www.barcelona.cat  C erca a barcelona.cat...   Català  Servei de Premsa 07/02/2025 13:21:58  NOTES I DOSSIERS CONVOCATÒRIES EMISSIONS GRÀFICS CONTACTE HEMEROTECA  [INCLOU MATERIAL AUDIOVISUAL] Barcelona dissenya un Pla de Millores dels Eixos Verds en un procés compartit amb entitats del territori 18/07/2024 Temps estimat de lectura: 5 minuts Des dʼara i fins lʼestiu vinent sʼhan programat un seguit dʼactuacions de millora en senyalització, arranjament de parterres, reforç de papereres o dʼinspecció i control de llicències per veure el funcionament de les activitats regulades pel Pla dʼUsos En el marc dʼuna sèrie de millores en punts concrets dels eixos, aquesta tardor el Districte de lʼEixample ja ha planificat una millora a la Rambla Catalunya per donar continuïtat del passeig central de la rambla per als vianants Es reforçarà el control de la indisciplina amb Guàrdia Urbana, agents BSM i agents de convivència, que informaran del correcte funcionament dels eixos Declaracions de Jordi Valls: vídeo | àudio El Districte de lʼEixample ha elaborat un Pla de Millores dels eixos verds que recull lʼanàlisi fet del funcionament dels eixos, un any després de la transformació de Consell de Cent i els 4 Eixos de Borrell, Rocafort, Enric Granados i Girona, i una sèrie de mesures o propostes a implementar per millorar-lo. Aquest document és fruit del treball conjunt fet els últims mesos amb 18 entitats del territori que han participat activament fent propostes i participant en marxes exploratòries, així com de la resta dʼagents municipals implicats com Projectes Urbans, GUB, mobilitat, neteja, parcs i jardins. Avui sʼha celebrat una sessió de retorn a les diferents entitats, associacions i eixos comercials que han participat en el procés, amb lʼobjectiu de contrastar les seves aportacions i com han estat, en la seva majoria, incorporades en el Pla de Millores, en àmbits com la millora de lʼespai públic, la mobilitat, la qualitat ambiental o dinàmiques socioeconòmiques. El nous Eixos han suposat un desplegament diferent dʼalguns serveis que han implicat nous models de manteniment, i tot i que el temps dʼavaluació idoni per valorar el funcionament de lʼespai públic és de dos anys, lʼanàlisi rigorós, amb dades, i basat també en la funcionalitat i els usos dʼaquesta via ha permès avaluar-ne el funcionament i planificar un seguit dʼaccions de millora que sʼaniran executant de manera progressiva fins a lʼestiu vinent. En el cas dels serveis de manteniment del verd el cost sʼha incrementat en 315.000 euros i, pel que fa a neteja, lʼincrement ha estat de 759.000 euros, entre dʼaltres. Pel que fa a la mobilitat, a finals de juny i durant 15 dies es va instal·lar un radar pedagògic a Consell de Cent amb lʼobjectiu dʼobtenir dades objectives dʼexcessos de velocitat que va mostrar que la velocitat mitjana és de 20km/h i que el 81% dels vehicles eren vehicles no matriculats, majoritàriament bicis, bicis elèctriques i VMP. Des dʼara i durant la tardor es dura a terme una etapa de pedagogia, que inclourà senyalització temporal a les places amb unes noves torretes informatives, un increment del control de la Guàrdia Urbana fins al novembre, la presència dʼagents de convivència per informar del funcionament dels eixos verds i la col·laboració de les entitats per programar puntualment activitats festives o de barri a les places, amb lʼobjectiu dʼocupar-les i fer més visible i evident als vehicles la seva ruta. Així mateix, hi ha un seguit de campanyes i accions especifiques: sʼha fet una campanya amb promotors ambientals per informar a la ciutadania i comerços per millorar la gestió de residus. Es planteja treballar amb les plataformes de repartiment comercial per a que respectin les condicions de circulació normatives per carrers de plataforma única. I, pel que fa a la càrrega i descàrrega (cantó mar) es preveu que agents de BSM sancionin les conductes incorrectes. Així mateix es preveu repetir la campanya de conscienciació a comerços i vehicles de repartiment per evitar que interrompin els encaminaments per a persones invidents. Així mateix, des dʼara i fins lʼestiu 2025, sʼhan planificat accions a tot lʼeix, per incidir i millorar els parterres, la dotació de papereres, la senyalització i el control de llicències. També sʼhan previst una sèrie de millores en punts concrets dels eixos, com a les 4 places, al Passeig de Gràcia o a la Rambla Catalunya, que estaran executades abans de lʼestiu del 2025. Pel que fa a les actuacions en punts concrets, la primera sʼexecutarà aquesta tardor. El Districte ha planificat una actuació a la Rambla Catalunya per donar continuïtat al passeig central de la rambla per als vianants. En aquest punt son reiterats els problemes dʼincivisme en la circulació que provoquen una alta sensació dʼinseguretat pels vianants ja que ells no disposen de semàfor a lʼandana central. Districte té previst connectar els dos trams de passeig central de la Rambla Catalunya, amb una licitació a la tardor i un cost previst de 60.000 €. Més enllà dʼaquesta actuació que ja sʼha programat, en els propers mesos sʼhabilitarà als vehicles comercials la possibilitat de continuar recte pel carrer Girona per accedir al tram entre Gran Via i Diputació (actualment aquest moviment està prohibit). També està previst millores de senyalització al creuament amb Passeig de Gràcia per garantir una millor convivència de vianants, carril de serveis i bicicletes i, per últim, per evitar lʼaccés de vehicles a la zona pacificada de les 4 places. En aquest cas, a les placetes de Rocafort, Comte Borrell, Girona i Enric Granados, es proposa revisar la senyalització per aclarir la circulació per la plaça i també estudiar la ubicació del mobiliari (o altres elements) que ajudin a aclarir la circulació o dificultar que lʼespai central sigui accessible al trànsit (més enllà dels vehicles dʼemergències). Pel que fa a les actuacions a tot lʼeix, Parcs i Jardins ha avaluat la situació dels parterres de més de 20m², que sʼhan de rodejar amb una tanca per tal de protegir la plantació de trepitjades, tant de vianants, com de vehicles o animals de companyia, atès que moltes dʼaquestes proteccions estan trencades o en mal estat. En aquest cas es preveu progressivament durant els anys 2024, 2025 i 2026 substituir-les per les tanques utilitzades a Sant Antoni en aquells parterres de més de 20m² quan calgui, no posar-ne en parterres més petits dʼaquesta mida i, en una segona fase, acabar de substituir totes les tanques, encara que no sʼhagin fet malbé. El cost total dʼaquesta actuació és de 2M€. Pel que fa a la neteja sʼha analitzat que el servei està ben dimensionat però si que es preveu reforçar amb 5 noves papereres les zones dʼestada dels eixos verds, tenint en compte la distància fins els bancs o taules per evitar males olors. Pel que fa a la senyalització, des dʼara i fins a lʼoctubre, es reforçarà la senyalització en les cruïlles per fer més evidents els girs obligatoris i per evitar que el vehicle utilitzi el gual de vianants a les cruïlles. També està en estudi com delimitar millor els espais destinats a càrrega-descàrrega. Per últim, i pel que fa al control de llicències, sʼha analitzat la situació actual on no sʼhan incrementat les activitats regulades pel Pla dʼUsos, però sí que hi ha hagut molts traspassos de llicències, modificant les seves característiques formals. Per això, es segueix avaluant la implantació del Pla dʼUsos. També sʼestà portant a terme una campanya dʼinspecció centrada en assabentats dʼobra conjunta amb Guardia Urbana i Inspecció de Treball, que ja està en curs, una altra campanya dʼinspecció específica de terrasses, també en marxa, i una propera campanya dʼinspecció conjunta amb lʼInstitut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida (IMPUQV) per revisar les façanes dels locals. Declaracions de Jordi Valls: Vídeo Àudio Paraules clau Eixample/ Pla de Millores dels eixos verds/ Avís legal Accessibilitat