Anunci sobre la convocatòria plurianual per a la concessió de prestacions per al pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona de l’any 2025, amb càrrec als pressupostos dels anys 2025 i 2026 (Ref. BDNS 829088) La Comissió Permanent del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, en sessió celebrada el dia 18 de març de 2025 ha adoptat, d’acord amb el que disposen els articles 13.1.q) dels Estatuts del Consorci i 2.2) del text refós de les Bases Reguladores per a la concessió de les prestacions per el pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona aprovat per la Junta General del Consorci en sessió celebrada el dia 12 de desembre de 2023 (DOGC núm. 9112 de 29 de febrer de 2024 i BOPB de 27 de febrer de 2024) el següent: ACORD: 1. APROVAR la convocatòria plurianual per a la concessió de les prestacions per al pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona de l’any 2025, amb càrrec als pressupostos dels anys 2025 i 2026, que s’annexa, i FER-LA PÚBLICA. 2. APROVAR la dotació pressupostària plurianual per a les prestacions per al pagament del lloguer previstes a la convocatòria 2025, condicionada a l’existència de crèdit suficient en els pressupostos del Consorci de l’Habitatge de Barcelona pels anys 2025 i 2026 i que, en tot cas, anirà a càrrec a la partida pressupostària 480.0001, del pressupost del Consorci de l’Habitatge de Barcelona dels anys 2025 i 2026. La dotació pressupostària inicial per a les prestacions per al pagament del lloguer de la convocatòria de l’any 2025 és de 5.300.000,00 euros i tindrà la següent distribució: a) 1.640.000,00 euros corresponents al pressupost de l’exercici 2025 del Consorci de l’Habitatge de Barcelona per a les prestacions per al pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona per l’any 2025. Condicionada a l’efectiva disposició de crèdit. b) 3.660.000,00 euros corresponents al pressupost de l’exercici 2026 del Consorci de l’Habitatge de Barcelona per a les prestacions per al pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona per l’any 2025. Condicionada a l’efectiva disposició de crèdit. 3. AUTORITZAR la despesa que es destinarà a aquestes actuacions per un import de 5.300.000,00 euros amb càrrec a l’aplicació 480.0001 del pressupost dels exercicis 2025 i 2026 amb la següent distribució: Exercici Total 2025 1.640.000,00 € 2026 3.660.000,00 € Total 5.300.000,00 € 4. HABILITAR al Gerent del Consorci de l’Habitatge de Barcelona per: a) Modificar la convocatòria de l’any 2025 en el sentit d’ampliar o disminuir l’import de la convocatòria fins a 1.000.000,00 euros, en funció de les necessitats de les diferents B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 1-33 https://bop.diba.cat A convocatòries d’ajuts al lloguer, amb càrrec a la partida 480.0001 del Consorci de l’Habitatge de Barcelona. b) Prorrogar el termini d’admissió de sol·licituds de les prestacions i/o tancar l’admissió de sol·licituds en una data anterior en funció de les disponibilitats pressupostàries. Les indicades modificacions es faran mitjançant una resolució del Gerent del Consorci de l'Habitatge de Barcelona que es publicarà al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i es donarà compte a la Comissió Permanent del Consorci de l’Habitatge de Barcelona. 5. ESTABLIR que les disposicions de crèdit corresponents a les resolucions dels expedients es faran en el moment que es presentin les sol·licituds per part dels potencials beneficiaris. Aquestes disposicions quedaran condicionades a l’efectiu compliment dels possibles requeriments efectuats als sol·licitants. La comunicació de les respectives resolucions es farà als potencials beneficiaris en el moment que hagi vençut el termini dels requeriments efectuats i la disposició de crèdit ja no estigui condicionada al compliment dels requeriments efectuats als sol·licitants. Barcelona, 15 d’abril de 2025 Gerard Capó i Fuentes Gerent del Consorci de l'Habitatge de Barcelona B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 2-33 https://bop.diba.cat A ANNEX GENERAL Convocatòria plurianual per a la concessió de les prestacions per al pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona de l’any 2025, amb càrrec als pressupostos dels anys 2025 i 2026. 1.- Objecte L’objecte d’aquesta convocatòria és establir les condicions d’accés a les prestacions per al pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona, prestacions en règim de concurrència competitiva, així com el procediment per a concedir-les. Les prestacions previstes en aquesta convocatòria es regeixen pel text refós de les Bases Reguladores aprovat el 12 de desembre de 2023 per la Junta General del Consorci de l'Habitatge de Barcelona (DOGC número 9112 de 29 de febrer de 2024 i BOPB de 27 de febrer de 2024) i per la normativa de prestacions socials de caràcter econòmic. Condicionar l’eficàcia d’aquest acord a la disponibilitat efectiva de la partida pressupostària corresponent. 2.- Persones beneficiàries Les prestacions regulades per aquesta convocatòria es destinen a les persones físiques residents a Barcelona que siguin titulars d’un contracte de lloguer d’un habitatge situat a Barcelona que constitueixi el seu domicili habitual i permanent sempre que tinguin uns ingressos baixos o moderats que posen en perill la seva integració social. En el cas de contractes de lloguer amb efectes a partir de l’1 de juny de 2013, cal acreditar el compliment de l’obligació de l’arrendatari del pagament de la fiança de l’arrendador, de conformitat amb la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans i la Llei 13/1996, de 29 de juliol, del Registre de fiances dels contractes de lloguer de finques urbanes, el seu Reglament i altres disposicions concordants. Les persones destinatàries, que a més de complir els requisits establerts al punt 4 d’aquesta convocatòria, es trobin en algun dels col·lectius regulats a continuació: a) Les persones beneficiàries de les prestacions per al pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona corresponents a la convocatòria de l’any 2024 (DOGC número 9205 de 16 de juliol de 2024 i BOPB de 17 de juliol de 2024). No poden ser persones beneficiàries les que, d’acord amb l’article 5.2 del Text Refós de les Bases Reguladores i la Disposició Transitòria desena de la Llei 5/2012 de 20 de març, de mesures fiscals, financeres, administratives i de creació de l’impost sobre les estades en establiments turístics, hagin percebut la prestació per al pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona durant 4 anys successius, amb l’excepció de les persones beneficiàries de les prestacions que en data 31 de desembre de 2012 tenien més de 65 anys, que es mantenen de manera permanent mentre es mantinguin les condicions per les quals van tenir accés a la prestació. b) Les persones beneficiàries de les prestacions econòmiques d’urgència social derivades de la mediació a la ciutat de Barcelona per a l’any 2024 (DOGC número 9128 de 22 de març de 2024 i BOPB de 19 de març de 2024). B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 3-33 https://bop.diba.cat A 3.-Termini. 3.1.- El termini per la presentació de les sol·licituds s’inicia el 02 de juny de 2025 i finalitza el 31 de juliol de 2025, ambdós inclosos. 3.2.- Es podrà prorrogar el termini d’admissió de sol·licituds de les prestacions i/o tancar l’admissió de sol·licituds en una data anterior en funció de les disponibilitats pressupostàries. La pròrroga o el tancament de l’admissió de sol·licituds de la prestació es farà mitjançant una resolució del Gerent del Consorci de l'Habitatge de Barcelona que es publicarà en el DOGC i en el BOPB i es donarà compte a la Comissió Permanent del Consorci de l’Habitatge de Barcelona. 3.3.- La presentació de la sol·licitud no implica el reconeixement de cap dret econòmic a favor de les persones sol·licitants. 4.- Requisits d’accés a la prestació. 4.1. Poden ser perceptores les persones que preveu el punt 2 d’aquesta convocatòria, sempre que es compleixin els següents requisits: a) Acreditar la residència legal a Catalunya durant cinc anys, dos dels quals han de ser immediatament anteriors a la data de presentació de la sol·licitud, llevat dels catalans retornats que compleixin els requisits que estableix l'article 6 de la Llei 25/2002, de 25 de novembre, de mesures de suport al retorn dels catalans. Es considera acreditada la residència legal quan la persona és titular d’una autorització de residència d’acord amb el que estableixi la normativa vigent. b) L'habitatge que figuri al contracte de lloguer ha d'estar ubicat a la ciutat de Barcelona i ha d’estar destinat a residència habitual i permanent del sol·licitant, entenent-se com a tal el que constitueix el seu domicili segons el padró municipal corresponent. c) Estar empadronat a l'habitatge pel qual es sol·licita la prestació. d) Estar en risc d’exclusió social residencial d’acord amb l’article 72 de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l’habitatge, i acreditar uns ingressos ponderats de la unitat de convivència no superiors a 2 vegades l’IRSC, si es tracta de persones que viuen soles, a 2,5 vegades l’IRSC si es tracta d’unitats de convivència o 3 vegades l’IRSC en cas de persones amb discapacitats o amb gran dependència, ponderats en funció de la ubicació de l’habitatge i del nombre de membres que composen la unitat de convivència. La ponderació dels ingressos consta a la taula de l’IRSC per a 2025 a l’annex 1. e) Que el percentatge dels ingressos de la unitat de convivència destinats al pagament de les rendes de lloguer sigui igual o superior al 30%. f) Garantir estar en condicions de continuar pagant les rendes del lloguer de l’habitatge pel qual es sol·licita la prestació corresponents a la seva residència habitual i permanent. Es considera que es compleix aquest requisit quan s’acrediten, com a mínim, amb l’import de l’ajut atorgat i els ingressos mensuals de la unitat de convivència una quantitat igual a l’import del lloguer. g) Que l’import de lloguer mensual de l’habitatge pel qual es sol·licita la prestació no superi el límit màxim de 1.020,00 euros. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 4-33 https://bop.diba.cat A h) Tenir domiciliat el cobrament de la prestació en una entitat financera. i) Pagar el lloguer de l’habitatge pel qual es sol·licita la prestació per mitjà de transferència bancària o rebut domiciliat des d’un compte bancari del qual sigui titular la persona sol·licitant, ingrés en compte o rebut emès per l’administrador de la finca. 4.2. No poden ser persones beneficiàries d’aquestes prestacions: a) Les persones llogateres d’habitatges propietat o gestionats per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya o per l’Institut Municipal d’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona així com els habitatges subvencionats per programes públics. b) Les unitats de convivència en què la persona sol·licitant ni cap altre membre de la unitat de convivència tinguin un habitatge en propietat o en usdefruit, excepte que no en disposi de l’ús i gaudi per causa de separació o de divorci o per qualsevol causa aliena a la seva voluntat, o quan l'habitatge resulti inaccessible per raó de la discapacitat del titular o d'algun membre de la unitat de convivència. No es considera que s'és propietari o usufructuari d'un habitatge si el dret recau únicament sobre una part alíquota de l'habitatge i s'ha obtingut per transmissió mortis causa. c) Les unitats de convivència en què la persona sol·licitant ni cap altre membre de la unitat de convivència tingui parentiu per vincle de matrimoni o una altra relació estable anàloga, per consanguinitat, adopció o afinitat fins al segon grau, amb les persones arrendadores. Aquest mateix criteri s'aplicarà també a la relació entre la persona arrendadora i la persona arrendatària, quan la primera sigui una persona jurídica, respecte de qualsevol dels seus socis, sòcies o partícips. d) Les unitats de convivència en què la persona sol·licitant ni cap altre membre de la unitat de convivència tingui una base imposable de l'estalvi de la declaració de l'IRPF superior a 500 euros. S'exceptua d'aquesta prohibició el supòsit en què aquest import sigui el resultat d'una dació en pagament a conseqüència d'una execució hipotecària relativa a un habitatge que hagi constituït el domicili habitual i permanent de la persona sol·licitant. e) Les persones beneficiàries que, d’acord amb l’article 5.2 del Text Refós de les Bases Reguladores i la Disposició Transitòria desena de la Llei 5/2012, de 20 de març, de mesures fiscals, financeres, administratives i de creació de l’impost sobre les estades en establiments turístics, hagin percebut la prestació per al pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona durant 4 anys successius. S’exceptuen les persones beneficiàries de les prestacions que en data 31 de desembre de 2012 tenien més de 65 anys, que es mantenen de manera permanent mentre es mantinguin les condicions per les quals van tenir accés a la prestació. 5.- Sol·licitud de la prestació. 5.1.- Les sol·licituds s’han de presentar en imprès normalitzat, degudament formalitzades i signades per la persona sol·licitant de la prestació, acompanyades per la documentació que es fixi en la present convocatòria. Es podrà presentar, preferentment a través dels mitjans electrònics que posi a disposició el Consorci de l’Habitatge de Barcelona, presencialment amb cita prèvia a qualsevol de les oficines que integren la Xarxa d’Oficines d’Habitatge de Barcelona que consten a l’annex 2 o bé pels mitjans que s’estableixen els articles 25 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 5-33 https://bop.diba.cat A Els impresos normalitzats de sol·licitud es poden obtenir a les dependències abans indicades i a les pàgines webs www.consorcihabitatgebcn.cat i www.habitatge.barcelona. 5.2.- La presentació de la sol·licitud implica la plena acceptació de les Bases reguladores i el que estableix la present convocatòria com també l’autorització al Consorci de l’Habitatge de Barcelona perquè pugui comprovar, d’una banda, els requisits d’estar al corrent del compliment de les obligacions amb les diferents Administracions Públiques i, de l’altra, la conformitat de les dades que s’hi contenen o es declaren. 5.3.- La no presentació de qualsevol dels documents que preveu aquesta convocatòria, o la falta d’esmena dels requisits esmenables dins el termini de 10 dies hàbils a comptar de l’endemà de la notificació del requeriment corresponent, comporta el desistiment de la sol·licitud. Qualsevol persona sol·licitant pot desistir per escrit de la sol·licitud de prestació, abans de la concessió. El desistiment exprés o presumpte de la sol·licitud presentada ha de ser acceptat per l’òrgan instructor i suposa l’arxiu de la sol·licitud. 5.4.- La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud de prestacions deixen sense efecte aquest tràmit des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a la persona interessada i, en conseqüència comporten la resolució desfavorable de la sol·licitud sense perjudici que puguin ser causa de revocació de la resolució si es coneixen amb posterioritat a la concessió. 5.5.- L’incompliment dels requisits no esmenables i del termini de presentació de les sol·licituds de les prestacions que estableixen les bases així com la present convocatòria, comporta la inadmissió de la sol·licitud. 5.6.- Amb caràcter previ a la proposta de resolució de concessió de les prestacions, l’òrgan instructor ha de resoldre sobre la inadmissió o l’arxiu de les sol·licituds, i ho ha de notificar a les persones interessades. 6.- Documentació. Juntament amb la sol·licitud cal presentar la següent documentació, llevat dels casos en què l'Administració pugui fer la consulta d’ofici (marcats amb un *): 6.1.- Documentació general: a) DNI/NIF/NIE vigent * o document equivalent de la persona sol·licitant. b) Acreditació de la residència legal a Catalunya de la persona sol·licitant durant cinc anys, dos dels quals han de ser immediatament anteriors a la data de la sol·licitud, mitjançant la presentació de la documentació següent: 1) Persones sol·licitants amb nacionalitat espanyola, d’algun país membre de la Unió Europea o d’un altre país de l’espai econòmic europeu: els certificats o volants dels diferents padrons municipals. S’exceptuen aquelles persones sol·licitants que acreditin el requisit de residència legal a Barcelona en els termes establerts a l’apartat b). 2) Altres persones sol·licitants: quan no figuri la llegenda “Permanent o llarga durada” en el seu NIE, el certificat de residència emès per l’oficina d’estrangers o B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 6-33 https://bop.diba.cat A per les comissaries de policia nacional, juntament amb els certificats o volants dels diferents padrons municipals. c) Justificant dels ingressos de cadascuna de les persones que formen la unitat de convivència en edat laboral presentant: 1) L’original i fotocòpia o fotocòpia compulsada de la declaració de l’IRPF de l’últim exercici fiscal tancat * o, en cas de no estar-ne obligat, certificat d’imputacions * de l’últim exercici fiscal tancat. 2) Excepcionalment, en cas de canvis substancials que facin preveure un augment o disminució dels ingressos caldrà presentar la documentació acreditativa dels ingressos de les tres mensualitats prèvies a la data de presentació de la sol·licitud de la/les persona/es que hagi/n sofert el canvi, juntament amb l’informe de la vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social (Original i fotocòpia o fotocòpia compulsada de les tres últimes nòmines prèvies a la data de presentació de la sol·licitud. En el cas de treballadors per compte propi hauran d’aportar la darrera o darreres declaracions de l’IRPF trimestral. En el cas de persones en situació d’atur o pensions/prestacions, certificat/s emès/sos per l’òrgan o òrgans pagadors de l’import a percebre durant l’any en curs. Declaració responsable d’ingressos, en situacions excepcionals, en les quals la persona que sol·licita la prestació o alguns dels membres de la unitat de convivència no puguin justificar els ingressos amb la documentació esmentada als apartats anteriors). d) Rebut de lloguer del mes anterior i del mes en què es presenta la sol·licitud. e) Autorització de la persona sol·licitant i de totes les persones de la unitat de convivència en edat laboral perquè els òrgans que gestionen les sol·licituds puguin demanar i obtenir dades relacionades amb la tramitació i seguiment de la sol·licitud a altres organismes públics. f) En cas que l’import de l’ajut a atorgar sigui superior a 300 euros mensuals caldrà presentar l’informe socioeconòmic emès pels serveis socials municipals sobre la situació de la unitat de convivència. g) Certificat o volant de convivència de l’Ajuntament de Barcelona que acrediti el domicili de la persona sol·licitant i de les persones que formen la unitat de convivència *. h) El Consorci de l’Habitatge de Barcelona podrà sol·licitar qualsevol altre documentació complementària per ampliar el seu coneixement sobre la sol·licitud presentada. i) En cas de que la persona sol·licitant o altre membre de la unitat de convivència consti com a beneficiari d’una subvenció o prestació que correspongui a ajuts per l’habitatge, cal aportar la resolució de la concessió de l’ajut amb l’import atorgat. j) En els casos de pagament del lloguer mitjançant ingrés en compte o transferència bancària, es podrà demanar l’acreditació conforme el compte corrent en el qual s’ingressa la renda del lloguer és titular la persona propietària de l’habitatge o administradora de la finca. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 7-33 https://bop.diba.cat A 6.2.- En cas de canvi respecte la documentació acreditada en les convocatòries de l’any anterior relatives a les prestacions per al pagament de lloguer o les prestacions econòmiques d’urgència social derivades de la mediació a la ciutat de Barcelona: a) DNI/NIF/NIE vigent * o document equivalent dels membres de la unitat de convivència que hagin tingut un canvi. b) Original i fotocòpia o fotocòpia compulsada del llibre de família. c) Original i fotocòpia o fotocòpia compulsada del contracte de lloguer a nom de la persona sol·licitant. En el cas de contractes de lloguer amb efectes a partir de l’1 de juny de 2013, cal acreditar el compliment de l’obligació de l’arrendatari del pagament de la fiança a l’arrendador. En el cas que la persona sol·licitant de la prestació que visqui a l’habitatge sigui el cònjuge de la persona titular contractual o es trobi inclosa en els supòsits que regulen els articles 15 i 16 de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans, ha d’aportar la documentació acreditativa de l’atribució del dret d’ús sobre l’habitatge, ja sigui per subrogació, per conveni o per sentència de separació o divorci, o per altres títols vàlids en dret. d) Formulari normalitzat de dades bancàries per a poder realitzar el pagament de la prestació, a nom de la persona sol·licitant, signada per aquesta i amb la diligència de conformitat de l’entitat bancària o document equivalent a nom de la persona sol·licitant que acrediti la seva titularitat del compte bancari on rebre la prestació. e) Acreditació del Departament de Drets Socials o certificat de la Seguretat Social conforme és perceptor d’una pensió d’incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa o d’una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent pel servei o inutilitat de classes passives, en el cas de les persones amb alguna discapacitat *. f) Carnet de família monoparental *. 6.3.- Les persones sol·licitants que s'oposin a que l'òrgan gestor pugui fer les consultes que detalla el punt 6 hauran d'aportar també la documentació que consta detallada en el punt 6.1.a), 6.1.c.1), 6.1.c.2), 6.1.g) i 6.2.a), 6.2.e), 6.2.f). 7.- Durada i quantia de la prestació. 7.1.- Amb la resolució de concessió de les sol·licituds es reconeix el dret a percebre aquestes prestacions a partir del mes següent de la data de finalització dels efectes de la resolució de l’expedient de la convocatòria de l’any anterior (de conformitat amb el punt 2 de la present convocatòria), sempre que en aquell moment la persona sol·licitant sigui titular del contracte de lloguer, i fins el mes de desembre de l’any 2026. 7.2. Només es podrà reconèixer el dret a percebre aquesta prestació sempre que la sol·licitud reuneixi tots els requisits establerts i sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària per a poder-la concedir. 7.3.- La quantia mensual de la prestació es determinarà per la següent fórmula: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 8-33 https://bop.diba.cat A Ingressos ponderats: sumatori de tots els ingressos ponderats de la UC 30% dels ingressos ponderats de la UC = 0,3*∑ ingressos ponderats UC Lloguer actual: import del rebut de lloguer Lloguer actual - 30% dels ingressos ponderats = import de la prestació (limitació punt 7.4) Per calcular els ingressos computables es tindrà en compte els que consten a la base imposable general i de l’estalvi de la declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) o del certificat d’imputacions corresponents a l’últim exercici fiscal tancat. En el còmput per a la determinació dels ingressos no s’inclou l’import de l’ajut per al pagament del lloguer percebut en l’anualitat corresponent, que consta al saldo net positiu de la declaració de l’IRPF. En cas que algun membre de la unitat de convivència hagi canviat substancialment la seva situació econòmica, es calcularan els seus ingressos, com a regla general, en base a la mitjana dels ingressos nets de les darreres tres mensualitats prèvies a la data de presentació de la sol·licitud, prorratejant mensualment les retribucions extraordinàries, si s’escau. No obstant, es podrà tenir en compte la situació més actualitzada del membre que hagi sofert el canvi sempre que s’acrediti amb anterioritat a la data de resolució de l’expedient. 7.4.- L’ import mensual de la prestació és d’un màxim de 300 euros i d’un mínim de 20 euros, quan el resultat dels càlculs que determinen l’ import sigui inferior a aquesta quantitat. En cas que l’import de la prestació calculat en base a la declaració de l’IRPF de l’any fiscal tancat, superi l’import màxim establert a la convocatòria, es podrà tenir en compte els ingressos de les tres darreres mensualitats prèvies a la presentació de la sol·licitud de tots els membres de la unitat de convivència. Excepcionalment, en casos de risc d'exclusió residencial degudament acreditats i sempre que es disposi d'informe favorable emès pels serveis socials municipals, la quantia mensual de la prestació podrà ser augmentada fins a un màxim de 500 euros en els següents casos: a) Persones beneficiàries de la prestació que, amb la suma de l'import dels ingressos mensuals ponderats de la unitat de convivència més l'import màxim de 300 euros de la prestació, no puguin fer front a l'import del lloguer mensual. En aquests casos l'import mensual de la prestació és el resultat de restar a l'import del lloguer mensual els ingressos ponderats de la unitat de convivència, sense aplicar el límit màxim de 300 euros del punt 7.4. b) Persones soles beneficiàries de la prestació que en l'any de la convocatòria tinguin 65 anys o més, que acreditin una discapacitat del 65% o més i amb uns ingressos ponderats inferiors o iguals a 0,95 vegades l'IRSC. En aquests casos l'import mensual de la prestació és el resultat de restar a l'import del lloguer mensual el 30% dels ingressos ponderats, sense aplicar el límit màxim de 300 euros del punt 7.4. Per calcular els ingressos ponderats, els ingressos de la unitat de convivència s’han de multiplicar per 0,75 que és el coeficient d’ubicació de l’habitatge a Barcelona així com pels coeficients següents que es determinen en funció dels membres: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 9-33 https://bop.diba.cat A 1 membre: 1 2 membres: 0,97 3 membres: 0,93 4 o més membres: 0,90 En el supòsit que algun membre de la unitat familiar o de convivència estigui afectat per alguna discapacitat, en les condicions que estableix la normativa de l’impost sobre la renda de les persones físiques, s’aplicarà el tram següent de la composició familiar. 7.5.- Als efectes del càlcul de la quantia mensual de la prestació es tindrà en compte l’import del rebut de lloguer corresponent al mes anterior a la data de presentació de la sol·licitud. 7.6.- En cas que la persona sol·licitant aporti, amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud i abans de dictar-se la resolució, un nou contracte d’arrendament d’habitatge, una modificació o una addenda al contracte vigent o un pacte signat entre les parts, sempre i quan amb la documentació inicialment aportada es compleixin els requisits, es tindrà en compte per a l’atorgament i per al càlcul de la prestació l’import de l’últim rebut del lloguer pagat corresponent al nou contracte, modificació, addenda o pacte. 7.7.- Es considera que formen part de l’ import del lloguer, als efectes d’aquesta convocatòria, tots els conceptes que consten al rebut corresponent amb excepció dels endarreriments, les despeses de serveis d’ús individual i els pàrquings i trasters, sempre que se’n pugui determinar l’import. 8.- Incompatibilitats. Aquestes prestacions són incompatibles, per les mateixes mensualitats de l’any en curs amb altres ajuts, prestacions o subvencions provinents d’administracions públiques o altres entitats que tinguin la mateixa finalitat. En cas de duplicitat de prestacions per les mateixes mensualitats es procedirà a una revocació parcial o total d’acord amb la duplicitat incorreguda. 9.- Criteris de valoració. Les prestacions es concedeixen mitjançant el procediment de concurrència competitiva, d’acord amb l’ordre de prelació que resulti d’aplicar els criteris de valoració següents: a) Persones sol·licitants de 65 anys o més. b) Persones sol·licitants menors de 65 anys que formin part d’una unitat de convivència (dos o més membres). c) Persones sol·licitants que visquin soles i que siguin menors de 65 anys. Per resoldre situacions d’igualtat, després de l’aplicació dels criteris de valoració anteriors, es donarà prioritat a l’ordre d’entrada de la sol·licitud al registre corresponent, amb la documentació completa. 10.- Comissió de Valoració. 10.1.- Les sol·licituds les valora la Comissió de Valoració de la qual formen part les persones del Consorci de l’Habitatge de Barcelona següents: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 10-33 https://bop.diba.cat A a) La persona titular del Departament d’Ús Digne de l’Habitatge, que exerceix les funcions de presidència. b) Una persona en representació dels serveis jurídics, que exerceix les funcions de secretària. c) La persona responsable de la unitat d’ajuts al lloguer. 10.2.- Aquesta Comissió es regeix pel règim jurídic dels òrgans col·legiats que estableix la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i pels articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic. 10.3.- La Comissió de Valoració, que es reunirà com a mínim 3 vegades, avaluarà les sol·licituds de prestació amb la documentació i, d’acord amb els criteris de valoració i priorització descrits a la present convocatòria, formularà les propostes de les resolucions de les sol·licituds, favorables o desfavorables. 11.- Tramitació, resolució i notificació. 11.1.- Les sol·licituds es tramiten a través de la Xarxa d’Oficines d’Habitatge de Barcelona. 11.2.- L’òrgan instructor de les sol·licituds de les prestacions previstes a les Bases i a la present convocatòria és el Departament d’Ús Digne de l’Habitatge del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, amb la col·laboració amb la Xarxa d’Oficines d’Habitatge de Barcelona. L’òrgan instructor examina les sol·licituds presentades a l’empara de les Bases i la present convocatòria i ha de requerir les persones sol·licitants de les prestacions perquè esmenin els defectes que es considerin esmenables o aportin la documentació que hi manca, en el termini màxim de 10 dies hàbils a comptar de l’endemà de la notificació del requeriment. 11.3.- Un cop avaluades les sol·licituds, i a la vista de l’informe de la Comissió de Valoració regulada a l’apartat 10, l’òrgan instructor formularà la proposta de resolució de favorable de concessió o desfavorable de denegació de la prestació a l’òrgan competent per resoldre, que s’ha de fonamentar, ordinàriament, en els informes de la Comissió de Valoració. Quan l’òrgan que fa la proposta no segueixi els informes esmentats, n’ha de motivar la discrepància. 11.4.- Aquestes prestacions seran concedides o denegades mitjançant resolució administrativa dictada pel Gerent del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, a proposta de la persona titular del Departament d’Ús Digne de l’Habitatge , en el termini màxim de tres mesos des de la data de presentació de la seva sol·licitud. 11.5.- Sense perjudici de l’obligació de resoldre, transcorregut el termini de sis mesos des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds sense que s’hagi dictat i notificat la resolució expressa, les sol·licituds s’entendran desestimades per silenci administratiu. S’entendrà acceptada la concessió de la prestació si en el termini de deu dies naturals, comptats a partir de la data de notificació fefaent de la resolució a la persona interessada, aquesta no manifesta expressament la seva renúncia. 11.6.- La notificació dels actes de tramitació i resolutoris d’aquestes prestacions es podrà fer per mitjà de l’exposició de llistes als taulers d’anuncis de les oficines gestores de l’expedient i al web del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, d’acord amb el previst als articles 56 i 58 de la Llei B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 11-33 https://bop.diba.cat A 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, modificada per la Llei 10/2011, de 29 de desembre, de simplificació i millorament de la regulació normativa, i articles 40 i 41 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques o per qualsevol altre mitjà admès en dret. 11.7.- Contra la resolució d’atorgament o denegació d’aquestes prestacions, que no exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió Permanent del Consorci de l’Habitatge de Barcelona en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà de la recepció de la notificació de la resolució. 11.8.- D’acord amb l’article 92.2.g.bis) del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, el Consorci de l’Habitatge de Barcelona pot acordar la reducció parcial o total de l’import de la prestació, abans de dictar la resolució definitiva de concessió de prestació, com a conseqüència de les restriccions que es derivin del compliment dels objectius d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. 12. Justificació i pagament de la prestació. 12.1.- El pagament d’aquestes prestacions resta condicionat a les disponibilitats de les dotacions pressupostàries, i al fet que el Consorci de l’Habitatge de Barcelona tingui coneixement que la persona beneficiària es troba al corrent de pagament dels rebuts de lloguer mitjançat l’aportació dels rebuts de manera mensual. 12.2.- La justificació de pagament dels rebuts esmentats anteriorment s’haurà de fer dins de la primera quinzena del mes del pagament del lloguer i, com a màxim, dins els terminis indicats al següent apartat. 12.3.- La justificació del pagament dels rebuts de lloguer s’ha de fer, dins els terminis següents: - Els rebuts del període comprés entre el primer mes reconegut i el darrer mes de 2025, s’han de justificar, com a màxim, el dia 31 de desembre de 2025. - Els rebuts del període comprés entre el mes de gener de 2026 i el darrer mes reconegut del 2026, s’han de justificar, com a màxim, el dia 31 de desembre de 2026. Els rebuts no justificats dins d’aquests períodes no es pagaran a les persones beneficiàries, el que comportarà automàticament la resolució de revocació parcial per manca de justificació d’acord amb el punt 16 d’aquesta convocatòria. 12.4.- D’acord amb l’article 72.7 de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l’habitatge, i amb la lletra h) de la Base Reguladora 7, el pagament de la prestació es farà per mitjà de transferència bancària a l’entitat financera on la persona sol·licitant de la prestació hagi domiciliat el seu cobrament. 12.5.- Les prestacions s’abonaran directament a la persona sol·licitant de la prestació que es fixi com a beneficiària en la resolució d’atorgament de la prestació. 13.- Publicitat. D’acord amb l’article 28 de la Llei 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter públic, les administracions públiques, sense perjudici de la publicitat preceptiva, han de donar la màxima difusió a les convocatòries per a la concessió de prestacions socials de caràcter econòmic. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 12-33 https://bop.diba.cat A 14.- Obligacions de les persones beneficiàries. Les persones beneficiàries han de complir les obligacions següents: a) Destinar la prestació rebuda al pagament de les mensualitats de lloguer de l’habitatge que constitueix el seu domicili habitual i permanent. b) Comunicar, en el termini màxim d’un mes, al Consorci de l’Habitatge de Barcelona, qualsevol fet sobrevingut que, d’acord amb el que estableixen les bases i la present convocatòria, pugui donar lloc a la modificació de les circumstàncies que en van determinar la concessió com és el fet de ser beneficiari per a la mateixa finalitat d’altres ajuts atorgats per qualsevol administració pública o entitat privada. Les modificacions d’aquestes condicions poden donar lloc a la revisió de la quantia de la prestació concedida o bé a la suspensió, revocació o extinció de la prestació concedida per part de l’òrgan competent. c) Les persones beneficiàries i, quan correspongui, els membres de la unitat familiar o de convivència han de reintegrar, a iniciativa pròpia o a requeriment de l’Administració, les quanties aportades en excés al compte de la persona beneficiària, a partir del mes següent de la data d’extinció del dret a percebre la prestació, així com també han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament, quan es produeixi alguna de les causes de suspensió del pagament, d’extinció o revocació de la prestació o qualsevol altra causa admesa en dret. d) Proporcionar en tot moment la informació que se’ls demani respecte de la prestació concedida i sotmetre’s a les actuacions de comprovació del Consorci de l’Habitatge de Barcelona. L’incompliment podrà comportar la suspensió del pagament de la prestació. e) Comunicar al Consorci de l’Habitatge de Barcelona les situacions irregulars que es puguin presentar en la present convocatòria de prestacions o en els processos derivats d’aquesta convocatòria. f) No sol·licitar, directament o indirectament, que un càrrec o empleat públic influeixi en l’adjudicació de la prestació. g) Conservar els documents justificatius que han comportat la resolució de concessió de la prestació. h) Complir les altres obligacions que preveu la normativa vigent en matèria de prestacions i en les bases. 15.- Suspensió del dret al cobrament de les prestacions i extinció. 15.1.- Són causes de suspensió del pagament de la prestació: a) Deixar de pagar el lloguer pels sistemes previstos a la lletra i) de la Base Reguladora 7. b) L’ incompliment de la Base Reguladora 14.2. 15.2.- Són causes d’extinció del dret a percebre la prestació: a) No justificar sis rebuts de lloguer consecutius. b) La mort de la persona beneficiària sempre que no s’acrediti, en un termini màxim de 3 mesos, la subrogació del contracte de lloguer en un altre membre de la unitat de convivència del sol·licitant i que aquest segueixi complint els requisits establerts a la present convocatòria i a les Bases Reguladores. c) La renúncia expressa de la persona beneficiària. d) La desaparició de la situació de necessitat que ha motivat la concessió de la prestació. e) L’engany en l’acreditació dels requisits. f) Deixar de residir a Barcelona. g) Deixar de ser titular d’un contracte de lloguer d’un habitatge situat a Barcelona. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 13-33 https://bop.diba.cat A 15.3.- La resolució de declaració d’extinció o la suspensió de la prestació, per alguna de les causes esmentades als apartats anteriors, pot donar lloc al reintegrament de les prestacions atorgades indegudament, mitjançant el procediment de revocació. 16.- Revocació. Són causes de revocació de la resolució de concessió de la prestació l’incompliment per part de les persones beneficiàries de les obligacions establertes en les Bases Reguladores, en la present convocatòria així com aquelles regulades a l’article 99 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre. El procediment de revocació és el que preveu l’article 100 de la Llei esmentada. Un cop tramitat el procediment legalment establert, l’òrgan concedent ha de revocar totalment o parcialment les prestacions concedides. La persona beneficiària té l’obligació de retornar l’import rebut i de pagar l’interès de demora corresponent, en els supòsits previstos al Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre. 17.- Infraccions i sancions. En qualsevol cas i sens perjudici de la revocació de la prestació i de l’obligació de reintegrament total o parcial de la prestació concedida, l’incompliment de les obligacions que es preveuen a les bases reguladores i a la present convocatòria, pot comportar, si s’escau, l’aplicació del règim sancionador que preveuen el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre i, si escau, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 18.- Fiscalitat de les prestacions. Aquestes prestacions resten sotmeses al règim fiscal aplicable a les aportacions dineràries segons l’article 8.3) de la Llei 13/2006, del 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic i d’acord amb l’article 33.1. de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques. 19.- Protecció de dades personals. Les dades de caràcter personal objecte de tractament només s’utilitzaran per a les finalitats compatibles amb aquelles per a les quals les dades han estat recollides. D’acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i el Reglament UE 2016/679, de 27 abril, de protecció de dades, els interessats tenen els drets d’accés, de rectificació, de supressió, de limitació del tractament de portabilitat i d’oposició en relació amb les seves dades personals. Amb la presentació de la sol·licitud, les persones sol·licitants de la prestació accepten el tractament de les seves dades per part del Consorci de l’Habitatge de Barcelona de manera expressa. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 14-33 https://bop.diba.cat A Annex 1: Taules IRSC aplicables a aquesta convocatòria Proposta redactat: 0,95 IRSC 1 membre Anual 11.833,10 € Mensual 986,09 € 2 IRSC 1 membre Anual 24.911,79 € Mensual 2.075,97 € 2,5 IRSC 2 membres 3 membres 4 o més membres Anual 32.102,82 € 33.483,58 € 34.599,70 € Mensual 2.675,22 € 2.790,29 2.883,30 € 3 IRSC 1 membre 2 membres 3 membres 4 o més membres Anual 37.367,68 € 38.523,38 € 40.180,30 € 41.519,64 € Mensual 3.113,96 € 3.210,27 € 3.348,34 € 3.459,96 € B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 15-33 https://bop.diba.cat A Annex 2: Adreces de les Oficines de l'Habitatge de Barcelona: Oficina de l'Habitatge de Ciutat Vella Plaça Salvador Seguí, 13 08001 Barcelona Oficina de l'Habitatge de l'Eixample Carrer d'Alí Bei, 13-15 08010 Barcelona Oficina de l'Habitatge de Sants-Montjuïc Carrer d'Antoni de Capmany, 23 08028 Barcelona Oficina de l'Habitatge de Les Corts Carrer del Remei, 9 08014 Barcelona Oficina de l'Habitatge de Sarrià – Sant Gervasi Carrer de Canet, 24 08017 Barcelona Oficina de l'Habitatge de Gràcia Carrer de Francisco Giner, 14 08012 Barcelona Oficina de l'Habitatge d'Horta – Guinardó Carrer del Llobregós, 175-189 08032 Barcelona Oficina de l'Habitatge de Nou Barris Plaça Major de Nou Barris, 1 08042 Barcelona Oficina de l'Habitatge de Sant Andreu Carrer de Joan Torras, 49 08030 Barcelona Oficina de l'Habitatge de Sant Martí Carrer de Pujades, 350 08005 Barcelona B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 16-33 https://bop.diba.cat A Anuncio sobre la convocatoria plurianual para la concesión de las prestaciones para el pago del alquiler en la ciudad de Barcelona del año 2025, con cargo a los presupuestos 2025 y 2026 (Ref. BDNS 829088) La Comissió Permanent del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, en sesión celebrada el día 18 de marzo de 2025 ha adoptado, de acuerdo con lo que disponen los artículos 13.1.q) de los Estatutos del Consorci y 2.2) del texto refundido de las bases reguladoras para la concesión de las prestaciones para el pago del alquiler en la ciudad de Barcelona aprobado por la Junta General del Consorci en sesión celebrada el día 12 de diciembre de 2023 (DOGC núm. 9112 de 29 de febrero de 2024 y BOPB de 27 de febrero de 2024), el siguiente: ACUERDO: 1. APROBAR la convocatoria plurianual para la concesión de las prestaciones para el pago del alquiler en la ciudad de Barcelona del año 2025, con cargo a los presupuestos de los años 2025 y 2026, que se anexa, y HACERLA PÚBLICA. 2. APROBAR la dotación presupuestaria plurianual para las prestaciones para el pago del alquiler previstas en la convocatoria 2025, condicionada a la existencia de crédito suficiente en los presupuestos del Consorci de l’Habitatge de Barcelona para los años 2025 y 2026 y que, en todo caso, irán a cargo de la partida presupuestaria 480.0001, del presupuesto del Consorci de l’Habitatge de Barcelona de los años 2025 y 2026. La dotación presupuestaria inicial para las prestaciones para el pago del alquiler de la convocatoria del año 2025 es de 5.300.000,00 euros y tendrá la siguiente distribución: a) 1.640.000,00 euros correspondientes al presupuesto del ejercicio 2025 del Consorci de l’Habitatge de Barcelona para las prestaciones para el pago del alquiler en la ciudad de Barcelona para el año 2025. Condicionada a la efectiva disposición de crédito. b) 3.660.000,00 euros correspondientes al presupuesto del ejercicio 2026 del Consorci de l’Habitatge de Barcelona para las prestaciones para el pago del alquiler en la ciudad de Barcelona para el año 2025. Condicionada a la efectiva disposición de crédito. 3. AUTORIZAR el gasto que se destinará a estas actuaciones por un importe de 5.300.000,00 euros con cargo a la aplicación 480.0001 del presupuesto de los ejercicios de 2025 y 2026 con la siguiente distribución: Ejercicio Total 2025 1.640.000,00 2026 3.660.000,00 Total 5.300.000,00 4. HABILITAR al Gerente del Consorci de l’Habitatge de Barcelona para: a) Modificar la convocatoria del año 2025 en el sentido de ampliar o disminuir el importe de la convocatoria hasta 1.000.000,00 euros, en función de las necesidades de las B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 17-33 https://bop.diba.cat A diferentes convocatorias de ayudas al alquiler, con cargo a la partida 480.0001 del Consorci de l’Habitatge de Barcelona. b) Prorrogar el plazo de admisión de solicitudes de las prestaciones y/o cerrar la admisión de solicitudes en una fecha anterior en función de las disponibilidades presupuestarias. Las indicadas modificaciones se harán mediante resolución del Gerente del Consorci de l'Habitatge de Barcelona que se publicará en el Diario Oficial de la Generalitat de Catalunya y en el Boletín Oficial de la Provincia de Barcelona y se dará cuenta a la Comisión Permanente del Consorci de l’Habitatge de Barcelona. 5. ESTABLECER que las disposiciones de crédito correspondientes a las resoluciones de los expedientes se harán en el momento que se presenten las solicitudes por parte de los potenciales beneficiarios. Estas disposiciones quedarán condicionadas al efectivo cumplimiento de los posibles requerimientos efectuados a los solicitantes. La comunicación de las respectivas resoluciones se hará a los potenciales beneficiarios en el momento que haya vencido el plazo de los requerimientos efectuados y la disposición de crédito ya no esté condicionada al cumplimiento de los requerimientos efectuados a los solicitantes. Barcelona, 15 de abril de 2025 Gerard Capó i Fuentes Gerent del Consorci de l'Habitatge de Barcelona B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 18-33 https://bop.diba.cat A ANEXO GENERAL Convocatoria plurianual para la concesión de las prestaciones para el pago del alquiler en la ciudad de Barcelona del año 2025, con cargo a los presupuestos de los años 2025 y 2026. 1.- Objeto El objeto de esta convocatoria es establecer las condiciones de acceso a las prestaciones para el pago del alquiler en la ciudad de Barcelona, prestaciones en régimen de concurrencia competitiva, así como el procedimiento para concederlas. Las prestaciones previstas en esta convocatoria se rigen por el texto refundido de las Bases Reguladoras aprobado el 12 de diciembre de 2023 por la Junta General del Consorci de l'Habitatge de Barcelona (DOGC número 9112 de 29 de febrero de 2024 y BOPB de 27 de febrero de 2024) y por la normativa de prestaciones sociales de carácter económico. Condicionar la eficacia de este acuerdo a la disponibilidad efectiva de la partida presupuestaria correspondiente. 2.- Personas beneficiarias Las prestaciones reguladas por esta convocatoria se destinan a las personas físicas residentes en Barcelona que sean titulares de un contrato de alquiler de una vivienda situada en Barcelona que constituya su domicilio habitual y permanente siempre que tengan unos ingresos bajos o moderados que ponen en peligro su integración social. En el caso de contratos de alquiler con efectos a partir del 1 de junio de 2013, hay que acreditar el cumplimiento de la obligación del arrendatario del pago de la fianza del arrendador, de conformidad con la Ley 29/1994, de 24 de noviembre, de arrendamientos urbanos y la Ley 13/1996, de 29 de julio, del Registro de fianzas de los contratos de alquiler de fincas urbanas, su Reglamento y demás disposiciones concordantes. Las personas destinatarias, además de cumplir los requisitos establecidos en el punto 4 de esta convocatoria, se encuentren en alguno de los colectivos regulados a continuación: a) Las personas beneficiarias de las prestaciones para el pago del alquiler en la ciudad de Barcelona correspondientes a la convocatoria del año 2024 (DOGC número 9205 de 16 de julio de 2024 y BOPB de 17 de julio de 2024). No pueden ser personas beneficiarias las que, de acuerdo con el artículo 5.2 del Texto Refundido de las Bases Reguladoras y la Disposición Transitoria décima de la Ley 5/2012 de 20 de marzo, de medidas fiscales, financieras, administrativas y de creación del impuesto sobre las estancias en establecimientos turísticos, hayan percibido la prestación para el pago del alquiler en la ciudad de Barcelona durante 4 años sucesivos, con la excepción de las personas beneficiarias de las prestaciones que en fecha 31 de diciembre de 2012 tenían más de 65 años, que se mantienen de manera permanente mientras se mantengan las condiciones por las cuales tuvieron acceso a la prestación. b) Las personas beneficiarias de las prestaciones económicas de urgencia social derivadas de la mediación en la ciudad de Barcelona para el año 2024 (DOGC número 9128 de 22 de marzo de 2024 y BOPB de 19 de marzo de 2024). B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 19-33 https://bop.diba.cat A 3.- Plazo. 3.1.- El plazo para la presentación de las solicitudes se inicia el 2 de junio de 2025 y finaliza el 31 de julio de 2025, ambos incluidos. 3.2.- Se podrá prorrogar el plazo de admisión de solicitudes de las prestaciones y/o cerrar la admisión de solicitudes en una fecha anterior en función de las disponibilidades presupuestarias. La prórroga o el cierre de la admisión de solicitudes de la prestación se hará mediante resolución del Gerente del Consorci de l'Habitatge de Barcelona que se publicará en el DOGC y en el BOPB y se dará cuenta a la Comisión Permanente del Consorci de l’Habitatge de Barcelona. 3.3.- La presentación de la solicitud no implica el reconocimiento de ningún derecho económico a favor de las personas solicitantes. 4.- Requisitos de acceso a la prestación. 4.1. Pueden ser perceptoras las persones que prevé el punto 2 de esta convocatoria, siempre que se cumplan los siguientes requisitos: a) Acreditar la residencia legal en Cataluña durante cinco años, dos de los cuales deben ser inmediatamente anteriores a la fecha de presentación de la solicitud, salvo los catalanes retornados que cumplan los requisitos establecidos en el artículo 6 de la Ley 25/2002, de 25 de noviembre, de medidas de apoyo al retorno de los catalanes. Se considera acreditada la residencia legal cuando la persona es titular de una autorización de residencia de acuerdo con los establecido en la normativa vigente. b) La vivienda que figure en el contrato de alquiler debe estar ubicada en Barcelona y tiene que estar destinada a residencia habitual y permanente del solicitante, entendiéndose como tal la que constituye su domicilio según el padrón municipal correspondiente. c) Estar empadronado en la vivienda por la cual se solicita la prestación. d) Estar en riesgo de exclusión social residencial de acuerdo con el artículo 72 de la Ley 18/2007, de 28 de diciembre, del derecho a la vivienda, y acreditar unos ingresos ponderados de la unidad de convivencia no superiores a 2 veces el IRSC, si se trata de personas que viven solas, a 2,5 veces el IRSC si se trata de unidades de convivencia o 3 veces el IRSC en caso de personas con discapacidades o con gran dependencia , ponderados en función de la ubicación de la vivienda y del número de miembros que componen la unidad de convivencia. La ponderación de los ingresos consta en la tabla del IRSC para 2023 en el anexo 1. e) Que el porcentaje de los ingresos de la unidad de convivencia destinados al pago de las rentas de alquiler sea igual o superior al 30%. f) Garantizar estar en condiciones de seguir pagando las rentas del alquiler de la vivienda por la que se solicita la prestación correspondiente a su residencia habitual y permanente. Se considera que se cumple este requisito cuando se acrediten, como mínimo, con el importe de la ayuda concedida y los ingresos mensuales de la unidad de convivencia una cantidad igual al importe del alquiler. g) Que el importe de alquiler mensual de la vivienda por el que se solicita la prestación no supere el límite máximo de 1.020,00 euros. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 20-33 https://bop.diba.cat A h) Tener domiciliado el cobro de la prestación en una entidad financiera. i) Pagar el alquiler de la vivienda por la que se solicita la prestación mediante transferencia bancaria o recibo domiciliado desde una cuenta bancaria de la que sea titular el solicitante, ingreso en cuenta o recibo emitido por el administrador de la finca, al menos a partir del mes siguiente a la fecha de presentación de la solicitud. 4.2. No pueden ser personas beneficiarias de estas prestaciones: a) Las personas arrendatarias de viviendas propiedad o gestionados por la Agència de l’Habitatge de Catalunya o por el Institut Municipal d’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona, así como las viviendas subvencionadas por programas públicos. b) Las unidades de convivencia en que la persona solicitante ni ningún otro miembro de la unidad de convivencia tenga una vivienda en propiedad o en usufructo, excepto que no disponga del uso y disfrute por causa de separación o divorcio o por cualquier causa ajena a su voluntad, o cuando la vivienda resulte inaccesible por razón de la discapacidad del titular o de algún miembro de la unidad de convivencia. No se considera que se es propietario o usufructuario de una vivienda si el derecho recae únicamente sobre una parte alícuota de la vivienda y se ha obtenido por transmisión mortis causa. c) Las unidades de convivencia en que la persona solicitante ni ningún otro miembro de la unidad de convivencia tenga parentesco por vínculo de matrimonio u otra relación estable análoga, por consanguinidad, adopción o afinidad hasta el segundo grado, con las personas arrendadoras. Este mismo criterio se aplicará también a la relación entre la persona arrendadora y la persona arrendataria, cuando la primera sea una persona jurídica, respecto de cualquiera de sus socios, socias o partícipes. d) Las unidades de convivencia en que la persona solicitante ni ningún otro miembro de la unidad de convivencia tenga una base imponible del ahorro de la declaración del IRPF superior a 500 euros. Se exceptúa de esta prohibición el supuesto en que este importe sea el resultado de una dación en pago a consecuencia de una ejecución hipotecaria relativa a una vivienda que haya constituido el domicilio habitual y permanente de la persona solicitante. e) Las personas beneficiarias que, de acuerdo con el artículo 5.2 de Texto Refundido de las Bases Reguladoras y la Disposición Transitoria décima de la Ley 5/2012, de 20 de marzo, de medidas fiscales, financieras, administrativas i de creación del impuesto sobre estancias en establecimientos turísticos, hayan percibido la prestación para el pago del alquiler en la ciudad de Barcelona durante 4 años sucesivos. Se exceptúan las personas beneficiarias de las prestaciones que en fecha 31 de diciembre de 2012 tenían más de 65 años, que se mantienen de manera permanente mientras se mantengan las condiciones por las cuales tuvieron acceso a la prestación. 5.- Solicitud de la prestación. 5.1.- Las solicitudes se presentarán en impreso normalizado, debidamente formalizadas y firmadas por la persona solicitante de la prestación, acompañadas por la documentación que se fije en la presente convocatoria. Se podrá presentar, preferentemente a través de los medios electrónicos que ponga a disposición el Consorci de l’Habitatge de Barcelona, presencialmente con cita previa en cualquiera de las oficinas que integran la Red de Oficinas de Vivienda de B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 21-33 https://bop.diba.cat A Barcelona que constan en el anexo 2 o bien por los medios que establecen los artículos 25 de la Ley 26/2010, de 3 de agosto, de régimen jurídico y de procedimiento de las administraciones públicas de Catalunya, y el artículo 16 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas. Los impresos normalizados de solicitud se pueden obtener en las dependencias antes indicadas y en las páginas webs www.consorcihabitatgebcn.cat y www.habitatge.barcelona. 5.2.- La presentación de la solicitud implica la plena aceptación de las Bases reguladoras y lo establecido en la presente convocatoria, así como la autorización al Consorci de l’Habitatge de Barcelona para que pueda comprobar, por un lado, los requisitos de estar en el corriente del cumplimiento de las obligaciones con las diferentes Administraciones Públicas y, por otro, la conformidad de los datos que se contienen o se declaran. 5.3.- La no presentación de cualquiera de los documentos previstos en esta convocatoria, o la falta de subsanación de los requisitos subsanables dentro del plazo de 10 días hábiles a partir del día siguiente de la notificación del requerimiento correspondiente, comporta el desistimiento de la solicitud. Cualquier persona solicitante puede desistir por escrito de la solicitud de prestación, antes de la concesión. El desistimiento expreso o presunto de la solicitud presentada debe ser aceptado por el órgano instructor y supone el archivo de la solicitud. 5.4.- La inexactitud, falsedad u omisión de carácter esencial en cualquier dato o documento que acompañe la solicitud de prestaciones dejan sin efecto este trámite desde el momento en que se conozcan y previa audiencia a la persona interesada y, en consecuencia, conllevan la resolución desfavorable de la solicitud sin perjuicio de que puedan ser causa de revocación de la resolución si se conocen con posterioridad a la concesión. 5.5.- El incumplimiento de los requisitos no subsanables y del plazo de presentación de las solicitudes de las prestaciones que establecen las bases, así como la presente convocatoria, conlleva la inadmisión de la solicitud. 5.6.- Con carácter previo a la propuesta de resolución de concesión de las prestaciones, el órgano instructor resolverá sobre la inadmisión o el archivo de las solicitudes, y lo notificará a las personas interesadas sobre la inadmisión o el archivo de las solicitudes, debiéndolo notificar a las personas interesadas. 6.- Documentación. Junto con la solicitud se debe presentar la siguiente documentación, excepto los casos en que la Administración pueda hacer la consulta de oficio (marcados con un *): 6.1.- Documentación general: a) DNI/NIF/NIE vigente o documento equivalente de la persona solicitante. b) Acreditación de la residencia legal en Cataluña de la persona solicitante durante cinco años, dos de los cuales deben ser inmediatamente anteriores a la fecha de la solicitud, mediante la presentación de la documentación siguiente: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 22-33 https://bop.diba.cat A 1) Personas solicitantes de nacionalidad española, de algún país miembro de la Unión Europea o de otro país del espacio económico europeo: los certificados o volantes de los diferentes padrones municipales. Se exceptúan aquellas personas solicitantes que acrediten el requisito de residencia legal en Barcelona en los términos establecidos en el apartado b). 2) Otras personas solicitantes: cuando no figure la leyenda “Permanente o larga duración” en su NIE, el certificado de residencia emitido por la oficina de extranjeros o por las comisarías de policía nacional, junto con los certificados o volantes de los diferentes padrones municipales. c) Justificante de los ingresos de cada una de las personas que forman la unidad de convivencia en edad laboral presentando: 1) Original y fotocopia o fotocopia compulsada de la declaración del IRPF del último ejercicio fiscal cerrado * o, en caso de no estar obligado, certificado de imputaciones * del último ejercicio fiscal cerrado. 2) Excepcionalmente, en caso de cambios sustanciales que hagan prever un aumento o disminución de los ingresos será necesario presentar la documentación acreditativa de los ingresos de las tres mensualidades previas a la fecha de presentación de la solicitud de la/las persona/as que haya/n sufrido el cambio, junto con el informe de la vida laboral * emitido por la Tesorería General de la Seguridad Social (Original y fotocopia o fotocopia compulsada de las tres últimas nóminas previas a la fecha de presentación de la solicitud. En el caso de trabajadores por cuenta propia deberán aportar la última o últimas declaraciones del IRPF trimestral. En el caso de personas en situación de desempleo o pensiones/prestaciones, certificado/s emitido/s por el órgano u órganos pagadores del importe a percibir durante el año en curso *. Declaración responsable de ingresos, en situaciones excepcionales, en las que la persona que solicita la prestación o alguno/s de los miembro/s de la unidad de convivencia no pueda/n justificar los ingresos con la documentación mencionada en los apartados anterior). d) Recibo de alquiler del mes anterior y del mes en que se presenta la solicitud. e) Autorización de la persona solicitante y de todas las personas de la unidad de convivencia en edad laboral para que los órganos que gestionen las solicitudes puedan pedir y obtener datos relacionados con la tramitación y seguimiento de la solicitud a otros organismos públicos. f) En caso de que el importe de la ayuda a otorgar sea superior a 300 euros mensuales será necesario presentar el informe socioeconómico emitido por los servicios sociales municipales sobre la situación de la unidad de convivencia. g) Certificado o volante de convivencia del Ayuntamiento de Barcelona que acredite el domicilio de la persona solicitante y de les persones que forman la unidad de convivencia *. h) El Consorci de l’Habitatge de Barcelona podrá solicitar cualquier otra documentación complementaria para ampliar su conocimiento sobre la solicitud presentada. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 23-33 https://bop.diba.cat A i) En caso de que la persona solicitante u otro miembro de la unidad de convivencia conste como beneficiario de una subvención o prestación que corresponda a ayudas para la vivienda, es necesario aportar la resolución de la concesión de la ayuda con el importe otorgado. j) En los casos de pago del alquiler mediante ingreso en cuenta o transferencia bancaria, se podrá pedir la acreditación conforme la cuenta corriente en la que se ingresa la renta del alquiler es titular la persona propietaria de la vivienda o administradora de la finca. 6.2.- En caso de cambio respecto a la documentación acreditada en las convocatorias del año anterior relativas a las prestaciones para el pago de alquiler o las prestaciones económicas de urgencia social derivades de la mediación en la ciudad de Barcelona: a) DNI/NIF/NIE vigente * o documento equivalente de los miembros de la unidad de convivencia que hayan tenido un cambio. b) Original y fotocopia o fotocopia compulsada del libro de familia. c) Original y fotocopia o fotocopia compulsada del del contrato de alquiler a nombre de la persona solicitante. En el caso de contratos de alquiler con efectos a partir del 1 de junio de 2013, es necesario acreditar el cumplimiento de la obligación del arrendatario del pago de la fianza al arrendador. En el caso que la persona solicitante de la prestación que viva en la vivienda sea el cónyuge de la persona titular contractual o se encuentre incluida en los supuestos que regulan los artículos 15 y 16 de la Ley 29/1994, de 24 de noviembre, de arrendamientos urbanos, ha de aportar la documentación acreditativa de la atribución del derecho de uso sobre la vivienda, ya sea por subrogación, por convenio o por sentencia de separación o divorcio, o por otros títulos válidos en derecho. d) Formulario normalizado de datos bancarios para poder realizar el pago de la prestación, a nombre de la persona solicitante, firmada por ésta y con la diligencia de conformidad de la entidad bancaria o documento equivalente a nombre de la persona solicitante que acredite su titularidad de la cuenta bancaria en la que recibir la prestación. e) Acreditación del Departamento de Derechos Sociales o certificado de la Seguridad Social conforme es perceptor de una pensión de incapacidad permanente en el grado de total, absoluta o gran invalidez o de una pensión de jubilación o de retiro por incapacidad permanente para el servicio o inutilidad de clases pasivas, en el caso de las personas con alguna discapacidad *. f) Carnet de familia monoparental *. 6.3.- Las personas solicitantes que se opongan a que el órgano gestor pueda hacer las consultas que detalla el punto 6 deberán aportar también la documentación que consta detallada en el punto 6.1.a), 6.1.c.1), 6.1.c.2), 6.1.g) y 6.2.a), 6.2.e), 6.2.f). B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 24-33 https://bop.diba.cat A 7.- Duración y cuantía de la prestación. 7.1.- Con la resolución de concesión de las solicitudes se reconoce el derecho a percibir estas prestaciones a partir del mes siguiente de la fecha de finalización de los efectos de la resolución del expediente de la convocatoria del año anterior (de conformidad con el punto 2 de la presente convocatoria), siempre que en ese momento la persona solicitante sea titular del contrato de alquiler, y hasta el mes de diciembre del año 2026. 7.2.- Sólo se podrá reconocer el derecho a percibir esta prestación siempre que la solicitud reúna todos los requisitos establecidos y siempre que haya disponibilidad presupuestaria para poderla conceder. 7.3.- La cuantía mensual de la prestación se determinará por la siguiente fórmula: Ingresos ponderados: sumatorio de todos los ingresos ponderados de la UC 30% de los ingresos ponderados de la UC = 0,3*∑ ingresos ponderados UC Alquiler actual: importe del recibo de alquiler Alquiler actual - 30% de los ingresos ponderados = importe de la prestación (limitación punto 7.4) Para calcular los ingresos computables se tendrá en cuenta los que consten en la base imponible general y del ahorro de la declaración del impuesto sobre la renta de las personas físicas (IRPF) o del certificado de imputaciones correspondientes al último ejercicio fiscal cerrado. En el cómputo para la determinación de los ingresos no se incluye el importe de la ayuda para el pago del alquiler percibido la anualidad correspondiente, que consta en el saldo neto positivo de la declaración del IRPF. En caso de que algún miembro de la unidad de convivencia haya cambiado sustancialmente su situación económica, se calcularán sus ingresos, como a regla general, en base a la media de los ingresos netos de las últimas tres mensualidades previas a la fecha de presentación de la solicitud, prorrateando mensualmente las retribuciones extraordinarias, si procede. No obstante, se podrá tener en cuenta la situación más actualizada del miembro que haya sufrido el cambio siempre que se acredite con anterioridad a la fecha de resolución del expediente. 7.4.- El importe mensual de la prestación es de un máximo de 300 euros y de un mínimo de 20 euros, cuando el resultado de los cálculos que determinan el importe sea inferior a esa cantidad. En el caso de que el importe de la subvención calculado en base a la declaración del IRPF del año fiscal cerrado supere el importe máximo establecido en la convocatoria, se podrá tener en cuenta los ingresos de las tres últimes mensualidades del año en curso de todos los miembros de la unidad de convivencia. Excepcionalmente, en casos de riesgo de exclusión residencial debidamente acreditados y siempre que se disponga de informe favorable emitido por los servicios sociales municipales, la cuantía mensual de la prestación podrá ser aumentada hasta un máximo de 500 euros en los siguientes casos: a) Personas beneficiarias de la prestación que, con la suma del importe de los ingresos mensuales ponderados de la unidad de convivencia más el importe máximo de 300 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 25-33 https://bop.diba.cat A euros de la prestación, no puedan hacer frente al importe del alquiler mensual. En estos casos el importe mensual de la prestación es el resultado de restar al importe del alquiler mensual los ingresos ponderados de la unidad de convivencia, sin aplicar el límite máximo de 300 euros del punto 7.4. b) Personas solas beneficiarias de la prestación que en el año de la convocatoria tengan 65 años o más, que acrediten una discapacidad del 65% o más y con unos ingresos ponderados inferiores o iguales a 0,95 veces el IRSC. En estos casos el importe mensual de la prestación es el resultado de restar al importe del alquiler mensual el 30% de los ingresos ponderados, sin aplicar el límite máximo de 300 euros del punto 7.4. Para calcular los ingresos ponderados, los ingresos de la unidad de convivencia se multiplicarán por 0,75 que es el coeficiente de ubicación de la vivienda en Barcelona, así como por los coeficientes que se determinan en función de los miembros: 1 miembro: 1 2 miembros: 0,97 3 miembros: 0,93 4 o más miembros: 0,90 En el supuesto de que algún miembro de la unidad familiar o de convivencia esté afectado por alguna discapacidad, en las condiciones que establece la normativa del impuesto sobre la renta de las personas físicas, se aplicará el tramo siguiente de la composición familiar. 7.5.- A efectos del cálculo de la cuantía mensual de la prestación se tendrá en cuenta el importe del recibo de alquiler correspondiente al mes anterior a la presentación de la solicitud. 7.6.- En caso de que la persona solicitante aporte, con posterioridad a la presentación de la solicitud y antes de dictarse la resolución, un nuevo contrato de arrendamiento de vivienda, una modificación o una adenda al contrato vigente o un pacto firmado entre las partes, siempre y cuando con la documentación inicialmente aportada se cumplan los requisitos, se tendrá en cuenta para el cálculo de la prestación el importe del último recibo del alquiler pagado correspondiente al nuevo contrato, modificación, adenda o pacto. 7.7.- Se considera que forman parte del importe del alquiler, a los efectos de esta convocatoria, todos los conceptos que constan en el recibo correspondiente con excepción de los retrasos, los gastos de servicios de uso individual y los parkings y trasteros, siempre que se pueda determinar el importe. 8.- Incompatibilidades. Estas prestaciones son incompatibles, por las mismas mensualidades del año en curso con otras ayudas o prestaciones provenientes de administraciones públicas o entidades que tengan la misma finalidad. En caso de duplicidad de prestaciones por las mismas mensualidades se procederá a una revocación parcial o total de acuerdo con la duplicidad incurrida. 9.- Criterios de valoración. Las prestaciones se conceden mediante el procedimiento de concurrencia competitiva, de acuerdo con el orden de prelación que resulte de aplicar los criterios de valoración siguientes: B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 26-33 https://bop.diba.cat A a) Personas solicitantes de 65 años o más. b) Personas solicitantes menores de 65 años que formen parte de una unidad de convivencia (dos o más miembros). c) Personas solicitantes que vivan solas y que sean menores de 65 años. Para resolver situaciones de igualdad, después de la aplicación de los criterios de valoración anteriores, se dará prioridad al orden de entrada de la solicitud en el registro correspondiente, con la documentación completa. 10.- Comisión de Valoración. 10.1.- Las solicitudes las valora la Comisión de Valoración de la que forman parte las personas del Consorci de l’Habitatge de Barcelona siguientes: a) La persona titular del Departament d’Ús Digne de l’Habitatge, que ejerce las funciones de presidencia. b) Una persona en representación de los servicios jurídicos, que ejerce las funciones de secretaria. c) La persona responsable de la unidad de ayudas al alquiler. 10.2.- Esta Comisión se rige por el régimen jurídico de los órganos colegiados que establece la Ley 26/2010, de 3 de agosto, de régimen jurídico y de procedimiento de las administraciones públicas de Catalunya, y por los artículos 15 y siguientes de la Ley 40 / 2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector público. 10.3.- La Comisión de Valoración, que se reunirá al menos 3 veces, evaluará las solicitudes de prestación con la documentación y, de acuerdo con los criterios de valoración y priorización descritos en la presente convocatoria, formulará las propuestas de las resoluciones de las solicitudes, favorables o desfavorables. 11.- Tramitación, resolución y notificación. 11.1.- Las solicitudes se tramitan a través de la Xarxa d’Oficines d’Habitatge de Barcelona. 11.2.- El órgano instructor de las solicitudes de las prestaciones previstas en las Bases y en la presente convocatoria es el Departament d’Ús Digne de l’Habitatge del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, con la colaboración con la Xarxa d’Oficines d’Habitatge de Barcelona. El órgano instructor examina las solicitudes presentadas al amparo de las Bases y la presente convocatoria y requerirá a las personas solicitantes de las prestaciones que subsanen los defectos que se consideren subsanables o aporten la documentación que falta, en el plazo máximo de 10 días hábiles a partir del día siguiente de la notificación del requerimiento. 11.3.- Una vez evaluadas las solicitudes, y a la vista del informe de la Comisión de Valoración regulada en el apartado 10, el órgano instructor formulará la propuesta de resolución de favorable de concesión o desfavorable de denegación de la prestación al órgano competente para resolver, que se debe fundamentar, ordinariamente, en los informes de la Comisión de Valoración. Cuando el órgano que hace la propuesta no siga los informes mencionados, deberá motivar su discrepancia. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 27-33 https://bop.diba.cat A 11.4.- Estas prestaciones serán concedidas o denegadas mediante resolución administrativa dictada por el Gerente del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, a propuesta de la persona titular del Departament d’Ús Digne de l’Habitatge del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, en el plazo máximo de tres meses desde la fecha de presentación de la solicitud. 11.5.- Sin perjuicio de la obligación de resolver, transcurrido el plazo de seis meses desde la fecha de presentación de las solicitudes sin que se haya dictado y notificado la resolución expresa, las solicitudes se entenderán desestimadas por silencio administrativo. Se entenderá aceptada la concesión de la prestación si en el plazo de diez días naturales, contados a partir de la fecha de notificación fehaciente de la resolución favorable a la persona beneficiaria, ésta no manifiesta expresamente su renuncia. 11.6.- La notificación de los actos de tramitación y resolutorios de estas prestaciones se podrá realizar mediante la exposición de listados en los tableros de anuncios de las oficinas gestoras del expediente, así como en el web del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, de acuerdo con lo previsto en los artículos 56 y 58 de la Ley 26/2010, de 3 de agosto, de régimen jurídico y de procedimiento de las administraciones públicas de Catalunya, modificada por la Ley 10/2011, de 29 de diciembre, de simplificación y mejora de la regulación normativa, y los artículos 40 y 41 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las Administraciones públicas o por cualquier otro medio admitido en derecho. 11.7.- Contra la resolución de concesión o denegación de estas prestaciones, que no agotan la vía administrativa, se podrá interponer recurso de alzada ante la Comisión Permanente del Consorci de l’Habitatge de Barcelona en el plazo de un mes a partir del día siguiente de la recepción de la notificación de la resolución. 11.8.- De acuerdo con el artículo 92.2.g.bis) del Decreto Legislativo 3/2002, de 24 de diciembre, por el que se aprueba el Texto refundido de la Ley de finanzas públicas de Catalunya, el Consorci de l’Habitatge de Barcelona puede acordar la reducción parcial o total del importe de la prestación, antes de dictar la resolución definitiva de concesión de prestación, como consecuencia de las restricciones que se deriven del cumplimiento de los objetivos de estabilidad presupuestaria y sostenibilidad financiera. 12. Justificación y pago de la prestación. 12.1.- El pago de estas prestaciones queda condicionado a las disponibilidades de las dotaciones presupuestarias, y a que el Consorci de l’Habitatge de Barcelona tenga conocimiento de que la persona beneficiaria se encuentra al corriente de pago de los recibos de alquiler mediante la aportación de los recibos de manera mensual. 12.2.- La justificación de pago de los recibos mencionados anteriormente deberá hacerse dentro de la primera quincena del mes de pago del alquiler y, como máximo, dentro de los plazos indicados en el siguiente apartado. 12.3.- La justificación de pago de los recibos de alquiler se debe hacer, dentro de los plazos siguientes: - Los recibos del periodo comprendido entre el primer mes reconocido y el último mes de 2025, se deben justificar, como máximo, el día 31 de diciembre de 2025. - Los recibos del periodo comprendido entre el mes de enero de 2026 y el último mes reconocido de 2026, se deben justificar, como máximo, el día 31 de diciembre de 2026. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 28-33 https://bop.diba.cat A Los recibos no justificados dentro de estos periodos no se pagarán a las personas beneficiarias, lo que conllevará automáticamente la resolución de revocación parcial por falta de justificación de acuerdo con el punto 16 de esta convocatoria. 12.4.- De acuerdo con el artículo 72.7 de la Ley 18/2007, de 28 de diciembre, del derecho a la vivienda, y con la letra h) de la Base Reguladora 7, el pago de la prestación se hará mediante transferencia bancaria a la entidad financiera donde la persona solicitante de la prestación haya domiciliado su cobro. 12.5.- Las prestaciones se abonarán directamente a la persona solicitante de la prestación que se fije como beneficiaria en la resolución de otorgamiento de la prestación. 13.- Publicidad. De acuerdo con el artículo 28 de la Ley 13/2006, de 27 de julio, de prestaciones sociales de carácter público, las administraciones públicas, sin perjuicio de la publicidad preceptiva, tienen que dar la máxima difusión a las convocatorias para la concesión de las prestaciones sociales de carácter económico. 14.- Obligaciones de las personas beneficiarias. Las personas beneficiarias deben cumplir las obligaciones siguientes: a) Destinar la prestación recibida al pago de las mensualidades de alquiler de la vivienda que constituye su residencia habitual y permanente. b) Comunicar, en el plazo máximo de un mes, al Consorci de l’Habitatge de Barcelona, cualquier hecho sobrevenido que, de acuerdo con lo establecido en las Bases y en la presente convocatoria, pueda dar lugar a la modificación de las circunstancias que determinaron la concesión como es el hecho de ser beneficiario para la misma finalidad de otras ayudas otorgadas por cualquier administración pública o entidad privada. Las modificaciones de estas condiciones pueden dar lugar a la revisión de la cuantía de la prestación concedida o bien a la suspensión, revocación o extinción de la prestación concedida por parte del órgano competente. c) Las personas beneficiarias y, cuando corresponda, los miembros de la unidad familiar o de convivencia deben reintegrar, a iniciativa propia o a requerimiento de la Administración, las cuantías aportadas en exceso a la cuenta de la persona beneficiaria, a partir del mes siguiente de la fecha de extinción del derecho a percibir la prestación, así como también deben reintegrar las cantidades percibidas indebidamente, cuando se produzca alguna de las causas de suspensión del pago, de extinción o revocación de la prestación o cualquier otra causa admitida en derecho. d) Proporcionar en todo momento la información que se les pida respecto de la prestación concedida y someterse a las actuaciones de comprobación, seguimiento y evaluación del Consorci de l’Habitatge de Barcelona. El incumplimiento podrá comportar la suspensión del pago de la prestación. e) Comunicar al Consorci de l’Habitatge de Barcelona las situaciones irregulares que se puedan presentar en la presente convocatoria de prestaciones o en los procesos derivados de esta convocatoria. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 29-33 https://bop.diba.cat A f) No solicitar, directa o indirectamente, que un cargo o empleado público influya en la adjudicación de la prestación. g) Conservar los documentos justificativos que han comportado la resolución de concesión de la prestación. h) Cumplir las demás obligaciones previstas en la normativa vigente en materia de prestaciones y en las bases. 15.- Suspensión del derecho al cobro de las prestaciones y extinción. 15.1.- Son causas de suspensión del pago de la prestación: a) Dejar de pagar el alquiler por los sistemas previstos en la letra i) de la Base Reguladora 7. b) El incumplimiento de la Base Reguladora 14.2. 15.2.- Son causas de suspensión del pago de la prestación: a) No justificar seis recibos de alquiler consecutivos. b) La muerte de la persona beneficiaria siempre que no se acredite, en un plazo máximo de 3 meses, la subrogación del contrato de alquiler en otro miembro de la unidad de convivencia solicitante y que éste siga cumpliendo los requisitos establecidos en la presente convocatoria y en las Bases Reguladoras. c) La renuncia expresa de la persona beneficiaria. d) La desaparición de la situación de necesidad que ha motivado la concesión de la prestación. e) El engaño en la acreditación de los requisitos. f) Dejar de residir en Barcelona. g) Dejar de ser titular de un contrato de alquiler de una vivienda situada en Barcelona. 15.3.- La resolución de declaración de extinción o suspensión de la prestación, por alguna de las causas mencionadas en los apartados anteriores, puede dar lugar al reintegro de las prestaciones otorgadas indebidamente, mediante el procedimiento de revocación. 16.- Revocación. Son causas de revocación de la resolución de concesión de la prestación el incumplimiento por parte de las persones beneficiarias de las obligaciones establecidas en las Bases Reguladoras, en la presente convocatoria, así como aquellas reguladas en el artículo 99 del Texto refundido de la Ley de finanzas públicas de Catalunya, aprobado por el Decreto legislativo 3/2002, de 24 de diciembre. El procedimiento de revocación es el que prevé el artículo 100 de la mencionada Ley. Una vez tramitado el procedimiento legalmente establecido, el órgano concedente debe revocar total o parcialmente las prestaciones concedidas. La persona beneficiaria tiene la obligación de devolver el importe recibido y pagar el interés de demora correspondiente, en los supuestos previstos en el Texto refundido de la Ley de finanzas públicas de Catalunya, aprobado por el Decreto legislativo 3/2002, de 24 de diciembre. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 30-33 https://bop.diba.cat A 17.- Infracciones y sanciones. En cualquier caso y sin perjuicio de la revocación de la prestación y de la obligación de reintegro total o parcial de la prestación concedida, el incumplimiento de las obligaciones que se prevén en las bases reguladoras y en la presente convocatoria, puede conllevar, si procede, la aplicación del régimen sancionador previsto en el Texto refundido de la Ley de finanzas públicas de Catalunya, aprobado por el Decreto legislativo 3/2002, de 24 de diciembre y, en su caso, en la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, general de subvenciones. 18.- Fiscalidad de las prestaciones. Estas prestaciones quedan sometidas al régimen fiscal aplicable a las aportaciones dinerarias de acuerdo con el artículo 8.3. de la Ley 13/2006, del 27 de julio, de prestaciones sociales de carácter económico y con el artículo 33.1. de la Ley 35/2006, de 28 de noviembre, del Impuesto del IRPF. 19.- Protección de datos personales. Los datos de carácter personal objeto de tratamiento sólo se utilizarán para los fines compatibles con aquellas para las que los datos han sido recogidos. Las personas interesadas tienen derecho de acceso, de rectificación, de cancelación y de oposición en relación con sus datos personales. Con la presentación de la solicitud, las personas solicitantes de la prestación aceptan el tratamiento de sus datos por parte del Consorci de l’Habitatge de Barcelona de manera expresa. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 31-33 https://bop.diba.cat A Anexo 1: Tablas IRSC aplicables en esta convocatoria 0,95 IRSC 1 miembro Anual 11.833,10 € Mensual 986,09 € 2 IRSC 1 miembro Anual 24.911,79 € Mensual 2.075,97 € 2,5 IRSC 2 miembros 3 miembros 4 o más miembros Anual 32.102,82 € € 33.483,58 € 34.599,70 € Mensual 2.675,22 € 2.790,29 2.883,30 € 3 IRSC 1 miembro 2 miembros 3 miembros 4 o más miembros Anual 37.367,68 € 38.523,38 € 40.180,30 € 41.519,64 € Mensual 3.113,96 € 3.210,27 € 3.348,34 € 3.459,96 € B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 32-33 https://bop.diba.cat A Anexo 2: Direcciones de las Oficinas de l'Habitatge de Barcelona: Oficina de l'Habitatge de Ciudad Vella Plaza Salvador Seguí, 13 08001 Barcelona Oficina de l'Habitatge de l'Eixample Calle de Alí Bei, 13-15 08010 Barcelona Oficina de l'Habitatge de Sants-Montjuïc Calle de Antoni de Capmany, 23 08028 Barcelona Oficina de l'Habitatge de Les Corts Calle del Remei, 9 08014 Barcelona Oficina de l'Habitatge de Sarrià – Sant Gervasi Calle de Canet, 24 08017 Barcelona Oficina de l'Habitatge de Gràcia Calle de Francisco Giner, 14 08012 Barcelona Oficina de l'Habitatge d'Horta – Guinardó Calle del Llobregós, 175-189 08032 Barcelona Oficina de l'Habitatge de Nou Barris Plaza Major de Nou Barris, 1 08042 Barcelona Oficina de l'Habitatge de Sant Andreu Calle de Joan Torras, 49 08030 Barcelona Oficina de l'Habitatge de Sant Martí Calle de Pujades, 350 08005 Barcelona Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 26-5-2025 CVE 202510101578 Pàg. 33-33 https://bop.diba.cat A