SUMARI Consell Municipal Delegacions de la regidora de Mobilitat ........ 3305 Acords Delegacions del gerent Municipal en matèria Comunicació dels acords del plenari de cons- de contractació ..................................... 3306 titució 13 de juny de 2015 ...................... 3286 Delegacions del gerent Municipal en matèria de gestió econòmica .............................. 3308 Disposicions generals Decrets de l’Alcaldia Cartipàs Aprovació de l’organització de la direcció polí- Nomenament tinents /es d’Alcalde ............. 3310 tica i administrativa de l’administració mu- Nomenament membres de la Comissió de nicipal .................................................. 3287 Govern ................................................ 3310 Delegacions de la Comissió de Govern ......... 3294 Designació regidors/es de Districte ............. 3310 Delegacions del Primer tinent d’Alcalde ........ 3298 Designació presidents/es i vicepresidents/ Delegacions de la Quarta tinenta d’Alcalde ... 3300 es dels òrgans de govern dels Organis- Delegacions del regidor d’Ocupació, empre- . mes Autònoms Municipals i entitats Pú- sa i Turisme .......................................... 3304 bliques Empresarials .............................. 3311 Núm. 18 / Any CII (extraordinària) 17 de juny de 2015 3286 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 17-6-2015 Comunicació dels acords del plenari del consell municipal de 13 de juny de 2015 Proclamar formalment constituïda, una vegada complimentats tots els tràmits legals preceptius, la Corporació Municipal de Barcelona sorgida de les eleccions municipals celebrades el 24 de maig de 2015. Proclamar la Regidora Sra. Ada Colau Ballano com Alcaldessa electa de Barcelona, atès que la seva candidatura ha obtingut 21 vots, que és la majoria absoluta dels membres de dret de la Corporació, de conformitat amb l’article 196 b) de la Llei Orgànica del Règim Electoral General. Excma. Sra. Ada Colau, alcaldessa de Barcelona Nou consistori municipal, juny de 2015 NÚM. 18 17-6-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3287 DISPOSICIONS GENERALS Decrets de l’Alcaldia Decret. Atès el que disposen els articles 9, 13 i 26.2.d) de la Llei 22/1998 de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona, i els articles 21 i següents del Reglament Orgànic Municipal en relació a les atribucions de l’Alcaldessa, de direcció del govern i l’administració municipal i el sistema de delegacions, disposo: Aprovar la següent organització de la direcció política i administrativa de l’administració municipal, que té per finalitat possibilitar una millor direcció de la mateixa i concretar el sistema de delegacions de les atribucions de l’Alcaldessa en els diferents membres del govern executiu de l’Ajuntament de Barcelona, així com establir l’estructura general de l’administració municipal executiva: Primer. La direcció política i administrativa de l’administració municipal executiva s’estructura en les Àrees de Govern següents: 0. Alcaldia. 1. Àrea de Treball, Economia i Planificació Estratègica. 2. Àrea de Drets Socials. 3. Àrea de Drets de ciutadania, Participació i Transparència. 4. Àrea d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. Segon. Els àmbits materials, regidories i entitats vinculades que incorpora cada Àrea de Govern, a efectes de la seva direcció política i administrativa i sistema de delegacions, són el següents: 0. Alcaldia a) Àmbits materials: 0.1. Gabinet de l’Alcaldia 0.2. Serveis d’Alcaldia 0.3. Protocol 0.4. Premsa i Comunicació 0.5. Seguretat 0.5.1. Seguretat ciutadana 0.5.2. Guàrdia Urbana 0.5.3. Seguretat viària 0.5.4. Prevenció, emergències i protecció civil 0.5.5. Extinció d’Incendis i Salvament b) Queda adscrit a aquesta Àrea, a efectes de la representació de l’Alcaldia, el Comissionat següent: − Comissionat de Seguretat. 1. Àrea de Treball, Economia i Planificació Estratègica. a) Àmbits materials: 1.1. Presidència 1.1.1. Serveis i relacions institucionals i ciutadanes 1.1.2. Relacions internacionals 1.1.3. Cooperació internacional 3288 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 17-6-2015 1.1.4. Marca Barcelona 1.1.5. Gabinet de programació 1.1.6. Direcció de la representació de l’Ajuntament a l’Àrea Metropolitana de Barcelona 1.1.7. Direcció de la representació de l’Ajuntament a les entitats municipalistes 1.2. Règim Interior 1.2.1. Serveis generals 1.2.2. Òrgans de govern 1.2.3. Secretaria, Intervenció i Tresoreria 1.2.4. Serveis jurídics 1.2.5. Arxiu 1.2.6. Organització 1.2.7. Recursos humans 1.2.8. Atenció ciutadana 1.2.9. Direcció del Programa d’Actuació Municipal i Programa d’Actuació dels Districtes 1.3. Economia i Hisenda 1.3.1. Hisenda i Política fiscal 1.3.2. Pressupost i comptabilitat 1.3.3. Planificació i Direcció d’Inversions 1.3.4. Finançament 1.3.5. Patrimoni 1.4. Promoció Econòmica i Ocupació 1.4.1. Promoció econòmica de la ciutat. 1.4.2. Ocupació 1.5. Turisme 1.5.1. Promoció turística de Barcelona 1.6. Comerç i Consum 1.6.1. Comerç 1.6.2. Mercats Municipals 1.6.3. Fires 1.6.4. Consum 1.7. Sistemes d’informació i telecomunicacions 1.7.1. Administració electrònica 1.8. Coneixement i innovació 1.8.1. Tecnologies de la informació i comunicació b) Queden adscrites a aquesta Àrea, a efectes de la seva direcció política i de la representació de l’Alcaldia en el cas dels Comissionats, la Regidoria i els Comissionats següents: − Regidoria d’Ocupació, Empresa i Turisme − Comissionat de Comerç − Comissionat d’Economia Social i Cooperativa NÚM. 18 17-6-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3289 c) Queden adscrites a aquesta Àrea, a efectes de la seva direcció política, les entitats i empreses municipals següents: 1. Institut Municipal d’Hisenda de Barcelona (OA) 2. Institut Municipal de Mercats (OA) 3. Institut Municipal d’Informàtica (OA) 4. Barcelona Activa, SA 5. Barcelona de Serveis Municipals, SA 6. Cementiris de Barcelona, SA 7. Parc d’Atraccions Tibidabo, SA 8. Informació i Comunicació de Barcelona, SA 2. Àrea de Drets Socials a) Àmbits materials: 2.1. Qualitat de Vida 2.1.1. Família 2.1.2. Infància 2.1.3. Adolescència i Joventut 2.1.4. Gent Gran 2.1.5. Serveis Socials, atenció primària i assistència social 2.1.6. Consorci de Serveis Socials de Barcelona 2.1.7. Acció comunitària. Pobresa i inclusió 2.2. Igualtat 2.2.1. Dones 2.2.2. Discapacitats 2.2.3. Usos del Temps 2.3. Salut 2.3.1. Salut pública. (Inclou zoonosi) 2.3.2. Consorci Sanitari de Barcelona 2.3.3. Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona 2.3.4. Policia sanitària mortuòria 2.3.5. Programa drogodependències 2.4. Educació 2.4.1. Qualitat de l’educació 2.4.2. Consorci d’Educació de Barcelona 2.4.3. Serveis i instal·lacions educatives 2.4.4. Escoles bressol 2.4.5. Universitats 2.5. Habitatge 2.5.1. Política municipal d’habitatge 2.5.2. Consorci d’Habitatge de Barcelona b) Queden adscrites a aquesta Àrea, a efectes de la seva direcció política i de la representació de l’Alcaldia en el cas dels Comissionats, les Regidories i el Comissionat següents: Regidoria de Cicle de Vida, Feminismes i LGTBI. Regidoria d’Habitatge Regidoria d’Educació i Universitats 3290 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 17-6-2015 Comissionat de Salut c) Queden adscrites a aquesta Àrea, a efectes de la seva direcció política, les entitats i empreses municipals següents: 1. Institut Municipal de Persones amb Discapacitat. (OA) 2. Institut Municipal de Serveis Socials. (OA) 3. Institut Municipal d’Educació de Barcelona (OA) 4. Patronat Municipal de l’Habitatge (EPE) 3. Àrea de Drets de ciutadania, Participació i Transparència. a) Àmbits materials: 3.1. Participació ciutadana 3.2. Coordinació territorial. Districtes 3.3. Justícia i Drets Humans. 3.4. Transparència i govern obert 3.5. Immigració 3.6. Cultura 3.6.1. Promoció cultural 3.6.2. Equipaments culturals i fundacions 3.6.3. Consorcis culturals 3.6.4. Biblioteques 3.6.5. Normalització lingüística 3.6.6. Arxiu històric 3.6.7. Centres cívics 3.7. Esports 3.7.1. Promoció esportiva 3.7.2. Equipaments 3.7.3. Esport escolar b) Queden adscrites a aquesta Àrea, a efectes de la seva direcció política i de la representació de l’Alcaldia en el cas dels Comissionats, les Regidories i els Comissionats següents: − Regidoria de Participació i Territori − Comissionat d’Esports − Comissionat de Cultura c) Queda adscrita a aquesta Àrea, a efectes de la seva direcció política, l’entitat següent: − Institut de Cultura de Barcelona (EPE) − Institut Barcelona Esports. (OA) 4. Àrea d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat a) Àmbits materials: 4.1. Urbanisme 4.1.1. Planificació i ordenació territorial i urbanística 4.1.2. Disciplina Urbanística 4.1.3. Gestió Urbanística 4.1.4. Paisatge Urbà 4.1.5. Gestió del sòl 4.1.6. Obres 4.1.7. Llicències NÚM. 18 17-6-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3291 4.2. Infraestructures 4.2.1. Projectes infraestructurals de la ciutat i del seu entorn 4.2.2. Participació municipal en la gestió d’infraestructures la titularitat de les quals correspon a altres administracions públiques 4.3. Medi ambient 4.3.1. Educació i Participació ambiental 4.3.2. Verd urbà i platges 4.3.3. Estalvi energètic i energies renovables 4.3.4. Vigilància i reducció de contaminació 4.3.5. Neteja Urbana 4.3.6. Residus sòlids urbans 4.3.7. Cicle integral de l’aigua 4.3.8. Clavegueram 4.3.9. Manteniment i pavimentació 4.3.10. Enllumenat 4.3.11. Parcs i Jardins 4.3.12. Protecció animals (excepte la zoonosi). Centre d’Acollida d’Animals de Companyia 4.4. Programa de llicències i inspecció 4.4.1. Llicències i actuació inspectora en matèria d’obres, habitatge, activitats, medi ambient i espai públic 4.5. Mobilitat 4.5.1. Mobilitat, transport i circulació 4.5.2. Aparcaments 4.5.3. Disciplina viària. b) Queden adscrites a aquesta Àrea, a efectes de la seva direcció política i de la representació de l’Alcaldia en el cas del Comissionat, la Regidoria i el Comissionat següents: − Regidoria de Mobilitat − Comissionat d’Ecologia c) Queden adscrites a aquesta Àrea, a efectes de la seva direcció política, les entitats i empreses municipals següents: 1. Institut Municipal d’Urbanisme (OA) 2. Institut Municipal de Paisatge Urbà i Qualitat de Vida (OA) 3. Institut Municipal Fundació Mies Van der Rohe (EPE) 4. Institut Municipal Parcs i Jardins de Barcelona ( EPE) 5. Barcelona d’Infraestructures Municipals, SA 6. Barcelona Gestió Urbanística, SA 7. Barcelona Cicle de l’Aigua, SA Tercer.-Delegar en els Tinents/es d’Alcalde, Regidors/es, i Comissionats/des que s’esmenten a continuació, les atribucions de l’Alcaldessa segons el criteri, abast i règim que s’exposa en el present Decret i que comporta el seu nomenament com a responsables polítics dels diferents àmbits materials de l’administració municipal executiva: 3292 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 17-6-2015 A) Delegacions genèriques d’Àrea 1. Àrea de Treball, Economia i Planificació Estratègica. Delegació de la direcció de l’Àrea: Im. Sr. Gerardo Pisarello Prados Tinent d’Alcalde de Treball, Economia i Planificació Estratègica 2. Àrea de Drets Socials Delegació de la direcció de l’Àrea: Ima. Sra. Laia Ortiz Castellví Tinenta d’Alcalde de Drets Socials 3. Àrea de Drets de Ciutadania, Participació i Transparència Delegació de la direcció de l’Àrea: Im. Sr. Jaume Asens i Llodrà Tinent d’Alcalde de Drets de ciutadania, Participació i Transparència 4. Àrea d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat Delegació de la direcció de l’Àrea: Ima. Sra. Janet Sanz Cid Tinenta d’Alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat B) Regidories i delegacions sectorials 1. Seguretat Delegació a favor de: Sr. Amadeu Recasens i Brunet Comissionat de Seguretat 2. Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme Delegació a favor de: Im. Sr. Agustí Colom Cabau Regidor d’Ocupació, Empresa i Turisme 3. Comerç Delegació a favor de: Comissionat/da de Comerç 4. Economia Social i Cooperativa Delegació a favor de: Comissionat/da d’Economia Social i Cooperativa 5. Dona, Joventut, Gent gran, Infància i LGTBI Delegació a favor de : Ima. Sra. Laura Pérez Castaño Regidora de Cicle de Vida, Feminismes i LGTBI 6. Habitatge Delegació a favor de : Im. Sr. Josep M. Montaner Martorell Regidor d’Habitatge 7. Educació i Universitats Delegació a favor de: Im. Sr. Raimundo Viejo Viñas Regidor d’Educació i Universitats NÚM. 18 17-6-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3293 8. Salut Delegació a favor de: Comissionat/da de Salut 9. Participació i Territori Delegació a favor de : Ima. Sra. Gala Pin Ferrando. Regidora de Participació i Territori 10. Esports Delegació a favor de: Comissionat/da d’Esports 11. Cultura Delegació a favor de: Comissionat/da de Cultura 12. Mobilitat Delegació a favor de: Ima. Sra. Mercedes Vidal Lago Regidora de Mobilitat 13. Medi Ambient Delegació a favor de: Comissionat/da d’Ecologia Quart. Sens perjudici de la superior direcció del govern i administració municipals que correspon a l’Alcaldessa, les delegacions conferides s’exerceixen tot garantint els principis d’unitat de govern i coordinació i de conformitat amb el règim i condicions generals que s'indiquen a continuació: I) Les delegacions genèriques atorgades a l’apartat anterior comporten les facultats següents: − Direcció, impuls polític i seguiment dels assumptes corresponents a la seva Àrea. − Coordinació de les polítiques i assumptes corresponents a les matèries de la seva Àrea. − Disseny i elaboració, amb els regidors/es i delegats/des sectorials, dels assumptes i les qüestions que hauran de ser tractats i/o resolts pels òrgans de govern municipal. − Formulació de propostes als òrgans de govern sobre aquells assumptes que siguin de la seva competència. − Representació de l'Ajuntament de Barcelona en les matèries pròpies de la seva Àrea. − Exercici de les facultats que l’Alcaldessa els confereixi per delegació o per desconcentració, de conformitat amb l’article 13.2 de la Carta municipal de Barcelona. II) Les delegacions en regidors/es i delegats/des sectorials atorgades al punt anterior, comporten les facultats següents: − Direcció, impuls polític i seguiment dels assumptes corresponents al respectiu àmbit funcional. − Participació en el disseny, elaboració i definició de les polítiques i assumptes corresponents a les matèries de l’Àrea en què s’integra. − Formulació de propostes als òrgans de govern sobre aquells assumptes que siguin de la seva competència. − Impuls de l’actuació dels serveis municipals. − Representació de l'Ajuntament de Barcelona en les matèries pròpies del seu àmbit funcional. 3294 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 17-6-2015 − Exercici de les facultats que l’Alcaldessa els confereixi per delegació o per desconcentració, de conformitat amb l’article 13.2 de la Carta municipal de Barcelona. Cinquè. Establir que les delegacions d'atribucions de l'Alcaldia conferides en el present Decret seran efectives des del mateix dia de la seva signatura, sens perjudici de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província, en la Gaseta Municipal i en el web municipal. Barcelona, 13 de juny de 2015. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. (Ref. 1900/15) * * * Decret. En ús de les atribucions que em confereix l’article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, disposo: Primer. Delegar, a l’empara d’allò disposat a l’article 13.2 de la Carta Municipal de Barcelona, en la Comissió de Govern les atribucions següents: 1. ACTES DECISORIS I RESOLUTORIS EN MATÈRIA DE GESTIÓ I ADMINISTRACIÓ ECONÒMICA I FINANCERA: 1.1. Autorització i disposició de despeses, incloses les de caràcter plurianual, sempre que el seu import sigui igual o superior a 500.000,00 euros i no superin els 6.010.121,04 euros, IVA inclòs, llevat en matèria de subvencions, quan el seu import sigui igual o superior a 30.000,00 euros, dins els límits de la seva competència. 1.2. L’aprovació de tota classe de transferències i subvencions a organismes autònoms, entitats públiques empresarials, societats municipals de capital íntegrament municipal i participades, i consorcis participats per l’Ajuntament de Barcelona. 1.3. Aprovar, donant-ne compte al Consell Municipal, els expedients de generació de crèdits per majors ingressos i d’incorporació de romanents de crèdit; aprovar també les transferències de crèdit no atribuïdes al Plenari del Consell Municipal. 1.4. Concertar les operacions de crèdit a llarg termini previstes en el pressupost, de quantia igual o superior a 500.000,00 euros, quan el seu import acumulat, dins de cada exercici, no superi el 10% dels ingressos corrents del darrer exercici liquidat, i les de tresoreria -de quantia igual o superior a 500.000,00 euros- si l' import acumulat de les operacions vives en cada moment, incloent-hi la nova operació, no supera el 15% dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior. D'aquestes operacions se n'haurà de donar compte al primer Consell Municipal que se celebri. S’exclouen de la delegació les operacions previstes a l'article 177.5 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. 2. ACTES DECISORIS I RESOLUTORIS EN MATÈRIA DE PATRIMONI: 2.1. Adquisició de béns i drets i alliberament de càrregues i gravàmens quan el seu valor sigui igual o superior a 500.000,00 euros i no superi els 6.010.121,04 euros, impostos inclosos. 2.2. Acceptació de béns i drets a títol lucratiu, si és incondicional. 2.3. Alienacions patrimonials quan la seva quantia sigui igual o superior a 500.000,00 euros i no superi els 6.010.121,04 euros, impostos inclosos, en els supòsits següents: a) Les de béns immobles, sempre que estiguin previstes al pressupost. b) Les de béns mobles declarats de valor històric o artístic, sempre que estiguin previstes al pressupost. c) Les de béns mobles no declarats de valor històric o artístic estiguin o no previstes al pressupost. NÚM. 18 17-6-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3295 3. EN MATÈRIA D’INVERSIONS 3.1. Aprovació de les línies bàsiques de la política d’inversions i de subvencions. 3.2. Informe favorable de les actuacions inversores i de transferències de capital, i els seus projectes, qualsevol que en sigui la quantia. 3.3. Seguiment de les actuacions incloses en el Programa d’Actuació Municipal i de l’execució de les mesures de govern exposades en el Plenari del Consell Municipal. 4. EN MATÈRIA DE CONTRACTACIÓ 4.1 Adopció dels actes per a la preparació, adjudicació, formalització, i aquells derivats dels efectes, compliment i extinció dels contractes, el pressupost total de licitació dels quals sigui igual o superior a 500.000,00 euros i no superi els 6.010.121,04 euros, IVA inclòs, incloses les de caràcter plurianual si no tenen una durada superior als quatre anys, amb exclusió de les possibles pròrrogues, sempre que l'import acumulat de totes les anualitats no superi l'esmentada quantitat. 5. EN MATÈRIA DE CONVENIS I ENCÀRRECS DE GESTIÓ 5.1. Aprovar protocols, declaracions d’intencions, memoràndums, convenis de cooperació interadministrativa, convenis de col·laboració amb persones físiques i jurídiques, siguin públiques o privades, sempre que pel seu objecte no tinguin la consideració de contractes subjectes a la normativa reguladora dels contractes del sector públic, i altres documents d’idèntica naturalesa, amb independència de la seva denominació. S’exclouen de la present delegació aquells convenis l’aprovació dels quals resti atribuïda o delegada a altres òrgans municipals. 5.2. Aprovar els encàrrecs de gestió a favor dels òrgans, els organismes o les entitats públiques que pertanyen a l’Ajuntament de Barcelona, així com l’autorització, i disposició de la respectiva despesa. 6. EN MATÈRIA DE SUBVENCIONS 6.1. Aprovar les bases particulars i les convocatòries per a l’atorgament de subvencions en règim de concurrència competitiva. 6.2. Aprovar l’atorgament mitjançant acte administratiu unilateral de subvencions ordinàries i directes d’import igual o superior a 30.000,00 euros. 7. EN MATÈRIA DE PERSONAL 7.1. Aprovar l'oferta pública d'ocupació, d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel Consell Municipal. 7.2. Aprovar les bases de les convocatòries per a la selecció del personal funcionari de carrera, laboral fix i directiu. 7.3. Acordar la sanció de separació del servei dels funcionaris/es de la Corporació i l’acomiadament del personal laboral, donant-ne compte al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió que tingui. 7.4. Aprovar els organigrames funcionals de l’organització municipal. 7.5. Aprovar el dimensionament de les dotacions de llocs de treball de l’organització municipal, llevat la creació, modificació i amortització de dotacions de llocs de treball. 8. EN MATÈRIA D’OBRES, URBANISME I HABITATGE I INFRAESTRUCTURES. A) En matèria d’obres: 8.1. Aprovar els projectes d'obres ordinàries d’import- igual o superior a 500.000,00 euros i que no superin els 6.010.121,04 euros, IVA inclòs, quan no estigui atribuïda expressament la seva aprovació a cap altre òrgan municipal, organisme autònom, entitat pública empresarial o societat mercantil. 3296 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 17-6-2015 B) En matèria de planejament urbanístic i altres instruments urbanístics: 8.2 Aprovar inicialment els instruments de planejament i les seves modificacions, quan no correspongui al Consell Municipal. 8.3 Aprovació inicial de les modificacions de les Ordenances Metropolitanes d'Edificació en l'àmbit de la ciutat de Barcelona. 8.4 Aprovació i exposició al públic dels avanços de planejament de modificacions del Pla General Metropolità i del planejament derivat. 8.5 Suspendre l’atorgament de llicències en cas de planejament derivat, tant la potestativa com la que s’acorda amb l’aprovació inicial, així com les pròrrogues de les suspensions. 8.6 Aprovació inicial dels projectes d'urbanització establerts a l’article 72 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, que aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya. 8.7 Aprovació inicial dels projectes d'urbanització complementaris establerts a l'article 89.6 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, que aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya quan es disposi la seva exposició al públic. C) En matèria d'execució del planejament urbanístic: 8.8 Instruments de gestió: a) Aprovació inicial de la delimitació de polígons d'actuació urbanística no contemplada en el planejament i la seva modificació. b) Aprovació inicial de la modificació de polígons d'actuació o d'unitats d'actuació delimitades en el planejament no adaptat al Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, que aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya. c) Aprovació inicial de projectes de reparcel·lació en les seves diferents modalitats, inclosos els projectes de regularització de finques. d) Aprovació inicial del canvi de sistema d'actuació o de la modalitat corresponent en el sistema de reparcel·lació. e) Acordar l’inici dels expedients d'ocupació directa. 8.9 Expropiacions: a) Informar l’actuació d’inversió per a l’inici de les actuacions expropiatòries. b) Aprovació definitiva de les relacions de béns i drets de les expropiacions i de les ocupacions directes sempre que la competència correspongui a l’Alcaldessa. c) Aprovar els fulls d’apreuament d’import igual o superior a 500.000,00 euros i que no superin els 6.010.121,04 euros. d) Resoldre sobre la procedència o no de l’advertiment per part dels titulars de béns del seu propòsit d’iniciar l’expedient d’apreuament, amb anterioritat a que aquest es produeixi per ministeri de la llei. 8.10 En matèria de llicències d’obres: L'atorgament, denegació, modificació, revocació i anul·lació de les llicències d'obres majors de nova planta i gran rehabilitació previstes a les lletres a) i b) de l’Annex I de l’ORPIMO, la superfície total de les quals sigui superior a 20.000 m2 de sostre. 8.11 En matèria de convenis urbanístics: a) Aprovació de convenis urbanístics en matèria de planejament general i derivat. b) Aprovació de convenis urbanístics per a l’execució del planejament. c) Aprovació de convenis urbanístics en matèria d’intervenció en l’edificació i l’ús del sòl i del subsòl. d) Aprovació de convenis de col·laboració en matèria urbanística. NÚM. 18 17-6-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3297 D) En matèria d’habitatge: 8.12 Convenis i encàrrecs de gestió: a) Aprovar convenis urbanístics per a la construcció d’habitatges protegits en qualsevol de les seves modalitats, dels habitatges destinats a reallotjament d’afectats urbanístics, així com els convenis per a la rehabilitació d’habitatges la competència dels quals, per raó de la matèria, sigui de l’Alcaldia i la quantia dels quals no superi els 6.010.121,04 euros, IVA inclòs, ni els quatre anys de durada. b) Encarregar al Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona la construcció d’habitatges protegits en qualsevol de les seves modalitats i d’habitatges dotacionals. c) Declaració d’àrea de rehabilitació i conservació, d’acord amb l’establert a la Llei de l’habitatge. E) En matèria d’infraestructures: 8.13 Emetre l’informe preceptiu sobre plans i projectes sectorials i territorials d’altres Administracions públiques amb transcendència per a la ciutat. 9. PROJECCIÓ DE LA CIUTAT. 9.1. Autoritzar la participació de l’Ajuntament o dels seus ens instrumentals o vinculats, en esdeveniments nacionals, estatals, o internacionals. Segon. Establir l’obligatorietat de donar compte a la Comissió de Govern de tots els actes i acords que adoptin els òrgans dels Organismes Autònoms, Entitats Públiques Empresarials i Societats de capital íntegrament municipal dependents de l’Ajuntament en relació a les següents matèries: 1. En matèria de contractació: Els acords d’inici de l’expedient de contractació, aprovació dels plecs de clàusules i d’adjudicació dels contractes l’import dels quals sigui igual o superior a 500.000,00 euros (IVA inclòs). 2. En matèria de convenis: Els convenis de cooperació interadministrativa i els convenis de col·laboració amb persones físiques i jurídiques, siguin públiques o privades, sempre que el seu objecte no tingui la consideració de contractes subjectes a la normativa reguladora dels contractes del sector públic, i altres documents d’idèntica naturalesa, amb independència de la seva denominació, l’import del quals sigui igual o superior a 500.000,00 euros. 3. En matèria de subvencions: Els acords pels quals s’aprova concedir subvencions d’import igual o superior a 30.000,00 euros. Tercer. Atribuir la responsabilitat del compliment de l’esmentada obligació als/les Gerents, Directors/es Generals, Directors/es o òrgans assimilats dels respectius organismes, entitats i societats, els/les quals hauran de cursar l’oportuna comunicació a la Secretaria General de la Corporació, en la forma que aquesta determini, dins dels deu dies següents a la data de l’adopció del corresponent acte o acord. Quart. Establir que en els acords que la Comissió de Govern adopti en exercici de les facultats delegades en aquest decret es farà constar expressament que actua per delegació expressa de l'Alcaldessa. Aquests acords exhauriran la via administrativa, de conformitat amb l'article 52 de la llei 7/1985, de 2 d'abril i 109 de la llei 30/1992, de 26 de novembre. 3298 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 17-6-2015 Cinquè. Determinar que les delegacions d’atribucions conferides en aquesta resolució seran efectives a partir del dia de la seva signatura, sens perjudici de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província, en la Gaseta Municipal i en el web municipal. Sisè. Precisar que les disposicions del present Decret s’entenen sense perjudici de l’exercici per la Comissió de Govern de les atribucions que tant la Carta Municipal de Barcelona com el Reglament Orgànic Municipal li assignen com a pròpies. Setè. Donar compte d’aquesta resolució al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió que celebri. Barcelona, 13 de juny de 2015. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. (ref. 1896/15) * * * Decret. En ús de les atribucions que em confereix l’article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, disposo: Primer. Delegar en el Primer Tinent d’Alcalde, a l’empara d’allò disposat a l’article 13.2 de la Carta Municipal de Barcelona, les atribucions següents: 1. En matèria de recursos administratius 1.1. La resolució dels recursos administratius regulats a l'article 25.2 de la Carta Municipal de Barcelona, que s'interposin contra els actes dictats pels òrgans dels Districtes, llevat que, per raó de la matèria, hagi estat atribuïda a altres òrgans municipals. 1.2. La resolució dels recursos potestatius de reposició regulats a l'article 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, que s'interposin contra els altres actes dictats per delegació d'aquesta Alcaldia llevat que, per raó de la matèria, hagi estat atribuïda a altres òrgans municipals. 1.3. La resolució dels recursos administratius que s'interposin contra els actes dictats per desconcentració d'aquesta Alcaldia llevat que, per raó de la matèria, hagi estat atribuïda a altres òrgans municipals. 1.4. La resolució dels recursos administratius que s'interposin contra les resolucions dictades pels òrgans dels Organismes i Entitats Municipals dotats de personalitat jurídica pròpia, a excepció dels que s’interposin contra actes de gestió i inspecció tributàries i de recaptació. 1.5. La resolució dels recursos extraordinaris de revisió regulats als articles 118 i 119 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que s’interposin contra els actes dictats per delegació o desconcentració d’aquesta Alcaldia llevat que, per raó de la matèria, hagi estat atribuïda a altres òrgans municipals. 1.6. La resolució de les reclamacions prèvies a la via judicial civil i a la via judicial laboral, regulades en els articles 122 a 126 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. 2. En matèria de Patrimoni 2.1. Signar, en representació de l’Ajuntament, les escriptures o actes administratives per a la formalització de tota classe de contractes, concessions o autoritzacions, sempre i quan la signatura no s’atribueixi a altres òrgans municipals. 2.2. Aprovació de llicències per als usos comuns especials i privatius dels béns de domini públic així com la iniciació, tramitació i la resolució d’expedients sancionadors relatius a aquesta matèria, quan aquestes funcions no hagin estat NÚM. 18 17-6-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3299 delegades en altres òrgans o quan el seu exercici no correspongui estatutàriament a ens instrumentals municipals. 2.3. Contractar el lloguer d’immobles dels quals disposa la Corporació. 2.4. Concertar pòlisses d’assegurances per cobrir responsabilitat i riscs de l’Ajuntament. 2.5. Adquisició de béns i drets i alliberament de càrregues i gravàmens quan el seu valor sigui inferior a 500.000,00 euros, impostos inclosos. 2.6. Alienacions patrimonials quan la seva quantia sigui inferior a 500.000,00 euros, impostos inclosos, en els supòsits següents: a) Les de béns immobles, sempre que siguin previstes al pressupost. b) Les de béns mobles declarats de valor històric o artístic, sempre que siguin previstes al pressupost. c) Les de béns mobles no declarats de valor històric o artístic estiguin o no previstes al pressupost. 2.7. Aprovació de les agrupacions, segregacions, declaracions d’obra, divisions de propietat horitzontal, expedients de domini, actes de notorietat, represa del tracte successiu i altres operacions destinades a adequar la situació registral dels immobles i la seva realitat física. 3. En matèria d’exercici d’accions judicials 3.1. Instar davant els òrgans jurisdiccionals competents les autoritzacions per a l'entrada en domicilis i restants llocs l'accés dels quals requereixi el consentiment del seu titular, sempre que això sigui procedent per a l'execució forçosa dels actes de l'Administració municipal. 3.2. Formular els requeriments a altres administracions públiques, prèvia interposició de recurs contenciós-administratiu, i altres reclamacions que siguin procedents, d’acord amb l’article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. 4. En matèria de responsabilitat patrimonial 4.1. Sol·licitar el dictamen preceptiu de la Comissió Jurídica Assessora previst en l’article 12 del Reial Decret 429/1993, de 26 de març, dels procediments de les administracions públiques en matèria de responsabilitat patrimonial, i dels articles 8.3 i 10 de la Llei 5/2005, de 2 de maig, de la Comissió Jurídica Assessora. 4.2. Resoldre, d’acord amb els criteris establerts al Procediment per a la tramitació de reclamacions patrimonials per danys a tercers, aprovat per Decret de l’Alcaldia del 9 de desembre de 1999, i en els termes previstos en els articles 139 a 144 de la Llei de règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú, i del Reial Decret 429/1993, de 26 de març, els procediments de reclamació de responsabilitat patrimonial per danys a tercers, derivats de matèries corresponents a la seva àrea, llevat que hagi estat atribuïda a altres òrgans municipals. Segon. Establir que en les resolucions adoptades en exercici de les facultats delegades en aquest decret es farà constar expressament que s’actua per delegació de l'Alcaldessa. Aquestes resolucions exhauriran la via administrativa, d'acord amb l'article 52 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril i 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre. Tercer. Determinar que les delegacions d’atribucions conferides en aquesta resolució seran efectives a partir del dia següent al de la seva signatura, sens perjudici de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província, en la Gaseta Municipal i en el web municipal. Quart. Donar compte d’aquesta resolució al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió que celebri. 3300 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 17-6-2015 Barcelona, 13 de juny de 2015. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. (Ref. 1912/15) * * * Decret. En ús de les atribucions que em confereix l’article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, disposo: Primer. Delegar en la Quarta Tinenta d’Alcalde, a l’empara d’allò disposat a l’article 13.2 de la Carta Municipal de Barcelona, les atribucions següents: 1. En matèria d’obres: 1.1. Aprovar els projectes d'obres ordinàries d’import inferior a 500.000,00 euros, IVA inclòs, quan no estigui atribuïda expressament la seva aprovació a cap altre òrgan municipal, organisme autònom, entitat pública empresarial o societat mercantil. 2. En matèria de planejament urbanístic: 2.1. Resolucions sobre l'inici dels treballs de planejament urbanístic, quan s'escaigui, i mesures de participació. 3. En matèria d'execució del planejament urbanístic: A) Instruments de gestió. 3.1. Aprovació inicial de les bases i estatuts de les juntes de compensació o entitat urbanística col·laboradora en la modalitat de compensació per concertació. 3.2. Aprovació inicial dels estatuts de les juntes de conservació. 3.3. Aprovació inicial dels estatuts de les associacions administratives de cooperació. 3.4. Pròrroga de les exposicions al públic dels instruments de gestió o acordar- ne noves exposicions. 3.5. Aprovació inicial dels comptes de liquidació definitiva dels projectes de reparcel·lació en les seves diferents modalitats. 3.6. Aprovació d'operacions jurídiques complementàries de projectes d'execució urbanística en els supòsits de l’article 168.1 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei d’Urbanisme. 3.7. Aprovació inicial d'operacions jurídiques complementàries de projectes d'execució urbanística en els supòsits de l’article 168.2 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei d’Urbanisme. 3.8. Sotmetre a exposició al públic els projectes de bases del concurs i projectes de conveni en la reparcel·lació en la modalitat de compensació per concertació. 3.9. Sotmetre a exposició al públic els trets bàsics de la modalitat de cooperació i projecte de bases del concurs per a la concessió de la gestió urbanística integrada en la reparcel·lació en la modalitat de cooperació. 3.10. Signatura de les actes d’ocupació directa. 3.11. Acceptació de la cessió gratuïta de terrenys qualificats de vials o d'altres sistemes derivats d'expedients de llicències no descentralitzades o de la gestió urbanística. 3.12. Acceptació de la constitució de servituds i drets d’aprofitament parcial derivats de l'execució del planejament urbanístic. 3.13. Formalització dels convenis urbanístics per a l’execució del planejament. 3.14. Desnonament i llançament dels ocupants de les finques derivat d'instruments de reparcel·lació. 3.15. Recuperació d’ofici de finques municipals ocupades que es trobin en un àmbit de reparcel·lació. 3.16. Signatura d'escriptures i formalització d'actes administratius i convenis en matèria de gestió urbanística. 3.17. Ordres d'enderroc en l'àmbit d'instruments de reparcel·lació. NÚM. 18 17-6-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3301 B) Expropiacions. 3.18. Aprovació inicial de la relació de béns i drets de totes les expropiacions. 3.19. Aprovació inicial dels projectes de taxació conjunta. 3.20. Resolucions i acords en matèria d'apreuament fins a 500.000,00 euros. 3.21. Signatura de les actes de pagament i d'ocupació de totes les expropiacions centralitzades. 3.22. Desnonament i llançament dels ocupants de les finques en expropiacions centralitzades. 3.23. Ordres d’enderroc de les finques expropiades centralitzades. 3.24. Signatura de les actes de reversió. 4. En matèria de llicències d’obres: L'atorgament, denegació, modificació, revocació anul·lació i altres situacions administratives de les llicències d'obres integrades en la classe II de la Matèria referida a l'apartat 1.1.1 de la Transferència 18, que d'acord amb la normativa vigent són: − Projectes afectats per un Pla Especial d'abast de ciutat. − Projectes superiors a 2.500 m2 de sostre total. − Projectes sobre edificis, elements arquitectònics o espais inclosos individualment en els nivells de protecció A i B, en els Plans especials de Protecció del Patrimoni Històrico-Artístic de la ciutat de Barcelona o altres plans de protecció. − Projectes promoguts per operadors públics. S’exceptuen les llicències d’obres majors de nova planta i gran rehabilitació previstes a les lletres a) i b) de l’Annex I de l’ORPIMO, la superfície total de les quals sigui superior a 20.000 m2 de sostre. 5. En matèria de convenis: a) Formalització de convenis urbanístics en matèria de planejament general i derivat. b) Formalització de convenis urbanístics per a l’execució del planejament. c) Formalització de convenis urbanístics en matèria d’intervenció en l’edificació i l’ús del sòl i del subsòl. d) Formalització de convenis de col·laboració en matèria urbanística. 6 En matèria d’ordres d’execució: Adopció d’ordres d’execució en situacions extraordinàries, no derivades de procediments de protecció de la legalitat urbanística, en les matèries no transferides als Districtes. 7. En matèria de recursos administratius en els següents àmbits: urbanisme, règim d’ intervenció en les activitats (ambientals, espectacles i activitats recreatives, prostitució, habitatges d’ús turístic, centres de culte i altres activitats sotmeses a algun règim d’intervenció). 7.1. La resolució dels recursos administratius regulats a l'article 25.2 de la Carta Municipal de Barcelona, que s'interposin contra els actes dictats pels òrgans dels Districtes. 7.2. La resolució dels recursos administratius que s'interposin contra els actes dictats per desconcentració d'aquesta Alcaldia. 7.3. La resolució dels recursos potestatius de reposició regulats a l'article 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, que s'interposin contra els altres actes dictats per delegació d'aquesta Alcaldia. 7.4. La resolució dels recursos administratius que s'interposin contra les resolucions dictades pels òrgans dels Organismes i Entitats Municipals dotats de 3302 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 17-6-2015 personalitat jurídica pròpia, a excepció dels que s’interposin contra actes de gestió i inspecció tributàries i de recaptació. 7.5. La resolució dels recursos administratius interposats contra els acords de les entitats urbanístiques col·laboradores. 8. En matèria de responsabilitat patrimonial: 8.1 Resolució de les reclamacions de responsabilitat patrimonial extracontractual derivada de les actuacions realitzades per l’Àrea en matèria d’Urbanisme i Infraestructures i, en idèntiques matèries, pels organismes autònoms, entitats públiques empresarials i societats mercantils locals vinculades a l’Àrea, llevat que estatutàriament restin atribuïdes a altres òrgans. 9. En matèria de Patrimoni Cultural o béns catalogats: 9.1 Les resolucions relatives als expedients administratius sobre béns immobles inclosos en el Patrimoni Cultural Català o catalogats i sobre sol·licituds de inclusió, exclusió o canvi de catalogació, no atribuïdes a d’altres òrgans municipals. 10. En matèria de Medi Ambient: 10.1. Atorgament de llicències de canalitzacions per a l’execució d’obres a la via pública. 10.2. Atorgament d’autoritzacions a particulars per a la col·locació de fites, tanques protectores i senyals orientadors. 10.3. Potestat sancionadora: incoar, nomenar instructor i secretari i resoldre amb imposició, si escau, de la corresponent sanció, els expedients referents a: a) Infraccions tipificades a l’Ordenança d’obres i instal·lacions de serveis en el domini públic municipal. b) Infraccions tipificades als següents articles de l’Ordenança sobre l’ús de les vies i els espais públics de Barcelona: − Infraccions derivades de l’incompliment de les conductes recollides en els articles 21.4 i 21.11 en matèria de neteja. − En relació al comportament en els espais públics: article 63.1, apartat a). − En relació a la neteja dels espais públics: article 63.2, apartats b), c), d), e), f) i g). − En relació a l’incompliment d’obligacions establertes en aquesta ordenança: article 63.3, apartat c). − En matèria de residus: article 68.1. c) Infraccions tipificades a l’Ordenança del medi ambient de Barcelona, excepte les següents: − - Infraccions recollides en el Títol 4, en matèria de contaminació acústica, que son competència dels Districtes. − - Infraccions derivades de l’incompliment de les conductes recollides en els articles 23-1.2, 23-3, 25-1.3, 28-1 i 29-1, del Títol 2, en matèria de protecció de l’atmosfera, que també son competència dels Districtes. 10.4. Atorgament de permisos i llicències d’ús comú especial i d’ús privatiu per a la utilització de les platges i els parcs de la ciutat quan aquests usos derivin d’esdeveniments extraordinaris, tot això sense perjudici de les competències atribuïdes a "Parcs i Jardins de Barcelona, Institut Municipal" a qui, d’acord amb els articles 3 i 4 dels seus estatuts, continuarà corresponent l’atorgament dels esmentats permisos i llicències quan aquests usos no se’n derivin de necessitats no vinculades a esdeveniments extraordinaris. 10.5. Presidir la Ponència Ambiental Municipal. NÚM. 18 17-6-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3303 11. En matèria d’animals: 11.1. Atorgar, denegar, així com resoldre la resta de qüestions i incidències, en matèria de llicències per la tinença de gossos potencialment perillosos. 11.2. Incoar i resoldre el procediments sancionadors relatius a les infraccions competència municipal de l’Ordenança de protecció, tinença i venda d’animals, que s’indiquen a continuació: 11.2.1. En matèria de protecció dels animals: Les infraccions lleus de l’article 21.4 de l’ordenança municipal. 11.2.2. En matèria de gossos potencialment perillosos: Les infraccions lleus, greus i molt greus de l’article 53 de l’Ordenança municipal. 11.2.3. En matèria de disciplina de mercat: Les infraccions lleus de l’article 57.2 de l’Ordenança municipal. 11.2.4. La resta d’infraccions previstes a l’Ordenança municipal: Les infraccions lleus, greus, i molt greus de l’article 59. 11.3. Adoptar en les anteriors matèries les mesures de naturalesa no sancionadora que es concreten en els següents articles de l’Ordenança de protecció, tinença i venta d’animals: Article 64.3: Mesures de policia administrativa de la defensa dels consumidors i usuaris. Article 67: Comís dels animals. Article 68: Responsabilitat civil i reparació de danys als animals. Article 69: Multes coercitives 12. En matèria de Gestió de runes: 12.1 Aprovació de les característiques de materials, format, color, gramatge, senyalització, etiquetatge i codificació dels recipients de runa de fins a un m3 d’ús exclusiu a la ciutat de Barcelona, a què fa referència l’article 67-4.2.c) de l’Ordenança del Medi ambient de Barcelona. 13. En matèria de residus: 13.1 Aprovació de les característiques de materials, format, color, gramatge, senyalització, etiquetatge i codificació dels recipients de runa de fins a un m3 d’ús exclusiu a la ciutat de Barcelona, a què fa referència l’article 67-4.2.c) de l’Ordenança del Medi ambient de Barcelona. Segon. Establir que en les resolucions adoptades en exercici de les facultats delegades en aquest decret es farà constar expressament que s’actua per delegació de l'Alcaldessa. Aquestes resolucions exhauriran la via administrativa, d'acord amb l'article 52 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril i 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre. Tercer. Determinar que les delegacions d’atribucions conferides en aquesta resolució seran efectives a partir del dia següent al de la seva signatura, sens perjudici de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província, en la Gaseta Municipal i en el web municipal. Quart. Donar compte d’aquesta resolució al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió que celebri. Barcelona, 13 de juny de 2015. l’alcaldessa, Ada Colau Ballano. (Ref. 1899/15) * * * 3304 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 17-6-2015 Decret. En ús de les atribucions que em confereix l’article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, disposo: Primer. Delegar, a l’empara d’allò disposat a l’article 13.2 de la Carta Municipal de Barcelona, en el Regidor d’Ocupació, Empresa i Turisme, les atribucions següents: 1. En matèria d’hisenda 1.1. L’aprovació dels padrons de contribuents dels diferents tributs i preus públics municipals. 1.2. La signatura de les resolucions i actes en matèria de declaracions de crèdits incobrables, atribuïdes a l’Alcaldia per l’Ordenança Fiscal General. 1.3. Atorgar subvencions vinculades als tributs municipals fins a un import de 30.000,00 euros. 1.4. Resoldre els recursos administratius que s’interposin contra actes de gestió i inspecció tributàries i de recaptació. 1.5. Incoar, tramitar i resoldre, amb imposició, si escau, de les sancions que procedeixin, els procediments sancionadors en matèria tributària i en els supòsits d’incompliment dels deures i obligacions relatius als ingressos de dret públic, quan comportin sancions no pecuniàries. S’exceptuen els procediments sancionadors que determinin sancions pecuniàries i els que derivin de les actuacions de la Inspecció de la hisenda municipal. 1.6. La resolució dels expedients de reclamació de responsabilitat patrimonial per danys a tercers derivats d’actuacions en matèria de tributs municipals i altres ingressos de dret públic, i en els termes previstos en els articles 139 a 144 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i del Reial Decret 429/1993, de 26 de març, pel qual s’aprova el Reglament de procediments de les administracions públiques en matèria de responsabilitat patrimonial. 1.7. La resolució dels expedients de fraccionaments i ajornaments de deutes, amb durada superior als 5 anys, en els termes previstos als articles 65 i 82 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre general tributària, els articles 46,48, 52 i 53 del Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol, pel que es va aprovar el Reglament general de recaptació i els articles 120 a 127 de l’Ordenança fiscal general. 2. En matèria de gestió i administració econòmica 2.1. Ordenar pagaments. 2.2. Signar les actes d’arqueig. 2.3. Signar les resolucions que aprovin comptes de pagaments a justificar fiscalitzats per la intervenció municipal. 3. En matèria de promoció econòmica 3.1. Signar, en representació de l’Ajuntament, les escriptures o actes administratives per a la formalització de tota classe de contractes, concessions o autoritzacions corresponents al servei públic dels Mercats Centrals de Fruites i Verdures i del Peix. 3.2. Aprovació de llicències per als usos comuns especials i privatius dels béns de domini públic destinats als servei públic dels Mercats Centrals de Fruites i Verdures i del Peix, així com la iniciació, tramitació i la resolució d’expedients sancionadors relatius a aquesta matèria, quan aquestes funcions no hagin estat delegades en altres òrgans. Segon. Establir que en les resolucions adoptades en exercici de les facultats delegades en aquest decret es farà constar expressament que s’actua per delegació de l'Alcaldessa. Aquestes resolucions exhauriran la via administrativa, d'acord amb l'article 52 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril i 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre. NÚM. 18 17-6-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3305 Tercer. Determinar que les delegacions d’atribucions conferides en aquesta resolució seran efectives a partir del dia següent al de la seva signatura, sens perjudici de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província, en la Gaseta Municipal i en el web municipal. Quart. Donar compte d’aquesta resolució al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió que celebri. Barcelona, 13 de juny de 2015. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. * * * Decret. En ús de les atribucions que em confereix l’article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, disposo: Primer. Delegar, a l’empara d’allò disposat a l’article 13.2 de la Carta Municipal de Barcelona, en la Regidora de Mobilitat les atribucions següents: 1. En matèria de mobilitat 1.1. Incoar, nomenar instructor i resoldre imposant, si s’escau, les corresponents sancions, els expedients relatius a les infraccions en matèria de circulació i disciplina viària, quan: A. Les denúncies s’hagin formulat als indrets del municipi de Barcelona següents: – Ronda de Dalt – Ronda Nus Trinitat – Ronda del Litoral – Ronda Litoral (Mar Litoral) – Ronda del Mig – Túnel de Vallvidrera – Túnel de la Rovira – B23 Barcelona-Vilafranca – C-31 – C-33 – C-38 – Zones d’estacionament regulat amb horari limitat B. Es tracti de denúncies, respecte de les quals no es pugui determinar el Districte on s’han formulat. 1.2. Incoar, nomenar instructor i resoldre imposant, si s’escau, les corresponents sancions, els expedients relatius a les infraccions en matèria de circulació i disciplina viària quan portin associada la pèrdua de punts del permís o llicència de conduir. 1.3. Atorgament de les autoritzacions següents: - Permisos especials als camions que, malgrat superar el límit de 20 tones o 12 metres de llargària, necessitin ineludiblement circular pels trams indicats al Decret de l’Alcaldia del 2 de novembre de 2010 (BOP de Barcelona del 23-11-2010), i fixar les condicions i límits dels esmentats permisos especials. - Estacionament i parada per a transport de viatgers. - Activitats culturals, lleure i d’altres a la via pública en matèria de mobilitat. - Autorització especial per al transport de mercaderies perilloses. - Instal·lació de senyalització de circulació de vies centralitzades. - Instal·lació de protectors de guals. - Col·locació de pancartes i banderoles a la via pública. Incoar, nomenar instructor i resoldre els expedients sancionadors, d'acord amb els articles 10 del Reial Decret 1398/93, de 4 d'agost, i 2 del Decret 278/93, de 9 3306 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 17-6-2015 de novembre, sobre el procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora, per infraccions en les matèries relacionades en aquest apartat. 1.4. Incoar, nomenar instructor i resoldre els expedients sancionadors, d'acord amb els articles 10 del Reial Decret 1398/93, de 4 d'agost, i 2 del Decret 278/93, de 9 de novembre, sobre el procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora, per infraccions en les matèries que s'indiquen a continuació: - Filmacions (pel·lícules, vídeos, fotografies i gravacions televisives), quan afecti a més d’un districte o impliqui ocupació de calçada de vies de la xarxa general o d’ordenació centralitzada. - Activitats benèfiques, culturals i de lleure, incloses les proves esportives, quan afectin més d’un districte o impliquin ocupació de calçada de vies de la xarxa general o d’ordenació centralitzada. - Estacionament i circulació de vehicles especials pels seu pes, longitud i alçada. 1.5. Establir prohibicions de circulació per les vies d’àmbit de ciutat davant de situacions excepcionals. Segon. Establir que en les resolucions adoptades en exercici de les facultats delegades en aquest decret es farà constar expressament que s’actua per delegació de l'Alcaldessa. Aquestes resolucions exhauriran la via administrativa, d'acord amb l'article 52 de la llei 7/1985, de 2 d'abril i 109 de la llei 30/1992, de 26 de novembre. Tercer. Determinar que les delegacions d’atribucions conferides en aquesta resolució seran efectives a partir del dia següent al de la seva signatura, sens perjudici de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província, en la Gaseta Municipal i en el web municipal. Quart. Donar compte d’aquesta resolució al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió que celebri. Barcelona, 13 de juny de 2015. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. * * * Decret. En ús de les atribucions que em confereix l’article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, en matèria de contractació, disposo: Primer. Delegar en el Gerent Municipal l’adopció dels actes per a la preparació, adjudicació, formalització, i aquells derivats dels efectes, compliment i extinció dels contractes de caràcter plurianual, el pressupost total de licitació dels quals sigui inferior a 500.000,00 euros, IVA inclòs, sempre que la seva durada, amb exclusió de les possibles pròrrogues, no superi els quatre anys. Així mateix, es delega en el Gerent Municipal la signatura dels documents per a la formalització dels contractes, en l’àmbit de la seva competència com a òrgan de contractació per la present delegació. Segon. Delegar en l’estructura executiva que s’annexa a aquest decret, les atribucions següents: a) Adopció dels actes per a l’adjudicació dels contractes que es considerin o tramitin com a menors de conformitat amb la normativa aplicable de contractació, encara que la despesa s’imputi a dos exercicis pressupostaris. b) Adopció dels actes per a la preparació, adjudicació, formalització, i aquells derivats dels efectes, compliment i extinció dels contractes, el pressupost total de licitació dels quals sigui inferior a 500.000,00 euros, IVA inclòs, sempre que la seva durada no sigui superior a un any, amb exclusió de les possibles pròrrogues, i que la despesa no tingui caràcter plurianual. NÚM. 18 17-6-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3307 c) Resolució de la cancel·lació i/o devolució de les garanties constituïdes en els contractes en els que ostentin la condició d’òrgan de contractació i també en aquells aprovats pel Gerent Municipal. d) La signatura dels documents per a la formalització dels contractes, en l’àmbit de la seva competència com a òrgan de contractació per la present delegació. Tercer. Facultar l’estructura executiva que s’annexa a aquest decret i en l’àmbit de la competència de la Comissió de Govern com a òrgan de contractació per delegació de l’Alcaldia, de data 13 de juny de 2015, l’adopció dels actes següents: a) La signatura dels documents per a la formalització dels contractes. b) El reajustament d’anualitats i redistribució de les autoritzacions i/o disposicions aprovades, així com les anul·lacions parcials de la part de la disposició de la despesa no obligada. c) La designació del responsable del contracte i la del coordinador en matèria de seguretat i salut en l’execució de l’obra. d) L’aprovació del pla de seguretat i salut en el treball. e) L’aprovació del programa de treball. f) La cancel·lació i/o devolució de les garanties constituïdes. g) L’aprovació de la certificació final en els contractes d’obres. h) La liquidació del contracte sense saldo o amb saldo resultant a favor de l’Ajuntament. Quart. Delegar la presidència de les meses de contractació en: 1. Els/les regidors/res dels contractes inclosos en l’àmbit material de la seva àrea i aprovats pel Plenari del Consell Municipal, les seves Comissions o la Comissió de Govern. 2. L’estructura executiva i directiva que s’annexa a aquest decret, o en el Gerent Municipal independentment de quin sigui l’àmbit material, la de la resta dels contractes. Cinquè. Establir que en les resolucions adoptades en exercici de les facultats delegades en aquest decret es farà constar expressament que s'actua per delegació de l'Alcaldessa. Sisè. Determinar que les delegacions d’atribucions conferides en aquesta resolució seran efectives a partir del dia de la seva signatura, sens perjudici de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província, en la Gaseta Municipal i en el web municipal. Setè. Donar compte d’aquesta resolució al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió que celebri. Barcelona, 13 de juny de 2015. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. ANNEX ESTRUCTURA EXECUTIVA Gerent de Coordinació i Recursos Gerent de d’Ocupació, Empresa i Turisme Gerent de Presidència i Economia Gerent de Seguretat i Prevenció Gerent de Drets Socials Gerent d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat Gerent de Drets de Ciutadania, Participació i Transparència Gerent de Recursos Humans i Organització Gerents de Districte Barcelona, 13 de juny de 2015. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. * * * 3308 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 17-6-2015 Decret. En ús de les atribucions que em confereix l'article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, en matèria de gestió econòmica, disposo: Primer. Delegar en el Gerent Municipal: a) L’autorització, disposició de despeses de caràcter plurianual i /o que ultrapassin el marc del pressupost de les àrees, sectors i districtes, sempre que el seu import sigui inferior a 500.000,00 euros, IVA inclòs. b) El reconeixement d’obligacions derivades de compromisos de despesa que ultrapassin el marc del pressupost de les àrees, sectors i districtes. c) El reconeixement d’obligacions vinculades a retribucions, quotes a càrrec de l’Ajuntament als règims de seguretat social i de pensions i altres despeses de caràcter social derivades de compromisos de despeses adquirides en expedients de relacions laborals o estatutàries. Segon. Delegar en el Gerent de Presidència i Economia: a) El reconeixement d’obligacions derivades de compromisos de despesa adquirits en expedients de devolució d’ingressos indeguts. b) L’aprovació de les operacions de caràcter no pressupostari i el reconeixement de l’obligació, a excepció d’aquelles derivades de devolucions de garanties, i que no hagin estat delegades a altres òrgans. Tercer. Delegar en l’estructura executiva que s’annexa a aquest decret: a) L’autorització, disposició de despeses en el marc del pressupost de l’àrea, sector o districte, que no tinguin caràcter plurianual, i que el seu import sigui inferior a 500.000,00 euros, IVA inclòs. b) El reconeixement d’obligacions derivades de compromisos de despeses adquirides en el marc del seu àmbit material i/o territorial, i que no hagin estat delegades en altres òrgans. c) L’aprovació i el reconeixement de l’obligació de la devolució de tota classe de garanties. d) L’aprovació de les transferències de crèdit, en el marc del pressupost de l’àrea, sector o districte, que no impliquin canvi de vinculació jurídica. e) L’autorització i disposició de despeses a justificar fins al límit establert i per als fins que s’assenyalen en l’atorgament. Quart. Establir que en les resolucions adoptades en exercici de les facultats delegades en aquest decret es farà constar expressament que s'actua per delegació de l'Alcaldessa. Cinquè. Determinar que la delegació d’atribucions conferida en aquesta resolució seran efectives a partir del dia de la seva signatura, sens perjudici de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província, en la Gaseta Municipal i en el web municipal. Sisè. Donar compte d’aquesta resolució al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió que celebri. Barcelona, 13 de juny de 2015. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. ANNEX ESTRUCTURA EXECUTIVA Gerent de Coordinació i Recursos Gerent de d’Ocupació, Empresa i Turisme Gerent de Presidència i Economia Gerent de Seguretat i Prevenció Gerent de Drets Socials NÚM. 18 17-6-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3309 Gerent d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat Gerent de Drets de Ciutadania, Participació i Transparència Gerent de Recursos Humans i Organització Gerents de Districte Barcelona, 13 de juny de 2015. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. 3310 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 17-6-2015 CARTIPÀS Decret. D'acord amb el que estableix l'article 14 de la Carta Municipal de Barcelona, disposo: disposo: Nomenar Tinents/es d'Alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, els/les Regidors/es següents: Im. Sr. Gerardo Pisarello Prados Primer Tinent d'Alcalde Ima. Sra. Laia Ortiz Castellví Segona Tinenta d'Alcalde Im. Sr. Jaume Asens Llodrà Tercer Tinent d'Alcalde Ima. Sra. Janet Sanz Cid Quarta Tinenta d’Alcalde Barcelona, 13 de juny de 2015. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. (Ref. 1891/15) * * * Decret. D’acord amb el que preveu l’article 15 de la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona i vist l’article 1.3 b) de la Llei 1/2006, de 13 de març, que regula el Règim especial del municipi de Barcelona, disposo: Primer. Nomenar membres de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona els/les regidors/es següents: Ima. Sra. Ada Colau Ballano Im. Sr. Gerardo Pisarello Prados Ima. Sra. Laia Ortiz Castellví Im. Sr. Jaume Asens Llodrà Ima. Sra. Janet Sanz Cid Im. Sr. Raimundo Viejo Viñas Ima. Sra. Gala Pin Ferrando Im. Sr. Agustí Colom Cabau Ima. Sra. Laura Pérez Castaño Ima. Sra. Mercedes Vidal Lago Im. Sr. Josep Ma. Montaner Martorell També assistirà a les sessions de la Comissió de Govern el Gerent Municipal. Segon. Establir la periodicitat setmanal de les sessions ordinàries de la Comissió de Govern, fixant com a dia i hora per a la seva celebració els dimecres a les 10 hores. Tercer. Donar compte de la present resolució al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió que celebri. Barcelona, 13 de juny de 2015. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. (Ref. 1892/15) * * * Decret. En ús de les facultats atribuïdes a l'Alcaldia per l’article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, disposo: Designar Regidor/a de Districte en cadascun dels àmbits territorials següents: Ima. Sra. Gala Pin Ferrando Districte de Ciutat Vella Im. Sr. Agustí Colom Cabau Districte de l'Eixample Im. Sr. Jaume Asens Llodrà Districte de Sants-Montjuïc Ima. Sra. Laura Pérez Castaño Districte de les Corts Im. Sr. Gerardo Pisarello Prados Districte de Sarrià-Sant Gervasi Im. Sr. Raimundo Viejo Viñas Districte de Gràcia Ima. Sra. Mercedes Vidal Lago Districte d'Horta-Guinardó Ima. Sra. Janet Sanz Cid Districte de Nou Barris Ima. Sra. Laia Ortiz Castellví Districte de Sant Andreu Im. Sr. Josep Maria Montaner Martorell Districte de Sant Martí Barcelona, 13 de juny de 2015. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. (Ref. 1893/15) NÚM. 18 17-6-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3311 Decret. En ús de les facultats atorgades a aquesta Alcaldia per l'article 13 de la Carta Municipal de Barcelona i el que determinen els respectius Estatuts dels diferents Instituts i Entitats Públiques Empresarials, designar: Designar com a Presidents/es i Vicepresidents/es dels òrgans de govern dels Organismes Autònoms Municipals i Entitats Públiques Empresarials, les persones que s'assenyalen a continuació: Institut Municipal d'Informàtica President: Im. Sr. Gerardo Pisarello Prados Vicepresidenta: Ima. Sra. Gala Pin Ferrando Institut Municipal d'Hisenda President: Im. Sr. Agustí Colom Cabau Institut Municipal d'Educació Presidenta: Ima. Sra. Laia Ortiz Castellví Vicepresident: Im. Sr. Raimundo Viejo Viñas Institut Municipal de Mercats President: Im. Sr. Agustí Colom Cabau Institut Municipal del Paisatge Urbà i Qualitat de Vida Presidenta: Ima. Sra. Janet Sanz Cid Vicepresident: Im. Sr. Josep Ma. Montaner Martorell Institut Municipal de Parcs i Jardins Presidenta: Ima. Sra. Janet Sanz Cid Institut Municipal d'Urbanisme Presidenta: Ima. Sra. Janet Sanz Cid Vicepresident: Im. Sr. Josep Ma. Montaner Martorell Institut de Cultura President: Im. Sr. Jaume Asens Llodrà Vicepresident: Im. Sr. Raimundo Viejo Viñas Institut Municipal de Persones amb Discapacitat Presidenta: Ima. Sra. Laia Ortiz Castellví Patronat Municipal de l'Habitatge President: Im. Sr. Josep Ma. Montaner Martorell Institut Barcelona Esports President: Im. Sr. Jaume Asens Llodrà Vicepresident: Im. Sr. Raimundo Viejo Viñas Institut Municipal de Serveis Socials Presidenta: Ima. Sra. Laia Ortiz Castellví Fundació Mies Van der Rohe Presidenta: Ima. Sra. Janet Sanz Cid Barcelona, 13 de juny de 2015. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. (Ref. 1894/15) GASETA MUNICIPAL ISSN 1887-357X – Dipòsit legal: B-5.656-2007 Pl. Sant Miquel, s/n Es publica cada deu dies