Secretaria General Ref.: CP 13/15 ACORDS adoptats pel Plenari del Consell Municipal en la sessió ordinària de 2 d’octubre de 2015. Aprovació de les actes de les sessions de 13 de juny, 14 i 24 de juliol i 7 de setembre de 2015 C) Part Decisòria / Executiva a) Ratificacions b) Propostes d'acord COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA 1.- (PIE 2013-120) SOL·LICITAR l’ampliació a 120 mesos del termini per reintegrar les quantitats pendents de la liquidació negativa de la Participació en els Ingressos de l’Estat (PIE) corresponent a l’exercici 2013, de conformitat amb la Disposició addicional desena del RDL 17/2014, de 26 de desembre, que sota l’epígraf “Régimen especial de reintegros de los saldos deudores resultantes a cargo de las Entidades Locales en la liquidación definitiva de la participación en tributos del Estado del año 2013”, estableix que les entitats locals a les que s’aplica l’ampliació del període de reintegrament dels saldos deutors resultants a càrrec de les Entitats locals en la liquidació definitiva de la participació en tributs de l’Estat de l’any 2013, regulada en l’article 72 de la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2015, podran ampliar en 120 mensualitats aquell període, segons les normes contingudes en la mencionada disposició. COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ 2.- (25307) CONSTITUIR la nova Comissió de Delimitació Territorial de l’Ajuntament de Barcelona, que estarà integrada pels següents membres: l’Excma. Sra. Ada Colau i Ballano (Alcaldessa), l’Il·lm. Sr. Gerardo Pisarello i Prados (Tinent d’Alcalde de Treball, Economia i Planificació Estratègica), l’Il·lma. Sra. Janet Sanz i Cid (Tinent d’Alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat), Il·ltre. Sr. Jordi Cases i Pallarès (Secretari General de la Corporació), i el Sr. Lluís Sanz Marco (Director d’Informació de Base i Cartografia); NOTIFICAR el present acord als Ajuntaments afectats i al Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya; i, FACULTAR a l’Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord, així com per efectuar, mitjançant decret, les delegacions que consideri adients. 3.- RATIFICAR el decret de l'Alcaldia, de 14 d'agost de 2015, que designa la Comissió encarregada d'efectuar el sorteig entre els electors per al nomenament de Presidents i Vocals que hauran de constituir les Meses Electorals, formada pel Director de Informació de Base i Cartografia de l'Institut Municipal d'Informàtica, senyor Lluís Sanz i Marco, el Cap de Departament de Població de l’esmentat Institut, senyor Josep F. Olivé i Figa, la Responsable de Gestió del Padró, senyora Alicia Aira Castro, i 07/10/2015 actuant com a Secretari l'Im. Secretari General de l'Ajuntament, o persona en qui delegui, i FIXA el dia 29 d’agost a les 9,30 hores a la Sala Lluís Companys d’aquest Ajuntament (Edifici Novíssim, 1ª Planta), per a la celebració de l'esmentat sorteig. 4.- RATIFICAR els decrets de l’Alcaldia, de 16 i 30 de setembre i d’1 d’octubre de 2015, que designen els membres del Patronat de la Fundació Julio Muñoz Ramonet. 5.- ADOPTAR, en l'exercici de les competències reservades a l'Ajuntament com a soci únic de la Societat Barcelona Cicle de l’Aigua, SA, els acords següents: Primer.- DESIGNAR l'Ima. Sra. Francina Vila i Valls membre del Consell d'Administració de la Societat Barcelona Cicle de l’Aigua, SA en substitució de l’Im. Sr. Antoni Vives i Tomàs. Segon.- ESTABLIR que el termini de designació de la consellera que es nomena serà l'establert en els respectius estatuts, sens perjudici de la renovació que fos procedent en el canvi de mandat consistorial. Tercer.- FACULTAR indistintament el President i el Secretari del Consell d'Administració per comparèixer davant notari i elevar a escriptura pública el nomenament anterior, com també per complir els tràmits necessaris per a la seva inscripció en el Registre Mercantil i també la correcció d'errors materials en cas necessari. 6.- (53/2015) RATIFICAR el decret de l’Alcaldia, de 7 de setembre de 2015, que atorga, vistos els informes que obren a l’expedient, la concessió de la medalla d’Honor al sofriment en la categoria d’argent a l’agent de la Guàrdia urbana de Barcelona, núm. 16999, per complir els requisits establerts a l’article 3 del Reglament d’Honors i Recompenses dels membres de la Guàrdia Urbana i del Servei d’Extinció d’Incendis i Salvament aprovat pel Consell Plenari de 17 de setembre de 1976, amb els efectes econòmics que s’estableixen en l’apartat 1 de l’article 5 de l’esmentat Reglament. 7.- (54/2015) RATIFICAR el Decret de l’Alcaldia, de 7 de setembre de 2015, que atorga, vistos els informes que obren a l’expedient, la concessió de la medalla d’Honor al sofriment en la categoria d’argent a l’agent de la Guàrdia Urbana de Barcelona, núm. 23123, per complir els requisits establerts a l’article 3 del Reglament d’Honors i Recompenses dels membres de la Guàrdia Urbana i del Servei d’Extinció d’Incendis i Salvament aprovat pel Consell Plenari de 17 de setembre de 1976, amb els efectes econòmics que s’estableixen en l’apartat 1 de l’article 5 de l’esmentat Reglament. 8.- (55/2015) RATIFICAR el Decret de l’Alcaldia de 7 de setembre de 2015, que atorga, vistos els informes que obren a l’expedient, la concessió de la medalla d’Honor al sofriment en la categoria de bronze a l’agent de la Guàrdia urbana de Barcelona, núm. 27091, per complir els requisits establerts a l’article 3 del Reglament d’Honors i Recompenses dels membres de la Guàrdia Urbana i del Servei d’Extinció d’Incendis i Salvament aprovat pel Consell Plenari de 17 de setembre de 1976, amb els efectes econòmics que s’estableixen en l’apartat 1 de l’article 5 de l’esmentat Reglament. 9.- (95/2015) RATIFICAR el decret de l’Alcaldia, de 7 de setembre de 2015, que atorga la medalla d’Honor al Mèrit als membres de la Guàrdia Urbana que figuren en les relacions adjuntes, en les categories d’argent i bronze per haver prestat serveis sense interrupció durant 35 o 25 anys, sense cap nota desfavorable en els seus expedients personals; produint la concessió de la medalla en la categoria d’argent el beneficis establerts a l’article 5 del Reglament d’Honors i Recompenses dels membres de la Policia Municipal i del Servei d’Extinció d’Incendis, de 17 de setembre de 1976. 2 COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 10.- (624/15) APROVAR l’expedient 624/15 de reconeixement de crèdit per un import de 154.173,00 euros, atesa la necessitat d’efectuar el pagament de la factura 10002/15 emesa per la UTE GECSA-GPO- UTE Nº7, en concepte de “certificació final del contracte, treballs extraordinaris executats entre l’1 de gener i 16 d’abril de 2014”, en relació al contracte 09003588 de serveis de suport, assistència tècnica i assessorament en el seguiment, control d’execució i assessorament de les actuacions incloses en el programa d’inversions municipals i al comitè i la comissió d’obres i mobilitat, essent una despesa generada durant l’any 2014 i no havent estat reconeguda en l’exercici corresponent. AUTORITZAR, DISPOSAR I RECONÈIXER l'obligació de la despesa per un import de 154.173,00 euros, amb càrrec al pressupost i posició pressupostària indicats en aquest mateix document, a favor de UTE GECSA Y GPO- UTE Nº7, amb NIF U65289597. NOTIFICAR-HO als interessats. Districte de l'Eixample 11.- (14PL16261) ORDENAR, a l’empara de l’article 107.2 del Text refós de la Llei d’Urbanisme (Decret legislatiu 1/2010 de 3 d’agost), la publicació en el Butlletí Oficial de la província de Barcelona de l’acte presumpte d’aprovació definitiva per silenci administratiu positiu del Pla especial urbanístic per a la implantació d’un establiment comercial menor de 5.000m² de superfície de venda situat al passeig de Gràcia, núm.11, promogut per Hennes&Mauritz i de la seva normativa; i PROCEDIR, si escau, a la seva notificació. Districte de Sarrià-Sant Gervasi 12.- (14PL16182) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla de millora urbana per a l’ordenació volumètrica de la parcel·la del passatge del Llucieta Canyà, núms. 10-12, promogut per Promocions Immobiliàries Montmar, SA. 13.- (14PL16214) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla especial urbanístic per a l’ampliació de l’equipament situat al passeig de la Reina Elisenda de Montcada, núm. 13 B, promogut per Centro de Exámenes Médicos, S.A. (CEMSA), amb les prescripcions següents que consten en l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament incorporat a l’expedient: 1. En fase de sol·licitud de llicències urbanístiques en execució del pla especial, els elements d’accés pel front de l’avinguda Foix seran solucionats dins del cos de l’edificació. 2. En execució del pla especial urbanístic es respectarà la cota existent de la plataforma de la font central, així com la seva reposició i la dels parterres laterals i de l’arbrat existent. Districte de Sant Andreu 14.- (14PL16277) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla especial urbanístic per a la regulació del mercat del Bon Pastor, situat al carrer de Sant Adrià, núms. 154-156, d’iniciativa municipal (Institut Municipal de Mercats). Districte de Sant Martí 15.- (14PL16272) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, la Modificació puntual en l’àmbit de l’illa 9 del Pla de millora urbana del PAU 1 del Sector Glòries- Meridiana Sud, promoguda per Gomas Gassó i Martí, Samato, S.A. i la Sociedad de Gestión de Activos procedentes de la Reestructuración Bancaria (SAREB). 3 c) Proposicions D) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal de CiU: 1.- (M1519/1002) El Plenari del Consell Municipal acorda: Convocar urgentment el Consell d'Administració de BSM per a procedir al nomenament dels seus representants a les empreses participades. Del Grup Municipal Ciutadans: 2.- El Plenari del Consell Municipal acorda: Instar a l’Ajuntament de Barcelona a la revisió urgent de l’estat de tramitació dels diferents plans urbanístics que impliquin l’increment de superfície comercial, amb indicació d’aquells en els que estigui a punt de finalitzar el termini i agilitzar la resposta en temps i forma de l’Ajuntament. Del Grup Municipal d’ERC: 3.- (M1519/1010) El Plenari del Consell Municipal acorda: Que l'Ajuntament de Barcelona realitzi una sèrie de mesures, accions, protocols i actuacions per tal de garantir el desplegament de la Llei contra la LGTBfòbia a la ciutat de Barcelona per tal d'afavorir-ne el seu compliment. Del Grup Municipal de la CUP: 5.- El Plenari del Consell Municipal acorda: Primer.- Instar el govern espanyol a: - Demanar una major dotació de recursos de la UE perquè es transfereixin a les administracions municipals. – Augmentar el nombre de places d’asil i augmentar la dotació pressupostària per millorar la qualitat en l’atenció. – Augmentar de 6 a 21 mesos el període d’acollida residencial de les persones sol·licitants d’asil, que és el màxim que estableix la directiva europea sobre procediments comuns per a la concessió o la retirada de la protecció internacional (Directiva 2013/32/UE, article 31.5). – Treballar per ampliar el concepte de refugiada a totes aquelles persones que es veuen obligades a abandonar els seus països per motius econòmics, en la línia del que proposa Stop Mare Mortum. Segon.- Instar el govern de la Generalitat de Catalunya a: - Actualitzar la dotació pressupostària del Pla de Protecció Internacional a Catalunya (PPIC), aprovat el 28 de gener de 2014, adequant-la a la situació actual, i assegurar- ne el seu desplegament. –Territorialitzar els serveis d’atenció a les persones demandants d’asil i en paral·lel formar i/o especialitzar aquelles persones dels municipis que s’hauran de fer càrrec del suport i l’atenció a les persones sol·licitants. – Donar suport a la Xarxa de Municipis Acollidors i facilitar-ne la coordinació. Tercer.- Facilitar l’empadronament de totes les persones que declarin viure al municipi i conseqüentment garantir-ne l’accés als serveis bàsics. Quart.- Elaborar, en el cas que no n’hi hagi, o revisar/actualitzar els plans d’acollida municipals (o comarcals) per a incorporar-hi l’asil. Cinquè.- Donar suport i col·laborar amb les entitats catalanes que treballen en l’acollida i el servei a les persones sol·licitants d’asil. Sisè.- Definir quin suport (servei i infraestructura) pot oferir el municipi per acollir les persones sol·licitants. 4 Setè.- Treballar en la sensibilització de la població del municipi sobre la realitat de les persones refugiades i la dinamització de la xarxa local solidària. Vuitè.- Formar part i participar de la Xarxa de Municipis Acollidors. b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional Es fa constar que la Proposició amb contingut de Declaració Institucional que es transcriu a continuació té naturalesa d’acte d’impuls polític de l’acció del govern i no produeix efectes jurídics com a acte administratiu resolutori. Del Grup Municipal de BnComú: 1.- (M1519/1026) El Plenari del Consell Municipal acorda: 1. Declara Barcelona com Municipi oposat al Tractat Transatlàntic de Comerç i Inversions entre la Unió Europea i els Estats Units (TTIP), al tractat de lliure comerç de la UE amb Canadà (CETA) i a l'Acord Multilateral per a la Comercialització de Serveis (TISA), defensant els serveis públics bàsics per a la solidaritat i redistribució social. 2. Donar suport a totes les iniciatives dirigides a mantenir el caràcter públic dels anomenats "serveis socialment útils". 3. Que siguin declarats béns públics no susceptibles de negociació de cap Tractat d'Inversió ni de transacció mercantil els serveis educatius, els serveis de salut (sanitaris i sociosanitaris), socials, de pensions, subministraments d'aigua i energies. 4. Sol·licitar la derogació immediata amb caràcter retroactiu de la "Llei de racionalització i sostenibilitat de l'administració local" per legislar en el seu lloc una nova normativa enfocada a la millora de l'autonomia local. 5. Sol·licitar la suspensió de les negociacions del TTIP i altres acords comercials similars com el CETA i TISA. 6. Sol·licitar igualment que: - no es ratifiqui cap tracta que continuí la implantació de mecanismes de resolució de controvèrsies entre inversors i la Unió Europea o els seus estats membres que excloguin els procediments i òrgans judicials ordinaris, o qualsevol altra disposició que pugui comprometre els serveis socials, serveis públics i els subministraments bàsics i/o ser utilitzada per impugnar, qüestionar o comprometre la legislació que puguin promulgar els estats membres sobre aquestes matèries, sobre el medi ambient o sobre la protecció dels consumidors. - evitar en tot moment la creació d'organismes que institucionalitzin la intervenció de les empreses transnacionals en les regulacions comercials que afectin els drets de la ciutadania. 7. Assolir el compromís de promoure la informació i el debat públic entre la ciutadania i les entitats econòmiques, socials, professionals, culturals, etc. a la nostra ciutat, sobre l'impacte que podrien comportar aquests tractats al nostre municipi, així com la realització a la nostra ciutat d'una trobada europea de municipis sobre aquesta temàtica. E) Mocions M1.- ADOPTAR, en l’exercici de les competències reservades a l’Ajuntament com a soci únic de la Societat Privada Municipal Informació i Comunicació de Barcelona, S.A., els acords següents: 1. RESTAR ASSABENTAT de la renúncia formulada en data 15 de juny de 2015 pel senyor José Alberto de Gregorio Prieto al seu càrrec de membre del Consell d'Administració de la Societat, per al qual fou nomenat per acord del Plenari del Consell Municipal del 25 de juliol de 2014. 2. NOMENAR el Sr. Carles Bosch Arisó membre del Consell d’Administració de l’esmentada Societat, en substitució del Sr. José Alberto de Gregorio Prieto i en les mateixes condicions que aquest. 3. ESTABLIR que el termini de designació del conseller que es nomena serà el que li restava de mandat al conseller substituït, de conformitat amb allò disposat a l’article 15 dels Estatuts i a l’article 10.2 del Reglament d’organització i funcionament dels serveis públics de televisió i ràdio locals de Barcelona. 4. FACULTAR indistintament el 5 President i el Secretari del Consell d'Administració per comparèixer davant notari i elevar a escriptura pública els acords anteriors, així com per complir els tràmits necessaris per a la seva inscripció en el Registre Mercantil i, també, la correcció d'errors materials si fos necessària. M2.- PRENDRE CONEIXEMENT de la renúncia al càrrec del Regidor d’aquest Ajuntament presentada per l’Im. Sr. Antoni Vives i Tomàs, i trametre certificació del present acord a la Junta Electoral Central als efectes d’atribució de l’esmentada vacant al candidat que correspongui de la llista electoral de Convergència i Unió. F) Declaracions Institucionals 1.- El Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona acorda:  Reclamar a la direcció de Valeo que garanteixi la continuïtat de la planta martorellessenca amb un pla industrial de recorregut negociat amb la representació dels treballadors/es.  Demanar al Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya que intercedeixi a favor de la planta martorellessenca i faciliti el diàleg entre les parts.  Demanar a la Presidència de la Generalitat de Catalunya que intercedeixi davant la matriu francesa.  Donar el nostre suport a la plantilla de Valeo Martorelles i a la representació sindical en defensa de l’activitat a l’empresa i pel manteniment dels llocs de treball.  Demanar als parlamentaris europeus catalans que realitzin accions per protegir la producció a Valeo - Martorelles  Donar trasllat d’aquests acords al Comitè d’Empresa de Valeo – Martorelles, a les representacions al territori de CCOO, UGT i CGT, a la direcció de Valeo, al Departament d’Empresa i Ocupació i a la Presidència de la Generalitat de Catalunya. 2.- El Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona acorda: Donar suport a les propostes presentades per la Plataforma d’afectats per la hipoteca i considera necessari incloure les següents mesures en una llei reguladora del dret a l’habitatge: 1. Mesures de segona oportunitat:  Dació en pagament retroactiu i condonació del deute (modificació de la Llei Hipotecaria i la Llei d’Enjucidiciament Civil).  Eliminació automàtica per part de les entitats bancàries i sense prèvia petició del titular de les clàusules declarades abusives per les Sentències del Tribunal Superior de Justícia de la Unió Europea.  No es podrà executar l’habitatge únic i habitual tant dels titulars com dels avaladors per exigir la seva responsabilitat, amb la finalitat de considerar l’habitatge habitual com un bé inembargable.  Eliminació de tots els requisits restrictius per accedir a la moratòria de desnonaments i al Codi de Guindos, excepte habitatge habitual, deutor/a de bona fe i carència de recursos. 6 2. Lloguer digne:  La regulació del lloguer en favor de la part més dèbil dels contractes d’arrendament: els inquilins. Introduir mecanismes de seguretat en la tinença, estabilitat en la renta i allargant el termini mínim de duració del lloguer, com a mínim fins els 5 anys. Quan l’arrendatari pertanyi a un col·lectiu especialment vulnerable es produirà una pròrroga automàtica del contracte de lloguer si així ho manifesta, que serà obligat quan l’arrendador sigui un banc o un gran propietari d’habitatges. 3. Habitatge garantit:  Les entitats bancàries garantiran un lloguer social per a les persones deutores de bona fe i les seves unitats familiars que, havent cedit el seu habitatge únic i habitual en dació en pagament no disposin d’alternativa habitacional.  Els grans tenedors d’habitatge, especialment les entitats financeres i filials immobiliàries, fons voltors, entitats de gestió d’actius (incloent els procedents de la reestructuració bancària i entitats immobiliàries), garantiran un lloguer social per les persones i unitats familiars en situació de vulnerabilitat que no poden fer front al pagament del seu habitatge i no disposin d’alternativa habitacional.  Les persones i unitats familiars en situació de vulnerabilitat que no puguin fer front al pagament del lloguer dels seus habitatges obtindran ajudes que els garanteixin evitar el desnonament.  En cap cas es podrà realitzar el desnonament o desallotjament de persones en situació de vulnerabilitat, sense que l’administració competent garanteixi un reallotjament adequat.  En el cas que es dugui a terme el lloguer social en un habitatge diferent al que resideix la persona o família en situació de risc d’exclusió residencial, aquest reallotjament es produirà a la zona on aquestes tinguin les seves xarxes vitals i socials, podent-se excepcionar en els casos que es disposi d’un informe dels serveis socials municipals que acrediti que el trasllat a un altre terme municipal no ha d’afectar negativament la situació de risc d’exclusió residencial de la unitat familiar.  Creació d’un parc públic d’habitatges a través de la mobilització de pisos buits en mans d’entitats financeres i filials immobiliàries, fons voltors, entitats de gestió d’actius (incloent els procedents de la reestructuració bancària i entitats immobiliàries). L’administració regularà per Llei els mecanismes que possibilitin aquesta mobilització.  En totes aquestes mesures, el preu a pagar en concepte de lloguer social no superarà el 30% dels ingressos de la unitat familiar, incloses les despeses dels subministres, d’acord amb els estàndards de Nacions Unides, sempre i quan els ingressos familiars superin el salari mínim professional de 648.60€, en cas contrari el preu a pagar en concepte de lloguer serà del 10% dels ingressos i el pagament dels subministres seran assumits per les empreses subministradores (veure punt següent). 4. Subministraments bàsics:  Impedir els talls de subministres bàsics d’aigua, llum i gas de les persones i unitats familiars en situació de vulnerabilitat.  El pagament dels subministraments bàsics per les famílies en aquesta situació es farà d’acord a la capacitat adquisitiva de la unitat familiar, sempre respectant els estàndards de Nacions Unides.  Els costos associats a garantir aquest dret i el deute acumulat que no pugui ser cobert per les persones o unitats familiars vulnerables seran assumits per les empreses subministradores. 7 5. Creació d’un observatori de l’habitatge:  Aquest observatori estaria format per representants de les institucions i de la societat civil. Aquest observatori serà l’encarregat d’investigar i analitzar la situació de l’habitatge a España. Entre les seves funcions estarien fer censos periòdics d’habitatges buits, fer el seguiment de les polítiques públiques, elaborar informes; comptaria amb capacitats no només consultives sinó també de control, seguiment, denuncia, executives i de proposta legislativa. 3.- El Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona acorda: Primer. Instar el Govern de l’Estat Español a dur a terme les actuacions jurídiques i polítiques pertinents per anul·lar la sentència del judici sumaríssim al President de la Generalitat de Catalunya, el Sr. Lluís Companys i Jover, així com realitzar totes aquelles actuacions oportunes perquè l’honor del President Companys sigui reparat. Segon. Instar el Govern de l’Estat Español a modificar la Llei 52/2007, de 26 de desembre, per la qual es reconeixen i amplien els drets i s’estableixen mesures a favor dels qui van patir persecució o violència durant la guerra i la dictadura, per considerar com a inexistents i nul·les de ple dret les sentències dictades pels Jutjats i Tribunals declarats il·legítims en la llei, seguint el criteri expressat per la Fiscalia General de l'Estat en el seu Decret del 4 d'abril de 2010, habilitant el procediment administratiu necessari perquè el Consell de Ministres expedeixi el corresponent certificat de nul·litat als efectes legals procedents. Tercer. Subsidiàriament, modificar la llei d'Enjudiciament Criminal i la Llei Processal Militar amb la finalitat d’incorporar entre els requisits habilitants per procedir a la revisió d’una sentència ferma, la declaració d’il·legitimitat realitzada conforme a l’article 3 de la Llei 52/2007, de 26 de desembre, per la qual es reconeixen i amplien els drets i s’estableixen mesures a favor dels qui van patir persecució o violència durant la guerra i la dictadura, així com la Llei Orgànica del Poder Judicial, per atorgar la legitimació activa al Govern de l’Estat per si mateix, o a través de la Fiscalia, per interposar el recurs de revisió de les sentències declarades il·legítimes. Quart. Reclamar a l’Estat espanyol que retorni tota la informació sobre Lluís Companys requisada per la Gestapo a París l’any 1940 i que actualment es troba confiscada a l’arxiu d’Àvila. Cinquè. Reclamar a tots els governs que van participar de la captura i assassinat de Companys que participin d’un acte de desgreuge a la figura de l’únic president elegit democràticament i assassinat a Europa durant el segle XX. Un acte que s’hauria de fer al fossar del Castell de Montjuic. Sisè. Col·laborar amb aquelles persones que participen de la querella argentina mentre no siguin restituïdes les famílies. Setè. Comunicar aquest acord al Govern de l’Estat i a les Corts espanyoles. 8