GASETA MUNICIPAL 13 de novembre del 2024 CSV: 61bed1cfd0b19848 Disposicions generals – Decrets de la Comissió de Govern DECRET DE LA COMISSIÓ DE GOVERN del 7 de novembre de 2024, d'aprovació de la modificació de l'organigrama de la Gerència d'Àrea de Recursos i Transformació Digital. La Comissió de Govern, en sessió de 7 de novembre de 2024, ha aprovat la següent proposta d'acord: (265/2024) Aprovar la modificació de l'organigrama de la Gerència d'Àrea de Recursos i Transformació Digital, tal i com consta als annexos de l'expedient. Publicar aquest acord en la Gaseta Municipal als efectes pertinents. Donar-ne compte a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. La qual cosa es publica pel general coneixement. ANNEX 1. Modificació de l'organigrama A continuació, es detalla la modificació sobre l'organigrama que consta en aquest expedient: • Traslladar l'Oficina Delegat/da Protecció de Dades (O 08026253) de l'Oficina de Transformació Digital (O 08032462) a la Gerència d'Àrea de Recursos i Transformació Digital (O 08032461). • Amortitzar l'Oficina de Transformació Digital (O 08032462), adscrita a la Gerència d'Àrea de Recursos i Transformació Digital (O 08032461). • Crear la Direcció de Serveis d'Harmonització de Recursos Humans (O 08058717)adscrita a la Gerència de Persones, Organització i Administració Electrònica (O 07016029) i assignar-li les funcions que consten a l'annex 2 d'aquest expedient. • Traslladar el Departament de Coordinació de Projectes Tecnològics i Dades (O 08042044) de la Direcció d'Organització, Millora de la Gestió i Sistemes d'Informació (O 06222570) a la Direcció de Serveis d'Harmonització de Recursos Humans (O 08058717). • Modificar la denominació de la Direcció de Serveis de Relacions Laborals i Prevenció (O 06232035) per Direcció de Serveis de Relacions Laborals, Igualtat i Prevenció i ASSIGNAR-LI les funcions que consten a l'annex 2 d'aquest expedient. • Modificar la denominació de la Direcció de Serveis de Coordinació Laboral dels Ens Participats (O 08021175) per Direcció de Serveis d'Assessorament Jurídic i Estratègia de Recursos Humans i ASSIGNAR-LI les funcions que consten a l'annex 2 d'aquest expedient. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 13 de novembre del 2024 CSV: 61bed1cfd0b19848 • Amortitzar el Departament de Serveis Jurídics i Coordinació Estratègica (O 08022775) adscrit a la Gerència de Persones, Organització i Administració Electrònica (O 07016029). • Modificar la denominació de la Direcció d'Organització, Millora de la Gestió i Sistemes d'Informació (O 06222570) per Direcció d'Organització i ASSIGNAR-LI les funcions que consten a l'annex 2 d'aquest expedient. • Amortitzar el Departament d'Organització (O 08054850), adscrit a la Direcció d'Organització (O 06222570). ANNEX 2. Descripció de les funcions dels òrgans Denominació: Direcció de Serveis d'Harmonització de Recursos Humans Òrgan superior immediat: Gerència de Persones, Organització i Administració Electrònica Nivell Associat: 28 Missió: Harmonització de polítiques, criteris i procediments de recursos humans. Funcions: • Coordinar la implementació de polítiques de recursos humans que afectin a diferents gerències, assegurant una aplicació consistent i homogènia a tota la organització. • Identificar àrees de millora en l'àmbit de recursos humans i proposar recomanacions que promoguin l'eficiència operativa. • Facilitar la coordinació entre els diferents departaments de recursos humans de l'Ajuntament per garantir una implementació homogènia de les polítiques de recursos humans. • Recopilar i analitzar dades relacionades amb la gestió de recursos humans per identificar tendències, fer previsions i millorar la presa de decisions. • Realitzar auditories periòdiques dels procediments i polítiques de recursos humans de l'Ajuntament. • Dirigir auditories específiques en gerències o departaments que presentin problemes en la gestió de recursos humans, amb l'objectiu d'identificar les causes estructurals o operatives dels problemes, analitzar-les i proposar solucions pràctiques per millorar l'eficàcia en els diferents àmbits. • Proposar l'adopció d'acords en les matèries pròpies de les seves competències. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 13 de novembre del 2024 CSV: 61bed1cfd0b19848 • Representar a la Gerència, per delegació d'aquesta, en les matèries pròpies de les seves competències. Denominació: Direcció de Serveis de Relacions Laborals, Igualtat i Prevenció Òrgan superior immediat: Gerència de Persones, Organització i Administració Electrònica Nivell Associat: 28 Missió: Disseny i coordinació de la política de relacions laborals i la negociació col·lectiva. Funcions: • Coordinar la política de relacions laborals de l'Ajuntament, participar en les negociacions i participar en la resolució dels conflictes que es puguin produir amb el personal de l'Ajuntament. • Dissenyar i impulsar les polítiques que s'hagin de dur a terme en matèria de salut laboral i prevenció de riscos laborals i supervisar la seva execució. • Coordinar els diferents processos d'eleccions sindicals. • Impulsar i gestionar el pla d'igualtat municipal. • Mantenir les relacions ordinàries i representar l'Ajuntament en els òrgans de relacions laborals i seguretat i salut laboral. • Mantenir la interlocució i assessorar en matèria de relacions laborals als ens participats. • Assessorar les diferents unitats de l'Ajuntament en matèria de relacions laborals. • Proposar l'adopció d'acords en les matèries pròpies de les seves competències. • Representar a la Gerència, per delegació d'aquesta, en les matèries pròpies de les seves competències. Denominació: Direcció de Serveis d'Assessorament Jurídic i Estratègia de Recursos Humans Òrgan superior immediat: Gerència de Persones, Organització i Administració Electrònica Nivell Associat: 28 Missió: 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 13 de novembre del 2024 CSV: 61bed1cfd0b19848 Assessorament i suport tècnic jurídic en matèria de personal a la Gerència i a tota l'organització municipal. Funcions: • Coordinar els treballs desenvolupats de manera directa per la Gerència. • Realitzar el seguiment de l'execució dels projectes estratègics de la Gerència. • Assessorar i donar suport tècnic jurídic en matèria de personal. • Assessorar i donar suport tècnic jurídic a la Gerència, a òrgans descentralitzats i organismes públics de l'Ajuntament en matèria de personal. • Assessorar i gestionar els expedients disciplinaris incoats al personal funcionari i laboral de l'Ajuntament per faltes greus i molts greus. • Impulsar i gestionar els convenis marc de pràctiques formatives • Assessorar i gestionar els expedients de compatibilitats del personal de l'Ajuntament. • Resoldre els recursos administratius interposats contra actes i disposicions en matèria de personal. • Representar i defensar a l'Ajuntament de Barcelona i els seus organismes públics davant de la jurisdicció social i organismes competents en matèria laboral i seguretat social. • Fer el seguiment dels recursos contenciosos administratius en matèria de personal i executar-ne les sentències. • Proposar l'adopció d'acords en les matèries pròpies de les seves competències. • Impulsar, assessorar i coordinar la transparència i protecció de dades en matèria de personal. • Representar a la Gerència, per delegació d'aquesta, en les matèries pròpies de les seves competències. Denominació: Direcció d'Organització Òrgan superior immediat: Gerència de Persones, Organització i Administració Electrònica Nivell Associat: 30 Missió: Disseny i proposició de l'estructura orgànica municipal i del seu dimensionament. Planificació de les necessitats organitzatives de recursos humans. Direcció dels processos de gestió administrativa de personal. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 13 de novembre del 2024 CSV: 61bed1cfd0b19848 Funcions: • Impulsar les propostes de modificació de l'organigrama municipal, amb la seva divisió de funcions, competències i tipologia d'òrgans. • Dirigir i supervisar la implantació, manteniment i actualització de la relació de llocs de treball municipal. • Supervisar l'estructura de llocs de treball municipal, mitjançant la seva descripció, valoració i classificació. • Assignar i mantenir les competències dels llocs de treball de l'organització municipal. • Auditar l'estructura orgànica, per garantir un adequat dimensionament i assignació de recursos. • Impulsar plans d'auditoria periòdica i sistemàtica. • Planificar les necessitats en matèria de recursos humans des de la vessant pressupostària, organitzativa i de dimensionament. • Assessorar a les gerències municipals en el disseny i impacte dels canvis organitzatius, derivats de l'aparició o canvi de nous serveis i funcions. • Coordinar l'atenció a les gerències municipals en les seves necessitats de personal. • Impulsar la realització d'accions encaminades a la millora de processos de gestió i supervisar el disseny i la implantació de nous circuits de treball. • Proposar l'adopció d'acords en les matèries pròpies de les seves competències. • Representar a la Gerència, per delegació d'aquesta, en les matèries pròpies de les seves competències. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007