7 / 4 / 2003 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 83, Annex I / Pàg. 47 Administració Local AJUNTAMENTS l.òrgan que, dins del territori municipal de municipal afectades per la queixa formulada. Barcelona, té la missió de defensar els drets Base V Barcelona ANUNCI El Plenari del Consell Municipal, en la ses- sió celebrada el dia 21 de març de 2003, vaaprovar definitivament e (Comentario Resaltado ANY0108 15/06/2015 11:13:20 en blanco) l Reglament del Sín- dic de Greuges de Barcelona, la qual cosa es fa pública juntament amb aquest Reglament que s.insereixen a continuació, de conformi- tat amb allò que estableix l.article 196 del Reial Decret 2568/1986, de 26 de novembre, el qual entrarà en vigor l.endemà de la seva publicació del text íntegre en el BUTLLETÍ OFI- CIAL DE LA PROVÍNCIA. EXPOSICIÓ DE MOTIUS La Llei 21/2002, de 5 de juliol, de modifi- cació de la Llei 8/1987, de 15 d.abril, Muni- cipal i de Règim Local de Catalunya preveu en el seu art. 8.2 que s.afegeix una lletra b) a l.apartat 2 de l.art. 46 de l.esmentada Llei 8/1987 en la que es disposa que l.organitza- ció municipal es pot complementar amb el Síndic/a municipal de Greuges. Aquesta dis- posició es complementa amb l.art. 12, pel que s.afegeix un art. 56 bis a l.esmentada Llei 8/1987, que regula els requisits per a ésser nomenat Síndic/a de Greuges, el procedi- ment de nomenament i les seves funcions. Per un altre cantó, l.Ajuntament de Barce- lona va signar amb altres ciutats europees la .Carta europea de salvaguarda dels drets humans a la ciutat., feta a Saint Denis el 18 de maig de 2000. L.art. XXVII de la Carta contempla, entre els seus mecanismes de prevenció, la implantació del Ombudsman municipal o defensor del poble com a institu- ció independent i imparcial. La naturalesa d.aquesta figura és pràcticament idèntica a la prevista en la modificació de la Llei Munici- pal i de Règim Local de Catalunya, ja que en tots dos supòsits la funció principal d.aquest òrgan ha de ser la defensa dels drets fona- mentals i les llibertats públiques dels veïns del municipi; sens perjudici de que la Carta concreti en que consisteixen aquests drets i llibertats en una ciutat, el que no és incom- patible, sinó al contrari, amb el contingut de la Llei. Cal senyalar que l.esmentada Carta va ser ratificada per unanimitat pel Consell munici- pal, previ un llarg procés ciutadà participatiu en que varen intervenir les associacions i entitats més significatives de la ciutat. Per aquesta raó, en la regulació del proce- diment de nomenament de la persona que ha de fer les funcions de Síndic de Greuges de la ciutat de Barcelona, es preveu també la parti- cipació de les entitats representatives de par- ticipació ciutadana. Base I L.objecte del present Reglament, que té la naturalesa d.orgànic, és regular el Síndic/a de Greuges de Barcelona. Base II El Síndic/a de Greuges de Barcelona és fonamentals i les llibertats públiques dels ciu- tadans/nes de Barcelona i, d.acord amb el que estableix l.article 38.2 de la Carta Muni- cipal de Barcelona, també de totes aquelles persones que es trobin a la ciutat encara que no en siguin residents, especialment pel que fa als drets i llibertats relacionats a la Carta europea de salvaguarda dels drets humans a la ciutat. Amb aquesta finalitat pot supervisar les activitats de l.administració municipal. Base III 1. Per a desenvolupar les seves funcions el Síndic/a gaudirà dels recursos personals i materials necessaris, així com de la col·labo- ració de tots els òrgans municipals, inclosos els organismes autònoms i les societats de capital íntegrament municipal. També comp- tarà amb la col·laboració de les societats mercantils prestadores de serveis públics municipals en les quals l.Ajuntament tingui una participació superior al 50 per 100 del capital social. 2. En els supòsits de consorcis, mancomu- nitats, comarques, entitats metropolitanes, societats d.economia mixta amb participació municipal i demés organismes en que hi par- ticipi l.Ajuntament de Barcelona, els repre- sentants d.aquest a les esmentades organitza- cions recabaran dels seus òrgans de govern la col·laboració que els hi sigui interessada pel Síndic/a. 3. L.Alcalde canalitzarà les peticions del Síndic/a de Greuges i donarà les instruccions adients a l.organització municipal per tal que es subministrin les dades, els expedients i altres documents necessaris que permetin dur a terme adequadament les actuacions investi- gadores. Base IV 1. El Síndic/a de Greuges exerceix les seves funcions amb independència i impar- cialitat. No pot rebre instruccions de cap autoritat o càrrecs municipals. 2. Les seves actuacions, iniciades d.ofici o en virtut de queixa formulada a petició de part interessada, són gratuïtes i no hi és necessària l.assistència d.advocat ni procura- dor. Les queixes que se li formulen no afecten per res els terminis previstos per a l.exercici d.accions en via administrativa o jurisdiccio- nal. 3. El Síndic/a de Greuges no pot investigar les queixes l.objecte de les quals es troba pendent d.una resolució judicial. Ha de rebutjar les queixes anònimes, les queixes en què advertirà mala fe, falta de fonament o inexistència de pretensió i aque- lles en la tramitació de les quals s.irrogués perjudici al legítim dret de tercera persona. 4. Les actuacions a practicar pel Síndic de Greuges s.han de fer amb la reserva i la dis- creció més absolutes, sens perjudici dels informes al Consell Municipal i de les comu- nicacions a efectuar a l.autor de la queixa, al servei o instància municipal i a l.autoritat 1. El Síndic/a de Greuges és nomenat pel Consell municipal a proposta de l.Alcalde per un període de cinc anys, i pot ser nome- nat per una altre període igual, sense que després d.aquest pugui repetir en el càrrec si no ha transcorregut un mínim de cinc anys. 2. L.acord del Consell municipal ha de ser adoptat per una majoria de dos terceres parts dels membres presents, que representin, si més no, la majoria absoluta del nombre legal de membres de la Corporació. 3. El procediment de nomenament d.una persona com a Síndic/a de Greuges s.inicia mitjançant Decret d.Alcaldia pel qual es dis- posa l.obertura d.un torn de consultes per un període de dos mesos, entre totes les entitats que figurin inscrites en el Registre d.entitats municipals a fi de que aquestes li puguin pro- posar aquelles persones que considerin adients per a exercir el càrrec de Síndic/a de Greuges. Tanmateix, també es podrà fer la corresponent proposta a través del procedi- ment d.iniciativa ciutadana amb els requisits que estableix la Carta municipal de Barcelo- na. L.Alcalde, a la vista del resultat d.aquest procediment, que en cap cas el vincularà, i consultats els grups municipals, proposarà al Consell municipal el nomenament del Sín- dic/a de Greuges. 4. No es podrà tramitar el procediment de nomenament del Síndic/a municipal de Greuges amb coincidència amb el període electoral obert per la convocatòria d.elec- cions locals. Base VI 1. El síndic/a de Greuges de Barcelona només pot cessar per: a) Per transcurs del temps pel qual fou nomenat. b) Renúncia expressa. c) Per mort o per incapacitat sobrevingu- da. d) Per condemna ferma per delicte dolós. 2. Un cop produït el cessament, s.iniciarà el procediment de nomenament del nou Sín- dic/a de conformitat amb allò que es preveu en aquest Reglament. En el cas del transcurs del termini pel qual fou nomenat, el Síndic/a de Greuges continua en l.exercici de les seves funcions fins que el seu successor no haurà estat nomenat. Base VII 1. El càrrec de Síndic/a de Greuges pot ser remunerat. Aquesta determinació, si s.escau, i la seva quantia es determina en l.acord de nomenament. 2. La condició de síndic/a de Greuges és incompatible amb: a) Qualsevol mandat representatiu. b) El compliment de funcions directives a partits polítics, sindicats de treballadors i associacions empresarials. c) La de membre del Consell Consultiu de la Generalitat i del Tribunal Constitucional. d) Qualsevol càrrec polític o funció admi- Núm. 83, Annex I / Pàg. 48 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 7 / 4 / 2003 Administració Local nistrativa de l.Estat, de les Comunitats Autò- nomes o de les Entitats Locals. e) L.exercici de les carreres judicial, fiscal i militar. Tanmateix, en el supòsit de que sigui retri- buït, és incompatible amb qualsevol activitat professional, mercantil i laboral, excepte l.ac- tivitat docent. Base VIII 1. Anualment, en el primer trimestre de l.any, el Síndic de Greuges de Barcelona ha de presentar al Plenari del Consell Municipal un informe de les seves actuacions, en el qual ha de constar necessàriament: a) El nombre i la mena de les queixes for- mulades i dels expedients iniciats d.ofici. b) Les queixes rebutjades, les que es tro- ben en tramitació i les ja investigades amb el resultat obtingut i també les causes que hi van donar lloc. 2. No han de constar en l.informe les dades personals que permetin la identificació pública dels interessats en el procediment d.investigació. 3. Pot presentar també davant el Plenari del Consell Municipal o de la Comissió de Presidència i Hisenda informes extraordinaris quan ho requeriran la urgència o la importància dels fets que motiven la seva intervenció. Disposició Addicional La Comissió de Govern podrà regular aspectes complementaris relatius a l.organit- zació i funcionament del Síndic de Greuges de Barcelona, donant-ne compte a la Comis- sió de Plenari corresponent. Barcelona, 24 de març de 2003. El Secretari general, Jordi Cases i Pallarès. 022003006954 · Barcelona Institut Municipal d.Hisenda EDICTE El Director-Gerent de l.Institut Municipal d.Hisenda de Barcelona, Comunica que en compliment del que dis- posa l.article 105.6 de la Llei General Tri- butària, i havent-se intentat la notificació als contribuents inclosos en la relació annexa, en la forma prevista al mateix article, sense resultats positius, hauran de comparèixer a l.Institut Municipal d.Hisenda, Avda. Litoral Mar, 30-34, en el termini de deu dies, comp- tadors des del dia següent a la present publi- cació, als efectes de rebre la notificació de les liquidacions pels conceptes, exercicis i imports que es relacionen. A partir del dia següent a la finalització de l.anterior termini de deu dies, sense que s.ha- gi efectuat la compareixença dels contri- buents, la notificació s.entendrà produïda a tots els efectes legals. Les liquidacions relacionades hauran d.és- ser satisfetes a l.Institut Municipal d.Hisenda, Avda. Litoral Mar, 30-34, en efectiu metàl·lic, taló conformat o gir postal, en el termini d.un mes des que sigui efectiva la notificació. De no ingressar l.import en el termini indi- cat es procedirà sense cap altre avís a la seva exacció per via d.apressament. Contra les liquidacions practicades els interessats podran interposar en el termini d.un mes, recurs d.alçada davant l.Alcaldia, el qual, segons l.article 35,5 de la Llei Espe- cial de Barcelona, produirà els mateixos efec- tes que el recurs de reposició i s.entendrà desestimat si transcorre un mes des de la seva interposició sense que es notifiqui la resolu- ció, quedant expedita la via contenciosa administrativa. Contra la resolució expressa o tàcita de recurs d.alçada, podrà interposar recurs davant els Jutjats del Contenciós-administra- tiu de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la notificació o publicació de l.acte que posa fi a la via admi- nistrativa, si és exprés. Si no ho fos, el termini serà de sis mesos i es comptarà, per al sol·licitant i altres possibles interessats, a par- tir del dia següent a aquell en què es pro- dueixi l.acte presumpte, pel transcurs d.un mes des de la interposició del recurs d.alçada sense que s.hagi notificat la seva resolució. No obstant això, podran interposar quals- sevol altres recursos que estimin adients. Relació de codis de tributs, preus públics i altres drets públics, que poden aparèixer al següent llistat: AC: Anuncis circulants. AF: Arrendaments finques urbanes. AI: Altres impresos SIR. AN: Anuncis publicitaris. AP: Anuncis permanents. AR Arbitri radicació industrials. AS: Anàlisi substàncies alimentàries. AT: Anuncis transitoris. AV: Activitats recreatives. BA: Afecció de béns. CA: Sancions cales i canalització. CF: Taxa d.inspecció sanitària. CG: Circulació especial (grues). CH: Cèdula habitatge. CI: Impost construcció instal·lació obres. CJ: Liquidació costes judicials. CL: Claveguera llicència. CM: Contribucions especials millores. CN: Contenidors. CO: Concessions. CP: Concessions serveis personals. CR: Impost vehicles tracció mecànica. CT: Impost béns immobles. CX: Altres impresos entitats municipals. DA: Danys a béns municipals. DI: Inici grua. DM: Permanències dipòsit municipal. DP: Aprofitament domini públic. DR: Depuració aigües residuals. DU: Desp. urbanitzacions reparcel·lacions. ED: Edificació deficient. EE: I.A.E. (industrials-comercials). EM: Escoles o conservatoris. EN: Enllumenat públic. EP: Reserva especial parada. EU: Edificis urbans (taxes refoses). FE: Subministra elèctric. FI: Plus-vàlua finques. FO: Serveis especials fonts. GH: Gaudiment habitatges. GL: Ús de voreres (guals). GO: Tinència i circulació gossos. GU: Taxes per gestió urbanística. IA: Instal·lacions industrials (traspassos). IB: Part. ingressos bruts. IF: Instal·lacions industrials (inspecció). II: Interessos. IL: Instal·lacions industrials. IO: Infraccions Ordenances Municipals. IT: Infracció tributària. IU: Infraccions urbanístiques. LA: Llicència obertura establiments. LC: Liquidació complementària autoliqui- dació. LF: Llicència fiscal industrials. LG: Guals llicència. LP: Llicència fiscal professionals. MC: Taxa mediambiental i clavegueram. ME: Mercats. MM: Multes proveïments. MO: Multes coercitives. MS: Multa coercitiva San. IMSPB. MT: Altres taxes de mercants. NS: Neteja tancat solars. NV: Serveis varis neteja. OB: Llicència obertura (professionals). OC: Llicència primera ocupació. OD: Obres districtes. OF: Llicència d.obres (inspecció). OI: Impost obres i instal·lació. OL: Llicència d.obres. OS: Llicència obres (inspecció districtes). OV: Ocupació via pública. PA: Parades venda ambulant. PF: Parades venda fixa. PP: Impost activitats professionals i artistes. PU: Publicitat. PV: Plus-vàlua. QU: Quioscos diaris. RA: Residències d.ancians. RD: Liquidacions multiarbitri. RH: Recollida residus hospitalaris. RL: Reparcel·lació Econ. urbanisme. RP: Radicació professionals. RS: Liquidació multiarbitri escombraries. RV: Reserva especial parada. RX: Liquidació plus-vàlua-IBI. SB: Subv. tributàries compensatòries. SC: Taxa recollida escombraries. SE: Servei extinció incendis. SL: Taxa recollida escombraries. SM: Segell Municipal. SO: Solars edificats i sense edificar. SP: Sancions Policia Sanitària. SS: Solars sense edificar. ST: Solars, neteja i tancats. TA: Taxa abocament clavegueram. TB: Tanques i bastimentades. TC: Taxa claveguera. TE: Taxa equivalència. TG: Taxa per serveis generals. TP: Serveis varis vialitat.