Carta de Serveis del Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPCPEIS) Data d’actualització: 13/05/2025 Data d’aprovació: 22/12/2022 ÍNDEX MISSIÓ ..................................................................................................................................................... - 2 - Dades de contacte ................................................................................................................................... - 2 - Compromisos de qualitat ....................................................................................................................... - 3 - Canals de participació, queixes, reclamacions i suggeriments ............................................................ - 3 - SERVEIS .................................................................................................................................................... - 4 - SALVAMENTS ............................................................................................................................. - 4 - EXTINCIÓ D’INCENDIS I EXPLOSIONS ................................................................................................. - 6 - ASSISTÈNCIES TÈCNIQUES .............................................................................................................. - 7 - PREVENCIONS OPERATIVES ............................................................................................................ - 9 - PREVENCIÓ D’EMERGÈNCIES ......................................................................................................... - 11 - PROTECCIÓ CIVIL ....................................................................................................................... - 15 - ANNEXOS ................................................................................................................................................ - 19 - CENTRES PRESTADORS ................................................................................................................ - 19 - SEGUIMENT D’INDICADORS I OBJECTIUS DE GESTIÓ ............................................................................. - 26 - - 1 - La Carta de Serveis del Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPCPEIS) està adreçada a persones, entitats, professionals, empreses i organitzacions amb interès a conèixer aspectes fonamentals dels seus objectius i compromisos i de la seva activitat referent a l'oferta de serveis a la ciutadania. La Carta de Serveis ajuda a fer que la ciutadania estigui assabentada dels serveis que ofereix i duu a terme el Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPCPEIS), alhora que acosta l'Administració pública als ciutadans i ciutadanes que en són usuaris: ✓ Facilita l’exercici dels seus drets i obligacions. ✓ Fa que la ciutadania conegui què pot exigir i a què està obligada. ✓ Integra la veu de la ciutadania en l’organització. Un dels punts cabdals de la Carta és que estableix canals de comunicació i de participació de la ciutadania, i de recollida i resposta a les queixes i els suggeriments. ✓ La Carta dona transparència a la gestió i permet esbrinar el grau de compromís pel que fa a la qualitat en la prestació dels serveis i en el seu acompliment. MISSIÓ Vetllar, protegir i salvar. DADES DE CONTACTE ADREÇA TELÈFON C. Lleida, 30, 08004 Barcelona 932 915 353 Vegeu-ne la ubicació aquí WEB CORREU ELECTRÒNIC http://ajuntament.barcelona.cat/bombers/ ATENCIÓ AL PÚBLIC De dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 h COM ARRIBAR-HI ✓ Metro: L1 i L3-Espanya ✓ Autobús: 13, 23, 37, 46, 50, 55, 65, 79, 91, 121, 150, 165, D20, H12, H16, V7 INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA ✓ Cal cita prèvia - 2 - COMPROMISOS DE QUALITAT ✓ Temps d’arribada als serveis urgents de menys de 10 minuts en el 90% dels casos Indicadors i objectius generals: ✓ Actuació immediata en urgències: - Arribar en menys de 10 minuts en el 90% de les urgències dins del nucli urbà ✓ Realització d’accions per a la millora de la prevenció: - Inspeccionar, d’ofici o a petició dels Serveis Tècnics del Districte, les mesures de seguretat d’edificis o locals de concurrència pública de gran aforament - Realitzar campanyes de difusió de la cultura de la seguretat i la prevenció i activitats formatives a les escoles i entre la gent gran, entre d’altres - Assessorar la ciutadania i les empreses que ho demanin sobre mesures d’autoprotecció i plans d’emergència en un termini màxim de 10 dies hàbils des de la petició ✓ Atenció a la sol·licitud de tràmits i informes: - Respondre totes les consultes i lliurar els informes d’intervenció sol·licitats en un temps màxim de 10 dies hàbils a partir del moment de la sol·licitud - Tramitar els informes preceptius de projectes d’obres i activitats en un temps màxim de 20 dies hàbils en el 90% de les sol·licituds a partir del moment en què ho rebin a Bombers CANALS DE PARTICIPACIÓ, QUEIXES, RECLAMACIONS I SUGGERIMENTS QUEIXES, RECLAMACIONS I SUGGERIMENTS Procediment 1. Presentació de la queixa/suggeriment 2. Recepció de la queixa/suggeriment a l'òrgan responsable de la seva resolució 3. Resolució de la queixa/suggeriment per part de l'òrgan responsable 4. Resposta, en el cas que s'hagi demanat Canals: ✓ Presencial: al lloc de l’incident ✓ Presencial: a les oficines OAC http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals-comunicacio- ciutadana/presencials/oac ✓ Telemàtic: a l'apartat de Bombers de l’Atenció en línia ✓ Correu postal: C. Lleida, 30 – 08004 Barcelona ✓ Telefònic: 010 ✓ Mass media: emissió de continguts en mitjans de comunicació TEMPS DE RESPOSTA Inferior a 30 dies. COMPENSACIONS ESTABLERTES PER A INCOMPLIMENTS La possibilitat d’un incompliment dels compromisos i el seu reconeixement no donarà lloc necessàriament a la tramitació d’un procediment de reclamació patrimonial envers l’Ajuntament. - 3 - SERVEIS ✓ Salvaments ✓ Extinció d’incendis i explosions ✓ Assistències tècniques ✓ Prevencions operatives ✓ Prevenció d’emergències ✓ Protecció civil SALVAMENTS DESCRIPCIÓ Recerca, localització, salvament, rescat i atenció de persones o animals en cas d’incident, i elaboració de l’informe del servei en cas de demanda. Assistència sanitària a la zona calenta de l'emergència. Entorns d’actuació: • Urbà: edificis i infraestructures en superfície o soterrades • Entorn natural: forestal, fluvial o marítim • Via pública, industrial, ferroviari, etc. UTILITAT Superar una situació de risc de la qual el ciutadà o ciutadana no pot sortir-se’n per mitjans propis. Rescat d’animals atrapats. GARANTIA Competència pròpia, segons els articles 66 i 67 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. NORMATIVA REGULADORA DEL SERVEI Reglament de règim interior de l'SPCPEIS (aprovat el 25 de novembre de 1983 i modificat el març del 1999): • https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat/jspui/bitstream/11703/84913/1/6350.pdf • https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat/jspui/bitstream/11703/96862/2/6351.pdf DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES Drets: ✓ Rebre el servei de salvament ✓ Viure amb seguretat (article 15, Estatut d’Autonomia de Catalunya) Deures: ✓ No actuar de manera temerària ✓ Col·laborar amb els serveis de prevenció i extinció d’incendis (article 3 de la Llei 5/1994, de 4 de maig, de regulació dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments de Catalunya) PROCEDIMENTS DE GESTIÓ DEL SERVEI 1. Activació de l’emergència (trucada) 2. Assignació de recursos per a la intervenció 3. Desplaçament fins al lloc de l’emergència - 4 - 4. Salvament, acompanyament i retorn a la normalitat del lloc 5. Retorn dels efectius al parc 6. Informe del servei Ofereix Atenció. Intervenció. Document. Rescat de persones, rescat d’animals i assistència sanitària. Informe d’actuació. Cost i forma de pagament Gratuït Centres prestadors ✓ Centre Gestor d’Emergències ✓ Parc de Bombers de l'Eixample ✓ Parc de Bombers de Llevant ✓ Parc de Bombers de Montjuïc ✓ Parc de Bombers de Sant Andreu ✓ Parc de Bombers de Vall d’Hebron ✓ Parc de Bombers de Vallvidrera ✓ Parc de Bombers de Zona Franca ✓ Espai Bombers – Parc de la Prevenció ✓ Aula de la Prevenció (Parc de Bombers de la Vall d’Hebron) Canals de petició Servei de salvament: ✓ Telefònic: al 112 Informe: ✓ Telemàtic: Tramitació amb certificat digital a través d’internet https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20190001336 ✓ Presencial: - A l'Oficina d'Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana - A les oficines OAC: http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals-comunicacio- ciutadana/presencials/oac ✓ A les oficines de l’SPCPEIS, plaça de Carles Buïgas, 8 ✓ Correu postal: per carta a l'SPCPEIS - plaça de Carles Buïgas, 8 – 08004 Barcelona Canals de gestió ✓ Telefònic: al 112 Canals de recepció ✓ Presencial: al lloc de l’incident ✓ Correu postal: recepció de l’informe per correu postal / correu electrònic OBJECTIUS DE GESTIÓ DEL SERVEI ✓ Arribar al lloc del servei de salvament en un temps inferior a 10 minuts en el 90% dels casos. - 5 - EXTINCIÓ D’INCENDIS I EXPLOSIONS DESCRIPCIÓ Extinció d’incendis d’origen fortuït o provocat, en qualsevol entorn i elaboració de l’informe del servei en cas de demanda. UTILITAT Limitar i minimitzar els danys personals i als béns provocats per un incendi o explosió. GARANTIA Competència pròpia, segons els articles 66 i 67 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya NORMATIVA REGULADORA DEL SERVEI Reglament de règim interior de l'SPCPEIS (aprovat el 25 de novembre de 1983 i modificat el març del 1999): ✓ https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat/jspui/bitstream/11703/84913/1/6350.pdf ✓ https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat/jspui/bitstream/11703/96862/2/6351.pdf DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES Drets: • Rebre el servei d’extinció d’incendis • Viure amb seguretat (article 15, Estatut d’Autonomia de Catalunya) Deures: • Complir amb la normativa en matèria de prevenció d’incendis i autoprotecció (art. 5 de la Llei 3/2010, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis) • Col·laborar amb els serveis de prevenció i extinció d’incendis (article 3 de la Llei 5/1994, de 4 de maig, de regulació dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments de Catalunya) PROCEDIMENTS DE GESTIÓ DEL SERVEI 1. Activació de l’emergència (trucada) 2. Assignació de recursos per a la intervenció 3. Desplaçament fins al lloc de l’emergència 4. Extinció de l’incendi i atenció als afectats 5. Retorn a la normalitat del lloc 6. Retorn dels efectius al parc 7. Informe del servei Ofereix Atenció. Intervenció. Document. Extinció de l’incendi, presència en el simulacre. Informe d’actuació. Cost i forma de pagament Gratuït, excepte intencionalitat o negligència greu provada del subjecte passiu, en què s’apliquen les taxes vigents establertes a l’Ordenança fiscal 3.2. Forma de pagament segons el que estableix l’ordenança fiscal general - 6 - Centres prestadors ✓ Parc de Bombers de l'Eixample ✓ Parc de Bombers de Llevant ✓ Parc de Bombers de Montjuïc ✓ Parc de Bombers de Sant Andreu ✓ Parc de Bombers de Vall d’Hebron ✓ Parc de Bombers de Vallvidrera ✓ Parc de Bombers de Zona Franca Canals de petició Servei de salvament: ✓ Telefònic: al 112 Informe: ✓ Telemàtic: tramitació amb certificat digital a través d’internet https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20190001336 ✓ Presencial: - A l'Oficina d'Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana - A les oficines OAC: http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals-comunicacio- ciutadana/presencials/oac - A les oficines de l’SPCPEIS, plaça de Carles Buïgas, 8 ✓ Correu postal: per carta a l'SPCPEIS - plaça de Carles Buïgas, 8 – 08004 Barcelona Canals de gestió ✓ Telefònic: al 112 Canals de recepció ✓ Presencial: al lloc de l’incident ✓ Correu postal: recepció de l’informe per correu postal / correu electrònic. OBJECTIUS DE GESTIÓ DEL SERVEI ✓ Arribar a l’incendi en un temps inferior a 10 minuts en el 90% dels casos. ASSISTÈNCIES TÈCNIQUES DESCRIPCIÓ Intervencions relacionades amb riscos antròpics i tecnològics, i elaboració de l’informe del servei en cas de demanda. Patologies diverses d’elements constructius, estabilització i/o sanejament. Retirada d’elements amb perill de caiguda. Actuació en ventades, temporals de pluja i inundacions. Actuació en incidents a la xarxa de serveis: aigua, gas o electricitat. Intervenció en accidents amb productes químics o radiològics, etc. UTILITAT Minimitzar els riscos que poden implicar danys a les persones, animals o béns. - 7 - GARANTIA Competència pròpia, segons els articles 66 i 67 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya NORMATIVA REGULADORA DEL SERVEI Reglament de règim interior de l'SPCPEIS (aprovat el 25 de novembre de 1983 i modificat el març del 1999): ✓ https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat/jspui/bitstream/11703/84913/1/6350.pdf ✓ https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat/jspui/bitstream/11703/96862/2/6351.pdf DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES Drets: ✓ Rebre el servei d’assistència tècnica ✓ Viure amb seguretat (article 15, Estatut d’Autonomia de Catalunya) Deures: Complir amb la normativa en matèria de construcció, instal·lacions subjectes a reglamentació tècnica, conducció i transport de mercaderies ✓ Codi Tècnic de l’Edificació ✓ Llei 3/2010, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis ✓ Instal·lacions subjectes a reglamentació tècnica ✓ Legislació de transport de mercaderies PROCEDIMENTS DE GESTIÓ DEL SERVEI 1. Activació de l’emergència (trucada) 2. Assignació de recursos per a la intervenció 3. Desplaçament fins al lloc de l’emergència 4. Assistència tècnica 5. Retorn a la normalitat del lloc 6. Retorn dels efectius al parc 7. Informe del servei Ofereix Atenció. Intervenció. Document. Assistència al lloc de l’incident. Informe d’actuació. Cost i forma de pagament Gratuït, excepte intencionalitat o negligència greu provada del subjecte passiu o serveis reiterats sobre la mateixa alarma. En aquests casos s’apliquen les taxes vigents establertes a l’Ordenança fiscal 3.2 Forma de pagament segons el que estableix l’ordenança fiscal general Centres prestadors ✓ Parc de Bombers de l'Eixample ✓ Parc de Bombers de Llevant ✓ Parc de Bombers de Montjuïc ✓ Parc de Bombers de Sant Andreu ✓ Parc de Bombers de Vall d’Hebron ✓ Parc de Bombers de Vallvidrera ✓ Parc de Bombers de Zona Franca - 8 - Canals de petició Servei d’extinció: ✓ Telefònic: al 112 Informe: ✓ Telemàtic: tramitació amb certificat digital a través d’internet https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20190001336 ✓ Presencial: - A l'Oficina d'Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana - A les oficines OAC: http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals-comunicacio- ciutadana/presencials/oac - A les oficines de l’SPCPEIS, plaça de Carles Buïgas, 8 ✓ Correu postal: per carta a l'SPCPEIS - plaça de Carles Buïgas, 8 – 08004 Barcelona Canals de gestió ✓ Telefònic: al 112 Canals de recepció ✓ Presencial: al lloc de l’incident ✓ Correu postal: recepció de l’informe per correu postal / correu electrònic OBJECTIUS DE GESTIÓ DEL SERVEI ✓ Arribar al lloc de l’assistència tècnica en un temps inferior a 10 minuts en el 90% dels casos d’assistències tècniques de caràcter urgent. PREVENCIONS OPERATIVES DESCRIPCIÓ Intervencions relacionades amb: ✓ El coneixement del territori: àmbit forestal, industrial, ferroviari, marítim, infraestructures, instal·lacions i edificis singulars, etc. ✓ Protecció de riscos: campanya d’estiu a Collserola, estiba/desestiba de mercaderies perilloses en vaixells, grans esdeveniments de ciutat (Festes de la Mercè, correfocs, etc.). ✓ Anàlisis de risc específiques i desenvolupament de fitxes de resposta. ✓ Realització de simulacres. UTILITAT Revisió, preparació de la resposta, coneixement i protecció de riscos que poden implicar danys a les persones o als béns. GARANTIA Competència pròpia, segons els articles 66 i 67 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya NORMATIVA REGULADORA DEL SERVEI Reglament de règim interior de l'SPCPEIS (aprovat el 25 de novembre de 1983 i modificat el març del 1999): ✓ https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat/jspui/bitstream/11703/84913/1/6350.pdf ✓ https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat/jspui/bitstream/11703/96862/2/6351.pdf - 9 - DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES Drets: ✓ Rebre el servei d’assistència tècnica ✓ Viure amb seguretat (article 15, Estatut d’Autonomia de Catalunya) Deures: Complir amb la normativa en matèria de construcció, instal·lacions subjectes a reglamentació tècnica, conducció i transport de mercaderies ✓ Codi Tècnic de l’Edificació ✓ Llei 3/2010, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis ✓ Instal·lacions subjectes a reglamentació tècnica ✓ Legislació de transport de mercaderies PROCEDIMENTS DE GESTIÓ DEL SERVEI 1. Activació de l’emergència (trucada) 2. Assignació de recursos per a la intervenció 3. Desplaçament fins al lloc del servei 4. Realització del reconeixement, protecció del risc o simulacre 5. Retorn a la normalitat del lloc 6. Retorn dels efectius al parc 7. Informe del servei Ofereix Atenció. Intervenció. Document. Assistència al lloc de l’incident. Informe d’actuació. Cost i forma de pagament Gratuït, excepte intencionalitat o negligència greu provada del subjecte passiu o serveis reiterats sobre la mateixa alarma. En aquests casos s’apliquen les taxes vigents establertes a l’Ordenança fiscal 3.2 Forma de pagament segons el que estableix l’Ordenança fiscal general Centres prestadors ✓ Parc de Bombers de l'Eixample ✓ Parc de Bombers de Llevant ✓ Parc de Bombers de Montjuïc ✓ Parc de Bombers de Sant Andreu ✓ Parc de Bombers de Vall d’Hebron ✓ Parc de Bombers de Vallvidrera ✓ Parc de Bombers de Zona Franca Canals de petició Servei d’extinció: ✓ Telefònic: al 112 Informe: ✓ Telemàtic: tramitació amb certificat digital a través d’internet https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20190001336 ✓ Presencial: - A l'Oficina d'Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana - A les oficines OAC: http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals-comunicacio- ciutadana/presencials/oac - A les oficines de l’SPCPEIS, plaça de Carles Buïgas, 8 ✓ Correu postal: per carta a l'SPCPEIS - plaça de Carles Buïgas, 8 – 08004 Barcelona - 10 - Canals de gestió ✓ Telefònic: al 112 Canals de recepció ✓ Presencial: al lloc de l’incident ✓ Correu postal: recepció de l’informe per correu postal / correu electrònic OBJECTIUS DE GESTIÓ DEL SERVEI ✓ Assolir un nombre mínim de 2.000 prevencions operatives anuals ✓ Fer un mínim de 20 simulacres anuals en empreses del Port de Barcelona. PREVENCIÓ D’EMERGÈNCIES DESCRIPCIÓ Vetllar pel compliment de la normativa en matèria de prevenció d’incendis i divulgar les mesures de prevenció i autoprotecció als diferents col·lectius de la població. UTILITAT Augmentar la seguretat de persones, edificis i infraestructures, garantint que la normativa s'aplica correctament, i a través de la conscienciació i la formació. GARANTIA Competència pròpia, segons els articles 66 i 67 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya Competència específica, tenint en compte la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona. Articles 136 a 140. ✓ https://ajuntament.barcelona.cat/norma-portal-juridic/ca/vid/844908512 NORMATIVA REGULADORA DEL SERVEI Reglament de règim interior de l'SPCPEIS (aprovat el 25 de novembre de 1983 i modificat el març del 1999): ✓ https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat/jspui/bitstream/11703/84913/1/6350.pdf ✓ https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat/jspui/bitstream/11703/96862/2/6351.pdf Capítol XVII, Carta municipal de Barcelona: ✓ https://ajuntament.barcelona.cat/norma-portal-juridic/ca/vid/844908512 DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES Drets: ✓ Estar informats de les mesures de prevenció ✓ Rebre assessorament tècnic en matèria de prevenció d’incendis ✓ Viure amb seguretat (article 15, Estatut d’Autonomia de Catalunya) Deures: ✓ Complir la normativa en matèria de prevenció d’incendis (art. 5 de la Llei 3/2010, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis) - 11 - PROCEDIMENTS DE GESTIÓ DEL SERVEI 1. Recepció de la sol·licitud de la inspecció, visita al lloc, redacció de l’informe, enviament al Districte. 2. Recepció de la sol·licitud d’informe, revisió de l’expedient, demanda d’informació addicional, si és necessari, redacció de l’informe, enviament al Districte. 3. Elaboració del contingut de la pàgina web, manteniment de la informació actualitzada. 4. Disseny del programa d’activitats, recepció de sol·licituds, confirmació de dates per a la formació, realització de l’acció formativa 5. Recepció de la sol·licitud d’assessorament tècnic, confirmació de dates per a la reunió, reunió d’assessorament. OBJECTIUS DE GESTIÓ DEL SERVEI ✓ Assolir un temps mitjà de lliurament de l’informe sol·licitat inferior a 45 dies naturals ✓ Resoldre almenys el 75% de les sol·licituds de consulta en un temps mitjà inferior a 15 dies naturals. ✓ Assolir un grau de satisfacció de 5 sobre 5 en el 80% de les accions de divulgació (valorades pel sol·licitant de la divulgació) MODALITAT 1: INSPECCIÓ I INFORMES SOBRE PROJECTES D’OBRES I D’ACTIVITATS Descripció Elaborar els informes preceptius sobre tota mena de projectes d’obres i d’activitats que estableixi la normativa d’activitats i de condicions de protecció contra incendis dins del terme municipal. Exercir, igualment, les funcions d’inspecció derivades del marc legal de condicions de protecció contra incendis, especialment en establiments de concurrència pública, en activitats diverses, com la pirotècnia, i en tota classe d’esdeveniments. https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat/jspui/bitstream/11703/89266/1/19094.pdf Ofereix Document. Informe sobre el projecte. Informe sobre la inspecció. Cost i forma de pagament Sense cost. Centres prestadors ✓ Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPCPEIS) Canals de petició ✓ Presencial: a les oficines OAC ✓ Telemàtic: al Portal de Tràmits de l’Ajuntament: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20210001483 Canals de gestió ✓ Telefònic: al 932 915 301 ✓ Adreça electrònica: prevencioincendis@bcn.cat - 12 - Canals de recepció ✓ Notificació: automàtica a l’adreça electrònica indicada en l’imprès de sol·licitud, per a l’informe ✓ Presencial: a l'adreça indicada, per a la inspecció Objectiu de gestió ✓ Assolir un temps mitjà de lliurament de l’informe sol·licitat inferior a 45 dies naturals. MODALITAT 2: ASSESSORAMENT I FORMACIÓ EN PREVENCIÓ NORMATIVA I PRESTACIONAL D’INCENDIS. INVESTIGACIÓ D’INCENDIS Descripció Servei d’assessorament tècnic en prevenció normativa i prestacional d’incendis adreçada a tècnics projectistes d’obres i d’activitats i a la població en general. Formació en prevenció normativa i prestacional als tècnics municipals. Investigació d’incendis per a l’estudi de causes i patrons de propagació. https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat/jspui/bitstream/11703/89266/1/19094.pdf Ofereix Informació/dades. Visita de consulta a les oficines de l’SPCPEIS Cost i forma de pagament Segons el que estableix l’Ordenança fiscal general Centres prestadors ✓ Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPCPEIS) ✓ Espai Bombers – Parc de la Prevenció Canals de petició Ciutadania i professionals amb projectes: ✓ Telefònic: al 932 915 301 ✓ Telemàtic: a través d’internet, a l'adreça https://ajuntament.barcelona.cat/bombers/ca/contacte Canals de gestió ✓ Telefònic: al telèfon de contacte proporcionat per la persona sol·licitant Canals de recepció ✓ Presencial: a l’Espai Bombers – Parc de la Prevenció, per a visites de consulta ✓ Telemàtic: per videoconferència Objectiu de gestió ✓ Resoldre almenys el 75% de les sol·licituds de consulta en un temps mitjà inferior a 15 dies naturals. - 13 - MODALITAT 3: DIVULGACIÓ DELS CONSELLS DE SEGURETAT I PREVENCIÓ I IMPULS DE LA MEMÒRIA HISTÒRICA Descripció Dissenyar i desenvolupar accions formatives (per a la ciutadania en general, i per als col·lectius vulnerables especialment) tot participant activament en la divulgació de la prevenció i l’autoprotecció d’incendis. Fer tasques de divulgació en organitzacions i institucions sobre la cultura de la prevenció. Vetllar pel patrimoni i la memòria històrica del Cos de Bombers de Barcelona i promoure accions d’impuls de la seva imatge. Ofereix ✓ Sessions a l'Aula de la Prevenció (escolars de 5 a 18 anys) ✓ Sessions i tallers a l'Espai Bombers – Parc de la Prevenció (escolars de 5 a 18 anys) ✓ Tallers de tecnologia aplicada a batxillerat (Espai Bombers – Parc de la Prevenció) ✓ Visites guiades a l'Espai Bombers – Parc de la Prevenció ✓ Visita del vehicle pedagògic a les escoles. PREvenim! ✓ Visita a l’espai expositiu Espai Bombers – Parc de la Prevenció Cost i forma de pagament Gratuït a l'Aula de la Prevenció. Tallers a l'Espai Bombers - Parc de la Prevenció segons l’ordenança fiscal 3.2 Pagament segons el que estableix l’ordenança fiscal general Centres prestadors ✓ Aula de la Prevenció (Parc de Bombers de la Vall d'Hebron) ✓ Espai Bombers – Parc de la Prevenció Canals de petició Centres de formació: ✓ Telemàtic: a través del web del PAE de l’Ajuntament de Barcelona Ciutadania en general: ✓ Telemàtic: a través d’internet a l'adreça https://ajuntament.barcelona.cat/espaibombers/ca Ciutadania i professionals amb projectes: Espai Bombers – Parc de la Prevenció ✓ Telefònic: al 932 565 434 ✓ Telemàtic: espaibombers@bcn.cat Aula de la Prevenció (Vall d'Hebron) ✓ Telefònic: 600 755 767 ✓ Telemàtic: prevencioescoles@bcn.cat Formularis per emplenar: ✓ Formularis de sol·licitud PAE ✓ Formularis de satisfacció en acabar els tallers i les visites Canals de gestió ✓ Telefònic: al telèfon de contacte proporcionat per la persona sol·licitant o correu electrònic - 14 - Canals de recepció ✓ Presencial: a l’Aula de la Prevenció de Vall d'Hebron, per a centres de formació ✓ Presencial: a l’Espai Bombers – Parc de la Prevenció, per a tallers i visites guiades al museu ✓ Presencial: als mateixos centres educatius en sessions del vehicle pedagògic PREvenim! ✓ Telemàtic: al terminal de la persona usuària, per a informació web Objectius de gestió ✓ Assolir un grau de satisfacció de 5 sobre 5 en el 80% de les accions de divulgació (valorades pel sol·licitant de la divulgació) PROTECCIÓ CIVIL DESCRIPCIÓ Protegir la població de Barcelona dels riscos derivats de determinades empreses (químiques sobretot), de les conseqüències d’elements naturals (pluges, neus, etc.), del transport de mercaderies perilloses, així com dels derivats de concentracions massives de persones, a través de la coordinació dels diferents serveis municipals que han d’intervenir en l’emergència, amb el Pla d’emergència municipal i els diferents plans d’actuació d’emergència per a cada tipus de risc. UTILITAT Mantenir o restablir les condicions de funcionament normal de la ciutat en cas d’emergències de gran abast. GARANTIA Competència pròpia, segons els articles 66 i 67 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya Competència específica, atenent a la llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona. Articles 136 a 140. ✓ https://ajuntament.barcelona.cat/norma-portal-juridic/ca/vid/844908512 NORMATIVA REGULADORA DEL SERVEI Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya: ✓ https://portaljuridic.gencat.cat/ca/pjur_ocults/pjur_resultats_fitxa/?action=fitxa&documentId=1 45169 Llei 5/1994, de 4 de maig, de regulació dels serveis de prevenció i extinció d’incendis i de salvaments de Catalunya: ✓ https://portaljuridic.gencat.cat/ca/pjur_ocults/pjur_resultats_fitxa/?action=fitxa&documentId=1 12868 Capítol XVII, Carta municipal de Barcelona ✓ https://ajuntament.barcelona.cat/norma-portal-juridic/ca/vid/844908512 - 15 - DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES Drets: ✓ Dret a estar informat dels riscos col·lectius que els poden afectar i de les mesures públiques per afrontar-los. ✓ Dret a participar en els plans de protecció civil, d’acord amb el que estableix la llei. Deures: ✓ Deure de col·laborar en les tasques de protecció civil, d’acord amb el que estableix la llei, i complir les instruccions de les autoritats en cas d’emergències, d’acord amb l’article 6 de la Llei 4/1197, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya ✓ Deure de col·laborar amb els serveis de prevenció i extinció d’incendis (article 3 de la Llei 5/1994, de 4 de maig, de regulació dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments de Catalunya) PROCEDIMENTS DE GESTIÓ DEL SERVEI Activació de l’emergència, coordinació de l’emergència, recuperació. Recepció de la sol·licitud d’assessorament tècnic, confirmació de dates per a la reunió, reunió d’assessorament i expedició d’informe, si s’escau. Recepció de la sol·licitud d’informe, revisió de l’expedient, demanda d’informació addicional i redacció de l’informe del pla d’autoprotecció. OBJECTIUS DE GESTIÓ DEL SERVEI ✓ Tramitar el 90% dels expedients en un termini inferior a 30 dies naturals MODALITAT 1: GESTIÓ INTEGRAL D’EMERGÈNCIES Descripció Gestió integral de les emergències que requereixen l’actuació de diferents cossos de seguretat. Coordinació de la resposta a emergències o de dispositius de prevenció en grans esdeveniments. Coordinació de l’anticipació i anàlisis de riscos meteorològics. Ofereix Intervenció. Emergència coordinada Cost i forma de pagament 0 euros Centres prestadors ✓ Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPCPEIS) ✓ CGE (Centre Gestor d’Emergències) Canals de petició Presencial: ✓ al CGE (Centre Gestor d’Emergències) ✓ al lloc de l’incident Telefònic: 112 - 16 - Canals de recepció Presencial: ✓ al CGE (Centre Gestor d’Emergències) ✓ al lloc de l’incident Objectius de gestió ✓ Tramitar el 90% dels expedients en menys de 30 dies naturals. MODALITAT 2: ASSESSORAMENT TÈCNIC Descripció Assessorament tècnic en: ✓ Condicions mínimes de seguretat i autoprotecció en el disseny i l'organització dels actes multitudinaris, o esdeveniments on es prevegi una afluència massiva de persones, com ara manifestacions o ús de pirotècnia ✓ Assessorament en matèria de seguretat en el procés de disseny i construcció de totes les infraestructures urbanes ✓ Mesures d’autoprotecció i organitzatives que cal adoptar en la redacció de PAU i altres instruments d’autoprotecció ✓ Disseny i realització de simulacres d’emergència en activitats Ofereix Atenció. Informació/dades. Assessorament presencial Cost i forma de pagament 0 euros Centres prestadors ✓ Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPCPEIS) Canals de petició Telefònic: al 932 915 353 Telemàtic: ✓ mitjançant correu electrònic a protecciocivil@bcn.cat ✓ mitjançant correu electrònic a Simulacres_UPCM@bcn.cat Canals de gestió Telefònic: 932 915 353 Telemàtic: mitjançant correu electrònic Canals de recepció Presencial: en el moment i al lloc de l’assessorament Objectiu de gestió ✓ Garantir un temps d’espera entre la sol·licitud de consulta i la realització inferior a 30 30 dies hàbils en el 90% dels casos - 17 - MODALITAT 3: INFORME DE PLANS D’AUTOPROTECCIÓ Descripció Elaborar l’informe tècnic previ per a l’homologació dels plans d’autoprotecció de les instal·lacions, centres, establiments o dependències d’interès per a la protecció civil de Barcelona, així com formular les al·legacions corresponents als plans d’autoprotecció d’interès de la protecció civil de la Generalitat de Catalunya. Ofereix Document. Informe tècnic preceptiu Cost i forma de pagament Segons les taxes de l’Ordenança fiscal 3.1 Centres prestadors ✓ Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPCPEIS) Canals de petició Telemàtic: al Portal HERMES Canals de gestió Telemàtic: al Portal HERMES Canals de recepció Telemàtic: al Portal HERMES Objectius de gestió ✓ Atendre el 100% de les sol·licituds de revisió de plans d’autoprotecció d’interès local de protecció civil. - 18 - ANNEXOS CENTRES PRESTADORS Data d’actualització: 13/05/2025 CGE (CENTRE GESTOR D’EMERGÈNCIES) ADREÇA TELÈFON c/ Lleida, 28 112 08004 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí WEB https://ajuntament.barcelona.cat/bombers/ca/contacte ATENCIÓ AL PÚBLIC L'atenció al públic es fa a la plaça de Carles Buïgas, 8 (SPCPEIS). Cal cita prèvia COM S’HI ARRIBA ✓ Autobús: 37, 55 ✓ Metro: L1, L3, L8- Espanya ✓ FGC: Espanya DESCRIPCIÓ Integrat a la Sala Conjunta amb la Guàrdia Urbana, els Mossos d'Esquadra i el Servei d’Emergències Mèdiques – SEM, gestiona des d'aquest indret tots els recursos humans i els materials del servei. MODALITATS DE SERVEI ✓ Gestió integral d’emergències ✓ Extinció d’incendis i salvaments ✓ Intervencions relacionades amb riscos antròpics i tecnològics amb risc per la ciutadania i el medi ambient PARC DE BOMBERS DE L’EIXAMPLE ADREÇA TELÈFON c/ Aragó, 2 (ubicació provisional mentre es construeix el nou Parc 932 915 335 Central de Bombers) 08036 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí - 19 - WEB https://ajuntament.barcelona.cat/bombers/ca/contacte ATENCIÓ AL PÚBLIC L'atenció al públic es fa a la plaça de Carles Buïgas, 8 (SPCPEIS) COM S’HI ARRIBA ✓ Autobús: H10, 50, D20, V7, 32, 78, 115 ✓ Metro: L3-Tarragona, L1-Hostafrancs MODALITATS DE SERVEI ✓ Salvament i rescat de persones i animals ✓ Extinció d’incendis ✓ Intervencions relacionades amb riscos antròpics i tecnològics amb risc per a la ciutadania i el medi ambient PARC DE BOMBERS DE LLEVANT ADREÇA TELÈFON c/ Castella, 6-16 932 562 630 08018 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí WEB https://ajuntament.barcelona.cat/bombers/ca/contacte ATENCIÓ AL PÚBLIC L'atenció al públic es fa a la plaça de Carles Buïgas, 8 (SPCPEIS) COM S’HI ARRIBA ✓ Autobús: 7, 40, 42, 192 ✓ Metro: L4-Poblenou, L1-Glòries MODALITATS DE SERVEI ✓ Salvament i rescat de persones i animals ✓ Extinció d’incendis ✓ Intervencions relacionades amb riscos antròpics i tecnològics amb risc per a la ciutadania i el medi ambient - 20 - PARC DE BOMBERS DE MONTJUÏC ADREÇA TELÈFON Pg. Josep Carner, 48-56 932 565 444 08038 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí WEB https://ajuntament.barcelona.cat/bombers/ca/contacte ATENCIÓ AL PÚBLIC L'atenció al públic es fa a la plaça de Carles Buïgas, 8 (SPCPEIS) COM S’HI ARRIBA ✓ Autobús: 21, 121, 88 ✓ Metro: L2, L3-Paral·lel MODALITATS DE SERVEI ✓ Salvament i rescat de persones i animals ✓ Extinció d’incendis ✓ Intervencions relacionades amb riscos antròpics i tecnològics amb risc per a la ciutadania i el medi ambient PARC DE BOMBERS DE SANT ANDREU ADREÇA TELÈFON Av. Rio de Janeiro, 68-72 932 539 170 08016 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí WEB https://ajuntament.barcelona.cat/bombers/ca/contacte ATENCIÓ AL PÚBLIC L'atenció al públic es fa a la plaça de Carles Buïgas, 8 (SPCPEIS) COM S’HI ARRIBA ✓ Autobús: 11, 132, 36 ✓ Metro: L4-Llucmajor MODALITATS DE SERVEI ✓ Salvament i rescat de persones i animals ✓ Extinció d’incendis - 21 - ✓ Intervencions relacionades amb riscos antròpics i tecnològics amb risc per a la ciutadania i el medi ambient PARC DE BOMBERS DE VALL D’HEBRON ADREÇA TELÈFON c/ Coll i Alentorn, 5 932 749 900 08035 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí WEB https://ajuntament.barcelona.cat/bombers/ca/contacte ATENCIÓ AL PÚBLIC L'atenció al públic es fa a la plaça de Carles Buïgas, 8 (SPCPEIS) COM S’HI ARRIBA ✓ Autobús: 19, 76, V15, 119, 185 ✓ Metro: L3, L5-Vall d'Hebron MODALITATS DE SERVEI ✓ Salvament i rescat de persones i animals ✓ Extinció d’incendis ✓ Intervencions relacionades amb riscos antròpics i tecnològics amb risc per a la ciutadania i el medi ambient ✓ Divulgació, assessorament i formació en prevenció d’incendis PARC DE BOMBERS DE VALLVIDRERA ADREÇA TELÈFON Ctra. Vallvidrera a Barcelona, 43-53 934 069 382 08035 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí WEB https://ajuntament.barcelona.cat/bombers/ca/contacte ATENCIÓ AL PÚBLIC L'atenció al públic es fa a la plaça de Carles Buïgas, 8 (SPCPEIS) COM S’HI ARRIBA ✓ Autobús: 111 - 22 - MODALITATS DE SERVEI ✓ Salvament i rescat de persones i animals ✓ Extinció d’incendis ✓ Intervencions relacionades amb riscos antròpics i tecnològics amb risc per a la ciutadania i el medi ambient PARC DE BOMBERS DE ZONA FRANCA ADREÇA TELÈFON c/ Número 60 Zona Franca, 8-10 932 237 700 08040 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí WEB https://ajuntament.barcelona.cat/bombers/ca/contacte ATENCIÓ AL PÚBLIC L'atenció al públic es fa a la plaça de Carles Buïgas, 8 (SPCPEIS) COM S’HI ARRIBA ✓ Autobús: 21, 37, 109, V3, 23 ✓ Metro: L9S-Fira MODALITATS DE SERVEI ✓ Salvament i rescat de persones i animals ✓ Extinció d’incendis ✓ Intervencions relacionades amb riscos antròpics i tecnològics amb risc per a la ciutadania i el medi ambient ✓ Divulgació, assessorament i formació en prevenció d’incendis ESPAI BOMBERS – PARC DE LA PREVENCIÓ ADREÇA TELÈFON c/ Lleida, 30 932 565 434 08004 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí WEB https://ajuntament.barcelona.cat/bombers/ca/contacte - 23 - ATENCIÓ AL PÚBLIC L'atenció al públic es fa a C. Lleida, 30 (cada dia excepte dilluns) Dilluns - Tancat Dimarts i dijous, de 10.00 a 14.00 h Dimecres i divendres, de 10.00 a 14.00 h i de 16.00 a 20.00 h Dissabtes, d’11.00 a 15.00 h i de 16.00 a 2000 h Diumenges i festius, d’11.00 a 15.00 h COM S’HI ARRIBA ✓ Autobús: 37, 55 ✓ Metro: L1, L3, L8- Espanya ✓ FGC: Espanya DESCRIPCIÓ Espai museístic i aules per a tallers de divulgació de prevenció d’incendis MODALITATS DE SERVEI ✓ Divulgació, assessorament i formació en prevenció d’incendis ✓ Divulgació dels consells de seguretat a la ciutadania i impuls del reconeixement de la memòria històrica ✓ Coordinació de les iniciatives solidàries de bombers AULA DE LA PREVENCIÓ (PARC DE BOMBERS DE LA VALL D’HEBRON) ADREÇA TELÈFON c/ Coll i Alentorn, 5 600 755 767 08035 Barcelona Vegeu-ne la ubicació aquí WEB ADREÇA ELECTRÒNICA https://ajuntament.barcelona.cat/bombers/ca/contacte prevencioescoles@bcn.cat ATENCIÓ AL PÚBLIC Presencial: dies laborables (excepte agost) Telemàtic: permanent COM S’HI ARRIBA ✓ Autobús: 19, 76, V15, 119, 185 ✓ Metro: L3, L5-Vall d'Hebron DESCRIPCIÓ Aula de la prevenció per a formació escolar i altres col·lectius - 24 - MODALITATS DE SERVEI ✓ Divulgació, assessorament i formació en prevenció d’incendis - 25 - SEGUIMENT D’INDICADORS I OBJECTIUS DE GESTIÓ Data d’actualització: 13/05/2025 SALVAMENTS INDICADORS DE GESTIÓ 2021 2022 2023 2024 Quantitat de serveis de salvament duts a terme 6.445 7.492 8.048 8.445 Percentatge dels casos en què el temps d’arribada al lloc 93,53% 93,59% 94,36% 94,55% del servei de salvament és inferior a 10 minuts OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Arribar al lloc del servei de salvament en un temps inferior a 10 minuts en el 90% dels casos 2021 2022 2023 2024 Percentatge assolit 93,53% 93,59% 94,36% 94,55% Grau d’acompliment 104% 104% 105% 105% Proposta per al 2025: ✓ Arribar al lloc del servei de salvament en un temps inferior a 10 minuts en el 90% dels casos EXTINCIÓ D’INCENDIS I EXPLOSIONS INDICADORS DE GESTIÓ 2021 2022 2023 2024 Quantitat de serveis d’extinció d’incendis 4.287 4.201 4.651 4.718 efectuats Percentatge dels casos en què el temps 95,78% 96,97% 97,34% 97,81% d’arribada a l’incendi és inferior a 10 minuts OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Arribar a l’incendi en un temps inferior a 10 minuts en el 90% dels casos 2021 2022 2023 2024 Percentatge assolit 95,78% 96,97% 97,34% 97,81% Grau d’acompliment 106% 108% 108% 109% Proposta per al 2025: ✓ Arribar al lloc de l’incendi en un temps inferior a 10 minuts en el 90% dels casos - 26 - ASSISTÈNCIES TÈCNIQUES INDICADORS DE GESTIÓ 2021 2022 2023 2024 Quantitat d’assistències tècniques realitzades 4.696 4.507 5.206 5.556 Percentatge dels casos urgents en què el temps d’arribada al lloc de l’assistència tècnica és 95,78% 96,97% 89,28% 89,13% inferior a 10 minuts OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Arribar al lloc de l’assistència tècnica en un temps inferior a 10 minuts en el 90% dels casos d’assistències tècniques de caràcter urgent 2021 2022 2023 2024 Percentatge assolit 95,78% 96,97% 89,28% 89,13% Grau d’acompliment 106% 108% 99% 99% Proposta per al 2025: ✓ Arribar al lloc de l’assistència tècnica en un temps inferior a 10 minuts en el 90% dels casos d’assistències tècniques de caràcter urgent PREVENCIONS OPERATIVES INDICADORS DE GESTIÓ 2021 2022 2023 2024 Nombre de prevencions operatives 2.278 2.374 2.266 2.289 Nombre de simulacres realitzats en empreses del 25 25 24 26 Port OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Assolir un nombre mínim de 2.000 prevencions operatives anuals 2021 2022 2023 2024 Nombre assolit 2.278 2.374 2.266 2.289 Grau d’acompliment 113,9% 118,7% 113% 114% 2. Fer un mínim de 20 simulacres anuals en empreses del Port de Barcelona 2021 2022 2023 2024 Nombre assolit 25 25 24 26 Grau d’acompliment 125% 125% 120% 130% Proposta per al 2025: ✓ Assolir un nombre mínim de 2.000 prevencions operatives anuals ✓ Fer un mínim de 20 simulacres anuals en empreses del Port de Barcelona - 27 - PREVENCIÓ D’EMERGÈNCIES INDICADORS DE GESTIÓ 2021 2022 2023 2024 Quantitat d’informes i inspeccions 832 857 - - sol·licitats Quantitat d’informes i inspeccions - - 740 993 realitzats Temps mitjà de lliurament de l’informe sobre projectes d’obres i activitats des 48 40 37 34 de la sol·licitud (dies naturals) Visites de consulta (presencial + 679 566 516 593 telemàtica) Consultes telefòniques 1.584 1.605 1.677 - - - - 1.084 Consultes via correu electrònic No es Percentatge de consultes resoltes en 75% disposa1 28,3% 5,6% menys de 15 dies naturals d’informació Investigació d’incendis 5 2 1 1 Escolars que visiten l’SPCPEIS (Aula de 6.719 12.430 9.267 9.252 la Prevenció + tallers EB) Escoles que visiten l’SPCPEIS 181 512 310 372 823 3.143 5.604 920 Alumnes d’escoles visitades Centres (escoles, centres cívics...) 22 211 95 159 visitats per l’SPCPEIS Altres col·lectius visitats per l’SPCPEIS 140 16.767 5.906 10.551 (nombre de persones) Persones que han visitat l’Espai Bombers - Parc de la Prevenció 9.783 12.523 6.416 4.939 (museu) 2 Percentatge de visites que mostren un No es disposa No 80% 76,1% d’informació disponible3 grau de satisfacció de 5 sobre 5 1 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA 2 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA 3 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA - 28 - OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Assolir un temps mitjà de lliurament de l’informe sol·licitat inferior a 50 dies naturals 2021 2022 2023 Temps mitjà assolit (dies naturals) 48 40 37 Grau d’acompliment 104% 125% 135% 2. Assolir un temps mitjà de lliurament de l’informe sol·licitat inferior a 45 dies naturals 2024 Temps mitjà assolit (dies naturals) 34 Grau d’acompliment 132% 3. Resoldre almenys el 75% de les sol·licituds de consulta en un temps inferior a 15 dies naturals 2021 20224 20235 2024 Percentatge assolit No s’ha 75% pogut 28,3% 5,6% valorar Grau d’acompliment 100% - 37% 7% 4. Assolir un grau de satisfacció de 5 sobre 5 en el 80% de les visites a l’Espai Bombers 2021 20226 20237 Percentatge assolit No s’ha No 100% pogut disponible valorar Grau d’acompliment 118% - - 5. Assolir un grau de satisfacció de 5 sobre 5 en el 80% de les accions de divulgació (valorades pel sol·licitant de la divulgació) 2024 Percentatge assolit 76,1% Grau d’acompliment 95% Proposta per al 2025: ✓ Assolir un temps mitjà de lliurament de l’informe sol·licitat inferior a 45 dies naturals ✓ Resoldre almenys el 75% de les sol·licituds de consulta en un temps mitjà inferior a 15 dies naturals ✓ Assolir un grau de satisfacció de 5 sobre 5 en el 80% de les accions de divulgació (valorades pel sol·licitant de la divulgació) 4 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA. 5 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA. 6 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA. 7 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA. - 29 - MODALITAT 1: INSPECCIÓ I INFORMES SOBRE PROJECTES D’OBRES I D’ACTIVITATS INDICADORS DE GESTIÓ 2021 2022 2023 2024 Quantitat d’informes i inspeccions sol·licitats 832 857 740 993 Temps mitjà de lliurament (dies naturals) de l’informe sobre projectes d’obres i activitats des 48 40 37 34 de la sol·licitud OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Assolir un temps mitjà de lliurament de l’informe sol·licitat inferior a 50 dies naturals 2021 2022 2023 Temps mitjà assolit (dies naturals) 48 40 37 Grau d’acompliment 104% 125% 135% 2. Assolir un temps mitjà de lliurament de l’informe sol·licitat inferior a 45 dies naturals 2024 Temps mitjà assolit (dies naturals) 34 Grau d’acompliment 132% Proposta per al 2025: ✓ Assolir un temps mitjà de lliurament de l’informe sol·licitat inferior a 45 dies naturals MODALITAT 2: ASSESSORAMENT I FORMACIÓ EN PREVENCIÓ NORMATIVA I PRESTACIONAL D’INCENDIS. INVESTIGACIÓ D’INCENDIS INDICADORS DE GESTIÓ 2021 2022 2023 2024 Visites de consulta (presencial + telemàtica) 679 566 516 593 Consultes telefòniques 1.584 1.605 1.677 - Consultes via correu electrònic - - - 1.084 Investigació d’incendis 5 2 1 1 Percentatge de consultes resoltes en menys de 15 No es disposa 75% 8 28,3% 5,6% dies naturals d’informació OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Resoldre almenys el 75% de les sol·licituds de consulta en un temps mitjà inferior a 15 dies naturals. 2021 2022 2023 2024 Percentatge assolit No s’ha 75% pogut 28,3% 5,6% valorar9 Grau d’acompliment 100% - 38% 7% 8 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA 9 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA - 30 - Proposta per al 2025: ✓ Resoldre almenys el 75% de les sol·licituds de consulta en un temps mitjà inferior a 15 dies naturals MODALITAT 3: DIVULGACIÓ DELS CONSELLS DE SEGURETAT I PREVENCIÓ I IMPULS DE LA MEMÒRIA HISTÒRICA INDICADORS DE GESTIÓ 2021 2022 2023 2024 Escolars que visiten l’SPCPEIS (Aula de la 6.719 12.430 9.267 9.252 Prevenció+ tallers EB) 181 512 310 372 Escoles que visiten l’SPCPEIS 823 3.143 5.604 920 Alumnes d’escoles visitades Centres (escoles, centres cívics...) visitats 22 211 95 159 per l’SPCPEIS Altres col·lectius visitats per l’SPCPEIS 140 16.767 5.906 10.551 (nombre de persones) Persones que han visitat l’Espai Bombers – 9.783 12.523 6.416 4.939 Parc de la Prevenció (museu) 10 Percentatge de tallers impartits respecte No es disposa No 98% - d’informació Disponible11 als demanats 12 Percentatge de visites que declaren un No es disposa No 100% - d’informació Disponible13 100% de satisfacció No es disposa14 No Percentatge de temps en què el web és 100% - d’informació Disponible15 operatiu OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Fer un mínim del 95% dels tallers demanats 2021 202216 Percentatge assolit 98% No s’ha pogut valorar Grau d’acompliment 103% - 10 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA 11 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA 12 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA 13 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA 14 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA 15 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA 16 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA - 31 - 2. Assolir un grau de satisfacció de 5 sobre 5 en el 80% de les visites a l’Espai Bombers 2021 202217 2023 Percentatge assolit 100% No s’ha 80% pogut valorar Grau d’acompliment 118% - 100% 3. Assolir un grau de satisfacció de 5 sobre 5 en el 80% de les accions de divulgació (valorades pel sol·licitant de la divulgació) 2024 Percentatge assolit 76,1% Grau d’acompliment 95% Proposta per al 2025: ✓ Assolir un grau de satisfacció de 5 sobre 5 en el 80% de les accions de divulgació (valorades pel sol·licitant de la divulgació). PROTECCIÓ CIVIL INDICADORS DE GESTIÓ 2021 2022 2023 2024 Plans d’autoprotecció revisats 138 291 325 346 8 32 33 37 Informes de llicències Percentatge d’expedients tramitats en menys 90% 90% 90% 90% de 30 dies naturals OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Tramitar el 90% dels expedients en menys de 30 dies naturals 2021 2022 2023 2024 Nombre assolit 90% 90% 90% 90% Grau d’acompliment 100% 100% 100% 100% Proposta per al 2025: ✓ Tramitar el 90% dels expedients en un termini inferior a 30 dies naturals MODALITAT 1: GESTIÓ INTEGRAL D’EMERGÈNCIES INDICADORS DE GESTIÓ 2021 2022 2023 2024 Activacions de plans d’emergències municipals 26 20 22 23 Presència cada dia de l’any i durant les 24 hores 100% 100% 100% 100% 17 No ha estat possible implantar un sistema informàtic de gestió d’aquest indicador o SLA - 32 - OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Ser-hi presents cada dia de l’any i durant les 24 hores 2021 2022 % d’acompliment 100% 100% Grau d’acompliment 100% 100% 2. Tramitar el 90% dels expedients en menys de 30 dies naturals 2023 2024 % d’acompliment 100% 90% Grau d’acompliment 111% 100% Proposta per al 2025: ✓ Tramitar el 90% dels expedients en menys de 30 dies naturals MODALITAT 2: ASSESSORAMENT TÈCNIC INDICADORS DE GESTIÓ 2021 2022 2023 2024 Informes d’esdeveniments especials 8 32 33 37 Percentatge de consultes resoltes en menys de 30 dies hàbils 95% 95% 95% 95% OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Garantir un temps d’espera entre la sol·licitud de consulta i la realització inferior a 30 dies hàbils en el 90% dels casos 2021 2022 2023 2024 Percentatge assolit 95% 95% 95% 95% Grau d’acompliment 106% 106% 106% 106% Proposta per al 2025: ✓ Garantir un temps d’espera entre la sol·licitud de consulta i la realització inferior a 30 dies hàbils en el 90% dels casos MODALITAT 3: INFORME DE PLANS D’AUTOPROTECCIÓ INDICADORS DE GESTIÓ 2021 2022 2023 2024 Plans d’autoprotecció d’interès local de protecció civil 138 124 114 126 revisats Percentatge de sol·licituds de revisió de plans 100% 100% 100% 100% d’autoprotecció atesos18 18 Canvi en el redactat de l’indicador respecte edicions anteriors (abans: Percentatge de sol·licituds d’atesos) - 33 - OBJECTIUS DE GESTIÓ 1. Atendre el 100% de les sol·licituds de revisió de plans d’autoprotecció d’interès local de protecció civil 2021 2022 2023 2024 Percentatge assolit 100% 100% 100% 100% Grau d’acompliment 100% 100% 100% 100% Proposta per al 2025: ✓ Atendre el 100% de les sol·licituds de revisió de plans d’autoprotecció d’interès local de protecció civil - 34 -