GASETA MUNICIPAL 31 de desembre del 2024 CSV: 1fcda88df3059cfb Convenis – Conveni CONVENI regulador de la subvenció concedida per l'Ajuntament de Barcelona a l'entitat Associació Internacional Peace Bureau Barcelona per a l'execució del projecte "Barcelona diu no a la guerra: treballem per la pau i la desmilitarització". REUNITS D'una part, la Il·lma. Sra. Maria Eugènia Gay i Rossell, segona tinenta d'Alcaldia de l'Àrea de Drets Socials, Educació i Cicles de Vida de l'Ajuntament de Barcelona, que actua en nom i representació d'aquest ens, en ús de les seves facultats delegades per Decret d'Alcaldia de 17 de juny de 2023, en matèria de subvencions, i assistida en aquest acte pel Sr. Jordi Cases i Pallarès, secretari general de l'Excm. Ajuntament de Barcelona, nomenat per Decret d'Alcaldia de data 18 de juny de 2002, exercint les seves funcions de fedatari públic segons disposa l'apartat i) de l'article 3.2 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula del Règim Jurídic dels Funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional i l'article 92 bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, que certifico I d'una altra, Chloé Meulewaeter, que actua en nom i representació de l'entitat sol·licitant Associació International Peace Bureau Barcelona (en endavant, IPB) amb NIF núm. G67597591, d'acord amb la documentació que consta a l'expedient administratiu. Ambdues parts, en l'exercici de les funcions que els han estat legalment atribuïdes, reconeixent recíprocament la capacitat legal necessària per a subscriure aquest document EXPOSEN I. Que l'Ajuntament de Barcelona a través del Pla Director de Cooperació per a la Justícia Global de Barcelona 2023-2026 (en endavant, Pla Director) fixa com a objectiu fomentar la pau, les societats pacífiques i la resolució no violenta de conflictes. El Pla Director també fixa com a objectiu fomentar una ciutadania crítica, respectuosa, activa i conscient en la defensa dels drets humans, que promogui l'antiracisme i una mirada interseccional. A més, el Pla anual de la Direcció de Drets Humans, Justícia Global i Cooperació Internacional recull la voluntat de contribuir amb l'oficina de l'International Peace Bureau (IPB) a Barcelona per tal d'ampliar la seva incidència i el desplegament de la campanya global sobre despesa militar. II. Que l'Ajuntament de Barcelona ha dut a terme diverses actuacions relacionades amb la cultura de pau, el desarmament i la desmilitarització, a través de suport a les entitats mitjançant la convocatòria anual de subvencions i a través de declaracions i trobades amb actors rellevants, com la declaració institucional per la suspensió de les exportacions d'armes a Aràbia Saudita en el plenari municipal del 28 de setembre del 2018. En relació amb les armes nuclears, el febrer del 2020 la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports del Consell 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de desembre del 2024 CSV: 1fcda88df3059cfb Plenari de l'Ajuntament de Barcelona va aprovar una declaració institucional que insta el Govern de l'Estat espanyol a signar i ratificar el Tractat sobre la Prohibició de les Armes Nuclears (TPAN). III. Que l'Ajuntament de Barcelona considera d'interès públic aquest projecte ja que permetrà posicionar encara més Barcelona, com un actor internacional clau en la defensa de la reducció de la despesa militar a favor de la inversió social, el militarisme i el armamentisme dotant d'eines per la transformació social efectiva mitjançant el pacifisme i per la construcció d'un món en pau. També serà una oportunitat per a generar un debat en l'opinió pública de la ciutadania de Barcelona i d'àmbit català, estatal i internacional sobre la desmilitarització i el desarmament com a elements essencials per abordar els desafiaments globals. IV. Que l'Associació International Peace Bureau Barcelona és una xarxa internacional fundada l'any 1892 a Berna (Suïssa), dedicada a expandir la visió d'un món sense guerra. Durant el segle XX, l'entitat -que avui agrupa unes 300 organitzacions de 70 països diferents- va ser una de les grans impulsores del desenvolupament de la legislació internacional de pau, el desarmament i la solució pacífica als conflictes, una tasca que va ser premiada amb el Nobel de la Pau l'any 1910 per "actuar com a enllaç entre les societats de pau dels diversos països". Al llarg dels anys, 13 dels seus membres han rebut també aquest guardó. A més, l'Associació International Peace Bureau Barcelona ha publicat i co-publicat nombrosos articles, informes i una desena de llibres sobre pau i desarmament que sovint han sigut de referència per l'activisme pacifista, i en particular en allò relatiu a la despesa militar. En els darrers anys, l'organització ha fet una aposta clara per establir-se a Barcelona com a seu al sud d'Europa. V. Que d'entre les campanyes que ha realitzat l'IPB en les darreres dècades, destaca l'oposició a la guerra de Vietnam i més tard a la del Golf, la lluita pel dret a l'objecció de consciència, l'establiment d'una sessió especial de l'ONU pel Desarmament, l'impuls del moviment europeu pel desarmament, la lluita per la prohibició de les armes nuclears i la regulació del comerç d'armes o el Tractat de No Proliferació. Des del 1977, l'International Peace Bureau (IPB) ostenta l'Estatus Consultiu de l'ONU i forma part del Secretariat de l'ONG Commitee for Disarmament (Comitè pel Desarmament), amb seu a Ginebra. Actualment, el programa principal de l'IPB es el Desarmament pel Desenvolupament (Disarmament for Development, D for D), que va ser llençat al 2005, advoca per revertir el desequilibri entre despesa militar i inversió social i tracta de generar una opinió pública favorable a grans reduccions dels pressupostos militars, partint de la evidència que totes les armes (tant les de destrucció massiva com les d'ús habitual) impedeixen seriosament qualsevol opció de desenvolupament sostenible. La campanya més destacada d'aquest programa és la Global Campaign on Military Spending (Campanya Global sobre la Despesa Militar, GCOMS), que es coordina dins del marc d'aquest projecte, i que l'IPB va llençar l'any 2014 per abordar l'excessiu pes de la despesa militar en l'economia mundial. Que el projecte es presenta en agrupació amb el Centre Delàs. El Centre Delàs va néixer l'any 2009 i funciona com un Centre d'Investigació i Documentació sobre temes relacionats amb el desarmament i la pau, amb especial atenció a l'economia de la defensa: pressupostos militars, R+D militar, indústria i comerç d'armes, així com el seu finançament. El Centre Delàs combina el treball d'estudi, recerca i publicació amb la difusió i mobilització social al voltant 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de desembre del 2024 CSV: 1fcda88df3059cfb dels efectes negatius del militarisme, així com la denúncia de l'incompliment dels acords dels governs en aquestes matèries. VI. Que l'Ajuntament de Barcelona i l'entitat Associació International Peace Bureau Barcelona tenen la voluntat i l'interès mutu de coordinar-se amb la finalitat de contribuir a la desmilitarització, el desarmament i la reducció de la despesa militar per avançar cap a una cultura de pau en tot el món a través de la dinamització de l'oficina de l'IPB Barcelona. VII. Que l'Ajuntament de Barcelona té regulada la utilització de convenis administratius com a mitjà per articular la cooperació amb entitats a través de la "Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions", aprovada pel decret de l'Alcaldia de 27 d'abril de 2011. VIII. Que aquest conveni se sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, al Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de l'esmentada Llei, a la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província del 4 de gener de 2011 i a la resta de normativa vigent que li sigui d'aplicació. Mitjançant aquest conveni s'atorga una subvenció directa nominativa d'acord amb el que estableix l'article 22.2.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Que, atesa la confluència d'objectius i interessos entre ambdues parts, aquestes acorden la formalització d'aquest conveni, que es regirà pels següents PACTES Primer.- És objecte d'aquest conveni regular els drets i obligacions de la subvenció atorgada a l'entitat Associació International Peace Bureau Barcelona, en agrupació amb el Centre Delàs, per a l'execució del projecte anomenat 'Barcelona diu No a la Guerra: Treballem per la pau i la desmilitarització' amb la finalitat de contribuir a la desmilitarització, el desarmament i la reducció de la despesa militar per avançar cap a una cultura de pau en tot el món a través de la dinamització de l'oficina de l'IPB Barcelona. Atès que les entitats esmentades han engegat aquest projecte, i que, d'acord amb l'art. 11 de la Llei General de Subvencions es permet la condició de beneficiari a agrupacions de persones jurídiques sense personalitat s'estableixen en el mateix els compromisos d'execució assumits per cada entitat. Tanmateix, als efectes previstos al mateix article s'ha anomenat com a representant únic de l'agrupació amb poders suficients per a complir les obligacions que els hi correspon a la Sra. Chloé Meulewaeter, representant de Associació International Peace Bureau Barcelona. Segon.- L'execució del projecte s'ha de portar a terme des de 01/01/2024 a 31/12/2024. Aquest conveni serà vigent des de la data de la seva signatura fins que es revisi i validi la justificació de la subvenció que haurà aportat prèviament l'entitat beneficiària en el termini establert en aquest conveni, sens perjudici de la possibilitat d'exigir si s'escau els reintegraments que pertoquin. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de desembre del 2024 CSV: 1fcda88df3059cfb L'aportació de l'Ajuntament de Barcelona és de 40.000,00 euros i equival al 69,38% del pressupost total del projecte, fixat en 57.650,00 euros, amb càrrec a la partida D/0200/49526/23291 del pressupost de la Direcció de Drets Humans, Justícia Global i Cooperació Internacional, en concepte de subvenció, amb la finalitat de donar suport específicament al desenvolupament del projecte Barcelona diu No a la Guerra: Treballem per la pau i la desmilitarització' ajudant a sufragar les despeses de les activitats de conformitat amb el pressupost del projecte que s'annexa. El pagament de la quantia atorgada s'abonarà com a lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació (pagaments a compte o anticipats) per a dur a terme les actuacions inherents a la subvenció. Atesa l'absència de risc, l'Ajuntament de Barcelona no considera necessària la constitució de garantia per a aquest pagament anticipat. El projecte que és objecte de subvenció preveu totes les accions i/o activitats integrades en el pressupost. En conseqüència, la subvenció atorgada per l'Ajuntament haurà de ser destinada a les despeses imputables al projecte presentat i d'acord amb el pressupost presentat. En el cas que el pressupost final del projecte sigui superior a l'inicialment previst, l'import de la subvenció no experimentarà cap variació. Tercer.- L'entitat Associació International Peace Bureau Barcelona és la beneficiària de la subvenció, tal com preveu l'article 11.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i resten subjectes al règim de requisits, obligacions i forma de justificació prevista en aquest i conveni i, en tot allò no previst li hi serà d'aplicació la normativa següent: La Normativa general de subvencions aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de 4 de gener de 2011. El Reglament de subvencions aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada Llei de subvencions. El Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, abans indicada, pel que fa als articles considerats com a norma bàsica. La Llei 22/1998, de 30 de novembre, de la Carta Municipal de Barcelona. El Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en tot allò considerat com a norma bàsica. El Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. L'atorgament de la subvenció es condiciona, en tot cas, a la realització íntegra del projecte. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de desembre del 2024 CSV: 1fcda88df3059cfb Quart.- El projecte que ha estat objecte de subvenció preveu totes les accions i/o activitats integrades en el pressupost. En conseqüència, la subvenció atorgada per l'Ajuntament només pot ser destinada al finançament de qualsevol de les despeses imputables al projecte presentat i comprensiu de l'execució. Pel que fa a despeses de recursos humans només es podrà imputar un 80% de l'import de la subvenció com a despesa subvencionable. Els impostos indirectes només seran subvencionables en el cas que siguin imputables a la realització del projecte i no siguin susceptibles de ser recuperats o deduïts per l'entitat. Cinquè.- Les activitats a desenvolupar en el marc d'aquest conveni són les que es detallen en el projecte annex, d'entre les que es destaquen les següents: Crear i divulgar una narrativa crítica amb el militarisme, l'armamentisme i les despeses militars i el seus efectes negatius. Sensibilitzar la societat sobre la necessitat de qüestionar el militarisme i l'armamentisme i de reduir les despeses militars per contribuir a la pau i la justícia global. Reforçar la participació de la societat civil per la reducció de les despeses militars en el marc de la campanya GCOMS. Introduir a espais polítics de presa de decisions un discurs crític amb el militarisme, l'armamentisme i la despesa militar. Gestionar els aspectes administratius i logístics de l'Oficina IPB Barcelona i organitzar el treball conjunt amb les oficines de l'IPB i els seus òrgans. Sisè.- L'entitat és la titular i responsable única del projecte així com també de totes les activitats que conformen i integren el projecte i, en conseqüència, assumirà totes les responsabilitats d'ordre jurídic i econòmic que li corresponguin en relació al projecte i es responsabilitzarà en exclusiva de la totalitat de la càrrega econòmica de la seva realització. El pressupost presentat integra la previsió de tots els ingressos i les despeses derivades de l'execució. Així, l'entitat contractarà els recursos humans, materials i serveis necessaris, per desenvolupar les activitats que preveu el projecte en les condicions que exigeixi la normativa aplicable. En aquest sentit, l'entitat serà l'única responsable de tots els compromisos que s'hagin subscrit o s'hagin de subscriure amb tercers respecte a l'execució del projecte o qualsevol de les activitats que l'integren, quedant així exonerat l'Ajuntament de Barcelona de realitzar qualsevol tipus de contractació, o responsabilitat derivada d'aquesta contractació. El projecte es presenta en agrupació amb el Centre d'Estudis per la Pau J.M. Delàs. Es presenta un conveni de col·laboració signat per totes dues entitats on es recullen els pactes, compromisos i pressupost a gestionar per a cadascuna de les entitats. En aquest conveni s'estableix que el representat únic de l'agrupació davant de l'Ajuntament de Barcelona serà l'Associació International Peace Bureau Barcelona a través del seu president i que les entitats es comprometen a no dissoldre's com a agrupació mentre no s'hagi desenvolupat el projecte i no hagin transcorregut els terminis de prescripció previstos a l'apartat 4 de l'article 100 del Text refós de la Llei finances públiques de Catalunya i l'article 65 de la Llei General de Subvencions. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de desembre del 2024 CSV: 1fcda88df3059cfb Setè.- Per tal de justificar que s'ha realitzat l'activitat o projecte subvencionat, l'entitat haurà de presentar el compte justificatiu amb aportaciód'informe d'un auditor, que constarà de Memòria d'actuació i Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, d'acord amb allò previst a l'article 10.3 de la Normativa General reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona. L'informe d'auditoria se sotmetrà, en tots els casos, a l'Ordre EHA 1434/2007 que aprova la Norma d'actuació dels auditors/es de comptes en la revisió de comptes justificatius de subvencions. L'auditoria ha de ser realitzada per un auditor de comptes amb inscripció vigent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes (ROAC) depenent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes i adscrit al Ministeri d'Economia i Hisenda de l'Estat. La presentació de l'auditoria com a forma justificativa de la despesa no eximeix la persona física o jurídica beneficiària de la subvenció, del manteniment del suport documental d'acord amb els terminis establerts per la llei. L'Ajuntament de Barcelona podrà sol·licitar la documentació suport de l'auditoria d'acord amb el que s'estableix a l'esmentada Normativa i, a més, té la facultat de comprovar en qualsevol moment i pels mitjans que estimi oportuns, la realització efectiva de totes les accions i actuacions del Projecte, així com l'execució del pressupost i la destinació de les quantitats atorgades en relació a la seva finalitat i, per aquesta raó, l'Ajuntament haurà de tenir en tot moment accés lliure a la comptabilitat de l'entitat, que haurà d'aportar tota la documentació que li sigui requerida. La justificació és refereix a les despeses relatives a la globalitat del projecte. Juntament amb la documentació justificativa expressada, s'haurà d'aportar la documentació (publicacions fulletons, díptic, anuncis, correus...) i una declaració del beneficiari acreditativa de l'acompliment del pacte tretzè. El termini de presentació d'aquesta justificació és d'un màxim de tres mesos a comptar des de la data de finalització de l'activitat o projecte subvencionat. La despesa dels serveis d'auditoria derivada de la revisió del compte justificatiu serà considerada despesa subvencionable, fins a un màxim de 1.500,00 euros. S'acceptaran justificants de despeses realitzades per a l'execució del projecte, encara que sigui en data anterior a la formalització del conveni, des del 01/01/2024 fins al 31/12/2024. En el cas de tiquets, no podran superar el 10% de l'import atorgat i, amb caràcter general, amb el límit de 3.000 EUR per cada exercici. Aquesta justificació es farà d'acord amb els models que es facilitaran per part de la Direcció de Drets Humans, Justícia Global i Cooperació Internacional. Les característiques del projecte objecte de subvenció impliquen que la seva execució hagi pogut variar en funció de diferents factors imponderables, és a dir, situacions o factors que tot i disposar de la màxima diligència requerida pel tipus de projecte a executar, no s'haguessin previst o fos impossible preveure'ls. Per aquest motiu, les partides que integren el pressupost presentat poden haver estat modificades durant l'execució del projecte. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de desembre del 2024 CSV: 1fcda88df3059cfb Qualsevol modificació que alteri les obligacions establertes en aquest conveni s'haurà de fer amb el consentiment d'ambdues parts i per escrit, mitjançant el corresponent annex o addenda de modificació, la qual s'haurà d'ajustar al que estableix a la Llei general de Subvencions i el seu reglament, a la Llei 26/2010, de 2 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les Administracions Públiques de Catalunya, a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del sector públic. Qualsevol modificació que comporti una reducció igual o superior a un 30% de l'import del pressupost haurà de ser comunicada a l'òrgan que va atorgar la subvenció per a la seva autorització. No obstant això, aquelles modificacions del pressupost que comportin únicament una modificació de partides derivada d'imponderables, només caldrà que siguin comunicades sense necessitat d'autorització. La modificació de partides per motius no considerats imponderables que impliquin una variació igual o superior al 30% de l'import inicialment previst en la partida corresponent, quan la variació sigui igual o superior a 4.000 EUR, també requerirà la prèvia comunicació i posterior autorització tot i que no afecti l'import total del pressupost del projecte. L'entitat Associació International Peace Bureau Barcelona coneix i accepta que la no realització del projecte objecte d'aquest conveni, o la seva modificació no autoritzada, els obliguen al reintegrament de les subvencions rebudes, més els corresponents interessos, independentment de les sancions que corresponguin, segons disposa l'art. 13è de la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i els articles 37 i següents de la Llei General de Subvencions. Els interessos que pugui generar la subvenció atorgada hauran de ser destinats al finançament del projecte. En cap cas aquest supòsit es considerarà modificació del projecte, però s'haurà d'acreditar amb els documents que siguin escaients en el compte justificatiu. L'entitat s'obliga a donar compliment a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, en els termes en que li siguin aplicables i, en concret, en cas de rebre subvenció per import superior a 10.000,00 euros, a declarar, en cas de ser persona jurídica, les retribucions dels òrgans de direcció o administració. Vuitè.- La formalització d'aquest conveni no pressuposa la concessió de cap permís ni autorització, exempció o bonificació de taxes, preus públics o tarifes per part de l'Ajuntament de Barcelona o altres ens que en depenen. Els permisos i autoritzacions, taxes, tarifes o preus públics que puguin ser necessaris per a les activitats pròpies del projecte hauran de tramitar- se i ser satisfets per part de l'entitat davant els organismes competents. La no obtenció dels permisos, autoritzacions, llicències, pagament de taxes, tarifes, preus públics o d'altres, es considerarà incompliment del projecte, i comportarà el reintegrament de la subvenció atorgada sens perjudici de les sancions que, en matèria de subvencions, puguin ser exigides. Novè.- L'entitat s'obliga a contractar una pòlissa d'assegurances de responsabilitat civil i accidents que cobreixi totes les activitats del projecte i activitats organitzades, siguin esportives o no, com també a totes aquelles persones que participin o assisteixin a qualsevol activitat o esdeveniment del projecte o a les activitats de promoció i altres vinculades que 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de desembre del 2024 CSV: 1fcda88df3059cfb s'organitzin. Una còpia de la pòlissa haurà de ser lliurada a l'Ajuntament de Barcelona un cop signat el conveni. L'incompliment d'algun aspecte recollit en aquesta clàusula es considerarà també un incompliment del projecte i comportarà el reintegrament de la subvenció atorgada sens perjudici de les sancions que, en matèria de subvencions, puguin ser exercides. Desè.- En cas que per a l'execució del projecte sigui necessària la contractació de serveis per import igual o superior a 15.000,00 euros (o 40.000,00 euros en cas d'execució d'obres), l'entitat haurà de consultar prèviament a la seva contractació amb tres proveïdors, excepte que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin o que, per una raó tècnica, artística o drets d'exclusiva només es pugui encomanar a un únic contractista. L'elecció entre les ofertes presentades s'haurà de realitzar amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en la Memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa, tal com preveu l'article 31 de la Llei general de subvencions fent referència d'aquest fet, i l'elecció final del proveïdor en la Memòria econòmica de la justificació. No obstant l'anterior, l'Ajuntament de Barcelona tindrà accés lliure a tota la documentació objecte de comprovació, inclosos els programes i arxius en suport informàtic, sempre que sigui necessari per a la comprovació dels ingressos i despeses del projecte i previ requeriment justificat per escrit. Onzè.- Aquesta aportació econòmica de l'Ajuntament de Barcelona és compatible amb les d'altres Administracions o entitats públiques. Quan es confirmin les diverses aportacions per part de les altres administracions, l'entitat comunicarà per escrit a l'Ajuntament de Barcelona el nom de l'Administració o entitat pública col·laboradora i la quantia de la seva col·laboració. En cas que la subvenció atorgada per l'Ajuntament de Barcelona, més els rendiments financers que genera, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost del projecte, l'entitat s'obliga a reintegrar l'excés obtingut fins a l'import i percentatge atorgat per la subvenció. En cas que s'hagin obtingut altres subvencions públiques, el reintegrament es realitzarà a favor de totes les Administracions que han atorgat les subvencions per l'import que resulti del percentatge corresponent a cada una de les resolucions d'atorgament. En el mateix sentit, si el cost del projecte resulta inferior al pressupostat en el projecte, l'eventual reintegrament de la subvenció es calcularà aplicant el percentatge establert en la resolució d'atorgament al cost final del projecte. Dotzè.- De conformitat amb el que preveu l'article 29.2 de la de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l'article 68 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, mitjançant el qual s'aprova el Reglament de Subvencions, no es permet la subcontractació per un import superior al 50% del projecte i, en tot cas, caldrà l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció quan l'activitat subcontractada excedeixi en més d'un 20 % de l'import de la subvenció i sigui superior a 60.000,00 euros, i procedirà la seva formalització per escrit. No es podrà fraccionar un contracte amb l'objecte de disminuir la seva quantia i evitar el compliment dels requisits exigits a l'apartat anterior. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de desembre del 2024 CSV: 1fcda88df3059cfb Els contractistes resten obligats exclusivament amb l'entitat, que assumirà la total responsabilitat de l'execució del projecte subvencionat. L'entitat serà responsable que es respectin els límits establerts i els contractistes tindran el deure de col·laborar d'acord amb el previst a l'article 46 de la Llei general de subvencions per tal de permetre l'adequada verificació del compliment de les condicions exposades. En cap cas es podrà subcontractar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb: a) Persones o entitats que incorrin en alguna de les prohibicions de l'article 13 de la Llei general de subvencions. b) Intermediaris o assessors quan els seus pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l'operació, a menys que l'esmentat pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball realitzat pels serveis prestats. c) Persones o entitats vinculades a l'entitat, llevat que concorrin les circumstàncies següents: 1a Que la contractació es realitzi d'acord amb les condicions normals de mercat. 2a Que s'obtingui l'autorització prèvia de l'òrgan que va atorgar la subvenció. Juntament amb la justificació de la subvenció, l'entitat presentarà l'estudi d'impacte econòmic inclòs en el projecte i també subvencionable. Tretzè.- Per la subvenció atorgada l'Ajuntament de Barcelona tindrà la consideració de col·laborador institucional del projecte. A més, l'entitat, com a mesura de difusió de caràcter públic de la col·laboració per al finançament del projecte, es compromet a garantir la presència del logotip de l'Ajuntament de Barcelona de forma destacada en tots els materials i elements de comunicació o publicitat que es realitzin vinculats al projecte o a les seves activitats paral·leles. S'entenen els suports, tant analògics com digitals i tant en paper com en entorns virtuals, incloent-hi les xarxes socials i canals audiovisuals creats ad hoc, com newsletters. L'Ajuntament podrà fer ús de les imatges i del material audiovisual del projecte, tant per a la seva difusió com la de la ciutat en general, abans, durant i després del projecte. Quan la naturalesa del producte on consta el logotip ho requereixi, també caldrà fer-hi constar que l'Ajuntament de Barcelona no comparteix necessàriament els continguts d'aquests materials. Catorzè.- L'entitat es compromet a la utilització de la llengua catalana en el projecte en tota la seva extensió, en els seus actes oficials, com també en els elements de difusió, promoció, informació i comunicació dels mateixos destinats exclusivament en els àmbits territorials en què sigui oficial aquest idioma. Quinzè.- L'Ajuntament impulsa polítiques de sostenibilitat i medi ambient en aquelles activitats en què col·labora. Per això, l'entitat es comprometen a aplicar, en la mesura de les seves possibilitats, accions que facin que el projecte sigui un esdeveniment sostenible i respectuós amb el medi ambient. Setzè.- Les parts i els seus treballadors s'obliguen a respectar la confidencialitat de les dades de caràcter personal, coneixements professionals que estiguin relacionats amb l'objecte del 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de desembre del 2024 CSV: 1fcda88df3059cfb conveni i de les que n'hagin tingut coneixement en ocasió de la realització del projecte, excepte en els supòsits derivats per aplicació de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de l'acompliment de les funcions pròpies dels organismes de mesures de control i fiscalització previstes per la legislació i d'acord amb la corresponent normativa aplicable amb la seva naturalesa d'Administració pública local, autonòmica o estatal. També s'obliguen al compliment estricte de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i de la resta de normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal. Dissetè.- La suspensió o modificació d'una part o de la totalitat de les activitats previstes en el projecte, sempre que siguin provocades per circumstàncies d'ordre major i/o no imputables a la gestió o voluntat de les parts, no invalidaran la resta d'acords establerts entre aquestes. En aquest supòsit, l'import de la subvenció es revisarà en funció de les despeses realitzades o fermament compromeses per l'entitat fins al moment en què es vegi alterat el projecte, per tal d'ajustar l'import final de la subvenció al percentatge fixat en la resolució d'atorgament respecte el cost total del projecte executat o compromès fins al moment de la suspensió. Divuitè.- El conveni quedarà resolt, sense perjudici d'exigir els reintegraments que si s'escau pertoquin, per alguna de les causes següents: 1 De manera automàtica per venciment del termini convingut. 2 Per mutu acord de les parts manifestat per escrit. 3 Per modificació unilateral del projecte o condicions que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció i a la signatura del present conveni. 4 Per incompliment greu de qualsevol de les obligacions establertes en el present conveni, a instància de la part complidora. La part complidora demanarà per escrit a l'altra part el compliment de l'obligació, en el termini màxim de quinze dies naturals. Tot això sens perjudici de l'obligació de procedir al reintegrament de la subvenció o aplicació de les sancions en matèria de subvencions que puguin ser exigides. 5 Per la denúncia d'una de les parts feta amb un mínim de tres mesos d'antelació, sense perjudici de finalitzar els encàrrecs iniciats. 6 Per les causes generals establertes en la legislació vigent. Qualsevol incompliment de les estipulacions d'aquest conveni permetrà a la part perjudicada optar per exigir-ne l'acompliment o la resolució. Dinovè.- Amb la finalitat de fer seguiment dels acords, analitzar el desenvolupament de la relació de col·laboració, decidir si escau, sobre les noves iniciatives a impulsar i resoldre les incidències que puguin produir-se, les parts crearan una Comissió de Seguiment amb persones representants de cada part: Per part de l’Ajuntament de Barcelona: El Director/a de Drets Humans, Justícia Global i Cooperació Internacional Un tècnic/a de la Direcció de Drets Humans, Justícia Global i Cooperació Internacional 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 31 de desembre del 2024 CSV: 1fcda88df3059cfb Per part de l’Associació Internacional Peace Bureau Barcelona: Un representant de l’entitat Aquesta Comissió es reunirà com a mínim un cop durant la vigència del conveni i celebrarà les reunions extraordinàries que es creguin convenients a sol·licitud de qualsevol de les parts. Ambdues parts, de mutu acord, poden convidar altres persones representatives a participar de la Comissió de Seguiment quan ho considerin necessari. Vintè.- Seran competents per resoldre les qüestions que puguin sorgir de la interpretació, compliment i efectes del present conveni els Tribunals de la Jurisdicció contenciosa administrativa de la ciutat de Barcelona. Vint-i-unè.- Aquest conveni té naturalesa administrativa i, per aquest motiu, resta sotmès a la normativa administrativa i a la jurisdicció contenciosa administrativa. Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 23 de desembre de 2024. Maria Eugènia Gay, la segona tinenta d'Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona. Chloé Meulewaeter, la presidenta de l’Associació Internacional Peace Bureau Barcelona. Jordi Cases i Pallarès, el secretari general de l’Ajuntament de Barcelona. 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007