Núm. 298 / Pàg. 18 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 13 / 12 / 2002 Administració Local La Secretària delegada, Natàlia Amorós i hàbil següent. na es compromet no solament a garantir la Bosch. Obertura d’ofertes: Es celebrarà en l’a- participació, sinó també a promoure-la acti- 022002023852 dreça, dia i hora que es comunicarà oportu- vament. nament. Així mateix, podran assistir a l’es- El criteri essencial és la creació dels canals A mentada obertura els representants de les més adequats per facilitar la participació uni- empreses licitadores. versal, a partir de la idea que tothom que vul- gui participar pugui fer-ho acompanyat d’una Barcelona Nota: El preu d’aquest anunci anirà a càrrec de l’adjudicatari del contracte. acció instigadora des de la mateixa institució. ANUNCI L’Ajuntament de Barcelona opta així d’una Barcelona, 10 de desembre de 2002. manera decidida per la democràcia participa- El Secretari delegat, José Fernández Pérez. L’Ajuntament de Barcelona convoca el tiva, com a complement i aprofundiment de concurs següent: 022002024059 la democràcia representativa. Per tal de fer-la Núm. de contracte: 02004296. efectiva, el reglament recull els diferents A òrgans, processos i mecanismes de participa- Expedient núm.: 800103. ció, que s’han d’aplicar depenent de cada Tramitació: Ordinària. circumstància específica, i, d’aquesta mane- Import: 220.337,36 EUR (16%, IVA Barcelona ra, es reflecteix la pluralitat de realitats i sen- inclòs). sibilitats que configuren la ciutat. Inclou ANUNCI Procediment: Obert. també el reconeixement de tot un seguit de drets de la ciutadania vinculats a la participa- Modalitat adjudicació: Concurs. El Plenari del Consell Municipal, en la ses- sió celebrada el dia 22 de novembre de ció, aposta amb claredat pel foment de l’as- Òrgan contractació: Sector de Serveis Per- sonals (Tel.: 93-413.26.47 / Fax: 93- 2002, va aprovar definitivament les Normes sociacionisme i, finalment, vincula les tecno- logies de la informació i la comunicació, 413.26.30). reguladores de la participació ciutadana, la qual cosa es fa pública juntament amb especialment Internet, a les pràctiques parti- Objecte: Assistència tècnica i metodològi- aquestes Normes que s’insereixen a conti- cipatives. ca a l’Associació Barcelona per a l’acció nuació, de conformitat amb allò que esta- TÍTOL PRELIMINAR social. bleix l’article 196 del Reial decret Obtenció del Plec de clàusules econòmi- 2568/1986, de 26 de novembre, el qual Article 1 co-administratives particulars i tècniques: entrarà en vigor l’endemà de la seva publica- L’objecte d’aquestes Normes és la promo- Avda. Diagonal, 233, 6a. planta. ció del text íntegre en el BUTLLETÍ OFICIAL DE ció i el desenvolupament de la democràcia Durada: Fins el dia 31 de desembre de LA PROVÍNCIA. participativa en la ciutat de Barcelona. 2004. Contenen el desenvolupament reglamenta- NORMES REGULADORES DE LA ri de les previsions de la Carta Municipal res- Data inici prestació: 1 de gener de 2003, o PARTICIPACIÓ CIUTADANA APROVADES pecte a la participació ciutadana. altrament el que es fixi en la formalització AL CONSELL PLENARI DE 22 DE del contracte. NOVEMBRE DE 2002 Article 2 Garantia provisional: No s’exigeix. 1. Els dubtes que puguin plantejar-se en EXPOSICIÓ DE MOTIUS l’aplicació de les prescripcions d’aquestes Garantia definitiva: 4% import d’adjudica- La participació ciutadana, com a dret Normes s’han d’interpretar de manera que ció. Condicions de capacitat, solvència tècnica fonamental de la ciutadania i principi inspira- prevalgui la solució que asseguri la màxima participació, publicitat i informació de les i econòmica: Els licitadors hauran de reunir dor de l’Administració municipal, és una les condicions de capacitat, solvència tècnica opció estratègica i estructural de l’Ajunta- actuacions politicoadministratives. i econòmica que s’especifiquen en el plec de ment de Barcelona i ha d’acompanyar les 2. L’àmbit d’aplicació d’aquestes Normes, si no s’especifica el contrari de manera explí- condicions econòmic administratives particu- seves actuacions, especialment aquelles que lars i acompanyar la documentació que en estan relacionades directament amb la quali- cita, és tant l’àmbit ciutat com l’àmbit distric- tes. ell es detalla. tat de vida de la ciutadania i en tot allò que afecti la seva quotidianitat. TÍTOL PRIMER Presentació d’ofertes: Les proposicions es En aquest sentit, Barcelona es dotà l’any redactaran d’acord amb el model que consta 1986 amb les Normes reguladores de partici- ELS DRETS DE LA CIUTADANIA a clàusula 7 del Plec de clàusules i es redac- pació ciutadana, que han regit i han orientat tarà indistintament en idioma català o cas- Article 3 fins ara el desenvolupament dels processos tellà. participatius de la ciutat. Aquelles Normes, Dret a la informació Les proposicions, juntament amb tots els molt innovadores en el seu moment, han 1. Els ciutadans i les ciutadanes tenen dret documents que requereix el plec de clàusu- quedat desfasades en molts aspectes, alhora a ser informats de les activitats municipals, a les, es presentaran en dos sobres tancats, sig- que nous mitjans de relació i comunicació accedir als arxius públics i a utilitzar tots els nats pel licitador o persona que el representi, impensables en aquell moment es consoliden mitjans d’informació general que l’Ajunta- en els que constarà: Sobre núm. 1: documen- avui com a vies essencials per fomentar i ment estableixi mitjançant l’ús de qualsevol tació administrativa; Sobre núm. 2: proposi- garantir la participació. de les tecnologies al servei de la comunica- ció econòmica i projecte. Aquest reglament revisa i actualitza aques- ció i la informació, en els termes i amb l’a- Les proposicions podran presentar-se en ta primera normativa, però sobretot crea un bast que determini la legislació general sobre mà o per correu certificat al Registre General mètode que vol donar resposta als reptes pre- la matèria i les ordenances. situat a l’Avda. Diagonal, 233. També podran sents i que, alhora, serveix de marc per als 2. A fi d’assegurar la màxima participació, presentar-se a qualsevol altra oficina de l’es- propers anys. la informació municipal es pot fer de les mentat Registre Les noves Normes desenvolupen els maneres següents: Termini de presentació d’ofertes: Finalit- aspectes relatius a la participació ciutadana a) Informació pública general, a través del zarà el dia en que s’acompleixin quinze dies recollits a la Carta Municipal, i també inclou butlletins oficials, Internet, la televisió local naturals a comptar des del següent al de la aquells compromisos adquirits per l’Adminis- de Barcelona, els mitjans de comunicació publicació d’aquest anunci. Si l’últim dia és tració municipal en altres cartes, en especial locals i, en general, qualsevol mitjà que dissabte o festiu o inhàbil a la ciutat de Bar- els de la Carta Europea de Salvaguarda dels garanteixi la universalització de la informa- celona, s’entendrà prorrogat fins al primer dia Drets Humans a la Ciutat, en la qual Barcelo- ció. 13 / 12 / 2002 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 298 / Pàg. 19 Administració Local b) Informació pública individualitzada, ment o mitjançant les associacions ciutada- les dades necessàries amb prou claredat, es que s’ha d’utilitzar en les actuacions urbanís- nes- en la gestió dels assumptes públics, a requerirà al peticionari o la peticionària que tiques i els plans d’actuació de rellevància través dels òrgans, les instàncies o els meca- esmeni els defectes en el termini de quinze singular, d’àmbit ciutat o de districte, i en els nismes de participació determinats en aquest dies. altres casos en què l’Ajuntament així ho acor- reglament, i a poder aportar suggeriments i b) Si la declaració es considera inadmissi- di motivadament, ateses raons d’interès propostes tant a l’àmbit de ciutat com de dis- ble, se li notificarà al peticionari o la peti- públic. tricte. cionària de manera motivada en el termini de La seva materialització comporta la possi- 2. Correspon a l’Ajuntament garantir i quaranta-cinc dies hàbils. bilitat d’accedir a la informació de manera impulsar aquest dret a tots els habitants de la c) Si la declaració d’inadmissibilitat es individual, ja sigui mitjançant les tecnologies ciutat. A aquest efecte, s’impulsarà la utilitza- determina per manca de competència de l’A- de la informació i la comunicació a què fan ció de metodologies participatives, es pro- juntament de Barcelona, aquest la remetrà a referència aquestes Normes o bé mitjançant mouran les tecnologies més adients i, molt la institució, l’administració o l’organisme la compareixença personal. especialment, es garantirà l’existència de que consideri competent en el termini de deu La informació pública individualitzada no canals de participació suficients, oberts i fle- dies i ho comunicarà al peticionari o la peti- tindrà caràcter de notificació ni restarà sot- xibles -a fi d’assegurar que tothom que vulgui cionària. mesa a les disposicions establertes en el capí- participar pugui fer-ho- i l’accés dels ciuta- d) En els altres casos, s’entendrà que la tol III del títol V de la Llei 30/1992, de 26 de dans i les ciutadanes a la interlocució amb el petició ha estat admesa a tràmit. novembre, de règim jurídic de les administra- govern de la ciutat. Article 7 cions públiques i del procediment adminis- Article 6 tratiu comú. Dret a la iniciativa ciutadana c) Informació pública sectorial, adreçada Dret de petició 1. Promoció d’aprovacions de disposicions específicament als sectors de població sub- 1. Totes les persones, físiques o jurídiques, municipals: jectes de l’actuació municipal i als partici- individual o en grup, podran exercir el dret a) Pot exercir la iniciativa ciutadana per pants en els processos participatius. de petició, mitjançant el qual podran formu- proposar a l’Ajuntament l’aprovació d’una d) Consulta directa de la ciutadania, mit- lar sol·licituds en temes de competència disposició municipal de caràcter general un jançant sistemes telefònics i telemàtics, par- municipal o demanar aclariments sobre les nombre mínim de l’u per cent dels empadro- tint de les bases de dades, els fitxers i els actuacions municipals, que hauran de ser nats més grans de setze anys, o que represen- registres que l’Ajuntament disposi obrir a resolts en un termini màxim de tres mesos. tin més del tres per cent d’aquesta població l’accés públic. 2. Les peticions poden incorporar un sug- en tres districtes, com a mínim, de la ciutat. 3. Els òrgans municipals competents dona- geriment o una iniciativa o bé expressar una b) La iniciativa ciutadana també es pot ran resposta raonada a les al·legacions que queixa o una reclamació respecte a les com- adreçar al districte per proposar una aprova- formulin els ciutadans en el marc d’un tràmit petències municipals. ció d’una matèria referida al districte o a un d’informació pública. La notificació s’haurà No s’admetran les peticions amb un objec- dels seus barris, en totes aquelles qüestions de fer pel mitjà preferent i en el lloc indicats te aliè a les competències municipals. Tam- en les quals els districtes tenen competència. per la persona que formuli l’al·legació. poc no són admissibles les que s’hagin d’em- c) Les entitats i les federacions ciutadanes 4. L’exercici del dret d’accés a la informa- parar en un títol específic diferent al derivat que figurin al Fitxer General d’Entitats Ciuta- ció pública només es pot restringir en els ter- del dret fonamental de petició previst en l’ar- danes també poden comptabilitzar el nombre mes que disposi la legislació. En cap cas, l’A- ticle 29 de la Constitució espanyola, ni les d’associats amb l’objectiu de donar compli- juntament no pot denegar la informació per que facin referència a matèries que tinguin ment al que disposa el punt 1 d’aquest arti- un altre criteri que no sigui el legal. un procediment formalitzat específic. cle. Per comptabilitzar els associats cal 5. La sol·licitud d’accés a la informació 3. El dret de petició es pot exercir per garantir els aspectes següents: s’ha de presentar per escrit de manera que qualsevol mitjà escrit, ja sigui en suport c.1) És necessària l’existència d’una con- se’n pugui acreditar l’autenticitat. Aquesta paper o electrònic, sempre que permeti acre- vocatòria general de l’entitat en la qual, de sol·licitud identificarà la persona que la pre- ditar la seva autenticitat. L’escrit ha d’inclou- manera explícita, es posi a aprovació, i s’a- senta i delimitarà de manera clara i precisa re necessàriament la identitat del sol·licitant, provi, segons el reglament dels estatuts de les dades i les informacions que es vulguin la nacionalitat, si s’escau, el lloc o el mitjà l’entitat, el text que es pretén convertir en ini- consultar o obtenir. Els responsables d’aten- triat per a la pràctica de les notificacions, ciativa ciutadana. ció al públic de l’Ajuntament tindran l’obli- l’objecte i el destinatari de la petició. No c.2) El secretari o secretària de l’associació gació d’orientar el ciutadà en cas de dubte. s’admetrà com a suport a la petició la utilit- ha d’aportar un certificat en el qual, a més de Article 4 zació massiva de correus electrònics, sinó l’acord de l’Assemblea, ha de fer constar amb que caldrà que cada suport sigui específic. caràcter general el nombre d’associats que Coneixement dels indicadors de la gestió 4. En l’exercici d’aquest dret es pot sol·lici- legalment ho siguin segons els estatuts de municipal tar que tingui lloc un debat públic o l’obertu- l’entitat. La ciutadania té el dret a ser informada ra d’un tràmit d’informació pública, que c.3) En les entitats de segon grau, el secre- dels resultats de la gestió municipal. A fi de s’han de realitzar pels mecanismes de partici- tari o secretària de l’entitat ha d’aportar un fer efectiu aquest principi de transparència, pació previstos en aquestes Normes abans de certificat en el qual, a més de l’acord de l’As- l’Ajuntament de Barcelona haurà de definir la resolució de la petició. Aquesta sol·licitud semblea, ha de fer constar els certificats de un conjunt d’indicadors d’activitat, costos, haurà de ser resolta motivadament. cada una de les associacions amb el nombre eficàcia, eficiència i qualitat, els valors dels 5. No s’admetran les peticions alienes a d’associats que legalment ho siguin segons quals hauran de ser publicats anualment les competències municipals de la ciutat de els estatuts de cada entitat. abans del 30 de març. En definir els indica- Barcelona, les que s’hagin d’emparar en un c.4) En tots els casos, les associacions han dors, caldrà tenir presents les diverses activi- títol específic diferent al derivat del dret fona- d’haver adoptat com a propi el Codi ètic de tats i serveis de l’Ajuntament de Barcelona. mental de petició previst en l’article 29 de la les associacions, amb els mecanismes que Aquesta informació s’haurà de difondre pels Constitució espanyola ni les que facin aquest codi preveu. mitjans i les xarxes de comunicació per asse- referència a matèries que tinguin un procedi- d) Les entitats ciutadanes que figurin al Fit- gurar-ne el coneixement general. ment formalitzat específic. xer General d’Entitats Ciutadanes també Article 5 6. Els tràmits de les peticions es regeixen poden exercir la iniciativa ciutadana per a per: l’aprovació de disposicions de caràcter gene- Dret a la participació a) Si l’escrit no reuneix els requisits esta- ral. Cal que la iniciativa sigui promoguda per 1. Tothom té el dret a intervenir -directa- blerts pels articles 6.1 i 6.3, o no reflecteix un mínim del 10% de les entitats inscrites en Núm. 298 / Pàg. 20 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 13 / 12 / 2002 Administració Local el fitxer. dins del marc territorial de Barcelona, repre- activitats i els serveis susceptibles de gestió e) La proposició normativa en què es sentin interessos sectorials, econòmics, indirecta, té sempre caràcter no lucratiu i materialitzi la iniciativa ciutadana se sot- comercials, professionals, científics, culturals s’adjudica mitjançant concurs públic quan hi metrà, si s’han complert els requisits exigi- o anàlegs. hagi diverses entitats o organitzacions amb bles, a la tramitació prevista en el Reglament c) Les entitats sense ànim de lucre amb seu característiques idèntiques o similars. orgànic. Aquesta tramitació s’ha d’iniciar en social a Barcelona i que tinguin per objecte 3. La gestió cívica comporta l’obligació de un termini no superior a dos mesos. fonamental estatutari de la seva activitat la destinar al programa o a l’equipament gestio- f) En cap cas, no s’admetrà la iniciativa millora de la qualitat de vida dels ciutadans i nat la totalitat dels beneficis que s’hi puguin ciutadana per a l’aprovació d’ordenances fis- les ciutadanes de qualsevol lloc del món. produir. cals i de preus públics. 4. La denegació de la inscripció serà sem- 4. S’haurà de facilitar i promoure la con- 2. Promoció d’activitats d’interès públic: pre motivada. certació amb el teixit associatiu per a la ges- a) Mitjançant la iniciativa ciutadana, els Article 10 tió de programes sectorials o equipaments ciutadans també poden sol·licitar a l’Ajunta- culturals, esportius i socials, incloent la possi- ment que dugui a terme unes determinades El Codi ètic de les associacions bilitat de cogestió mitjançant l’establiment de activitats d’interès públic i de competència Es reconeix la Comissió Reguladora del convenis, i caldrà vetllar per garantir l’accés municipal i, per fer-ho, han d’aportar mitjans Codi Ètic com un instrument associatiu de universal i la qualitat dels serveis. En fixar els econòmics, béns, drets o treball personal. mediació entre les entitats adherides al Codi termes de la concertació, caldrà determinar b) L’Ajuntament pot establir per reglament ètic i entre aquestes entitats i els particulars. les condicions de la gestió, concretar -en l’a- els procediments de col·laboració amb els Article 11 plicació del punt número 2 d’aquest article- ciutadans en casos d’actuacions conjuntes, la destinació correcta dels beneficis econò- promoció privada de projectes municipals o Declaració d’entitat d’interès ciutadà mics que s’hi puguin generar i regular la obligacions pactades amb els propietaris d’u- 1. Es crea la figura d’entitat d’interès ciu- composició i les funcions de la comissió ciu- suaris d’edificis o establiments en els quals tadà, que declara l’Ajuntament entre aquelles tadana de seguiment de la qual han de for- incideixin obres o serveis municipals, o en entitats, associacions o fundacions sense mar part els usuaris. També s’haurà de deter- situacions anàlogues. ànim de lucre de la ciutat que ho sol·licitin i minar en aquest moment la manera d’elegir T que tinguin unes finalitats estatutàries de con- ÍTOL SEGON els usuaris membres d’aquesta comissió. formitat amb el reglament previst al número En els termes de la Disposició addicional EL FOMENT DE L’ASSOCIACIONISME següent. vuitena del Text refós de la llei de contractes Després de l’informe previ del Consell de de les administracions públiques, les associa- Article 8 Ciutat, l’Ajuntament aprovarà un reglament cions declarades d’interès ciutadà tenen pre- Suport a les associacions de criteris, procediments i efectes d’aquesta ferència en l’adjudicació de contractes per 1. Es garanteix el dret als ciutadans i les declaració. En tot cas, és condició indispen- part de l’Ajuntament, sempre que les seves ciutadanes organitzats en associacions cívi- sable per obtenir la declaració estar inscrita proposicions igualin les més avantatjoses des ques a rebre suport municipal per a les seves en el Fitxer General d’Entitats i estar adherida del punt de vista dels criteris objectius que associacions i per al foment d’iniciatives d’in- al Codi ètic. cal aplicar per determinar-ne l’adjudicatari. terès general. 2. Les entitats declarades d’interès ciutadà Article 13 2. Es promourà la realització d’acords de poden formular al·legacions o propostes Suport tècnic a la participació col·laboració amb les associacions ciutada- sobre els assumptes inclosos en l’ordre del nes, mitjançant els quals s’ajudarà, si és dia del Plenari del Consell Municipal. L’al- 1. L’Ajuntament ha de facilitar els mitjans legalment escaient, a facilitar el suport calde o alcaldessa pot acordar, si així ho creu necessaris a les coordinadores i les federa- econòmic a programes específics d’aquestes convenient i la importància de l’assumpte ho cions d’associacions per tal que puguin fer associacions, sempre que el seu contingut es aconsella, que siguin llegides, oïdes total- un seguiment autònom de temàtiques com- consideri d’interès per a la ciutat. ment o resumides les al·legacions o les pro- plexes o projectes de grans dimensions vin- postes de les entitats, abans de passar a vota- culats a les memòries i/o els informes als Article 9 ció de l’assumpte corresponent. Aquesta lec- quals fan referència els articles 24 i 25. El Fitxer General d’Entitats Ciutadanes tura pot ser feta pel mateixos proposants, si 2. En aquests processos de participació es 1. El Fitxer General d’Entitats Ciutadanes així se sol·licita amb un escrit adreçat a l’al- fomenta que els ciutadans no associats és l’instrument per a les relacions de l’Ajunta- calde o alcaldessa. Correspon a la Junta de puguin disposar també de l’assessorament ment amb les entitats d’àmbit de ciutat i de Portaveus verificar les propostes examinant la tècnic adequat per tal d’assegurar-ne la parti- districte, el funcionament del qual es concre- competència de l’òrgan, la seva naturalesa i cipació qualitativa. tarà mitjançant reglament. En qualsevol cas, la resta de requisits formals d’aplicació. TÍTOL TERCER l’organització del fitxer es basarà en àmbits 3. L’Ajuntament pot proposar a l’Adminis- temàtics. tració o administracions competents que ELS ÒRGANS DE PARTICIPACIÓ 2. Correspon a l’Ajuntament analitzar i determinades entitats siguin declarades d’uti- litat pública o d’interès social, sempre que Capítol primer. El Consell De Ciutat difondre les dades obtingudes mitjançant el fitxer, amb l’objectiu de saber la situació i aquestes entitats hagin estat declarades ante- Article 14 l’evolució del teixit associatiu de la ciutat i riorment entitats d’interès ciutadà. El Consell de Ciutat afavorir el debat sobre les propostes de millo- Article 12 ra d’aquest sector. El Consell de Ciutat és el màxim òrgan La gestió cívica d’equipaments i serveis 3. Poden sol·licitar la inscripció en el Fit- consultiu i de participació de l’Ajuntament municipals xer General d’Entitats Ciutadanes: de Barcelona en el qual els representants de a) Les entitats sense ànim de lucre amb seu 1. Les entitats, les fundacions, les organit- la ciutadania i els representants de l’Ajunta- social a Barcelona, el marc territorial d’actua- zacions i les associacions ciutadanes sense ment debaten els afers principals de la ciutat. ció de les quals sigui l’àmbit de Barcelona i ànim de lucre poden exercir competències Article 15 que tinguin per objecte fonamental estatutari municipals, o participar en nom de l’Ajunta- de la seva activitat els interessos generals de ment, en la gestió de serveis o equipaments Composició 1. El Consell de Ciutat ha d’elaborar el seu la ciutat i la millora de la qualitat de vida la titularitat dels quals correspongui a altres propi reglament de funcionament intern que dels seus ciutadans. administracions públiques. b) Les entitats sense ànim de lucre que, 2. La gestió cívica voluntària de com- ha de ser aprovat pel Plenari del Consell petències municipals es pot utilitzar per a les Municipal -en el cas que sigui el Consell 13 / 12 / 2002 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 298 / Pàg. 21 Administració Local d’àmbit de ciutat- o pel Plenari del Consell coincidir en les seves funcions amb els con- de l’Ajuntament i per representants escollits del Districte -en el cas que es tracti del Con- sells sectorials que existeixin a l’Ajuntament d’entre les entitats de l’àmbit objecte del sell d’àmbit de districte. de Barcelona en aquell moment. Consell en qüestió. El nombre és determinat 2. Composició: 3. El Consell de Ciutat disposa d’una pel respectiu reglament intern de funciona- a) El Consell de Ciutat està presidit per l’al- secretaria tècnica permanent coordinada pel ment. Llevat de qui assumeixi la presidència, calde o alcaldessa. regidor o regidora de Participació Ciutadana els representants municipals actuen amb veu b) La vicepresidència recau en un repre- o qualsevol altre regidor o regidora designat però sense vot. sentant de les institucions i les entitats pre- per l’alcalde o alcaldessa. b) També han de formar-ne part, a títol sents al Consell de Ciutat, que s’elegeix en la Article 18 individual, experts i personalitats de recone- primera sessió del Plenari del Consell de Ciu- guda vàlua dins del sector específic del Con- tat de cada legislatura. Atribucions sell, en un percentatge de fins a un terç de 3. També formen part del Consell de Ciu- El Consell de Ciutat desenvolupa amb tots els membres del Consell. Aquests ciuta- tat: caràcter general les atribucions previstes en dans i ciutadanes s’han de consensuar entre a) Un regidor o regidora en representació l’article 36 de la Carta Municipal i de manera l’Ajuntament i les entitats. de cada un dels grups municipals presents al específica: c) A fi de garantir el funcionament Consistori. a) Emetre informe quan li sigui sol·licitat democràtic, la representativitat i la participa- b) Un representant associatiu de cada un per l’alcalde o alcaldessa, pel Consell Muni- ció, les eleccions es realitzaran en tots els dels consells ciutadans de cada districte i un cipal o per algun Consell de districte. consells, llevat que en el seu reglament intern representant associatiu de cada un dels con- b) Impulsar iniciatives per a l’aprovació de s’especifiqui que el Consell estigui obert a sells sectorials d’àmbit de ciutat escollits amb disposicions municipals de caràcter general, totes les associacions que hi vulguin formar aquest efecte. d’acord amb l’article 27 de la mateixa Carta part o sigui compost per un nombre represen- c) Fins a quinze de les institucions més sig- Municipal. tatiu d’aquestes. nificatives de la ciutat, nomenades pel Plena- c) Assessorar l’Ajuntament en la definició d) S’elaborarà un cens de totes les associa- ri del Consell Municipal a proposta de l’al- de les grans línies de la política i la gestió cions de l’àmbit d’actuació del Consell dins calde o alcaldessa. Cada institució ha de municipal, i generar consens ciutadà sobre del Fitxer o Registre d’Entitats Ciutadanes de designar la persona que l’ha de representar. aquests temes. Barcelona, que esdevindrà el cos electoral. d) Fins a quinze representants de les asso- d) Conèixer i debatre, d’acord amb el que e) A iniciativa de la Comissió de Govern, ciacions que figurin en el Fitxer General estableix el Reglament orgànic municipal, el el Consell Municipal aprovarà una normativa d’Entitats Ciutadanes, que escolliran les Programa d’actuació i reglaments generals de reguladora del procés electoral amb els ter- mateixes associacions. l’Ajuntament. minis i les garanties corresponents. e) Fins a quinze persones d’especial repre- e) Conèixer els pressupostos municipals i f) Tots els consells han d’escollir una sentació i rellevància ciutadana, nomenades els resultats dels indicadors de la gestió comissió permanent amb les funcions i la pel Plenari del Consell Municipal a proposta municipal. composició que determini cada reglament de l’alcalde o alcaldessa. f) Conèixer i debatre els grans projectes de intern. 1. Fins a quinze ciutadans i ciutadanes, l’Ajuntament. Article 20 nomenats per l’alcalde o alcaldessa i escollits g) Donar suport als consells sectorials de aleatòriament d’entre un registre de ciutadans la ciutat i als consells ciutadans dels districtes La presidència i la vicepresidència i ciutadanes que hagin manifestat la seva i conèixer-ne les conclusions, les iniciatives i 1. La presidència dels consells d’àmbit de voluntat de participar-hi. les deliberacions. ciutat correspon a l’alcalde o alcaldessa, que 2. Els regidors o regidores municipals h) Fer propostes de punts a l’ordre del dia pot delegar en el regidor o regidora responsa- poden assistir en qualitat d’observadors amb del Consell Plenari, les quals se sotmetran en ble de l’àrea temàtica. La vicepresidència (la veu però sense vot. la seva tramitació al procediment d’adopció primera, si n’hi ha més d’una) ha de ser assu- 3. El Consell de Ciutat està assistit pel d’acords previst en l’article 51 i següents del mida per un membre del Consell represen- secretari o secretària de l’Ajuntament o per- Reglament orgànic municipal. tant del sector associatiu. La seva elecció es sona en qui delegui. i) Ser consultat a instàncies de l’Alcaldia o farà entre tots els membres del sector associa- Article 16 dels membres del Plenari del Consell Munici- tiu del Consell a l’inici del mandat. pal. 2. La presidència, assistida per la vicepre- Renovació j) Proposar iniciatives ciutadanes, sol·lici- sidència, dirigeix el Consell i n’assumeix la A fi d’assegurar una rotació adequada dels tar la convocatòria d’audiències públiques, representació, la convocatòria, l’establiment membres del Consell de Ciutat, les persones proposar l’impuls de processos participatius, de l’ordre del dia, la presidència de les ses- corresponents als apartats b i e i al punt 3 de consultes ciutadanes i referèndums, com sions, el trasllat de les propostes als òrgans de l’article anterior han de ser renovades cada també jurats ciutadans. gestió i de govern municipal, i la resta de dos anys, i la resta a l’inici de cada mandat. Aquests criteris són aplicables igualment i funcions que li són pròpies amb relació al Article 17 de manera anàloga per als consells ciutadans funcionament d’un òrgan col·legiat. de districte. 3. La presidència i la vicepresidència són Règim de funcionament Capítol segon. Els Consells Sectorials responsables de promoure i articular la parti- 1. El Consell de Ciutat s’ha de reunir de cipació de les associacions del sector en el manera ordinària cada sis mesos i en cap cas Article 19 funcionament i el debat del Consell. amb una freqüència major a un any, i de Composició i selecció Article 21 manera extraordinària cada cop que sigui 1. Cada Consell Sectorial ha d’elaborar el convocat per la Presidència, per iniciativa Funcions seu propi reglament de funcionament intern, pròpia o a petició del 30% dels seus mem- que ha de ser aprovat pel Plenari del Consell 1. Són funcions dels consells sectorials bres. Municipal -en el cas dels consells d’àmbit de emetre dictàmens sobre les actuacions muni- 2. Per acord del Consell de Ciutat es ciutat- i pel Plenari del Consell del Districte - cipals corresponents al seu sector temàtic, poden crear en el seu si comissions de tre- en el cas dels consells d’àmbit de districte. com també sobre els aspectes, els programes ball, presidides per l’alcalde o alcaldessa o el El Reglament intern de funcionament ha o les iniciatives sectorials considerades d’in- regidor o regidora en qui delegui, de caràcter de respectar les determinacions següents: terès especial. permanent o puntual que dependran jeràr- a) Els consells sectorials estan formats per 2. Per a la realització d’un dictamen és quicament del primer. Cap d’aquestes comis- un regidor o regidora de cada grup municipal necessari fer l’informe participatiu correspo- sions de treball de caràcter permanent no pot nent. Els informes s’han de traslladar de Núm. 298 / Pàg. 22 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 13 / 12 / 2002 Administració Local manera preceptiva als òrgans de govern de es considerin més adequats, el contingut de serà traslladat al Consell de Ciutat i als l’Ajuntament en els casos que es determinin la participació. òrgans de govern de la ciutat, segons els en aquest reglament. b) Fase d’aportacions ciutadanes: la ciuta- casos. 3. Els consells sectorials poden fomentar dania i les associacions poden formular les TÍTOL CINQUÈ processos participatius entre les entitats del aportacions que creguin convenients. L’Ajun- seu sector a través dels mecanismes de parti- tament posa a la seva disposició els canals i ELS MECANISMES DE PARTICIPACIÓ cipació recollits en aquest reglament, amb la els mecanismes participatius que es creguin finalitat de sotmetre determinades iniciatives més pertinents segons els casos. Article 26 o de ratificar el seu informe. c) Fase de devolució: l’Ajuntament dóna Les audiències públiques 4. Cada Consell ha de remetre un cop a resposta a les aportacions ciutadanes a través 1. L’Audiència Pública, tant d’àmbit ciutat l’any un informe al Consell de Ciutat. dels canals i els mecanismes de participació com de districte, és l’espai de participació 5. Periòdicament, i com a mínim un cop que s’hagin establert. Aquest posicionament reservat a la presentació pública per part de l’any, el Consell ha de donar compte de la municipal no es pot recórrer de manera inde- l’Ajuntament -i debat posterior entre l’Ajunta- seva activitat a totes les entitats del sector i pendent de l’acte definitiu en què es formalit- ment i la ciutadania- de qüestions especial- escoltar les seves propostes d’accions prio- zi la decisió municipal dictada per l’òrgan ment significatives de l’acció municipal i en ritàries de futur. competent. especial del Pla d’actuació municipal (PAM). 6. Els consells sectorials coneixeran els Article 24 També és un mecanisme per a la formulació pressupostos municipals corresponents al seu de propostes per part de la ciutadania. sector o àmbit temàtic. Les memòries participatives 2. L’Audiència Pública ordinària estarà 7. L’Ajuntament ha d’assegurar en cada 1. En tots els casos, les memòries partici- normalment vinculada a un procés de partici- cas el suport ordinari per part de l’estructura patives seran impulsades i regulades per l’A- pació i pot ser també el punt culminant dels executiva municipal per garantir el funciona- juntament d’acord amb els casos establerts processos d’elaboració de les memòries parti- ment correcte dels consells sectorials. en l’article 22.1 del present reglament. cipatives. 8. Els consells sectorials de districte esta- 2. Pel que fa als districtes, s’elaboraran 3. L’alcalde o alcaldessa pot convocar ran representats en els respectius consells memòries participatives en les iniciatives de audiències públiques amb caràcter extraordi- sectorials. major transcendència que afectin la globalitat nari, per decisió pròpia o a proposta del Ple- 9. Els consells sectorials també tenen la del districte, o el conjunt d’un barri. nari del Consell Municipal o del Consell de funció de donar suport als consells sectorials Per a projectes o actuacions sectorials o Ciutat o bé a petició ciutadana -pel mínim de dels districtes. d’àmbit inferior al barri s’han d’utilitzar els l’1% del padró municipal de persones més T informes participatius, o qualsevol altre ÍTOL QUART grans de setze anys-, per a temes de caràcter mecanisme de participació. monogràfic o puntual i de transcendència ELS PROCESSOS DE PARTICIPACIÓ 3. Les memòries participatives recolliran especial que necessitin una deliberació parti- els procediments i les actuacions necessaris Article 22 cipativa. També pot convocar audiències per tal que la ciutadania disposi d’informació públiques quan per raons d’urgència no s’ha- Els processos de participació àmplia i objectiva d’allò que es pretén fer, i gi pogut impulsar un procés participatiu. 1. Sens perjudici del que s’estableix en acreditaran els procediments i les actuacions 4. L’alcalde o alcaldessa pot convocar l’article 26.3 de les presents Normes, per a emprats per tal que la ciutadania pugui eme- audiències públiques per a la població l’aprovació dels projectes urbanístics de gran tre les seves opinions i suggeriments. A menor de setze anys. Pot també convocar-les envergadura o d’especial transcendència, en aquest efecte, donarà compte, en cada cas, a petició de nois i noies menors de setze anys els plans temàtics o sectorials que afecten el de quins òrgans o mecanismes de participa- i vinculats a una institució educativa, d’acord conjunt de la ciutadania i les disposicions ció s’han inclòs en el procés de participació, amb el nombre i l’interès de les temàtiques municipals d’especial rellevància ciutadana i com també de les opinions que s’hi hagin que es presentin. sobretot en els plans d’actuació municipal, aportat. 5. Les entitats i les federacions ciutadanes s’han d’impulsar de manera preceptiva pro- 4. El procés de participació culminarà amb que figurin en el Fitxer General d’Entitats cessos de participació que seran recollits en una audiència pública que farà una síntesi Ciutadanes també poden comptabilitzar el les «memòries participatives». Per als grans del procés. L’acta de l’Audiència i del procés nombre d’associats amb l’objectiu de donar temes de caire específicament sectorial s’han participatiu constituirà la memòria participa- compliment al que disposa el punt 3 d’aquest d’utilitzar els «informes participatius». Aques- tiva, que serà traslladada als òrgans de article. Per comptabilitzar els associats cal tes memòries i aquests informes participatius govern de l’Ajuntament o districte per a la garantir els aspectes següents: s’han d’incloure dins dels expedients admi- seva incorporació a l’expedient administratiu a) És necessària l’existència d’una convo- nistratius corresponents. d’aprovació corresponent. catòria general de l’entitat en la qual de 2. En cap cas, els processos de participa- Article 25 manera explícita es posi a aprovació, i s’a- ció i els altres mecanismes, òrgans o mesures Els informes participatius provi, segons el reglament dels estatuts de de participació ciutadana no poden produir l’entitat, el text que es pretén convertir en ini- menyscapte de les facultats decisòries dels 1. Els processos participatius desenvolu- òrgans representatius de la corporació muni- pats pels consells sectorials culminen amb ciativa ciutadana. cipal. La materialització efectiva dels proces- l’elaboració d’un informe participatiu. b) El secretari o secretària de l’associació 2. Els informes participatius són dictàmens ha d’aportar un certificat en el qual, a més de sos de participació ciutadana no pot provo- l’acord de l’Assemblea, ha de fer constar amb car l’efecte d’impedir que els procediments emesos pels consells sectorials (àmbit ciutat o administratius es resolguin expressament dins districte, segons els casos) per a aquelles ini- caràcter general el nombre d’associats que legalment ho siguin segons els estatuts de del seu termini de durada legalment establert. ciatives de caràcter sectorial que tinguin una transcendència especial per al sector. l’entitat. Article 23 3. Els informes participatius han de ser c) En les entitats de segon grau, el secretari o secretària de l’entitat ha d’aportar un certi- Les fases dels processos de participació emesos pels consells sectorials a partir d’un procés participatiu organitzat pels consells ficat en el qual, a més de l’acord de l’Assem- Les fases dels processos de participació sectorials corresponents, a fi de debatre en el blea, ha de fer constar els certificats de cada són: una de les associacions amb el nombre d’as- a) Fase d’informació i comunicació: s’in- si del sector la iniciativa que es pretén infor- sociats que legalment ho siguin segons els forma el conjunt de la ciutadania afectada i mar. Per fer-ho, es poden utilitzar els dife- estatuts de cada entitat. se li comunica, a través dels mecanismes que rents mecanismes previstos en el reglament, incloses les audiències públiques. L’informe d) En tots els casos, les associacions han 13 / 12 / 2002 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 298 / Pàg. 23 Administració Local d’haver adoptat com a propi el Codi ètic de l’alcalde o alcaldessa, que pot delegar en el d’un procés per a cada un dels districtes. A les associacions, amb els mecanismes que regidor o regidora d’Hisenda. L’alcalde o més, aquestes consultes en cap cas no poden aquest codi preveu. alcaldessa donarà compte de les aportacions tractar sobre tributs i l’establiment dels preus 6. Quant a la composició, el contingut i la rebudes i donarà resposta sintètica d’aquestes públics, ni sobre qüestions que ja hagin estat convocatòria, les audiències públiques s’han aportacions. La ponència presentarà els pres- sotmeses a consulta durant la mateixa legisla- d’ajustar al que es disposa en l’apartat ante- supostos de la manera més entenedora possi- tura. rior referit a les audiències de ciutat. Les ble. 9. El resultat de la consulta ciutadana serà audiències públiques de districte han de ser 5. L’acta de l’Audiència Pública de Pressu- pres en consideració sempre que la participa- convocades pel president o presidenta del postos i Ordenances Fiscals i de tot el procés ció sigui com a mínim del 50% del padró de Consell de Districte. d’informació serà constitutiva de la memòria persones més grans de setze anys en el 7. En els districtes hi ha, a més a més, participativa que s’inclourà en l’expedient mateix territori objecte de la consulta. l’Audiència Pública de l’Estat del Districte, administratiu d’aprovació dels pressupostos. Article 29 que està regulada per les normes reguladores 6. En l’Audiència Pública de Pressupostos i del funcionament dels districtes i pels regla- Ordenances Fiscals actuarà, com a secretari Metodologies de participació ments específics de cada districte. o secretària, el titular o la titular de la Secre- L’Ajuntament promourà les metodologies 8. La seva convocatòria s’ha de fer amb la taria General de l’Ajuntament o la persona en de participació més adequades dins dels pro- difusió, la publicitat i l’antelació adequades, qui delegui. cessos de participació ciutadana i, especial- amb la finalitat que tots els interessats i les Article 28 ment, els jurats ciutadans, els plafons ciuta- interessades hi puguin participar. La convo- dans, les enquestes ciutadanes i altres meto- catòria no es pot fer amb una antelació infe- La consulta ciutadana dologies de participació deliberativa que es rior de quinze dies abans de la celebració. La 1. L’Ajuntament pot celebrar consultes puguin plantejar. En cada procés es determi- convocatòria ha d’estar accessible al lloc ciutadanes, per iniciativa pròpia, a proposta narà, en consens amb la ciutadania, quina és web municipal. del Consell de Ciutat o per iniciativa de la la metodologia més apropiada i la manera 9. L’Audiència Pública de ciutat està presi- ciutadania. més convenient per portar-se a terme. dida per l’alcalde o alcaldessa o el regidor o 2. En l’àmbit de districte o barri, la consul- Article 30 regidora en qui delegui i les d’àmbit de dis- ta ciutadana ha de ser aprovada pel Consell tricte pel president o presidenta del Consell del Districte a iniciativa de la Comissió de Les tecnologies de la informació i la del Districte o el regidor o regidora o el con- Govern del Districte o del Consell Ciutadà comunicació al servei de la participació seller en qui delegui. Exerceix de secretari el del Districte o per iniciativa ciutadana. 1. Internet, la televisió local de Barcelona i secretari o secretària de la corporació o la 3. La ciutadania pot promoure la celebra- els mitjans de comunicació locals són alguns persona en qui delegui, que ha d’aixecar acta ció d’una consulta ciutadana. Perquè arribi a dels instruments essencials de la participació de la sessió. ser considerada pel Plenari del Consell Muni- ciutadana que es deriva d’aquest reglament. 10. Les sessions s’organitzen de la manera cipal, els promotors de la iniciativa ciutadana 2. S’impulsaran les tecnologies telemàti- següent: han d’estar clarament identificats i s’ha de ques, a fi de permetre a qualsevol ciutadà a) Intervenció de la ponència del tema que reunir l’u per cent de signatures degudament accedir a la informació general que vulgui s’ha de tractar. autentificades de persones més grans de setze d’una manera ràpida i senzilla, tenir accés al b) Intervenció i posicionament del govern. anys empadronades en l’àmbit on es preten- debat que es produeix a l’interior de la insti- c) Intervenció i posicionament dels grups gui celebrar la consulta, tenint però en comp- tució sobre qüestions generals de ciutat o de l’oposició de menor a major representa- te el que es determina en els punts 5 i 6 d’a- sobre projectes concrets (tant temàtics com ció. quest mateix article. territorials), expressar la seva opinió en el d) Intervenció de la ciutadania, sense cap 4. La consulta serà aprovada pel Consell moment en què aquesta opinió pot tenir con- altra limitació que l’ús raonable del temps. Municipal o de Districte per una majoria seqüències i compartir reflexions sobre temes e) Rèplica del govern, quan s’escaigui. reforçada de dues terceres parts, que serà d’interès ciutadà amb responsables polítics, f) Conclusions de la ponència. també responsable de determinar el redactat tècnics i altres ciutadans. Per garantir aques- Article 27 específic de la pregunta per fer i el territori en tes funcions, l’Ajuntament disposarà d’un el qual es realitzarà. espai virtual, dins del lloc web municipal, Audiència Pública de Pressupostos i 5. En el cas de consultes sobre grans pro- dedicat específicament a aquestes qüestions. Ordenances Fiscals jectes o iniciatives que, malgrat que estiguin 3. Es garantirà que tots els equipaments 1. L’Audiència Pública de Pressupostos i ubicats en un districte específic, per la seva públics municipals disposin d’equips Ordenances Fiscals és convocada per l’alcal- transcendència puguin afectar altres districtes informàtics connectats a la xarxa i oberts a de o alcaldessa i té com a finalitat la partici- o al conjunt de la ciutat, serà el Consell Ple- l’accés de la ciutadania. pació en el debat de l’Ajuntament en aques- nari, a proposta de la Comissió de Govern de 4. Tots els ciutadans i les ciutadanes de tes qüestions i la formulació d’al·legacions i l’Ajuntament, qui determinarà l’univers que Barcelona i totes les associacions disposaran, proposicions. es consultarà. si volen, d’una adreça de correu electrònic 2. Amb la finalitat de fer més participatiu 6. Les consultes ciutadanes no es poden ciutadà com a vehicle de comunicació pro- el procés de discussió, els acords d’aprovació fer en territoris inferiors a un districte. actiu. inicial del pressupost i les ordenances es tra- 7. La convocatòria d’una consulta ciutada- 5. Es promourà la utilització de les tecno- meten electrònicament a les entitats membres na ha de comportar necessàriament unes logies de la informació i la comunicació (TIC) del Consell de Ciutat i dels consells sectorials mesures d’informació pública -garantides per per part del teixit associatiu. de ciutat i els consells sectorials de districtes. l’Ajuntament- sobre les alternatives en qües- 6. Les TIC seran complementàries amb A partir d’aquest moment, el text aprovat ini- tió que permetin a tots els ciutadans accedir altres mecanismes de participació. cialment serà accessible a través del lloc web a les diverses propostes realitzades pels grups 7. La televisió local és una eina que cal municipal. polítics municipals i pels grups socials de la incorporar en el procés de participació ciuta- 3. La ciutadania i les associacions poden ciutat. El procés d’informació, dotació de dana. La seva utilització com a espai d’infor- formular propostes o suggeriments en un mitjans, seguiment i control s’ha de regular mació serà complementària amb altres espais espai d’Internet creat amb aquest efecte. de manera específica en una normativa en la de debat i participació. 4. Abans de l’aprovació definitiva del pres- qual es garanteixi un ús racional dels mitjans. 8. Es garantirà el seguiment en directe dels supost i de les ordenances fiscals, es convo- 8. Un mateix procés de consulta pot reco- plens municipals, d’àmbit ciutat i de districte, carà l’Audiència Pública de Pressupostos i llir diverses consultes ciutadanes. No es pot tant a través d’Internet com de la televisió. Ordenances Fiscals, que serà presidida per fer més d’un procés de consultes l’any ni més 9. Es promourà el coneixement de l’ordre Núm. 298 / Pàg. 24 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 13 / 12 / 2002 Administració Local del dia del Plenari del Consell Municipal des ni no pot ser superior a un any. seu estat anterior tots els elements afectats del moment en què s’acordi, amb la possibi- 3. El reglament de mediació comunitària per les obres, atès que des de la data de l’es- litat de demanar informació sobre els punts ha d’estar elaborat en un termini no superior criptura notarial aportada per l’interessat de l’ordre del dia a través del correu electrò- a dos anys. (28/04/1998) amb el seu recurs d’alçada mit- nic. 4. Fins que el Fitxer General d’Entitats Ciu- jançant a qual aquest intenta justificar l’e- 10. Tots els regidors i regidores disposaran tadanes no estigui en funcionament, les bases xistència de la construcció al terrat i la data d’una adreça pública de correu electrònic a de referència són les que hi ha a les bases de de l’ordre municipal no ha transcorregut el través de la qual els ciutadans s’hi podran dades de la Direcció de Participació Ciutada- termini de 4 anys que estableix la normativa adreçar. na de l’Ajuntament de Barcelona. urbanística per a la prescripció de l’acció de 11. Es crearan llistes de distribució per 5. Aquest reglament no és aplicable per a restitució de l’estat urbanístic alterat (articles àrees temàtiques o de gestió. A través de les aquells òrgans i mecanismes de participació 247, 254 i següents del Text Refós de la legis- llistes, el ciutadà que prèviament s’hi hagi regulats per una norma superior. Tampoc no lació vigent a Catalunya en matèria urbanísti- inscrit rebrà periòdicament informació sobre és aplicable per als òrgans de participació ca). les qüestions i els projectes més significatius que tinguin una regulació específica aprova- Confirmar la resolució de la Regidoria del dels àmbits seleccionats, amb la finalitat que da pel Consell Municipal. En aquest cas, les Districte de Ciutat Vella de data 18 de març tothom que vulgui conegui tant el contingut presents Normes són aplicables de manera de 2002, requerint a l’interessat a fi de que com els procediments implementats en les supletòria. d’immediat sol·liciti la preceptiva llicència de principals actuacions municipals. DISPOSICIÓ ADDICIONAL la legalització de les obres referides. 12. El govern municipal pot exposar a Contra aquesta resolució es pot interposar través de la xarxa les seves propostes o inten- Qualsevol altre mecanisme o procés de recurs contenciós administratiu, en el termini cions en aspectes concrets quan encara no se participació que es pugui proposar no previst de dos mesos comptats des de l’endemà de la n’hagin iniciat els tràmits d’aprovació o en aquestes Normes ha de ser aprovat en el present notificació d’acord amb el que dispo- implementació. Aquesta presentació pública Consell Plenari de districte o de ciutat, sa l’article 46 de la Llei 29/98, de 13 de -a través de documents escrits o gràfics- ha segons l’àmbit, a proposta de la Comissió de juliol, de la jurisdicció contenciosa adminis- d’anar acompanyada de la possibilitat per Govern corresponent, excepte aquelles que trativa. Tanmateix es pot utilitzar qualsevol part dels ciutadans d’enviar les opinions i els estiguin regulades per una norma superior. altre recurs que es cregui convenient. suggeriments sobre aquests projectes munici- DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA Barcelona, desembre de 2002. pals. Amb aquesta disposició queden derogades La Secretaria Tecnicojurídica, Margarita 13. Es poden fer debats sobre temes muni- les Normes reguladores de la participació Pinart i Camarasa. cipals sobre els quals prèviament s’hagin dis- ciutadana de l’any 1986. tribuït documents informatius. 022002023842 Barcelona, 25 de novembre de 2002. TÍTOL SISÈ A El Secretari General, Jordi Cases i Pallarès. LES INSTÀNCIES DE MEDIACIÓ I EMPARA 022002024083 Article 31 A Barcelona Districte de Sant Martí La mediació comunitària Amb la finalitat de promoure la mediació EDICTE comunitària amb l’objectiu de crear espais Barcelona d’intermediació per a la resolució de conflic- Districte de Ciutat Vella De conformitat amb el que disposa l’arti- tes, s’elaborarà un reglament específic que cle 59.4 de la Llei 4/1999 de 13 de gener, de regularà aquests extrems i crearà les instàn- EDICTE modificació de la Llei 30/92 de 26 de cies i els serveis de mediació comunitària novembre de règim jurídic de les administra- més apropiats. L’acceptació d’aquestes Des de l’òrgan gestor referenciat a l’en- cions públiques i del procediment adminis- instàncies de mediació serà voluntària. capçalament se segueix expedient de disci- tratiu comú, es notifica a Montserrat Gea plina urbanística número 01-02-00087/1 Giralt, com a propietària de la finca ubicada Article 32 amb objecte d’execució d’obres de conserva- al Ptge. Treball 0004 a fi que es procedeixi a Comissió d’Empara ció de la finca del carrer Sant Antoni Abad, adoptar les mesures necessàries per a la pro- 1. Al si del Consell de Ciutat es crearà una 7, 4t 2a, titularitat del Sr. Guillermo Rodrí- tecció dels vianants i corregir les deficiències Comissió d’Empara, presidida pel regidor o guez Roda Castro. de la finca ja que està en mal estat de conser- regidora de Participació Ciutadana i formada Intentada la notificació al seu domicili, vació i amb la façana amb despreniments i per un membre, escollit amb aquest efecte, aquesta no s’ha pogut practicar; es per això esquerdes, pel que el regidor del Districte de de cada un dels sectors que componen el que, de conformitat amb allò establert a l’ar- Sant Martí, amb data 18 de juliol de 2002, va Consell esmentat. ticle 59.4 de la Ley de Régimen Jurídico y adoptar en l’expedient núm. 10-00-00495, la 2. Qualsevol ciutadà o ciutadana o qualse- Procedimiento Administrativo Común es següent resolució: vol associació que consideri que els seus practica la present notificació, indicant a l’in- Ordenar a Gea Giralt, Montserrat com a drets participatius emanats del present regla- teressat que en data 14 de juny de 2002, l’Al- propietària de la finca ubicada a Ptge. Treball ment han estat vulnerats pot sol·licitar empa- caldia de l’Ajuntament de Barcelona ha dis- 0004 que, en el termini d’un mes i després ra en aquesta Comissió. El temps de resposta posat la resolució següent: “Desestimar el de sol·licitar llicència pel tràmit d’urgència, no pot ser superior a dos mesos. recurs d’alçada interposat en data 19 d’abril segons el que disposen els articles 251 de la de 2002 pel Sr. Guillermo Rodríguez Roda Refosa dels Textos legals vigents a Catalunya DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA Castro, com a titular de l’habitatge del C. en matèria urbanística, 97 i 121 de les Orde- 1. Totes les normatives i els òrgans de Sant Antoni Abat, 7, 4t 2a, contra la notifica- nances metropolitanes d’edificació i 30 de la nova creació previstos en aquest reglament ció de la resolució de la Regidora del Distric- Llei d’habitatge, procedeixi a: han de ser elaborats i constituïts respectiva- te de Ciutat Vella de data 18 de març de Adoptar, immediatament, les mesures ment en un termini no superior a sis mesos 2002 per la qual s’ordena la legalització de necessàries per a la protecció dels vianants i després de l’aprovació definitiva d’aquest les obres efectuades per aquest consistents en Corregir les deficiències següents: reglament. construcció d’una terrassa sobre el terrat del Finca en mal estat de conservació i amb la 2. En cas d’actualització o modificació pis inferior amb perfils metàl·lics, o bé, si façana amb despreniments i esquerdes. d’òrgans de participació ja existents, el termi- aquestes no fossin legalitzables, restituir al Advertir-li que, en cas d’incompliment, es