8-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona 3. Claredat en la governança i diferenciació entre entitat gestora i gestió del projecte, i entre equip tècnic, i altres espais de participació de la gestió cívica, fins a 15 punts. o Proposta detallada del funcionament i composició dels òrgans de gestió i participació de l’equipament, fins a 3 punts. o Descripció de les tasques i rols de l’entitat gestora dins del projecte de gestió, fins a 3 punts. o Descripció de les tasques i rols del personal contractat remunerat, fins a 3 punts. o Descripció de les tasques i rols dels voluntaris i les voluntàries i de les entitats vinculades al projecte, fins a 3 punts. o Disposar d’una Normativa interna per a participar en la gestió del programa d’activitats, usos i funcionament de l’equipament, elaborada de forma participada, actualitzada o bé planificació del procés d’elaboració o actualització. fins a 3 punts. 4. Mecanismes previstos per garantir la participació i implicació de les persones usuàries beneficiàries en la dinàmica i la gestió de l’objecte de la gestió cívica; claredat dels espais i diferenciació entre mecanismes cap a usuàries, grups amb projectes, entitats; claredat de les estratègies actives més enllà dels canals formals, i pluralitat de la participació per sexe/gènere, edat i interculturalitat, fins a 20 punts. o Mecanismes previstos per a garantir la participació i la implicació de les persones usuàries en les dinàmiques i gestió de l’equipament, fins 4 punts. o Proposta d’elaboració del projecte de gestió de forma participada amb els grups amb projectes, fins a 4 punts. o Estratègies previstes per a la inclusió de les entitats de forma participada en el projecte de gestió, fins 4 punts. o Mecanismes per a incorporar la perspectiva de sexe/gènere, edat, interculturalitat, generacional, persones amb discapacitat i de manera interseccional, fins a 4 punts. o Mecanismes d’inclusió de les persones usuàries i les entitats del territori i les entitats juvenils en els òrgans de participació de l’equipament, fins a 4 punts. 5. Qualitat i pluralitat de la proposta de programació anual d’activitats; coherència i concreció de l’aposta per l’impuls i/o acompanyament de projectes comunitaris autoorganitzats per persones usuàries; implicació en el calendari festiu i de cultura popular del territori; incorporació de la perspectiva de gènere; interculturalitat; i grau de complementació amb serveis municipals allotjats, fins a 15 punts. o Proposta de projectes d’activitats adequades a les característiques essencials de l’equipament i del territori, fins a 3 punts. o Descripció detallada de les activitats programades de forma periòdica, calendari d’implementació i programa cultural en caps de setmana i estiu, fins a 3 punts. o Proposta metodològica per a impulsar i/o acompanyar els projectes comunitaris autoorganitzats pel jovent, fins a 3 punts. o Proposta d’implicació en el calendari festiu i cultural del barri, fins a 3 punts. Pàgina 9 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 9-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona o Proposta de treball i de coordinació amb els serveis, fins a 3 punts. 6. Concreció́ d’un pla de comunicació́ de les activitats o prestacions que es proposen tenint en compte els diferents col·lectius destinataris i l’ús de canals diversos, fins a 5 punts. o Cronograma i gràfic de difusió de les activitats, fins a 1 punts. o Descripció i adequació dels canals de comunicació, xarxes socials i web propi als diferents destinataris, així com la calendarització d’actualitzacions per a la difusió d’activitats, fins a 2 punts. o Originalitat i innovació en la proposta comunicativa, garantint l’adequació a la normativa gràfica municipal fins a 2 punt. 7. Idoneïtat i concreció́ dels indicadors establerts per al seguiment i l’avaluació́ dels objectius del projecte, fins a 5 punts. o Proposta detallada i coherent dels indicadors d’avaluació i dels resultats esperats de la gestió del projecte, en coherència amb els objectius i activitats fixades, fins a 2 punts. o Incorporació d’una perspectiva de seguiment i avaluació continuada, així com de la mesura de l’impacte de les accions realitzades, fins a 3 punts. 8. Mecanismes previstos per garantir la inclusió de la perspectiva de gènere, de forma transversal, fins a 5 punts. o Incorporació de mesures específiques per promoure la igualtat i incorporar la perspectiva de gènere (pla, comissions, reglaments que garanteixin la paritat o presència en càrrecs o espais decisoris, protocols de prevenció d’agressions masclistes, participació en activitats i programació cultural per part de les dones, etc.), fins a 1 punt. o Incorporació d’accions per a garantir la participació i inclusió de persones amb diversitat cultural en la utilització de l’oferta del casal, fins a 1 punt. o Incorporació d’accions per a garantir la participació i inclusió de persones amb diversitat funcional en la utilització de l’oferta del casal , fins a 1 punt. o Proposta d’anàlisi de dades de participació del projecte i les activitats desagregades per gènere, i característiques diferencials i posteriors actuacions de millora, com per exemple, accions formatives dins l’equip , fins a 2 punts. 9. Coherència, viabilitat i solidesa de la memòria explicativa de la previsió́ d’ingressos i despeses i la seva aplicació́ al projecte de gestió́ cívica; i adequació dels preus comunicats, fins a 10 punts. o Descripció del balanç equilibrat de la previsió d’ingressos i despeses, diferenciant despeses de personal, activitats, tallers i altres, fins a 5 punts. o Proposta de preus de les activitats per tipologia i del lloguer d’espais i resta de material, seguint allò establert a les característiques essencials de l’equipament, fins a 3 punts. o Diversificació de les fonts de finançament, fins a 2 punts. Pàgina 10 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 10-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona 10. Resolució i notificació El termini màxim de resolució i notificació és de sis mesos des de la publicació de la present convocatòria d’acord amb el que estableix l’article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. D’acord amb el que estableix la Base tretzena, la resolució serà notificada personalment a totes les participants. Potestativament, es publicarà el resultat de l’adjudicació en aquells altres mitjans de difusió que s’haguessin utilitzat per fer la convocatòria de la gestió cívica (seu electrònica, web municipal, tauler d’edictes). La resolució del procediment de concurrència pública no posa fi a la via administrativa i, si escau, s’hi pot interposar un recurs d’alçada davant de l’Alcaldia, d’acord amb el que estableix l’article 13 de la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona. Annexos:  Característiques essencials del projecte a l’equipament La direcció referent en quant a la tipologia de l’equipament (casal de barri, casal de joves, etc.) marcarà quines són les característiques essencials que ha de recollir el projecte de gestió cívica presentat per l’entitat.)  Plànols de l’equipament  Inventari dels béns mobles i equipament  Estudi econòmic-financer En l’estudi econòmic-financer, l’òrgan municipal responsable haurà de concretar a qui correspon l’assumpció de les despeses de subministraments de l’equipament objecte de la convocatòria específica de la gestió cívica: consums d’electricitat, gas i aigua, neteja, reciclatge i control de plagues, així com les relatives a les instal·lacions i aparells de clima, ascensors, protecció d’incendis, intrusisme, alarmes, legionel·losis, com també les despeses de telecomunicacions relatives a telefonia i WI-FI.)  Model annex núm. 1 Sol·licitud d’interès i documentació requerida  Model annex núm. 2 Declaració responsable CARACTERÍSTIQUES ESSENCIALS DELS PROJECTES DELS EQUIPAMENTS MUNICIPALS: CASALS DE JOVES DE NOU BARRIS D’acord amb la legislació especial del municipi de Barcelona i les Normes Reguladores de la Participació Ciutadana, l’Ajuntament de Barcelona té la voluntat d’aprofundir en els mecanismes de participació ciutadana, reforçant la pràctica democràtica a partir de la cooperació entre l’Ajuntament, les associacions i els agents socials com a factors de progrés i cohesió. Dins d’aquesta voluntat es contempla en els instruments de participació ciutadana la gestió cívica dels equipaments de proximitat, i és en aquesta direcció que pel ´Casal de joves Roquetes es prioritza com a model de gestió de l’equipament, el de la gestió cívica per Pàgina 11 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 11-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona part d’entitats vinculades al territori del Districte de Nou Barris i amb una marcada trajectòria d’actuació social i cultural. En aquest Annex s’estableixen les línies generals que ha de contenir el projecte de gestió cívica dels equipaments i que l’entitat concurrent a la gestió ha de concretar en un projecte singularitzat amb els apartats que s’enumeren a les bases. Aquest annex té com a marc de referència el document «Cap a una política pública d’acció comunitària», el Pla municipal d’Acció Comunitària 2018-2022,el Pla d’equipaments i Serveis juvenils 2018-2028 i el Pla d’Adolescència i Joventut 2017-2021. 1. MISSIÓ Els Casals de Joves es caracteritzen per una finalitat compartida i imprescindible que és educar en la participació, és a dir, que totes les persones joves sàpiguen participar i influir en el seu entorn. Són un projecte col·lectiu, de treball de barri i amb l’entorn més proper, de transformació de l’àmbit local, de compromís ciutadà, etcètera. 2. DEFINICIÓ, PERSPECTIVES, DIMENSIONS, VALORS, OBJECTIUS, FUNCIONS, I ÀMBITS D’INTERVENCIÓ DELS CASALS DE JOVES Definició Equipaments de promoció social que parteixen d’un projecte de dinamització i intervenció comunitària, actuen com a promotors de projectes i iniciatives juvenils liderats pel jovent, creant espais comuns de reflexió, intercanvis d’experiències, treballant amb altres agents del territori. Partint d’una visió diversa i integradora, que promogui la cohesió social, la disminució de les desigualtats i el reconeixement de les diversitats. Perspectives El Casal de Joves ha de concebre, des de la visió jove, altres mirades a l’hora de portar a terme les seves accions. Si veritablement es treballa per una societat igualitària i cohesionada socialment, cal considerar aquestes perspectives: - Perspectiva de gènere. - Perspectiva saludable i sostenible. - Perspectiva inclusiva. - Perspectiva de diversitat. Dimensions Prenent com a referència la persona jove, les accions han d’incidir en tres dimensions principals: - Acció individual: perquè incideix en la pròpia persona jove, perquè pugui accedir a qualsevol informació, eina o recurs fruït de la seves necessitats concretes i peculiars. - Acció col·lectiva: tenir una incidència no només en el o la jove individual, sinó en el col·lectiu juvenil alhora que crea un espai de connexió, coneixença i apropament entre els i les joves d’un mateix territori. - Acció comunitària: és a dir, més enllà de les accions individuals i col·lectives, pretén ser un punt de trobada on es creïn projectes de forma conjunta des de les persones joves. El resultat, però, té un valor afegit ja que va més enllà de la individualitat del col·lectiu jove perquè vol generar moviment i tenir un impacte positiu en el territori com l’enfortiment de la comunitat, millora de les condicions de vida del territori i vetllar per la inclusió social. Pàgina 12 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 12-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona Objectiu general Promoure la plena ciutadania dels i de les joves a partir de la Participació en projectes col·lectius que fomentin la implicació social i comunitària, i de l’accés a una sèrie de recursos que afavoreixin l’autonomia i el desenvolupament personal. Objectius específics: - Promoure l’aprenentatge d’una actitud crítica, autònoma, cooperativa i activa de les persones joves que hi participen. - Enfortir l’associacionisme juvenil com un àmbit per als aprenentatges de la ciutadania amb una formació d’actituds actives, crítiques i cooperants. - Augmentar les pràctiques participatives, culturals, associatives i creatives de les persones joves. Per promoure la participació juvenil, cal delimitar espais i estructures en les quals es pugui participar. - Afavorir el desenvolupament social i personal de les persones joves esdevenint un agent referencial en el seu procés educatiu. - Dotar de recursos, servir de recolzament i promoure la participació en les iniciatives de dinamització cultural de l’entorn o la comunitat on s’ubiquen. Els Casals han de ser eines al servei del desenvolupament comunitari, de la dinamització social del seu territori. És aquí on sorgeix la relació amb altres persones i la col·laboració indispensable en la construcció de la ciutat/comunitat. - Prevenir, identificar, canalitzar i col·laborar en la resolució de problemes d’inserció social de la gent jove. Els Casals, com a associacions de barri integrades en la xarxa comunitària, poden ajudar a una interacció constructiva i enriquidora entre les persones joves i la societat a la qual pertanyen. Funcions: S’emmarquen en set línies de treball: - Comunicació efectiva de la informació. o Disposar d’informació, i mantenir-la actualitzada. o Tenir identificades les fonts d’informació amb un contingut complet i ajustat als criteris de veracitat i racionalitat sobre les qüestions sol·licitades amb més freqüència, com a element que es pot facilitar en l’acció informativa i com a garantia que aquesta acció es fa amb rigor. Mantenir-se actualitzat pel que fa a mitjans i canals de comunicació efectiva amb les persones adolescents o joves. o Fer un ús racional de cada canal segons la situació o la necessitat. - Dinamització sociocultural. Acció educativa en la participació. o Disposar i garantir que els recursos d’espai del Casal de Joves definits com a relacionals i de trobada estiguin oberts en tot moment i dedicats a aquestes finalitats, tot vetllant perquè es mantingui i es respecti la lliure decisió de la persona jove de no participar en cap activitat i de no tenir l’obligació de fer una consumició per estar en aquest espai. Pàgina 13 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 13-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona o Oferir als adolescents i joves, d’una forma diferenciada, un servei de dinamització que prepari i faciliti recursos lúdics i tecnològics d’ús compartit i que proposi participar en activitats o projectes col·lectius. o Tenir present que l’abast de l’acció sociocultural també inclou l’entorn exterior de l’equipament i, per tant, s’hi haurien de poder dur a terme activitats de forma periòdica i alhora fer una observació per si es detecten problemàtiques que necessitin una intervenció socioeducativa. o Dur a terme l’acció educativa en la participació d’una forma inespecífica i des d’una perspectiva pràctica basada en “aprendre fent”. I considerar, tant com sigui possible, els diversos nivells i estadis en què es conceptualitza la participació a fi de portar a terme una acció educativa com més coherent millor. - Promoció de l’associacionisme juvenil. o Dissenyar i dur a terme accions que cerquin i afavoreixin la creació d’iniciatives o projectes juvenils i que, alhora, ofereixin un acompanyament i un suport que en faciliti el desenvolupament. o Facilitar sales, espais i recursos materials i tècnics, a grups, col·lectius, associacions, plataformes i xarxes juvenils perquè portin a terme les seves accions i activitats. o Acompanyar i assessorar entitats i col·lectius juvenils en la realització dels projectes, els actes, les campanyes, etcètera, que portin a terme, tant de forma continuada com puntual. o Donar un suport específic a les entitats i els projectes de caire associatiu que actuen a partir de la gratuïtat i del compromís voluntari de persones joves i que desenvolupen una acció amb una vocació clara de servei públic que contribueix a la formació d’una ciutadania responsable, crítica i activa, i a la vertebració i la dinamització comunitària. Des d’aquesta perspectiva, es posen en relleu dos tipus de projectes:  Les associacions de lleure educatiu: els esplais i els agrupaments escoltes (caus).  Els projectes juvenils autogestionats d’acció formativa i de dinamització comunitària. o Fer difusió de les entitats, els grups, les plataformes i les xarxes que hi ha al territori a la seva ciutadania en general, de forma proactiva. o Afavorir l’ús de les instal·lacions i facilitar els recursos adients per tal que entitats i grups juvenils hi portin a terme les seves activitats, i oferir cooperació en aspectes tècnics i organitzatius en les activitats que siguin de caire obert. o Col·laborar amb associacions, plataformes i col·lectius juvenils en l’organització d’accions i activitats que es facin a l’espai públic. o Col·laborar en els aspectes que es considerin adients i que tinguin com a objectiu la vertebració associativa del territori o l’organització d’actes i esdeveniments impulsats per una xarxa d’entitats i grups juvenils. - Acció comunitària i treball en xarxa o Potenciar el treball en xarxa col·laborant amb altres equipaments del territori i altres entitats compartint projectes treballant en xarxa com a eina de foment de la participació i aprofitament de recursos comuns. Pàgina 14 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 14-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona o Participar de la dinàmica comunitària i treballar amb els agents que en formen part, en l’organització d’accions pròpies del calendari festiu, les activitats de caire tradicional, les campanyes col·lectives de tipus social, etcètera. o Cooperar en el treball sociocomunitari que es porta a terme des de la comunitat per resoldre certes conflictivitats i problemàtiques que apareixen al territori o per millorar determinats aspectes o situacions socials. o Ser un agent actiu en l’impuls i la vertebració comunitària del territori. o Establir mecanismes de coordinació i fer trobades de contrast i d’acció conjunta amb els agents del territori que porten a terme una actuació que tingui una certa relació amb la que fa el Casal de Joves (centres d’educació secundària, centres oberts, etcètera). - Formació i descoberta cultural. o Elaborar i oferir un programa d’activitats periòdic que estigui format per una sèrie d’accions de tipus divers i que tinguin un component formatiu clar. o Desenvolupar estratègies que, a més de les activitats, identifiquin, integrin i defineixin altres elements que actuen com a mitjans educatius i que tenen una incidència rellevant en la formació de les persones joves. o Apropar i facilitar el coneixement de nous continguts sobre temàtiques diverses i sobre tendències i corrents emergents en l’àmbit sociocultural. - Suport a la creació jove. Difusió i divulgació. o Donar suport a les inquietuds creatives de les persones joves des d’una perspectiva que suposa aprenentatge, experimentació i intercanvi, mitjançant una estratègia que integri la facilitació de recursos d’espai i material, l’acompanyament i l’assessorament. o Fer difusió de la creació jove mitjançant la participació en el programa sociocultural del Casal de Joves i en certàmens, concursos i mostres específiques que tinguin aquesta finalitat. - Implantació de serveis i programes segons les necessitats o els interessos juvenils. o Prestar els serveis i oferir els programes de promoció sociocultural que s’hagin determinat, mitjançant uns criteris i unes pautes que n’assegurin un funcionament correcte i cercant que s’ajustin a les especificitats de les persones joves i de les entitats i els col·lectius juvenils que en vulguin fer ús. o Prestar els serveis i oferir els programes d’altres àmbits d’actuació (educació, salut, ocupació, etcètera) que s’hagin determinat, a partir de la seva integració plena en la prestació de serveis del Casal de Joves. o Incidir en l’ús responsable de les instal·lacions i els recursos del Casal de Joves, i en la col·laboració per mantenir-los en les millors condicions. o Copsar les possibles demandes que facin joves i associacions juvenils quant a la implantació de nous serveis o quant a disposar de nous recursos. o Exposar, de forma pública, els informes periòdics que s’elaborin sobre l’acció duta a terme pel casal, incloent-hi també resultats i dades qualitatives. Aquesta és una funció que es concreta a fi d’avançar en la gestió transparent dels equipaments i els serveis públics i en l’execució d’unes avaluacions més completes i de més qualitat. Àmbits d’intervenció: Drets humans i ciutadania, associacionisme, creació jove, cultura, educació, ocupació, integració, prevenció, sostenibilitat i medi ambient, lleure i turisme juvenil, solidaritat i cooperació internacional, promoció de la salut, accions comunicatives, gènere,... Pàgina 15 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 15-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona 4. TRETS IDENTITARIS Segons el pla d’Equipaments i Serveis juvenils 2018-2023, entre els trets identificatius dels Casals de Joves, es destaquen els següents: - Caràcter associatiu. S’entén com una agrupació de persones que s’uneixen de manera voluntària per aconseguir una finalitat comuna sense ànim de lucre. El moviment associatiu respon a la voluntat de transformar la realitat a través de la participació i la cohesió social. - Apoderament de la gent jove. La gent jove té la capacitat de ser protagonista en la presa de decisions sobre tot allò que l’afecta. És la finalitat principal de la seva acció. Es promou la participació tenint en compte les escales i intensitats diferents de participació que s’hi poden donar. En tot moment es cerquen mecanismes que facilitin la implicació en els processos vinculats a la presa de decisions i a l’execució d’aquestes decisions. - Projecte obert per a joves i de joves. Les persones implicades en aquest tipus de projectes són joves menors de 30 anys. Els projectes són espais oberts on qualsevol pot participar. Els projectes parteixen de la capacitat d’associar-se, organitzar-se i decidir en assemblea. - Democràcia participativa. Són projectes que es basen en la capacitat de decidir i que promouen la participació directa de la gent jove a l’hora de prendre les decisions. El funcionament de la presa de decisions es basa en l’assemblearisme i l’horitzontalitat. - Voluntariat. Els projectes estan liderats per persones voluntàries que formen part de la mateixa entitat i que, a partir de sistemes diferents de participació, decideixen en tot moment què es fa, com es fa i per què es fa. D’altra banda, també volem subratllar que, si bé és cert que aquestes entitats estan liderades des del voluntariat, d’acord amb les característiques i el volum del projecte, cal disposar de personal contractat a fi de poder gestionar aspectes rellevants de la gestió i el funcionament del dia a dia. - Alt valor educatiu. Els projectes autogestionats tenen una voluntat educativa. Són projectes que suposen una font d’aprenentatge per a la gent jove que hi participa. A través d’aquests projectes, desenvolupen habilitats, adquireixen coneixements i creen valors. En aquest sentit, tenen un caràcter capacitador. - Impacte directe en la realitat del territori. Els projectes responen a una realitat territorial, hi actuen directament i generen dinàmiques que repercuteixen directament en l’entorn immediat. La majoria de projectes estableixen vincles amb altres agents del territori i generen un diàleg permanent que és capaç de transformar el territori. 5. PRESTACIONS 5.1. PRESTACIONS BÀSIQUES Es defineix la prestació com les ofertes que es presten de forma general i majoritària i que responen a les necessitats del jovent. Pàgina 16 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 16-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona - Atenció a ciutadania: acollida i acompanyament: És l’atenció personal, individualitzada, a la ciutadania que ho sol•liciti, que facilita informació sobre les activitats i projectes del casal i disposa d’informació sobre els serveis que s’ofereixen al barri i per joves. S’haurà de dur a terme de forma presencial, telefònica, per e-mail i xarxes socials. - El projecte que es presenta ha d’incloure una proposta per aquesta activitat d’acollida i acompanyament, especificant els instruments i la metodologia de detecció i recollida de demandes. S’ha d’oferir durant tota la franja d’obertura del casal. - Espai de trobada i de relació: S’ofereix un espai obert i de socialització per a les persones joves, amb l’objectiu de promoure la interrelació. Ha de ser un context acollidor, que ofereixi un valor afegit a la resta d’alternatives que tenen les persones joves. - Foment de l’associacionisme i suport a iniciatives juvenils: o Cessió i lloguer d’espais i de materials: Inclou els serveis de cessió i de lloguer d’espais i/o materials disponibles. El projecte que es presenta ha d’incloure una proposta de normativa interna de cessió i lloguer d’espais i/o materials disponibles especificant els instruments i la metodologia de recollida de demandes, tot recollint aquestes consideracions.  Cessió d’espais: El casal ha de facilitar espais i/o infraestructures al jovent, a grups, associacions i entitats sense ànim de lucre, amb criteris tècnics, per tal que puguin portar a terme les seves activitats, sempre en funció de les possibilitats del casal i el reglament que es determini. El mínim que ha de contenir el reglament de cessió d’espais i/o materials disponibles són els següents aspectes:  La cessió per entitats del barri es realitzarà de manera gratuïta, sempre i quan l’activitat sigui organitzada sense ànim de lucre, en cas contrari s’establirà un preu de lloguer d’espai (preu privat comunicat). Es prioritzaran aquelles activitats obertes al jovent i de caràcter participatiu i comunitari.  La cessió per grups informals del barri en què la seva activitat es consideri d’interès col•lectiu s’ha de realitzar de forma gratuïta.  La programació del casal ha de preveure una reserva de temps i d’espais suficient per a la cessió a entitats i grups informals del barri. El reglament intern de cessió ha de preveure instruments de foment de l’oferta d’espais a les entitats i grups del barri, i els sistemes de correcció adients prèviament comunicats a les persones usuàries i entitats en el cas que s’incrementin el número de demandes de cessió d’espais sense poder atendre.  Lloguer d’espais: Està subjecte a pagament de preus privats comunicats, i ha de contemplar el lloguer d’espais i/o materials Pàgina 17 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 17-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona disponibles ciutadans i grups per a usos privats, així com a entitats de fora del barri, sempre que les activitats de l’equipament ho permetin. L’entitat concurrent haurà d’incloure al projecte una proposta de preus per al lloguer d’espais i/o materials disponibles. En cas d’haver-se de modificar posteriorment, hauran de ser aprovats pel Consell/Espai de Participació del centre i pel Districte de Nou Barris. o Viver de projectes juvenils: Són aquelles accions desenvolupades per al foment de projectes d’interès juvenil, amb termini com a màxim d’un any i que requereixen del suport tècnic i material per a la seva construcció. o Allotjament per a entitats: Accions vinculades al foment d’entitats que desenvolupen arts escèniques i /o artístiques que per la seva especificitat requereixen d’un espai adient a la seva activitat. Normalment realitzen activitats culturals i artístiques en el propi equipament com a contraprestació que ajuda a nodrir la programació del casal. o Servei de bústies: Les entitats juvenils que ho demanin podran disposar d’un servei de bústia on rebre informació / difusió especialitzada. - Dinamització juvenil i intervenció comunitària: Inclou tant activitats de dinamització sociocultural per a potenciar la participació del col·lectiu jove dins del calendari festiu com activitats formatives de diversa índole (tallers i/o píndoles monogràfiques), tant de l’àmbit multimèdia, com de la promoció de la salut, sensibilització,... o Tallers: Aquestes activitats, que normalment tenen una periodicitat setmanal, són una manera de formar-se i de desenvolupar les inquietuds pròpies, i ofereixen una proposta d’entreteniment accessible i enriquidora. o Suport a l’estudi: Accions específiques destinades a facilitar la millora en l’estudi, oferint activitats com sala de lectura i biblioteca, sala d’estudi en època d’exàmens, suport i orientació acadèmica, o formacions orientades a aspectes més acadèmics, com sobre llengües, de gestió pròpia. o Grups estables: Promoció de grups estables joves que puguin promoure projectes i organitzar-se en relació a un interès comú, o Calendari festiu i tradicional: Amb l’objectiu d’ arribar a més joves del territori i interactuar amb altres actors. Poden ser a l’interior del casal i a l’espai públic prèvia autorització del Districte. o Activitats esportives: Aquest tipus d’activitat té la virtut de connectar molt directament amb la franja d’edat juvenil o, almenys, amb un sector d’aquesta franja. - Suport i difusió de la creació jove: o Inclou aquelles accions tant per apropar la cultura als col·lectius juvenils com aquelles per a la promoció i/o projecció de les seves creacions artístiques i culturals (espai d’exposicions, espai d’assaig d’arts escèniques, bucs d’assaig musical, servei multimèdia especialitzat en la creació audiovisual, sala de concerts/auditori per a actuacions i representacions, accions per a la difusió de la creació juvenil, accions per afavorir l’intercanvi creatiu,...) Pàgina 18 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 18-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona o Promoció artística: La promoció d’activitats culturals en diverses disciplines artístiques que garanteixin el dret d’accés i expressió de les persones joves, acompanyant la creació i facilitant el reconeixement de propostes alternatives amb un valor social. - Altaveu juvenil: o Activitats de reflexió, debat i anàlisi, per tal de donar suport a la difusió de l’opinió dels i de les joves. 5.2. PRESTACIONS SINGULARS Són aquelles que el casal pot prestar de forma singular i que depenen de la possibilitat de tenir recursos per implantar-los. No necessàriament els casals han d’oferir aquestes activitats singulars, en tot cas, si hi ha la possibilitat de desenvolupar-les, i la definició d’aquests seran considerats en la valoració del projecte durant la concurrència. 6. POBLACIÓ DESTINATÀRIA Els i les joves dels 12 als 29 anys (de 12 a 16 anys i de 16 a 29 anys) d’un mateix territori que, tot i les seves diferències individuals, es comprometen, s’impliquen i es mobilitzen en pro d’un projecte associatiu i educatiu comú. D’altra banda, la franja de 30 a 35 anys es té en consideració, principalment, quan es tracten qüestions i temàtiques que també tenen incidència en les persones d’aquest tram d’edat, com, per exemple, l’ocupació i l’emancipació. 7. ÀREA D’INFLUÈNCIA De forma preferent, el barri Roquetes ja que, els Casals de Joves incorporen, com a eix fonamental, la dimensió comunitària i la relació que són capaços de generar amb l’entorn, de manera que un element altament significatiu del projecte és la capacitat que demostri tenir a l’hora d’establir sinèrgies amb altres agents de la comunitat. El treball en xarxa és un gran pilar que fonamenta tota la tasca que s’hi duu a terme, un model de participació que afavoreix i potencia l’associacionisme i els moviments socials. Sense aquest vincle amb el territori, no hi haurà relleu per a les persones joves participants en el projecte, i que, a la vegada, les entitats o les associacions de l’entorn no podran aprofitar-se d’aquestes persones militants ni de les seves experiències. 8. EL PROCÉS PARTICIPATIU DE DEFINICIÓ DEL PROJECTE D’EQUIPAMENT La gestió cívica es considera un instrument de participació ciutadana, aporta com a valor afegit l’experiència i el coneixement de l’entitat en processos de participació ciutadana i la possibilitat d’aplicar-los de manera eficient, amb una major adequació a la realitat en la que es vol incidir i amb la implicació voluntària de la ciutadania, tant en la presa de decisions, com en la realització de les activitats i projectes. Consell/Espai de participació del casal de Joves es tracta d’un espai participatiu obert al barri o a l’àmbit territorial de cada equipament, que ha de permetre definir de forma consensuada el projecte concret d’aquest. Aquesta obligació respon a l’objectiu de millorar la regulació de la gestió cívica dels Pàgina 19 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 19-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona equipaments i donar suport als projectes participatius i de cohesió social de les associacions, alhora que suposa una renovació del projecte del Casal de joves pel jovent i les entitats i les seves aportacions. Aquest procés ha de tenir un doble lideratge: el de l’entitat gestora del Casal i el de l’Ajuntament de Barcelona, Districte de Nou Barris, juntament amb el Departament de Joventut, que consensuaran la metodologia, derivada dels processos de treball engegats i liderats per l’Ajuntament de Barcelona. Amb independència del projecte de gestió cívica presentat per a aquesta concurrència, tots els casals de joves del Districte de Nou Barris hauran de garantir la convocatòria d’un mínim de 1 reunió a l’ any del Consell/Espai de participació de l’equipament municipal. En qualsevol cas, la composició i funcions bàsiques del Consell d’Equipament vindran determinats per la normativa de Participació Ciutadana i per les Normes Reguladores del Districte Segons aquesta normativa, el Consell estarà presidit pel Regidor/a del Districte de Nou Barris, o Conseller/a en qui delegui. També en formaran part els representants de l’entitat gestora de l’equipament, almenys entre 2 i 3 entitats usuàries alienes a la gestió de l’equipament i entre 2 i 3 persones usuàries a títol individual. Igualment, en formaran part el/la Director/a de Serveis a les Persones i al Territori del Districte de Nou Barris (o persona en qui delegui), el/la tècnic/a de territori referent de la Direcció de Serveis a les Persones i al Territori del Districte de Nou Barris, i els/les consellers/res que es determini des de la Regidoria del Districte de Nou Barris. Ateses les seves funcions, es vetllarà perquè en el Consell hi hagi una representació equilibrada de dones i homes. Els mecanismes d’elecció proposat per les entitats i les persones usuàries han de respectar criteris de publicitat i transparència. El procés participatiu ha de poder definir, de manera consensuada, les característiques bàsiques de l’equipament i del projecte que s’hi desenvoluparà, concretat en un Pla Funcional, a partir de l’anàlisi de necessitats i potencialitats del barri i de l’equipament, dins del marc del Pla d’Adolescència i Joventut 2017-2021. Ha de servir per a concretar: ● Les prestacions bàsiques de l’equipament i com es presten. ● Les prestacions complementàries o projectes singulars de l’equipament. ● El treball comunitari que s’ha de realitzar des del casal. ● Els mecanismes de participació interna dels usuaris en la presa de decisions de la programació i la gestió. ● La normativa interna de l’equipament. ● El compte d’explotació anual. ● El pla de comunicació del centre. Mecanismes participatius - El Casal de Joves ha de tenir altres mecanismes participatius com poden ser: la realització d’assemblees de persones usuàries, consultes, enquestes, bústia de Pàgina 20 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 20-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona suggeriments, processos participatius, etc. El projecte presentat haurà d’incloure propostes metodològiques i de procediments en aquest àmbit. 9. L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT - El personal propi del centre: El Casal de Joves ha de comptar amb personal propi per a realitzar diferents tasques de coordinació, dinamització, informació i gestió administrativa. Aquest personal tècnic haurà de participar a les reunions de coordinació tècnica organitzades per la Direcció de Servies a les Persones i al Territori (DSPiT) (en horari de matins). Al Districte de Nou Barris s’estableix la contractació laboral mínima de: o Una persona amb càrrec de direcció amb una jornada laboral de 35 hores setmanals. o 2 persones amb càrrec de dinamitzadors/es amb una jornada laboral de 30 hores cadascuna. L’Ajuntament de Barcelona, segons les polítiques actives d’ocupació i l’oferta pública de Plans d’Ocupació Municipals, podrà sol·licitar la contractació d’un pla d’ocupació per a cada casal de Joves per tal de donar suport a l’equipament municipal sempre que siguin un lloc de treball no estructural. L’objectiu general d’aquesta contractació és donar suport en la participació a l’entitat gestora dels casals de barri. - Obertura de l’equipament: S’estableix un horari mínim d’obertura de l’equipament de 16:00 h a 21:00 h de dilluns a divendres que, es podrà ampliar per necessitats del servei i/o en funció del projecte del Casal de Joves, podent allargar-se l’horari d’obertura en la franja horària de matins i/o de caps de setmana. A l’agost romandrà tancat. Qualsevol modificació en aquest calendari s'haurà de comunicar i acordar amb el Districte. Es poden establir normatives específiques de cessió d’espais fora de l’horari d’obertura que possibilitin l’autogestió de les activitats i no necessàriament suposin la permanència de personal en el centre, és a dir, es pot incloure al reglament de l’equipament la possibilitat d’obertura fora d’horari per part d’altres entitats del barri, sota uns criteris prèviament consensuats. - Normativa Interna de l’equipament: Metodologies, procediments i preus És necessari que s’estableixin i es consensuïn procediments i protocols interns relacionats amb l’operativa interna, així com el reglament intern, de la manera més participada possible amb les persones usuàries del centre, les entitats juvenils del barri i els i les joves del territori. Aquesta normativa interna ha de contemplar, com a mínim els criteris, procediments i protocols relacionats amb l’operativa interna del casal sobre: - la inscripció a les activitats - mecanismes de participació interna al casal - criteris i procediments per a la cessió i lloguer d’espais i/o materials - els criteris de la sala d’exposicions - els criteris de l’espai de trobada - els criteris d’espais per a iniciatives noves Pàgina 21 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 21-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona - activitats/espais autogestionats - les característiques de les prestacions bàsiques i singulars que ofereix el casal - sistemes i horaris d’atenció al públic: pla d’acollida - ús de les noves tecnologies. - criteris per activitats produïdes en col·laboració amb altres entitats i contraprestacions. - els mecanismes, metodologies i procediments per al seguiment, coordinació i avaluació de la programació/projectes - implicació del casal de Joves en accions comunitàries - Criteris per l’actualització de la informació - En el cas que diferents serveis comparteixin el mateix edifici, ha de contemplar una espai de coordinació entre serveis, que ha de servir per a concretar la normativa interna mínima, així com proposta compartida de programació/projectes i de treball comunitari. El centre ha de comptar amb una graella de preus comunicats d’activitats i de cessió d’espais i altres materials que ha de facilitar-se a les persones usuàries, aprovada abans pel Districte de Nou Barris. Així mateix, és important comptar amb metodologies per a mesurar l’impacte de les activitats de l’equipament, amb indicadors d’objectius i de resultats, quantitatius i qualitatius que avaluïn la qualitat dels serveis. Aquests indicadors seran facilitats a la Direcció de Serveis a les Persones i al Territori de forma regular i acordada. El Districte podrà demanar la recollida d’indicadors específics per al seguiment de l’equipament i les mesures dins del marc del Pla d’Adolescència i Joventut 2023-2030. 10. PLA DE COMUNICACIÓ Els Casals de Joves han de dissenyar un Pla de Comunicació per tal de difondre els diferents serveis i el programa d’activitats i projectes de l’equipament, tot contemplant els diferents canals de comunicació, en especial l’ús de les tecnologies de la informació, per tal d’arribar al màxim de públic del seu àmbit. Els casals de Joves han de mantenir actualitzada la informació dels projectes i activitats així com les notícies i esdeveniments de l’equipament per a la visualització i difusió al web del districte de Nou Barris. El projecte presentat haurà d’incloure la proposta d’un Pla de comunicació, que haurà d’estar alineat amb les directrius de comunicació de l’Ajuntament de Barcelona. El Casal de Joves ha d’utilitzar sempre la imatge corporativa del districte i de l’Ajuntament de Barcelona en qualsevol dels productes de visualització/difusió de l’equipament: en paper, a les xarxes socials, ... Qualsevol activitat/projecte que tingui un producte de publicació que utilitzi el nom i la imatge del casal ha de tenir el vistiplau previ del districte. El Departament de Comunicació facilitarà a l’entitat gestora les directrius i la signatura corporativa de l’Ajuntament per a cada un dels suports de comunicació i que es recullen al Manual d’Identitat Gràfica Municipal. La modalitat de gestió cívica s’identificarà també a nivell d’equipament i de comunicació. El logotip de l’entitat encarregada de la gestió cívica Pàgina 22 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 22-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona conviurà amb la signatura corporativa de l’Ajuntament, sempre seguint les directrius del Manual d’Identitat Gràfica Municipal. Qualsevol petició externa d’investigació, de gravació, i de petició de mitjans de comunicació relacionada amb la vida quotidiana o amb el funcionament del Casal de Joves, s’haurà de posar en coneixement del districte amb antelació. Els expositors del Casal de Joves són d’ús exclusiu per a les informacions internes i de qualsevol altra informació de les administracions públiques que pugui ser d’interès a la ciutadania. El gestor haurà d’aportar la notificació de la inscripció del fitxer de dades de caràcter personal de titularitat privada dins del termini de 2 mesos a comptar des de la signatura del conveni. 11. ESTUDI ECONÒMIC -FINANCER Ha de contemplar: - Relació d’ingressos classificats per fonts de finançament i detallant els imports previstos. - Relació de despeses classificades per concepte i detallant imports. - Proposta de preus per a les activitats (preus privats comunicats). - Memòria explicativa de la previsió d’ingressos i despeses i la seva aplicació al projecte de gestió. - L’estudi econòmic-financer serà presentat per a totes les anualitats del projecte i s’ajustarà als imports que per a cada anualitat s’estableixen a la Base Quarta. 12. COORDINACIÓ Els Casals de Joves del Districte de Nou Barris hauran de: o Participar en els òrgans de participació del Districte i les convocades pel Departament de Joventut o altres que puguin ser d’interès. o Col·laborar amb altres serveis i equipaments del territori i del Districte. S’establirà un calendari trimestral de coordinacions de seguiment del servei amb el personal tècnic referent del Districte. Haurà de difondre totes les actuacions que desenvolupa l’Ajuntament de Barcelona en matèria de joventut i establir un canal de comunicació fluid amb les associacions juvenils del districte per tal que aquestes estiguin assabentades de les actuacions en matèria de joventut que porta a terme el Departament de Joventut. Pàgina 23 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 23-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona PLÀNOL CASAL DE JOVES ROQUETES INVENTARI CASAL JOVES ROQUETES Detall de quantitat de cada element Despatx Impressora EPSON ET2756 Ordinador ACER Aspire TC605 + pantalla, teclat i ratolí Ordinador Packard Bell Imedia S2110 + pantalla, teclat i ratolí Ordinador portàtil HP Ordinador portàtil 22” Dynabook Equip per videoconferències Equip de so portàtil Projector marca Optoma Mòbil Xiaomi Redmi 8T 3 jocs d’altaveus d’ordinador marca Creative Làmpada de taula 2 taules d’escriptori 2 calaixeres 1 regleta electricitat 3 papereres 1 estanteria fusta 12 carpesans Aparell aire acondicionat Climaveneta DeLonghi 2 Telèfon inalàmbric CoComm 1 telèfon fix Cocomm 1 pissarra blanca 1 taula baixa 2 bancs de fusta 1 carpa de tela blanca 2 cadires de despatx New Light – braços regulables, rodes, regulació seient. Color negre. 1 armari metàl·lica portes de persiana pany. 100x45x200cm. Blanc. Pàgina 24 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 24-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona Sala 5 1 nevera Carro de fregar amb paperera, cubell, fregona. 2 escombres 2 pales 2 pals de fregar 1 cadira Sala polivalent 3 papereres 2 neveres Tarimes Equip de so autònom 1 futbolín 1 taula de pingpong 1 armari 1 diana per jugar a dards 2 taules 20 cadires 3 miralls amb rodes per a classes de ball 1 barra de bar 3 barres mòbils de “festa major” 1 xarxa de voleibol 18 tendes de campanya Aprenaz 4 Núm Size 492344 20 màrfegues per a càmping plegable 180x55 Trek 100 Clandestina i Sala de serigrafia 52 pantalles de serigrafia 1 planxa industrial per serigrafia 1 insoladora per serigrafia 1 pop de serigrafia de 4 braços Bomba d’aigua Karcher 2 secadors 1 làmpada 1 taula 1 ventilador 16 pots de pintura 2 pales de pintura 3 rasquetes de pintura 1 caixa 1 taula 1 armari 1 estanteria 1 sofà 1 butaca 1 piano de paret, de Hermanos Corales Cuina 1 Forn 1 Nevera 1 Rentaplats 1 Vitroceràmica 1 Campana extractora 8 amaris 6 taules 14 cadires Pàgina 25 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 25-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona 5 olles mitjanes i grans 3 olles petites 4 paelles grans 2 paelles petites 4 fustes de tallar 2 jocs de ganivets 25 plats Microones 5 tasses 4 jocs de coberts 10 safates 30 bols 1 afilador de ganivets 2 ratlladors 1 batedora de cuina 3 papereres 4 motlles per pastís 1 espremedor 1 sandvitxera 1 torradora 1 balança de cuina 5 cubs 5 palanganes 1 cafetera 1 regleta d’electricitat Buc d’assaig Taula de so Yamaha MG16XU Interfaz de audio Focusrite Scarlett 18i20 Etapa de potencia LD Systems OP 600 P.A. D.A.S. R112 P.A. Yamaha CHR10 Cable Canon Jack Jack Micròfon Shure SM58 Micròfon Shure SM57 Batería 1 Tama Imperial star Batería 1 Peus de plat Tama Batería 1 Pedal de bombo Tama Batería 1 Seient Gibraltar Batería 1 Hihat Turkish moderate series 14' Batería 1 PST 7 Heavy Crash 18' Batería 1 PST 5 Rock Ride 20' Batería 2 Sonor Force 2000 Batería 2 Peus de plat Batería 2 Pedal de bombo Pearl Batería 1 Seient Gibraltar Batería 2 Hihat Meinl Marathon Medium 14' Batería 2 PST Alpha Rock Ride 20' Amplificador baix Ampeg SVT410 HE Capçal baix MarkBass Little Marcus 250 Amplificador guitarra Vox V412BK Amplificador guitarra Laney GS412LS Capçal guitarra Blackstar 60TVPH Faristol Pàgina 26 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 26-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona Pedal de bombo solt Pedal de bombo Esquellot Esquellot rosa Regleta Regleta Material cabina tècniques so Cable Cable d'alimentació Cable Cable VGA Cable Jack Cable Connector USB a LAN Cable Cable càrrega Cable Jack Cable Connector de Jack a Canon Cable Canon negre Cable RCA Cable Canon verd Regletes Regletes Peu Peu de micro llarg Peu Peu de micro curt Peu Peu de micro sense pinça Micro Shure SM 58 Micro Shure SM 57 Micro bombo Shure Beta 52A Micro bombo Shure Condensador cardioide BETA 91 Micro bombo AKG D112 MKII Dynamic Micros toms Sennheiser e604 D.I. AR 133 Active Di Box D.I. Ultra DI DI100 phantom powered DiBox Speakers Yamaha speaker Spekaers ART 310A Speakers Ma8/2 Cl Taula so Behringer x32 compact Taula so Soundcraft EFX12 Taula so Yamaha MG16/6 fx Taula so Yamaha 01V96 P.A. JBL PRX 725 LLum Cameo Flat par can tri 3w IR Llum Llum blanca Bobina Bobina de cable Pinces micro Pinces de micro soltes Soldador Soldador per a cables Estany Estany per soldar Sala 9 Alargo Jack balanceado Cable Cannon a Jack balanceado Cable Cannon Cable Cable corrent Cable corrent Cable d'altaveu Cable d'altaveu Cable IEC Cable IEC Cable cannon Cable K&M peu de micro Peu micro Fibra òptica Cable de fibre òptica Manguera Cable manguera balanceada CableTester Tester de cables Micro bombo Micro Micro condensador membrana gran Micro Pàgina 27 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 27-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona Micro condensadormembrana gran Micro Micro condensador membrana petita Micro Micro condensador membrana petita Micro Micro condensador cardioide Micro Micro dinàmic Micro Micro condensador de diafragma petit Micro Studio Pop Filter Filtres antipop per a micros TLA Ivory 2 Previs (No enracat) TLA Ivory 2 Previs (No enracat) Splitter auriculars Distribuidor cascos (No enracat) Compresor Gate compressor (No enracat) Patch Bantams Patch (No enracat) Previ de 8 canals Previs (No enracat) Auriculars Auriculars Auriculars Auriculars Auriculars Auriculars Connector Metalplug STR Cord Conector DMX Connector Metalplug STR Cord Conector DMX XLR Cable Connector Conector XLR XLR Cable Connector Conector XLR Conector Jack usats Conector Jack Conectors canon varis usats Conectors canon Bobina cable balanceado Bobina cable Hilo de estaño Hilo de estaño Distribuidor corrent Distribuidor corrent (Enracat) Previs a vàlvules amb compressor i EQ. Previs (Enracat) Previ i compressor a vàlvules Previs (Enracat) P.C. Ordinador (1 torre, 2 pantalles , teclat, ratolí) Command 8 Controladora Conversor analògic digital Targeta de so (Enracat) Previ de 8 entrades digital Previs (Enracat) High definition reverb Reverb (Enracat) Patch Jacks Patch Splitter auriculars Distribuidor cascos (Enracats) Minicadena Philips Minicadena Altaveu Genelec Altaveus D.i. DI Speaker stand Suport P.A ESTUDI ECONÒMIC- FINANCER L’objecte d’aquest informe és establir el pressupost que ha de servir com a base de càlcul de règim econòmic-financer de la gestió cívica del Casal de Joves Roquetes, ubicat a Carrer Vidal i Guasch 16 / Carrer Romaní 6 al barri de Roquetes, del Districte de Nou Barris Per fer els càlculs, s’han tingut en compte les especificacions del Pla Estratègic dels Casals de Barri 2015-2018 i del Pla Municipal d’Acció Comunitària 2018-2022, així com l’anàlisi de les despeses i dels ingressos de les despeses i dels ingressos de l’Auditoria corresponent a l’exercici 2023 del projecte que s’ha desenvolupat fins ara. Pàgina 28 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 28-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona INGRESSOS Aportacions tallers 3.794,00 € Altres activitats formatives 1.500,00 € Aportació subvenció Districte 125.269,20 € Total Ingressos 130.563,20 € DESPESES Despeses externes 29.829,11 € Despeses de personal 85.734,09 € Nou Dinamitzador projecte Franja Jove 15.000,00 € Total Despeses 130.563,20 € Total ingressos-despeses - € DESPESES S’ha calculat prenent com a indicador les despeses realitzades durant el 2023, les quantitats destinades a recursos humans, assegurances, material d’oficina, treballs realitzats per altres empreses, petit manteniment i lloguers. INGRESSOS Per part dels ingressos s’ha consignat la quantitat de quotes d’inscripció a tallers i activitats, i la subvenció municipal. DESPESES ANUALS SUPORTADES PER L’AJUNTAMENT Concepte 21200 Manteniment edificis i altres construc 4.698,29 21300 Manteniment maquinària, instal i util 285,80 22200 Comunicacions telefòniques 553,61 22700 Neteja edificis i locals 14.074,59 TOTAL 19.612,29 ANNEX 1. SOL·LICITUD PEL DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE DE GESTIÓ CÍVICA A L’EQUIPAMENT CASAL DE JOVES ROQUETES Qui sotasigna, el/la senyor/senyora_________________amb DNI/NIE núm. _____, en nom propi/en qualitat de representant legal de l’entitat________________amb NIF núm. _______ amb domicili a efectes de comunicacions a_____________________, telèfon_______________________i correu electrònic______________, als efectes de notificar l’interès pel desenvolupament del projecte de Gestió Cívica a l’equipament ___________. DECLARA SOTA LA SEVA RESPONSABILITAT  Que l’entitat està interessada en desenvolupar el projecte de Gestió Cívica a l’equipament______________ Pàgina 29 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 29-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona Localitat, data i signatura de la persona declarant ANNEX 2. MODEL DECLARACIÓ RESPONSABLE El/la senyor/senyora ………………………………………………………… amb DNI/NIE núm. ………………….., en qualitat de representant legal de l’entitat ………………………………………. amb NIF núm. ………………………….. amb domicili a efectes de comunicacions a ………………………………………………………., telèfon …… i correu electrònic ………, als efectes de participar en el procediment de pública concurrència per la gestió cívica de l’equipament ………….. DECLARA SOTA LA SEVA RESPONSABILITAT - Que l’entitat està inscrita en el Fitxer General d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament i que les circumstàncies reflectides en aquest fitxer no han experimentat cap variació o que, si escau, adjunta la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de l’entitat o variacions. - Que l’entitat està donada d’alta al Registre de subscriptors al servei de Notificació Electrònica de l'Ajuntament de Barcelona. - Que ha justificat totes les subvencions atorgades anteriorment per l’Ajuntament de Barcelona, organismes autònoms, entitats públiques empresarials i altres ens dependents. - Que no es troba incursa en cap causa de prohibició per rebre subvencions de l’Administració, ni ha donat lloc a cap resolució per incompliment d’un conveni anterior de gestió cívica. - Que està al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria de la Seguretat Social (TGSS) i la Hisenda municipal, imposades per les disposicions vigents, i que autoritza l’Ajuntament de Barcelona a sol·licitar de les administracions esmentades, directament o a través del Consorci d’Administració Oberta de Catalunya, les dades justificatives o certificats corresponents. - Que no realitza operacions financeres contràries a la normativa tributària en països que no tinguin normes sobre control de capitals i siguin considerats paradisos fiscals per la Unió Europea. - Que dóna compliment de la normativa en matèria de prevenció de riscos laborals. - Que dóna compliment de la normativa en matèria d’igualtat de gènere. - Que l’entitat no està incursa ni ho ha estat en el darrer any en cap expedient administratiu (ja sigui sancionador o de restabliment de la legalitat) per vulneració greu o molt greu de les ordenances municipals en qüestions vinculades a l’autoritat administrativa (particularment en relació amb el desenvolupament d’esdeveniments, incompliments d’horaris, etcètera). - Que designa i accepta la utilització de l’adreça electrònica, previstos a l’article 43 de la Llei 39/2015, per a totes les notificacions i comunicacions derivades del procediment de selecció. Pàgina 30 de 31 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 30-31 https://bop.diba.cat A Districte de Nou Barris Direcció de Serveis Generals Pl. Major de Nou Barris, núm. 1 08042 Barcelona - Que respecta els principis de transparència i bon govern en tot el que fa referència a la gestió cívica d’equipaments o serveis, especificant els codis o normatives (Codi Ètic de les Associacions de Barcelona, o altres d’anàloga naturalesa) que fa servir l’entitat com a referència, i els indicadors que permeten el seguiment i l’avaluació de l’acompliment d’aquests principis; concretant les dades de transparència econòmica i el sistema de governança, així com el compliment, quan correspongui, de l’article 15 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. (Localitat, data i signatura de la persona declarant) Barcelona, 18 d’octubre de 2024 Jordi Cases Pallarès Secretari General Pàgina 31 de 31 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 24-10-2024 CVE 202410164716 Pàg. 31-31 https://bop.diba.cat A