S N \'(' .f.-·--.·: .M...·:: l J 1 ~,;!".!1 --' ,, :3=;·: .. · 1 ... j¡ ~. 0.. 1 "'\ ·~.• a· ~~L,. -v~ ~ ··~ L 'e• v.) 1 ·,~ \.) 1 .·¡ Projecte de I'Escola iversitaria d'Enginyeria Tecnica ln ustrial ~de arcelona al Campu del BesOs w Ajuntament ·~· de Barcelona Barcelona, 27 de maig de 2005 1. 1 Campus el BesOs &' s::1 ; -a < . ~ • . Q. ::1 • N ,, .... VERSIT"'-r"" ' 6• El Campus ha de ser un espai on es co.,.~"-~o,. / A '- - AO~ 1\.~ . . "" .¡...r., 1 -·~ e~ desenvolupin, de manera .-'»." ->.O··' t' ". 1>~ c.o·· _..¡. - . interrelacionada, activitats de docencia, ·~ V ~ ? ~ ~· -~ -·. ~. .. .... . ~it recerca i activitats empresarials / --~.;~- ' ~:"'- relacionades amb alguns ambits o vectors específics del coneixement, EMPRESES Producció ----+ TEI"U TOIU, amb una ---~ .... ~ ..... Ju::dora ~~· !4.. . c}o .~ U..l e '"t\.. o"tt..: 'l'o_.. ~·~e~ • r::: ~ "ti • +to-'». O'. c,O~ .o. •E "->, ~~ '> >• •r::: Objectius: 8 Convertir un espai urba en un poi del coneixement -un medí innovador- que sigui capa~, pel seu esperit i capacitat emprenedora, de contagiar i estendre's a la resta de Catalunya i de I'Euroregió, i que sigui un mirall de creació de coneixement, de transferencia i la seva conversió en innovació en l'ambit internacional. Esdevenir una de les arees geografiques de referencia en la nova societat del coneixement 2. L'abast territorial: I'Euroregió Tolosa de Llenguadoc Saragossa Palma de Mallorca Espai economic més d-inamic del sud d'Europa En un radi de 350 km al voltant de Barcelona A' rea regional de 16 milions de persones Porta d'entrada d'Europa des del Sud 3. Els vectors ae co ·xement (i) Definits a partir del potencial productiu del teixit empresarial catala i de les arees de coneixement més potents en l'ambit academic i també del posicionament institucional (UE, Estat Espanyol, Generalitat de Catalunya) en els seus respectius programes de recerca En l'estadi actual de definició del projecte, els VECTORS DEL CONEIXEMENT considerats són: 4t VECTOR TECNOLOGIES DE L'ENERGIA Clusters de VECTOR TECNOLOGIES PER A LA MOBILITAT coneixement VECTOR TECNOLOGIES DE L'AIGUA e VECTOR ARQUITECTURA, URBANISME 1 EDIFICACIÓ • ls vectors de neixement (ii) Cada vector ha de donar productes i serveis en: , FORMACIO: bachelors, masters formació continuada, formació de post grau, doctorat, formació a mida a l'empresa RECERCA: basica aplicada, transferencia de tecnologia, serveis a la i nd ústria INNOVACIO: Capital llavor, empresa per coneixement centrífug (spin off), incubadores d'empresa, Escala de la Innovació ACTIVITAT EMPRESARIAL: centres mixtes, centres de recerca empresarial, centres empresarials vinculats 4. 'Eis eixos transversals Aporten valor afegit als productes del Campus en docencia, recerca, serveis, producció industrial i transferencia de tecnolog ia: S'han definit 3 eixos transversals Innovació i Emprenedoria Gestió del coneixement i aprenentatge en medi virtual Ciencies socials, humanitats i responsabilitat social corporativa (RSC) ,. • La sostenibil~tat co a e1x ertebrador Els valors que connecten els vectors de coneixement, els eixos transversals i la configuració del Campus queden resumits en el concepte de sostenibilitat, definit com un enfocament multi disciplinar que permeti superar els límits i els desequilibris produ'its per !'actual model de desenvolupament i els reptes que planteja (pobresa, fam, noves tecnologies, pau, problemes ambientals, diversitat cultural, can vi climatic ... ), avan~ant cap a l'equilibri entre el desenvolupament economic, social i ambiental ~'\.b 0~~ energta '\. '\.~~ ~e :\.~ \~ ft:-<:P~ ~~$"'-"' Arquitectura, 'fl..t,~ , ~1;<' urbanisme I ~"'(~ ~· ~~ ed ificació \'~>~ f.loc; aigua .~~e;·, er:, .....~ ~~ (;\~ ~~-- mobilitat ~