GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: dde7baed8d256bc6 Convenis – Conveni CONVENI entre l'Ajuntament de Barcelona i el Consell d'Associacions de Barcelona per al Desenvolupament del projecte "Treballem pel foment de l'associacionisme". REUNITS D'una part, la Il·lma. Sra. Maria Eugènia Gay i Rossell, segona tinenta d'Alcaldia de l'Àrea de Drets Socials, Educació i Cicles de Vida de l'Ajuntament de Barcelona, que actua en nom i representació d'aquest ens, en ús de les seves facultats delegades per Decret d'Alcaldia de 17 de juny de 2023, en matèria de subvencions, i assistida en aquest acte pel Sr. Jordi Cases i Pallarès, secretari general de l'Excm. Ajuntament de Barcelona, nomenat per Decret d'Alcaldia de data 18 de juny de 2002, exercint les seves funcions de fedatari públic segons disposa l'apartat i) de l'article 3.2 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula del Règim Jurídic dels Funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional i l'article 92 bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, que certifico I d'una altra, el senyor Joan Manuel Valcarcel Parisi que actua en nom i representació de l'entitat Consell d'Associacions de Barcelona (d'ara endavant CAB) amb NIF G64629538, d'acord amb la documentació que consta a l'expedient administratiu. Ambdues parts, en l'exercici de les funcions que els han estat legalment atribuïdes, reconeixent recíprocament la capacitat legal necessària per subscriure aquest document MANIFESTEN I.- Que la llei 11/2023, de 27 de desembre, de foment de l'associacionisme, entén aquest com el fenomen que duu les persones a implicar-se socialment cercant una finalitat comuna, uns objectius determinats o uns interessos concrets, amb respecte a uns valors també comuns, que inclouen la participació col·lectiva i compromesa, l'autoorganització, la implicació social sense ànim de lucre, el voluntariat, la gestió democràtica i la voluntat d'implicació i transformació social o personal, en els àmbits recreatiu, esportiu, cultural, educatiu i ambiental, entre d'altres. II.- Que s'hi reconeix la diversitat associativa del país i s'hi identifiquen uns principis compartits: l'arrel comunitària de l'associacionisme, la cerca del bé comú, la capacitat d'autoorganització, el respecte a la participació democràtica, l'impuls d'aquesta participació, l'esperit de cooperació i la capacitat de transformació de les condicions de l'entorn. III.- Que insta les administracions locals a promoure les finalitats d'enfortiment comunitari de les associacions basades en la participació col·lectiva en projectes comuns, el desenvolupament comunitari, la implicació social en eixos d'actuació diferents i la vocació de canvi i transformació de diversos aspectes de la dinàmica social, principis que contribueixen a construir una societat compromesa, solidària, justa, reflexiva i crítica. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: dde7baed8d256bc6 IV.- Que les entitats destinatàries, per accedir a les mesures foment de l'associacionisme, han de: a) Tenir finalitats d'enfortiment comunitari entès com el benefici col·lectiu obtingut per mitjà de les accions, els programes i els projectes de que persegueixen aquest objectiu i que tenen les condicions per a generar sinergies i aconseguir transformacions útils i valuoses per a la societat en l'àmbit social, la salut, el suport familiar, l'associacionisme educatiu, l'oci i el lleure, la cultura, l'esport, la justícia global, la promoció dels drets humans i el foment de la pau i la cooperació, el voluntariat internacional, la defensa del medi ambient, la igualtat de gènere i el respecte a la identitat i orientació sexuals, la joventut, la gent gran, el millorament de les condicions socioeconòmiques i la cohesió social, les dimensions comunitària i veïnal, els moviments ateneistes, la protecció dels animals o qualsevol altre àmbit. b) Regir-se pels principis i valors de l'associacionisme següents: La màxima transparència en la gestió, el funcionament i l'avaluació dels programes, d'acord amb la normativa aplicable. El foment explícit de la participació de les persones vinculades a les associacions, fent-les partícips de les decisions dels diversos àmbits d'actuació El funcionament democràtic de llur organització, el foment de la paritat entre dones i homes en llurs òrgans de presa de decisions quan sigui aplicable i la rotació periòdica dels càrrecs amb responsabilitat de govern. La gestió sostenible ambientalment i coherent amb llur missió i amb llurs finalitats de transformació social El foment del treball en xarxa amb la resta d'agents del territori. La garantia de la perspectiva de gènere, la diversitat social i la participació inclusiva i accessible a tothom en llur funcionament intern i en l'elaboració, execució i avaluació dels projectes i les activitats, i l'aplicació de mesures o protocols contra l'assetjament sexual o per raó de gènere. La garantia d'una perspectiva inclusiva, decolonial i anticapacitista i la prevenció de qualsevol tipus de discriminació, en els termes que estableix la Llei 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació. La comunicació inclusiva per mitjà de l'ús no sexista i no LGBTI-fòbic del llenguatge i d'imatges i missatges que no siguin discriminatoris ni estereotipats. El compromís amb l'entorn local o immediat i l'arrelament en aquest entorn. El foment de la normalització lingüística de la llengua catalana. V.- Que el marc conceptual de l'acció comunitària de l'Ajuntament de Barcelona, propugna promoure "respostes col·lectives a problemes col·lectius, incorporant necessàriament la idea de subjectes (persones i col·lectius) que esdevenen proactius en la construcció i la cerca de solucions o respostes a les seves necessitats. VI.- Que l'Ajuntament de Barcelona propugna la fortalesa d'una societat democràtica perquè és en ella on es pot integrar i reconèixer la pluralitat i revertir la desigualtat, tenint present que la millora de la qualitat de la democràcia passa per l'enfortiment democràtic de la ciutadania, de les seves pràctiques socials i polítiques, i de les seves organitzacions i projectes. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: dde7baed8d256bc6 VII.- Que des de la política pública d'acció comunitària de l'Ajuntament de Barcelona s'entén com a projecte associatiu l'horitzó de transformació social que es planteja l'associació: la societat que vol construir, els valors que promou. El projecte vincula l'associació amb la societat, no només amb els socis i les sòcies. VIII.- Que des de la política pública d'acció comunitària de l'Ajuntament de Barcelona s'entén que enfortit la comunitat serà enfortir de manera directa els projectes associatius que més i millor contribueixin al bé comú. IX.- Que des de la política pública d'acció comunitària de l'Ajuntament de Barcelona, es vol facilitar l'enfortiment autònom de la societat. Un triple enfortiment: econòmic, democràtic i social, un enfortiment que s'articuli a partir d'associacions de tota mena que tinguin projectes propis. X.- Que el Consell d'Associacions de Barcelona aplega 36 federacions que representen més de 2000 associacions de la ciutat. I té la finalitat d'oferir un espai d'intercanvi i coordinació associatiu que, en darrera instància, permeti millorar el funcionament i l'acció de les associacions barcelonines, que vetlla per fer present la visió de la xarxa associativa en els espais de participació institucional, que participa en espais de coordinació associativa impulsats per altres organitzacions, i que promou nous espais de coordinació associativa a la ciutat. XI.- Que el Consell d'Associacions de Barcelona impulsa recursos i serveis perquè les associacions de la ciutat puguin ser agents clau per aconseguir una societat més justa, humana i sostenible, ja que les associacions són projectes sense ànim de lucre, basats en la participació democràtica i voluntària de les persones, a les quals apoderen a través de l'acció col·lectiva, que promouen la transformació social. XII.- Que l'Ajuntament de Barcelona i el Consell d'Associacions de Barcelona tenen la voluntat i l'interès mutu de coordinar-se amb la finalitat de generar espais i estratègies comunes que enforteixin el conjunt del teixit associatiu de Barcelona per tal d'enfortir la seva incidència comunitària a la ciutat. XIII.- Que l'atorgament de la subvenció resta subjecte a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, al Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de l'esmentada Llei, a la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província del 4 de gener de 2011 i a la resta de normativa vigent que li sigui d'aplicació. XIV.- Que l'Ajuntament de Barcelona té regulada la utilització de convenis administratius com a mitjà per articular la cooperació amb entitats a través de la "Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions", aprovada pel decret de l'Alcaldia 27 d'abril de 2011. Mitjançant aquest conveni s'atorga una subvenció directa, d'acord amb el que estableix l'article 22.2.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: dde7baed8d256bc6 Que, atesa la confluència d'objectius i interessos entre ambdues parts, aquestes acorden la formalització del present conveni que es regirà pels següents: PACTES Primer. Objecte i finalitat L'objecte del present conveni és regular l'atorgament d'una subvenció directa de l'Ajuntament de Barcelona al Consell d'Associacions de Barcelona per al desenvolupament del projecte "Treballem pel foment de l'associacionisme" amb la finalitat de facilitar espais de coordinació associativa i de co-treball amb diferents organitzacions per enfortir l'associacionisme i els valors vinculats al mateix, per millorar i enfortir la democràcia a la ciutat i per poder millorar les polítiques de participació i suport a l'associacionisme, així com regular els drets i obligacions de les parts Segon. Actuacions Les activitats que ha de desenvolupar el CAB en el marc del present conveni són les que es detallen en el projecte annex, d'entre les que es destaquen les següents: La xarxa d'Associacions: o La Xarxa d'Associacions a la ciutat o Participació a xarxes de foment associacionisme o Participació institucional • Comunicació interna i externa • Projectes: o El 3r Congrés d’Associacions de Barcelona o El Codi Ètic de les Associacions o Enfortim les estructures i coordinadores associatives o Dades x Associacions o Enfortim la democràcia - Participem i Decidim o Suport a la Xarxa de festes Majors o Millora en les convocatòries de subvencions L'execució del projecte s'ha de realitzar des de 01/01/2024 a 31/12/2024. Tercer. Compromisos del Consell d'Associacions de Barcelona El Consell d'Associacions de Barcelona es compromet a: 1. Complir allò acordat en el conveni establert amb l'Ajuntament de Barcelona i desenvolupar el projecte en els seus propis termes. 2. Facilitar a l'Ajuntament de Barcelona tota la informació que requereixi de les activitats ordinàries de l'entitat. 3. Participar en aquelles comissions, trobades, grups de treball i/o activitats que, en matèria d'associacionisme i acció comunitària s'impulsin des del l'Ajuntament de Barcelona. 4. Fer difusió, dins de les seves possibilitats, de les actuacions que porta a terme l'Ajuntament de Barcelona en matèria d'associacionisme, voluntariat i acció 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: dde7baed8d256bc6 comunitària que puguin ser d'especial interès per a les persones membres i/o usuàries de l'entitat. 5. Fer partícip a l'Ajuntament de Barcelona en aquells actes públics d'especial rellevància del Consell d'Associacions de Barcelona que es desenvolupin a la ciutat de Barcelona. 6. Fer constar en els materials de difusió i publicitat la frase "Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona", d'acord amb la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona. Quart. Compromisos de l'Ajuntament de Barcelona L'Ajuntament de Barcelona es compromet a: 1. Vetllar per l'acompliment d'allò acordat en aquest conveni. 2. Lliurar a l'entitat tota aquella informació que pugui facilitar pel desenvolupament de les seves activitats, així com d'aquells nous instruments i mecanismes de suport que puguin afavorir el seu funcionament ordinari. 3. Fer difusió, mitjançant els instruments i els canals comunicatius que disposa l'Ajuntament de Barcelona en matèria de les activitats que es realitzin en el marc del present conveni. Cinquè. Aportació municipal L'Ajuntament de Barcelona aportarà la quantitat de 40.100 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 0200-48549-92418 del pressupost 2024 de la Gerència d'Àrea Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat en concepte de subvenció, amb la finalitat de donar suport específicament al desenvolupament del projecte "Treballem pel foment de l'associacionisme" ajudant a sufragar les despeses de les activitats de conformitat amb el pressupost del projecte que s'annexa. El pagament de la quantia atorgada s'abonarà com a lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació (pagaments a compte o anticipats) per a dur a terme les actuacions inherents a la subvenció, mitjançant transferència al compte bancari indicat per l'entitat. Atesa l'absència de risc, l'Ajuntament de Barcelona no considera necessària la constitució de garantia per a aquest pagament anticipat. L'aportació de 40.100 euros objecte d'aquest conveni representa el 76,23 % de la totalitat del cost del projecte que és de 52.600 euros. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions atorgades per l'Ajuntament de Barcelona o qualsevol dels seus ens dependents per al mateix projecte. També és compatible amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats per al mateix projecte. El Consell d'Associacions de Barcelona haurà de comunicar la petició i/o obtenció de qualsevol subvenció pública concurrent que no s'hagi declarat amb anterioritat a la signatura del present conveni. En cap cas, l'import dels ajuts concedits no pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres entitats, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat que ha de desenvolupar la beneficiària en aquest projecte. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: dde7baed8d256bc6 El projecte que és objecte de subvenció contempla totes les accions i/o activitats integrades en el pressupost. En conseqüència, la subvenció atorgada per l'Ajuntament haurà de ser destinada a les despeses imputables al projecte presentat i conforme el pressupost presentat. Així mateix, es confirma la no alteració de la competència ni de les condicions de mercat ja que l'activitat subvencionada no és una activitat de mercat. En qualsevol cas, l'article 2.5 NGRS prohibeix al beneficiari oferir preus per sota dels considerats de mercat. A més a més, es descarta que la present subvenció es pugui considerar "ajuda d'estat" a efectes dels articles 107 i 108 del TFUE. L'Ajuntament de Barcelona permet al Consell d'Associacions de Barcelona, la subcontractació de fins a un màxim del 40% de l'import del projecte subvencionat. Quan l'activitat subcontractada excedeixi el 20% de l'import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 €, la subcontractació estarà sotmesa, a més, als requisits establerts a l'art. 29.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. La subcontractació haurà d'acomplir amb allò establert en els articles 29 i 31 de l'esmentada normativa, així com l'article 68 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, mitjançant el qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003. Sisè. Obligacions del Consell d'Associacions de Barcelona El Consell d'Associacions de Barcelona es subjecta al règim de requisits, obligacions i forma de justificació prevista a la Normativa General reguladora de les Subvencions a atorgar per l'Ajuntament de Barcelona (BOP de 4 de gener de 2011), en el Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, ROAS, Decret 179/1995 de 13 de juny; en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en el seu Reglament aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que resulti d'aplicació, i accepta la subvenció atorgada per l'Ajuntament de Barcelona, en les condicions fixades en aquest conveni, mitjançant la formalització del mateix. Setè. Justificació de la subvenció Per tal de justificar que s'ha realitzat l'activitat que fonamenta la subvenció, i d'acord amb allò previst a l'article 30 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre General de Subvencions, a l'article 72 del seu Reglament i a l'article 10è.3 de la Normativa General reguladora de les Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, l'entitat haurà de presentar en el termini màxim de tres mesos des de la data de finalització del projecte un compte justificatiu que constarà de: Memòria d'actuació explicativa del compliment de la finalitat del projecte amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts. Aquesta memòria haurà de detallar l'impacte que ha tingut l'activitat subvencionada a la ciutat de Barcelona. Memòria econòmica del cost total del projecte que inclourà una relació classificada de les despeses i una relació d'ingressos i subvencions que hagin finançat el projecte, amb indicació de les desviacions produïdes, si s'escau. Els tres pressupostos que l'entitat haurà d'haver sol·licitat en els supòsits previstos en l'article 11.2 de la Normativa general reguladora subvencions Municipals, i per la resta 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: dde7baed8d256bc6 de supòsits previstos en l'article 31.3 de la Llei General de Subvencions, així com una memòria de justificació de l'elecció realitzada en el cas que no sigui la proposició més avantatjosa econòmicament. Un informe d'auditoria, d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, que aprova les normes d'actuació dels auditors de comptes en la revisió de comptes justificatives de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal. Material gràfic en el qual figuri de manera visible "Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona", d'acord amb la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona, per donar adequada publicitat al finançament dels projectes subvencionats. La presentació de l'informe d'auditoria com a forma justificativa de la despesa no eximeix a la persona física o jurídica beneficiària de la subvenció del manteniment del suport documental d'acord amb els terminis establers per la llei. Així doncs l'Ajuntament de Barcelona podrà sol·licitar la documentació suport de l'informe de l'auditor/a d'acord amb el que s'estableix a la normativa de referència. Aquesta justificació es farà d'acord amb els models i la guia que es facilitaran, i que en tot cas haurà de contenir una declaració de l'entitat acreditativa del compliment dels apartats 4, 5 i 6 del pacte tercer. S'acceptaran justificants de despeses realitzades per a l'execució del projecte, encara que sigui en data anterior a la formalització del conveni, des del 01/01/2024 fins al 31/12/2024. En el supòsit de factures simplificades, l'import total d'aquestes no pot superar en conjunt 300 €. La despesa dels serveis d'auditoria serà considerada despesa subvencionable, fins a un màxim de 1.500,00 euros. Així mateix, l'Ajuntament té la facultat de comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que estimi oportuns, la realització efectiva de la totalitat del projecte i les seves activitats, així com l'execució de la totalitat del pressupost i el compliment amb el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats; per això l'Ajuntament haurà de tenir en tot moment lliure accés a la comptabilitat de l'entitat, i aquesta haurà d'aportar tota la informació que els sigui requerida. L'incompliment de l'obligació de justificació de la subvenció en els termes establerts en aquest conveni o la justificació incompleta de la mateixa, d'acord amb l'indicat a l'article 10.7 de la Normativa general reguladora de les subvencions municipals portarà aparellat el reintegrament en les condicions previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Vuitè. Protecció de dades Sense perjudici del que disposa la legislació vigent en matèria de transparència i d'accés a la informació pública, les parts i els seus treballadors s'obliguen a guardar reserva respecte a les dades o antecedents que estiguin relacionats amb l'objecte dels annexos que puguin derivar del present conveni. Resten obligats al secret professional pel que fa a les dades de caràcter personal a les quals puguin tenir accés en ocasió del compliment del conveni, obligació que 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: dde7baed8d256bc6 subsisteix fins i tot un cop el conveni s'hagi extingit. També s'obliguen al compliment estricte del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament i del Consell, General de Protecció de Dades (RGPD) i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, així com la resta de normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, en tot allò que no sigui incompatible amb el RGPD. Novè. Seguiment del conveni Es crearà una Comissió de Seguiment, amb els següents components: Per part de l’Ajuntament de Barcelona: Cap de departament de Coordinació Territorial de l’Acció Comunitària i Associacionisme o persona en qui delegui. Un tècnic/a del Departament de Coordinació Territorial de l’Acció Comunitària i Associacionisme. Per part de l’entitat: Dues persones representants de l’entitat. Aquesta Comissió, que es reunirà com a mínim un cop durant l'execució del projecte i celebrarà les reunions extraordinàries que es creguin convenients a sol·licitud de qualsevol de les parts, tindrà com a principals funcions: Fer el seguiment i l'avaluació dels acords del present conveni. Interpretar el conveni i resoldre els dubtes que puguin sorgir de la seva execució. Valorar el desenvolupament del projecte subvencionat i validar la justificació econòmica. Ambdues parts, de mutu acord, poden convidar altres persones representatives a participar de la Comissió de Seguiment quan ho considerin necessari. Onzè. Modificacions L'entitat ha de dur a terme les activitats subvencionades d'acord amb el projecte i pressupost annex a aquest conveni. No obstant això, i de conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.l) i 19.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions en relació amb l'article 64 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la LGS, durant l'execució del projecte l'entitat beneficiària pot comunicar i sol·licitar l'acceptació de modificacions. No s'admetran sol·licituds un cop finalitzat el termini d'execució previst inicialment. Les modificacions han de ser motivades, s'han de comunicar per escrit adreçat al Departament de Coordinació Territorial de l'Acció Comunitària i Associacionisme en el moment que apareguin les circumstàncies que les originen i s'hi ha d'especificar les repercussions pressupostàries i del cronograma que impliquen. En cap cas s'acceptaran modificacions que alterin l'objecte i finalitat de la subvenció establert en el pacte primer. Si la modificació implica una alteració substancial del conveni, s'articularà a través d'una addenda que es tramitarà amb els requisits previstos a la llei, exigirà l'acord unànime dels 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: dde7baed8d256bc6 signants conforme l'article 49 g) de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de Règim jurídic del Sector Públic. Es considera modificació substancial la desviació que afecti l'execució del cronograma en més de tres mesos des de la data de finalització i/o desviacions pressupostàries que impliquin una reducció de més del 8% del cost total del projecte. El personal tècnic del Departament de Coordinació Territorial de l'Acció Comunitària i Associacionisme, si ho considera oportú, requerirà a l'entitat beneficiària informació addicional per a la seva valoració, determinarà si denega o accepta la modificació, i en el seu cas, elevarà el seu informe a l'òrgan competent per aprovar les modificacions. Només en el cas d'aprovació de la modificació, es prendrà aquesta com a referència a efectes de justificacions i comprovacions posteriors. Dotzè. Causes i conseqüències d'extinció El present conveni s'extingirà per alguna de les causes següents: Transcurs del termini previst per a l'execució del projecte i justificació de la subvenció de què és objecte. Per mutu acord de les parts manifestat per escrit. Per incompliment dels acords que s'hi estableixen. Per la denúncia d'una de les parts feta amb un mínim de tres mesos d'antelació, sense perjudici de finalitzar els encàrrecs iniciats. Per les causes generals establertes en la legislació vigent. Qualsevol incompliment de les estipulacions d'aquest conveni permetrà a la part perjudicada optar per exigir-ne l'acompliment o la resolució. El Consell d'Associacions de Barcelona coneix i accepta que la no realització del projecte objecte d'aquest conveni, o la modificació no autoritzada del mateix, l'obliguen al reintegrament de les subvencions rebudes, més els corresponents interessos, independentment de les sancions que corresponguin, segons disposa l'art. 13è de la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i els articles 37 i següents de la Llei General de Subvencions. Tretzè. Resolució de controvèrsies Qualsevol discrepància en la interpretació, l'aplicació, els efectes, la modificació, la resolució o la de qualsevol altra índole, de les disposicions del conveni, es solucionarà per mutu acord entre les parts. En defecte de mutu acord, seran competents per resoldre les qüestions que puguin sorgir de la interpretació, compliment i efectes del present conveni els Tribunals de la Jurisdicció contenciosa administrativa de la ciutat de Barcelona. L'Ajuntament de Barcelona es reserva la potestat d'interpretar tant la normativa com les clàusules del present conveni. A manca de conformitat de l'altra part, seran competents per 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: dde7baed8d256bc6 resoldre les qüestions que puguin sorgir de la interpretació, compliment i efectes del present conveni els Tribunals de la Jurisdicció contenciosa administrativa de la ciutat de Barcelona. Catorzè. Transparència, accés a la informació pública i bon govern L'Ajuntament de Barcelona informa al Consell d'Associacions de Barcelona que, en compliment d'allò establert a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les dades relatives al present conveni (data, parts, objecte, drets i obligacions principals i vigència) seran publicades al web http://ajuntament.barcelona.cat/transparencia per la qual cosa l'entitat es dona per informada. L'entitat s'obliga a donar compliment a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, en els termes que li sigui aplicable i en concret, en el cas de rebre subvenció per import superior a 10.000 €, a declarar, en cas de persona jurídica, les retribucions dels òrgans de direcció o administració. Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 27 de desembre de 2024. Il·lma Sra. Mª Eugènia Gay i Rosell, segona tinenta d'Alcaldia de l'Àrea de Drets Socials, Educació i Cicles de Vida de l'Ajuntament de Barcelona. Sr. Joan Valcarcel Parisi, president del Consell d'Associacions de Barcelona (CAS). Sr. Jordi Cases i Pallarès, secretari general de l'Ajuntament de Barcelona. 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007