Ajuntament • de Barcelona Mesura de Govern Programa Bcn(Espai)Solidari/Sociai/Cultural. Comunicació al servei deis ciutadans i entitats que aporten valor social Comissió de Presidencia i Regim Interior 14 de desembre de 2011 Ajuntament • de Barcelona Programa Bcn(Espai)Solidari/Sociai/Cultural. Comunicació al servei deis ciutadans i entitats que aporten valor social. En un context pressupostari marcat per l'austeritat, el Govern municipal ha definit la nova estrategia de comunicació a partir de les segoents consideracions: 1 Evitar les campanyes superficials o allunyades del ciutada 2 Cedir espais publicitaris a les entitats que aporten valor a la ciutat 3 Destinar les campanyes institucionals a informar de serveis i activitats així com a reforc;ar la marca i el posicionament de la capital pera dinamitzar-la i afavorir la reactivació económica 4 Reduir el pes de la publicitat en sentit classic i apostar per noves politiques de comunicació que permetin un estalvi d'inversió. Com per exemple: Micro-espais de servei públic Col·laboracions a mitjans de comunicació pera la difusió de continguts d'interés ciutadá patrocinis, encartaments de programes, continguts didactics i pedagógics .. . Xarxes socials intensives creixent Portals web, increment de la informació ciutadana a la xarxa on line Gestió de CRM és a dir de la informació adrec;ada als ciutadans en funció deis seus interessos i els perfils RP, actes, events de contacte ciutada El nou programa BCN [ESPAI] és un nou programa per ajudar a donar a conéixer les iniciatives que desenvolupen entitats solidaries, socials i culturals de la ciutat. El nou projecte forma part del procés de reorientació de la polftica de comunicació, que posara més l'accent en els serveis, en les accions socials i en la difusió de l'activitat de la capital. Espais i recursos de publicitat institucional es destinaran a partir d'ara a reforc;:ar la difusió de l'activitat de les entitats que aporten valor social. La publicitat institucional es dirigiré únicament a les campanyes destinades a informació de serveis, activitats i valors directament vinculats a la ciutadania així com a reforc;:ar la marca de la ciutat i el seu posicionament, com a factors claus per afavorir la dinamització i la reactivació económica. Les primeres accions estaran destinades a la solidaritat i l'ambit social. El programa BCN [ESPAI] es posa en marxa ara de forma experimental peró es desenvolupara totalment durant el 2012, quan es fara una convocatória a les entitats per tal que presentin les iniciatives que es puguin triar per formar part d'aquesta nova eina de comunicació social. Les tres primeres accions que es tiraran endavant ara estan orientades a l'ambit de la solidaritat i l'acció social: ./ La lluita contra la sida ./ L'emergéncia alimentaria a la Banya d'Africa ./ L'atenció a les persones que sense llar www-:i:ic·n:c:ar································································································································································································ .............. 1 • Ajuntament de Barcelona Lluita contra la SIDA. D fllfldU14 Lltth.it C'OII\t•lt$Jdl 1 d" 41'~('1Dbrf', Dia K•ftdfal dt t. Slda ~­ .-. ·~. . - a= Amb la campanya "Barcelona dóna la cara per la Sida", la Fundació Lluita Contra la Sida i l'Ajuntament de Barcelona valen augmentar la conscienciació ciutadana: el VIH/sida és encara una malaltia greu actualment i cada dia es produeixen noves infeccions. Del 28 de novembre al 9 de desembre, la Sala noble de l'edifici del Rellotge (Escola Industrial) ha acollit les activitats del Comité 1e r Desembre. Enguany es compleix el 30é aniversari del primer cas de VlH/sida al món. La campanya específica en el marc de BCN [ESPAI) vol ajudar les entitats a difondre les seves activitats en lluita contra la discriminació i !'estigma que segueixen existint entorn el VlH. S'han dut a terme insercions publicitaries en mitjans de comunicació, a més de web i impressió de material especffic distribu'it en les Oficines d'Atenció al Ciutada i altres equipaments municipals. Emergencia a la Banya d' África L'Ajuntament de Barcelona ha impulsat una Mesura de Govern per prioritzar l'ajuda humanitaria d'emergéncia a la zona de la Banya d'África que preveu l'organització, producció i difusió de campanyes de sensibilització ciutadana sobre la crisi alimentaria. La campanya específica de BCN [ESPAI] Solidari vol posar de relleu la feina que estan fent sobre el terreny diverses organitzacions i entitats de la ciutat. Es fa també una crida a la col·laboració ciutadana amb les entitats. En el marc de la campanya es taran insercions publicitaries en mitjans de comunicació i també vía web. i.iiWW'.'ticn:<:ar·. ............................................................................................................................................................................................................ 2 Ajuntament • de Barcelona Atenció a les persones sense llar Amb la Xarxa d'atenció a persones sense llar, es vol ajudar a sensibilitzar la ciutadania i donar a conéixer les serveis i recursos d'atenció adreyats a les persones sense sastre, tant des de I'Ajuntament com des de les entitats. En el marc de BCN [ESPAI]Solidari es duran a terme insercions publicitaries en mitjans de comunicació i web, a més de banderoles. WWW'.'iicii':cat ............................................................................................................................................................................................................... 3