P ENARI S p.:¡, lO. tfó Pla de qualitat. El Ponent de Funció Publica i Qualitat, Sr. Ernest MARAGALL, presenta breument els criteris basics del Pla de millora de la qualitat dels serveis municipals dient que es tracta d'un camí ambiciós i un repte per a l'equip de govern i per al conjunt de l'organüzació; que la iniciativa es pot afrontar en bones condicions i tindra unes conseqüencies molt positives per als usuaris i receptors dels serveis municipals; que el Pla tindra una aplicació gradual i ja s'ha iniciat una primera fase d'aplicació; que el seu objectiu prioritari és establir amb rapidesa un estatut del ciutada, és a dir, tm conjunt d'especificacions, de característiques i compromisos i donar..:Jo a coneixer al ciutada; que aquest estatut ha de representar un avem; en la relació dels ciutadans amb l'Administració municipal i, alhora, expressar clarament els compromisos de l'organització municipal amb els serveis que presta perque el ciutada arribi a ten ir una visió clara d'alló que pot esperar i exigir, de manera que en aquells casos en que hi hagi un perjudici mesurable, es pugui produir una reparació, per a la qua! cosa cal formular criteris de reparació i compensació. Significa que aquest Pla demana el compronús directe, la pruticipació activa i la implicació apassionada dels directius i treballadors municipals responsables i també la participació i la corresponsabilitat deis ciutadans, que, com a usuaris deis serveis, han d'expressar la seva opinió; que d'aquestes dues mesures depen l'exit o fracas del Pla; queja hi ha una primera relació de cartes de serveis, que corresponen principalment a serveis intems de la Casa i que cornpten també amb la coHaboració d'institucions i organismes de l'funbit públic locaL En aquesta línia esmenta: els processos d'atenció al públic en les Oficines municipals; determinats aspectcs de la gestió de la Guardia Urbana; bona part de les funcions de l'lnstitut Municipal de Recaptació; determinats aspectes de les obres al carrer i la seva execució per empreses contractades per I'Ajuntan1ent, la gestió de les instaHacions olímpiques; els aparcaments a carrec de la Societat Municipal d'Aparcaments i Serveis; la gestió de pares i jardins; i també determinats compromisos de qualitat de les transports metropol itans. Remarca, finalment, que no gaire Administracions públiques tenen programes d'aquesta ambició i envergadura; i que esta en condicions de preveure una irnmediata decisió sobre la candidatura de l'Ajuntament al Premi Europeu a la Qualitat. Rtf Cl' 11/95 V 29·10107 PAG 9