www.barcelona.cat  C erca a barcelona.cat...   Català  Sants - Montjuïc     L'AJUNTAMENT  SERVEIS I TRÀMITS  GUIA DEL DISTRICTE  EL DISTRICTE I ELS SEUS BARRIS  CONEIXEU EL DISTRICTE  CONTACTE Inici / Notícies Les estacions d'Espanya i Plaça de Sants, accessibles Notícies relacionades Finalitzades les obres d'adaptació del metro d'Espanya a persones amb mobilitat reduïda, les de Plaça de Sants es licitaran aquest mes d'abril (L5) o tenen el projecte en redacció (L1). A la plaça d'Espanya es treballa ara en el perllogament de l'L8, que connectarà les línies d'FGC del Baix Llobregat i del Vallès a través del centre de Barcelona. 08/04/2025 - 16:43 h MOBILITAT I TRANSPORTS La línia L3 de metro de Barcelona ja és 100% accessible 07/04/2025 - 17:19 h - Mobilitat i transports  Districte de Sants-Montjuïc A la plaça dʼEspanya conflueixen les línies 1 i 3 de metro, i diverses línies dels Ferrocarrils de la Generalitat. Aquest intercanviador registra en conjunt més de 45 milions de viatges a lʼany. Les obres que sʼhan dut a terme, amb una inversió de 13,2 milions, han consistit a adaptar les estacions de lʼL1 i lʼL3, i els itineraris de correspondència amb els FGC, estació que ja estava adaptada. La nova inversió ha comptat amb el finançament del fons europeu FEDER. Els treballs van començar lʼestiu de 2020 i les adaptacions de les estacions i itineraris sʼhan anat posant en servei progressivament: a lʼabril de lʼany passat va quedar adaptada lʼestació de lʼL1 i la setmana passada van entrar en funcionament els dos últims ascensors que restaven per connectar el nivell pre-andana amb cadascuna de les andanes de lʼL3. Amb això queda completada lʼadaptació de tota la línia 3, la primera de les línies històriques que esdevé completament accessible. La xarxa de metro de Barcelona compta ara amb 155 estacions adaptades, el 95% del total (163). Del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya està treballant per assolir-ne el 100%. Les obres dʼadaptació a persones amb mobilitat reduïda de lʼestació de metro de Plaça de Sants (L5) es licitaran aquest mes dʼabril per prop de 17 milions dʼeuros. El projecte dʼadaptació de lʼL1, en aquest mateix intercanviador, està en redacció. Paral·lelament, també estan en marxa un conjunt dʼobres per millorar lʼaccessibilitat en estacions ja adaptades, com Sants Estació, on se simplificaran els itineraris accessibles entre lʼL5 i el tren. Avanç de les obres de perllongament de lʼL8 Les obres en marxa inclouen la construcció dʼun nou tram de quatre quilòmetres i tres noves estacions: Hospital Clínic (intercanvi amb L5), Francesc Macià (intercanvi amb tramvia) i Gràcia (FGC), i la remodelació de les estacions actuals de Plaça Espanya i de Gràcia. Els treballs dʼobra civil van començar el gener de 2024 i sʼhan anat desplegant progressivament a tots els àmbits. El pressupost de lʼobra dʼinfraestructura és dʼuns 300 milions dʼeuros. La major part del túnel del perllongament (3,7 quilòmetres) es  perforarà amb tuneladora i constarà dʼun sol tub que inclourà les dues vies. Actualment a la Gran Via sʼestan executant les pantalles que configuraran el recinte del pou dʼatac a cel obert, que tindrà 90 metres de longitud a partir del carrer de Llançà. El tram inicial del perllongament des de la plaça dʼEspanya sʼexecutarà en mina i consistirà en dos túnels paral·lels de via única. Ara mateix també sʼestà construint el nou accés a lʼestació dʼFGC de Plaça Espanya, que substituirà lʼexistent, i un dels pous auxiliars necessaris per excavar els túnels en mina fins al pou dʼatac de la Gran Via. Mapa web Contacte Avís legal Accessibilitat