GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: 30fa0d7867d006b8 Convenis – Conveni CONVENI de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Fundació Barcelona Centre de Disseny pel Projecte "Il·luminació dels comerços emblemàtics". INTERVENEN: D'una part, Raquel Gil Eiroa, Regidora de Comerç, Restauració i Mercats de l'Ajuntament de Barcelona (d'ara endavant, l'AJUNTAMENT, d'acord amb el Decret d'Alcaldia 2023-20978 de 17 de juny, pel qual es deleguen atribucions en matèria de subvencions, assistida en aquest acte Mª Eugènia Riera i Paino, Secretària Delegada de la Gerència de l'Àrea d'Economia i Promoció Econòmica per delegació del Secretari General de l'Excm. Ajuntament d'aquesta Ciutat de data 20 d'Abril de 2021, segons l'apartat i) de l'article 3.2 del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, regulador del Règim Jurídic dels Funcionaris d'Administració Local amb habilitació nacional, i en l'exercici de les seves funcions de fedatari i d'assessorament legal de la Corporació, segons l'article 92 bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local". De l'altra part, la Senyora ISABEL ROIG l LLORCA, amb NIF XXXXXXXXX, en qualitat d'apoderada de la FUNDACIÓ BARCELONA CENTRE DE DISSENY (des d'ara "LA FUNDACIO "), amb CIF 808470999 i domicili social a Barcelona, Plaça de les Glòries Catalanes 37-38, segons acord pres per la Junta Directiva de la mateixa, en data 14 de febrer de 2024. MANIFESTEN: Primer. La BENEFICIÀRIA es una entitat constituïda l'any 1973, te caràcter privat, personalitat jurídica pròpia i duració i!·limitada. El seu domicili social és a la Plaça de les Glòries Catalanes 37-38 de Barcelona i figura inscrita en el Registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya amb el número 260. La FUNDACIO BARCELONA CENTRE DE DISSENY, es regeix pels seus estatuts, per la Llei 5/2001, de 2 de maig de Fundacions Privades de Catalunya i la resta de disposicions complementàries i per allò establert a la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya Entre d'altres activitats LA FUNDACIÓ assessora empreses i entitats a través de programes i projectes específics; col·labora amb diferents agents de ·1 àmbit del disseny i la empresa tan nacional com internacionalment, organitza congressos, sessions de networking, tallers, exposicions i d' altres activitats en el marc del disseny, la innovació i l'emprenedoria; participa en projectes d'investigació, promoció i innovació en el disseny; manté contacte permanent amb centres de disseny, associacions, centres de formació i d'altres institucions d'arreu del món; promou la marca Barcelona i el talent local en el mercat global i recopila i difon informació sobre disseny d'àmbit nacional e internacional. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: 30fa0d7867d006b8 Finalment, LA FUNDACIÓ estableix convenis amb altres entitats relacionats amb activitats de promoció del disseny, la innovació i l'emprenedoria pels joves talents de les escoles de disseny. Els beneficiaris de totes aquestes activitats han esta entitats, organitzacions, empreses, professionals, estudiants i persones individuals que realitzen activitats relacionades amb el disseny, la innovació i l'emprenedoria. Segon. La BENEFICIÀRIA, en el marc del programa de sensibilització per innovar i dinamitzar el comerç de proximitat de Barcelona es proposa dur a terme una acció especial als establiments emblemàtics dels barris del Raval, Born i el Gòtic durant la campanya de Nadal. El programa pretén aconseguir que els comerços incorporin el disseny com un aliat per innovar en els seus negocis: per millorar el seu posicionament de marca, per aconseguir nous clients, per millorar el servei i l'experiència de compra, etc. El període d'execució del projecte te una durada de 8 mesos. Iniciant-se 1'1 de maig de 2024 i acabant a el 31 de desembre de 2024. Tercer. L'Ajuntament de Barcelona, d'acord amb l'article 58.3 de la Llei 22/1998 que aprova la Carta Municipal de Barcelona, pot promoure tota classe d'activitats i prestar tots els serveis públics que afectin l'interès general dels ciutadans i les ciutadanes així com portar a terme activitats complementàries a les d'altres Administracions Públiques. Quart. En aquest marc, l'Ajuntament de Barcelona considera d'interès per a la ciutat donar suport i col·laborar en la implementació del projecte IL-LUMINACIÓ DELS COMERÇOS EMBLEMÀTICS, que porta a terme la Fundació BcD als barris del Raval, Born i el Gótic durant la campanya nadalenca. Es tindran en compte els atributs de la ciutat de Barcelona vinculats a la innovació, la creativitat i el disseny, alhora que es contemplarà l'esperit nadalenc associat a la tendresa, l'acollida, el respecte, la sostenibilitat, el consum responsable, la igualtat i la diversitat. Cinquè. L'Ajuntament de Barcelona té regulada la utilització de convenis administratius com a mitjà per articular la cooperació amb institucions i entitats a través de la "Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions", aprovada per Decret d'Alcaldia de data 27 d'abril de 2011 i del Decret d'Alcaldia regulador del registre de convenis de data 28 de desembre del 2015 (BOPB de 5 de gener de 2016). En virtut del què s'ha exposat, ambdues parts, reconeixent-se recíprocament capacitat legal necessària per a obligar-se en representació de les respectives entitats, acorden subscriure el present conveni de col·laboració que es regirà pels següents PACTES: Primer. OBJECTE L'objecte d'aquest projecte és el disseny d'un element lumínic ornamental que s'instal·larà a establiments emblemàtics dels barris del Raval, el Born i del Gòtic, durant la campanya de 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: 30fa0d7867d006b8 Nadal 2024, i l'organització de dues rutes comercials que serveixin per dinamitzar i posar en valor aquests comerços. A nivell formal es proposa dissenyar una lluminària ornamental singular i única de la que es produiran 12 unitats, una per a cada comerç participant. Es tindran en compte els valors de nadalencs de la ciutat vinculats a la tendresa, l'acollida, el respecte, la sostenibilitat, el consum responsable, la igualtat i la diversitat. Es convida a participar a un total de 12 establiments emblemàtics de Ciutat Vella, vinculats a la restauració i l'alimentació. Son establiments que formen part del Catàleg de protecció arquitectònic, artístic, històric i paisatgístic dels establiments emblemàtics de la ciutat de Barcelona de 2016. D’aquest catàleg son establiments considerats de les categories superiors. l dintre d’aquest catàleg son establiments considerats de les categories superiors: • E1. 30 establiments de gran interès: (tenen un interès destacable a nivell patrimonial, que no han tingut modificacions substancials o afegits que puguin desfigurar-los.) • E2. 127 establiments d'interès: (posseeixen elements o són conjunts patrimonials d'interès singular, però que en intervencions posteriors a la seva construcció han perdut la coherència unitària inicial genuïna.) Els establiments emblemàtics que formaran part del projecte son: Cafè de l'Òpera - La Rambla, 74 La Colmena - Plaça de l'Àngel, 12 Herboristeria del Rei - c. del Vidre, 1 Los Caracoles - Escudellers, 14 Casa Gispert - Sombrerers, 23 Pastisseria Brunells - Princesa, 22 Torrons La Campana - Princesa, 36 El Xampanyet - Montcada, 22 Raval: Granja Viader - Xuclà, 4 Bar Marsella - Sant Pau, 65 Bar Muy Buenas - Carme, 63 La Italiana - Bonsuccés, 12 Es farà un encàrrec a un equip de disseny professional amb experiència contrastada en altres projectes similars a la ciutat. Aquest equip presentarà un projecte bàsic que haurà de ser aprovat per l'organització abans de fer plànols de desenvolupament. Els materials escollits per a la producció seran sostenibles (en la mesura que sigui possible) assegurant la durabilitat i la qualitat del producte. La lluminària se situarà als aparadors i/o finestres dels comerços seleccionats (a la part interior). Un professional acreditat es farà càrrec de la instal ·lació proporcionant el material elèctric necessari per fer les connexions i en acabar l'acció farà la recollida. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: 30fa0d7867d006b8 A més, el projecte preveu l'organització de dues rutes on-line i off-line, una per barri. Aquestes rutes contindran informació de les activitats vinculades a la singularitat dels comerços emblemàtics. Es facilitarà la participació dels visitants a la pàgina web (per exemple, a través d'un passaport dels establiments emblemàtics que es pugui descarregar), i s'establirà un sistema de control, a través dels comerços, que verifiqui la realització de la ruta (per exemple, un segell de cada establiment). Es dissenyarà un element gràfic distintiu amb un QR que se situarà a cada establiment comercial i que servirà per donar a conèixer la importància de l'establiment emblemàtic i informarà d'aquestes rutes i remetrà a les webs on s'ampliala informació En atenció a aquest objecte, al present conveni no li és d'aplicació la regulació de la Llei 9/2017 de Contractes del Sector Públic, en virtut de l'exclusió prevista en el seu article 6. Segon. REGULACIÓ JURÍDICA El present conveni està regulat per les seves clàusules, per la Llei 22/1998 que aprova la Carta Municipal de Barcelona, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic (els articles 47 a 53 com a legislació bàsica), per la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de Règim Jurídic i de Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya, per la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, pel Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, que aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, aprovat per Decret Legislatiu 2/2003, per la Normativa Reguladora dels Expedients d'Autorització de l'Atorgament de Convenis Administratius aprovat per Decret d'Alcaldia de 27 d'abril de 2011, per la Normativa General Reguladora de Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona aprovada pel Consell Municipal en data 17 de desembre de 201O, per la Llei 38/2003 General de Subvencions, pel Reglament aprovat pel Reial Decret 887/2006, pel Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals (ROAS) i per la resta de normativa legal vigent aplicable. En cas, que encara així, es plantegi algun dubte o llacuna s'acudiràals principis rectors de la Llei de Contractes del Sector Públic. Tercer. OBLIGACIONS DE LA BENEFICIÀRIA - Realitzar el projecte presentat per l'entitat i que és objecte del present conveni d'acord amb les condicions acceptades per les parts. - Introduir, en tot moment, la perspectiva de gènere sense reproduir els estereotips i rols sexistes en la contractació de serveis i persones així com en l'exercici de les seves activitats. - Fer ús d'un llenguatge no sexista i inclusiu en tota la documentació, publicació i materials necessaris i vetllar perquè el material publicitari no incideixi en estereotips de gènere degradants i/o nocius per la salut. Les activitats es portaran a termini tenint en compte el que s'estableix al "Reglament per a l'equitat de Gènere a l'Ajuntament de Barcelona". - Incorporar en el desenvolupament del Projecte, tant en els continguts com en la metodologia, elements que vetllin per a la igualtat d'oportunitats i de resultats entre homes i dones i la no discriminació de gènere. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: 30fa0d7867d006b8 - Facilitar a l'Ajuntament de Barcelona tota la informació que requereixi del Projecte així com de les seves activitats. - Participar en aquells projectes, comissions, trobades i grups de treball que, en matèria relacionada amb l'objecte del present conveni,li sol·liciti l'Ajuntament de Barcelona. - Fer difusió de les actuacions que porta a terme l'Ajuntament de Barcelona i fer-lo partícip en aquells actes públics d'especial rellevància en matèries relacionades amb l'objecte del conveni. - Fer constar en tot aquell material divulgatiu, publicitat gràfica i visual que s'elabori per les accions recollides en aquest conveni la col ·laboració de l'Ajuntament de Barcelona com a "partner" de l'esdeveniment i el logotip municipal, d'acord amb la normativa municipal d'imatge corporativa, que haurà de lliurar juntament amb la justificació dels fons rebuts. - BCD aportarà la quantitat de 41.000 D (IVA inclòs) per al finançament de la part d'activitats objecte del present conveni que assumeix. Quart. COMPROMISOS l APORTACIONS DE L'AJUNTAMENT DE BARCELONA L'Ajuntament de Barcelona aportarà a LA BENEFICIARIA la quantitat de 48.400.-€ (IVA inclòs) per al finançament de la part d'activitats objecte del conveni que assumeix, a càrrec del pressupost de 2024. La partida econòmica del Pressupost que autoritza la despesa és la 0706 / 48904 / 43211, sempre condicionat a l'existència de crèdit suficient i adequat. Aquesta acció està finançada pel Fons de Foment de Turisme de la Generalitat provinent de l'Impost sobre Estades en Establiments Turístics - IEET -, projecte S24000024. El pagament d'aquest import s'abonarà amb posterioritat a la signatura del present conveni. Cinquè. SEGUIMENT Amb la finalitat de fer seguiment dels acords, analitzar el desenvolupament de la relació de col·laboració, decidir, si s'escau, sobre les noves iniciatives a impulsar, resoldre les incidències que puguin produir-se i realitzar les funcions de seguiment previstes en l'article 10.6 de la Normativa general reguladora de les Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, les parts constituiran una Comissió de Seguiment integrada per dos representants de cada part. Es reunirà amb la periodicitat que decideixin les parts i s'aixecarà acta de cadascuna de les seves reunions, que s'acompanyarà a la justificació de la subvenció. Amb independència de la constitució de la Comissió de Seguiment, la beneficiària presentarà regularment a l'Ajuntament de Barcelona els informes de seguiment suficients per poder valorar el desenvolupament de cada una de les accions, que hauran d'incloure, si és el cas, dades de participació i valoració de les accions. Les propostes realitzades per la Comissió de Seguiment que requereixin aprovació per part d'òrgan competent de i'AJUNTAMENT es tramitaran i es portaran a aprovació d'aquell. Sisè. VIGÈNCIA 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: 30fa0d7867d006b8 Aquest conveni tindrà vigència des de la data de la seva signatura fins el 31 de desembre del 2024 abastarà en el seu àmbit tota la col·laboració entre les parts des de l'inici del Projecte. Seté. TRACTAMENT DE LES DADES DE CARÀCTER PERSONAL Ambdues parts es comprometen al compliment de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals i normativa de desenvolupament així com al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades. Si es preveu que el compliment del conveni pot comportar en algun moment un tractament de dades de caràcter personal incloses en un fitxer de titularitat municipal, la beneficiària es compromet a fer aquell tractament d'acord amb les instruccions específiques de l'Ajuntament i s'obliga a no aplicar-les ni utilitzar- ies amb una finalitat diferent de la prevista en el propi conveni, ni comunicar-les a altres persones, ni tan sols per conservar-les. Una vegada complerta l'activitat, les dades de caràcter personal que hagin estat tractades per compte de l'Ajuntament hauran de ser destruïdes o retornades a aquest, d'acord amb les instruccions de les persones tècniques municipals. En cas d'incompliment d'aquestes obligacions, la beneficiària en serà responsable, d'acord amb el que preveu la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals. Les parts s'obliguen a respectar la confidencialitat de les dades de caràcter personal i dels coneixements professionals o industrials que estiguin relacionats amb l'objecte del conveni, excepte en els supòsits derivats per aplicació de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern i del compliment per part de l'Ajuntament o de la beneficiària del deure de facilitar informació als organismes públics de control i fiscalització previstes per la legislació i d'acord amb la corresponent normativa aplicable. Vuitè. ADDENDES Qualsevol modificació que alteri les obligacions establertes en aquest conveni s'haurà de fer amb el consentiment d'ambdues parts i per escrit, mitjançant el corresponent annex o addenda de modificació. L'aprovació de les modificacions haurà de seguir el mateix procediment seguit per a l'aprovació del conveni. Novè. CAUSES D'EXTINCIÓ l EFECTES DE L'INCOMPLIMENT D'acord amb el que estableix l'article 51 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, són causes d'extinció del conveni: a) el compliment de les actuacions que en constitueixen l'objecte; b) incórrer en causa de resolució. Són causes de resolució: a) el transcurs del termini de vigència. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 10 de gener del 2025 CSV: 30fa0d7867d006b8 b) l'acord unànime de les dues parts; c) l'incompliment de les obligacions i compromisos assumits per alguna de les parts, establerts a aquest conveni, o als acords de la Comissió de Seguiment. En aquest cas, l'altra part pot notificar a la part incomplidora un requeriment perquè compleixi, en un termini determinat, les obligacions o els compromisos que es consideren incomplerts. Si un cop transcorregut el termini indicat en el requeriment persisteix l'incompliment, la part que el va dirigir ha de notificar, amb un mínim d'1 mes, a l'altra part la concurrència de la causa de resolució i s'entendrà resolt el conveni. La resolució per aquesta causa pot comportar la indemnització dels perjudicis causats. d) per decisió judicial declaratòria de la nul·litat de l'acord; e) per qualsevol altra causa diferent de les anteriors prevista en altres lleis. L'extinció del conveni comportarà les conseqüències que per a cada cas concret prevegi la normativa vigent d'aplicació. Desè. LLEI DE TRANSPARÈNCIA. INFORMACIÓ DE PUBLICACIÓ L'Ajuntament de Barcelona informa a la beneficiària, que es dona per informada, que, en compliment d'allò establert a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, les dades relatives al present conveni seran publicades en el web municipal. Onzè. JURISDICCIÓ COMPETENT Si s'escau, les qüestions litigioses que puguin sorgir de la interpretació, compliment i efectes del present conveni hauran de tractar de solucionar-se en el si de la Comissió de Seguiment i, en cas contrari, seran competents els Tribunals de la Jurisdicció contenciosa administrativa de la ciutat de Barcelona. I, en prova de conformitat, les parts signen el present document per triplicat i a un únic efecte, al lloc i data de la seva formalització. Segueixen les signatures de les persones intervinents, la darrera de les quals és de data 23 de desembre de 2024. Raquel Gil Eiroá, regidora de Comerç, Restauració, Alimentació i Mercats. Mª Eugènia Riera Paino, secretària delegada, Gerència d'Àrea d'Economia i Promoció Econòmica. Isabel Roig i Llorca, apoderada, Fundació Barcelona Centre de Disseny. 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007