NOTA DE PREMSA L’Oficina d’Atenció a les Empreses s’obrirà al món de l’economia social, solidaria i col·laborativa - L’aposta pel canvi de nom de l’OAE respon a la voluntat que es converteixi en un espai més plural i de referència per a les diferents tipologies d’empreses i projectes d’emprenedoria de la ciutat - L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat una procés de licitació per adjudicar els serveis d’atenció inicial que es presten a l’Oficina d’Atenció a les Empreses, donant compliment al Decret d’Alcaldia sobre contractació responsable amb criteris socials i ambientals - Des de principis d’any, s’han atès més de 6.000 empreses i emprenedors en procés de constituir el projecte de negoci, això suposa que passen per l’OAE una mitja d’unes 900 persones al mes El nou Govern municipal ha fet una aposta perquè l’Oficina d’Atenció a les Empreses (OAE) sigui més inclusiva amb les diferents tipologies d’empreses i més propera a altres economies com les col•laboratives, cooperatives, socials i solidàries, societats laborals i projectes d’emprenedoria col·lectiva. Amb aquesta visió més àmplia del món empresarial, recentment, s’ha canviat el nom de l’espai, què es coneixia com a Oficina d’Atenció a l’Empresa, i a la vegada s’ha obert un concurs per adjudicar la prestació dels serveis que s’hi donen. El regidor d’Ocupació, Empresa i Turisme, Agustí Colom, ha destacat que “es vol ampliar l’espectre d’empreses ateses per l’Oficina, no només que s’atenguin societats sinó cooperatives, economies socials, fundacions” i a la vegada “fer un procés de licitació correcte amb un concurs obert, lliure i transparent perquè s’hi presentin els empreses interessades a prestar el servei, on s’acreditin requisits i es valorin les ofertes rebudes”. Procés obert per adjudicar el servi d’atenció inicial D’acord amb els criteris de transparència i de pública concurrència que impulsa l’Ajuntament de Barcelona, s’ha iniciat un procés obert de licitació per adjudicar la prestació dels serveis d’atenció inicial de l’Oficina d’Atenció a les Empreses. Des de la posada en marxa de l’OAE, a l’octubre de 2014, i fins a finals d’aquest any, la Cambra de Comerç de Barcelona és l’encarregada de prestar el servei de Front Office de l’oficina, en el marc d’un acord amb l’anterior govern. La previsió és que el contracte amb l’empresa guanyadora del concurs obert s’iniciï a partir de gener de 2016 i tingui una vigència d’un any amb possibilitat de pròrroga d’un any més. El pressupost màxim de licitació és de 350.000 euros anuals (IVA inclòs), pressupost que permet redimensionar el servei per ajustar-lo a les necessitats detectades durant el seu funcionament. Així mateix, tenint en compte el Decret d’Alcaldia sobre contractació responsable amb criteris socials i ambientals, s’estableixen una condicions segons les quals l’empresa licitadora haurà de destinar, com a mínim, un 5% de persones amb dificultats d’inserció al mercat entre la plantilla de treballadors que duguin a terme les tasques establertes al contracte i un altre 5% del pressupost dedicat a la subcontractació a empreses titulars de Centres Especials de Treball i/o Empreses d’Inserció. També es contempla l’opció de destinar almenys un 10% a una de les dues alternatives. Un espai per impulsar l’activitat econòmica i la competitivitat empresarial L’Oficina d’Atenció a les Empreses de Barcelona Activa, aglutina, en un mateix espai físic, tots els recursos que les empreses necessiten per ser més competitives i poder generar ocupació a la ciutat. En aquest sentit, s’hi ofereix una cartera de serveis en àmbits estratègics: constitució, finançament, cerca de treballadors, internacionalització, transmissió empresarial, assessorament empresarial, innovació, localització i aterratge d’empreses estrangeres i, per últim, informació i tràmits municipals. Entre gener i octubre d’aquest any, s’han atès des de l’OAE un total de 2.560 empreses i 3.521 emprenedors en procés d’iniciar una activitat econòmica. Així doncs, passen per aquest espai ubicat a la planta baixa de l’edifici MediaTIC (c/ Roc Boronat, 117) prop de 900 persones al mes. A través del punt PAE (Punt d’Atenció a l’Emprenedor) ubicat a l’Oficina d’Atenció a les Empreses, s’han creat, al llarg d’aquest any, 446 empreses, de les quals 228 són Societats Limitades i 218 s’han constituït com a Empresaris Individuals. El PAE de Barcelona Activa és des del que es realitzen més constitucions telemàtiques a Catalunya i l’informe “Doing Business en España 2015”, reconeix el model combinat de tramitació i assessorament. Des de principis d’any, 142 emprenedors i empreses que han comptat amb l’assessorament i el suport del experts en finançament, han aixecat 37,1 milions d’euros, en conjunt, de capital bancari (56%), públic (27%) i privat (15%). Mitjançant el Servei de Cerca de Treballadors de l’OAE, s’han atès més de 1.300 empreses amb necessitat d’incorporar nous treballadors als seus equips. En el que portem d’any, s’ha facilitat la inserció de 735 persones. Així mateix, des del Servei d’Informació i Tràmits municipals de l’oficina, s’han pogut resoldre consultes tècniques i sobre plans d’usos a un total de 523 empreses i més de 2.600 emprenedors en procés d’iniciar l’activitat empresarial. Servei de premsa de l'Ajuntament de Barcelona http://www.bcn.cat/premsa