Dijous, 19 de novembre de 2015 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona ANUNCI El plenari del Consell Municipal en sessió del dia 30 d’octubre de 2015 va acordar: RESOLDRE les al·legacions formulades en el termes que resulta dels informes que obren a l’expedient. APROVAR les modificacions del vigent catàleg de llocs de treball i categories professionals en els termes que s'adjunten a l'annex. PUBLICAR aquest acord i els seus annexes a la Gaseta municipal i al web municipal i de forma resumida, al Butlletí Oficial de la Província. Annex 1. Modificacions als annexos del Sistema d’Ordenació Municipal, que inclou el catàleg de llocs de treball de l’Ajuntament de Barcelona i les categories professionals. Aquest annex conté les modificacions a realitzar sobre els annexos dels proppassats Acords del Consell Plenari sobre l’aprovació del Sistema d’Ordenació Municipal: • Annex 1: Catàleg de llocs de treball. • Annex 2: Categories professionals. Per a cada incorporació, modificació o eliminació es fa referència a la pàgina de la Gaseta Municipal en la que es va aprovar el text refós. La codificació de la pàgina (pe. la 4256) té la següent forma: GM-4256. 1. Modificacions a l’Annex 1: Catàleg de llocs de treball. 1.1. Modificació de llocs de treball. • 10.10.GE.10 Gerent (GM- 4156) • 20.10.GE.60 Direcció 1 (GM-4168) • 20.20.GE.30 Direcció 2 (GM-4176) 1.2. Fitxes dels llocs de treball modificats Es detallen a continuació les fitxes dels llocs de treball relacionats anteriorment. GERÈNCIA 10.10.GE.10 Família professional: General Classificació Àmbit funcional: Directiu Tipus de lloc: Gerència Vinculació: Direcció Art. 52 CMB Subgrup d’accés: A1 Destinació: 30 Sistema de provisió: Lliure Nomenament Classe de lloc: Lloc de promoció Nivell Hay: 21/22 Categories Personal d’alta direcció Esquema retributiu Destinació: 30 Complement específic: 10.10 Competències Treball en equip: 5 Orientació a servei públic: 5 Compromís professional: 5 Pensament analític: NA (Firma válida) Firmado por Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Hora: 2015.11.18 13:16:26 +01'00' 1 CVE-Núm. de registre: 022015025144 Dijous, 19 de novembre de 2015 Recerca d’informació i actualització de coneixement: NA Flexibilitat i obertura al canvi: NA Autoconfiança: 4 Rigor i organització: NA Comunicació i Influència: 5 Empatia: NA Visió global: 4 Lideratge i desenvolupament: 5 Confidencialitat: NA Direcció de persones: 5 Missió Exercir la direcció executiva superior de la gerència, així com dels organismes autònoms i empreses que en formen part, d’acord amb el marc polític de l’Ajuntament i les seves línies estratègiques, per tal d’oferir un servei capaç de satisfer les necessitats i expectatives de la ciutadania en el seu àmbit de responsabilitat. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: • Exercir la direcció superior dels recursos humans de l’òrgan integrar la prevenció de riscos laborals, d’acord amb el sistema de gestió de seguretat i salut laboral de l’Ajuntament (1.5). • Assegurar com a responsable, dins de l’estructura executiva, que els serveis prestats a la ciutadania per part de la gerència, responguin a les seves necessitats i es prestin de manera eficaç i eficient (1.1) • Exercir la direcció superior de la planificació, organització i prestació dels serveis públics a la gerència i les seves direccions, fixació i avaluació dels objectius, avaluació i control de les operacions i dels resultats obtinguts per les direccions i participació en la planificació de ciutat per garantir l’acompliment dels objectius definits pel Govern Municipal (2.1). • Avaluar i realitzar el seguiment de l’execució dels plans municipals de la gerència, del desenvolupament dels recursos invertits i de les accions destinades a acomplir amb els objectius municipals per part de l’Ajuntament (1.2). • Exercir les delegacions que li siguin atribuïdes a la Gerència (1.3). 2. Les tasques d’aquest lloc de treball no requereixen de supervisió i disposen d’àmplia llibertat d’actuació. La coordinació s’estableix a nivell d’altres gerències i de l’estament polític. 3. Les tasques d’aquest lloc de treball es desenvolupen fora d’un marc normatiu concret. 4. Les tasques d’aquest lloc de treball requereixen de la interacció constant en coordinació directa amb altres gerències i òrgans municipals, empreses públiques o privades i institucions. 5. Aquest lloc de treball requereix de la competència tècnica d’una llicenciatura, enginyeria o arquitectura superior, amb coneixements específics en els processos i sistemàtica de treball de la Corporació Municipal i acreditar una experiència mínima de 5 anys en llocs de direcció a organitzacions públiques o privades. El lloc requereix de competència directiva per al comandament del personal. DIRECCIÓ 1 120.10.GE.60 Família professional: General Classificació Àmbit funcional: Directiu Tipus de lloc: Direcció Vinculació: Direcció Art. 52 CMB Subgrup d’accés: A1 Destinació: 30 Sistema de provisió: Designació Classe de lloc: Lloc de promoció Nivell Hay: 19 CVE-Núm. de registre: 022015025144 2 Dijous, 19 de novembre de 2015 Categories Personal de direcció Esquema retributiu Destinació: 30 Complement específic: 20.10 Competències Compromís professional: 4 Treball en equip: 5 Orientació a servei públic: 5 Pensament analític: NA Recerca d’informació i actualització de coneixement: NA Flexibilitat i obertura al canvi: 4 Autoconfiança: NA Rigor i organització: NA Comunicació i Influència: 5 Empatia: NA Visió global: 4 Lideratge i desenvolupament: 5 Confidencialitat: NA Direcció de persones: 5 Missió Exercir la direcció executiva superior de la direcció i definir, d’acord amb les línies estratègiques de la gerència a la qual pertany, els sistemes, programes i plans d’acció per la prestació dels serveis del seu àmbit de responsabilitat, així com supervisar la seva implantació i planificar, organitzar i coordinar els recursos necessaris, per tal d’aconseguir l’acompliment dels objectius de la seva direcció. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: • Impulsar la implantació i el compliment dels objectius dels plans municipals, assignats a la Direcció (1.4) • Dirigir el disseny de la planificació, la coordinació, l’execució i l’avaluació dels programes, processos i serveis de la direcció per l’acompliment dels objectius marcats (3.3) • Dirigir i coordinar els òrgans i els recursos humans, econòmics, materials i tecnològics adscrits i integrar la prevenció de riscos laborals, d’acord amb el sistema de gestió de seguretat i salut laboral de l’Ajuntament (2.5) • Exercir les delegacions que li siguin atribuïdes (3.19) 2. Integra funcions heterogènies, d’àmbits funcionals o serveis diferents, o bé integra funcions homogènies amb un grau de desenvolupament i/o recursos associats gran. En qualsevol cas, no poden dependre jeràrquicament d’una altra Direcció. 3. Les tasques d’aquest lloc de treball no requereixen de supervisió i disposen de llibertat d’actuació. La coordinació amb la gerència, s’estableix mitjançant informes de gestió o a través de les reunions periòdiques establertes. 4 Les tasques d’aquest lloc de treball no es desenvolupen en un marc normatiu o de processos estandarditzats, i actua en un marc d’alta complexitat tècnica, de recursos i d’impacte organitzatiu. 5. Les tasques d’aquest lloc de treball requereixen de la interacció amb la ciutadania o altres direccions dins i fora de la gerència per informar-los o assistir-los sobre els procediments, serveis i recursos de la seva competència. De la mateixa manera es requereix de la relació amb proveïdors externs i altres operadors per dur a terme el control de serveis fruit de contractes, convenis o altres sistemes de col·laboració. Poden representar a nivell de direcció, a la Corporació Municipal en les relacions amb entitats internes i externes. 6. Aquest lloc de treball requereix d’un coneixement ampli i profund d’un camp funcional i de l’acreditació d’una experiència mínima de 3 anys en llocs de direcció o comandament a organitzacions públiques o privades així com de la competència tècnica d’una llicenciatura, enginyeria o arquitectura superior, amb coneixements específics en els CVE-Núm. de registre: 022015025144 3 Dijous, 19 de novembre de 2015 processos i sistemàtica de treball de la Corporació Municipal i. El lloc requereix de competència directiva per al comandament del personal. DIRECCIÓ 2 20.20.GE.30 Família professional: General Classificació Àmbit funcional: Directiu Tipus de lloc: Direcció Vinculació: Direcció Art. 52 CMB Subgrup d’accés: A1 Destinació: 28 Sistema de provisió: Designació Classe de lloc: Lloc de promoció Nivell Hay: 17 Categories Personal de direcció Esquema retributiu Destinació: 28 Complement específic: 20.20 Competències Compromís professional: 4 Treball en equip: 4 Orientació a servei públic: 4 Pensament analític: NA Recerca d’informació i actualització de coneixement: NA Flexibilitat i obertura al canvi: 4 Autoconfiança: NA Rigor i organització: NA Comunicació i Influència: 5 Empatia: NA Visió global: 3 Lideratge i desenvolupament: 4 Confidencialitat: NA Direcció de persones: 5 Missió Exercir la direcció executiva superior de la direcció i definir, d’acord amb les línies estratègiques de la gerència a la qual pertany, els sistemes, programes i plans d’acció per la prestació dels serveis del seu àmbit de responsabilitat, així com supervisar la seva implantació i planificar, organitzar i coordinar els recursos necessaris, per tal d’aconseguir l’acompliment dels objectius de la seva direcció. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: • Impulsar la implantació i el compliment dels objectius dels plans municipals, assignats a la Direcció (1.4) • Dirigir el disseny de la planificació, la coordinació, l’execució i l’avaluació dels programes, processos i serveis de la direcció per l’acompliment dels objectius marcats (3.3) • Dirigir i coordinar els òrgans i els recursos humans, econòmics, materials i tecnològics adscrits i integrar la prevenció de riscos laborals, d’acord amb el sistema de gestió de seguretat i salut laboral de l’Ajuntament (2.5) • Exercir les delegacions que li siguin atribuïdes (3.19) 2. Integra funcions homogènies en naturalesa i objectius amb un menor grau de desenvolupament i/o volum de recursos associats. En qualsevol cas, en aquest nivell s’integra qualsevol Direcció que depengui jeràrquicament d’una altra Direcció. CVE-Núm. de registre: 022015025144 4 Dijous, 19 de novembre de 2015 3. Les tasques d’aquest lloc de treball no requereixen de supervisió i disposen de llibertat d’actuació. La coordinació amb la gerència, s’estableix mitjançant informes de gestió o a través de les reunions periòdiques establertes. 4. Les tasques d’aquest lloc de treball no es desenvolupen en un marc normatiu o de processos estandarditzats, i actua en un marc d’alta complexitat tècnica, de recursos i d’impacte organitzatiu. 5. Les tasques d’aquest lloc de treball requereixen de la interacció amb la ciutadania o altres direccions dins i fora de la gerència per informar-los o assistir-los sobre els procediments, serveis i recursos de la seva competència. De la mateixa manera es requereix de la relació amb proveïdors externs i altres operadors per dur a terme el control de serveis fruit de contractes, convenis o altres sistemes de col·laboració. Poden representar a nivell de direcció, a la Corporació Municipal en les relacions amb entitats internes i externes. 6. Aquest lloc de treball requereix d’un coneixement ampli d’un camp funcional, adquirit a través d’una àmplia experiència, amb coneixements específics en els processos i sistemàtica de treball de la Corporació Municipal i acreditar una experiència mínima de 3 anys en llocs de direcció o comandament a organitzacions públiques o privades. El lloc requereix de la competència tècnica d’una llicenciatura, enginyeria o arquitectura superior. 2. Modificacions a l’Annex 2: Categories professionals (GM-4440) 2.1. Incorporació de l’apartat "5. Relació de categories de personal directiu" D’acord amb l’article 52 de la Carta Municipal de Barcelona: a) Als titulars dels llocs de gerència (10.10.GE.10 del catàleg de llocs de treball) se’ls classificarà en la categoria de "personal d’alta direcció". b) Als titulars dels llocs de direcció (20.10.GE.60 i 20.20.GE.30 del catàleg de llocs de treball) que tinguin la condició d’empleat municipal del subgrup A1 se’ls mantindrà en la seva categoria. c) Als titulars dels llocs de direcció (20.10.GE.60 i 20.20.GE.30 del catàleg de llocs de treball) que no tinguin la condició d’empleat municipal del subgrup A1 se’ls classificarà en la categoria de "personal directiu". Barcelona, 10 de novembre de 2015 El secretari general, Jordi Cases i Pallarès https: //bop.diba.cat . bop@ diba.cat . DL: B-41698-2002 5 CVE-Núm. de registre: 022015025144