~ Ajuntament ... de Barcelona Districte de Ciutat Vella BASES REGULADORES PER CONCORRER AL CONCURS D'ATORGAMENT DE LLICÈNCIES A L'AVINGUDA PORTAL DE L'ÀNGEL ANY 2013. En compliment de L'Ordenança de l'ús de les Vies i Espais Públics de Barcelona en el seu art. 44 que fa referència al procediment de concurrència en la demanda de llicències per tal de garantir l'objectivitat, la publicitat i la concurrència es proposa a les associacions interessades, amb els seus corresponents projectes i d'acord amb la normativa de regulació, concórrer a aquest concurs d'atorgament de llicències amb la finalitat d'organitzar activitats de venda no sedentària o altres activitats al Portal de l'Àngel durant l'exercici 2013, amb l'excepció dels següents períodes: - La primera setmana del mes de gener de 2013. - Les setmanes de la festivitat de la Mercè, en funció del calendari de festes. - La darrera setmana del mes de desembre. El resultat del concurs establirà la relació d'associacions que podran optar a organitzar activitats a l'Avinguda Portal de l'Àngel. Les Associacions obtindran una puntuació que marcarà l'ordre de preferència per triar les dates de les activitats, segons calendari de quinzenes (14 dies naturals) aprovat pel Districte de Ciutat Vella (Annex I d'aquestes Bases). L'assignació de les dates disponibles a les associacions es farà mitjançant una sessió pública en la seu del Districte (Plaça Bonsuccés, 3). En el cas d'empat entre associacions, durant la mateixa sessió es procedirà al desempat per sorteig. En el cas que hi hagi més sol·licituds que quinzenes disponibles les associacions o entitats que no hagin obtingut puntuació suficient per accedir a l'assignació de dates romandran en una borsa de reserva. Les associacions o entitats que hagin obtingut assignació de dates per organitzar activitats disposaran de 48 h des de la data de l'assignació per presentar, si aixl ho decideixen, la renúncia per escrit al Districte de Ciutat Vella, segons s'especifica en el punt 5.3 d'aquestes bases reguladores. En el cas que es doni més d'una renúncia i existeixi més d'una associació en la borsa de reserva, en el decurs de les següents 24h el Districte convocarà als integrants de la borsa de reserva per procedir a l'assignació de les dates resultants de les renúncies segons puntuació i ordre de preferència obtingut en la fase de concurs. Un cop s'atorguin les dates restants la borsa de reserva restarà inactiva i es procedirà a la publicació del calendari definitiu d'activitats. Per garantir el dret d'oportunitat les associacions optaran a organitzar una activitat col·lectiva per any. Només, en el supòsit que totes les associacions admeses en el concurs organitzin una activitat comercial i restin quinzenes vacants, les Associacions, seguint l'ordre de puntuació obtinguda en el concurs, podran ser convidades durant la sessió d'assignació pública a acceptar o renunciar a l'organització d'una segona activitat. L'organització d'una segona activitat es farà complint l'art. 6è de la normativa espedfica quant al nombre total de llicències màximes per persona i any. Les associacions vetllaran per donar oportunitats de manera objectiva a tots els artesans i/o ,," -~ m G>? comerciants associats. En el cas que hi hagi més sol·licituds d'associats per participar al mercat~ ~~\':.... ,~ . ( ,o ~Bare/~> ~ Ajuntament • . de Barcelona Districte de Ciutat Vella que nombre de parades disponibles, i sempre que els associats (artesans o firaries) compleixin els requisits exigibles a la normativa específica i a les bases reguladores, l'Associació, podrà demanar la presència del Districte de Ciutat Vella per organitzar un sorteig intern, segons art. 23 de la normativa de regulació. La proposta presentada al concurs és la base que sosté la valoració del projecte i per tant la seva qualificació. Per aquest motiu, en la fase de tramitació de llicències no s'admetrà canvis o actualitzacions que modifiquin substancialment la proposta inicial en més d'un 20% (punt 3.3 i 3.3.1) sense justificació. En aquests casos, es considerarà que desvirtua la valoració obtinguda en el concurs, i podrà ser motiu d'invalidació de la proposta col·lectiva i de penalització per a properes edicions. Un cop resolt el concurs els resultats es faran públics al web del Districte i al taulell d'anuncis (Ramelleres, 17, pl. baixa). Posteriorment, tècnics del Districte contactaran amb les associacions participants: -Per convocar la sessió pública d'assignació de les dates. 1. Condicions Prèvies de les Associacions per participar en el concurs, atorgament de llicències per a la venda no sedentària i/o altres activitats a l'Av. Portal de l'Àngel 1.1. Coneixement i compliment de la Normativa de Regulació. 1.2. Coneixement i compliment de les Bases Reguladores per al concurs d'atorgament de llicències. 1.3. Presentar sol·licitud entrada per registre en el termini establert, on l'Associació coneix i accepta les bases reguladores del concurs i la normativa que regula les activitats de venda no sedentària i/o altres activitats al Portal de l'Àngel, i que complint els requisits exigibles vol concórrer al concurs d'atorgament de llicències. La sol·licitud s'acompanyarà de la documentació requerida i detallada en aquestes bases, organitzada amb dos sobres diferenciats: o Sobre núm. 1: Documentació administrativa o Sobre núm. 2: Projecte • A la part exterior dels sobres hi haurà de constar el nom de l'associació. I 2. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA (sobre núm.l) 2.1. Presentació dels Estatuts de l'Associació degudament registrats al departament corresponent de la Generalitat de Catalunya. 2.2. Poders o delegació del representant per actuar en nom de l'Associació. 2.3. Presentar la configuració de la junta actualitzada i signada pel secretari. (<'en t 2.4. Còpia de l'acta de la darrera Assemblea celebrada . .....,'li.¿;. ~ e: t:Y~~ ~ .':::1 ; ¡X·¡?:."<>;' ~ Ajuntament··· de Barcelona Districte de Ciutat Vella 2.5. Presentar còpia del NIF de l'Associació. 2.6. Certificat negatiu de deute amb l'Ajuntament de Barcelona emès per Hisenda Municipal. 2. 7. Aportació, si s'escau, de la normativa de funcionament intern de l'Associació. I 3. PROJECTE El projecte constarà com a màxim de 3 dossiers enquadernats, o d'l sol dossier enquadernat i dividit en tres apartats, seguint les següents indicacions: 3.1. Dossier Presentació Projecte. 3.1.1. Definició del projecte. La informació mínima que contindrà serà: A. Presentació de l'Associació a.l Nombre total d'associats (només nombre). a.2 Breu descripció de la trajectòria i experiències anteriors, exposicions, publicacions etc. a.3 Certificat d'Artesania Catalunya1 • B. Presentació de la proposta b.l- Especificar tipologia de l'activitat (artesà o de comerç, multisectorial o temàtic, promoció turística, promoció comercial). b.2-Especificar nombre d'operadors de la fira o activitat a desenvolupar. b.3.-Durada i horaris de l'activitat a realitzar. b.4- Objectius i públic al qual s'adreça. b.S- Descripció de serveis i/o activitats complementàries (animació, promoció, tallers divulgatius etc.). b.6 Altres: En el cas de comptar amb suports institucionals, es podrà incorporar documentació acreditativa. NOTA: En aquest apartat caldrà argumentar i aportar totes les acreditacions vinculades a millorar la puntuació segons els criteris de valoració (Annex 3 de les bases). 3.2. Dossier documentació Tècnica: Ha de contemplar la següent informació: 3.2.1. Disseny de les parades, on s'aporti la certificació i homologació dels materials. 3.2.2. Descripció de l'ocupació de les parades amb plànol de situació de la zona. 3.2.3. Nombre total de parades de la fira i mides de cadascuna. 3.2.4. Projecte legalització instaHació elèctrica segons normativa. 3.2.5. Descripció altres serveis obligatoris: seguretat, neteja. 3.2.6. Pòlissa de responsabilitat civil. 1 En el cas que es tracti d'una Associació d'Artesans que organitzi un mercat artesà, Fira-mercat o mostra artesania, I' Associació haurà d'estar registrada en el registre d'associacions artesanes d'Artesania Catalunya, i caldrà que aporti el Certificat emès per aquesta institució on expressi el nombre d'artesans amb el carnet professional vigent Pàgina 3 de 13 dl~ Ajuntament·· de Barcelona Districte de Ciutat Velin Només per a les activitats de venda no sedentària: 3.3. Presentació dossiers individuals. 3.3.1. En primera instància es presentarà una relació nominal (només dels associats que participaran en l'activitat i/o possibles suplents, o convidats). Segons el següent model: Nom Cognoms DNI Adreça-telèfons-mail Vinculació (Associat// canvi// convidat) (. .. ) 3.3.2. A continuació s'aportarà la presentació individual de cada participant amb un màxim de tres pàgines (només a una cara) per persona. Amb el següent ordre i informació: 1. Dades personals: còpia DNI o similar (cara i dors). 2. Currículum on consti: trajectòria, productes que ven, tècnica que utilitza, si procedeix incorporar el carnet d'artesà professional2• 3. Fotografies (4 per foli a cara i dors). NOTA IMPORTANT: - No es tindrà en compte cap document ni suports solts que no estiguin incorporat al propi dossier. -Tots els documents han d'estar vigents. - Les fotocòpies o documents que s'aportin hauran de ser perfectament llegibles. - Recordem que segons la normativa de concurs de l'any 2013: L'associació serà l'encarregada d'informar als artesans participants a la fira que només es podran presentar al concurs com a màxim en dues associacions. En cas de que l'artesà es presenti a mes de dues associacions aquest quedarà immediatament exclòs de totes i no podrà participar al concurs. I 4. Criteris de valoració Interns d'adjudicació de l'espai per projecte S'estableixen tres àmbits de valoració: Entitat, Activitat i valors d'interès general (segons desglòs annex 11) '(('e n t ....~. .¿;. "-~ 2 A efectes de puntuacions globals només es tindrà en compte el certificat aportat per l'Associació i emès e é:Yr~~"'\ ')per Artesania Catalunya. .:.S.. . '> .,, assignació, per a renunciar-ne. Transcorregut aquest període la renuncia a la o. . @~ ~r , .... ~ ):;/ ~fi] Pàgina 5 de 13 .&a rc~\0 Ajuntament ·· · de Barcelona Districte de Ciutat Vella - Representant acreditat, docent de centre d'ensenyaments artístics o representant d'entitat vinculada al foment de les arts (p.e representant de l'escola Massana o del Foment de les Arts decoratives o similars). - Representant FAAOC (Federació Associacions artesanals de Catalunya) o persona en qui delegui **En el cas d'empat el/la president/a de la mesa tindrà el vot de qualitat. 7.2. El dictamen emès per la Comissió de Valoració serà determinant i tindrà un caràcter vinculant de forma que qualsevol al·legació que es pugui presentar contra el mateix, no desvirtuarà el seu contingut. js. FASES DE LA CONVOCATÒRIA 1. Aprovació de les bases reguladores. 2. Convocatòria pública del concurs. Publicació anunci en la Web de l'Ajuntament. 3. Recollida prèvia de la documentació: normativa i bases de regulació. 4. Presentació de sol·licituds i de documentació administrativa, tècnica i projecte . S. Publicació de les associacions admeses al taulell d'anuncis i web del Districte. 6. Convocatòria sessió pública d'assignació de les dates i celebració de sorteigs en cas d'empat de puntuació entre associacions. 7. Publicació llistes definitives i del calendari de fires i activitats 2013. 8. Tramitació de llicències col·lectives a les associacions i individuals dels expositors segons calendari d'activitats aprovat per al 2013, i amb un mes d'antelació a la data prevista. I 9. TRAMITACIÓ LLICÈNCIES D'OCUPACIÓ VIA PÚBLICA Un cop resolt el concurs i assignades les activitats I fires per al 2013, les Associacions o entitats hauran de presentar-se amb un mes d'antelació al Districte de Ciutat Vella per a la tramitació de la llicència i, si s'escau, per actualitzar la informació i aportar la documentació necessària. Les associacions que tinguin assignades dates de muntatge al Juliol i l'Agost hauran d'entregar aquesta documentació abans del dia 15 de juny. En el cas d'activitats de venda no sedentària, serà necessari aportar: 1. Una fotografia actual mida carnet, amb nom i cognoms al dors de cadascun dels participants a la fira. 2. Certificat negatiu de deute amb l'Ajuntament de Barcelona emès per Hisenda Municipal de cadascun dels participants a la fira. 3. La relació nominal actualitzada dels artesans titulars que finalment muntaran i de la persona suplent de cada artesà (punt 3.1.1). Segons el següent model: Nom Cognoms DNI Adreça-telèfons-mail Vinculació (Associat l/ suplent de: I I convidat) ..,,. >' o- .. Pàgina 7 de 13 é Ajuntament • . de Barcelona Districte de Ciu tnt Velin 4. Si s'escau, dossier individual de les modificacions o noves incorporacions segons especificacions punt 3.4 de les Bases, i no aportats en la fase de concurs. Barcelona, setembre de 2012 Pàgina 8 de 13 CliP Ajuntament. de Barcelona Districte de Ciutat Vella ANNEX I: Calendari 2013 per a les activitats autoritzades a l'avinguda Portal de l'Àngel. ANNEX 11: Detalls puntuacions criteris de valoració. r Pàgina 9 de 13 Ajuntament ..d e Barcelona Districte de Ciutat Vella ANNEX 11: PUNTUACIÓ CRITERIS VALORACIÓ PUNTUACIÓ CRITERIS VALORACIÓ VINCULATS A L1ENTITAT CRITERIS SUBJECTIUS COL·LEGIATS CRITERIS CRITERIS OBJECTIUS MESA 1 punt assignat per trajectòria, en 1.1.-ANTIGUITAT I Fins a 4 punts. funció del coneixement subjectiu i TRAJECTÒRIA. FINS UN 0'5 punts per any (segons data constitució objectiu {dossier de presentació) MÀXIM DE S PUNTS estatuts Associació) independentment de l'antiguitat. ~100 ass.= 4 1 punt assignat per representativitat i 1.2-REPRESENTATIVITAT 50 a 99 ass. = 2 trajectòria, en funció del coneixement DE L'ENTITAT. FINS A S 26 a 49 ass. = 1 subjectiu i objectiu (dossier de PUNTS 13 a 25 ass.= 0,5 presentació) independentment de la O a 12 ass. = O representativitat numèrica. Fins a 1 punt per aquelles associacions -Activitat I seu al Dte.= 4 1.3-RELACIONS AMB que malgrat no tenir ni seu, ni la seva -Activitat al Districte= 3 TERRITORI. FINS UN activitat principal al Dte. tenen una - Seu al Districte = 2 MÀXIM DE S PUNTS contrastada vocació d'interrelació amb (Activitats degudament acreditades) el territori sigui ciutat, pars etc. 1.4-ENTITATS SENSE ÀNIM -Sense ànim lucre= 3 LUCRE. FINS UN MÀXIM DE No procedeix. -Amb ànim de lucre= O 3 PUNTS -Administració local, autonòmica, estatal o europea= 4 1.S-DEMANDES Fins a 1 punt col·legiat per la finalitat és -Instituts o organismes de l'Adm. = 3 INSTITUCIONALS a dir pel grau d'interès públ ic, amb - Empreses mixtes Adm/privada = 2 D'INTERÈS PÚBLIC. FINS UN independència del tipus d'institució o - Convenis de CoHaboració entre públic. o MÀXIM DE S PUNTS ens que ho sol·licita. públic/privat= 1 -Amb suport acreditat de l'Adm.= 0,50 TOTAL 23 PUNTS Pàgina 11 de 13 CliP Ajuntament • . de Barcelona Districte de Ciutat Vella PUNTUACIÓ CRITERIS VALORACIÓ VINCULATS A L'ACTIVITAT CRITERIS SUBJECTIUS CRITERIS CRITERIS OBJECTIUS COL·LEGIATS PER LA MESA Criteris d'innovació en el projecte: Innovació tècnica en les instaHacions amb criteris 2.11NNOVACIÓ I estètics o artfstics, de presentació, mediambientals (llums leds o baix consum): QUALITAT -FINS 5 PUNTS- d'imatge corporativa : 1 PUNT d'originalitat del l'oferta: 4 PUNTS Certificat d'Artesania Catalunya on s'expressi el nombre d'artesans amb el carnet artesà professional vigent i s'acrediti que és una fira d'artesania temàtica o multisectorial reconeguda 2.2 ESPECIALITZACIÓ per aquesta institució: ARTESANA -TOTAL 5 No procedeix. - 100% participants amb carnet artesà PUNTS- professional =S -50% participants amb carnet artesà professional = 2,5 - Menys del SO% = O Per facilitar pagament amb targeta crèdit 100% Altres propostes que es puguin operadors: 2 PUNTS, 50% operadors: 1 PUNT ( i considerar una mil 2 lo .3 ra M d IL e L l O se R r A v S e E i R a V EIS proporcionalment), Promocions i descomptes l'usuari (activitats USUARI-TOTAL 5 PUNTS- especials als clients: 1 PUNT, Informació al complementàries, tallers, etc.): consumidors (preus, procedència gènere, altres: 1 1 PUNT PUNT. TOTAL 4 PUNTS Elements estètics del projecte i la minimitz T a ~ c C ió N I d C e A l ' im 2 p .4 a c Q t U e A a L m IT b A T Certificació instaHació elèctrica. 0,5 punt. l'entorn, millora ser P v R e O is J E o C bl T ig E a - T to O ri T s A L 2 PUNTS Certificació instaHacions 0,5 TOTAL 1 PUNT o criteris mediambientals en les lnstaHacions tècniques = 1 punt Associacions o entit 2 a . t 5 s .- s A e N n T se IG UITAT- Fins a 4 punts. Computarà 1 punt per cada fira tradició d'activitats en el Districte TRAJECTÒRIA ACTIVITAT- realitzada en el Portal de l'Àngel i, degudament però de solvència i trajectòria TOTAL 4 PUNTS acreditada, en els darrers S anys. contrastada = 1 punt 2.6.-INTER~S PER CIUTAT O Finalitat pública o s D o IS c T ia R l I f C in T s E a - T 2 O TAL 2 punts. PUNTS- Fins a 10 punts. Es valorarà amb més puntuació les activitats de mfnima durada i proporcionalment es restaran punts a mida que 2.7.- DURADA ACTIVITAT- incrementi la durada. TOTAL 10 PUNTS- - 3 dies o inferior a 3 dies = 10 punts - 6 dies= S punts - 12 dies = 2,5 punts -màxim 14 dies= 1 punt TOTAL 33 PUNTS Pàgina 12 de 13 d1) Ajuntament •. de Barcelona Districte de Ciutat Vella PUNTUACIÓ CRITERIS VALORACIÓ VINCULATS A VALORS CÍVICS ... CRITERIS SUBJECTIUS COL·LEGIATS CRITERIS CRITERIS OBJECTIUS PER LA MESA Valoració justificació de l'associació en Acreditació oficial (SOC, el projecte sobre la finalitat o objectius 3.1-PROJECTES INSERCIÓ LABORAL- FINS Barcelona Activa o similar) del mateix respecte la inserció: fins1 A 5 PUNTS- respecte al projecte d'inserció punt. Valoració subjectiva de la mesa: Fins a 3 punts fins 1 punt TOTAL: 2 Projecte de productes reciclats: 100% operadors= 2 punts, 50%=1 punt, Projecte on Valoració de la Mesa sobre aspectes de 3.2-EXPOSICIÓ PRODUCTES RECICLATS- el reciclatge de materials és el reciclatge introduïts en el projecte : FINS A 2,5 PUNTS principal material utilitzat en fins 0,50 PUNTS. l'elaboració dels productes finals: 100% operadors 1 punt Activitats proposades per ens o associacions que la seva Valoració de la mesa d'aspectes del 3.3-SOSTENIBILITAT I RESPECTE AL MEDI finalitat principal és la projecte que contemplin valors AMBIENT -FINS A 2,5 PUNTS preservació del medi ambient, mediambientals, Fins 2 PUNTS. fins a 0,5 PUNTS Elements parcials del projecte que indueixin al foment del Campanyes institucionals o de la 3.4-FOMENT CIVISME I CONVIVÈNCIA- civisme i la convivència: societat civil on l'objectiu principal és FINS A 5 PUNTS- activitats complementàries el foment del civisme i la convivència: destinades a la interrelació fins a 4 punts. amb el territori: fins 1 PUNT Acreditació qualsevol ens públic que en el marc de les 3.5-PROJECTES INTERÈS GENERAL: seves competències informi Valoració de la mesa respecte l'interès EDUCACIÓ, SALUT, CULTURA, positivament sobre l'interès general de l'activitat. Fins a 2 PUNTS. TRADICIONS .. FINS A 5 PUNTS general de l'activitat -fins a 3 punts- TOTAL 20 PUNTS Pàgina 13 de 13