ANUNCI La Comissió de Govern, actuant per delegació de l’Alcalde, en sessió celebrada el 14 de novembre de 2024, ha adoptat el següent acord: (272/2024) APROVAR les bases que han de regir el procés de selecció per a la cobertura de 8 places de Tècnic/a Superior d’Enginyeria de l’Ajuntament de Barcelona, mitjançant concurs oposició lliure. CONVOCAR aquest procés mitjançant el sistema de selecció de concurs oposició lliure. PUBLICAR el present acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Butlletí Oficial de l’Estat, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i a la pàgina web de l’Ajuntament de Barcelona. DONAR COMPTE d’aquest acord a la Comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior. El termini de presentació de sol·licituds s’obrirà a partir de l’endemà de l’anunci d’aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Contra aquesta Resolució, d'acord amb el que estableix Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu comú de les Administracions Públiques, en concordança amb el Decret d'Alcaldia del 20 de juny de 2023 de delegació de competències en el Tercer Tinent d’Alcaldia de Prevenció, Seguretat, Convivència i Règim Interior, les persones interessades podran interposar recurs potestatiu de reposició davant el Tercer Tinent d’Alcaldia de Prevenció, Seguretat, Convivència i Règim Interior, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació al DOGC, o directament recurs contenciós administratiu davant els Jutjats del Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació de la Resolució al DOGC. Igualment, les persones interessades podran interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. Les bases de la convocatòria són les que s’adjunten a continuació. Barcelona, 15 de novembre de 2024 EL SECRETARI GENERAL, Jordi Cases i Pallarès Pàgina 1 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 1-36 https://bop.diba.cat A BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA COBERTURA DE 8 PLACES DE LA CATEGORIA DE TÈCNIC/A SUPERIOR EN ENGINYERIA DE L'AJUNTAMENT DE BARCELONA MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ LLIURE ÍNDEX DE LES BASES DE LA CONVOCATÒRIA 1. Objecte de la convocatòria 2. Requisits de participació 3. Procés selectiu 4. Fase d’oposició 4.1. Prova de coneixements 4.2. Prova de coneixements de llengua catalana 4.3. Prova de coneixements de llengua castellana 4.4. Consideracions generals sobre la fase d’oposició 5. Fase de concurs de mèrits 5.1. Barem de mèrits 5.2. Criteris per a la valoració de mèrits 6. Sol·licitud de participació en el procés selectiu 7. Aspectes rellevants per a les persones amb discapacitat 8. Llistes de persones admeses i excloses 9. Aspectes rellevants del procediment 10. Proposta de nomenament 11. Aportació de la documentació acreditativa de compliment dels requisits de participació 12. Fase de formació pràctica selectiva 13. Nomenament definitiu, jurament o promesa dels /de les funcionaris/àries i pressa de possessió 14. Adscripció de llocs de treball 15. Tribunal Qualificador 16. Recursos i al·legacions 17. Informació relativa a la consulta de dades i a la protecció de dades personals 18. Annex I: nombre de places convocades, característiques i temari específic 19. Annex II: temari Comú 20. Annex III: instruccions per a la realització dels tràmits 21. Annex IV: taxa per drets d’examen 22. Annex V: detall de places convocades (posicions) Pàgina 2 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 2-36 https://bop.diba.cat A 1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA 1.1. Objecte de la convocatòria Aquestes bases tenen per objecte regir el procés de selecció per a cobrir les places de l’oferta pública d’ocupació de l’Ajuntament de Barcelona que consten a l’annex I. Les places convocades són les següents:  TS ENGINYERIA: 7 places del torn lliure i 1 plaça del torn de reserva 1.2. Sistema de selecció i torns El sistema de selecció és el de concurs oposició i s’articula en torn lliure i en torn de reserva per a les persones aspirants que tinguin la condició legal de discapacitades. En cas que aquestes places quedin desertes, s’acumularan a la resta de places del torn lliure. 2. REQUISITS DE PARTICIPACIÓ 2.1. Requisits per a poder participar Per prendre part en les convocatòries les persones aspirants han de reunir els requisits següents: a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d’altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors/ores. També poden participar-hi, independentment de la nacionalitat: - el/la cònjuge d'espanyol/a o de nacional d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estigui separat/ada de dret; - els/les seus/seves descendents i els/les descendents del/de la cònjuge, sempre que no estiguin separats/ades de dret, siguin menors de 21 anys o més grans d'aquesta edat dependents. b) Posseir la capacitat funcional per a l’exercici de les tasques. c) Haver complert els 16 anys d’edat i no superar l’edat establerta per a la jubilació forçosa. d) Estar en possessió del títol que s'indica a l’annex I. Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, cal disposar de la corresponent homologació del Ministeri competent. e) No ser funcionari/ària de carrera ni laboral fix de l’Ajuntament de Barcelona o dels seus organismes públics en la mateixa categoria respecte de la qual se sol·licita participar. f) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d’un altre estat, no ha de trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès/esa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu estat, en els mateixos termes, accedir a l’ocupació pública. g) Haver satisfet la taxa d’inscripció d’acord amb els imports i les exempcions que consta a la base 6.4 i a l’annex IV en funció de la plaça. h) Els altres requisits específics que es preveuen a l’annex I. Pàgina 3 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 3-36 https://bop.diba.cat A 2.2. Període en el què s’han de complir els requisits de participació Tots els requisits s’han de complir el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la presa de possessió com a funcionari/ària de carrera. 3. PROCÉS SELECTIU 3.1. Fases del procés selectiu El procés selectiu constarà de les tres fases següents: 1. Fase d'oposició (base 4) 2. Fase de concurs (base 5) 3. Fase de pràctiques selectives (base 12) 4. FASE OPOSICIÓ (màxim 60,00 punts) Aquesta fase estarà formada per les tres proves assenyalades a les bases 4.1, 4.2, i 4.3 de la convocatòria (prova de coneixements, prova de llengua catalana, prova de llengua castellana). Totes les proves seran obligatòries i eliminatòries. La qualificació de la fase d’oposició es determinarà pel sumatori de les puntuacions obtingudes en la primera prova, i quedaran eliminades les persones que no obtinguin una puntuació igual o superior a 30 punts. Totes les valoracions es faran arrodonint a dos decimals. 4.1. Primera prova: Prova de coneixements (obligatòria i eliminatòria) (màxim 60,00 punts) Aquesta prova està integrada per tres exercicis: Exercici pràctic, Test de coneixements del temari específic i Test de coneixements del temari comú. Serà qualificada amb 60 punts, i quedaran eliminades les persones que no obtinguin una puntuació igual o superior a 30 punts en la suma dels tres exercicis que es descriuen a continuació: a. Exercici pràctic (25,00 punts) Aquest exercici consistirà en la resolució d'un supòsit pràctic, a escollir d'entre els proposats pel Tribunal Qualificador, format per un qüestionari d'un màxim de 30 preguntes tipus test, d'acord amb els àmbits funcionals existents a l'organització relacionats al temari específic de la convocatòria (annex I). Cada pregunta tindrà quatre alternatives de resposta de les quals només una serà correcta. Totes les respostes correctes tindran el mateix valor. Les respostes errònies i les respostes en blanc no restaran puntuació. Aquest exercici és obligatori i serà qualificat de 0 a 25 punts. b. Test de coneixements del temari específic (20,00 punts) Aquest exercici consistirà a donar resposta a un qüestionari d'un màxim de 100 preguntes tipus test, relacionades amb el contingut del temari específic de l'annex I. Cada pregunta tindrà quatre alternatives de resposta de les quals només una serà correcta. Totes les respostes correctes tindran el mateix valor. Les respostes errònies descomptaran una quarta part del valor d'una resposta correcta i les respostes en blanc no restaran puntuació. Pàgina 4 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 4-36 https://bop.diba.cat A Aquest exercici és obligatori i serà qualificat de 0 a 20 punts. c. Test de coneixements del temari comú (15,00 punts) Aquest exercici consistirà a donar resposta a un qüestionari d'un màxim de 85 preguntes tipus test relacionades amb el contingut del temari comú, publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya número 8041, de 14 de gener del 2020, que consta a l’annex II. Cada pregunta tindrà quatre alternatives de resposta, de les quals només una serà correcta. Totes les respostes correctes tindran el mateix valor. Les respostes errònies descomptaran una quarta part del valor d'una resposta correcta i les respostes en blanc no restaran puntuació. Aquest exercici és obligatori i serà qualificat de 0 a 15 punts. 4.2. Segona prova. Prova de llengua catalana (obligatòria i eliminatòria) 4.2.1. Nivell de suficiència (C1). Les persones aspirants han d'estar en possessió dels coneixements del nivell C1 de català del Marc europeu comú de referència per a les llengües (antic C), o superior. 4.2.2. Exempció de realització de la prova. Restaran exemptes de la realització d'aquesta prova les persones aspirants que acreditin documentalment, en el termini i forma correctes, acomplir alguna de les següents condicions: - Estar en possessió del certificat de coneixements del nivell exigit de suficiència de llengua catalana certificat C1 (antic Nivell C) o superior de la Direcció General de Política Lingüística o de qualsevol dels títols, diplomes o certificats que estableix l'Ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre, modificada per l'Ordre VCP/233/2010, de 12 d'abril, per la qual es refonen i s'actualitzen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Direcció General de Política Lingüística. Per a més informació, es pot consultar l'apartat sobre legislació de Funció Pública de la pàgina web: https://llengua.gencat.cat - Haver participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció o provisió de personal per accedir a la mateixa administració, en què hi hagi establerta una prova de català del mateix nivell o superior, o que hagi superat la prova esmentada en altres processos de selecció de la mateixa Oferta Pública d'Ocupació. 4.2.3. Moment d’acreditació documental per a l’exempció de la realització de la prova de català. - Durant el termini de presentació de sol·licituds o d'esmena, ja sigui annexant-la directament en el moment de tramitar la inscripció telemàtica tal com s'indica a l'annex III, o bé, un cop tramitada la sol·licitud, accedint de nou al tràmit i adjuntant-la en el mateix apartat. - Fins a set dies naturals previs a la data de realització de la prova de català per qualsevol dels mitjans que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. - El mateix dia de la prova de coneixements de la llengua catalana, abans que aquesta comenci, aportant la corresponent fotocòpia. Pàgina 5 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 5-36 https://bop.diba.cat A 4.2.4. Configuració de la prova. La prova consta de dues parts: - Primera part: S'avaluarà el domini de l'expressió escrita, mitjançant la redacció d'un text formal d'unes 180 paraules, i els coneixements de gramàtica i vocabulari, mitjançant exercicis d'ortografia, morfologia, sintaxi i lèxic, adequats al nivell suficiència. - Segona part: S'avaluarà l'expressió oral, per mitjà de la lectura en veu alta d'un text i una conversa i/o exposició sobre temes generals d'actualitat. La durada màxima d'aquest exercici serà de 90 minuts per a la primera part, i de 10 minuts per a la segona part. Aquesta prova és eliminatòria. Les persones aspirants seran qualificades com a aptes o no aptes, i aquestes últimes quedaran excloses del procediment selectiu. 4.3. Tercera prova. Prova de llengua castellana (obligatòria i eliminatòria) 4.3.1. Nivell B2. Les persones aspirants han d'estar en possessió dels coneixements del nivell B2 de castellà, o superior, del Marc europeu comú de referència per a les llengües. 4.3.2. Exempció de realització de la prova. Quedaran exemptes d'aquesta prova les persones aspirants que tinguin nacionalitat espanyola. També restaran exemptes les persones que, tot i no tenir la nacionalitat espanyola, puguin acreditar documentalment davant el Tribunal Qualificador estar en possessió d'un dels documents que s'indiquen a continuació: - Certificat conforme ha cursat la primària i secundària a l'Estat espanyol o els cursos equivalents a qualsevol altre estat en què la llengua castellana sigui oficial. - Diploma d'espanyol nivell B2 (marc europeu comú de referència). - Certificat de nivell avançat d'espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes. - Títol de llicenciat/ada en filologia hispànica o romànica, o equivalent. - Tampoc estaran obligades a realitzar la prova aquelles persones que acreditin haver superat la prova de coneixement de castellà en convocatòries anteriors de la mateixa Administració. 4.3.3. Moment d’acreditació documental per a l’exempció de la realització de la prova de castellà. - Durant el termini de presentació de sol·licituds o d'esmena, ja sigui annexant-la directament en el moment de tramitar la inscripció telemàtica tal com s'indica a l'annex III, o bé, un cop tramitada la sol·licitud, accedint de nou al tràmit i adjuntant-la en el mateix apartat. - Fins a set dies naturals previs a la data de realització de la prova de castellà per qualsevol dels mitjans que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Pàgina 6 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 6-36 https://bop.diba.cat A - El mateix dia de la prova de coneixements de la llengua castellana, abans que aquesta comenci, aportant la corresponent fotocòpia. 4.3.4. Configuració de la prova La prova es dividirà en dues parts que consistiran en la realització d'una redacció de 200 paraules com a mínim (primera part), i en el manteniment d'una conversa amb els assessors i/o assessores especialistes que designi el Tribunal Qualificador (segona part). El temps per a la realització d'aquesta prova no serà superior a 45 minuts per a la primera part i de 15 minuts per a la segona. Aquesta prova és eliminatòria. Les persones aspirants seran qualificades com a aptes o no aptes, i aquestes últimes quedaran excloses del procés selectiu. 4.4. Consideracions generals sobre la fase d’oposició 4.4.1. Ordre de realització de les proves El Tribunal Qualificador podrà determinar la realització d'una o més proves o exercicis en una sola sessió o en sessions diferents, i la seva execució en l'ordre que consideri més adient. En aquest cas la correcció de la prova posterior quedarà condicionada a la superació de les anteriors quan aquests siguin eliminatoris. 4.4.2. Ordre d’actuació de les persones aspirants L'ordre d'actuació de les persones aspirants per a aquells exercicis que no puguin fer-se conjuntament es durà a terme seguint l’ordre establert en el darrer sorteig públic realitzat per l’Administració de la Generalitat de Catalunya per aquesta finalitat. La lletra escollida es mantindrà durant tot el procés. 4.4.3. Crides En aquelles proves que ho requereixin, es realitzarà una única crida. Les persones aspirants que no compareguin en el lloc, la data i l’hora assenyalats seran definitivament excloses del procés selectiu. 4.4.4. Dones hospitalitzades per embaràs de risc o part En el cas que el dia i hora de realització d'alguna de les proves amb crida única alguna de les dones aspirants estigui hospitalitzada per embaràs de risc, causa de part o pels dies immediatament posteriors a aquest, el Tribunal Qualificador articularà els mecanismes necessaris per possibilitar-li la realització de la prova o les proves en el recinte hospitalari on es trobi (dins del límit territorial de la província de Barcelona), sempre que sigui factible que aquesta execució es dugui a terme el mateix dia i hora en què ho facin la resta de persones aspirants convocades. Per tal que el Tribunal Qualificador habiliti aquest dispositiu, les dones aspirants que prevegin trobar-se el/s dia/dies de realització de les proves en la situació esmentada al paràgraf anterior, hauran d'informar del seu estat al Tribunal Qualificador mitjançant correu electrònic enviat a l'adreça convocatories@bcn.cat tot indicant en l'assumpte: “Convocatòria de TS Enginyeria del subgrup A1 any 2024: Aspirant en previsió de part”. En aquest correu hauran d'especificar les seves dades personals (nom i cognoms, DNI i telèfon de contacte), així com la data i l'hospital previst per al part. Pàgina 7 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 7-36 https://bop.diba.cat A El termini establert per formalitzar aquesta petició serà de cinc dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la data de realització de la prova corresponent. 4.4.5. Mares lactants Igualment, en el cas que alguna de les dones aspirants sigui mare lactant i consideri que durant la realització d'alguna de les proves li coincidirà amb la lactància del seu nadó, haurà de notificar-ho a l'adreça electrònica convocatories@bcn.cat tot indicant en l'assumpte: “Convocatòria de TS Enginyeria del subgrup A1 any 2024: Aspirant amb nadó lactant”. En aquest correu hauran d'especificar les seves dades personals (nom i cognoms, DNI i telèfon de contacte). El termini establert per formalitzar aquesta petició serà de cinc dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la data de realització de la prova corresponent. 5. FASE DE CONCURS DE MÈRITS (màxim 40,00 punts) La puntuació màxima de la fase de concurs de mèrits és de 40 punts. El concurs no tindrà caràcter eliminatori. Consistirà en la valoració dels mèrits que constin relacionats en el servei “El meu currículum”, tal com s’indica a l’annex III de les bases, i acreditats documentalment. Només es tindrà en compte allò que consti relacionat en el termini de presentació de sol·licitud de participació. Serà responsabilitat de la persona aspirant verificar que els mèrits estan correctament informats i relacionats. En cap cas la puntuació obtinguda en el concurs de mèrits podrà ser aplicada per superar l’oposició. Totes les valoracions es faran arrodonint a dos decimals. 5.1. Barem de mèrits Seran objecte de la valoració els següents mèrits: 5.1.1. Experiència professional (40 punts): a) Per serveis prestats en la categoria objecte d'aquesta convocatòria o anàloga en ajuntaments de municipis de més de 250.000 habitants, així com en els organismes autònoms i entitats públiques empresarials vinculats o dependents d'aquests i consorcis adscrits a aquests ajuntaments, com a personal propi. Es valorarà amb 1,05 punts per mes de treball acreditat, fins a un màxim de 40 punts. b) Per serveis prestats en la categoria objecte d'aquesta convocatòria o anàloga en altres administracions públiques, així com en els organismes autònoms i entitats públiques empresarials vinculats o dependents d'aquests i consorcis adscrits a aquestes administracions, com a personal propi. Es valorarà amb 0,70 punts per mes de treball acreditat, fins a un màxim de 27 punts. 5.2. Criteris per a la valoració de mèrits 5.2.1. Regulació general de la valoració dels mèrits. a. Només podran ser valorats aquells mèrits assolits per les persones aspirants fins al moment en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds previst a la base 6.1.2. Pàgina 8 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 8-36 https://bop.diba.cat A b. Només s'hauran d'annexar els documents acreditatius dels mèrits assolits fora de l'àmbit de l'Ajuntament de Barcelona. Els mèrits no acreditats documentalment assolits fora de l'àmbit de l'Ajuntament de Barcelona no seran tinguts en compte pel Tribunal Qualificador. En la base 6.3 es detalla quina documentació és necessària per acreditar els mèrits. c. Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada. d. Les referències a organismes de l’Estat espanyol contemplades en el barem de mèrits s’entendran fetes als organismes equivalents de la resta d’estats membres de la Unió Europea, si escau. e. En cap cas es valorarà com a mèrit allò que s'hagi valorat com a requisit. f. Un cop obtingut el màxim de puntuació assolible no es valorarà la resta de mèrits acreditats. g. El Tribunal es reserva el dret de sol·licitar documentació complementària que aclareixi la naturalesa o la durada de l'activitat desenvolupada per la persona aspirant. h. El Tribunal Qualificador es reserva la potestat de sol·licitar aclariment documental o testifical d'aquelles acreditacions de les quals es pugui presumir falsedat o inexactitud, sens perjudici de les responsabilitats en què pugui incórrer la persona que les presenta. 5.2.2. Regulació de la valoració de l’experiència professional. a. Un mes equival a 30 dies. Així mateix, les fraccions inferiors a 30 dies poden acumular-se per comptabilitzar nous períodes de 30 dies. Si tot i així, finalment queden fraccions inferiors a 30, aquestes no es tindran en compte. b. Els serveis prestats en qualitat de personal eventual no es valoraran. Tampoc seran objecte de valoració les pràctiques realitzades en el marc de convenis de cooperació educativa o anàlegs. c. Es tindran en compte les funcions desenvolupades en llocs de treball base, singular o de comandament de la categoria objecte de la convocatòria. 6. SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ EN EL PROCÉS SELECTIU La sol·licitud de participació (base 6) anirà acompanyada de la relació i acreditació de mèrits (base 5) i de la titulació necessària per participar en el procés selectiu (base 2.1.d), i requerirà del pagament de la taxa corresponent (base 2.1.g). A continuació es detallarà cadascun d’aquests elements. 6.1. Sol·licitud de participació, termini i contingut 6.1.1. Presentació de sol·licitud. La formalització, obtenció i presentació de sol·licituds s'ha de fer telemàticament, d’acord amb l’indicat al punt 1 de l’annex III. 6.1.2. Termini de presentació de sol·licituds. Les persones interessades han de presentar la seva sol·licitud de participació des de l’endemà de la data d’aquesta convocatòria fins a vint dies naturals a comptar de l’endemà Pàgina 9 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 9-36 https://bop.diba.cat A de la publicació de l’anunci de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. 6.1.3. Declaració de compliment dels requisits de participació establerts en la base 2. Les persones aspirants hauran d’indicar de forma expressa a la sol·licitud el compliment dels requisits que s’indiquen a la base 2. 6.1.4. Dades introduïdes en la sol·licitud de participació i acceptació de comunicacions i notificacions electròniques. La presentació de la sol·licitud implica l’acceptació que les comunicacions que s’hagin de fer a les persones aspirants es realitzin mitjançant correu electrònic a l’adreça electrònica indicada a la sol·licitud, així com l'acceptació de què les notificacions es facin telemàticament pel sistema habilitat per a la pràctica de les notificacions electròniques. Aquestes notificacions i comunicacions es realitzaran a l’adreça electrònica, el domicili i/o telèfon que figurin a la sol·licitud. Les dades corresponents al domicili, telèfon i adreça electrònica que figurin a la sol·licitud es consideraran les úniques vàlides a efectes de comunicacions i notificacions i serà responsabilitat exclusiva de les persones aspirants els errors en la seva consignació i la comunicació a l’Ajuntament de Barcelona de qualsevol canvi d’aquestes. Serà responsabilitat de les persones aspirants la veracitat de les dades consignades, sense perjudici que en qualsevol moment l'autoritat convocant o el Tribunal Qualificador pugui requerir-los l'acreditació dels requisits necessaris quan cregui que hi ha inexactituds o falsedats en les quals hagin pogut incórrer les persones aspirants. 6.1.5. Indicació de sol·licitud participació pel torn de reserva Només poden accedir al torn de reserva per a persones amb discapacitat les persones aspirants que així ho indiquin expressament a la sol·licitud de participació, i que, de conformitat amb la legislació vigent, tinguin reconeguda pels òrgans competents una discapacitat de grau igual o superior al 33%, la qual cosa s’haurà d’acreditar amb el dictamen dels equips de valoració multiprofessional a què es refereix l’article 4.3 i 5.2. del Decret 66/1999, de 9 de març, sobre l’accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional. La presentació de l’esmentat dictamen dels equips multiprofessionals per a les persones amb discapacitat s’haurà de dur a terme durant el termini de presentació de sol·licituds o durant el termini d’esmena a la llista provisional de persones admeses i excloses, tal com s’indica a l’annex III d’aquestes bases. Si la persona aspirant no s’oposa expressament a la consulta, l’Ajuntament de Barcelona sol·licitarà al departament corresponent de la Generalitat el dictamen dels equips de valoració multiprofessional. La sol·licitud de participació al torn de reserva implica l’autorització a l’Ajuntament de Barcelona per sol·licitar aquest dictamen. En el cas que la persona aspirant s’oposi expressament a aquesta petició d’informe, caldrà que presenti, durant el període d’inscripció, una sol·licitud a través del Registre electrònic de Pàgina 10 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 10-36 https://bop.diba.cat A l’Ajuntament de Barcelona, tal com s’indica a punt 4 de l’annex III indicant “M’oposo al fet que l’Ajuntament demani informe als equips de valoració multiprofessional, als efectes de poder participar al torn reservat per a persones amb discapacitat”. 6.1.6. Acreditació del nivell de català És necessari indicar i acreditar, quan sigui el cas, estar exempt/a de la realització de la prova de nivell de català, d’acord amb el que disposa la base 4.2 i en els termes de la base 17.1. 6.1.7. Acreditació del nivell de castellà Les persones aspirants que no tinguin nacionalitat espanyola han d’acreditar el coneixement de castellà, d’acord amb el que disposa la base 4.3 i en els termes de la base 17.1. 6.2. Acreditació de la titulació requerida per participar Les persones aspirants hauran de presentar la titulació que acredita el requisit de titulació establert a la base 2.1.d) juntament amb la sol·licitud de participació, d’acord amb les instruccions que figuren al punt 1 de l’annex III d’aquestes bases i sens perjudici del que estableix la base 17.1. 6.3. Relació i acreditació de mèrits 6.3.1. Moment de relacionar i acreditar els mèrits Únicament es valoraran aquells mèrits relacionats i acreditats durant el període de presentació de sol·licituds de participació en el procés selectiu, tal com es recull en la base 6., i d’acord amb el procediment regulat en el punt 1 de l’annex III d'aquestes bases. 6.3.2. Àmbit temporal en el qual els mèrits són valorables Es valoraran els mèrits assolits per les persones aspirants fins al moment en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. 6.3.3. Experiència professional valorada d’ofici Els serveis prestats en l’àmbit de l’Ajuntament de Barcelona i que es relacionen a continuació es comprovaran d’ofici, i per tant no s'haurà d’acreditar l’experiència professional assolida en els mateixos: Institut Municipal d'Hisenda, Institut Municipal d'Informàtica, Institut Municipal de Mercats, Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, Institut Municipal de Serveis Socials, Institut Municipal d'Educació de Barcelona, Institut Municipal Barcelona Esports, Institut Municipal d'Urbanisme, Institut Municipal de l'Habitatge i Rehabilitació de Barcelona, Institut Municipal de Paisatge Urbà i Qualitat de Vida, Institut de Cultura de Barcelona, Consorci Museu de Ciències Naturals de Barcelona, Consorci de Biblioteques de Barcelona, Consorci d’Educació de Barcelona i Agència de Salut Pública de Barcelona. Serà responsabilitat de la persona aspirant verificar que els mèrits estan correctament informats i relacionats en el servei “El meu currículum”. 6.3.4. Acreditació de l’experiència professional en altres administracions Els serveis prestats a altres administracions públiques s’acreditaran mitjançant l’aportació de la següent documentació:  certificació de serveis prestats (annex 1 o equivalent) emesa pels òrgans autoritats o els càrrecs que duen a terme la gestió dels recursos humans, Pàgina 11 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 11-36 https://bop.diba.cat A  certificació de les funcions desenvolupades, si no consten a la certificació de serveis prestats.  l’informe de vida laboral. 6.4. Abonament de la taxa de participació en el procés selectiu 6.4.1. Consideracions generals D’acord amb el que preveu la normativa vigent en matèria de taxes i preus públics de l’Ajuntament de Barcelona i, a l’efecte del compliment del requisit que preveu la base 2.1.g), per inscriure’s a la convocatòria, les persones aspirants hauran d’abonar en concepte de taxa d’inscripció l’import que s’especifiqui a l’annex IV de cada convocatòria Al punt 1 de l’annex III de les presents bases s’estableixen els mitjans que es poden utilitzar per efectuar el pagament de la taxa d’inscripció, així com la descripció del procediment a seguir segons la modalitat de pagament escollida per efectuar-lo. En cap cas, el pagament a l’entitat bancària substituirà el tràmit de presentació de la sol·licitud davant de l’Ajuntament de Barcelona en el termini i en la forma previstos en aquestes bases. 6.4.2. Exempció del pagament de la taxa d’inscripció D’acord amb el que preveu la normativa vigent en matèria de taxes i preus públics de l’Ajuntament de Barcelona i amb la indicació prèvia de la seva situació, estaran exemptes del pagament d’aquesta taxa les persones que es trobin en situació d’alta com a demandants d’ocupació i que no percebin cap mena de prestació econòmica, les que tinguin la condició de membre de família nombrosa de categoria especial o de membre de família monoparental de categoria especial, i les que acreditin una discapacitat igual o superior al 33%. En el cas de residir a Catalunya, d’acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades, l’Ajuntament de Barcelona consultarà a altres administracions les dades necessàries per verificar els extrems que donen dret a l’exempció o bonificació sol·licitada. En el cas que la persona aspirant s’oposi expressament a aquesta consulta haurà de procedir tal com s’indica a la base 17.1. 6.4.3. Exempció del 50% en l’abonament de la taxa d’inscripció. D’acord amb el que preveu la normativa vigent en matèria de taxes i preus públics de l’Ajuntament de Barcelona i amb la indicació prèvia de la seva situació, estaran exemptes de l’abonament del 50% d’aquesta taxa les persones que tinguin la condició de membre de família nombrosa de categoria general o de membre de família monoparental de categoria general. 6.4.4. Documentació necessària per restar exempt de forma total o parcial del pagament de la taxa d’inscripció per a aquelles persones que no han donat el consentiment o no resideixen a Catalunya. a) Les persones que es trobin exemptes del pagament d’aquesta taxa, de conformitat amb el que s’ha indicat en els apartats anteriors, i que s’han oposat expressament que l’Ajuntament consulti a altres administracions les dades necessàries per Pàgina 12 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 12-36 https://bop.diba.cat A verificar els extrems que donen dret a l’exempció o bonificació sol·licitada, hauran d’acreditar la seva situació presentant la documentació següent: b) En cas de trobar-se en situació d’alta com a demandant d’ocupació i no percebre cap mena de prestació econòmica, haurà de presentar una certificació acreditativa d’aquesta situació, expedida per la corresponent Oficina de Treball de la Generalitat (OTG) del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya i/o pel Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE). c) En cas de tenir la condició de membre de família nombrosa o monoparental, de categoria especial o general, haurà de presentar una còpia del corresponent títol de família nombrosa o monoparental, de categoria especial o general, que ho acrediti. d) En cas de tenir la condició legal de discapacitat igual o superior al 33%, haurà de presentar una còpia de la targeta o certificat de discapacitat emès pel Departament de Treball, Afers, Socials i Famílies o per l’Administració corresponent. La documentació esmentada s’haurà de presentar dins el termini improrrogable de presentació de sol·licituds, annexada com a document en format .pdf tal com s’indica al punt 1 de l’annex III. La documentació aportada ha d’estar actualitzada dins el termini de presentació de sol·licituds. 6.4.5. Devolució de la taxa. No serà procedent en cap cas la devolució de la taxa en els supòsits d’exclusió de la convocatòria per causa imputable a la persona interessada. 6.4.6. Exclusió de la persona aspirant. La manca de pagament, el pagament incomplet o la no acreditació documental a efectes de l’exempció o la bonificació de la taxa comportaran l’exclusió de la persona aspirant del procés selectiu. 7. ASPECTES RELLEVANTS PER A LES PERSONES AMB DISCAPACITAT 7.1.1. Sol·licitud d’adaptació o adequació del temps per a la realització de les proves Les persones amb discapacitat podran assenyalar en la sol·licitud de participació l’adaptació o l’adequació de temps i mitjans materials per a la realització de les proves i dels exercicis previstos en la convocatòria. En l’acceptació de les dites adaptacions o adequacions cal atenir-se al que disposa l’article 6 del Decret 66/1999, de 9 de març del Govern de la Generalitat de Catalunya, sobre l’accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional i presentar el corresponent dictamen actualitzat dels equips multiprofessionals a què es refereix l’article 4.3. del mateix Decret. 7.1.2. Persones que tinguin reconeguda la condició legal de discapacitat, però que no hagin sol·licitat de participació pel torn de reserva. Les persones que tinguin reconeguda la condició legal de discapacitat, però que no sol·licitin la inclusió al torn de reserva en la sol·licitud, seran admeses al torn lliure per a la realització dels exercicis sense necessitat d’acreditar la seva aptitud abans del seu començament, sens perjudici que superat el procés selectiu hagin d’acreditar, si s’escau, la seva capacitat per Pàgina 13 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 13-36 https://bop.diba.cat A exercir les funcions per a l’exercici professional de la categoria corresponent (certificat d’adequació al lloc de treball emès per l’EVO laboral). A aquests efectes, serà necessari el corresponent dictamen dels equips multiprofessionals a què es refereix l’article 4.3. del Decret 66/1999, de 9 de març del Govern de la Generalitat de Catalunya, sobre l’accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional. 7.1.3. Presentació informe equips de valoració i orientació (EVO) per a persones amb la condició legal de discapacitat En tots els casos si la persona aspirant no s’oposa expressament a la consulta, implica l’autorització al tribunal per sol·licitar informe als equips de valoració multiprofessional i l’Ajuntament de Barcelona sol·licitarà al departament corresponent de la Generalitat l’informe acreditatiu necessari. En els casos de sol·licituds d’adaptació i adequació de les proves, d’acord amb l’informe emès per l’EVO laboral, l’Ajuntament de Barcelona decidirà sobre les peticions d'adaptacions que s'efectuïn i tindran en consideració que no comportin una despesa excessiva. En el cas que la persona aspirant s’oposi expressament a aquesta petició d’informe, caldrà que presenti, durant el període d’inscripció, una sol·licitud a través del Registre electrònic de l’Ajuntament de Barcelona, tal com s’indica a punt 4 de l’annex III indicant “M’oposo al fet que l’Ajuntament demani informe als equips de valoració multiprofessional, als efectes de l’adaptació o l’adequació de temps i mitjans materials per a la realització de les proves i dels exercicis previstos en la convocatòria i em comprometo a aportar el document original justificatiu, tal com s’indica a les bases de la convocatòria”. 8. LLISTES DE PERSONES ADMESES I EXCLOSES 8.1. Llista provisional de persones admeses i excloses Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Gerència de Persones, Organització i Administració Electrònica farà pública la llista provisional de persones admeses i excloses. Les persones aspirants podran formular les al·legacions que considerin convenients en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses. En el cas que una persona aspirant no aparegui ni en la llista provisional de persones admeses ni en la d’excloses, haurà de presentar una al·legació a través del registre electrònic de l’Ajuntament de Barcelona, tal com s’indica al punt 4 de l'annex III d’aquestes bases i, haurà d’anar acompanyada d’una còpia de la sol·licitud presentada on figuri el número de registre d’entrada. Les al·legacions s’han de presentar pel procediment telemàtic que es regula al punt 2 de l'annex III. En el cas que les persones excloses no esmenin dins d'aquest termini els defectes que se'ls imputen o no aportin la documentació preceptiva que n'hagi motivat l'exclusió, es considerarà que desisteixen de la seva sol·licitud de participació. A fi d'evitar errors, les persones participants han de comprovar a la llista provisional de persones admeses i excloses a la convocatòria, fefaentment, no només que no figuren com a excloses, sinó que, a més, consten com a admeses. Pàgina 14 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 14-36 https://bop.diba.cat A Els errors materials, de fet i aritmètics es podran esmenar en qualsevol moment. 8.2. Llista definitiva de persones admeses i excloses Finalitzat el termini d’al·legacions i resoltes les possibles incidències, es farà pública la llista definitiva de persones admeses i excloses en la qual s’indicarà també quines persones aspirants han de realitzar les proves de llengua catalana i/o castellana. Amb la publicació de la llista definitiva s'estimaran o desestimaran les al·legacions i esmenes presentades a la llista provisional de persones admeses i excloses. Amb la publicació de les llistes es considera realitzada la notificació oportuna a les persones interessades i s'inicia el còmput dels terminis als efectes de possibles reclamacions o recursos. L’admissió en el procediment selectiu no implica el reconeixement dels requisits exigits a la convocatòria. 9. ASPECTES RELLEVANTS DEL PROCEDIMENT 9.1. Publicació, notificacions i comunicacions Les publicacions es realitzaran a la web de Processos Selectius de l’Ajuntament de Barcelona i al Portal de selecció i provisió per a la plantilla municipal de la Intranet. Les notificacions seran electròniques i es realitzaran pel sistema habilitat per a la seva pràctica, mitjançant avís a l’adreça electrònica indicada a la sol·licitud. Les comunicacions que s’hagin de fer a les persones aspirants es duran a terme mitjançant correu electrònic a l’adreça electrònica indicada a la sol·licitud. 9.2. Simultaneïtat amb altres convocatòries Es preveu que les proves poden coincidir el mateix dia i hora amb la convocatòria de proves d’altres procediments selectius en curs de les mateixes categories que les ara convocades, per a la realització de la mateixa tipologia d’exercicis. Només en el cas que es tracti d’idèntica prova i d’idèntica categoria, l’exercici es tindrà en compte a ambdós processos, amb la valoració que correspongui segons bases de cada convocatòria. 9.3. Fase d’oposició i fase de concurs de mèrits Un cop publicada la llista definitiva d’admesos i exclosos es desenvoluparà la fase d’oposició i la fase de mèrits en els termes previstos als apartats 4 i 5 d’aquestes bases. 10. PROPOSTA DE NOMENAMENT 10.1. Contingut El Tribunal Qualificador farà pública la suma de les puntuacions obtingudes en fase d’oposició i en fase de concurs de cada persona candidata, i ordenarà l’esmentada suma de major a menor. El Tribunal Qualificador proposarà a l’òrgan competent el nomenament com a personal funcionari en pràctiques de la categoria convocada, o si s’escau personal funcionari de carrera de la categoria convocada, a les persones aspirants que hagin obtingut les millors puntuacions fins a cobrir el nombre de places convocades en cada categoria. Si alguna de les persones aspirants amb discapacitat que s'ha presentat al torn de reserva no obté plaça a l’esmentat torn, i la seva puntuació és superior a l'obtinguda per altres persones aspirants del torn lliure, serà inclosa pel seu ordre de puntuació en el torn lliure. 10.2. Cas d’empat de puntuació en la darrera posició Pàgina 15 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 15-36 https://bop.diba.cat A En cas d’empat en la darrera posició, la classificació s’establirà d’acord amb els següents criteris: 1. Serà nomenat qui tingui una puntuació més alta en l’exercici pràctic de la prova de coneixements de la fase d’oposició. 2. Si l’empat persisteix, serà nomenat qui tingui una puntuació més alta en el test de coneixements específics de la prova de coneixements de la fase d’oposició. 3. Si l’empat persisteix, serà nomenat qui tingui una puntuació més alta en el test de coneixements generals de la prova de coneixements de la fase d’oposició. 4. Si l’empat persisteix, el desempat es dirimirà a favor de la persona amb més antiguitat a l’Ajuntament, organismes autònoms i ens instrumentals adherits a l’acord de condicions i conveni col·lectiu vigent en la mateixa categoria en la qual participa. 5. Finalment, si l’anterior criteri no resol la situació d’empat, el desempat es dirimirà a favor de la persona de més edat. 11. APORTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA DE COMPLIMENT DELS REQUISITS DE PARTICIPACIÓ 11.1. Acreditació dels requisits per a poder ser nomenat/ada i prendre possessió (places funcionarials) Les persones aspirants proposades hauran d’aportar els documents originals acreditatius dels requisits exigits a la base 2 i dels mèrits valorats, en el termini de vint dies naturals dies comptadors des de l’endemà de l’anunci publicat, i en els termes indicats al mateix anunci i a la base 17.1. Les persones aspirants proposades que no presentin la documentació requerida o que no acreditin els requisits exigits en el termini establert no seran nomenades funcionàries i restaran sense efectes totes les seves actuacions i els drets associats a la seva participació, sens perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat. En aquest cas, es citarà per presentar la documentació pertinent les següents persones aspirants per ordre de puntuació, segons el torn, fins a completar el nombre persones aspirants necessari per cobrir les places convocades. 11.2. Necessitat de posseir la capacitat funcional per a l’exercici de les tasques (requisit base 2.1.b) Per poder ser nomenat/ada i prendre possessió, és precís posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques i, per tant, no patir cap malaltia, no trobar-se en situació d’incapacitat permanent absoluta ni estar afectat per limitació física o psíquica incompatible amb el desenvolupament de les corresponents funcions. 11.3. Persones aspirants que no tinguin nacionalitat espanyola (requisit base 2.1.a) Les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d’acreditar documentalment la seva nacionalitat, o si s’escau, el vincle de parentiu amb el/la nacional en virtut del qual es presenten i, en el cas de descendents majors de 21 anys, el fet de viure al seu càrrec. Igualment, aquestes persones aspirants hauran de presentar declaració jurada o promesa feta pel/per la nacional, en la qual aquest/a manifesti fefaentment que no està separat/ada de dret del seu/de la seva cònjuge. 12. FASE DE FORMACIÓ PRÀCTICA SELECTIVA Pàgina 16 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 16-36 https://bop.diba.cat A 12.1. Les persones nomenades funcionàries en pràctiques han de superar un període de formació pràctica selectiva amb la durada de 6 mesos. 12.2. Els drets i deures de les persones aspirants nomenades funcionàries en pràctiques durant el període de formació pràctica selectiva són els establerts a la normativa d’aplicació. Les retribucions són les que corresponguin segons el que estableix el Reial decret 456/1986, de 10 de febrer, pel qual es fixen les retribucions dels funcionaris/àries en pràctiques, modificat pel Reial decret 213/2003. 12.3. Aquest període es veu temporalment interromput en el casos següents: baixes per incapacitat temporal la durada acumulada de les quals sigui superior a set dies, permisos de maternitat/paternitat; o altres permisos i llicències autoritzats, superiors a set dies naturals. El període mínim de treball efectiu s'ha de completar abans que el tribunal emeti la seva qualificació. En cas de gaudir d’una reducció de jornada no es produirà la finalització del període de pràctiques fins a haver acomplert la totalitat d’hores de treball efectiu previstes en jornada ordinària. 12.4. Finalitzat aquest període de formació pràctiques, les persones aspirants seran declarades pel Tribunal “aptes” o “no aptes”. La qualificació de “no apte” suposarà l’exclusió del procés selectiu, i la finalització del nomenament. Superat el període de formació pràctica selectiva el Tribunal elevarà a l’òrgan competent la proposta de nomenament com a funcionaris/àries de carrera de la categoria convocada, que tindrà caràcter vinculant, llevat que no s’hagin complert els requisits formals de la convocatòria 12.5. Restaran exemptes de realitzar la fase de pràctiques, les persones aspirants seleccionades que prestin o hagin prestat serveis a l'Ajuntament de Barcelona, organismes autònoms i ens instrumentals adherits a l'acord de condicions i conveni col·lectiu vigent en la mateixa categoria professional objecte de convocatòria: - Ocupant un lloc de treball temporal estructural. - Ocupant un lloc de treball temporal no estructural, per un període igual o superior al de la formació pràctica selectiva prenent com a referència la data límit de publicació de la proposta de nomenament del Tribunal Qualificador, amb informes de desenvolupament positiu en tots els seus contractes/nomenaments. 13. NOMENAMENT DEFINITIU, JURAMENT O PROMESA DELS/DE LES FUNCIONARIS/ÀRIES I PRESA DE POSSESSIÓ 13.1. El Tribunal proposarà el nomenament com a funcionaris de carrera a aquelles persones que estiguin exemptes del període de pràctiques selectives i aquelles que l’hagin superada. 13.2. La resolució de nomenament serà publicada a la Gaseta Municipal. 13.3. Les persones nomenades funcionàries de carrera, de conformitat amb l’article 84 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, disposaran del termini d’un mes des de l’endemà de la publicació del seu nomenament a la Gaseta Municipal per fer el jurament o promesa i prendre possessió. La manca de jurament o promesa o de la presa de possessió comportarà la pèrdua de tots els drets. 13.4. No es podran cobrir més places que el nombre de places convocades. Pàgina 17 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 17-36 https://bop.diba.cat A 13.5. En el cas de les persones aspirants que adquireixin la condició de funcionàries i, sense l’exercici efectiu del lloc de treball, siguin declarades, a petició seva, en situació d’excedència voluntària amb efectes des del mateix dia de la presa de possessió, en els supòsits previstos en la normativa vigent, la corresponent vacant es cobrirà igualment, segons el que disposa la base 11.1. 14. ADSCRIPCIÓ DE LLOCS DE TREBALL L'adjudicació de lloc té caràcter definitiu. Els llocs a proveir seran els que es detallen a l’annex V d’aquestes bases (posicions), d’acord amb criteris organitzatius. Les persones proposades amb discapacitat podran demanar l'adaptació del lloc treball d’adscripció, sempre que aquesta adaptació no impliqui una modificació exorbitant en el context de l'organització o sigui incompatible amb el contingut del lloc i el servei públic que s'ha de prestar. El Tribunal Qualificador podrà requerir a la persona interessada, mitjançant una entrevista personal o altres mitjans adients, la informació que consideri necessària per a l'adaptació sol·licitada. Així mateix, també es podrà demanar el corresponent dictamen als equips multiprofessionals o òrgans tècnics competents en relació amb la procedència de l'esmentada adaptació i de la compatibilitat amb el desenvolupament de les funcions i tasques del lloc concret. 15. TRIBUNAL QUALIFICADOR 15.1. Composició del Tribunal Qualificador El Tribunal Qualificador, estarà format per un/a president/a, tres vocals i un/a secretari/ària, designats per la Corporació. Es preservarà la paritat entre dones i homes en la seva composició. Igualment per a cadascun dels membres titulars li serà designat un membre suplent. La composició nominal del Tribunal Qualificador serà oportunament publicada al DOGC. 15.2. Membres del Tribunal Qualificador amb veu, però sense vot A més dels membres que formen part del Tribunal Qualificador, a les sessions que s’estableixin hi podran assistir, amb veu però sense vot, un/a observador/a titular i un/a de suplent, designats/ades conjuntament per la Junta de personal i el Comitè d’empresa. Aquests/es observadors/ores tindran accés, si ho volen, als expedients de qualificació de les persones aspirants, i podran sol·licitar que les seves observacions constin a les actes de les sessions corresponents. La designació dels/de les observadors/ores s’efectuarà amb caràcter previ a la realització de les proves. 15.3. Abstenció dels membres del Tribunal Qualificador Els membres del Tribunal Qualificador hauran d’abstenir-se d’intervenir, i notificar-ho a la Gerència de Persones, Organització i Administració Electrònica, quan concorrin circumstàncies que preveu l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, en allò que sigui d’aplicació, així com la causa establerta a l’art. 13.2 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’Administració general de l’Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l’Administració general de l’Estat. 15.4. Recusació dels membres del Tribunal Qualificador Pàgina 18 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 18-36 https://bop.diba.cat A Igualment, les persones participants podran recusar els membres del Tribunal Qualificador en els termes previstos a l’article 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre. Contra les resolucions adoptades en aquesta matèria no es pot interposar cap recurs, sense perjudici de la possibilitat d’al·legar la recusació en interposar el recurs que sigui procedent contra l’acte que posi fi al procediment. 15.5. Incorporació de persones especialistes El Tribunal Qualificador podrà disposar, si així ho creu convenient, de la incorporació d’assessors/ores especialistes per a totes o algunes de les proves, que actuaran amb veu però sense vot en les sessions del Tribunal Qualificador. 15.6. Facultats del Tribunal Qualificador El Tribunal Qualificador està facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per garantir-ne el funcionament del procediment podent, entre altres facultats, excloure del procés selectiu qualsevol persona participant que realitzi alguna conducta contrària a la bona fe o orientada a desvirtuar els principis d’equitat i igualtat o altres comportaments que alterin el normal desenvolupament de qualsevol de les fases establertes en les bases. 15.7. Seu del Tribunal Qualificador A l’efecte de comunicacions i altres incidències, el Tribunal Qualificador tindrà la seva seu al Departament de Selecció i Promoció de Recursos Humans de la Gerència de Persones, Organització i Administració Electrònica de l’Ajuntament de Barcelona (C/ de l’Escar 1, 2a planta, 08039 de Barcelona). 16. RECURSOS I AL·LEGACIONS 16.1. Règim general Contra aquestes bases i contra la llista definitiva de persones admeses i excloses es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant la Tercera Tinència d'Alcaldia de Prevenció, Seguretat, Convivència i règim Interior en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva publicació, o bé recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos des de l'endemà de la seva publicació davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el cas de places de personal funcionari. Els actes i resolucions del Tribunal Qualificador poden ser impugnats per les persones interessades mitjançant un recurs d’alçada davant la Tercera Tinència d'Alcaldia de Prevenció, Seguretat, Convivència en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la data de la seva notificació o publicació. 16.2. Règim d’al·legacions de les proves de la fase d’oposició 16.2.1. Al·legacions contra el solucionari de les proves que tinguin respostes alternatives En aquelles proves que s'articulin amb preguntes de respostes alternatives, les persones aspirants tindran un termini de cinc dies naturals, a comptar a partir de l'endemà de la publicació del solucionari de la prova, per tal de formular les al·legacions que considerin oportunes. Les al·legacions s'hauran de presentar telemàticament, tal com s'indiqui a l'anunci. Pàgina 19 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 19-36 https://bop.diba.cat A Les al·legacions es consideraran resoltes amb la publicació dels resultats provisionals de la prova corresponent. 16.2.2. Al·legacions contra els resultats provisionals Contra els resultats provisionals de les proves, les persones aspirants tindran un termini de cinc dies naturals, a comptar a partir de l'endemà de la data de publicació dels resultats provisionals, per tal de formular les al·legacions que considerin oportunes. Les al·legacions s'hauran de presentar telemàticament tal com s'indiqui a l'anunci. Les al·legacions es consideraran resoltes amb la publicació dels resultats definitius de la prova corresponent. 16.2.3. Recursos conta els resultats definitius Les resolucions del Tribunal Qualificador en les quals s’acordi els resultats definitius de les proves o exercicis que integren la fase d’oposició poden ser recorreguts en alçada davant la Tercera Tinència d’Alcaldia en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la data de la seva notificació o publicació. 16.3. Règim d’al·legacions de la valoració provisional i definitiva de mèrits, i de la proposta de nomenament 16.3.1. Valoració provisional de mèrits Les persones aspirants podran formular les al·legacions que considerin convenients en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional de mèrits. Les al·legacions s'hauran de presentar telemàticament, tal com s'indiqui a l'anunci. Les al·legacions es consideraran resoltes amb la publicació dels resultats definitius de la fase de concurs. 16.3.2. Valoració definitiva de mèrits i proposta de nomenament Finalitzat el termini esmentat a la base anterior, es farà pública la llista definitiva de puntuacions de la fase de concurs, així com la proposta de nomenament, on constarà la suma de la fase d’oposició i la fase de concurs. Les resolucions del Tribunal Qualificador en les quals s’acordi la valoració definitiva de mèrits i la proposta de nomenament poden ser recorregudes en alçada davant la Tercera Tinència d’Alcaldia en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la data de la seva notificació o publicació. 17. INFORMACIÓ RELATIVA A LA CONSULTA DE DADES I A LA PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS 17.1. Consulta de dades en poder d’altres administracions L’Ajuntament de Barcelona, mitjançant consulta a través de les xarxes corporatives, les plataformes d’intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats, sol·licitarà la informació o documents electrònics que acreditin que les persones aspirants reuneixen els requisits de participació establerts a la base 2, així com per verificar els extrems que donen dret a l’exempció o bonificació de la taxa d’inscripció. Pàgina 20 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 20-36 https://bop.diba.cat A En el cas que la persona aspirant s’oposi expressament a aquesta consulta, caldrà que durant el termini de presentació de sol·licituds previst a la base 6.1.2 ho faci constar a la sol·licitud telemàtica de participació (en el cas de l’exempció o bonificació de la taxa d’examen), o per instància a través del registre electrònic de l'Ajuntament de Barcelona (en la resta de dades). Aquesta oposició comportarà que la persona aspirant haurà d’aportar els documents justificatius quan els siguin requerits. En qualsevol cas, si l’Ajuntament de Barcelona, quan per causes alienes a la seva actuació, no pogués comprovar d’ofici les dades i el compliment dels requisits esmentats a través, requerirà la persona aspirant per tal que aporti la documentació escaient en el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir del següent al de la recepció del requeriment. 17.2. Informació relativa a la protecció de dades personals D’acord amb la normativa de protecció de dades personals vigent, us informem que les vostres dades seran incloses dintre del tractament 0319, que s’aplica a procediments en matèria de selecció de personal. Podeu trobar més informació a aquesta fitxa informativa.  Responsable: Ajuntament de Barcelona, Gerència de Persones, Organització i Administració Electrònica Pl. Sant Jaume 1, 08002 - Barcelona  Finalitat: Gestió dels processos de provisió i selecció (temporal i definitiva).  Categoria de dades: Dades identificatives, dades personals, dades socials, dades professionals, dades ocupació laboral, dades comercials, dades econòmiques, imatges, dades infraccions penals, dades biomètriques, dades religió o filosofia, dades salut, dades violència de gènere, dades menors d'edat, dades altres tipus de persones vulnerables.  Procedència: persones afectades i altres administracions. Drets: Podeu exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, portabilitat i limitació sobre les vostres dades, mitjançant aquest formulari. Pàgina 21 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 21-36 https://bop.diba.cat A ANNEX I: Nombre de places convocades, característiques i temari específic: OP2024_2012 - TS ENGINYERIA: Categoria: Tècnic/a superior en enginyeria Número de places torn lliure: 7 Número de places torn de reserva: 1 Classe de personal: Funcionari/ària de carrera Escala/agrupació: Administració especial Subescala/subgrup: Tècnica Grup de titulació: Grup A, subgrup A1 Nivell: 22 Nivell català: C1 Permís de conduir B: No Requisit no haver estat condemnat/ada per delicte sexual: No Descripció: Aquesta categoria permet desenvolupar funcions de tramitació administrativa de llicències d'activitats i obres i d'altres d'anàlogues, també permet dura terme la seva activitat a equips de control del manteniment d'edificis i via pública, de serveis de control de la neteja de la ciutat, enllumenat, seguiment d'actuacions sobre infraestructures i mobilitat. Les funcions no requeriran en cap cas desenvolupar atribucions de professions regulades ni títols habilitants. Aquesta categoria permet ocupar posicions tècniques, de comandament i directives a l'organització municipal. Titulació: Estar en possessió del títol de Grau en Enginyeria o Enginyeria, o equivalent. TEMARI ESPECÍFIC 1. Llei 13/2014, de 30 d'octubre, d'accessibilitat, Ordre TMA/851/2021 i Codi d'accessibilitat de Catalunya (Decret 209/2023, de 28 de novembre). 2. El Pla local de seguretat viària de Barcelona. 3. Estratègia municipal de la distribució urbana de mercaderies. 4. Règim urbanístic del sòl i la seva classificació: urbà, urbanitzable i no urbanitzable. Execució dels plans d'ordenació. Sistemes d'actuació. Programes d'actuació urbanística. Règim dels usos i zones en sol urbà. 5. Les actuacions urbanístiques en sòl urbà. Plans especials. Els Plans especials de reforma Interior i els Plans especials de millora urbana. 6. Pla especial urbanístic per a l'ordenació dels establiments d'allotjament turístic, albergs de joventut, residències col·lectives d'allotjament temporal, llars compartides i habitatges d'ús turístic a la ciutat de Barcelona. 7. Codi tècnic de l'edificació: Seguretat en cas d'incendi. Exigències bàsiques SI 1 i SI 2. Propagació interior i exterior. 8. Codi tècnic de l'edificació: Seguretat en cas d'incendi. Exigències bàsiques SI 3 i SI 4. Evacuació d'ocupants i Instal·lacions de protecció contra incendis. SI 5 i SI 6. Intervenció dels bombers i Resistència al foc de l'estructura. Pàgina 22 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 22-36 https://bop.diba.cat A 9. Reial Decret 2267/2004, de 3 de desembre, del Reglament de seguretat contra incendis en els establiments industrials (BOE 303 de 17.12.2004). 10. Ordenança Reguladora de les condicions de protecció contra incendis (BOP 83 de data 5 d'abril de 2008). 11. Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis. 12. Reial Decret 513/2017, de 22 de maig pel qual s'aprova el Reglament d'instal·lacions de protecció contra incendis. 13. Codi tècnic de l'edificació: Document bàsic d'estalvi d'energia. 14. Codi tècnic de l'edificació: Document bàsic de seguretat d'utilització i accessibilitat. 15. Reglament d'Obres, activitats i serveis dels ens locals: Títol I: Obres locals. Títol II Capítol 3: Llicències i altres actes de control preventiu. 16. Llei 11/2009 de 6 de juliol de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives i el reglament que la desenvolupa (Decret 112/2010). 17. Ordenança Municipal de les activitats i dels establiments de concurrència pública de Barcelona (BOP 169, 16.07.2003). 18. Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. 19. Ordenança Municipal d'Activitats i d'Intervenció Integral de l'Administració Ambiental (OMAIIAA) (BOP 113 d'11 de maig de 2001), i instrucció per a l'aplicació de l'OMAIIAA a partir de l'entrada en vigor de la PCAA. 20. Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives (Decret 112/2010). 21. Ordenança municipal de terrasses i manual operatiu. 22. Ordenança municipal sobre l'ús de les vies i els espais públics de Barcelona. 23. Ordenança municipal dels usos del paisatge urbà. 24. Ordenança reguladora dels procediments d'intervenció municipal en les obres (ORPIMO). 25. El Pla Especial d'Equipament Alimentari de Barcelona. L'Ordenança municipal d'establiments i centres de comerç alimentari. 26. La Llei de Comerç de Catalunya (DOGC 5534 de 28-12-2009): Règim de comunicació i règim de llicència comercial. Llei 18/2017, de l'1 d'agost, de comerç, serveis i fires. 27. Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica. 28. Ordenança del Medi Ambient de Barcelona: Títol 2. Protecció atmosfera. 29. Ordenança del Medi Ambient de Barcelona: Títol 3. Contaminació tèrmica i radiacions ionitzants. 30. Ordenança del Medi Ambient de Barcelona: Títol 4. Contaminació acústica, i la seva modificació. 31. Reglament metropolità d'abocament d'aigües residuals. 32. Ordenança del Medi Ambient de Barcelona: Títol 8. Energia solar. Aprofitament d'energia solar per a la producció d'energia fotovoltaica i per a la producció d'aigua calenta sanitària i/o calefacció. 33. La qualitat de l'aire a Barcelona: xarxa de vigilància, principals contaminants. Protocol d'actuació per alts nivells de contaminació atmosfèrica a la ciutat de Barcelona. 34. Ordenança per la qual es fixen els criteris d'accés, circulació i estacionament de vehicles en la zona de baixes emissions de Barcelona i es promou una mobilitat sense emissions. 35. Reial Decret 396/2006, de 31 de març, pel qual s'estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut aplicables als treballs amb risc d'exposició a l'amiant. 36. Ambientalització de la contractació: instruments ambientals i ambientalització de plecs. 37. Ambientalització interna: àmbits de treball i bones pràctiques. Pàgina 23 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 23-36 https://bop.diba.cat A 38. Pla Natura 2021-2030. 39. Ordenança del medi ambient, títol 7. Espais verds i biodiversitat. 40. Pla director de l'arbrat de Barcelona 2017-2037. 41. Llei 6/2001 d'ordenació ambiental de l'enllumenament per a la protecció del medi nocturn. Decret 190/2015, de 25 d'agost, de desplegament de la Llei 6/2001. Reglament d'eficiència energètica en instal·lacions d'enllumenat exterior i les seves instruccions tècniques complementàries, Reial Decret 1890/2008. 42. Estratègia Residu Zero. Pla de prevenció de residus de Barcelona. 43. Serveis i sistemes de recollida de residus a la ciutat de Barcelona. 44. Recollida comercial a la ciutat de Barcelona: Carrers i eixos comercials. Grans productors de residus i generadors específics. Modalitats de serveis. Obligacions dels comerços. 45. Planificació territorial i mobilitat. Llei de Mobilitat. Els Estudis d'Avaluació de la Mobilitat Generada (EAMG). 46. Els plans de mobilitat urbana. El Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona. 47. Reglament general de circulació. 48. Ordenança de circulació de vianants i vehicles de Barcelona. 49. Caracterització del trànsit (intensitat, velocitat, densitat) i de la xarxa viària (capacitat, nivell de servei) al Highway Capacity Manual. 50. Regulador semafòric, especificacions tècniques i funcionals: introducció, components principals i funcions de control de trànsit. 51. Senyalització i regulació de cruïlles urbanes amb semàfors. 52. Manual de Senyalització Urbana de Barcelona. 53. Els residus especials d'origen domèstic: classificació i problemàtica. Els punts verds a Barcelona. Tipus de punts verds. Criteris d'admissibilitat. 54. Instal·lacions d'enllumenat públic en el Reglament de Baixa Tensió. Consideracions generals sobre els sistemes d'enllumenat i nivell d'il·luminació segons l'espai públic. 55. Instal·lacions elèctriques i d'enllumenat d'edificis d'ús públic en el Reglament de Baixa Tensió. 56. Organització, seguiment i control de l'execució de projectes: Protocol de tramitació dels projectes i seguiment de les obres ordinàries d'infraestructures i/o elements d'urbanització, conservació i millora, i projectes d'urbanització, de l'Ajuntament de Barcelona. 57. Control econòmic i dels terminis d'execució d'obra. El replanteig, les certificacions i els preus contradictoris. La revisió de preus, recepció i liquidació de l'obra. Els modificats i complementaris. Conservació durant el període de garantia. 58. Instrucció d'Alcaldia relativa als elements urbans de la ciutat de Barcelona. 59. El control de qualitat de les obres públiques: Plecs de condicions, plans de control de qualitat, tipus d'assaigs més freqüents i interpretació dels resultats. Manual de qualitat de les obres a la ciutat de Barcelona. 60. Sistemes per reduir sorolls i emissió de partícules a l'atmosfera durant l'execució de les obres, especialment en zones sensibles a aquests efectes a la ciutat. 61. Manteniment preventiu en edificis municipals i les seves instal·lacions. 62. El subsòl, descripció de les característiques geològiques i hídriques del Pla de Barcelona. La intervenció en el subsòl. Aprofitament per infraestructures i mètodes constructius. Incidència del nivell freàtic. 63. Incidència de les obres en el subsòl sobre les construccions existents: Mesures preventives, control i auscultació. Manual bàsic per a l'elaboració del Pla d'auscultació. Pàgina 24 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 24-36 https://bop.diba.cat A 64. Les instal·lacions urbanes, rases i canalitzacions. L'Ordenança sobre Obres, Instal·lacions i Serveis en el domini públic municipal. 65. Les xarxes de clavegueram: Tipologies i sistemes constructius per la recollida de les aigües pluvials i residuals. Anàlisi i dimensionat d'una xarxa d'evacuació d'aigües residuals i de pluja. Guia de criteris tècnics generals de la xarxa de clavegueram de la ciutat de Barcelona. 66. Gestió de xarxes de serveis urbans: Mètodes i procediments de manteniment. 67. Pavimentació de calçades: Consideracions generals sobre els ferms. Sistemes constructius, seccions tipus, principals patologies i mètodes de reparació. Normativa d'aplicació. 68. Pavimentació de carrers de vianants i places: Sistemes constructius, seccions, tipus, principals patologies i mètodes de reparació. Normativa d'aplicació. 69. Instrucció Tècnica de Túnels Viaris Urbans de la Ciutat de Barcelona. 70. Inventari de ferms. Estratègies de conservació: conservació preventiva i curativa, reforçament, reconstrucció, reciclat i renovació superficial. Programació d'actuacions. Auscultació i inspecció visual. 71. Tipologies de ponts. Diferents elements estructurals d'un pont. Criteris de disseny. Principals patologies i sistemes de reparació. 72. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: objecte, àmbit d'aplicació i definicions. Política en matèria de prevenció de riscos per protegir la seguretat i la salut en el treball. Drets i obligacions. Consulta i participació del personal.  ÀMBIT FUNCIONAL 1. TEMES: 1, 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 19, 20 i 21.  ÀMBIT FUNCIONAL 2. TEMES: 28, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43 i 44.  ÀMBIT FUNCIONAL 3. TEMES: 1, 47, 48, 51, 52, 54, 56, 58, 59, 60, 64, 65, 67, 68 i 69. Pàgina 25 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 25-36 https://bop.diba.cat A ANNEX II: TEMARI COMÚ Subgrup de titulació A1: 1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura i principis generals. Drets i deures fonamentals dels espanyols. Garanties constitucionals. 2. El Govern en el sistema constitucional espanyol: Composició i, funcions .El control parlamentari del Govern. 3. Les Corts Generals. Composició, organització i atribucions del Congrés dels Diputats i del Senat. El Defensor del Poble. El Tribunal de Comptes. 4. El poder judicial: funcions i principis. L'organització judicial. El Consell General del Poder Judicial. El Ministeri Fiscal. El Tribunal Suprem. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. 5. Les fonts del Dret Públic. La potestat legislativa. La delegació legislativa en favor del Govern. La iniciativa legislativa. Lleis orgàniques. Lleis ordinàries. Lleis marc. Lleis d'harmonització. La delegació legislativa en favor del Govern. Els Decrets-Llei. El reglament. 6. L'Administració Pública a l'ordenament espanyol. Principis constitucionals d'actuació. Tipologia de les Administracions Públiques. 7. L'Administració General de l'Estat: regulació, característiques generals i principis d'organització. Òrgans superiors i òrgans directius. L'Administració perifèrica de l'Estat. Els Delegats del Govern a les Comunitats Autònomes. 8. Les Comunitats Autònomes: organització i competències. Vies d'accés a l'autonomia. Relacions entre l'Estat i les comunitats autònomes: coordinació i control. 9. El Municipi: concepte i elements. L'autonomia local després de la Constitució de 1978. La regulació de les competències a la Llei de Bases de Règim Local. L'organització municipal: el règim especial del municipi de Barcelona. L'organització política i l'organització executiva. Els Districtes. Organismes autònoms i entitats públiques empresarials. Societats mercantils i fundacions públiques. Altres tipus d'entitats públiques per a la gestió dels serveis públics. 10. L'Estatut de Catalunya de 2006: estructura, contingut essencial i principis fonamentals. 11. La Carta Municipal. Contingut i principals característiques de l'actual Carta Municipal. 12. L'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. Requisits dels actes administratius. L'eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat. El silenci administratiu. Revisió d'ofici. Recursos administratius. 13. Hisendes locals. Els ingressos públics. Els pressupostos locals. 14. El règim jurídic de la funció pública espanyola. Les bases del règim estatutari dels funcionaris públics: l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP). El personal al servei de les administracions públiques. Drets i deures dels funcionaris públics. Règim d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Règim disciplinari. 15. L'accés a l'ocupació pública. L'oferta pública d'ocupació. La selecció de personal: sistemes de selecció, requisits de participació i procediment selectiu. La promoció interna. La selecció de personal interí. Mobilitat i sistemes de provisió de llocs de treball. La carrera professional. Les situacions administratives. Pàgina 26 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 26-36 https://bop.diba.cat A 16. El Pla d'Igualtat d'Oportunitats entre dones i homes de l'Ajuntament de Barcelona. La protecció de dades de caràcter personal. El règim jurídic de la protecció de dades de caràcter personal. Drets, deures i garanties derivades del règim jurídic de la protecció de dades de caràcter personal. 17. L'administració electrònica: pilars i principis. El model d'administració electrònica de l'Ajuntament de Barcelona. Drets dels ciutadans a relacionar-se amb les administracions públiques per mitjans electrònics. El règim jurídic de l'administració electrònica: regulació estatal i de la Generalitat de Catalunya. L'expedient electrònic. 18. El bon govern. Ètica, valors i transparència dels poders públics. Accés a la informació pública. El cas de l'Ajuntament de Barcelona: La Bústia Ètica i el Codi ètic de conducta. Pàgina 27 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 27-36 https://bop.diba.cat A ANNEX III: INSTRUCCIONS PER A LA REALITZACIÓ DELS TRÀMTS 1. INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUDS TELEMÀTICA DE PARTICIPACIÓ I DE MÈRITS PER SER VALORATS EN LA FASE DE CONCURS Abans de presentar la sol·licitud telemàtica de participació, totes les persones aspirants hauran d’accedir al servei “El meu currículum” per relacionar i/o verificar els mèrits a valorar pel tribunal qualificador i haurà de tenir preparada la documentació acreditativa dels mèrits al·legats en la relació de mèrits, així com la titulació que acredita el requisit de titulació establert a la base 2.1.d). Per emplenar i/o actualitzar el currículum, s’haurà de procedir de la següent forma:  Les persones aspirants que NO disposin d’accés a la Intranet Municipal de l´Ajuntament de Barcelona, hauran d´accedir a la Seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca > “Processos selectius”> “Convocatòries”, triar la convocatòria “TS Enginyeria del subgrup A1 any 2024”, accedir al botó “ACCEDEIX AL CURRÍCULUM” amb el certificat corresponent i emplenar el currículum amb els mèrits que s’al·leguen.  Les persones aspirants que tenen accés a la Intranet Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, hauran d’accedir al Portal de selecció i provisió per a la plantilla municipal de la Intranet, anar a “Oficina d’Atenció al Personal” > “Selecció i provisió”, triar la convocatòria “TS Enginyeria del subgrup A1 any 2024”, accedir al botó “ACCEDEIX AL CURRÍCULUM” i actualitzar, si s’escau, el currículum amb els mèrits que s’al·leguen 1.1. ACCÉS A LA SOL·LICITUD TELEMÀTICA: Una vegada emplenat, actualitzat i/o verificat el currículum, cal tornar a la pàgina principal de la convocatòria i clicar al botó “ACCEDEIX AL TRÀMIT” per presentar la seva sol·licitud telemàtica de participació en el procés i adjuntar la documentació acreditativa dels mèrits al·legats, així com la titulació d’accés. En el “Pas 2.1.” del formulari, s’haurà d’escollir la categoria corresponent i, en aquelles categories que tinguin torn de reserva s’haurà d’indicar el torn. Només s’admetran al torn reservat per a persones amb discapacitat en cas de marcar expressament la casella corresponent al “torn reserva”. 1.2. INSTRUCCIONS D’EMPLENAMENT DE LA SOL·LICITUD En el “Pas 2.2.” del formulari s’hauran d’emplenar les dades següents: Bonificacions i exempcions de la taxa per drets d'examen: S’haurà de marcar una de les opcions que s’indiquen en el formulari d’inscripció:  Si es vol fer el pagament de la taxa d’inscripció, s’haurà de seleccionar l’opció “Sense bonificació”. Pàgina 28 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 28-36 https://bop.diba.cat A  En cas de trobar-se en situació d’alta com a demandant d’ocupació i no percebre cap mena de prestació econòmica, s’haurà de seleccionar l’opció “Situació de desocupació (reducció del 100% de l’import de la taxa)”.  En cas de tenir la condició de membre de família nombrosa o monoparental, de categoria especial o general, s’haurà de seleccionar l’opció corresponent.  En cas de tenir la condició legal de discapacitat igual o superior al 33%, s’haurà de seleccionar l’opció “Persona amb discapacitat (reducció del 100% de l’import de la taxa)”. En el cas de residir a Catalunya i haver sol·licitat l’exempció o bonificació de la taxa d’inscripció exigida com a requisit de participació, l’Ajuntament consultarà a altres administracions les dades necessàries per verificar els extrems que donen dret a l’exempció o bonificació sol·licitada. En el cas de no residir a Catalunya s’haurà d’acreditar documentalment annexant els documents justificatius indicats a la base 6.4.4. En el cas que la persona aspirant s’oposi expressament a aquesta consulta i així ho faci constar on hi diu “M’oposo al fet que l’Ajuntament consulti a altres administracions les meves dades...”, haurà d’annexar en el tràmit telemàtic els documents justificatius indicats a la base 6.4.4. Dades de la persona sol·licitant: S’haurà de comprovar que s’han emplenat correctament les dades i especialment l’adreça electrònica indicada a efectes de comunicacions, atès que quan acabi el procés d’inscripció hi rebran un document PDF amb el registre de la seva sol·licitud de participació, així com el full d’autoliquidació de la taxa. Altres dades de la sol·licitud:  S’haurà de marcar la casella on diu “Declara que compleix amb les bases i requisits de la convocatòria” de la seva sol·licitud telemàtica.  S’haurà de seleccionar la titulació que acredita com a requisit d’accés, atès que aquesta serà la que es tindrà en compte per a l’admissió/exclusió al procés.  S’haurà d’indicar el certificat de nivell de català del qual disposen.  Si escau, haurà d’indicar el permís de conduir del qual disposen.  En el cas que tingui alguna discapacitat podrà indicar “Sí” en el camp “Té alguna discapacitat?”. Adaptació o adequació de temps i mitjans: El “Pas 2.2.” només es mostrarà per a aquelles persones que hagin marcat “Sí” en el camp “Té alguna discapacitat?”. Podrà assenyalar a la sol·licitud l’adaptació o l’adequació de temps i mitjans materials per a la realització de les proves i dels exercicis previstos en la convocatòria. El dictamen favorable (Dictamen vinculant dels EVO) confirmarà quines adaptacions seran necessàries per fer les proves. Apartat adjuntar documentació: Pàgina 29 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 29-36 https://bop.diba.cat A En el “Pas 2.3” del formulari d’inscripció, hi haurà habilitats uns apartats per adjuntar la documentació següent:  L’apartat “Certificat nivell català”, on s’haurà d’annexar el certificat de català.  L’apartat “Certificat nivell castellà”, on es podrà d’annexar el certificat de castellà. Només per a aquelles persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola.  L’apartat “Dictamen vinculant dels EVO”, on es podrà d’annexar el corresponent dictamen vinculant dels equips de valoració i orientació.  L'apartat “Documentació acreditativa CV”, on s'haurà d'annexar en un únic arxiu PDF la documentació acreditativa dels mèrits al·legats i que constin a “El meu currículum”, així com la titulació que acredita el requisit de titulació establert a la categoria que participen. L’arxiu no podrà superar els 5 MB de capacitat. Si es vol incorporar o eliminar algun document caldrà tornar a annexar l’arxiu complet. Només es tindrà en compte l’últim arxiu annexat dins del termini establert. Aquells mèrits que constin com a compulsats a “El meu currículum” (icona en negre a l'esquerra de cada registre), no caldrà acreditar-los.  L’apartat “Exempció o bonificació taxa”, on, en el cas d’oposar-se al fet que l’Ajuntament consulti d’ofici als organismes competents els extrems que donen dret a l’exempció de la taxa en els termes previstos a la base 6.4.4., o no residir a Catalunya, s’haurà d’annexar el document necessari per estar exempt de forma total o parcial del pagament de la taxa d’inscripció. Tota la documentació annexada a la sol·licitud telemàtica referida als apartats anteriors s’haurà d’annexar amb les característiques de l’arxiu que s’estableix en el formulari i es podrà consultar des del Portal de tràmits, accedint a: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/APPS/portaltramits/portal/consultaEstatTramit/defaul t.html?style=ciudadano. En el cas de les persones aspirants tinguin accés a la Intranet Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, també es podrà consultar a través del servei “Les meves convocatòries” de la mateixa Intranet Municipal. Enviar la sol·licitud de participació i de mèrits: En el “Pas 3” del formulari d’inscripció podrà trametre la sol·licitud de participació i de mèrits clicant el botó “Enviar” per tal que els sistemes d’informació incorporin automàticament la informació que consti en el servei “El meu currículum” i que s’ha actualitzat anteriorment. En cas de voler fer el pagament de la taxa de drets d’examen, es podrà fer en finalitzar la inscripció o més endavant seguint les instruccions rebudes a l’adreça electrònica que la persona aspirant hagi indicat en la seva sol·licitud. Si després de realitzar la sol·licitud d’ inscripció telemàtica de participació en el procés, alguna persona aspirant modifica alguna dada del currículum, haurà d’entrar novament a la sol·licitud telemàtica, de la mateixa manera que ho ha fet anteriorment, i tornar a tramitar clicant al botó “Enviar”, per tal que els sistemes d’informació incorporin automàticament la informació del currículum afegida. Mentre la sol·licitud de participació estigui obert, les persones aspirants podran entrar al tràmit telemàtic tantes vegades com ho necessitin per afegir o canviar alguna dada. Pàgina 30 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 30-36 https://bop.diba.cat A 2. INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ D’ESMENES A LA LLISTA PROVISIONAL DE PERSONES ADMESES I EXCLOSES Les persones aspirants excloses a la llista provisional d’admesos/eses i exclosos/oses, podran esmenar telemàticament de la manera següent:  Les persones aspirants que NO disposin d’accés a la Intranet Municipal de l´Ajuntament de Barcelona, hauran d´accedir a la Seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca > “Processos selectius”> “Convocatòries”, triar la convocatòria “TS Enginyeria del subgrup A1 any 2024”, clicar al botó “ACCEDEIX AL TRÀMIT” i triar l’opció “Convocatòria en període d’esmena”. .  Les persones aspirants que tenen accés a la Intranet Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, hauran d’accedir al Portal de selecció i provisió per a la plantilla municipal de la Intranet, anar a “Oficina d’Atenció al Personal” > “Selecció i provisió”, triar la convocatòria “TS Enginyeria del subgrup A1 any 2024”, accedir al botó “ACCEDEIX AL TRÀMIT” i triar l’opció “Convocatòria en període d’esmena”. Una vegada dintre del tràmit, haurà de modificar el camp corresponent. En aquest termini, no es podrà actualitzar cap informació ni adjuntar cap documentació relacionada amb els mèrits. Mentre la sol·licitud de participació estigui oberta, les persones aspirants podran entrar a la sol·licitud telemàtica tantes vegades com ho necessitin per afegir o canviar alguna dada. 3. INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ D’AL·LEGACIONS A LA LLISTA PROVISIONAL DE MÈRITS Les persones que vulguin presentar al·legacions a la publicació de la llista provisional de mèrits, ho podran fer telemàticament de la manera següent:  Les persones aspirants que NO disposin d’accés a la Intranet Municipal de l´Ajuntament de Barcelona, hauran d´accedir a la Seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca > “Processos selectius”> “Convocatòries”, triar la convocatòria “TS Enginyeria del subgrup A1 any 2024”, clicar al botó “ACCEDEIX AL TRÀMIT” i triar l’opció “Presentació documentació complementària”.  Les persones aspirants que tenen accés a la Intranet Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, hauran d’accedir al Portal de selecció i provisió per a la plantilla municipal de la Intranet, anar a “Oficina d’Atenció al Personal” > “Selecció i provisió”, triar la convocatòria “TS Enginyeria del subgrup A1 any 2024”, accedir al botó “ACCEDEIX AL TRÀMIT” i triar l’opció “Presentació documentació complementària”. Un cop iniciat el tràmit, hi haurà habilitats uns apartats per adjuntar la documentació següent:  A l’apartat “Al·legacions mèrits provisionals”, es podrà annexar en un únic arxiu en format PDF les al·legacions a presentar. En aquest document caldrà afegir-hi el nom i cognoms de la persona aspirant.  A l’apartat “Documentació acreditativa CV”, es podrà annexar en un únic arxiu en format PDF la documentació que acrediti els mèrits al·legats. Pàgina 31 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 31-36 https://bop.diba.cat A Cap arxiu podrà superar els 5 MB de capacitat. Si es vol incorporar o eliminar algun document caldrà tornar a adjuntar l’arxiu complet. Només es tindrà en compte l’últim arxiu annexat dins del termini establert. Tota la documentació annexada a la sol·licitud telemàtica referida als apartats anteriors s’haurà d’annexar amb les característiques de l’arxiu que s’estableix en el formulari i es podrà consultar des del Portal de tràmits, accedint a: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/APPS/portaltramits/portal/consultaEstatTramit/defaul t.html?style=ciudadano. En el cas de les persones aspirants tinguin accés a la Intranet Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, també es podrà consultar a través del servei “Les meves convocatòries” de la mateixa Intranet Municipal. 4. PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES GENÈRIQUES A TRAVÉS DEL REGISTRE ELECTRÒNIC Tant les instàncies genèriques com els recursos s’han de presentar a través del registre electrònic https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/registre-electronic des de l’enllaç Instància genèrica (inici tràmit online). Excepcionalment, es podrà fer en suport paper per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d´octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Pàgina 32 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 32-36 https://bop.diba.cat A ANNEX IV: TAXA PER DRETS D’EXAMEN L’abonament de la taxa de participació en processos selectius: Què és, com es pot abonar i on es pot abonar Títol Taxa per drets d’examen en convocatòries d’oferta pública d’ocupació de l’Ajuntament de Barcelona. El formulari de sol·licitud de participació telemàtica us indicarà automàticament l'import de la taxa. Definició El pagament de la taxa per drets d’examen és un requisit previ per poder participar en els processos de selecció de personal de l’Ajuntament de Barcelona, quan les bases de la convocatòria així ho especifiquin. Atenció Estan exempts de pagar la taxa les persones que es trobin en algun dels casos següents: - Membres de famílies nombroses o de família monoparental, de categoria especial. - Persones que es trobin en situació de desocupació, la qual no sigui per millora d’ocupació, i que no percebin cap prestació econòmica. - Persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%. Estan exempts de l’abonament del 50% de la taxa les persones que es trobin en el cas següent: - Membres de família nombrosa o monoparental, de categoria general. Igualment, caldrà justificar, si és el cas, trobar-se en aquesta circumstància, en els termes que s’estableix en el tràmit per a la presentació telemàtica de la sol·licitud, de conformitat amb allò que disposa la base 6.4.4. de la convocatòria. Com es pot tramitar i fer l’abonament - Sol·licitud presentada per mitjans telemàtics Com es fa? Des del portal de tràmits del web de l’Ajuntament de Barcelona, a l’hora d’emplenar les dades per tramitar la sol·licitud de participació en la convocatòria, haureu de seleccionar una de les opcions següents: a) “Targeta de crèdit i/o dèbit” b) “Bizum” c) “Més endavant, de forma presencial en una entitat col·laboradora”. Pàgina 33 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 33-36 https://bop.diba.cat A Segons l’opció seleccionada, podreu fer el pagament de la taxa en el mateix moment en línia o optar pel pagament posterior i presencial, imprimint l’autoliquidació per fer el pagament en una entitat bancària col·laboradora. La mateixa aplicació us anirà indicant els passos que heu de seguir en funció de l’opció de pagament escollida. - Sol·licitud presentada per mitjans NO telemàtics (“en suport paper”) Com es fa? La persona aspirant haurà de desplaçar-se a l’Institut Municipal d’Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, on se li generarà l’autoliquidació de la taxa d’exàmens per tal que faci el pagament en una entitat bancària i, posteriorment, haurà de fer la sol·licitud en suport paper aportant el comprovant del pagament. Aquesta inscripció s’ha de fer a les Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC) de l’Ajuntament de Barcelona, o bé trametre-les per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’ 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions. Dates La taxa s'ha de pagar en el termini que estableixen les bases de la convocatòria per tramitar la sol·licitud d'inscripció a les proves de selecció, i no s'admetrà el pagament fora d'aquest termini. La manca de pagament de la taxa dins del termini comportarà la no admissió de la persona aspirant a les proves selectives. Preu Preus vigents: - Processos d’oferta pública d’ocupació d’accés als grups A1 i A2 amb presentació de la sol·licitud per mitjans telemàtics: 26,08 euros. - Processos d’oferta pública d’ocupació d’accés als grups B, C1, C2 i altres amb presentació de la sol·licitud per mitjans telemàtics: 16,12 euros. - Processos d’oferta pública d’ocupació d’accés als grups A1 i A2 sense presentació de la sol·licitud per mitjans telemàtics: 52,16 euros. - Processos d’oferta pública d’ocupació d’accés als grups B, C1, C2 i altres sense presentació de la sol·licitud per mitjans telemàtics: 32,24 euros. Marc Legal Pàgina 34 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 34-36 https://bop.diba.cat A Ordenança fiscal 3.1 Bases de les convocatòries ENTITATS BANCÀRIES COL·LABORADORES Banc de Sabadell - Banco Santander - La Caixa (Caixa Bank) Bankia - BBVA Pàgina 35 de 36 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 35-36 https://bop.diba.cat A ANNEX V: DETALL DE PLACES CONVOCADES (POSICIONS) Posició Categoria 7012823 TS ENGINYERIA 8010215 TS ENGINYERIA 8039909 TS ENGINYERIA 8040772 TS ENGINYERIA 8040775 TS ENGINYERIA 8044093 TS ENGINYERIA 8050946 TS ENGINYERIA 8052460 TS ENGINYERIA Pàgina 36 de 36 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 20-11-2024 CVE 202410177795 Pàg. 36-36 https://bop.diba.cat A