GASETA MUNICIPAL 8 de novembre del 2024 CSV: f296af58f9a4e3e8 Disposicions generals – Decrets de l'Alcaldia DECRET D’ALCALDIA Expedient núm. 24-SJS-032 de 31 d’octubre, pel qual es crea el Consell Assessor pel Pacte per Ciutat Vella En data 31 d'octubre del 2024, l'Excel·lentíssim Alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, ha dictat el següent Decret d'Alcaldia: Únic.- Constituir el Consell Assessor pel Pacte per Ciutat Vella, amb l'objectiu d'esdevenir un espai de reflexió, orientació, seguiment i avaluació del procés de definició d'un full de ruta compartit, fruit d'un acord social i polític ampli, que defineixi les actuacions estratègiques a implementar per a una gran transformació integral del districte de Ciutat Vella els pròxims 10 anys, i la concreció i seguiment d'aquestes, que es concretaran en plans bianuals, amb l'horitzó 2035, amb el funcionament descrit a l'annex I i amb la composició que consta a l'annex II. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de novembre del 2024 CSV: f296af58f9a4e3e8 ANNEX I Règim de funcionament intern del Consell Assessor del Pacte per Ciutat Vella Article 1. Definició i finalitat El Consell Assessor del Pacte per Ciutat Vella és un òrgan de naturalesa consultiva de l'alcalde i estarà integrat per persones de l'àmbit públic i privat, que per la seva trajectòria hagin tingut una especial vinculació amb el Districte de Ciutat Vella i tenen també, uns coneixements vinculats als eixos i àmbits del Pacte d'especial importància per al desenvolupament d'aquest. El Consell Assessor de la Rambla s’adscriu funcionalment a l'Alcaldia, rep el suport tècnic i administratiu a través de Foment de Ciutat i la coordinació del Comissionat del Pacte per Ciutat Vella. El Consell Assessor del Pacte per Ciutat Vella té com a finalitat d'esdevenir un espai de reflexió, orientació, seguiment i avaluació del procés de definició d'un full de ruta compartit, fruit d'un acord social i polític ampli, que defineixi les actuacions estratègiques a implementar per a una gran transformació integral del districte de Ciutat Vella els pròxims 10 anys i la concreció i seguiment d'aquestes, que es concretaran en plans bianuals, amb l'horitzó 2035. Article 2. Funcions del Consell Assessor del Pacte per Ciutat Vella Correspon al Consell Assessor del Pacte per Ciutat Vella: 1. Esdevenir un espai de reflexió, orientació, seguiment i avaluació del procés d'elaboració i execució del Pacte per Ciutat Vella. 2. Assessorar l'Ajuntament de Barcelona sobre el desenvolupament i els resultats del procés d'elaboració i execució del Pacte per Ciutat Vella. 3. Impulsar i estimular la col·laboració de les diferents entitats, institucions, administracions i associacions que tinguin presència a Ciutat Vella. 4. Fer el seguiment i analitzar les dades disponibles per avaluar el procés d'elaboració i execució del Pacte per Ciutat Vella. 5. Contribuir a la difusió de la proposta i dels resultats del procés ciutadà de definició de la transformació estratègica de Ciutat Vella i, en especial, de les actuacions que puguin ser de major interès per a la seva aplicació en d'altres àrees urbanes de Barcelona o altres ciutats. El Consell Assessor del Pacte per Ciutat Vella gaudeix d'autonomia per exercir les seves funcions i d'independència en els informes i opinions que emeti. Article 3. Composició El Consell Assessor del Pacte per Ciutat Vella es composa dels representants i participants que s'especifiquen a l'Annex II. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de novembre del 2024 CSV: f296af58f9a4e3e8 Article 4. Funcionament El Consell Assessor del Pacte per Ciutat Vella es reunirà amb una periodicitat ordinària de dues vegades a l'any, i totes aquelles vegades en què es valori convenient en funció de les possibles necessitats que puguin anar sorgint vinculades al procés d'elaboració i execució del Pacte per Ciutat Vella. El/La secretari/ària del Consell és la persona encarregada de convocar les sessions, cosa que s'ha de fer amb una antelació suficient. Les convocatòries han d'anar acompanyades de l'ordre del dia i de la documentació necessària per a l'adequada deliberació. Per a la constitució vàlida del Consell cal la presència de la presidència, de la vicepresidència, del secretari/ària o persona que substitueixi a les anteriorment esmentades i de la meitat de la resta dels membres del Consell. La presidència i la vicepresidència de la Comissió són delegables. El vicepresident substitueix la presidenta en cas de vacant, absència o malaltia, sense que resulti necessària una delegació formal. La resta de membres de la Comissió també poden delegar la seva assistència, ja sigui per una sola sessió o per un període continuat de temps. En ambdós casos cal comunicar-ho prèviament a la presidència. El/La secretari/ària és la persona encarregada d'aixecar l'acta de les sessions. L'acta recull les persones assistents, l'ordre del dia de la reunió, el lloc i el temps en què s'ha efectuat, els punts principals de les deliberacions i el contingut dels acords adoptats. Les actes de les reunions, un cop aprovades, són signades pel secretari/ària, amb el vistiplau de la presidència. En els temes que calgui un pronunciament per part del Consell i que representin la presa d'un acord, aquest s'adoptarà per la majoria dels vots favorables dels membres presents. En cas de votació, el vot de la presidència dirimeix els empats. Per acord de les persones membres del Consell es poden constituir grups de treball per tal d'estudiar i preparar determinats assumptes. Comptant amb el vistiplau previ de la presidència, un grup de treball pot convidar i incorporar al seu funcionament ordinari persones que, tot i no formar part del Consell, consideri que poden contribuir a un millor desenvolupament de les funcions del grup. Els informes elaborats pels grups de treball s'han d'elevar al plenari de la Consell per a la seva discussió i validació. Article 5. Vigència del Consell Assessor del Pacte per Ciutat Vella Establir el període de vigència des del moment de la seva creació fins que s'acordi la seva dissolució. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 8 de novembre del 2024 CSV: f296af58f9a4e3e8 ANNEX II Composició del Consell assessor del pacte per Ciutat vella El Consell Assessor del Pacte per Ciutat Vella estarà format per les següents persones: - Martí Abella, director de promoció i comunicació de Foment de Ciutat Vella (1988- 2007) - Montserrat Badia, membre de Grup Ecologista del Nucli Antic (GENAB) - Isabel Buesa, directora general de Endesa en Cataluña (2014-2023). Avui Patrona de la Fundació Endesa - Beatriu Carbonell, antiga presidenta de l'Ass. Veïns i Comerciants Sta. Caterina - Katy Carreras, regidora de l'Ajuntament de Barcelona (2003-2007) - Angie de Cebamanos, membre de l'anterior junta Comerciants del Mercat de la Barceloneta - Muhammad Iqbal Chauhdry, expresident del Camí de la Pau - Joan Albert Dalmau, gerent del Districte de Ciutat Vella (1991-1996) - Inma Delgado, regidora de l'Ajuntament de Barcelona (2023) - Josep Maria de Torres, director general de Foment de Ciutat Vella (2000-2007) - Assumpta Escarp, regidora de l'Ajuntament de Barcelona (2003-2015) - Glòria Figuerola. directora executiva Qualitat de Vida i Igualtat (2011-2015) - Xavier Florensa, regidor de l'Ajuntament de Barcelona (2003-2011) - Joan Fuster, regidor de l'Ajuntament de Barcelona (1987-1999) - Antònia Hernàndez, exdirectora del departament Barcelona Ciudad Educadora - Enric Majó (Gòtic), actor resident a Ciutat Vella - Paz Molinas Sans, seguretat i convivència (1980-2016) - Nuria Paricio, directora gerent i patrona fundadora Fundació Tot Raval (2002-2014) - Joan Puigdollers, regidor de l'Ajuntament de Barcelona (1991-2019) - Maravillas Rojo, regidora de l'Ajuntament de Barcelona (1995-2007) - Adolfo Romagosa, gerent, gerència urbanística del Port 2000 (2006-2016) - Fermí Villar, President d'Amics de la Rambla (2016-2024) Aquesta composició serà flexible i podrà ampliar-se de manera puntual o continuada en cas que es consideri. Podrà assistir a les reunions el/la gerent del Districte de Ciutat Vella i el/la director/a general de Foment de Ciutat. En tot cas es nomenarà una presidència, una vicepresidència i també un/a secretari/ària del Consell Assessor del Pacte per Ciutat Vella. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos comptats des del dia següent a la recepció de la present notificació. També es pot interposar qualsevol altre recurs o reclamació que es consideri convenient. Barcelona, a 7 de novembre del 2024. La directora de serveis jurídics i inspecció - Secretaria delegada del Districte de Ciutat Vella, Maria Teresa Martí i Vidal. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007